Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ Σ΄ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ ΚΑΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ

Κάθε ημέρα το όνομα του κ. Βαρουφάκη βρίσκεται πρωτοσέλιδο σε εφημερίδες και έντυπα. Και ως εδώ καλά θα ήταν αν τα δημοσιεύματα αυτά αφορούσαν το επιστημονικό του έργο, τις απόψεις του σε επιστημονικό ακόμη και σε πολιτικό επίπεδο.
Τα δημοσιεύματα αναφέρουν πάντα τον κ. Βαρουφάκη να συμμετέχει ή να ηγείται κάποιας τάσης, κάποιας υπόγειας διαδρομής αναφορικά με το μέλλον της χώρας.
Κι όλα αυτά εξελίχθησαν στην διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου δηλαδή όσο ήταν και υπουργός οικονομικών.

Το σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής δεν μπορεί παρά να αποτελεί δημοσιογραφικό σενάριο διότι αν πράγματι συνέβησαν αυτά οφείλουμε να αναφωνήσουμε:  

Ουάου!!!!  και όχι μόνο.

Ο Πρωθυπουργός δεν μπορεί να είναι θεατής μιας θεατρικής παράστασης από ένα μέρος της πλειοψηφίας, που εκθέτουν την χώρα και υποβαθμίζουν το κύρος της κυβέρνησης. 
Άμεσα να λάβει μέτρα την ώρα μάλιστα που η χώρα βρίσκεται στην έναρξη των νέων διαπραγματεύσεων, που θα είναι και η βάση μιας τελευταίας ευκαιρίας που έχει η χώρα.
Και με αυτές τις συνθήκες υποχρεούνται άπαντες να μείνουν σοβαροί, ψύχραιμοι και προσανατολισμένοι στον μοναδικό σκοπό, την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη. 
Υπευθυνότητα και σοβαρότητα από όλο το πολιτικό σύστημα, Οι Βαρουφάκειοι ακτιβισμοί δεν έχουν να προσφέρουν θετικά πράγματα στην πορεία της χώρας. Αν εκείνος θεωρεί ότι υπάρχει άλλος δρόμος γι΄αυτή την χώρα ας το κάνει μάθημα στο πανεπιστήμιο και να μην προσπαθήσει να βρει τρόπο να επιβάλει την δική του θεωρητική άποψη στην χώρα χρησιμοποιώντας πραξικοπηματικές μεθόδους.

Δεύτερο νόμισμα ή ΄΄χαρτάκια΄΄ ισοδύναμα νομίσματος να κυκλοφορούν επισήμως και παράλληλα με το ευρώ ούτε σοβαρότητα εκφράζουν ούτε και επιστημονικά, ηθικά, πολιτικά, κοινωνικά μπορούν να σταθεί.

Ο κ. Βαρουφάκης να περιορίσει τις ανόητες και ανούσιες συνεντεύξεις του και να σταθεί δίπλα στο λαό όπως επιτάσσει ένα ηθικό και πατριωτικό καθήκον. 

Οι ακτιβισμοί στην ώρα τους, όχι τώρα, κ. Βαρουφάκη
Κι εσείς κ Πρωθυπουργέ κυβερνήστε επιτέλους, αφήστε πίσω σας κάθε συνιστώσα του κόμματός σας να φιλολογεί. Είστε Πρωθυπουργός της χώρας και εκπροσωπείτε όλο τον λαό και οφείλετε να βλέπετε το μέλλον του και να το προστατεύετε.

Επιτέλους!!

ΑΣ ...ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!!! ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΕΤΟΙΜΑ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ.....ΓΗ!!!

Πώς θα μπορούσαμε να φτάσουμε στη «Γη 2.0»: 4 μέθοδοι «επιστημονικής φαντασίας» για το μεγάλο ταξίδι στα άστρα

