ΤΕΔΚΝΑ
10.03.2009
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Υπαίθρια Διαφήμιση
Τη συγκρότηση κοινής επιτροπής από εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης (ΤΕΔΚΝΑ, ΚΕΔΚΕ) και των συναρμόδιων υπουργείων Εσωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών ζητάει η ΤΕΔΚΝΑ για το νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει την υπαίθρια διαφήμιση. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΤΕΔΚΝΑ έκανε αποδεκτή την πρόταση κανονιστικού πλαισίου για την υπαίθρια διαφήμιση που συνέταξε για την Αυτοδιοίκηση το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ταυτόχρονα αποφάσισε να ζητήσει σύσταση κοινής επιτροπής αποτελούμενης από εκπροσώπους της ΤΕΔΚΝΑ, της ΚΕΔΚΕ και των συναρμόδιων Υπουργείων, προκειμένου να καταλήξει σε άμεση πρόταση νόμου για το νομικό πλαίσιο που αφορά στην υπαίθρια διαφήμιση. Η Επιτροπή, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ Δημήτρης Καλογερόπουλος, πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της εντός τακτού χρονικού διαστήματος , δεδομένου ότι το πρόβλημα με τις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, που οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο, έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Η ΤΕΔΚΝΑ έκανε το καθήκον της, όπως είχε δεσμευτεί στο ετήσιο συνέδριό της, αναθέτοντας τη μελέτη στο Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) το οποίο μετά από επίπονες προσπάθειες κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις. Η Επιτροπή με βάση και τη πρόταση του ΙΤΑ, θα κληθεί να αποσαφηνίσει το ανεπαρκές και περίπλοκο νομικό πλαίσιο, να ξεκαθαρίσει ποιος είναι ο φορέας ευθύνης , ποιός αναλαμβάνει το νομικό κόστος, αλλά και να διασφαλίσει τα έσοδα της Αυτοδιοίκησης. (Σημειωτέον ότι τα κράτος εισπράττει ποσοστό 2% επί όλων των διαφημιστικών πράξεων, υπαίθριων ή μη τα οποία όμως δεν αποδίδονται στους δήμους). Οι δήμοι είναι εκείνοι που καταβάλλουν μεγάλα ποσά από τα ταμεία τους για την αποξήλωση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων, παρότι άλλοι όφειλαν να έχουν φροντίσει γι αυτό. Η Αυτοδιοίκηση ζητά να μπει τέλος στην αυθαιρεσία της παράνομης διαφήμισης και να μην επιρρίπτονται οι ευθύνες και τα βάρη μονομερώς στους δήμους. Την ευθύνη και το λόγο από εδώ και εμπρός πρέπει να έχει η πολιτεία. Εστάλησαν ήδη επιστολές στα Υπουργεία Εσωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών.
Πέμπτη 19 Μαρτίου 2009
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΒΕΤΕΡΑΝΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ
ΤΕΔΚΝΑ
19.03.2009
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Συνάντηση βετεράνων Δημάρχων
Περισσότεροι από 200 αιρετοί, πρώην και νυν δήμαρχοι, έδωσαν το παρών στην πρώτη ετήσια χοροεσπερίδα που οργάνωσε ο Σύλλογος Ενεργών και Διατελεσάντων Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων Αττικής με τη συνεργασία της ΤΕΔΚΝΑ και την υποστήριξη του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής. Στην εκδήλωση απονεμήθηκαν τιμητικές διακρίσεις σε νυν και πρώην δημάρχους. Συνολικά τιμήθηκαν 21 πρόσωπα από το χώρο της πολιτικής και της Αυτοδιοίκησης. Πρόκειται για κυβερνητικά στελέχη και βουλευτές που έχουν διατελέσει στο παρελθόν δήμαρχοι, καθώς και νυν και διατελέσαντες δήμαρχοι που έχουν θητεύσει ή θητεύουν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στην Β Βαθμίδα Αυτοδιοίκησης και στην θέση του Γενικού Γραμματέα. Οι πρώην δήμαρχοι που τιμήθηκαν είναι: Μιλτιάδης Έβερτ (την πλακέτα παρέλαβε η Αλεξία Έβερτ), Ντόρα Μπακογιάννη (την πλακέτα παρέλαβε ο Θ. Σκυλακάκης) Κ. Τασούλας (την πλακέτα παρέλαβε ο Θ. Γκουρογιάννης), Α. Ανδριανόπουλος (την πλακέτα παρέλαβε ο Κ. Αναστόπουλος), Αργύρης Ντινόπουλος, Ντ. Βρεττός, Ν. Γιατράκος, Δ. Σαράφογλου, Λ. Χατζηανδρέου, Θ. Κατσίκης (την πλακέτα παρέλαβε ο Κ. Κατσίκης), Δ. Μπέης (την πλακέτα παρέλαβε ο Μ. Μαλτέζος), Χρ. Φωτίου, Π. Παπαπέτρου, Σπ. Σπυρίδων, Γ. Σμέρος, Κ. Ντηνιακός. Οι νυν δήμαρχοι που τιμήθηκαν είναι: Δ. Καλογερόπουλος, Π. Φασούλας, Ιων. Χαραλάμπους, Δ. Ευσταθιάδης, Π. Φωτιάδης. Χαιρετισμούς στην εκδήλωση απηύθυναν ο πρόεδρος του Συλλόγου Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων Παύλος Καμάρας, πρώην δήμαρχος Πεύκης και ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ Δημήτρης Καλογερόπουλος, δήμαρχος Αιγάλεω. Ο κ. Καμάρας αναφέρθηκε στους σκοπούς ίδρυσης του Συλλόγου και στη δράση του, επισημαίνοντας ότι φιλοδοξεί να χαράξει μια νέα δημιουργική πορεία για την Αυτοδιοίκηση και τους λειτουργούς της. «Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε περισσότερα για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής στο επιβαρυμένο περιβάλλον της Αττικής. Για να αναβαθμίσουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ένα θεσμό που με πάθος και ανιδιοτέλεια υπηρετούμε και υπηρετήσαμε, για να υποστηρίξουμε οι παλιότεροι, το έργο των νέων δημάρχων» τόνισε ο κ. Καμάρας και κάλεσε τους συμμετέχοντες να υποστηρίξουν εμπράκτως την όλη πρωτοβουλία. Ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ αναφέρθηκε στη σχέση ζωής που έχουν οι αιρετοί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, χαρακτηρίζοντας οξύμωρο τον χαρακτηρισμό «πρώην» για έναν ενεργό πολίτη, ο οποίος υπηρέτησε τον τόπο του από το αξίωμα του δημάρχου. «Γιατί μπορεί κάποτε να αφήνεις τη θέση, να ιδιωτεύεις ή να ακολουθείς άλλα μονοπάτια στη ζωή, πάντοτε όμως θα νοιάζεσαι και θα ενδιαφέρεσαι για τον τόπο που σε τίμησε με την εμπιστοσύνη του. Θα αγωνιάς να βελτιώνεις την καθημερινότητα των συνανθρώπων σου» επισήμανε ο κ. Καλογερόπουλος. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο περιφερειάρχης Αττικής Χαράλαμπος Μανιάτης, ο γραμματέας της Ν.Δ. Λευτέρης Ζαγορίτης, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Κακλαμάνης, Πέτρος Ευθυμίου και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, ο Γεώργιος Τσαμπάς εκπρόσωπος του Υπουργού Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλου, η Κατερίνα Γιαβάση Γενική Διευθύντρια της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι.
