Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2016

Η απαξιωτική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής




Ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Διαμαρτυρία της ΕΕΦ… Η Φυσική στο παρασκήνιο
Ακούσαμε σε δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κυρίου Φίλη στο κανάλι της Βουλής, σχετικά με τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο γυμνάσιο – μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής –, να αναφέρει τη Φυσική ως ένα από αυτά … σα να ζητά συγνώμη!!!!!!!!
Αισθάνεται άσχημα, επειδή θα συνεχίσει να εξετάζεται το μάθημα της Φυσικής και ζητά συγνώμη από ποιον και γιατί; Πως είναι δυνατόν ανακοινώνοντας μία καινοτόμο δράση, όσο επίσημα γίνεται, να προσπαθείς να την υπονομεύεις κατευθείαν !!!!! Να υποθέσουμε ότι το ΙΕΠ κάτι ξέρει παραπάνω και το πρότεινε – περισσότερο σχετικό είναι λογικά με την εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων θέλουμε να πιστεύουμε – …. εκτός αν έχει αλλάξει και αυτό …
Επί του θέματος: παρακολουθούμε τα τελευταία 2 χρόνια μια άνευ προηγουμένου απαξιωτική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Αυτό που συμβαίνει δεν έχει προηγούμενο σε Ευρωπαϊκή χώρα που θέλει να προχωρήσει στον 21ο αιώνα.
Η αρχή έγινε καταργώντας σημαντικά κομμάτια της ύλης με άμεσο αποτέλεσμα ο μαθητής να τελειώνει το σχολείο αγνοώντας Πυρηνική Φυσική, Η/Μ, Σχετικότητα, κ.λπ, δηλ. όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της ανθρώπινης νόησης – με τα οποία ασχολούνται καθημερινά τα ΜΜΕ – και μαθαίνοντας ημιτελώς όλα τα υπόλοιπα κεφάλαια. Η Φυσική σταματά κάπου στα 1830 ενώ η Αστρονομία και η Αστροφυσική δεν υπάρχουν ούτε καν ως επιλογή!!! Ο άνθρωπος ετοιμάζεται να αποικήσει το ηλιακό σύστημα κι εμείς έχουμε κολλήσει στο Νεύτωνα!!!
Η κατάργηση της 3ωρης απαλλαγής από το διδακτικό ωράριο του Υπεύθυνου Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε κατάργηση χρήσης του εργαστηρίου από τα μαθήματα Φυσικής Χημείας κ.λ.π… ενώ η τάση παγκοσμίως είναι τα μαθήματα αυτά να γίνονται στο εργαστήριο.
Ταυτόχρονα γίναμε μάρτυρες μιας απίστευτης αύξησης των ωρών της Βιολογίας – σύμφωνα με διαπιστώσεις σχολικών συμβούλων η ύλη που διδάσκεται αντιστοιχεί στο μισό της ύλης του Βιολογικού τμήματος – με στόχο από ότι φαίνεται και από τις δηλώσεις του κου Παντή την περαιτέρω αύξηση της ύλης την επόμενη χρονιά… Τα αποτελέσματα φαίνονται ήδη:
Α. Πτώση του επιπέδου σπουδών του δημόσιου σχολείου – που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει πρώτα από όλα – αφού ουσιαστικά καταργούνται τα εργαστηριακά μαθήματα και η διδακτέα ύλη υπολείπεται σημαντικά από τα διεθνή καθιερωμένα πρότυπα. Σημειώνουμε εδώ ότι αντίθετα με ότι συμβαίνει στο δημόσιο σχολείο στην ιδιωτική εκπαίδευση τα αντίστοιχα κεφάλαια της φυσικής κι ο εργαστηριακός τρόπος διδασκαλίας είναι εκ των ουκ άνευ για το International Baccalaureate . Εμείς εδώ πάλι διεκδικούμε βραβείο παγκόσμιας πρωτοτυπίας. Υπενθυμίζουμε ότι η χρήση του εργαστηρίου προβλέπεται από την UNESCO στις οδηγίες της για την παιδεία.
Β. Υποβάθμιση του βασικού στόχου του σχολείου που είναι η καλλιέργεια τρόπου σκέψης των μαθητών και ουσιαστικά των αυριανών πολιτών της χώρας. Η διδασκαλία της Φυσικής με τον ενδεδειγμένο τρόπο προάγει τη σκέψη των μαθητών πέρα από τις γνώσεις για τη λειτουργία του. Η Φυσική δεν είναι εγκυκλοπαιδικό μάθημα, δεν λειτουργεί με βάση την αποστήθιση και λυπόμαστε που θα πρέπει να το υπενθυμίσουμε στον βιολόγο κο Παντή που δηλώνει ότι η Βιολογία είναι επιστήμη του 21ου αιώνα ότι Φυσικοί είναι οι θεμελιωτές της – δηλαδή Φυσικοί είναι αυτοί που κάνοντας βασική έρευνα μπόρεσαν να σκεφτούν και να εκτιμήσουν τα εργαστηριακά τους δεδομένα και να προχωρήσουν σε θεμελίωση διαφορετικής μεν όχι βασικής όμως επιστήμης δε.
Γ. Την πρωτοφανή μείωση των ωρών διδασκαλίας και των προσλαμβανόμενων συναδέλφων αναπληρωτών καθηγητών Φυσικής με ανάθεση του μαθήματος της Φυσικής σε μη Φυσικούς μέσω των δεύτερων και τρίτων αναθέσεων που οδηγεί ουσιαστικά στην κατάργησή τους. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων έχουν πλήρη άγνοια της λογικής του μαθήματος καθώς και της δομής και λειτουργίας ενός Εργαστηρίου Φυσικής, της χρήσης και αξιοποίησης του εργαστηριακού εξοπλισμού, αφού οι σπουδές τους ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο. Αν, όπως ακούστηκε χθες, πηγαίνουμε διεθνώς για ενοποίηση του κλάδου Φυσικών Επιστημών, γιατί οι προσλήψεις δεν γίνονται από ενοποιημένο πίνακα αλλά ξαναπροσλαμβάνονται σωρηδόν βιολόγοι χωρίς καμία εμπειρία στην εκπαίδευση; Υπάρχει κάτι που σχεδιάζεται αλλά δεν ανακοινώνεται; Δεν θα ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό, παγκοσμίως υπάρχει αναλογία στις προσλήψεις καθηγητών ΠΕ04 , οι Φυσικοί είναι περισσότεροι, μόνο εδώ πάμε τελευταία ανάλογα με τις προσβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας και στον εκάστοτε υπουργό…..
Εν κατακλείδι, το ερώτημα είναι που βαδίζουμε στις αρχές του 21ου αιώνα που οι ανάγκες για σκεπτόμενους πολίτες θα είναι επιτακτικά αναγκαίες. Η υποβάθμιση του μαθήματος και της βασικής επιστήμης της Φυσικής πρέπει να σταματήσει εδώ, αν θέλουμε να σταματήσουμε την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της ζωής μας γενικότερα.…
ΑΡΚΕΤΑ. πιά .. όχι άλλος λιθοβολισμός