n-KEPLERΗ είδηση της ανακάλυψης του Kepler-452b από τη NASA προκάλεσε ενθουσιασμό παγκοσμίως, καθώς πρόκειται για έναν πλανήτη ο οποίος θεωρείται ότι αποτελεί πρακτικά «εξάδελφο» της Γης μας, και ως εκ τούτου θα μπορούσε να φιλοξενεί (ή να έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν) ζωή- ίσως και παρεμφερή με τη γήινη.
Ωστόσο, με όλο τον ενθουσιασμό, η απόσταση που μας χωρίζει από την αποκαλούμενη «Γη 2.0» είναι…αρκούντως υπολογίσιμη, καθώς είναι, ούτε λίγο ούτε πολύ, 1.400 έτη φωτός: Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και ένα διαστημόπλοιο που θα ήταν σε θέση να κινείται με την ταχύτητα του φωτός (299.792,458 χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο στο κενό), τη μεγαλύτερη/ οριακή ταχύτητα που υπάρχει στη φύση (σύμφωνα με τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν), και πάλι θα χρειάζονταν 1.400 χρόνια για να φτάσει κανείς εκεί. Και ακόμα και αν θεωρηθεί «βιώσιμο» από άποψης ταξιδιού ένα τέτοιο χρονικό διάστημα, και πάλι υπεισέρχονται στην «εξίσωση» δύσκολες «μεταβλητές», όπως η «παραμόρφωση» του χρόνου: σε γενικές γραμμές, ο χρόνος κυλάει διαφορετικά (πιο αργά) για αυτούς που βρίσκονται στο σκάφος και για αυτούς που βρίσκονται στη Γη, κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει διάφορες επιπλέον «επιπλοκές» όσον αφορά σε μια αποστολή σε έναν τόσο μακρινό προορισμό.
Γενικότερα, ο επιστημονικός κόσμος (πέρα από τα παλιά σενάρια επιστημονικής φαντασίας, που «έβλεπαν» σκάφη τα οποία κινούνται «άμεσα» με υπερφωτονικές/υπερφωτεινές ταχύτητες), έχει μάλλον απορρίψει το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός τέτοιου κινητήρα/ διαστημοπλοίου, για δύο βασικούς λόγους.
r-MILLENNIUM-FALCON
Ο πρώτος είναι ότι υπάρχουν απροσπέλαστα εμπόδια από άποψης Φυσικής: Βάση της θεωρίας της Σχετικότητας, όταν ένα σώμα πλησιάζει την ταχύτητα του φωτός, η μάζα εξαρτάται από την ταχύτητα: κοινώς, η μάζα αυξάνει όσο αυξάνει η ταχύτητά του, και αυτό συνεπάγεται ότι τόσο πιο πολύ πλησιάζει το σκάφος την ταχύτητα του φωτός, τόσο πιο δύσκολη είναι η προώθηση από τους κινητήρες- και αυτό δυσκολεύει όλο και περισσότερο όσο πλησιάζει ένα σκάφος στην ταχύτητα του φωτός, με τελικό αποτέλεσμα η μάζα του να γίνεται άπειρη εάν, ακόμα και αν (με κάποιον τρόπο παραγωγής ενέργειας/ απόδοσης κινητήρων που θα μπορούσε να συμβαδίσει) το σκάφος «έπιανε» την (ανώτατη/ οριακή) ταχύτητα του φωτός. Και φυσικά υπάρχουν και επιπλέον, λιγότερο «φυσικής» φύσης ζητήματα, όπως οι επιπτώσεις σε ένα πλήρωμα από την επιτάχυνση, η παραμόρφωση του χρόνου, οι κίνδυνοι πλοήγησης (σε ακραίες ταχύτητες ακόμα και η σύγκρουση με έναν κόκκο σκόνης μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες) κ.α.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι, ακόμα και με ένα σκάφος που (με κάποιον τρόπο επιστημονικής φαντασίας) «πιάνει» την ταχύτητα του φωτός, θα επρόκειτο για «δώρο άδωρο», καθώς και πάλι οι αποστάσεις μεταξύ των άστρων είναι τεράστιες: Ακόμα και με τεχνολογία που θα επέτρεπε σε ένα σκάφος να κινηθεί με την ταχύτητα του φωτός, θα χρειάζονταν και πάλι 1.400 χρόνια για να φτάσουμε στη «Γη 2.0».
