Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014

ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

ΟΔΗΓΟΣ - ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΟΥ ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΦΘΑΝΟΥΝ

Διαπιστώνουμε  από την καθημερινή μας ενημέρωση και παρακολούθηση των εξελίξεων ότι κανείς δεν αναφέρει τις τρομακτικές και επώδυνες πολλάκις αλλαγές, που έχουν συντελεστεί τα τελευταία τρία χρόνια.
Από την μια πλευρά αναγκαίες, από την άλλη η κοινωνία ως αποδέκτης αυτών των βίαιων αλλαγών δέχθηκε τεράστιο πλήγμα στα κεκτημένα.
Αν υποθέσουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις αυτές οργανώνονταν σε μια πιο ευρεία περίοδο, κανείς, ίσως, δεν θα τις καταλάβαινε, δεν θα τις αισθάνονταν και ίσως δεν θα είχε και αντιρρήσεις.
Τα ευρωπαϊκά κράτη έκαναν τις αλλαγές αυτές σε μεγάλες περιόδους και σήμερα εμείς διαπιστώνουμε την τέλεια οργάνωσή τους και την θαυμάζουμε.
Αυτή είναι μια πικρή αλήθεια, μην κρυβόμαστε πίσω απ΄το δάκτυλό μας.
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς αυτά που γράφουμε αλλά δεν θα αρνηθούν ότι είναι αλήθεια και ότι δεν θα μας ψέξουν για παραπληροφόρηση ή παραπλάνηση.

Στην πατρίδα μας συνέβησαν εξαιρετικά σημαντικές αλλαγές τα τελευταία τρία χρόνια. Θα λέγαμε ότι εμείς δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτές τις αλλαγές από μόνοι μας. Κι επειδή η ΕΕ το έχει κατανοήσει καλά, έβαλαν στο κεφάλι  μας δερβέναγες!!!
Κανείς ασφαλώς δεν το επιθυμεί. Όμως είναι μια πραγματικότητα, μια αλήθεια, που βιώνουμε αυτά τα χρόνια.
Γιατί, όμως; Ευθύνεται κανείς γι΄αυτές τις αδυναμίες;
Εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχουν ευθύνες και τις εντοπίζουμε στο παλαιολιθικό πολιτικό σύστημα. Πολιτικοί με μικρές αντοχές, με ελλείμματα, με αδυναμίες, με βουλιμία, με άγνοια αλλά και απάτριδες!!!
Αυτά πληρώνουμε σήμερα όσο κι αν δεν θέλουν κάποιοι να το πιστέψουν!!

Θυμάμαι (και επιτρέψτε μου αυτή την προσωπική αναφορά) στο τέλος της δεκαετίας του '90 ένα περιστατικό εξαιρετικά ενδεικτικό.
Βρέθηκα σ΄ένα Χριστουγεννιάτικο τραπέζι (καλή ώρα όπως σήμερα). Στην παρέα αυτή ήταν κι ένας οικονομολόγος, έμπειρος και γνώστης της σχέσης της οικονομίας με την πολιτική, προχωρημένης ηλικίας ώστε να συνάδει με την εμπειρία του.
Το τραπέζι στρώθηκε, γεμάτο με όλα τα καλά του κόσμου. Όχι μόνο ποσοτικά (που δεν υπήρχε η ανάγκη) αλλά και ποιοτικά. Χαβιάρι, γαλοπούλες, κρέατα, χοιρινά, μοσχάρια, ό,τι τέλος πάντων μπορείτε να φανταστείτε σ΄ένα πλούσιο τραπέζι.
Όλοι γύρω από το τραπέζι συζητώντας, γελώντας και πειράζοντας ο ένας τον άλλο.
Στην έναρξη του φαγητού ζητεί τον λόγο ο έμπειρος οικονομολόγος, ο οποίος δεν ζει σήμερα, (δυστυχώς) και μας ζητεί την προσοχή μας.
΄΄Κύριοι αυτό το τραπέζι έχει όλα τα καλά του κόσμου. Να είναι καλά αυτός που μας τα δίνει απλόχερα, πάνω απ΄αυτά που μας αντιστοιχούν. Δεν εργαστήκαμε τόσο ώστε να έχουμε αυτά τα ακριβά εδέσματα. Όμως αυτό που ζούμε σήμερα κάποια στιγμή θα κληθούμε να το πληρώσουμε και μάλιστα ακριβά. Ας είναι καλά αυτός που μας τα δίνει!!!΄΄
Αυτή ρητορεία δεν μου έκανε καλή εντύπωση και θεώρησα όχι απλά μια υπερβολή αλλά μια διάθεση αυτοπροβολής του ομοτράπεζού  μας.
Σήμερα 25 χρόνια μετά δεν κρύβω ότι πολλές φορές ήλθαν στο μυαλό μου αυτά τα λόγια και αναθεώρησα την αρχική μου εκτίμηση για τον κύριο αυτό.

