ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 19
5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012
Ποια είναι η εικόνα στα οικονομικά του Αθλητικού και Πολιτιστικού Οργανισμού του δήμου; Μας την παρουσιάζει ο ισολογισμός του 2011 και ο προϋπολογισμός του 2012.
Έχει ενδιαφέρον να δούμε αυτή την εικόνα του οργανισμού. Κυρίως αναφορικά με τι πραγματικά εισπράττει και τι ξοδεύει. Από εκεί αντιλαμβάνεται κανείς αν και κατά πόσο υπάρχει αλήθεια στα λεγόμενα.
Κατ’ αρχήν ο προϋπολογισμός του 2011 δείχνει ότι τα ποσά που διαχειρίστηκε ο οργανισμός δεν υπερέβησαν τα 300000 ευρώ. Ένα ποσό σημαντικά χαμηλό για ένα νομικό πρόσωπο που απασχολεί αρκετούς εργαζόμενους και συντηρεί τόσους αθλητικούς χώρους.
Το ενεργητικό του οργανισμού είναι στα 101277 ευρώ. Τα έσοδα από εισφορές ανήλθαν στα 55360 ενώ το κόστος λειτουργίας του ήταν στα 152703 ευρώ. Ο δήμος επιχορήγησε το νομικό πρόσωπο με το ποσό των 300000 ευρώ.
Τα έξοδα για την διοικητική λειτουργία ανήλθαν στο ποσό των 260889 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης απέδωσαν έλλειμμα 37921 ευρώ.
Το τελικό αποτέλεσμα μετά από κάποια έσοδα από προηγούμενα χρόνια (480 ευρώ) ήταν έλλειμμα ύψους 36882 ευρώ.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε και μείωση των ιδίων κεφαλαίων από 40498 στα 3615 ευρώ.
Σκεφθείτε, λοιπόν, ένα τόσο σημαντικό και ευρύτατο νομικό πρόσωπο να παρουσιάζει ίδια κεφάλαια κάτω και από ένα….περίπτερο.
Βέβαια η διοίκηση θα ισχυριστεί ότι δεν είναι υποχρεωμένη από τον νόμο να παρουσιάζει υψηλά ίδια κεφάλαια.
Ναι, έτσι είναι. Αλλά είναι και σοβαρό αυτό το νομικό πρόσωπο να έχει αρνητικό αποτέλεσμα στη χρήση του 2011 ύψους 36882 ευρώ; Δεν θα μπορούσε ο δήμος να επιχορηγήσει με ένα ποσό ισόποσο, τουλάχιστον, ώστε να μην φανεί ότι παρουσίασε αρνητικά αποτελέσματα;
Εμείς το βλέπουμε από την πλευρά της υποχρέωσης του δήμου να προσέχει σε όλα τα επίπεδα, ακόμη και σε επίπεδο εντυπώσεων όπως κάνει σε άλλες δραστηριότητες.
Δεν θα τονίσουμε εδώ ποιες ήταν και άλλες υποχρεώσεις του δήμου απέναντι στο νομικό πρόσωπο. Εμείς βλέπουμε και άλλα θέματα από αυτή την εικόνα.
Θα επισημάνουμε ένα επίσης σημείο.
Οι εισπράξεις του νομικού προσώπου (από εισφορές και πρόστιμα) ήταν μόλις 55000 ευρώ. Είναι οι εισφορές των απασχολουμένων στα διάφορα προγράμματα των δράσεων αθλητισμού και πολιτισμού. Το ποσό είναι αρκετά μικρό για τα δεδομένα όπως τα ακούμε από το νομικό πρόσωπο, που απασχολεί 2500 άτομα στις δράσεις του. Η συνδρομή που πρέπει να έχουν πληρώσει τα άτομα αυτά είναι στο επίπεδο των 22 ευρώ ανά άτομο για όλο το….έτος!
Εδώ υπάρχουν ερωτηματικά. Ή δεν εισπράττει το νομικό πρόσωπο ή δεν αλήθεια τα 2500 άτομα.
Έχει, επίσης, ενδιαφέρον να δούμε τι προβλέπεται για το 2012.
Οι προβλέψεις για τα έσοδα από εισφορές είναι στα 200000 ευρώ. Το αντίστοιχο του 2011 ήταν 190000 και εισπράχθηκαν, όπως είπαμε πριν, 55360 ευρώ.
Ο δήμος θα χρηματοδοτήσει το νομικό πρόσωπο με το ποσό των 450000 ευρώ. Το 2011 είχε εγγράψει το ποσό των 410000 ευρώ και δόθηκαν 300000 ευρώ.
Σημαντικό σημείο για συζήτηση είναι οι προβλέψεις για πληρωμές προηγούμενων ετών. Για το 2011 είχε προβλεφθεί το ποσό των 265800 ευρώ (όφειλε το νομικό πρόσωπο προς τρίτους) και πληρώθηκαν 53129 ευρώ.
