Κυριακή, 11 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΛΜΕ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΦΙΛΗ, Η ΟΛΜΕ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε.Μ.Ε. ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΨΗΦΙΣΜΑ
Το παράρτημα Λακωνίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας συνεδρίασε την Δευτέρα 5/9/2016 με αφορμή τα ζητήματα που έχουν προκύψει από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της 25/8/2016 σύμφωνα με την οποία γίνεται ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών στα Γυμνάσια σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων (ΠΕ4 – ΠΕ12 – ΠΕ19-ΠΕ20).
               Το γεγονός αυτό θα προκαλέσει πολλά προβλήματα που σχετίζονται με τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, (αφού με την ίδια λογική π.χ. γιατρός οποιασδήποτε ειδικότητας θα μπορούσε να χειρουργεί σε νοσοκομείο οποιοδήποτε περιστατικό με το σκεπτικό ότι κάποτε διδάχτηκε το μάθημα της χειρουργικής), με την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων των καθηγητών της ειδικότητας των Μαθηματικών και γενικότερα την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων .
 Συγκεκριμένα:
  1. Θα υποβαθμιστεί το μάθημα των Μαθηματικών σε διδακτικό επίπεδο, κάτι που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη μαθησιακή διαδικασία της ύλης του Λυκείου και στη διαδικασία επιλογής των μαθητών σε Α.Ε.Ι. - Α.Τ.Ε.Ι.
  2. Θα αυξηθεί το, ήδη μεγάλο, ποσοστό ανεργίας των καθηγητών της συγκεκριμένης ειδικότητας σε συνδυασμό και με τις επικείμενες συγχωνεύσεις σχολείων, με βάση την εγκύκλιο δημιουργίας τμημάτων προσανατολισμού.
  3. Θα δημιουργήσει ανασφάλεια και σύγχυση αφού η διδασκαλία των Μαθηματικών αντιμετωπίζεται με πρόχειρες και ευκαιριακές αλλαγές, τη στιγμή που ο κλάδος μένει χωρίς επιμόρφωση που είναι απαραίτητη παιδαγωγική αρχή και πάγιο αίτημά του.
Για τους λόγους αυτούς το τοπικό παράρτημα Ε.Μ.Ε. Λακωνίας αποφάσισε ομόφωνα τα εξής:
  1. Καλεί το Δ.Σ. της Ε.Μ.Ε. να αναλάβει πρωτοβουλίες, όπως : παραστάσεις στο Υπουργείο Παιδείας, συντονισμό δράσης των Διοικήσεων των Μαθηματικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων, κ.λ.π. , με στόχο την ανατροπή της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης .
  2. Επειδή οι αρνητικές συνέπειες  λανθασμένων αποφάσεων στην παιδεία είναι μακροπρόθεσμες (υποβάθμιση της διδασκαλίας των μαθημάτων θετικών επιστημών γενικότερα), προσκαλεί όλους τους αρμόδιους φορείς (Ο.Λ.Μ.Ε. – Συλλόγους φοιτητών Μαθηματικών Τμημάτων, - Συλλόγους γονέων και κηδεμόνων – Συμβούλια μαθητών κ.λ.π.) να πάρουν άμεσα θέση επί του θέματος και να αναλάβουν δράση για την αναίρεση όλων των αποφάσεων που υποβαθμίζουν το μάθημα των Μαθηματικών στα σχολεία και γενικότερα τη Μαθηματική παιδεία στη χώρα .
Το Δ.Σ. του παραρτήματος Ε.Μ.Ε. Λακωνίας


ΣΗΜΕΊΩΣΗ ΑΠΟ ΄΄ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ΄΄
Δεν μας εξέπληξε η ΟΛΜΕ, παιδάκι του ΣΥΡΙΖΑ με την αδράνειά της. Ξέρουμε την σύνθεσή της, ξέρουμε το παρελθόν της και ξέρουμε πως αντιλαμβάνεται την πρόοδο στα σχολεία. Η ιστορία της είναι καταγεγραμμένη και έντονα προβληματίζει πολλά χρόνια τώρα τους εκπαιδευτικούς. Όμως τα ΄΄θεμέλεια΄΄ της εγκατάστασής της στα γραφεία των συνδικαλιστών είναι πολύ γερά. ¨εχουν πακτώσει τις καρέκλες και μάλιστα δίνουν και χαρακτήρα οικογενειακών κεκτημένων.
Την ΟΛΜΕ δεν την ενόχλησε το γεγονός ότι από πέρυσι λειτουργεί η α΄και β΄ανάθεση και από φέτος γ΄ανάθεση!!! Δεν την ενόχλησε η μείωση των ωρών της διδασκαλίας μαθημάτων που έχουν παγκόσμια αποδοχή στην ένταξή τους στα προγράμματα. Δεν την ενόχλησε αν ο μαθηματικός κάνει τα μαθηματικά ή την γεωγραφία ή την γεωλογία ή ο βιολόγος κάνει την φυσική από την Α΄Γυμνασίου μέχρι και την Β΄Λυκείου!!!!
Δεν επισκέφθηκε σχολεία όπου οι μαθητές καταγράφουν την δυσαρέσκειά τους για την υποβάθμιση του μαθήματος της φυσικής και την απαξίωση του. Ούτε παρακολούθησε τις ανακοινώσεις - διαμαρτυρίας από τα θεσμικά όργανα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.
Αυτό είναι ολοφάνερο και από την απουσία (επί της ουσίας) από τις διαδηλώσεις στην ΔΕΘ μόλις χθες. Κουτσουρεμένη η παρουσία της και με άσχετα αιτήματα!!! 
΄΄Άρες μάρες κουκουνάρες΄΄
Να συγκρίνετε (αν θέλετε) την δράση της Διδασκαλικής  Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών. Έντονη, ουσιαστική και δυναμική ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ που περνάει. Η ΟΛΜΕ στον δικό της ρυθμό, στην δική της τακτική της σκόπιμης αδράνειας.
Έχει θέση για τις προτάσεις μεταρρύθμισης του κ. Φίλη για την αλλαγή στην δομή του Γυμνασίου; Αν ναι ας ανακοινώσει κάτι τέλος πάντων!! Τι έχει να πει για τις αναθέσεις, για την μείωση των ωρών διδασκαλίας, την απαξίωση του μαθήματος της φυσικής από τον κ. Φίλη, την απαξίωση των μαθηματικών και των αρχαίων!!!
Αν έχει θέσεις να τις ανακοινώσει και να διεκδικήσει δυναμικά την επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση και να αποκατασταθεί το δίκιο. Να απαιτήσει να περιοριστούν οι αθρόες προσλήψεις βιολόγων στα σχολεία εις βάρος της φυσικής και της χημείας.
Κι αν επιθυμεί ας μας στείλει και σε μας τις θέσεις της να τις αναρτήσουμε εδώ. Θα χαρούμε ιδιαιτέρως!!
Για την αλήθεια των όσων γράφουμε μια μικρή έρευνα στα σχολεία της περιο\χής μας θα πείσουν. Ακούστε από τα παιδιά ποιος κάνει μάθημα, αν είναι της ειδικότητας ή όχι. Ρωτήστε αν είναι ευχαριστημένα ή όχι.