ΠΗΓΗ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
19.03.2009
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Συνάντηση βετεράνων Δημάρχων
Περισσότεροι από 200 αιρετοί, πρώην και νυν δήμαρχοι, έδωσαν το παρών στην πρώτη ετήσια χοροεσπερίδα που οργάνωσε ο Σύλλογος Ενεργών και Διατελεσάντων Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων Αττικής με τη συνεργασία της ΤΕΔΚΝΑ και την υποστήριξη του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής. Στην εκδήλωση απονεμήθηκαν τιμητικές διακρίσεις σε νυν και πρώην δημάρχους. Συνολικά τιμήθηκαν 21 πρόσωπα από το χώρο της πολιτικής και της Αυτοδιοίκησης. Πρόκειται για κυβερνητικά στελέχη και βουλευτές που έχουν διατελέσει στο παρελθόν δήμαρχοι, καθώς και νυν και διατελέσαντες δήμαρχοι που έχουν θητεύσει ή θητεύουν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, στην Β Βαθμίδα Αυτοδιοίκησης και στην θέση του Γενικού Γραμματέα. Οι πρώην δήμαρχοι που τιμήθηκαν είναι: Μιλτιάδης Έβερτ (την πλακέτα παρέλαβε η Αλεξία Έβερτ), Ντόρα Μπακογιάννη (την πλακέτα παρέλαβε ο Θ. Σκυλακάκης) Κ. Τασούλας (την πλακέτα παρέλαβε ο Θ. Γκουρογιάννης), Α. Ανδριανόπουλος (την πλακέτα παρέλαβε ο Κ. Αναστόπουλος), Αργύρης Ντινόπουλος, Ντ. Βρεττός, Ν. Γιατράκος, Δ. Σαράφογλου, Λ. Χατζηανδρέου, Θ. Κατσίκης (την πλακέτα παρέλαβε ο Κ. Κατσίκης), Δ. Μπέης (την πλακέτα παρέλαβε ο Μ. Μαλτέζος), Χρ. Φωτίου, Π. Παπαπέτρου, Σπ. Σπυρίδων, Γ. Σμέρος, Κ. Ντηνιακός. Οι νυν δήμαρχοι που τιμήθηκαν είναι: Δ. Καλογερόπουλος, Π. Φασούλας, Ιων. Χαραλάμπους, Δ. Ευσταθιάδης, Π. Φωτιάδης. Χαιρετισμούς στην εκδήλωση απηύθυναν ο πρόεδρος του Συλλόγου Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων Παύλος Καμάρας, πρώην δήμαρχος Πεύκης και ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ Δημήτρης Καλογερόπουλος, δήμαρχος Αιγάλεω. Ο κ. Καμάρας αναφέρθηκε στους σκοπούς ίδρυσης του Συλλόγου και στη δράση του, επισημαίνοντας ότι φιλοδοξεί να χαράξει μια νέα δημιουργική πορεία για την Αυτοδιοίκηση και τους λειτουργούς της. «Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε περισσότερα για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής στο επιβαρυμένο περιβάλλον της Αττικής. Για να αναβαθμίσουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ένα θεσμό που με πάθος και ανιδιοτέλεια υπηρετούμε και υπηρετήσαμε, για να υποστηρίξουμε οι παλιότεροι, το έργο των νέων δημάρχων» τόνισε ο κ. Καμάρας και κάλεσε τους συμμετέχοντες να υποστηρίξουν εμπράκτως την όλη πρωτοβουλία. Ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ αναφέρθηκε στη σχέση ζωής που έχουν οι αιρετοί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, χαρακτηρίζοντας οξύμωρο τον χαρακτηρισμό «πρώην» για έναν ενεργό πολίτη, ο οποίος υπηρέτησε τον τόπο του από το αξίωμα του δημάρχου. «Γιατί μπορεί κάποτε να αφήνεις τη θέση, να ιδιωτεύεις ή να ακολουθείς άλλα μονοπάτια στη ζωή, πάντοτε όμως θα νοιάζεσαι και θα ενδιαφέρεσαι για τον τόπο που σε τίμησε με την εμπιστοσύνη του. Θα αγωνιάς να βελτιώνεις την καθημερινότητα των συνανθρώπων σου» επισήμανε ο κ. Καλογερόπουλος. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο περιφερειάρχης Αττικής Χαράλαμπος Μανιάτης, ο γραμματέας της Ν.Δ. Λευτέρης Ζαγορίτης, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Απόστολος Κακλαμάνης, Πέτρος Ευθυμίου και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, ο Γεώργιος Τσαμπάς εκπρόσωπος του Υπουργού Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλου, η Κατερίνα Γιαβάση Γενική Διευθύντρια της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι.
ΠΗΓΗ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΑ ΒΡΗΚΑΝ ΚΕΔΚΕ ΚΑΙ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΚΕΔΚΕ
19.03.2009
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα βρήκαν με Παπαθανασίου
Συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Παπαθανασίου είχε σήμερα το πρωί ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Ν. Κακλαμάνης, με θέμα την μόνιμη αναπλήρωση των απωλεσθέντων θεσμοθετημένων πόρων της Αυτοδιοίκησης εξαιτίας της κατάργησης, ουσιαστικά, του 2%. Αμέσως μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Ν. Κακλαμάνης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Συναντήθηκα σήμερα με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Παπαθανασίου μετά από πρόσκλησή του προκειμένου να συζητήσουμε το επίμαχο θέμα που έχει προκύψει μετά την κατάργηση πλέον, γιατί ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή, του 2%, ο οποίος ήταν ένας θεσμοθετημένος αναπτυξιακός για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα για τους τουριστικούς δήμους, πόρος. Ο υπουργός δεσμεύτηκε να ξεκινήσει διάλογος από τις 4 Απριλίου, επειδή μέχρι τότε πρέπει να προετοιμαστεί για το ECO/FIN. Ο διάλογος θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Απριλίου. Ζητούμενο του διαλόγου είναι να βρεθεί λύση μόνιμης αναπλήρωσης των εσόδων που χάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση από την κατάργηση, ουσιαστικά, του τέλους παρεπιδημούντων. Ο διάλογος θα βασισθεί πάνω σε δύο από τις προτάσεις που έχει καταθέσει ήδη η ΚΕΔΚΕ ή οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική πρόταση προκύψει από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Οι δύο προτάσεις της ΚΕΔΚΕ είναι, πρώτον, συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα συνολικά έσοδα του ΕΤΑΚ με ποσοστό μέχρι 25% ή, δεύτερον, θεσμοθέτηση φόρου επιτηδεύματος με πάρα πολύ μικρό φορολογικό συντελεστή, ο οποίος θα εφαρμόζεται στο σύνολο των επιτηδευματιών. Εκτιμώ ως πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ ότι αυτή είναι μία θετική εξέλιξη, που ελπίζουμε ότι θα καταλήξει σε συμφωνία στο τέλος Απριλίου. Βεβαίως, απομένει η πρόταση του υπουργού για διάλογο, σε ό,τι αφορά την ΚΕΔΚΕ, να εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο ή και από το έκτακτο συνέδριό της, που έχει ζητήσει η αντιπολίτευση της ΚΕΔΚΕ και όπως ξέρετε έχει οριστεί για τη Δευτέρα 23 Μαρτίου».
