Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ 'ΔΡΑΣΗΣ' ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ


Πετυχημένη η εκδήλωση του δημοτικού συνδυασμού 'ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ' για το θέμα της παιδείας. Η εκδήλωση έγινε με την ευκαιρία της έναρξης του δημόσιου διαλόγου με πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για την μεταρρύθμιση στη παιδεία.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και μαθητές, οι οποίοι κατέθεσαν την άποψή τους για το θέμα και ανέφεραν τους προβληματισμούς τους για την ποιότητα της εκπαίδευσης αφήνοντας σαφώς υπαινιγμούς για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τους καθηγητές τους στο σχολείο. Ζήτησαν μάλιστα την αξιολόγηση των καηθγητών τους λέγοντας μάλιστα οτι αν γίνει τελικά ούτε οι μισοί δεν θα μείνουν για μάθημα.

Πρώην καθηγητής του Πολυτεχνείου περιέγραψε την κατάσταση στα πανεπιστήμια με τα χειρότερα λόγια προκαλώντας παριστάμενο καθηγητή δημοσίου σχολείου ώστα να παρέμβει διαμαρτυρόμενος λέγοντας 'καλά δεν γίνεται τίποτα στην εκπαίδευση;'

Στην εκδήλωση βασική εισηγήτρια ήταν καθηγήτρια του Πάντειου πανεπιστημίου, η οποία παρουσίασε στοιχεία από έρευνα που έκανε με θέμα τους λόγους που οδηγούν τους μαθητές σε καταλήψεις, σε διαμαρτυρία ακόμη και στα έκτροπα με την εξέγερση του Δεκεμβρίου 2008.


Ο κ. Θέμης Κοτσυφάκης παίρνοντας το λόγο ομολόγησε πως ο ίδιος αισθάνεται οτι δεν μπορεί να είναι δάσκαλος-καθηγητής σ' αυτό το είδος της εκπαίδευσης. Δεν είναι ένας καλός δάσκαλος δηλαδή'.

Και άλλοι ομιλητές κατέθεσαν τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς τους.


ΣΧΟΛΙΟ


Κι ενώ οι μαθητές ζητούσαν να κατατεθούν απόψεις και θέσεις για το μέλλον όλοι μιλούσαν για την υπάρχουσα κατάσταση στη παιδεία. Δεν αναφέρθηκε από κανένα μια άποψη για το μέλλον.

Όλοι μιλούσαν για εκπαίδευση ενώ εννοούσαν την ποιότητα της παιδείας. Ούτε τους όρους δεν μπόρεσαν να διαχωρήσουν.

Ο κ. Κοτσυφάκης μίλησε οτι υπάρχει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά δεν μας είπε οτι η ΟΛΜΕ επίσημα δεν θέλει την αξιολόγηση από χρόνια τώρα. Δεν μας είπε γιατί όταν κατεβαίνουν σε απεργία όλα τα χρόνια τώρα ποτέ δεν υπήρχε στα βασικά αιτήματά τους αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά μιλούν για 'δια βίου εκπαίδευση' δηλαδή οι εκπαιδευτικοί να εκπαιδεύονται. Ποιός, κ. Κοτσυφάκη, από τους καθηγητές θα δεχθούν να εκπαιδευτούν όταν έχουν θητεία 15 χρόνια στην εκπαίδευση; Αυτοί πρέπει να είναι δάσκαλοι στους νέους και πρότυπα όμως εσείς εξακολουθείτε να θέλετε εκπαίδευση, γιατί, τι σας λείπει, κ. Κοτσυφάκη; Να σας πούμε εμείς, κ. Κοτσυφάκη, σας λείπει η συνείδηση του λειτουργήματος που θα έπρεπε να επιτελείτε, σας λείπει η αγάπη γι' αυτό που κάνετε και έχετε συνδέσει τις αμοιβές με την ποιότητα της εκπαίδευσης κάτι που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Και θα σας θυμίσουμε, κ. Κοτσυφάκη, την μεγάλη προσφορά του πατέρα σας, ο οποίος όντας εκπαιδευτικός δεν έμεινε εκεί αλλά ενέπνεε τους μαθητές του και τους στήριζε ανεξάρτητα αν έπερνε λίγα, και έπερνε λίγα, χρήματα. Ποτέ δεν συνέδεσε αυτό που αισθάνονταν για τον μαθητή του με τα χρήματα που έπερνε και προφρανώς δεν το μετέφερε σ' εκείνους.

Μίλησαν κάποιοι μεταξύ τους και ο κ. Κοτσυφάκης για αύξηση δαπανών για την παιδεία, αναφέροντας μάλιστα για εργαστήρια και πειράματα και δραστηριότητες που να προκαλούν θετικά τους μαθητές. Δεν είπε, όμως, κανείς οτι και στα δύο λύκεια των Βριλησσίων υπάρχουν αίθουσες εργαστηρίων, με πειράματα και μάλιστα αξιοζήλευτα εργαστήρια όπου εκεί μέσα σκονίζεται ο πανάκριβος εξοπλισμός χρόνια τώρα, από 1999-2000. Ποιός το ξέρει αυτό; Γιατί δεν το λέτε; Η αύξηση δαπανών για την παιδεία προσανατολίζεται μόνο για την αύξηση του μισθού του εκπαιδευτικού που ναί μεν είναι αναγκαίο αλλά δεν είναι το κυρίαρχο.