Ας αναφέρουμε μια άλλη εμπειρία.
Αναρρωτηθήκατε ποτέ γιατί σ΄ένα νοσοκομείο να εμφανίζονται ξαφνικά δυο και τρεις κλινικές με το ίδιο αντικείμενο ενώ τα κρεβάτια να παραμένουν ίδια;
Είμαστε βέβαιοι πως θα πείτε, όχι. Έστω και τώρα μπορείτε να απαντήσετε στο ερώτημα αυτό;
Εμείς, λοιπόν, θα σας δώσουμε την απάντηση. Πέρα για πέρα αληθινή. Η έρευνά μας είχε πολλές παραμέτρους, πολλούς διαδρόμους.
Σημειώστε, λοιπόν.
Κάθε κλινική απαιτεί ένα διευθυντή και 2-3 αναπληρωτές. Τα κόμματα για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους ή για να κερδίσουν τα ψηφαλάκια μοίραζαν τις θέσεις απλόχερα. Και τι σήμαινε αυτό;  Απλά αύξηση των λειτουργικών δαπανών των νοσοκομείων.
Αυτό συμβαίνει ακόμη και σήμερα και μην σας φαίνεται παράξενο και περίεργο ή ακόμη - ακόμη και υπερβολή!!  Μια απλή ερώτηση να κάνετε ή ανοίξτε το διαδίκτυο θα το διαπιστώσετε αμέσως.
Μα θα πει κάποιος, δεν θα έπρεπε να έχουμε ισχυρό σύστημα υγείας; Και βέβαια έπρεπε. Όμως αυτό δεν έχει καμιά σχέση με το γεγονός. Η ποιότητα της παρεχόμενης υγείας δεν περνά μέσα από θέσεις και καρέκλες αλλά μέσα από τα κρεβάτια, τα χειρουργεία και τα αναλώσιμα!!

Θα σταματήσουμε να αναφέρουμε περισσότερα και είμαστε βέβαιοι ότι κι εσείς, οι αναγνώστες, θα έχετε πολλά περισσότερα περιστατικά να περιγράψετε αρκεί να έχουμε καθαρό νου.

Πάμε τώρα να δούμε ποιες ήταν οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια.
Θα σημειώσουμε ακόμη μια φορά ότι μην βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα για την δική  μας πολιτική ταυτότητα ώστε να μας χαρακτηρίσετε μνημονιακούς. Ο ισχυρισμός σας δεν έχει υπόσταση. Εμείς εδώ γράφουμε γεγονότα και ασκούμε την δέουσα κριτική προς όλες τις κατευθύνσεις ενώ εκτιμούμε θετικά τις αποδοτικές και χρήσιμες πρωτοβουλίες.

Α. ΥΓΕΙΑ
1. Συγχώνευση ταμείων σε ενιαίο φορέα για το σύνολο του πληθυσμού.
2. Προσαρμογή δαπάνης για την υγεία στον διεθνή μέσο όρο μέσα από αυτόματους μηχανισμούς.
3. Ηλεκτρονική συνταγογράφηση
4. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους ανασφάλιστους.

Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
1. Εισαγωγή εισοδηματικών κριτηρίων στην απόδοση κοινωνικού επιδόματος.
2. Εισαγωγή ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
3. Σχεδιασμός για την μακροχρόνια ανεργία.