ΠΗΓΗ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
19.03.2009
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα βρήκαν με Παπαθανασίου
Συνάντηση με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Παπαθανασίου είχε σήμερα το πρωί ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Ν. Κακλαμάνης, με θέμα την μόνιμη αναπλήρωση των απωλεσθέντων θεσμοθετημένων πόρων της Αυτοδιοίκησης εξαιτίας της κατάργησης, ουσιαστικά, του 2%. Αμέσως μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Ν. Κακλαμάνης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Συναντήθηκα σήμερα με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Παπαθανασίου μετά από πρόσκλησή του προκειμένου να συζητήσουμε το επίμαχο θέμα που έχει προκύψει μετά την κατάργηση πλέον, γιατί ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή, του 2%, ο οποίος ήταν ένας θεσμοθετημένος αναπτυξιακός για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα για τους τουριστικούς δήμους, πόρος. Ο υπουργός δεσμεύτηκε να ξεκινήσει διάλογος από τις 4 Απριλίου, επειδή μέχρι τότε πρέπει να προετοιμαστεί για το ECO/FIN. Ο διάλογος θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Απριλίου. Ζητούμενο του διαλόγου είναι να βρεθεί λύση μόνιμης αναπλήρωσης των εσόδων που χάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση από την κατάργηση, ουσιαστικά, του τέλους παρεπιδημούντων. Ο διάλογος θα βασισθεί πάνω σε δύο από τις προτάσεις που έχει καταθέσει ήδη η ΚΕΔΚΕ ή οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική πρόταση προκύψει από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Οι δύο προτάσεις της ΚΕΔΚΕ είναι, πρώτον, συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα συνολικά έσοδα του ΕΤΑΚ με ποσοστό μέχρι 25% ή, δεύτερον, θεσμοθέτηση φόρου επιτηδεύματος με πάρα πολύ μικρό φορολογικό συντελεστή, ο οποίος θα εφαρμόζεται στο σύνολο των επιτηδευματιών. Εκτιμώ ως πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ ότι αυτή είναι μία θετική εξέλιξη, που ελπίζουμε ότι θα καταλήξει σε συμφωνία στο τέλος Απριλίου. Βεβαίως, απομένει η πρόταση του υπουργού για διάλογο, σε ό,τι αφορά την ΚΕΔΚΕ, να εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο ή και από το έκτακτο συνέδριό της, που έχει ζητήσει η αντιπολίτευση της ΚΕΔΚΕ και όπως ξέρετε έχει οριστεί για τη Δευτέρα 23 Μαρτίου».
ΠΗΓΗ ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Τρίτη 17 Μαρτίου 2009
Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009
Τρίτη 10 Μαρτίου 2009
ΔΙΑΚΟΠΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΕΡΑΙΑΣ ΚΙΝΗΤΗΣ
Ύστερα απο τις συνεχείς και επίμονες προσπάθειες των κατοίκων της Δωδεκανήσου για τη διακοπή της λειτουργίας της κεραίας κινητής τηλεφωνίας έτυχε επιτυχούς αποτελέσματος.
Τελικά έπαψε η λειτουργία της κεραίας.
Δεν έγινε γνωστό, όμως, αν ξυλώθηκε η κεραία και παραμένει στη θέση της. Πρέπει να ξυλωθεί ώστε να διασφαλιστεί η μόνιμη παύση της.
Τελικά έπαψε η λειτουργία της κεραίας.
Δεν έγινε γνωστό, όμως, αν ξυλώθηκε η κεραία και παραμένει στη θέση της. Πρέπει να ξυλωθεί ώστε να διασφαλιστεί η μόνιμη παύση της.
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009
Ανώφελες συνεδριάσεις για υπαρκτά προβλήματα.
(ΑΠΟ ΤΗ 'ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ'
Η ημερήσια διάταξη του έκτακτου δημοτικού συμβουλίου της 4ης Μαρτίου 2009 ήταν συγκεκριμένη: «Ενημέρωση του Δ.Σ. για την εξάμηνη αναστολή των οικοδομικών αδειών στα Βριλήσσια», δεν επρόκειτο συνεπώς να ληφθούν αποφάσεις. Αν και το σοβαρό ζήτημα της αναστολής των οικοδομικών αδειών ουσιαστικά δεν συζητήθηκε, παραμένοντας τυπικά μια μονομερής απόφαση του δημάρχου, όπως αποδείχτηκε, η διοίκηση συγκάλεσε το συμβούλιο για να ενημερώσει τους γονείς για τις εξελίξεις στο ζήτημα της ίδρυσης 3ου Λυκείου, ζήτημα που εκ των πραγμάτων σχετίζεται με την αναστολή των οικοδομικών αδειών και τη μελέτη του νέου Ρυμοτομικού Σχεδίου που εξελίσσεται. Επομένως, θα έπρεπε να είχε κάτι ενδιαφέρον να ανακοινώσει η διοίκηση στους γονείς και τους μαθητές που είχαν κατακλίσει την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου…
Υπενθυμίζουμε εδώ καταρχήν ενημερωτικά τα εξής: Η λειτουργία ενός νέου Λυκείου στα Βριλήσσια αποτελεί πάγιο αίτημα της Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Βριλησσίων και πανθομολογούμενη αναγκαιότητα -έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στην εφημερίδα μας. Οι μαθητές των 6 δημοτικών σχολείων και των 3ων Γυμνασίων που λειτουργούν σήμερα στα Βριλήσσια, όταν φθάσει η στιγμή να φοιτήσουν στο Λύκειο, συμπιέζονται στο 1ο και 2ο Λύκειο, που είναι πλέον αδύνατον να τους απορροφήσουν. Έτσι, τα υπάρχοντα Λύκεια ασφυκτιούν, πρόβλημα που καμία διοίκηση δεν προνόησε να αντιμετωπίσει, παρά τις προσθήκες σε αίθουσες που κατά καιρούς έγιναν, με μετατροπή διαδρόμων, βιβλιοθηκών και προαύλιων χώρων σε προκάτ αίθουσες διδασκαλίας.
Με αυτό το ζήτημα του «3ου Λυκείου» σχετίζεται σήμερα και η αναστολή των οικοδομικών αδειών. Διότι η αναστολή είναι το αναγκαίο βήμα για να υποδειχτούν και να απαλλοτριωθούν από τον Δήμο τα απαραίτητα αδόμητα οικόπεδα που θα καλύψουν τις μελλοντικές ανάγκες του Δήμου σε κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους, επομένως και για σχολεία. Χωρίς αυτή τη διαδικασία αναστολής, οι οικοπεδούχοι-ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε έκδοση οικοδομικής άδειας για τα οικόπεδά τους, καθιστώντας έτσι αδύνατη την απαλλοτρίωσή τους υπέρ του Δήμου.
