Έρχεται το πρώτο σουπερμάρκετ αγροτών, χωρίς μεσάζοντες,
που θα λειτουργεί στον Άγιο Στέφανο, τόσο με νωπά όσο και τυποποιημένα προϊόντα
από 150 παραγωγούς, παρέχοντας παράλληλα τη δυνατότητα για online παραγγελίες και
διανομή στο σπίτι.
Πρόκειται για μια ιδέα του επιχειρηματία Δημήτρη Κουτσολιούτσου, που μετά το "Γίνε Αγρότης", εφαρμόζει τώρα και στην Ελλάδα έναν θεσμό δοκιμασμένο στο εξωτερικό, τις αγορές παραγωγών, γνωστές ως farmer markets, όπου μικροί αγρότες διαθέτουν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές σε χαμηλές τιμές.
Με τη διαφορά ότι η συγκεκριμένη αγορά θα είναι στεγασμένη, θα έχει σε πρώτη φάση έκταση 1.200 τ.μ., θα διαθέτει ράφια για τουλάχιστον 100 τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα, ενώ θα λειτουργεί καθημερινά ως σουπερμάρκετ, αλλά τα Σάββατα και ως λαϊκή αγορά με 40 πάγκους.
Ως περιοχή επελέγη ο Άγιος Στέφανος επειδή είναι εύκολη η πρόσβαση από την Εθνική Οδό και τα εγκαίνια του Farmers Republic, όπως ονομάζεται το εγχείρημα, έχουν προγραμματιστεί για τις 25 Ιανουαρίου. Σημειωτέον ότι η έναρξη λειτουργίας της επιχειρηματικής αυτής ιδέας συμπίπτει χρονικά με τη θεσμοθέτηση των λαϊκών αγορών για παραγωγούς, καθώς τις ημέρες αυτές συζητείται στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Οπως λέει ο Δ. Κουτσολιούτσος στην εφημερίδα "Τα Νέα", το Farmers Republic θα λειτουργεί ως εξής: καταρχάς επιλέγονται οι αγρότες, οι οποίοι πρέπει να είναι κατ' επάγγελμα παραγωγοί και τα προϊόντα τους να είναι κατά προτίμηση βιολογικά (τουλάχιστον κατά την πρώτη φάση της λειτουργίας), γι' αυτό και πρέπει να συνοδεύονται από σχετικές πιστοποιήσεις, οι οποίες και ελέγχονται.
Από την πλευρά της η επιχείρηση βάζει τον χώρο και τη διαχείρισή του, δηλαδή το σκέλος των logistics. Έναντι ενός ενοικίου, τα Σάββατα οι παραγωγοί θα διαθέτουν τα νωπά προϊόντα τους σε πάγκους, αφού τις ημέρες αυτές ο χώρος θα λειτουργεί και ως λαϊκή αγορά. Σε αυτήν οι καταναλωτές θα βρίσκουν νωπά προϊόντα προερχόμενα αποκλειστικά από γειτονικές περιοχές (π.χ. Αττική, Βοιωτία).
Και τις επτά ημέρες της εβδομάδας, όπου ο χώρος θα λειτουργεί ως στεγασμένο παντοπωλείο, ένα είδος πρωτότυπου σουπερμάρκετ, η επιχείρηση θα φιλοξενεί στα ράφια τυποποιημένα προϊόντα αγροτών απ' όλη την Ελλάδα έναντι μιας μικρής προμήθειας.
Τέτοια προϊόντα θα είναι από ελαιόλαδα, τυροκομικά, αλλαντικά και κρέας, μέχρι μέλι, ξηρούς καρπούς, ζυμαρικά, σπιτικά γλυκά και είδη αρτοποιίας.
«Πρόκειται στην ουσία για ένα μοντέλο δίκαιου εμπορίου, με δίκαιες τιμές για τον καταναλωτή, αλλά και για τον αγρότη», λέει ο κ. Κουτσιολούτσος.
Ο χώρος θα διαθέτει και κουζίνα, όπου κάποιος θα μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα. Πέραν των παραπάνω, η επιχείρηση θα παρέχει στους παραγωγούς υπηρεσίες marketing και βελτίωσης των καλλιεργειών τους, καθώς συνεργάζεται με γεωπόνους, τεχνολόγους τροφίμων, φορείς ελέγχου και πιστοποίησης, εταιρείες διάθεσης σπόρων, αγροτικών εργαλείων, εξοπλισμού κ.ά.
Επίσης, σε ειδικές προθήκες στους πάγκους και στο σουπερμάρκετ θα παρουσιάζεται το βιογραφικό του κάθε παραγωγού, η μέθοδος καλλιέργειας και παρασκευής των προϊόντων του κ.ο.κ.