Γ. ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1. Κωδικοποίηση και εκσυγχρονισμός της εργατικής νομοθεσίας (εδώ θα τονίσουμε ότι εφαρμόζονται πολιτικές ενός ημι-καπιταλιστικού συστήματος. Το χαρακτηρίζουμε έτσι γιατί έτσι είναι και μπορούμε να το αποδείξουμε)
2. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 11%. Αφορά, κυρίως τις επιχειρήσεις για μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Δεν ξέρουμε αυτό αν θα έχει επίπτωση στο ύψος των συντάξεων στο τέλος του εργασιακού βίου.
3. Ψηφιοποιήθηκαν όλες οι υπηρεσίες του ΙΚΑ και ΟΑΕΔ και της επιθεώρησης εργασίας. Να θυμηθούν οι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες πόσες ανθρωποώρες δαπανούσαν για τα γραφειοκρατικά αυτά και τις επισκέψεις στα ταμεία των οργανισμών.
4. Αναμόρφωση των θεσμών διαιτησίας.
5. Εφαρμογή ΄΄ευέλικτων΄΄ μορφών εργασίας. Μερική απασχόληση, εργασία ορισμένου χρόνου κλπ. Εδώ χωρεί αρκετή συζήτηση. Τι οφείλει το κράτος να παρέχει, απασχόληση ή εργασία;
Μπορεί κανείς να διαφωνεί, όπως κι εμείς, σ΄αυτά τα σημεία, όμως είναι μεταρρύθμιση κι αυτά καταγράφουμε, όπως είπαμε πριν.

Δ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1. Πλήρης μηχανογράφηση. Πάλι εδώ θα θυμίσουμε τις ατέλειωτες ώρες στις ουρές των ασφαλιστικών ταμείων για να κάνει κανείς μια ανακεφαλαίωση ενσήμων και να πάρει το αποτέλεσμα κάποιους μήνες αργότερα. Σήμερα μπορεί να δει κανείς όλα τα ένσημά του στον υπολογιστή του.
2. Βιωσιμότητα συστήματος. Σύνδεση των συντάξεων με τις καταβληθείσες εισφορές. Να σημειώσουμε εδώ ότι η νομοθεσία παρείχε την δυνατότητα απόδοσης σύνταξης σε μικρές ηλικίες με διάφορα κόλπα. Άπειρα παραδείγματα.
3. Εφαρμογή αυστηρότερης νομοθεσίας για την μαύρη εργασία. Εδώ απαιτείται ακόμη πιο αυστηρούς όρους και ελέγχους.
4. Διαχωρίστηκαν νομικά και θεσμικά οι όροι ασφάλιση και κοινωνική πρόνοια.
5. Το κράτος εμφανίζεται εγγυητής της κύριας ασφάλισης ενώ η επικουρική παίρνει τον χαρακτήρα της ανταπόδοσης.

Σε πολλά μπορεί να συμφωνήσει κανείς και σε άλλα να διαφωνήσει. Ο ρόλος των συνδικαλιστών εδώ εισέρχεται. να διεκδικήσουν περισσότερα και ποιοτικότερα. Κι εμείς θα συμφωνήσουμε ότι μπορεί να βελτιωθούν οι βασικές αυτές αρχές ή ακόμη και να αλλάξουν προς το καλύτερο.
Εδώ θα επισημάνουμε ότι το ύψος των συντάξεων έχει πτωτική πορεία, υποβάθμιση και απαξίωση σε σχέση με την παρεχόμενη εργασία.

Ε. ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
1. Μείωση του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων από 970 χιλ. σε 650 χιλ.
2. Ενιαίο μισθολόγιο στο δημόσιο με τερματισμό του συστήματος των επιδομάτων.
3. Οργανόγραμμα σε όλα τα υπουργεία.
4. Εισαγωγή του θεσμού της κινητικότητας.
5. Εισαγωγή του θεσμού της αξιολόγησης όλων στο δημόσιο.
6. Μηχανισμός πάταξης της διαφθοράς στους κρατικούς λειτουργούς.
7.Επέκταση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών.

Σ΄αυτό το πακέτο μέτρων και μεταρρυθμίσεων εντοπίζονται οι σημαντικότερες διαφορές με την αντιπολίτευση. Σε όλα τα σημεία η αντιπολίτευση έχει διαφορετική οπτική. Δόθηκαν σημαντικές μάχες στη βουλή για τα ζητήματα αυτά. Σύσσωμη η αντιπολίτευση έχει διαφορετική θέση στα σημεία αυτά.
Να σημειώσουμε, όμως, τι δεν έκανε η κυβέρνηση και δεν ασχολήθηκε καθόλου. Τα ζητήματα της αυτοδιοίκησης και η αναθεώρηση συνολικά ή και τμηματικά του νόμου του Καλλικράτη.
Δεν το ακούμε από την αντιπολίτευση το θέμα αυτό. Δεν ξέρουμε γιατί. Όμως αναγνωρίζεται η αναγκαιότητα της αναθεώρησης.