Όλα αυτά βεβαίως ήταν σε γνώση της Ένωσης Γονέων Βριλησσίων, μάλιστα ο ίδιος ο δήμαρχος φρόντισε να ενημερώσει τους γονείς λίγα 24ωρα πριν το "έκτακτο" δημοτικό συμβούλιο. Εκεί προφανώς, δηλώθηκε και πάλι η διαφορετική θέση της Ένωσης Γονέων περί της διαδικασίας κατασκευής του νέου Λυκείου: Ενώ η δημοτική αρχή εντάσσει την εύρεση χώρου για τα σχολεία στα πλαίσια της ρυμοτομικής μελέτης που εκπονείται για το σύνολο των αναγκαίων χώρων του Δήμου, οι γονείς αντίθετα, υποστηρίζουν ότι θα επισπευτεί η κατασκευή του 3ου Λυκείου αν η διοίκηση προχωρήσει άμεσα και ανεξάρτητα από τις γενικότερες εξελίξεις του Πολεοδομικού-Ρυμοτομικού Σχεδίου στην απαλλοτρίωση ενός οικοπέδου για σχολείο.
Έτσι κάπως φθάσαμε στο «έκτακτο» δημοτικό συμβούλιο, όπου υποτίθεται ότι θα έπρεπε να συζητηθούν όλα αυτά, αλλά και να ανακοινωθούν οι τελικές προτάσεις της διοίκησης. Αντ’ αυτού, βρεθήκαμε όλοι θεατές μιας 4ωρης παράστασης διαξιφισμών που είχε σκηνοθετήσει η πλειοψηφία, διαγωνιζόμενη τάχα με την αξιωματική αντιπολίτευση για το ποιος αδράνησε περισσότερο στη δρομολόγηση του 3ου Λυκείου! Τίποτα νεώτερο δεν προστέθηκε! Και οι γονείς έμειναν άναυδοι! Προς τι λοιπόν τόση «φασαρία»;
Προφανώς, η ηγεσία του Δήμου ήθελε να εμφανίσει ως επιτυχία της το γεγονός ότι δρομολογήθηκαν στα πλαίσια της αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού οι διαδικασίες κατασκευής του 3ου Λυκείου -κατασκευή που έτσι θα υπερβεί την πενταετία για να ολοκληρωθεί. Προκάλεσε λοιπόν ένα έκτακτο συμβούλιο-«ημερίδα», για να εμφανίσει κινητικότητα στο θέμα, υποθέτοντας ότι έτσι θα «κατευνάσει» οριστικά τις συνεχείς πιέσεις και κριτικές που δέχεται.
Τελικά, το νεώτερο που ανακοινώθηκε ήταν ότι ο Δήμος Βριλησσίων απέστειλε αίτημα προς τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων για τη σύσταση «επιτροπής καταλληλότητας». (σημ. Οι επιτροπές καταλληλότητας του Ο.Σ.Κ. ελέγχουν την καταλληλότητα των οικοπέδων που τους προτείνουν οι Δήμοι για την κατασκευή σχολείων που θα χρηματοδοτηθούν). Και σ’ αυτό το σημείο πάντως η ¨Ένωση Γονέων είχε διαφορετική θέση: Θεώρησε ότι η επιτροπή του Ο.Σ.Κ. θα έπρεπε να ελέγξει άμεσα όλους τους υποψήφιους χώρους για κατασκευή σχολείου και όχι μόνον το χώρο που τελικά θα υποδείξει η μελετητική ομάδα του Ρυμοτομικού, ώστε να κερδηθεί χρόνος και να αποφευχθεί η πιθανότητα ακαταλληλότητας.
Επιμένοντας τελικά η δημοτική πλειοψηφία στην τακτική των ειλημμένων αποφάσεων, για μια ακόμη φορά διαψεύστηκε και βρέθηκε εκτεθειμένη: Οι γονείς που προσήλθαν για να ακούσουν αποφάσεις, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την επανάληψη γνωστών «ενημερώσεων», ενώ το δημοτικό συμβούλιο για μια ακόμη φορά υποβαθμίστηκε σε ακροατήριο ανούσιων αντιπαραθέσεων.
Η «Δράση» από την πλευρά της, πρότεινε στο Δ.Σ. τη σύσταση μιας ανοιχτής επιτροπής του Δήμου με συμμετοχή εκπροσώπων γονέων, μαθητών και καθηγητών, που θα σχεδιάζει και θα παρακολουθεί διαρκώς τις εξελίξεις στο ζήτημα της ίδρυσης του 3ου Λυκείου, ώστε και να αξιοποιηθεί η ζωντάνια και το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και να αντιμετωπιστούν τα ενδεχόμενα προβλήματα αναξιοπιστίας και ασυνέπειας της όποιας δημοτικής αρχής. Με την πρόταση αυτή συμφώνησε ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, αλλά η πλειοψηφία την ξεπέρασε χωρίς κανένα σχολιασμό.
Είναι ίδιον πολλών διοικήσεων και ασφαλώς της σημερινής του Δήμου Βριλησσίων, να θεωρούν ότι οι πολίτες είναι «χρήσιμοι» μόνον ως ακροατήριο, διαφορετικά είναι απλώς ενοχλητικοί. Γι’ αυτό καμία διοίκηση επί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε να ασκήσει πολιτική προς τους δημότες, να εκφράσει τη διαθεσιμότητά τους, να αξιοποιήσει τις δυνατότητές τους, να διευρύνει την έννοια της ευθύνης και της συμμετοχής. Ωστόσο παρόλα αυτά, είναι αρκετοί οι δημότες που ενεργοποιούνται, ανάμεσά τους και η ομάδα της «Δράσης», που αξιοποιεί τη συμμετοχή της στο δημοτικό συμβούλιο ώστε αυτές οι τακτικές να μη μένουν στο απυρόβλητο…
Το πρόβλημα όμως του 3ου Λυκείου παραμένει και δρομολογούνται οι εξελίξεις χωρίς τη συναίνεση των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλ. των γονιών και των μαθητών, ούτε βεβαίως του συνόλου της αντιπολίτευσης. Και αυτό είναι ένα «θέμα»…
Ας σημειωθεί τέλος ότι η διοίκηση του Δήμου Βριλησσίων προέτρεψε την Ένωση Γονέων Βριλησσίων να πιέσει επικουρικά τον (ακόμη ανύπαρκτο!) σύλλογο Γονέων του νεοαναγειρόμενου 8ου Γυμνασίου στο πάτημα Χαλανδρίου, ώστε αυτός να συναινέσει για να λειτουργήσουν στις αίθουσες του νέου σχολείου λυκειακές τάξεις από τα Λύκεια των Βριλησσίων! Μάλιστα φαίνεται ότι αυτή είναι η λύση που θα αιτηθεί –ως μοναδική διέξοδο και ο ίδιος ο δήμαρχος προς τον δήμαρχο Χαλανδρίου για να ανακουφιστούν τα σχολεία μας την επερχόμενη δύσκολη χρονιά!
