Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2015

Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΫΓΕΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Συνεχίζουμε και με το σημερινό δημοσίευμά μας την ενημέρωση των δημοτών για θέματα που κανένας δεν έχει ασχοληθεί παρά μόνο κάποιοι στο δημοτικό συμβούλιο.
Βέβαια γιατί να ασχοληθεί ο οποιοσδήποτε όταν ούτε έχει τον χρόνο ούτε την διάθεση αλλά ούτε και την υπομονή και γνώση να καταλάβει τις εξελίξεις.
Ούτε καν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ή μερικές φορές δεν θέλουν να ασχοληθούν για διάφορους λόγους.

Αυτή η σελίδα όπως πολλάκις έχουμε καταγράψει θα ασχολείται με τα θέματα που απασχολούν την πόλη, θέματα που δεν εξελίσσονται, θέματα που κρύβουν πολλά ερωτηματικά, θέματα που η εκάστοτε διοίκηση δείχνει την πραγματική της βούληση.

Η προηγούμενη διοίκηση του δήμου είχε εισάγει στο δημοτικό συμβούλιο πρόταση με την οποία επρόκειτο να αναπλάσει την οδό Ταϋγέτου από το ύψος της οδού Δίρφης έως στην Λ. Πεντέλης μήκους 400 μέτρων περίπου. Η ανάπλαση αυτή είχε ενταχθεί σ΄ένα πρόγραμμα ανάπλασης και άλλων περιοχών και οδών της πόλης όπως Κισσάβου, Ολύμπου, Σπάρτης και Λυκαβηττού.
Όμως δεν είχε προβλέψει ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Απλά ανακοίνωσε την πρόθεση χωρίς να εξασφαλίζει την κατασκευή. Κι αυτό από το 2010 όπου το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε την εισήγηση αυτή.
Ο προϋπολογισμός αυτού του έργου ήταν στα 470.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ 23%. Μαζί με το ΦΠΑ η δαπάνη ανέρχεται στο ύψος των 578.000 ευρώ.
Δηλαδή το κόστος (πρόβλεψη ασφαλώς, με ό,τι σημαίνει αυτό και όσοι ξέρουν από κοντά τα θέματα αυτά σημαίνει πολλά) κατασκευής είναι 1500 (!!!)  ευρώ ανά μέτρο μήκους. 
Η δαπάνη εξασφαλίζονταν από πόρους του δήμου, δηλαδή άμεσα από τους δημότες. 

Το πρόγραμμα ξεχάστηκε μέχρι μόλις πριν λίγες ημέρες που η νέα διοίκηση το ανέσυρε από τα συρτάρια και το εισάγει εκ νέου στο δημοτικό συμβούλιο (αυτό της περασμένης Δευτέρας) αλλά με άλλο σκοπό.
Επειδή, (αναφέρει η εισήγηση), δεν υπάρχουν χρήματα πρόκειται να παρέμβει στην οδό Ταϋγέτου με ηπιότερο τρόπο. Ορίζει ότι από το ύψος της οδού Δίρφης μέχρι την Λ. Πεντέλης και στα δεξιά της οδού θα κατασκευαστεί μια λουρίδα αποκλειστικής κίνησης πεζών, πλάτους 2 μέτρων και η οποία λουρίδα θα οριοθετηθεί από εύκαμπτους οριοδείκτες. 
Σωστά και καλά μέχρι εδώ.

Την μελέτη έκανε και πάλι η τεχνική υπηρεσία του δήμου. Το κόστος δεν αναφέρεται στην εισήγηση αλλά θα κατασκευαστεί από τα συνεργεία του δήμου εκτιμούμε.

Που είναι το ζήτημα θα πει κάποιος ώστε να ασχοληθούμε με το θέμα.

Να που είναι το θέμα. 