ΣΤ. ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
1. Νέο πλαίσιο με πολυετείς προϋπολογισμούς, ταβάνια δαπανών σε κάθε φορέα, κανόνες σεβασμού στην διαχείριση του δημόσιου χρήματος και διαφάνεια στις δαπάνες.
2. Μηχανισμοί συμμόρφωσης όταν φορείς εκτρέπονται από τους προϋπολογισμούς στις ΔΕΚΟ και την τοπική αυτοδιοίκηση.
3. Πλαίσιο διαφάνειας, ταχύτητας και εγκυρότητας στις δημόσιες προμήθειες, ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί, προμήθειες, μείωση γραφειοκρατίας.
4. Ανεξάρτητο δημοσιονομικό συμβούλιο εποπτείας στην ασκούμενη οικονομική πολιτική.

Ζ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ
1. Ημιανεξάρτητη φορολογική διοίκηση με συγκεκριμένη θητεία γενικού γραμματέα, πέραν από αλλαγές στις κυβερνήσεις και με αυξημένες αρμοδιότητες για την πάταξη της φοροδιαφυγής.
2. Απλοποίηση κώδικα βιβλίων και στοιχείων (κατάργηση θεωρήσεων)
3. Πλήρης ηλεκτρονική εξυπηρέτηση φορολογουμένων.
4. Αναμόρφωση σχέσης επιχείρησης - εφορίας με έλεγχο κάτω από διασταυρώσεις στοιχείων
5. Συμψηφισμός οφειλών προς το κράτος και αντίθετα. Σύντομα θα αποδίδεται τόκος στις οφειλές του κράτους προς τον πολίτη όταν δεν πληρώσει σε 60 ημέρες.
6. Ταχύτερη διαδικασία στα φορολογικά δικαστήρια.

Η. ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
1. Παραχώρηση αδρανών περιουσιακών στοιχείων.
2. Ανάπτυξη στρατηγικών επιχειρήσεων όπως λιμάνια και αεροδρόμια, ΔΕΗ.
3. Αξιοποίηση τεράστιας ακίνητης περιουσίας του δημοσίου.
4. Πιλοτική εφαρμογή λειτουργίας των τελωνείων σε 24ωρη βάση

Κι εδώ να επισημάνουμε την πλήρη ασυμφωνία της αντιπολίτευσης στις αποκρατικοποιήσεις. Η άποψή της είναι να μην δοθεί τίποτα σε ιδιώτες από την κρατική περιουσία.

Θ. ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
1. Αναμόρφωση με την δημιουργία τεσσάρων κύριων συστημικών τραπεζών
2. Ίδρυση αναπτυξιακού ταμείου δανειοδότησης επιχειρήσεων.

Ι. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
1. Κατάργηση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.
2. Άνοιγμα επαγγελμάτων (εκτιμητές, τεχνικοί τηλεόρασης, υπηρεσίες υγείας, αγροτικά προϊόντα, γυμναστήρια, κομμωτήρια)
3. Μείωση εμποδίων για την άσκηση δραστηριότητας σε λιανική, τουρισμό, δομικά υλικά, παραγωγή τροφίμων, συσκευασία και ενέργεια.

ΙΑ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1. Αξιολόγηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
2. Θεσμός μαθητείας.

ΙΒ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
1. Ταχύτερη ίδρυση επιχειρήσεων
2. Κατάργηση των 30 σημαντικότερων εμποδίων για την επιχειρηματικότητα.
3. Διαδικασία fast track για αδειοδότηση επενδύσεων.
4. Κατάργηση χρεώσεων υπέρ τρίτων
5. Απλοποίηση και ηλεκτρονική διαχείριση εξαγωγών και εισαγωγών στα τελωνεία.
6. Πιλοτική εφαρμογή σε 24ωρη βάση λειτουργίας των τελωνείων.

ΙΓ. ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Επιτάχυνση εθνικού κτηματολογίου.
2. Νέο χωροταξικό σχέδιο και περιβαλλοντική νομοθεσία.
3. Τακτοποίηση καταπατημένων.
4. Κωδικοποίηση και εκσυγχρονισμός δασικής νομοθεσίας.