Για τους άνωθεν λόγους, θεωρείται ότι η ταχύτητα του φωτός αποτελεί ένα όριο απροσπέλαστο, και πάνω από όλα (ακόμα και αν «έσπαγε»), μη πρακτικό. Οπότε, πλέον τα οράματα της επιστημονικής φαντασίας στρέφονται προς άλλες κατευθύνσεις, οι οποίες επιδιώκουν να «παρακάμψουν» ή να αποδεχτούν/ συμβιβαστούν με τη Σχετικότητα, αξιοποιώντας πιο «συμβατικές» μεθόδους. Ακολουθούν τέσσερις τεχνολογικές «φιλοσοφίες» που (δεδομένων βέβαια τεράστιων τεχνολογικών αλμάτων, σε κάθε περίπτωση, πρακτικού χαρακτήρα) θα μπορούσαν να ανοίξουν τον δρόμο για τα άστρα, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο.
Σκάφος με ταξιδιώτες σε νάρκη
r-NOSTROMO-SPACESHIP
Η κρυονική αποτελεί ένα από αυτά τα «όνειρα» της επιστημονικής φαντασίας που μοιάζουν να βρίσκονται πάντα «τόσο κοντά, αλλά τόσο μακριά». Η κεντρική ιδέα είναι το «πάγωμα»/ νάρκη του πληρώματος, το οποίο παραμένει σε αυτή την κατάσταση καθ’όλη τη μακροχρόνια διάρκεια του διαστημικού ταξιδιού. Οι επιβάτες ξυπνούν όταν το σκάφος -που κινείται με «συμβατική» (από άποψης Φυσικής, επειδή και πάλι, εν συγκρίσει με τα σημερινά δεδομένα, θα απαιτούνται καινοτόμες τεχνολογίες προώθησης, όπως η πυρηνική προώθηση, τα ηλιακά ιστία κ.α.- καθώς και φυσικά αντίστοιχες πηγές ενέργειας, όπως η πυρηνική σύντηξη) προώθηση έχει φτάσει στον προορισμό του.
Τα αποκαλούμενα «sleeper ships» αποτελούν ένα δημοφιλές μοτίβο της επιστημονικής φαντασίας. Στην περίπτωση του Kepler-452B ωστόσο, η κρυονική τεχνολογία θα έπρεπε να είναι αρκετά επαρκής και αξιόπιστη για να μπορέσει να κρατήσει ζωντανούς εν υπνώσει τους επιβάτες του για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (ας μην ξεχνάμε ότι ο πλανήτης απέχει 1.400 έτη φωτός, και το σκάφος δεν θα κινείται με ταχύτητα του φωτός, ακόμη και λαμβάνοντας υπόψιν την παραμόρφωση του χρόνου). Μέσα σε αυτό το διάστημα, κάποιος θα πρέπει να αναλαμβάνει τη συντήρηση του σκάφους: είτε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης/ ρομποτικής, είτε ένα επίλεκτο πλήρωμα το οποίο θα ξυπνά τακτικά για να ελέγχει τα πράγματα, ή που θα είναι ταγμένο να παραμένει «ξύπνιο» για πολλές διαφορετικές γενεές, όσο διαρκεί το ταξίδι. Και αυτό οδηγεί στο επόμενο σενάριο.
Σκάφη γενεών (generation ships)
Είναι ακόμα πιο «συμβατικού» χαρακτήρα από ό,τι τα sleeper ships, αλλά, με τον τρόπο του, είναι πιο φιλόδοξων/ επικών διαστάσεων. Η κεντρική ιδέα είναι ότι δεν θα είναι οι αρχικοί επιβάτες που θα φτάσουν στον προορισμό, αλλά οι απόγονοί τους. Το «generation ship», το οποίο κινείται με ταχύτητα μικρότερη του φωτός στο Διάστημα (ακόμα και αν την πλησιάζει) αποτελεί ένα κλειστό, αυτάρκες οικοσύστημα- μια ζωντανή, λειτουργούσα αποικία, με έναν πληθυσμό ο οποίος ζει εκεί, εξελίσσεται, αναπαράγεται για χρόνια, ίσως και για αιώνες και για χιλιετίες: Φανταστείτε μία πόλη σε ένα διαστημόπλοιο που ταξιδεύει στο Διάστημα. Οι κάτοικοί της έχουν την καθημερινή ζωή τους, κάνουν παιδιά, γερνούν, πεθαίνουν και κάποια στιγμή, μια από τις επόμενες γενεές, οι απόγονοί τους, θα φτάσουν στον προορισμό τους. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγαλόπνοο όραμα, το οποίο μπορεί να μην «σκοντάφτει» στη Φυσική, αλλά έχει τεράστιες τεχνολογικές απαιτήσεις. Το πλοίο θα πρέπει να είναι γιγαντιαίων διαστάσεων, προκειμένου να μπορεί να φιλοξενεί και συντηρεί ένα πλήρες, αυτόνομο και ανανεούμενο οικοσύστημα (αέρας, νερό, γεωργία, κτηνοτροφία, ενέργεια), που με τη σειρά του θα μπορεί να συντηρεί έναν πληθυσμό επαρκούς μεγέθους ώστε να διασφαλιστεί (από γενετικής, αλλά και κοινωνικής άποψης) η υγιής εξέλιξη και επιβίωσή του ανά τους αιώνες που θα διαρκέσει το ταξίδι.