Η οδός Ταϋγέτου είναι τουλάχιστον κατά ένα τμήμα της χαρακτηρισμένος πεζόδρομος
Τι σημαίνει πεζόδρομος μπορεί κανείς να το βρει εύκολα ακόμη και στο διαδίκτυο. 
Η πόλη με βάση το ισχύον πολεοδομικό της σχέδιο διαθέτει πάρα πολλούς πεζόδρομους και ευτυχώς.
Όμως αυτούς τους πεζόδρομους η εκάστοτε διοίκηση δεν τους διαχειρίζεται με τον απαιτούμενο σεβασμό. Αν ψάξει κανείς να βρει πως η αδιαφορία και η έλλειψη αυτής της απαιτούμενης σοβαρότητας καταγράφεται θα κατανοήσει αμέσως τους λόγους που αναδεικνύουμε σήμερα αυτό το ζήτημα.
Και για να είμαστε και απόλυτα αληθείς. Η αναθεώρηση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου της πόλης που άρχισε από δεκαετίας και πλέον και ακόμη δεν έχει τελειώσει (μεγάλα ερωτήματα εδώ για το ζήτημα αυτό, όπου υπάρχουν και βαριές ευθύνες σε κάποιους) δεν επισημαίνει τίποτα για τους ήδη χαρακτηρισμένους πεζόδρομους από την προηγούμενη αναθεώρηση. Η πόλη δεν θα θέλαμε να έχει πεζόδρομους και μάλιστα να είναι κατασκευασμένοι με προδιαγραφές αντίστοιχες αυτού του ποδηλατοδρόμου δηλαδή υψηλής δαπάνης; Ασφαλώς και θα θέλαμε αλλά δεν οφείλουμε να εκτιμούμε την οικονομική κατάσταση και τους άλλους παράγοντες; 
Η προηγούμενη διοίκηση σχετικά με την αναθεώρηση του σχεδίου (ομηρικές οι μάχες στο δημοτικό συμβούλιο) δεν δέχθηκε ποτέ καμιά πρόταση από καμιά πτέρυγα του δημοτικού συμβουλίου, για να έχουμε μια πιο βελτιωμένη κατάσταση. Όταν κάποιοι μιλούσαν για τους υπάρχοντες πεζόδρομους και την χρήση τους η διοίκηση εκώφευε!!!
Γι΄αυτό εκκρεμεί σήμερα προσφυγή στο δικαστήριο δημότη εναντίον του δήμου για την αποκατάσταση πεζόδρομου σύμφωνα με τα καθιερωμένα. Ο δε δήμος ούτε καν είχε ασχοληθεί με το θέμα της προσφυγής με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει να δικαστεί ...ερήμην (!!!!) αν δεν υποχωρούσε ο δημότης να μεταφερθεί η δίκη ώστε δήμος να...ενημερωθεί!!!!
Έτσι για να πάρετε μια γεύση τι συμβαίνει στο παρασκήνιο και που ποτέ, εύκολα τουλάχιστον, δεν θα μάθουμε ποτέ!!

Όμως υπάρχει και κάτι άλλο εξίσου σπουδαίο.
Στην εισήγηση αναφέρεται ότι η τεχνική υπηρεσία έκανε και κυκλοφοριακή μελέτη ώστε να είναι σε θέση να προτείνει την παρέμβαση αυτή. Σε κάθε παρέμβαση πρόχειρου και τοπικού χαρακτήρα πρέπει να υπάρχει και κυκλοφοριακή μελέτη όπως ορίζει ο νόμος.
Οι παρεμβάσεις αυτές όμως διαμορφώνουν μια πρόχειρη κατάσταση σχετικά με το κυκλοφοριακό της πόλης που ουσιαστικά η ερχόμενη μελέτη κυκλοφοριακού της πόλης αποδυναμώνεται. 
Η διοίκηση όπως και η προηγούμενη έχει κάθε λόγο να μην γίνει η μελέτη κυκλοφοριακού γιατί απλά έχει την δυνατότητα να ΄΄εξυπηρετεί΄΄ με τοπικές παρεμβάσεις δημότες, επιχειρήσεις ή επαγγελματίες όπως έχουμε γράψει πολλές φορές.
Παράδειγμα είναι και η παρέμβαση στο σούπερ μάρκετ Βερόπουλου, που την ίδια ημέρα στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο ελήφθη η απόφαση της διάνοιξης επί της Λεωφόρου!!

