Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Σχετικά με την ενοποίηση του κλάδου ΠΕ04. Απάντηση στο σύλλογο Αναπληρωτών Βιολόγων

Μελέτησα με προσοχή το κείμενο των συναδέλφων Βιολόγων για την ενοποίηση του κλάδου ΠΕ04. Αυτό που με λύπη μου διαπίστωσα είναι ότι έχουν παρερμηνευθεί μερικά πράγματα.
Όταν κάποιοι συνάδελφοι έγραψαν ότι το μάθημα της Βιολογίας είναι εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, εννοούσαν ότι η ύλη και ο τρόπος που διδάσκεται είναι τέτοιος. Θα ήθελα να μου απαντήσουν οι συνάδελφοι Βιολόγοι αν συμφωνούν με την ύλη της Βιολογίας και το αναλυτικό πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και θα ήθελα παρακαλώ ειδικό σχολιασμό για το μάθημα της Α΄ Λυκείου. Εγώ σαν Φυσικός θεωρώ ότι όλα τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών τα τελευταία χρόνια έχουν υποβαθμιστεί και κατά παράδοξο τρόπο μισηθεί από την πλειοψηφία των μαθητών. Θα περίμενε κάποιος απλοποιώντας την ύλη των μαθημάτων και χρησιμοποιώντας εποπτικά μέσα να γίνουν πιο ελκυστικά στα παιδιά.
Όσον αφορά για την κριτική στους συναδέλφους που διδάσκουν Β΄ ανάθεση Βιολογία, θα έλεγα να την αφήσουν στους ειδικούς και προϊσταμένους του κλάδου. Αν αρχίσει ο καθένας από εμάς να αξιολογεί τους συναδέλφους του, τότε τα χειρότερα έπονται. Στην προκειμένη περίπτωση καλό θα ήταν με το φιλότιμο που έχει ο καθένας από εμάς να ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του και να βοηθά και να συμβουλεύει τους συναδέλφους του.
Οι Πανεπιστημιακές σχολές των θετικών επιστημών έχουν ετερογενή προγράμματα σπουδών είναι αλήθεια. Επίσης αλήθεια είναι όλοι εμείς που είμαστε απόφοιτοι αυτών των σχολών δεν είμαστε προετοιμασμένοι για όλα αυτά που ακολουθούν όταν κληθούμε να διδάξουμε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό όμως είναι θέμα της πανεπιστημιακής κοινότητας και του υπουργείου παιδείας.
Τα προγράμματα σπουδών είναι ετερογενή διότι οι φυσικές επιστήμες πλέον έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ, που θα ήταν αδύνατον κάποιος να σπουδάσει όλα αυτά τα αντικείμενα μαζί, σε βάθος, και να ειδικευτεί. Το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών φυσικών επιστημών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου είναι το μοναδικό παράδειγμα στη Χώρα μας που προσφέρει μια γενική και όχι σε βάθος γνώση των φυσικών επιστημών στους σπουδαστές του. Τέτοιοι απόφοιτοι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των νέων αναγκών στην εκπαίδευση.
Επίσης θα ήθελα να μου απαντήσουν οι συνάδελφοι Βιολόγοι, τι θα έλεγαν σε περίπτωση που ο κλάδος παραμείνει όπως είναι και οι ώρες στο αναλυτικό πρόγραμμα για το μάθημα της Βιολογίας μειωθούν. Αν θυμηθούμε πως ξεκίνησαν οι θετικές επιστήμες και με ποιο τρόπο εξελίχθηκαν θα αποφασίσουμε σε ποια μαθήματα θα πρέπει να δίνουμε βαρύτητα. Τα Μαθηματικά και η Φυσική είναι οι κολώνες των θετικών επιστημών και δεν χρειάζεται να το αναλύσω διότι απευθύνομαι σε συναδέλφους που καταλαβαίνουν. Είναι άραγε τυχαίο ότι οι περισσότερες σχολές του πανεπιστημίου καθώς επίσης και οι ιατρικές και οι πολυτεχνικές ως βασικά μαθήματα του πρώτου έτους έχουν τα Μαθηματικά και τη Φυσική; Είναι απαραίτητες τόσες ώρες Βιολογίας στα σχολεία όταν η πλειονότητα των μαθητών που θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα τη χρειαστούν σχεδόν καθόλου;
Νομίζω ότι οι συνάδελφοι υποστηρίζουν τη μη ενοποίηση του κλάδου κοιτώντας μόνο το τωρινό αναλυτικό πρόγραμμα και όχι το συμφέρον των παιδιών.
Όταν μιλάμε για εργασιακά συμφέροντα καλύτερα να προσέχουμε τι λέμε. Εγώ προτείνω να πολεμήσουμε το διαίρει και βασίλευε του υπουργείου και να δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να αναβαθμίσουμε τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στις Φυσικές Επιστήμες οφείλουμε τόσα, ας τους φερθούμε ανάλογα και εμείς και η ηγεσία του υπουργείου.
Βασίλειος Σάββας
Φυσικός
Αντιπρόεδρος Π.Ε.Α.Δ.

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΄΄ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ΄΄
Ιδού πως μαίνεται ο ΄΄πόλεμος΄΄ μεταξύ των επιστημονικών συλλόγων της χώρας εξ αιτίας της πολιτικής του κ. Φίλη. Όταν η πολιτική αντικαθιστά την ανάγκη της συμμετοχής της επιστήμης στην διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του σχολείου όταν ο άσχετος με τα της εκαπίδευσης και της επιστήμης πολιτικός κρατά τις εξελίξεις στα χέρια του ισχυριζόμενος ταυτόχρονα ότι το σχολείο ως τώρα δεν ήταν δημοκρατικό αλλά από εδώ και ύστερα περνάμε στην δημοκρατία όταν το γεγονός ότι τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία με την έναρξη των μαθημάτων αποτελεί τεράστιο επίτευγμα τότε όλα είναι αναμενόμενα!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ένας ανιχνευτής σωματιδίων του CERN θα χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία των όγκων του εγκεφάλου

Επιστήμονες στη Γερμανία δοκιμάζουν μια νέα συσκευή απεικόνισης η οποία έχει ενσωματωμένο έναν ανιχνευτή μικρών σωματιδίων που αναπτύχθηκε σ...