Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΑΤΑΣΕΙΣ, ΝΕΟ ΘΥΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ


Όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς από το σάπιο πολιτικό σύστημα. Όσοι πιστεύουν ακόμη στην διαμορφωθείσα πολιτική κατάσταση στην χώρα αυταπατάται, δυστυχώς.
Κι εμείς πιστεύαμε κάποτε και αγωνιστήκαμε με ιδανικά και υψηλούς στόχους, για το καλό της πατρίδας, της πονεμένης και πολύπαθης χώρας.
Σχετικά γρήγορα και όχι αναίμακτα καταλάβαμε πως τίποτα δεν αλλάζει από υγιείς και αγνές δυνάμεις.
Τελευταία διαπιστώσαμε ότι ακόμη μια φορά ένας επιτυχημένος θεσμός, αυτός των πανελληνίων εξετάσεων μπήκε στο στόχαστρο της πολιτικής σκοπιμότητας.
Η νέα ηγεσία του υπουργείου και όχι μόνο, έθεσε  στόχο την άλωση ενός διαχρονικά επιτυχημένου συστήματος, αυτό των εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Με το πρόσχημα ότι το σύστημα ευνοεί την παπαγαλία αποδομούν ταχύτατα το στέρεα, ακλόνητα και θεμελιωδώς χτισμένο σύστημα των εξετάσεων.
Αυτό το σύστημα γέννησε σπουδαίους επιστήμονες όλα τα χρόνια ακόμη και από πριν την μεταπολίτευση.  Κανείς και ποτέ δεν αμφισβήτησε την αντικειμενικότητα, το αδιάβλητο και το υψηλού επιπέδου περιεχόμενο των θεμάτων στις εξετάσεις.
Όσοι παρακολουθούν από κοντά την εξέλιξη της ποιότητας των θεμάτων από επιστημονικής πλευράς αλλά και από ευρηματικότητα γνωρίζουν πολύ καλά αυτά που αναφέρονται σ΄αυτές τις γραμμές.
Αρκεί να αναφέρω ότι τα τελευταία χρόνια τα θέματα των εξετάσεων αποτελούν αφορμή να γραφούν νέα βιβλία, νέες μελέτες και νέες ασκήσεις πλουτίζοντας το ήδη ευρύτατο πεδίο αυτό της Ελληνικής βιβλιογραφίας.
Κι ενώ αναμέναμε να εξεταστεί το σύστημα από την σκοπιά της ποιότητας της δουλειάς στα σχολεία. η πολιτική ηγεσία παρεμβαίνει άγρια, βάναυσα με επιχειρήματα που και η ίδια ποτέ δεν πίστεψε να εμφανίσει στους Έλληνες  εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις!!!!
Κανένας λόγος γιατί ο μαθητής καταφεύγει στο φροντιστήριο. Ποιος τον οδηγεί εκεί; Το φροντιστήριο; Έτσι ισχυρίζεται, βέβαια, η πολιτική ηγεσία.
Η μεταρρύθμιση για εκείνους είναι η κατάργηση των εξετάσεων χωρίς καμιά αλλαγή στην ποιότητα της εκπαίδευσης στα σχολεία. Οι ίδιοι καθηγητές, οι ίδιοι δάσκαλοι, τα ίδια βιβλία, οι ίδιες μέθοδοι, χωρίς κατάρτιση των διδασκόντων, χωρίς την ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Η τυπικότητα και μόνο αυτή.
Φάνηκε η διάθεση της ηγεσίας του υπουργείου από την ΄΄γενναία΄΄ μείωση του αριθμού των αναπληρωτών καθηγητών  συγχωνεύοντας ειδικότητες διδασκόντων. Ο μαθηματικός θα διδάξει την φυσική ή ο βιολόγος την χημεία ή ο φυσικός την βιολογία, ο ιστορικός την αρχαία Ελληνική γλώσσα.
Κι όταν οι επιστημονικοί σύλλογοι διαμαρτυρήθηκαν για την ισοπέδωση των ειδικοτήτων η πολιτική ηγεσία σιώπησε. Αυτή είναι η μεταρρύθμιση.
Πολλές φορές και στο παρελθόν το πολιτικό σύστημα επιχείρησε να αλλάξει το σύστημα χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένος στόχος. Πάντα επιχειρούσε αντιγράφοντας άλλα συστήματα, κυρίως της Γαλλίας και της Βρετανίας ή της Γερμανίας. Η προσπάθεια μίμησης του εκπαιδευτικού συστήματος άλλων κρατών απέτυχε παταγωδώς. Θα θυμίσω το 1979 με Πρωθυπουργό τον Γ. Ράλλη, το 1985-86 με τον Γ. Αρσένη, το 1989 με τις συνεχείς απεργίες και πρωταγωνιστή τον Γ. Παπανδρέου.
Όλες οι προσπάθειες οδήγησαν τα πράγματα προς το χειρότερο.