Τέλος, στον χώρο θα λειτουργεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) μέσω του οποίου ο καταναλωτής θα μπορεί να παραγγέλνει ηλεκτρονικά τα προϊόντα της επιλογής του, κατά το μοντέλο του "Γίνε Αγρότης".
Πρόκειται για μια ιδέα του επιχειρηματία Δημήτρη Κουτσολιούτσου, που μετά το "Γίνε Αγρότης", εφαρμόζει τώρα και στην Ελλάδα έναν θεσμό δοκιμασμένο στο εξωτερικό, τις αγορές παραγωγών, γνωστές ως farmer markets, όπου μικροί αγρότες διαθέτουν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές σε χαμηλές τιμές.
Με τη διαφορά ότι η συγκεκριμένη αγορά θα είναι στεγασμένη, θα έχει σε πρώτη φάση έκταση 1.200 τ.μ., θα διαθέτει ράφια για τουλάχιστον 100 τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα, ενώ θα λειτουργεί καθημερινά ως σουπερμάρκετ, αλλά τα Σάββατα και ως λαϊκή αγορά με 40 πάγκους.
Ως περιοχή επελέγη ο Άγιος Στέφανος επειδή είναι εύκολη η πρόσβαση από την Εθνική Οδό και τα εγκαίνια του Farmers Republic, όπως ονομάζεται το εγχείρημα, έχουν προγραμματιστεί για τις 25 Ιανουαρίου. Σημειωτέον ότι η έναρξη λειτουργίας της επιχειρηματικής αυτής ιδέας συμπίπτει χρονικά με τη θεσμοθέτηση των λαϊκών αγορών για παραγωγούς, καθώς τις ημέρες αυτές συζητείται στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Οπως λέει ο Δ. Κουτσολιούτσος στην εφημερίδα "Τα Νέα", το Farmers Republic θα λειτουργεί ως εξής: καταρχάς επιλέγονται οι αγρότες, οι οποίοι πρέπει να είναι κατ' επάγγελμα παραγωγοί και τα προϊόντα τους να είναι κατά προτίμηση βιολογικά (τουλάχιστον κατά την πρώτη φάση της λειτουργίας), γι' αυτό και πρέπει να συνοδεύονται από σχετικές πιστοποιήσεις, οι οποίες και ελέγχονται.
Από την πλευρά της η επιχείρηση βάζει τον χώρο και τη διαχείρισή του, δηλαδή το σκέλος των logistics. Έναντι ενός ενοικίου, τα Σάββατα οι παραγωγοί θα διαθέτουν τα νωπά προϊόντα τους σε πάγκους, αφού τις ημέρες αυτές ο χώρος θα λειτουργεί και ως λαϊκή αγορά. Σε αυτήν οι καταναλωτές θα βρίσκουν νωπά προϊόντα προερχόμενα αποκλειστικά από γειτονικές περιοχές (π.χ. Αττική, Βοιωτία).
Και τις επτά ημέρες της εβδομάδας, όπου ο χώρος θα λειτουργεί ως στεγασμένο παντοπωλείο, ένα είδος πρωτότυπου σουπερμάρκετ, η επιχείρηση θα φιλοξενεί στα ράφια τυποποιημένα προϊόντα αγροτών απ' όλη την Ελλάδα έναντι μιας μικρής προμήθειας.
Τέτοια προϊόντα θα είναι από ελαιόλαδα, τυροκομικά, αλλαντικά και κρέας, μέχρι μέλι, ξηρούς καρπούς, ζυμαρικά, σπιτικά γλυκά και είδη αρτοποιίας.
«Πρόκειται στην ουσία για ένα μοντέλο δίκαιου εμπορίου, με δίκαιες τιμές για τον καταναλωτή, αλλά και για τον αγρότη», λέει ο κ. Κουτσιολούτσος.
Ο χώρος θα διαθέτει και κουζίνα, όπου κάποιος θα μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα. Πέραν των παραπάνω, η επιχείρηση θα παρέχει στους παραγωγούς υπηρεσίες marketing και βελτίωσης των καλλιεργειών τους, καθώς συνεργάζεται με γεωπόνους, τεχνολόγους τροφίμων, φορείς ελέγχου και πιστοποίησης, εταιρείες διάθεσης σπόρων, αγροτικών εργαλείων, εξοπλισμού κ.ά.
Επίσης, σε ειδικές προθήκες στους πάγκους και στο σουπερμάρκετ θα παρουσιάζεται το βιογραφικό του κάθε παραγωγού, η μέθοδος καλλιέργειας και παρασκευής των προϊόντων του κ.ο.κ.
Τέλος, στον χώρο θα λειτουργεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) μέσω του οποίου ο καταναλωτής θα μπορεί να παραγγέλνει ηλεκτρονικά τα προϊόντα της επιλογής του, κατά το μοντέλο του "Γίνε Αγρότης".