Για το 2012 προβλέφθηκε το ποσό των 249300 ευρώ. Τώρα πως συμβιβάζονται αυτά δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε.
Οφείλει το νομικό πρόσωπο και μάλιστα υψηλό ποσό (όχι βέβαια σημαντικό) σχετικά με το εύρος του. Το ζήτημα είναι αν θα έχει την δυνατότητα να αποπληρώσει όταν οδηγούμαστε σε δυσκολότερες ημέρες για την τοπική αυτοδιοίκηση. Και αν δεν μπόρεσε να αποπληρώσει με τα προηγούμενα δεδομένα πώς θα αποπληρώσει με τα νέα;
Το νομικό πρόσωπο έχει να διαχειριστεί ένα προϋπολογισμό ύψους περίπου ένα εκατομμύριο.
Έκτακτες επιχορηγήσεις από άλλες πηγές όπως Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ή άλλα υπουργεία είχε προβλεφθεί για το 2011 το ποσό των 60000 ευρώ και εισπράχθηκαν 18211 ευρώ ενώ για το 2012 προβλέφθηκε το ποσό των 41000 ευρώ.
Είναι βέβαιο ότι από κανένα υπουργείο δεν πρόκειται να εισπράξει πλέον το νομικό πρόσωπο. Οι στρόφιγγες έχουν οριστικά κλείσει.
Να τονίσουμε ότι από την ενοικίαση του θεάτρου (νταμάρι) τα έσοδα είναι ανύπαρκτα. Ο ωφελούμενος σ’ αυτή την περίπτωση είναι ο ιδιώτης και όχι ο δήμος. Ο δήμος απλά ενοικιάζει και εισπράττει κάποια εισιτήρια και 300 ευρώ την παράσταση ως χορηγία. Δηλαδή ανά έτος οι εισπράξεις από το Νταμάρι είναι στο επίπεδο των 4000-4500 ευρώ. Αυτή είναι η απόδοση αυτού του τμήματος της περιουσίας του δήμου ανά έτος. Δεδομένο, επίσης, είναι ότι η παροχή ρεύματος και άλλων χρήσιμων για την λειτουργία του Νταμαριού το καλοκαίρι είναι δωρεάν. Όπως και η γραμματειακή υποστήριξη σε όλη την διάρκεια της λειτουργίας του.
Το θέμα είναι τι θα κάνει το νομικό πρόσωπο και πολύ περισσότερο ο δήμος με αυτή την εικόνα.
5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2012
Ποια είναι η εικόνα στα οικονομικά του Αθλητικού και Πολιτιστικού Οργανισμού του δήμου; Μας την παρουσιάζει ο ισολογισμός του 2011 και ο προϋπολογισμός του 2012.
Έχει ενδιαφέρον να δούμε αυτή την εικόνα του οργανισμού. Κυρίως αναφορικά με τι πραγματικά εισπράττει και τι ξοδεύει. Από εκεί αντιλαμβάνεται κανείς αν και κατά πόσο υπάρχει αλήθεια στα λεγόμενα.
Κατ’ αρχήν ο προϋπολογισμός του 2011 δείχνει ότι τα ποσά που διαχειρίστηκε ο οργανισμός δεν υπερέβησαν τα 300000 ευρώ. Ένα ποσό σημαντικά χαμηλό για ένα νομικό πρόσωπο που απασχολεί αρκετούς εργαζόμενους και συντηρεί τόσους αθλητικούς χώρους.
Το ενεργητικό του οργανισμού είναι στα 101277 ευρώ. Τα έσοδα από εισφορές ανήλθαν στα 55360 ενώ το κόστος λειτουργίας του ήταν στα 152703 ευρώ. Ο δήμος επιχορήγησε το νομικό πρόσωπο με το ποσό των 300000 ευρώ.
Τα έξοδα για την διοικητική λειτουργία ανήλθαν στο ποσό των 260889 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης απέδωσαν έλλειμμα 37921 ευρώ.
Το τελικό αποτέλεσμα μετά από κάποια έσοδα από προηγούμενα χρόνια (480 ευρώ) ήταν έλλειμμα ύψους 36882 ευρώ.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε και μείωση των ιδίων κεφαλαίων από 40498 στα 3615 ευρώ.
Σκεφθείτε, λοιπόν, ένα τόσο σημαντικό και ευρύτατο νομικό πρόσωπο να παρουσιάζει ίδια κεφάλαια κάτω και από ένα….περίπτερο.
Βέβαια η διοίκηση θα ισχυριστεί ότι δεν είναι υποχρεωμένη από τον νόμο να παρουσιάζει υψηλά ίδια κεφάλαια.