Κινητήρας στρέβλωσης ή δίνης (Warp Drive)
r-STARSHIP-ENTERPRIS
Μπαίνοντας στο «βασίλειο» αυτών που προσπαθούν να παρακάμψουν τη Σχετικότητα, οι φίλοι του Star Trek γνωρίζουν σίγουρα την έννοια του Warp Drive (ελληνιστί, κινητήρας στρέβλωσης ή δίνης) – ή, βάσει των ιδεών του Μεξικανού φυσικού Μιγκέλ Αλκουμπιέρε, Alcubierre drive. Η κεντρική ιδέα είναι ότι, αντί το διαστημόπλοιο να επιταχύνει το ίδιο τον εαυτό του σε υψηλές ταχύτητες για να κινηθεί στον χώρο…αλλάζει τον χώρο, προκειμένου, τρόπον τινά, να «κόψει δρόμο». Στην ουσία, το διαστημόπλοιο (μέσω κάποιου είδους κινητήρων/ γεννητριών παραγωγής βαρύτητας), στρεβλώνει τον χωροχρόνο γύρω του (φέρνει πιο μπροστά το «εμπρός» και στέλνει πιο μακριά το «πίσω»), φέρνοντας πιο κοντά το σημείο προορισμού. Γύρω από το σκάφος δημιουργείται μια «φυσαλίδα», μέσα στην οποία οι αποστάσεις είναι «μικρότερες»: φανταστείτε δύο σημεία πάνω σε ένα φύλλο χαρτί, τα οποία, όταν το χαρτί είναι απλωμένο σε ένα τραπέζι, έχουν μια απόσταση μεταξύ τους. Εάν το φύλλο διπλωθεί, τότε η απόσταση μεταξύ τους μειώνεται. Αυτή είναι η φιλοσοφία του Warp Drive, και έχει το ευφυές χαρακτηριστικό ότι δεν παραβιάζει τη σχετικότητα, αλλά την παρακάμπτει. Το σκάφος, όσον αφορά στον εαυτό του και τη «φυσαλίδα», δεν κινείται με την ταχύτητα του φωτός- αλλά, όσον αφορά σε έναν εξωτερικό παρατηρητή (εκτός σκάφους και «φυσαλίδας»), το σκάφος κινείται με ταχύτητες κατά πολύ μεγαλύτερες του φωτός. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν λίγο καιρό είχαν προκύψει φήμες περί πειραμάτων της NASA πάνω σε κάτι αντίστοιχο του Warp Drive, προκαλώντας ενθουσιασμό. Ωστόσο, η ίδια η αμερικανική διαστημική υπηρεσία διευκρίνισε ότι διερευνώνται διάφορες τεχνικές προώθησης, και μεταξύ αυτών και το EmDrive (το οποίο δεν απαιτεί μάζα αντίδρασης ή κάποιο προωθητικό), χωρίς ωστόσο απτά αποτελέσματα.
Σκουληκότρυπες/ «πύλες» (wormholes)
r-WORMHOLE-DS9
Τρία γνωστά franchises επιστημονικής φαντασίας όπου υπήρχε η έννοια των «πυλών» (με διαφορετικούς τρόπους) είναι το Star Trek: DS9, το Stargate: SG1 και το Babylon 5. Η «σκουληκότρυπα» είναι μια υποθετική τοπολογική ιδιότητα του χωροχρόνου: Ένα «τούνελ» το οποίο συνδέει δύο συγκεκριμένα σημεία του, επιτρέποντας σε ένα σκάφος να «κόψει δρόμο», παρακάμπτοντας την «κανονική» απόσταση- φανταστείτε, χάριν ευκολίας ένα βουνό. Εάν θέλετε να πάτε από ένα σημείο στη μία πλευρά σε ένα σημείο στην άλλη, τότε πρέπει να περπατήσετε/ σκαρφαλώσετε όλη την απόσταση πάνω στην επιφάνειά του…ή να βρείτε ένα τούνελ το οποίο συνδέει απευθείας τα δύο σημεία.
Μέχρι τώρα, δεν έχουν βρεθεί παρατηρησιακές αποδείξεις για την ύπαρξη σκουληκοτρύπων (Einstein-Rosen Bridge), αλλά οι εξισώσεις της Γενικής Σχετικότητας αφήνουν «περιθώρια» για την ύπαρξή τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι σκουληκότρυπες Scwarzschild, το Casimir effect κ.α. Σημειώνεται ότι η Γενική Σχετικότητα προβλέπει ότι, εάν υπάρχουν σκουληκότρυπες μέσα από τις οποίες είναι δυνατόν να περάσει ένα σκάφος, θα επιτρέπουν και ταξίδι στο χρόνο. Κάποιες θεωρίες «θέλουν» τις σκουληκότρυπες και ως πύλες προς διαφορετικά σύμπαντα.

Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ; ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ; ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ (ΔΥΣΤΥΧΩΣ)

Οι σκεπτόμενοι άνθρωποι έχουν την αγωνία να διαπιστώσουν αν το 3ο μνημόνιο που θα υπογράψει οσονούπω η σημερινή κυβέρνηση θα στεφθεί από επιτυχία.

Το 1ο μνημόνιο γέννημα του πασοκ απέτυχε έτσι ήλθε το 2ο μνημόνιο.
Το 2ο μνημόνιο γέννημα της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και μερικώς ΔΗΜΑΡ, απέτυχε, έτσι έρχεται το 3ο μνημόνιο.
Για το 3ο μνημόνιο μόνο εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε βέβαια αλλά θεωρούμε ότι με βασικές και θεμελιώδεις σκέψεις ότι μάλλον θα αποτύχει. 
Υπό το πρίσμα αυτό ισχυρό ρόλο θα παίξει η περίπτωση διαγραφής μέρους του χρέους ή γενικότερα κάποια διευθέτηση που να δημιουργεί συνθήκες βιωσιμότητας της Ελληνικής οικονομίας.

Γιατί εκτιμούμε ότι θα έχουμε μια ακόμη αποτυχία; 
Κατά αρχήν η σημερινή εικόνα της οικονομίας δεν έχει καμιά σχέση με αυτή της περιόδου 2010 όταν επεβλήθη το 1ο μνημόνιο.
Τότε η οικονομία έρχονταν με μεγάλη ταχύτητα από την περίοδο οικονομικής ευημερίας έστω και πλασματικής. Θυμηθείτε, όσοι τουλάχιστον μπορούσαν να δουν την κίνηση του χρήματος, μεγάλες εισροές χρήματος από το εξωτερικό με βασικούς παίκτες τους εφοπλιστές. Οι καταθέσεις βρέθηκαν στα ύψη, 237 δις ευρώ καταγράφηκαν στο τραπεζικό σύστημα.
Το 2010 ήταν το τέλος ενός δεκαετούς οικονομικού κύκλου κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας. Λόγω αδράνειας κινήθηκε έτσι η οικονομία κατά την διάρκεια του 2010 διότι απλά η ευημερία δεν είχε γερά θεμέλια. Έτσι κατέρρευσε ταχύτατα αναδεικνύοντας τα μεγάλα κενά της ελληνικής οικονομίας.

Το 1ο μνημόνιο έδειξε ότι ΄΄τα λεφτά δεν υπήρχαν΄΄ όμως το λάθος της πολιτικής και των πολιτικών πλήρωσε ο Έλληνας  φορολογούμενος εξαιρετικά οδυνηρά.

Για το 2ο μνημόνιο δεν μπορούμε να πούμε ότι υπήρχαν ευνοϊκές συνθήκες. Απέτυχε, όμως και αυτό αφού δεν μπόρεσε να καλύψει τα υπάρχοντα κενά, τις σοβαρές ελλείψεις της ελληνικής οικονομίας.Μέγιστη επίδραση στις εξελίξεις και πάλι ήταν οι αλλόφρονες φωνές πολιτικών άσχετων και θλιβερά αποτυχημένων!

Μπροστά μας έχουμε το 3ο μνημόνιο με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. 
Έτσι να έχουν όλοι από ένα.

Το 3ο μνημόνιο, λοιπόν, έχει σήμερα μειονεκτήματα περισσότερο έντονων  απ΄ότι το 2ο.

Οι καταθέσεις βρίσκονται στα 120 δις ευρώ περίπου από 240 το 2010.
Το χρέος στα 305 δις ευρώ περίπου μετά από την μικρή μείωσή του από την επιστροφή των 11 δις από το ΤΧΣ. Όμως τα 82-85 δις ευρώ που πρόκειται να εισρεύσουν τα επόμενα τρία χρόνια από την νέα συμφωνία θα εκτιναχθεί στα 400 δις ευρώ περίπου ή κοντά στο 200% του ΑΕΠ.
Στα τελευταία 5 χρόνια το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 25% και για το 2015 εκτιμάται να υποστεί νέα μείωση από τις νέες συνθήκες που επιβλήθηκαν (capital controls κλπ) κατά 5% επί πλέον.
Οι επιχειρήσεις έχουν υποστεί πλήρη αφαίμαξη με την επιβολή ακραίων φόρων με αποτέλεσμα τα αποθεματικά τους να έχουν μηδενιστεί και άρα όχι μόνο επενδύσεις δεν μπορούν να σκεφθούν αλλά ούτε την επιβίωσή τους δεν μπορούν να βεβαιώσουν.
Οι φόροι που επιβλήθηκαν στα νοικοκυριά, στους εργαζόμενους, στους συνταξιούχους έχουν εξαντλήσει την φοροδοτική ικανότητά της κοινωνίας.
Το ασφαλιστικό σύστημα βρίσκεται υπό κατάρρευση πλήρως. Η ανεργία αυξανόμενη συνεχώς επιβεβαιώνει τις σκέψεις μας. Το κράτος για να διατηρήσει θεμελιωδώς τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων θα πρέπει να στηρίξει οικονομικά το σύστημα με ισχυρές ενέσεις ρευστότητας.
Οι τράπεζες κυριολεκτικά στο χείλος του γκρεμού. Μετά από τρεις ανακεφαλαιοποιήσεις βρίσκονται και πάλι σε πλήρη αδυναμία, ελλείψεις ρευστού, απόλυτα εξαρτημένες από την ΕΚΤ, από όλους τους μηχανισμούς οικονομικής στήριξης, ESM. EFSF. 
Οι καταθέσεις στα χαμηλά όλων των εποχών ενώ τα κόκκινα δάνεια αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς. 
Από που θα αντλήσουν ρευστότητα; Από που θα αντλήσουν κεφάλαια. Βέβαια έχει εξασφαλιστεί η ανακεφαλαιοποίηση τους μέσα από την προβλεπόμενη χρηματοδότηση από τον ESM με την νέα συμφωνία ύψους 25 δις. Πάλι όμως δανεικά. Πως θα επιστραφούν αφού είναι δανεικά;

Είναι εξαιρετικά απλό να θέσει κανείς υπό αμφισβήτηση την επιτυχία του προγράμματος, έτσι τουλάχιστον όπως το έχουμε ακούσει. Προσθέστε σ΄αυτά όλα και την υπό αμφιβολία ικανότητα του πολιτικού συστήματος να διαχειριστεί αυτή την τόσο ακραία κατάσταση όταν στα πιο εύκολα έδωσε εξετάσεις και έμεινε ΄΄στον τόπο΄΄!!

