Τα γεγονότα αποδεικνύουν τις τεράστιες ευθύνες που έχει ο δήμαρχος με την κατάσταση που δημιουργήθηκε στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Οι σημιακές παρεμβάσεις του στη πόλη, άστοχες, άνευ αξίας αντί να φέρουν θετικό αποτέλεσμα χειτορέψαν την κατάσταση.
Το σπουδαιότερο όμως είναι το γεγονός ότι κατάφερε να φέρει τους δημότες απέναντι, να τους κάνει εχθρούς μεταξύ τους. Γειτονιές όπου ο δήμαρχος παρενέβη κάνοντας αντιδρομήσεις χωρίς καμιά μελέτη, χωρίς τη συναίνεση των δημοτών αλλά ως άρχων και εξουσιαστής της πόλης θεωρώντας ότι εκείνος τα γνωρίζει όλα άλλαξε σε μια νύχτα τα δεδομένα της γειτονιάς και έφερε τους δημότες σε διενέξη. Κάποιοι να ευνοούνται απο την αντιδρόμηση και κάποιοι άλλοι να είναι αντίθετοι.
Αυτό και μόνο δείχνει την αδυναμία του δημάρχου να αντιληφθεί ότι είναι δήμαρχος όλης της πόλης και οφείλει να ακούει τους πάντες με υπομονή και κατανόηση. Να βρίσκει τη χρυσή τομή στη λύση των προβλημάτων. Πάνω απ΄όλα, όμως, οφείλει να μάθει ότι όταν δεσμεύεται ως δήμαρχος και ως άνθρωπος για κάτι, να το τηρεί. Στην περίπτωση του κυκλοφοριακού έχει δεσμευτεί άπειρες φορές για τη μελέτη κυκλοφοριακού στην πόλη και άπειρες φορές το ξέχασε.
Τρανό παράδειγμα η περίπτωση των οδών Αντιστάσεως και Αργυροκάστρου. Λύπη προξενεί το γεγονός ότι κάτοικοι έρχονται σε αντιπαράθεση ακόμη και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο παρουσία όλων των δημοτικών συμβούλων υπερασπιζόμενοι ο καθένας την πλευρά του. Κι αυτό γιατί ο δήμαρχος δεν έχει κάνει ακόμη τη μελέτη κυκλοφοριακού που υποσχέθηκε σε όλους την προηγούμενη τετραετία αλλά και προεκλογικά αποσπώντας τη ψήφο των δημοτών για την εκλογή του.
Να μην θυμηθούμε βέβαια, άλλες περιπτώσεις που ακόμη και παραβίαση των νόμων έχουμε σε άλλα σημεία της πόλης. Τον όρο πεζόδρομο τον διαστρεβλώνει και τον χρησιμοποιεί κατά όπως θέλει εκείνος. Άλλοι πεζόδρομοι λειτουργούν ως δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας άλλοι ως πεζόδρομοι και άλλοι ως κύριες τοπικές αρτυρίες.
Οδός Σαλαμίνος, Θερμοπυλών, μεγάλα παραδείγματα εμμονής του δημάρχου να μην αντιμετωπίζει με αντικειμενικό μάτι την κατάσταση. Προκαλεί την αντίθεση και ασφαλώς διατηρεί τις ανισότητες με κριτήρια πολλές φορές προσωπικού χαρακτήρα. Αν δηλαδή είναι ψηφοφόρος του ο δημότης έχει την προστασία του αν όχι βρίσκεται απέναντι. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή είναι η κατάσταση.
Και οι δημότες μέσα σ΄αυτό το περιβάλλον καταφεύγουν απο μόνοι τους σε άλλες λύσεις να υπερασπιστούν το δίκιο τους αφού ο δήμαρχος είναι δήμαρχος για ορισμένους δημότες ούτε καν για τους μισούς, τουλάχιστον.
Η έπαρση του δημάρχου κάνει τα προβλήματα πιο έντονα και τους δημότες ακόμη πιο έξαλλους. Όμως ο δήμαρχος παραμένει ο ίδιος μη δεχόμενος τις αδυναμίες του προς όφελος των δημοτών της πόλης και οι δημότες αγωνιούν και τρέχουν για τα αυτονόητα.