Η ημερήσια διάταξη του έκτακτου δημοτικού συμβουλίου της 4ης Μαρτίου 2009 ήταν συγκεκριμένη: «Ενημέρωση του Δ.Σ. για την εξάμηνη αναστολή των οικοδομικών αδειών στα Βριλήσσια», δεν επρόκειτο συνεπώς να ληφθούν αποφάσεις. Αν και το σοβαρό ζήτημα της αναστολής των οικοδομικών αδειών ουσιαστικά δεν συζητήθηκε, παραμένοντας τυπικά μια μονομερής απόφαση του δημάρχου, όπως αποδείχτηκε, η διοίκηση συγκάλεσε το συμβούλιο για να ενημερώσει τους γονείς για τις εξελίξεις στο ζήτημα της ίδρυσης 3ου Λυκείου, ζήτημα που εκ των πραγμάτων σχετίζεται με την αναστολή των οικοδομικών αδειών και τη μελέτη του νέου Ρυμοτομικού Σχεδίου που εξελίσσεται. Επομένως, θα έπρεπε να είχε κάτι ενδιαφέρον να ανακοινώσει η διοίκηση στους γονείς και τους μαθητές που είχαν κατακλίσει την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου…
Υπενθυμίζουμε εδώ καταρχήν ενημερωτικά τα εξής: Η λειτουργία ενός νέου Λυκείου στα Βριλήσσια αποτελεί πάγιο αίτημα της Ένωσης Γονέων & Κηδεμόνων Βριλησσίων και πανθομολογούμενη αναγκαιότητα -έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στην εφημερίδα μας. Οι μαθητές των 6 δημοτικών σχολείων και των 3ων Γυμνασίων που λειτουργούν σήμερα στα Βριλήσσια, όταν φθάσει η στιγμή να φοιτήσουν στο Λύκειο, συμπιέζονται στο 1ο και 2ο Λύκειο, που είναι πλέον αδύνατον να τους απορροφήσουν. Έτσι, τα υπάρχοντα Λύκεια ασφυκτιούν, πρόβλημα που καμία διοίκηση δεν προνόησε να αντιμετωπίσει, παρά τις προσθήκες σε αίθουσες που κατά καιρούς έγιναν, με μετατροπή διαδρόμων, βιβλιοθηκών και προαύλιων χώρων σε προκάτ αίθουσες διδασκαλίας.
Με αυτό το ζήτημα του «3ου Λυκείου» σχετίζεται σήμερα και η αναστολή των οικοδομικών αδειών. Διότι η αναστολή είναι το αναγκαίο βήμα για να υποδειχτούν και να απαλλοτριωθούν από τον Δήμο τα απαραίτητα αδόμητα οικόπεδα που θα καλύψουν τις μελλοντικές ανάγκες του Δήμου σε κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους, επομένως και για σχολεία. Χωρίς αυτή τη διαδικασία αναστολής, οι οικοπεδούχοι-ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε έκδοση οικοδομικής άδειας για τα οικόπεδά τους, καθιστώντας έτσι αδύνατη την απαλλοτρίωσή τους υπέρ του Δήμου.
Όλα αυτά βεβαίως ήταν σε γνώση της Ένωσης Γονέων Βριλησσίων, μάλιστα ο ίδιος ο δήμαρχος φρόντισε να ενημερώσει τους γονείς λίγα 24ωρα πριν το "έκτακτο" δημοτικό συμβούλιο. Εκεί προφανώς, δηλώθηκε και πάλι η διαφορετική θέση της Ένωσης Γονέων περί της διαδικασίας κατασκευής του νέου Λυκείου: Ενώ η δημοτική αρχή εντάσσει την εύρεση χώρου για τα σχολεία στα πλαίσια της ρυμοτομικής μελέτης που εκπονείται για το σύνολο των αναγκαίων χώρων του Δήμου, οι γονείς αντίθετα, υποστηρίζουν ότι θα επισπευτεί η κατασκευή του 3ου Λυκείου αν η διοίκηση προχωρήσει άμεσα και ανεξάρτητα από τις γενικότερες εξελίξεις του Πολεοδομικού-Ρυμοτομικού Σχεδίου στην απαλλοτρίωση ενός οικοπέδου για σχολείο.
Έτσι κάπως φθάσαμε στο «έκτακτο» δημοτικό συμβούλιο, όπου υποτίθεται ότι θα έπρεπε να συζητηθούν όλα αυτά, αλλά και να ανακοινωθούν οι τελικές προτάσεις της διοίκησης. Αντ’ αυτού, βρεθήκαμε όλοι θεατές μιας 4ωρης παράστασης διαξιφισμών που είχε σκηνοθετήσει η πλειοψηφία, διαγωνιζόμενη τάχα με την αξιωματική αντιπολίτευση για το ποιος αδράνησε περισσότερο στη δρομολόγηση του 3ου Λυκείου! Τίποτα νεώτερο δεν προστέθηκε! Και οι γονείς έμειναν άναυδοι! Προς τι λοιπόν τόση «φασαρία»;
Προφανώς, η ηγεσία του Δήμου ήθελε να εμφανίσει ως επιτυχία της το γεγονός ότι δρομολογήθηκαν στα πλαίσια της αναθεώρησης του Γενικού Πολεοδομικού οι διαδικασίες κατασκευής του 3ου Λυκείου -κατασκευή που έτσι θα υπερβεί την πενταετία για να ολοκληρωθεί. Προκάλεσε λοιπόν ένα έκτακτο συμβούλιο-«ημερίδα», για να εμφανίσει κινητικότητα στο θέμα, υποθέτοντας ότι έτσι θα «κατευνάσει» οριστικά τις συνεχείς πιέσεις και κριτικές που δέχεται.
Τελικά, το νεώτερο που ανακοινώθηκε ήταν ότι ο Δήμος Βριλησσίων απέστειλε αίτημα προς τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων για τη σύσταση «επιτροπής καταλληλότητας». (σημ. Οι επιτροπές καταλληλότητας του Ο.Σ.Κ. ελέγχουν την καταλληλότητα των οικοπέδων που τους προτείνουν οι Δήμοι για την κατασκευή σχολείων που θα χρηματοδοτηθούν). Και σ’ αυτό το σημείο πάντως η ¨Ένωση Γονέων είχε διαφορετική θέση: Θεώρησε ότι η επιτροπή του Ο.Σ.Κ. θα έπρεπε να ελέγξει άμεσα όλους τους υποψήφιους χώρους για κατασκευή σχολείου και όχι μόνον το χώρο που τελικά θα υποδείξει η μελετητική ομάδα του Ρυμοτομικού, ώστε να κερδηθεί χρόνος και να αποφευχθεί η πιθανότητα ακαταλληλότητας.
Επιμένοντας τελικά η δημοτική πλειοψηφία στην τακτική των ειλημμένων αποφάσεων, για μια ακόμη φορά διαψεύστηκε και βρέθηκε εκτεθειμένη: Οι γονείς που προσήλθαν για να ακούσουν αποφάσεις, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την επανάληψη γνωστών «ενημερώσεων», ενώ το δημοτικό συμβούλιο για μια ακόμη φορά υποβαθμίστηκε σε ακροατήριο ανούσιων αντιπαραθέσεων.