Έτσι η πόλη δεν θα αποκτήσει ποτέ κανόνες κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων με πρότυπα μιας ευρωπαϊκής χώρας. Η μελέτη που θα έλθει, αν έλθει, θα προσαρμοστεί στα δεδομένα που ήδη έχει καθορίσει και η σημερινή διοίκηση αλλά και η προηγούμενη.
Από την άλλη ο δήμαρχος δεν αρνείται, τουλάχιστον τώρα μετά την δημοσίευση της προκήρυξης της μελέτης, να κάνει την μελέτη. Όμως κάνει οτιδήποτε να προλάβει να ....΄΄εξυπηρετήσει΄΄ πριν αρχίσει η υλοποίησή της.
Στην πραγματικότητα εμείς πιστεύαμε πάντα ότι κανείς από τους δημοτικούς συνδυασμούς δεν ήθελαν την μελέτη. Παρ΄όλα αυτά προεκλογικά φόρτωναν με ψέματα τους δημότες, με υποσχέσεις ωραίες και ευχάριστες στα αυτιά αλλά ποτέ δεν ακολούθησαν τις υποσχέσεις αυτές.

Έτσι, λοιπό, όπως γράψαμε, ακόμη μια κυκλοφοριακή παρέμβαση διενεργείται στην πόλη με πρωτοβουλία του δημάρχου και εις βάρος της κυκλοφοριακής μελέτης αλλά και εις βάρος των δημοτών που πίστεψαν στις υποσχέσεις.

Για να ξεκαθαρίσουμε και κάτι άλλο.
Αν δεν υπήρχε η κυκλοφοριακή μελέτη, αν δεν υπήρχαν τα προκλητικά ψέματα, αν τα κόστη ήταν λογικά, αν υπήρχε αξιοπιστία και σοβαρότητα, θα βλέπαμε την παρέμβαση αυτή άκρως απαραίτητη, έξυπνη και αναγκαία. 
Δεν είμαστε όμως ένα χωριό όπου οι τοπικές παρεμβάσεις δίνουν θετικό ισοζύγιο στην πόλη.
Είμαστε μεταξύ άλλων πόλεων, είμαστε μέρος ενός ευρέος αστικού ιστού, που σημαίνει ότι δεχόμαστε τις επιρροές και των όμορων πόλεων ή κι εμείς επηρεάζουμε τις όμορες πόλεις και γι΄αυτό οφείλει η δημοτική αρχή να είναι εξαιρετικά σοβαρή, εξαιρετικά επιστημονικά τεκμηριωμένη και να βρίσκεται μακριά από εξαρτήσεις και ιδιοτελείς στόχους. Αυτά συνέβαιναν στο παρελθόν αλλά σήμερα δεν είμαστε στα παλιά, διεκδικούμε μια θέση στον πολιτισμό, για να απολαμβάνουμε τον σεβασμό όλων αλλά να είμαστε και χρήσιμοι.

Συνεχίζουμε να αποκαλύπτουμε από αυτές τις σελίδες την πραγματικότητα και επειδή αυτή η πραγματικότητα δεν αρέσει γενικώς γινόμαστε δυσάρεστοι.
Δεν θα αφήσουμε να περνούν ζητήματα που εξελίσσονται εις βάρος της πόλης συνολικά. Εμείς δεν βλέπουμε την εξέλιξη της πόλης μέσα από τις τοπικού χαρακτήρα παρεμβάσεις. Βλέπουμε την πόλη να εξελίσσεται ισότιμα, δίκαια, με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, με κάθε νόμιμο τρόπο και όχι κάτω από ιδιοτελείς στόχους.

Γνωρίζουμε ότι δεν αρέσει στον δήμαρχο να ανεβάζουμε τέτοια ζητήματα. Μας αντιμετωπίζει υπό το πρίσμα της αντιπαλότητας. Έχουμε αποδείξεις περί αυτού την ώρα που θα έπρεπε να μας ευχαριστεί και να μας ευγνωμονεί γι΄αυτό που κάνουμε.

Όμως το ζήτημα αυτό θα το αγγίξουμε προσεχώς. 

Δεν θα σιωπήσουμε.