Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016

Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ. Η ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ ΤΟΥ κ. ΦΙΛΗ ΒΑΖΕΙ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ!!

Συναντήθηκε την Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας, κ. Φίλη, και εξέθεσε τις θέσεις του κλάδου για τα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δυστυχώς από τη συνάντηση προέκυψε η απόλυτη αδιαλλαξία του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος αρνήθηκε να ικανοποιήσει έστω και ένα από τα αιτήματα του κλάδου. Ο Υπουργός Παιδείας με συνέπεια ακολουθεί μία σκληρή περιοριστική πολιτική, αδιαφορώντας για τη μεγάλη υποβάθμιση  του διδακτικού έργου στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επιχειρεί να παρουσιάσει στην ελληνική κοινωνία μία εικονική πραγματικότητα που καμία σχέση δεν έχει με την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.Παρά τις συνεχείς αλχημείες εξακολουθούν να υπάρχουν 2700 κενά στη Γενική Εκπαίδευση και τουλάχιστον 1200 κενά στην Ειδική Εκπαίδευση.
            Σχετικά με τα αιτήματα του κλάδου που κατατέθηκαν στην προαναφερθείσα συνάντηση, η απάντηση του Υπουργού Παιδείας ήταν η εξής:
  • Δεν πρόκειται να γίνει καμία αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια Εκπαίδευση παρά το γεγονός, ότι αναγνωρίζει πως τα υφιστάμενα κονδύλια δεν επαρκούν. Προφανώς ξεχνά τη θέση του κυβερνώντος κόμματος για τη χρηματοδότηση της Παιδείας, όταν αυτό βρισκόταν στην αντιπολίτευση.
  • Υποστήριξε με σθένος τη διάκριση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα. Αιτιολόγησε την εμμονή του δηλώνοντας ότι αυτό το μέτρο βοηθά στην ελάφρυνση των μαθητών. Δεν απάντησε στο ερώτημα που ετέθη από συνάδελφο ότι με την υφιστάμενη ρύθμιση στέλνει εσφαλμένο μήνυμα στους μαθητές, ότι υπάρχουν μαθήματα στα οποία πρέπει να επικεντρώσουν την προσοχή τους και μαθήματα, που δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθούν. Δεν μπόρεσε να καταρρίψει το επιχείρημα της ΟΛΜΕ, ότι για μας όλα τα διδασκόμενα μαθήματα είναι ίσης σημασίας.
  • Δεν απάντησε στην επισήμανση μας ότι με το ασφυκτικό πλαίσιο που επέβαλε, προχωρά στην διάλυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και δημιουργεί τεχνητές υπεραριθμίες.
  • Υπεραμύνθηκε της τρίτης ανάθεσης και δικαιολόγησε τη στάση του λέγοντας ότι με το μέτρο αυτό διευκολύνονται οι εκπαιδευτικοί, για να μη μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις. Είναι τραγελαφικό από τη μία μεριά με τα νέα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο και στα ΕΠΑΛ να δημιουργούνται τεχνητές υπεραριθμίες και από την άλλη οι "υπεράριθμοί" καθηγητές να υποχρεώνονται να διδάξουν αντικείμενα που δε διδάχτηκαν, ή πλημμελώς διδάχτηκαν στα ΑΕΙ. Και όλα αυτά γίνονται για το καλό τους.
  • Ενημέρωσε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ότι θα γίνουν υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών εντός περιφέρειας και ανέφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα την περιφέρεια Αττικής και τη Θεσσαλία.
  • Απέρριψε το αίτημα του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην προ μνημονίου κατάσταση.
  • Υπεραμύνθηκε της απόφασης του για κατάργηση του μειωμένου ωραρίου για τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων Φυσικής και Πληροφορικής.
  • Δεν έδωσε καμία απάντηση για το ζήτημα των συνταξιούχων που ενώ δίδαξαν τον Μάιο και τον Ιούνιο, οι μήνες αυτοί δε λογίζονται συντάξιμοι, εξαιτίας της προχειρότητας και του κυβερνητικού αλαλούμ που επικράτησε στην ψήφιση του νέου νόμου για το ασφαλιστικό.