Η «Δράση» από την πλευρά της, πρότεινε στο Δ.Σ. τη σύσταση μιας ανοιχτής επιτροπής του Δήμου με συμμετοχή εκπροσώπων γονέων, μαθητών και καθηγητών, που θα σχεδιάζει και θα παρακολουθεί διαρκώς τις εξελίξεις στο ζήτημα της ίδρυσης του 3ου Λυκείου, ώστε και να αξιοποιηθεί η ζωντάνια και το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και να αντιμετωπιστούν τα ενδεχόμενα προβλήματα αναξιοπιστίας και ασυνέπειας της όποιας δημοτικής αρχής. Με την πρόταση αυτή συμφώνησε ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, αλλά η πλειοψηφία την ξεπέρασε χωρίς κανένα σχολιασμό.
Είναι ίδιον πολλών διοικήσεων και ασφαλώς της σημερινής του Δήμου Βριλησσίων, να θεωρούν ότι οι πολίτες είναι «χρήσιμοι» μόνον ως ακροατήριο, διαφορετικά είναι απλώς ενοχλητικοί. Γι’ αυτό καμία διοίκηση επί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε να ασκήσει πολιτική προς τους δημότες, να εκφράσει τη διαθεσιμότητά τους, να αξιοποιήσει τις δυνατότητές τους, να διευρύνει την έννοια της ευθύνης και της συμμετοχής. Ωστόσο παρόλα αυτά, είναι αρκετοί οι δημότες που ενεργοποιούνται, ανάμεσά τους και η ομάδα της «Δράσης», που αξιοποιεί τη συμμετοχή της στο δημοτικό συμβούλιο ώστε αυτές οι τακτικές να μη μένουν στο απυρόβλητο…
Το πρόβλημα όμως του 3ου Λυκείου παραμένει και δρομολογούνται οι εξελίξεις χωρίς τη συναίνεση των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλ. των γονιών και των μαθητών, ούτε βεβαίως του συνόλου της αντιπολίτευσης. Και αυτό είναι ένα «θέμα»…
Ας σημειωθεί τέλος ότι η διοίκηση του Δήμου Βριλησσίων προέτρεψε την Ένωση Γονέων Βριλησσίων να πιέσει επικουρικά τον (ακόμη ανύπαρκτο!) σύλλογο Γονέων του νεοαναγειρόμενου 8ου Γυμνασίου στο πάτημα Χαλανδρίου, ώστε αυτός να συναινέσει για να λειτουργήσουν στις αίθουσες του νέου σχολείου λυκειακές τάξεις από τα Λύκεια των Βριλησσίων! Μάλιστα φαίνεται ότι αυτή είναι η λύση που θα αιτηθεί –ως μοναδική διέξοδο και ο ίδιος ο δήμαρχος προς τον δήμαρχο Χαλανδρίου για να ανακουφιστούν τα σχολεία μας την επερχόμενη δύσκολη χρονιά!
Τρίτη 3 Μαρτίου 2009
ΤΟ MEA CULPA ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Έπρεπε τελικά να φτάσουμε να γίνει ε΄να τόσο σημαντικό λάθος στη διαχείριση των θεμάτων που απασχολεί την πολύπαθη ΔΕΑΒ για να ζητήσει συγγνώμη ο δήμαρχος στο δημοτικό συμβούλιο.
Και βέβαια είναι θέμα αν αυτό είναι αρκετό. Η συγγνώμη μπορεί να χαρακτηρίζει ΄τον συνετό άνθρωπο όμως πόσο αυτό μπορεί να είναι στοιχεί άφεσης αμαρτιω΄ν όταν αυτό έχει και επαναληφθεί αλλά και κοστίζει; Και τί σημαίνει συγγνώμη; Σημαίνει οτι ξεχνούμε; Σημαίνει συναίνεση σ' ένα έγκλημα που διαπράττεται κατ' εξακολούθηση;
Όχι. Συναίνεση μπορεί αν ζητήσει κανείς όταν αποδεδειγμένα έχει καταγραφεί το ουσιατικό και αποτελεσμτικό ενδιαφέρον από την πλευρά της διοίκησης. Τότε, ναι.
Πώς όμως ζητά τη συγγνώμη ο κ. Δήμαρχος όταν αυτή τη δημοτική επιχείρηση την διαχειρίζεται χωρίς στόχους, χωρίς σκοπό αλλά κινούμενος απόλυτα από προχειρότητα και πάντα με απώτερο σκοπό τη διατήρηση της εξουσίας; Πώς αντιμετώπισε τους εργαζόμενους σε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα και τώρα θέλει να φανεί ως προστάτης; Πώς κατάφερε να πνίξει αυτή τη δημοτική επιχείρηση στο χρέος όταν ισχυρίζονταν οτι θα λειτουργεί με διαφάνεια, αξιποπιστία και κερδοφορία; Πώς στήνει μια νέα δημοτική επιχείρηση χωρίς να έχει συγκεκριμένο σκοπό και στόχο αφού τους εργαζόμενους τους μεταφέρει στο δήμο;. Πόσες δαπάνες έγινα για όλο αυτό το σκηνικό και πόσες ακόμη θα γίνουν από τις αστοχίες και την έλλειψη σχεδίου;
Οι εκτιμήσεις για τις τελευταίες άστοχες και σημαντικές παραλέιψεις στις δαπάνες είναι πάνω από 30000 ευρώ, άνευ λόγου και αιτίας σε μια περίοδο που οι οικονομίες τρέχουν για να σωθούν!
Και να σκεφτείτε οτι απ' όλο αυτό το ζήτημα αυτό που απασχόλησε μοναδικά ίσως το δημοτικό συμβούλιο ήταν με ποιό τρόπο θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Τι μισθούς θα πάρουν αφού είχε υποσχθεί μισθούς που προβλέπονται ως υπάλληλοι του Δήμου και όχι ως συμβασιούχοι.
Το ζήτημα αυτό ο κ. Δήμαρχος το έφτασε σε σημεία που θα έχει κι άλλες συνέπειες. Δεν τελείωσε το θέμα!! Ίσως τώρα αρχίζει.
Θα πούμε σε άλλο σχόλιό μας για την συμπεριφορά και των άλλων συνδυασμών στο δημοτικό συμβούλιο και κυρίως από την πλευρά του κ. Λώλα.
Και βέβαια είναι θέμα αν αυτό είναι αρκετό. Η συγγνώμη μπορεί να χαρακτηρίζει ΄τον συνετό άνθρωπο όμως πόσο αυτό μπορεί να είναι στοιχεί άφεσης αμαρτιω΄ν όταν αυτό έχει και επαναληφθεί αλλά και κοστίζει; Και τί σημαίνει συγγνώμη; Σημαίνει οτι ξεχνούμε; Σημαίνει συναίνεση σ' ένα έγκλημα που διαπράττεται κατ' εξακολούθηση;
Όχι. Συναίνεση μπορεί αν ζητήσει κανείς όταν αποδεδειγμένα έχει καταγραφεί το ουσιατικό και αποτελεσμτικό ενδιαφέρον από την πλευρά της διοίκησης. Τότε, ναι.