Μα τι θα μπορούσε να γίνει για να έχουμε κάποια επιτυχία.
Για μας απαιτείται να υπάρξουν οι εξής προϋποθέσεις:
1. Αυστηρή τήρηση συγκεκριμένου προγράμματος συμφωνίας με τους δανειστές. 
2. Αύξηση του ΑΕΠ.
3. Επιστροφή των αποθηκευμένων χρημάτων σε ντουλάπια, κασέλες, τοίχους, ντιβάνια, στρώματα, κήπους κλπ.
4. Αυξημένη εμπιστοσύνη του κράτους απέναντι στους πολίτες. Ο πολίτης δεν είναι a priori κλέφτης όπως τον αντιμετώπιζε ως τώρα το κράτος.
5. Σταδιακή μείωση της φορολογικής κλίμακας στις επιχειρήσεις.  Πως να ανασάνει μια εταιρία, ας πούμε μια ΕΠΕ όταν έχει συνέταιρο το κράτος κατά 65%; Αυτό είναι το συσσωρευμένο ποσοστό  φόρων και γενικών επιβαρύνσεων στις επιχειρηματικές δραστηριότητες.
6. Ανάπτυξη μηχανισμών φορολογικών ελέγχων προς όλες τις κατευθύνσεις με ταυτόχρονη  χρήση της τεχνολογίας. 
7. Περιορισμός στην κίνηση του φυσικού χρήματος και χρήση είτε του πλαστικού είτε της χρήσης web εφαρμογών όπου θα έχουμε μια τεράστια μείωση στο λειτουργικό κόστος στις επιχειρήσεις και στον πολίτη - ιδιώτη και στο κράτος.
8. Σταδιακή μείωση της γραφειοκρατίας
9. Κατάρτιση φορολογικού νόμου με σταθερές διαχρονικότητας.
10. Κίνητρα κυρίως φορολογικά σε νέες επιχειρήσεις και ιδιαίτερη φροντίδα στα εισαγόμενα επενδυτικά κεφάλαια. 
11. Κίνητρα χρήσης της χρηματιστηριακής αγοράς με ευκολία και για τις επιχειρήσεις και για τους ιδιώτες - επενδυτές.
12. Στήριξη στο τραπεζικό σύστημα, με ισχυρή ανακεφαλαιοποίηση και με την προϋπόθεση να είναι μακριά από όρους κρατισμού.
13. Στήριξη της επιχειρηματικότητας από το τραπεζικό σύστημα.
14. Αναθεώρηση του συστήματος ΄΄Τειρεσίας΄΄.
15.Άμεση και οριστική λύση με γενναίες παρεμβάσεις (ακόμη και διαγραφή μέρους των, αυτό σημαίνει γενναία) στο ζήτημα των κόκκινων δανείων από την πλευρά των τραπεζών με την συμμετοχή του κράτους.
16. Άμεση έναρξη εκμετάλλευσης του χρηματοδοτικού πακέτου Γιουνκέρ, το οποίο να εφαρμοστεί με αυστηρούς όρους και όχι χωρίς ελέγχους.
17. Πώληση κρατικών περιουσιακών στοιχείων που σήμερα είναι ανενεργά και που αδυνατεί το κράτος να αναδομήσει και να ενεργοποιήσει. Καθορισμός όρων ιδιωτικοποιήσεων και συμμετοχής του κράτους με σχετικά μικρά ποσοστά στα μετοχικά κεφάλαια εταιρειών εν λειτουργία και που είναι είτε κερδοφόρες είτε ζημιογόνες. Βασικό μοντέλο σ΄ αυτή τη φάση το μικρό κράτος όχι όμως παντελής απουσία του.
18. Το πολιτικό κατεστημένο να συντονιστεί πάνω σε μια κυβέρνηση με χαρακτηριστικά εθνικής σωτηρίας άμεσα. Να πιάσει στασίδι και να μην παρεμβαίνει αν δεν έχει κάτι σημαντικό να καταθέσει κι αυτό σε όλη την διάρκεια λειτουργίας του συγκεκριμένου προγράμματος σωτηρίας της χώρας.
19.Άμεσοι στόχοι, η επιστροφή καταθέσεων στο τραπεζικό σύστημα στα 180-200 δις ευρώ στα επόμενα δυο χρόνια και η αύξηση του ΑΕΠ κατά 10-15% στο ίδιο διάστημα.
20. Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρηματικών δράσεων στον πρωτογενή τομέα, αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή.
21. Καθορισμός ενός σταθερού συστήματος στην παιδεία και στην υγεία κάτω από αυστηρούς όρους ελέγχου λειτουργίας.

 και το 22......
 να βρεθεί το ΄΄Αόρατο Χέρι΄΄ του Adam Smith σε δράση ώστε να επιτευχθεί σύντομα η αναμενόμενη ισορροπία όπως την περιγράφει στο βιβλίο του ΄΄Ο Πλούτος των Εθνών΄΄.

Μπορούν όλα αυτά να συμβούν ταυτόχρονα και όπως πρέπει; 
Μάλλον όχι. Γι΄αυτό κι εμείς λέμε ότι μάλλον δεν θα επιτύχει και το 3ο μνημόνιο!!!