Μόνο η βασική εισηγήτρια και προς το τέλος της συζήτησης είχε το θάρρος να ομολογήσει οτι στα πανεπιστήμια είναι στημένα χρόνια τώρα μαγαζάκια παραγωγής χρήματος με διάφορα προγράμματα της Ε.Ε. Αυτά δεν είναι χρήματα; Τι είναι;

Κανείς δεν είπε οτι οι καθηγητές κάνουν την δεύτερη δουλειά το απόγευμα κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές τους παραβιάζοντας ηθικούς κανόνες σύνδεσης της δουλειάς τους με τον μαθητή και έρχονται στη συνέχεια να κατηγορήσουν την παραπαιδεία, την πολιτεία και ό,τι άλλο για την κατάντια της εκπαίδευσης.

Και μπορεί να έχουν δίκιο για τις αμοιβές τουςόμως είναι πολύ εύκολοι να παραβιάζουν ηθικούς κανόνες και να μεταβιβάζουν τις ευθύνες σε άλλους όταν το ίδιο το μάθημά τους πάσχει σε όλα τα επίπεδα. Αυτό λέγεται υποκρισία και ανευθυνότητα.

Η παραπαιδεία δεν φταίει, φταίει το σύστημα, το οποίο διαμορφώνουν άλλοι παράγοντες όχι οι εργαζόμενοι στην παραπαιδεία. Η παραπαιδεία έχει να καταγράψει το ελάχιστο, θα έλεγα, μια πληθώρα συγγραμμάτων, βοθημάτων, βιβλίων, μελετών και πολλά άλλα αλλά από τους εκαπιδευτικούς δεν είδα έστω και ένα. Είδα όμως μόνο διαμαρτυρίες και φωνές χωρίς να συγκινείται κανείς και χωρίς να πείθουν. Οι κριτές όλης της διαδικασίας είναι οι ίδιοι οι μαθητές που τους έχουν απορρίψει και τώρα μάλιστα τώρα το λέγουν ανοιχτά και δημόσια κι ενώ θα έπρεπε να προβληματιστούν και να γίνουν καλύτεροι για να λύσουν και το θέμα της παραπαιδείας που πολύ τους 'βασανίζει' με θρασύτητα ξαναλέγουν τα ίδια πράγματα.

Ξέρετε, κύριοι, τι ζητούν τα παιδιά, που δεν φτένε πουθενά αυτό που ζητούσαν πάντα όλοι οι μαθητές, οι φοιτητές, η εκπαίδευση και η παιδεία: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Αυτό για το οποίο αγωνίστηκαν πολλοί αληθινα και με αγάπη. Το αίτημα είναι διαχρονικό γιατί κανείς παράγονατς που διαμορφώνει την ποιότητα της παιδείας δεν συγκινήθηκε ποτέ γιατί το έβλεπαν με ιδιοτέλεια και συμφεροντολογικά. Αυτό είναι το αίτημα εκφρασμένο σήμερα με περισσότερη βία γιατί υπάρχει η αγανάκτηση αφού κανείς δεν έχει αυτιά ν' ακούσει κανείς δεν έχει μάτια να δει. Έχει, όμως, θράσος να παραποιεί και να μεταβιβάζει τις ευθύνες στους άλλους.


Κι ένα τελευταίο για σήμερα γιατί θα επανέλθουμε στο θέμα αυτό. Τη βασική ευθύνη της σημερινής κατάστασης την έχουν οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν μέχρι σήμερα, την έχουν οι πολιτικοί που με εξυπνάδες έκαναν τους έμπειρους στα θέματα της παιδείας να ψηφίζουν νόμους που σε τρία χρόνια τους ακύρωναν, οι υπουργοί παιδείας που ενεργοποίησαν μηχανισμούς με πολιτική σκοπιμότητα, χωρίς γνώση, χωρίς έμπνευση αλλά με περίσσεια υποκρισία, οι παρατρεχάμενοι γύρω από τους εκάστοτε υπουργούς που με προκλητικότητα στήριζαν το 'εργο' των υπουργών για το προσωπικό τους όφελος.


Μπράβο στην δημοτική παράταξη για την πρωτοβουλία αυτή. Να κάνετε, αγαπητοί φίλοι και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις. Υποκαθιστάτε τον ΄ρόλο άλλων παραγόντων όπως για παράδειγμα, ο Δήμος, ο οποίος κοιμάται, αδιαφορεί, απαξιώνει, υποτιμά και ισοπεδώνει κάθε έννοια προόδου και ενδιαφέροντος για τόσο σοβαρά ζητήματα. Αμέτοχος, αδιάφορος αλλά διεκδικητής της εξουσίας χωρίς προσφορά, χωρίς ευαισθησίες και χωρίς κανένα όραμα για το μέλλον που διαγράφεται πολύ δύσκολο.


Θα επανέλθουμξε στο ζήτημα πολύ γρήγορα όταν μάλιστα μας προκαλέσουν κάποιοι θα είμαστε ακόμη πιο αποκαλυπτικοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...