Παρ΄όλα αυτά το σύστημα των εξετάσεων έστεκε άξια απέναντι στην οδυνηρή πολλές φορές προσπάθειες των παιδιών.  Έστεκε εκεί στέλνοντας το μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις ότι αδικία δεν θα σταθεί, ότι ο καλός, ο διαβασμένος, ο αγωνιστής, ο αποφασισμένος, ο ορθά οργανωμένος και προγραμματισμένος από τα πρώτα βήματα της εκπαιδευτικής του ζωής είναι βέβαιο ότι θα βρεθεί στα φοιτητικά έδρανα, στα πρόθυρα της επιστημονικής του καριέρας.
Μήπως υπήρξε μαθητής που πέρασε την δοκιμασία αυτή χωρίς να το αξίζει;
Αυτό το σύστημα γέννησε κορυφές της επιστήμης σε παγκόσμια κλίμακα, σπουδαίους ερευνητές, εξαιρετικούς ειστήμονες για τους οποίους οι Έλληνες βιώθουν περήφανοι. Αυτό το σύστημα ανέδειξε ακόμη κι αυτούς που διαχειρίζονται την πολιτική κατάσταση.
Σειρά επιστημόνων μπορούμε να αναφέρουμε, που δυστυχώς για την χώρα έφυγαν από την πατρίδα και προσφέρουν τις επιστημονικές υπηρεσίες τους σε άλλες χώρες!!
Έφυγαν όχι γιατί το σύστημα των εξετάσεων ήταν αποτυχημένο αλλά γιατί το πολιτικό σύστημα είναι αποτυχημένο και που δυστρυχώς δεν θα διορθωθεί ποτέ.
Ποιος δεν γνωρίζει σήμερα ότι όσοι φοιτητές φεύγουν με σκοπό την συνέχιση των σπουδών τους σε ξένες χώρες δεν πρωταγωνιστούν στα ξένα πανεπιστήμια;
Ή μήπως πρέπει να αναφέρουμε τις θέσεις που καταλαμβάνει κάθε χρόνο η χώρα στις εξετάσεις σε Ολυμπιάδες της επιστήμης;
Κι όμως ακόμη μια φορά το σύστημα των εξετάσεων βρίσκεται στα νύχια αδίστακτων σφαγέων, λες και αυτό είναι υπεύθυνο για την κατάντια στην εκπαίδευση ή για όλα υπεύθυνη είναι η....παραπαιδεία.....
Όπως στην δεκαετία του 1980 το πολιτικό σύστημα παραπλανούσε τους μαθητές ότι ΄΄ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΈΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ΄΄  στα πανεπιστήμια έτσι και τώρα το αδίστακτο αυτό πολιτικό σύστημα με νέα δυναμική με περίσσιο θράσος παραπλανά και πάλι τους μαθητές και τις οικογένειες λέγοντας ότι καταργούνται οι εξετάσεις στα πανεπιστήμια.
Τι θράσος, τι ψεύδος!!!
Ας διαβάσει κάθε οικογένεια τις εισηγήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, που ανέλαβαν τις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και θα κατανοήσει αμέσως τα παιχνίδια που παίζονται στην πλάτη της Ελληνικής οικογένειας. Οι μισοί εξ αυτών των στελεχών έχουν ήδη παραιτηθεί, έχουν απομακρυνθεί από τις θέσεις τους. Ακόμη και στα υψηλότερα επίπεδα της πολιτικής ιεραρχίας υπήρξαν απομακρύνσεις. Ακριβώς τα ίδια με αυτά που συνέβαιναν στην δεκαετία του 1980.
Βέβαια το σημερινό πολιτικό σύστημα δεν παρεμβαίνει μόνο στις εξετάσεις αλλά και σε κάθε τομέα της εκπαιδευτικής διαδιακασίας. Όμως έχει εκπαιδευτεί να αλλάζει θέσεις όταν διαπιστώνουν λάθη, τα οποία εντόπιζαν νωρίτερα οι επιστημονικοί φορείς. Δείτε την νέα τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα επαναφέροντας τις εσωτερικές διαδιακασίες αναφορικά με το πανεπιστημιακό άσυλο και πολλά άλλα. Αυτά αποτελούσαν αρχές της σημερινής κυβέρνησης, χάριν των οποίων οι καταλήψεις και οι ξυλοδαρμοί περίσσευαν στο παρελθόν.
Δεν περισσεύει, όμως, η ντροπή και η σοβαρότητα.
Δυστυχώς για την χώρα, το σάπιο πολιτικό σύστημα εξακολουθεί να την παρασύρει μακριά από τον δρόμο που της ανήκει.
Ευτυχώς, για μερικούς τουλάχιστον, Έλληνες έχουν κατανοήσει πλήρως τι κρύβει αυτό το σύστημα.
Ευτυχώς που είμαστε στους τελευταίους και ευχόμαστε να βρεθούν κι άλλοι μαζί μας, να αγνωστούμε από άλλα μετερύζια να βρεθεί η χώρα στον δρόμο της προόδου. Εκεί είμασταν εμείς, εκεί εξακολουθούμε να κινούμαστε, μακριά από την δημοσιότητα και τους προβολείς.
Υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται αληθινά γι΄αυτή την εκπαιδευτική αλλαγή.
Είμαστε παρόντες!!