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΤ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ

ΕΚΤ και Τράπεζα της Ελλάδας βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις για το πότε θα ανοίξει το Χρηματιστήριο και με ποια μορφή.
Κλιμάκιο στελεχών της ΤτΕ βρίσκεται σε τηλεδιάσκεψη με αντίστοιχα στελέχη της ΕΚΤ προκειμένου να συμφωνηθούν σειρά επιμέρους θεμάτων που θα προετοιμάσουν το άνοιγμα του Χρηματιστηρίου χωρίς περιορισμούς και για τους εγχώριους επενδυτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day ΤτΕ και υπουργείο Οικονομικών βρίσκονται σε ετοιμότητα να βγάλουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα την υπουργική απόφαση μόλις υπάρξει θετικό σήμα από την ΕΚΤ.
Η πρόταση της Αθήνας για το Χρηματιστήριο:
Το τελικό κείμενο που αναμένει έγκριση ώστε να καθαρογραφεί ως υπουργική απόφαση, κάνει λόγο για:
- Ελεύθερη πραγματοποίηση συναλλαγών για ξένους επενδυτές.
- Ελεύθερη πραγματοποίηση συναλλαγών για Ελληνες επενδυτές, δηλαδή επιστροφή στο προ capital controls καθεστώς.
- Απαγόρευση μεταφοράς κεφαλαίων (προϊόν πώλησης τίτλων) Ελλήνων στο εξωτερικό.
- Απαγόρευση πραγματοποίησης συναλλαγών από Ελληνες επενδυτές σε ξένες αγορές.
- Απαγόρευση – καθολική – του short selling
- Απαγόρευση εισροών – εκροών σε Αμοιβαία Κεφάλαια για διάστημα μίας εβδομάδος. Στο διάστημα αυτό, οι ΑΕΔΑΚ θα μπορούν να κάνουν διαχείριση για ίδιο λογαριασμό, ωστόσο οι επενδυτές δεν θα μπορούν να προχωρούν σε διάθεση και εξαγορά μεριδίων.

FT: Αυτό ήταν το σχέδιο Λαφαζάνη για την επιστροφή στη δραχμή…

FT: Αυτό ήταν το σχέδιο Λαφαζάνη για την επιστροφή στη δραχμή…

25.07.2015 02:11 

…ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ…


Τα σχέδια των «επιθετικών αριστερών» του ΣΥΡΙΖΑ, που με επικεφαλής τον πρώην υπουργό σχεδίαζαν «εισβολή» στο Νομισματοκοπείο – Γιατί δεν τέθηκαν σε εφαρμογή – Τι συνέβη με την «αναμενόμενη» βοήθεια από τη Μόσχα
Σύλληψη του Γιάννη Στουρνάρα. «Άδειασμα» του θησαυροφυλακίου της ΤτΕ και αίτημα στη Μόσχα για βοήθεια. Αυτές ήταν, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, οι τρεις βασικές επιδιώξεις της Αριστερής Πλατφόρμας του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου η Ελλάδα να επιστρέψει στη δραχμή.
Στο δημοσίευμα της εφημερίδας – το οποίο συνυπογράφουν η ανταποκρίτρια των F.T. Στην Αθήνα Κέριν Χόουπ, καθώς και ο συντάκτης (ο οποίος επισκέπτεται, επίσης, συχνά την πρωτεύουσα Τόνι Μπαρμπερ – περιγράφεται με αρκετές λεπτομέρειες η συνάντηση των στελεχών που ανήκουν στην Αριστερή Πλατφόρμα στο ξενοδοχείο Oscar της Αθήνας στις 14 Ιουλίου.
Όπως υποστηρίζεται τα σχέδια των επιθετικών αριστερών του ΣΥΡΙΖΑ ήρθαν στο φως της δημοσιότητας τόσο μέσω δηλώσεων ανθρώπων που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη συνάντηση όσο και δημοσιογράφων.
Μάλιστα ο πρώην υπουργός ΠΑΠΕΝ, Παναγιώτης Λαφαζάνης χαρακτηρίζεται ως ο «εμπνευστής» του όλου σχεδίου, ενώ προστίθεται ότι ακόμη και οι πλέον σκληροπυρηνικοί αριστεροί του ΣΥΡΙΖΑ διαφώνησαν όταν ο κ. Λαφαζάνης υποστήριξε ότι θα έπρεπε να γίνει έφοδος στο Νομισματοκοπείο και να κατασχεθεί το ποσό των 22 δισ. ευρώ που υποτίθεται ότι βρίσκεται εκεί.
Κατά τους Financial Times το πραγματικό ποσό που είναι διαθέσιμο στην ΤτΕ (ή στο Νομισματοκοπείο) δεν ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ, δηλαδή χρήματα αρκετά για να «κρατηθεί η χώρα ζωντανή για μερικές εβδομάδες, αλλά σίγουρα όχι ικανό να τη διατηρήσει ζωντανή για έξι μήνες, δηλαδή το μικρότερο διάστημα που χρειάζεται προκειμένου να κυκλοφορήσει ένα νέο νόμισμα».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο δημοσίευμα τονίζεται πως ζητήθηκε η άποψη του κ. Λαφαζάνη για το εν λόγω άρθρο, αλλά ο ίδιος αρνήθηκε να το σχολιάσει πριν δημοσιευθεί. Στέλεχος, όμως, της Αριστερής Πλατφόρμας υποστήριξε ότι το σχέδιο, όντως, υπήρχε ενώ αναφερόμενος σε δηλώσεις του επικεφαλής του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκη, σχετικά με την καταστροφή που θα ήταν για τη χώρα το σχέδιο αυτό, τις χαρακτήρισε ως «σκουπίδια».
Προστίθεται, ακόμη, ότι ο κ. Λαφαζάνης δεν είναι ο μόνος με περίεργες ιδέες, καθώς ανάλογες έχει εκφράσει και ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκης, όταν πρότεινε η Ελλάδα να φύγει από την Ευρωζώνη και να υιοθετήσει για κάποιο διάστημα τα περίφημα IOUs.
Όσο για τη βοήθεια από τη Ρωσία, υπογραμμίζεται ότι ο κ. Λαφαζάνης έχει επισκεφθεί τρεις φορές τη Μόσχα ως υπουργός, με φανερό στόχο την υπογραφή της συμφωνίας για τον νέο αγωγό.
Όμως η Μόσχα ξεκαθάρισε, νωρίς, ότι μοναδική λύση για την Ελλάδα είναι η συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους της και ως εκ τούτου η εξ ανατολών βοήθεια που στόχευε ο πρώην υπουργός ΠΑΠΕΝ δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ Η ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ ΠΟΤΕ. ΙΔΟΥ ΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ.