Οι σημιακές παρεμβάσεις του στη πόλη, άστοχες, άνευ αξίας αντί να φέρουν θετικό αποτέλεσμα χειτορέψαν την κατάσταση.
Το σπουδαιότερο όμως είναι το γεγονός ότι κατάφερε να φέρει τους δημότες απέναντι, να τους κάνει εχθρούς μεταξύ τους. Γειτονιές όπου ο δήμαρχος παρενέβη κάνοντας αντιδρομήσεις χωρίς καμιά μελέτη, χωρίς τη συναίνεση των δημοτών αλλά ως άρχων και εξουσιαστής της πόλης θεωρώντας ότι εκείνος τα γνωρίζει όλα άλλαξε σε μια νύχτα τα δεδομένα της γειτονιάς και έφερε τους δημότες σε διενέξη. Κάποιοι να ευνοούνται απο την αντιδρόμηση και κάποιοι άλλοι να είναι αντίθετοι.
Αυτό και μόνο δείχνει την αδυναμία του δημάρχου να αντιληφθεί ότι είναι δήμαρχος όλης της πόλης και οφείλει να ακούει τους πάντες με υπομονή και κατανόηση. Να βρίσκει τη χρυσή τομή στη λύση των προβλημάτων. Πάνω απ΄όλα, όμως, οφείλει να μάθει ότι όταν δεσμεύεται ως δήμαρχος και ως άνθρωπος για κάτι, να το τηρεί. Στην περίπτωση του κυκλοφοριακού έχει δεσμευτεί άπειρες φορές για τη μελέτη κυκλοφοριακού στην πόλη και άπειρες φορές το ξέχασε.
Τρανό παράδειγμα η περίπτωση των οδών Αντιστάσεως και Αργυροκάστρου. Λύπη προξενεί το γεγονός ότι κάτοικοι έρχονται σε αντιπαράθεση ακόμη και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο παρουσία όλων των δημοτικών συμβούλων υπερασπιζόμενοι ο καθένας την πλευρά του. Κι αυτό γιατί ο δήμαρχος δεν έχει κάνει ακόμη τη μελέτη κυκλοφοριακού που υποσχέθηκε σε όλους την προηγούμενη τετραετία αλλά και προεκλογικά αποσπώντας τη ψήφο των δημοτών για την εκλογή του.
Να μην θυμηθούμε βέβαια, άλλες περιπτώσεις που ακόμη και παραβίαση των νόμων έχουμε σε άλλα σημεία της πόλης. Τον όρο πεζόδρομο τον διαστρεβλώνει και τον χρησιμοποιεί κατά όπως θέλει εκείνος. Άλλοι πεζόδρομοι λειτουργούν ως δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας άλλοι ως πεζόδρομοι και άλλοι ως κύριες τοπικές αρτυρίες.
Οδός Σαλαμίνος, Θερμοπυλών, μεγάλα παραδείγματα εμμονής του δημάρχου να μην αντιμετωπίζει με αντικειμενικό μάτι την κατάσταση. Προκαλεί την αντίθεση και ασφαλώς διατηρεί τις ανισότητες με κριτήρια πολλές φορές προσωπικού χαρακτήρα. Αν δηλαδή είναι ψηφοφόρος του ο δημότης έχει την προστασία του αν όχι βρίσκεται απέναντι. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή είναι η κατάσταση.
Και οι δημότες μέσα σ΄αυτό το περιβάλλον καταφεύγουν απο μόνοι τους σε άλλες λύσεις να υπερασπιστούν το δίκιο τους αφού ο δήμαρχος είναι δήμαρχος για ορισμένους δημότες ούτε καν για τους μισούς, τουλάχιστον.
Η έπαρση του δημάρχου κάνει τα προβλήματα πιο έντονα και τους δημότες ακόμη πιο έξαλλους. Όμως ο δήμαρχος παραμένει ο ίδιος μη δεχόμενος τις αδυναμίες του προς όφελος των δημοτών της πόλης και οι δημότες αγωνιούν και τρέχουν για τα αυτονόητα.