Είναι προφανές ότι ο Υπουργός Παιδείας με την πολιτική του βλάπτει σοβαρά τη Δημόσια Εκπαίδευση, υπονομεύει συνειδητά την ποιότητα της παρεχόμενης Εκπαίδευσης, απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και εξαπατά γονείς και μαθητές. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να δώσει μία δυναμική απάντηση  στην κυβέρνηση και στον  Υπουργό Παιδείας.
Ο Πρόεδρος                          Ο Γραμματέας
Δημήτρης Πεππές                 Νίκος Παπαχρήστος

ΣΧΌΛΙΟ ΤΟΥ ΄΄ΠΕΡΙΙΗΓΗΤΗ΄΄:
Ο κ. Φίλης εξέφρασε δυσφορία για τα αρνητικά σχόλια που εισπράττει από τους επιστημονικούς φορείς, τους συλλόγους διδασκόντων και τα μέσα ενημέρωσης. Χθες απέδειξε με την στάση του απέναντι σε έναν ακόμη φορέα (συνδικαλιστικός αυτή τη φορά αλλά δεν έχει καμιά σημασία) πόσο αδιάλλακτος είναι, πόσο μεγάλο λάθος κάνει, πόσο ανακόλουθος είναι με αυτά που υποστήριξε πριν έλθει στην εξουσία και πόσο έξω από την πραγματικότητα κινείται. Η χθεσινή σύσκεψη που περιγράφεται πιο πάνω δείχνει πως αντιμετωπίζει το σχολείο ο κ. Φίλης. Θεωρεί ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί και έχει περιθώριο να γίνει ένα δημοτικό σχολείο όπου όλοι οι καθηγητές μπορούν να κάνουν τα πάντα από θρησκευτικά μέχρι φυσική, από γυμναστική μέχρι οικοκυρικά....Αυτές είναι οι σύγχρονες αντιλήψεις της αριστεράς που εκφράζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ και ασφαλώς από τον κ. Φίλη.
Για την απόδειξη της αλήθειας των όσων δημοσιεύουμε εδώ ρωτήστε μαθητές της δευτεροβάθμιας ποιος κάνει μαθήματα μαθηματικών, φυσικής, χημείας, αρχαίων, θρησκευτικών και άλλων μαθημάτων στα σχολεία της περιοχής σας. Η απάντηση θα σας δοθεί άμεσα από τους μαθητές και οι οποίοι είναι οι πρώτοι που δυσανασχετούν με τις πολιτικές και τις θέσεις του κ. Φίλη. 
Χθες μόλις μάθαμε ότι διευθυντής Γυμνασίου ανέθεσε σε μαθηματικό να κάνει το μάθημα της φυσικής στην Β΄Γυμνασίου σε σχολείο της περιοχής.
Μας τηλεφώνησε, επίσης, μητέρα μαθητή Α΄Λυκείου και μας είπε πως το μάθημα της φυσικής κάνει βιολόγος, ο οποίος κάνει επίσης την βιολογία στον ίδιο μαθητή.

Και βέβαια ούτε λόγος για εργαστήρια για την φυσική και την χημεία, τα οποία ο κ. Φίλης κατήργησε ως μη πρωτεύοντα μαθήματα και μη αναγκαία!!!!!!!
Μας προκάλεσε εντύπωση το γεγονός ότι η συμπεριφορά του ακόμη και στις δηλώσεις του σε μέσα ενημέρωσης δείχνει σαφώς την τάση να δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων στην εκπαίδευση. 
Προκλητικά εντυπωσιακό είναι, επίσης, το γεγονός ότι ο κ. Φίλης υπερηφανεύεται επειδή με την έναρξη της σχολικής περιόδου τα βιβλία ΄΄ύστερα από 30 χρόνια βρίσκονται στα σχολεία και θα δοθούν με την πρώτη ημέρα στο σχολείο΄΄ όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Φίλης. Για να δούμε, όμως, είναι αλήθεια αυτό; 
Βιβλία των κατευθύνσεων έχουν δοθεί κ. Φίλη στην Β και Γ΄ Λυκείου;
Απαντούμε εμείς, κ. Φίλη: Όχι δεν δώσατε τα βιβλία αυτά, που είναι και τα σπουδαιότερα για τις τάξεις αυτές!!!    Γιατί; Και γιατί λέτε ψέματα;
Δυστυχώς αυτά που συμβαίνουν στην εκπαίδευση βρίσκουν συμμάχους ακόμη και μέσα στους κόλπους των εκπαιδευτικών που παλαιότερα αγωνίστηκαν για πολλά και διάφορα μεταξύ των οποίων και η αύξηση δαπανών για την παιδεία ενώ σήμερα υπερασπίζονται ακριβώς το αντίθετο!!! Δέχονται σήμερα μαθηματικοί στην μέση εκπαίδευση να διδάσκουν την φυσική και ό,τι άλλο έχει ανάγκη το σχολείο ή ο της πληροφορικής να κλέβει ώρες διδασκαλίας από τους μαθηματικούς και να καυχιέται ότι μπορεί να διδάξει τα μαθηματικά αρκεί να μην αυξηθούν οι δαπάνες με την πρόσληψη καθηγητών!!!! 
Δυστυχώς έτσι γίνεται στην δύστυχη αυτή χώρα.