Πώς όμως ζητά τη συγγνώμη ο κ. Δήμαρχος όταν αυτή τη δημοτική επιχείρηση την διαχειρίζεται χωρίς στόχους, χωρίς σκοπό αλλά κινούμενος απόλυτα από προχειρότητα και πάντα με απώτερο σκοπό τη διατήρηση της εξουσίας; Πώς αντιμετώπισε τους εργαζόμενους σε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα και τώρα θέλει να φανεί ως προστάτης; Πώς κατάφερε να πνίξει αυτή τη δημοτική επιχείρηση στο χρέος όταν ισχυρίζονταν οτι θα λειτουργεί με διαφάνεια, αξιποπιστία και κερδοφορία; Πώς στήνει μια νέα δημοτική επιχείρηση χωρίς να έχει συγκεκριμένο σκοπό και στόχο αφού τους εργαζόμενους τους μεταφέρει στο δήμο;. Πόσες δαπάνες έγινα για όλο αυτό το σκηνικό και πόσες ακόμη θα γίνουν από τις αστοχίες και την έλλειψη σχεδίου;
Οι εκτιμήσεις για τις τελευταίες άστοχες και σημαντικές παραλέιψεις στις δαπάνες είναι πάνω από 30000 ευρώ, άνευ λόγου και αιτίας σε μια περίοδο που οι οικονομίες τρέχουν για να σωθούν!
Και να σκεφτείτε οτι απ' όλο αυτό το ζήτημα αυτό που απασχόλησε μοναδικά ίσως το δημοτικό συμβούλιο ήταν με ποιό τρόπο θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Τι μισθούς θα πάρουν αφού είχε υποσχθεί μισθούς που προβλέπονται ως υπάλληλοι του Δήμου και όχι ως συμβασιούχοι.
Το ζήτημα αυτό ο κ. Δήμαρχος το έφτασε σε σημεία που θα έχει κι άλλες συνέπειες. Δεν τελείωσε το θέμα!! Ίσως τώρα αρχίζει.
Θα πούμε σε άλλο σχόλιό μας για την συμπεριφορά και των άλλων συνδυασμών στο δημοτικό συμβούλιο και κυρίως από την πλευρά του κ. Λώλα.
Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009
ΑΠΟ ΤΟ www.drasivrilissia.gr
«Κάναμε και κάπου λάθος!»
Η απάντηση της δημοτικής πλειοψηφίας για το σκωτσέζικο ντους των εργαζομένων της δημοτικής επιχείρησης!
Φτού κι’ από την αρχή! Μετά από συνήθη έλεγχο της επιτρόπου του ελεγκτικού συνεδρίου, (ελέγχει τη νομιμότητα των αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων), ακυρώθηκε η σύσταση της νέας Κοινωφελούς Επιχείρησης Βριλησσίων, επειδή έλειπε από το φάκελο η αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της παλαιάς δημοτικής επιχείρησης. Έτσι μια απλή, αλλά νομικά ουσιώδης παράλειψη, οδήγησε τον σχεδιασμό της διοίκησης, που αναλώθηκε με συμβούλους και μελετητές επί μήνες στη διεκπεραίωση της μετατροπής της δημοτικής επιχείρησης σε κοινωφελή, σε απόλυτη κατάρρευση! Τώρα πλέον, επειδή από νομική άποψη όλα είναι «ως μη γενόμενα», πρέπει να επαναληφθούν! Έτσι, η πρώην ΔΕΑΒ επανακτά με την απόφαση του Δ.Σ. τις αρμοδιότητές της, ενώ -το χειρότερο, λογίζεται ως άκυρη η μεταφορά των εργαζομένων της δημοτικής προς τον Δήμο, για την οποία τόσος αγώνας δόθηκε μέχρι να υποχωρήσει η διοίκηση!Εν μέσω όλων αυτών και ενώ οι εργαζόμενοι στη δημοτική επιχείρηση παραμένουν απλήρωτοι από την αρχή του χρόνου -αναμένοντας να ολοκληρωθούν οι αλλαγές, τώρα κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με νέες καθυστερήσεις. Και ακόμη, θα πληρώνονται για τους επόμενους μήνες με τους γνωστούς εξευτελιστικούς μισθούς, αντί να εξισωθούν άμεσα μισθολογικά με τους συναδέλφους τους του Δήμου, πράγμα που θα είχε ήδη συμβεί, αν η διοίκηση ολοκλήρωνε επιτυχώς τη διαδικασία μετάταξής τους. Οι εξελίξεις αυτές φέρνουν σε δύσκολη θέση τη διοικούσα παράταξη που αποδεικνύεται ανεπαρκής ακόμη και σε διαχειριστικές απαιτήσεις και ανακόλουθη με την εικόνα της δήθεν σοβαρής διοίκησης, εικόνα που η ίδια επισείει κάθε φορά που θέτουμε στο δημοτικό συμβούλιο ζητήματα αναγκαίων αλλαγών για το Δήμο μας. Την κατάσταση πάντως έδειξε να αντιλαμβάνεται ο επικεφαλής του Δήμου (αντίθετα με πολλούς συνεργάτες του), γι’ αυτό προσπαθώντας να προκαταλάβει τις αντιδράσεις, ανέλαβε -στη διάρκεια του έκτακτου Δ.Σ. της 27ης Φεβρουαρίου, την ευθύνη για τα λάθη της διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό πως για πρώτη ίσως φορά, ο δήμαρχος «συγκρατήθηκε» να ανταπαντήσει στην κριτική της «Δράσης» για να μην οξύνει το κλίμα, ενώ υποσχέθηκε ταχείς ρυθμούς στην αποκατάσταση των διαδικασιών και «ανέχτηκε» την πίεση της αντιπολίτευσης για άμεσες αυξήσεις προς τους εργαζόμενους της ΔΕΑΒ.Υπενθυμίζουμε ότι η πρόταση της «Δράσης» για τη δημοτική επιχείρηση ήταν ότι αυτή θα έπρεπε να εκκαθαριστεί και το προσωπικό της να μεταφερθεί στον Δήμο και τα Νομικά του Πρόσωπα. Θεωρήσαμε και θεωρούμε ότι τα κοινωνικά προγράμματα αφορούν στην πεμπτουσία ενός σύγχρονου Δήμου και δεν μπορεί να εξαρτώνται από τη διαχείριση ή τη χρηματοδότηση οποιασδήποτε μορφής δημοτικής επιχείρησης. Θεωρήσαμε ότι οι κοινωνικές υπηρεσίες δεν θα αναβαθμιστούν και ότι δεν εξασφαλίζεται η συνέχειά τους, χωρίς μια κεντρική πολιτική διαχείρισής τους, που μπορεί να υλοποιήσει μόνον ο ίδιος ο Δήμος. Η θέση μας αυτή μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, ισχύει στο ακέραιο κι’ ακόμη περισσότερο. Γι’ αυτό, σε αντίθεση με την μείζονα αντιπολίτευση, καταψηφίσαμε και θα καταψηφίσουμε κάθε πρόταση για διαδικασίες που οδηγούν σε διαφορετικό αποτέλεσμα.Οι επικοινωνιακές τακτικές του δημάρχου και της διοίκησης, θα αποδειχτούν γρήγορα ανεπαρκείς, καθώς στα πλαίσια των προτεραιοτήτων τους δεν μπορεί να συγκροτηθούν ριζικά διαφορετικές προσεγγίσεις. Για μια εναλλακτική πολιτική πρόταση απαιτούνται πολλά περισσότερα, που δεν διαμορφώνονται μόνο στα δημοτικά συμβούλια, αλλά κατεξοχήν «έξω» από αυτά, και προϋποθέτουν την ουσιαστική συμμετοχή των δημοτών, αυτό είναι ως γνωστόν το στοίχημα και το δικό μας ερμηνευτικό σχήμα…
Η απάντηση της δημοτικής πλειοψηφίας για το σκωτσέζικο ντους των εργαζομένων της δημοτικής επιχείρησης!