Ναι, έτσι είναι. Αλλά είναι και σοβαρό αυτό το νομικό πρόσωπο να έχει αρνητικό αποτέλεσμα στη χρήση του 2011 ύψους 36882 ευρώ; Δεν θα μπορούσε ο δήμος να επιχορηγήσει με ένα ποσό ισόποσο, τουλάχιστον, ώστε να μην φανεί ότι παρουσίασε αρνητικά αποτελέσματα;
Εμείς το βλέπουμε από την πλευρά της υποχρέωσης του δήμου να προσέχει σε όλα τα επίπεδα, ακόμη και σε επίπεδο εντυπώσεων όπως κάνει σε άλλες δραστηριότητες.
Δεν θα τονίσουμε εδώ ποιες ήταν και άλλες υποχρεώσεις του δήμου απέναντι στο νομικό πρόσωπο. Εμείς βλέπουμε και άλλα θέματα από αυτή την εικόνα.
Θα επισημάνουμε ένα επίσης σημείο.
Οι εισπράξεις του νομικού προσώπου (από εισφορές και πρόστιμα) ήταν μόλις 55000 ευρώ. Είναι οι εισφορές των απασχολουμένων στα διάφορα προγράμματα των δράσεων αθλητισμού και πολιτισμού. Το ποσό είναι αρκετά μικρό για τα δεδομένα όπως τα ακούμε από το νομικό πρόσωπο, που απασχολεί 2500 άτομα στις δράσεις του. Η συνδρομή που πρέπει να έχουν πληρώσει τα άτομα αυτά είναι στο επίπεδο των 22 ευρώ ανά άτομο για όλο το….έτος!
Εδώ υπάρχουν ερωτηματικά. Ή δεν εισπράττει το νομικό πρόσωπο ή δεν αλήθεια τα 2500 άτομα.
Έχει, επίσης, ενδιαφέρον να δούμε τι προβλέπεται για το 2012.
Οι προβλέψεις για τα έσοδα από εισφορές είναι στα 200000 ευρώ. Το αντίστοιχο του 2011 ήταν 190000 και εισπράχθηκαν, όπως είπαμε πριν, 55360 ευρώ.
Ο δήμος θα χρηματοδοτήσει το νομικό πρόσωπο με το ποσό των 450000 ευρώ. Το 2011 είχε εγγράψει το ποσό των 410000 ευρώ και δόθηκαν 300000 ευρώ.
Σημαντικό σημείο για συζήτηση είναι οι προβλέψεις για πληρωμές προηγούμενων ετών. Για το 2011 είχε προβλεφθεί το ποσό των 265800 ευρώ (όφειλε το νομικό πρόσωπο προς τρίτους) και πληρώθηκαν 53129 ευρώ.
Για το 2012 προβλέφθηκε το ποσό των 249300 ευρώ. Τώρα πως συμβιβάζονται αυτά δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε.
Οφείλει το νομικό πρόσωπο και μάλιστα υψηλό ποσό (όχι βέβαια σημαντικό) σχετικά με το εύρος του. Το ζήτημα είναι αν θα έχει την δυνατότητα να αποπληρώσει όταν οδηγούμαστε σε δυσκολότερες ημέρες για την τοπική αυτοδιοίκηση. Και αν δεν μπόρεσε να αποπληρώσει με τα προηγούμενα δεδομένα πώς θα αποπληρώσει με τα νέα;
Το νομικό πρόσωπο έχει να διαχειριστεί ένα προϋπολογισμό ύψους περίπου ένα εκατομμύριο.
Έκτακτες επιχορηγήσεις από άλλες πηγές όπως Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ή άλλα υπουργεία είχε προβλεφθεί για το 2011 το ποσό των 60000 ευρώ και εισπράχθηκαν 18211 ευρώ ενώ για το 2012 προβλέφθηκε το ποσό των 41000 ευρώ.
Είναι βέβαιο ότι από κανένα υπουργείο δεν πρόκειται να εισπράξει πλέον το νομικό πρόσωπο. Οι στρόφιγγες έχουν οριστικά κλείσει.
Να τονίσουμε ότι από την ενοικίαση του θεάτρου (νταμάρι) τα έσοδα είναι ανύπαρκτα. Ο ωφελούμενος σ’ αυτή την περίπτωση είναι ο ιδιώτης και όχι ο δήμος. Ο δήμος απλά ενοικιάζει και εισπράττει κάποια εισιτήρια και 300 ευρώ την παράσταση ως χορηγία. Δηλαδή ανά έτος οι εισπράξεις από το Νταμάρι είναι στο επίπεδο των 4000-4500 ευρώ. Αυτή είναι η απόδοση αυτού του τμήματος της περιουσίας του δήμου ανά έτος. Δεδομένο, επίσης, είναι ότι η παροχή ρεύματος και άλλων χρήσιμων για την λειτουργία του Νταμαριού το καλοκαίρι είναι δωρεάν. Όπως και η γραμματειακή υποστήριξη σε όλη την διάρκεια της λειτουργίας του.
Το θέμα είναι τι θα κάνει το νομικό πρόσωπο και πολύ περισσότερο ο δήμος με αυτή την εικόνα.
ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