ΙΔ. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
1. Νέος κώδικας πολιτικής δικονομίας.
2. Μηχανογράφηση δικαστηρίων.
3. Συγκέντρωση στατιστικών δικαστηρίων
4. Ηέκτρονική διακίνηση εγγράφων.
5. Θεσμός εθνικού συντονιστή κατά διαφθοράς και απάτης.
6. Η διαφθορά στην πολιτική τιμωρείται παραδειγματικά.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν το μείγμα των μεταρρυθμίσεων που έως τώρα δεχθήκαμε όλοι οι πολίτες τα τελευταία τέσσερα χρόνια περίπου.
Πολλά απ΄αυτά είναι άγνωστα στους πολλούς. Ο καθένας στον τομέα εργασίας του έμαθε τις μεταβολές και τις εφαρμόζει.

Η έρευνά μας ήταν σε βάθος και σε πλάτος. Δαπανήσαμε αρκετό χρόνο κι αυτό από προσωπικό μας .ενδιαφέρον. Ψάξαμε να δούμε σε όλους τους τομείς της δράσης της γενικής κυβέρνησης τι έφερε η κυβέρνηση και τι εφαρμόζει σήμερα ο πολίτης. Ποια απ΄αυτά εξυπηρέτησαν και ποια ήταν ανούσια νομοσχέδια.
Στην συζήτηση στην βουλή γνωρίζουμε καλά σε ποια η αντιπολίτευση αντέδρασε έντονα και ουσιαστικά και που απλά αντέδρασε ή ακόμη αντέδρασε για χάριν της αντιπολίτευσης.
Σε πολλά σημεία η αντιπολίτευση αντέτεινε άλλες απόψεις, άλλες θέσεις, που δυστυχώς στις περισσότερες δεν έγιναν δεκτές από την συμπολίτευση. Λάθος, όπως πάντα.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν και ένα οδηγό για τον ψηφοφόρο, ο οποίος θα κληθεί σύντομα να ψηφίσει. Κι εμείς βοηθήσαμε ενεργά και αποτελεσματικά στην εξεύρεση κριτηρίων για την επιλογή.
Στόχος μας στις εκλογές να είναι η επόμενη ημέρα για το νέο επιστημονικό δυναμικό της πατρίδας μας, το οποίο δυστυχώς μεγάλο μέρος του δεν βρίσκεται στη χώρα μας. Αποδίδει σε άλλες χώρες σε όλο τον πλανήτη αφού εκπαιδεύτηκε στην χώρα. Τον καρπό της εκπαίδευσης και της επένδυσης στο πρόσωπο του νέου επιστήμονα απολαμβάνει άλλη χώρα!!!

Πολλά είναι αυτά που οι τελευταίες κυβερνήσεις δεν έκαναν. Τονίσαμε ορισμένα μέσα στο κείμενο. Υπάρχουν πολλά ακόμη έτσι τουλάχιστον που το βλέπουμε εμείς.
Όμως ξεφύγαμε σε έκταση πάρα πολύ. Δεν φοβόμαστε μήπως σας κουράσουμε. Η έρευνά μας έχει στόχο να αποκτηθεί η γνώση για να ψηφίσουμε με αξιώσεις και όχι κάτω από παλαιές αντιλήψεις.

Ένας φίλος, νέος και πολλά υποσχόμενος για το μέλλον, επιστήμονας, οικονομολόγος, με μεταπτυχιακά και ευρωπαϊκή κουλτούρα, μου είπε σε μια τελευταία συνάντησή μας σ΄ένα συνέδριο, λίγες ημέρες πριν:

΄΄ΝΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΟΜΜΑΤΑ΄΄.

 ΜΑΣ ΕΚΦΡΑΖΕΙ Η ΘΕΣΗ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΟΥΜΕ.
ΑΥΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΩΣ ΤΩΡΑ. ΟΜΩΣ ΠΟΛΛΑΚΙΣ ΑΠΟΤΥΧΑΜΕ.
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΏΝΟΥΜΕ: 
ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΨΕΥΤΙΚΟ,  ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΔΟΥΛΕΙΑ, ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΗ.

Το επόμενο άρθρο θα αναφέρεται στα τοπικά δρώμενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...