Φτού κι’ από την αρχή! Μετά από συνήθη έλεγχο της επιτρόπου του ελεγκτικού συνεδρίου, (ελέγχει τη νομιμότητα των αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων), ακυρώθηκε η σύσταση της νέας Κοινωφελούς Επιχείρησης Βριλησσίων, επειδή έλειπε από το φάκελο η αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της παλαιάς δημοτικής επιχείρησης. Έτσι μια απλή, αλλά νομικά ουσιώδης παράλειψη, οδήγησε τον σχεδιασμό της διοίκησης, που αναλώθηκε με συμβούλους και μελετητές επί μήνες στη διεκπεραίωση της μετατροπής της δημοτικής επιχείρησης σε κοινωφελή, σε απόλυτη κατάρρευση! Τώρα πλέον, επειδή από νομική άποψη όλα είναι «ως μη γενόμενα», πρέπει να επαναληφθούν! Έτσι, η πρώην ΔΕΑΒ επανακτά με την απόφαση του Δ.Σ. τις αρμοδιότητές της, ενώ -το χειρότερο, λογίζεται ως άκυρη η μεταφορά των εργαζομένων της δημοτικής προς τον Δήμο, για την οποία τόσος αγώνας δόθηκε μέχρι να υποχωρήσει η διοίκηση!Εν μέσω όλων αυτών και ενώ οι εργαζόμενοι στη δημοτική επιχείρηση παραμένουν απλήρωτοι από την αρχή του χρόνου -αναμένοντας να ολοκληρωθούν οι αλλαγές, τώρα κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με νέες καθυστερήσεις. Και ακόμη, θα πληρώνονται για τους επόμενους μήνες με τους γνωστούς εξευτελιστικούς μισθούς, αντί να εξισωθούν άμεσα μισθολογικά με τους συναδέλφους τους του Δήμου, πράγμα που θα είχε ήδη συμβεί, αν η διοίκηση ολοκλήρωνε επιτυχώς τη διαδικασία μετάταξής τους. Οι εξελίξεις αυτές φέρνουν σε δύσκολη θέση τη διοικούσα παράταξη που αποδεικνύεται ανεπαρκής ακόμη και σε διαχειριστικές απαιτήσεις και ανακόλουθη με την εικόνα της δήθεν σοβαρής διοίκησης, εικόνα που η ίδια επισείει κάθε φορά που θέτουμε στο δημοτικό συμβούλιο ζητήματα αναγκαίων αλλαγών για το Δήμο μας. Την κατάσταση πάντως έδειξε να αντιλαμβάνεται ο επικεφαλής του Δήμου (αντίθετα με πολλούς συνεργάτες του), γι’ αυτό προσπαθώντας να προκαταλάβει τις αντιδράσεις, ανέλαβε -στη διάρκεια του έκτακτου Δ.Σ. της 27ης Φεβρουαρίου, την ευθύνη για τα λάθη της διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό πως για πρώτη ίσως φορά, ο δήμαρχος «συγκρατήθηκε» να ανταπαντήσει στην κριτική της «Δράσης» για να μην οξύνει το κλίμα, ενώ υποσχέθηκε ταχείς ρυθμούς στην αποκατάσταση των διαδικασιών και «ανέχτηκε» την πίεση της αντιπολίτευσης για άμεσες αυξήσεις προς τους εργαζόμενους της ΔΕΑΒ.Υπενθυμίζουμε ότι η πρόταση της «Δράσης» για τη δημοτική επιχείρηση ήταν ότι αυτή θα έπρεπε να εκκαθαριστεί και το προσωπικό της να μεταφερθεί στον Δήμο και τα Νομικά του Πρόσωπα. Θεωρήσαμε και θεωρούμε ότι τα κοινωνικά προγράμματα αφορούν στην πεμπτουσία ενός σύγχρονου Δήμου και δεν μπορεί να εξαρτώνται από τη διαχείριση ή τη χρηματοδότηση οποιασδήποτε μορφής δημοτικής επιχείρησης. Θεωρήσαμε ότι οι κοινωνικές υπηρεσίες δεν θα αναβαθμιστούν και ότι δεν εξασφαλίζεται η συνέχειά τους, χωρίς μια κεντρική πολιτική διαχείρισής τους, που μπορεί να υλοποιήσει μόνον ο ίδιος ο Δήμος. Η θέση μας αυτή μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, ισχύει στο ακέραιο κι’ ακόμη περισσότερο. Γι’ αυτό, σε αντίθεση με την μείζονα αντιπολίτευση, καταψηφίσαμε και θα καταψηφίσουμε κάθε πρόταση για διαδικασίες που οδηγούν σε διαφορετικό αποτέλεσμα.Οι επικοινωνιακές τακτικές του δημάρχου και της διοίκησης, θα αποδειχτούν γρήγορα ανεπαρκείς, καθώς στα πλαίσια των προτεραιοτήτων τους δεν μπορεί να συγκροτηθούν ριζικά διαφορετικές προσεγγίσεις. Για μια εναλλακτική πολιτική πρόταση απαιτούνται πολλά περισσότερα, που δεν διαμορφώνονται μόνο στα δημοτικά συμβούλια, αλλά κατεξοχήν «έξω» από αυτά, και προϋποθέτουν την ουσιαστική συμμετοχή των δημοτών, αυτό είναι ως γνωστόν το στοίχημα και το δικό μας ερμηνευτικό σχήμα…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες
Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...
-
Σε λίγους είναι γνωστή η φυσιογνωμία του John Nash Jr. Στους λίγους έγινε γνωστή από την αντίστοιχη κινηματογραφική τανία που παρουσίασε σ...
-
Με την αποδοχή της βοήθειας, η εθνική κυριαρχία των Ελλήνων θα περιοριστεί υποστηρίζει ο Ζ.Κ. Γιούνκερ, προαναγγέλλοντας την αποστολή ξένων...
-
Οι επόμενες δημοτικές και περιφρειακές εκλογές θα γίνουν μαζί με τις Ευρωεκλογές το 2014. Όπως ορίζει ο ''Καλλικράτης'' οι ...
-
ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΚΑΙ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ 1.Θα καταργούσαν το Μνημόνιο με ένα νόμο και ένα άρθρο Υπέγραψαν το τρίτο μνημόνιο, οι όροι του οποίου έγιναν α...
-
Πολύ σύντομα, μέσα στον επόμενο μήνα, ανοίγει και το θέμα του νέου εκλογικού νόμου. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τελειώσει το ζήτημα αυ...
-
51) ΑΘΗΝΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Α1 ΒΑΦΕΙΟΧΩΡΙΟΥ 8 ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Α1 ΚΗΦΙΣΙΑΣ 43 ...
-
Επιστήμη και επιστήμονες Einstein και Szilárd H επιστήμη, ως αέναος αγώνας του ανθρώπου για την κατάκτηση της γνώσης, με την...