Η «λευκή ατμόσφαιρα» της Δήμητρας

Από τον περασμένο Μάρτιο το διαστημικό σκάφος Dawn βρίσκεται στη Δήμητρα, ένα πλανήτη νάνο του ηλιακού μας συστήματος, και την εξερευνά. Οταν πλησίασε το «Dawn» στη Δήμητρα εντόπισε δύο ασυνήθιστα λαμπερές κηλίδες μέσα στη λεκάνη ενός κρατήρα, διαμέτρου 98 χλμ. Η φύση τους παραμένει αδιευκρίνιστη, ωστόσο οι ερευνητές εικάζουν ότι πρόκειται για πάγο ή άλατα που ήρθαν στην επιφάνεια λόγω κάποιας πρόσκρουσης. Αλλοι επιστήμονες εικάζουν ότι πιθανώς πρόκειται για ένα ηφαίστειο που αντί για πυρακτωμένα υλικά εκτοξεύει νερό.ceres
Επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια μελετώντας τα δεδομένα που στέλνει το Dawn κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στον κρατήρα που ονομάστηκε Occator δημιουργείται πολύ συχνά μια ομίχλη. Πρόκειται σύμφωνα με τους ερευνητές για ένα τοπικό ατμοσφαιρικό φαινόμενο στον πλανήτη. Αν ο ισχυρισμός των ερευνητών επιβεβαιωθεί ταυτόχρονα λύνεται και το μυστήριο της ταυτότητας των λαμπερών κηλίδων αφού η ύπαρξη τέτοιας ατμοσφαιρικής δραστηριότητας μπορεί να συνδέεται με την παρουσία πάγου και όχι αλάτων.
Ceres-June-6-tightΚοντινή λήψη των λαμπερών κηλίδων στον κρατήρα της Δήμητρας

ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟ....ΣΥΜΠΑΝ;

Kepler 452B: Ο μεγάλος ξάδελφος της Γης που ίσως έχει… εξωγήινους!

Τον πιο κοντινό… “μακρινό ξάδερφο” της Γης ανακάλυψε η NASA: Έναν εξωπλανήτη παρόμοιο με τον δικό μας, στον οποίο θεωρείται πιθανό να έχει αναπτυχθεί ζωή.
Kepler 452B
Η εικόνα απεικονίζει σε τρία επίπεδα (όσο μπορεί να απεικονιστεί) την κίνηση των πλανητών και την χωροθέτησή τους σχετικά με το δικό μας ηλιακό σύστημα με τους πλανήτες του.
Ο πλανήτης Kepler 452B, όπως ανακοίνωσε σήμερα η NASA, βρίσκεται 1.400 έτη φωτός μακριά μας, στον αστερισμό του Κύκνου, έχει διάμετρο 60% μεγαλύτερη από τη Γη, ενώ το ηλιακό σύστημα στο οποίο βρίσκεται είναι παρόμοιο με το δικό μας ηλιακό σύστημα. Μάλιστα, έχει παρόμοια τροχιά με τη Γη, και ένας χρόνος στον πλανήτη Kepler 452Β (δηλαδή μία πλήρης περιστροφή γύρω από το κέντρο του ηλιακού του συστήματος) διαρκεί σχεδόν όσο και ένας χρόνος στη Γη (385 μέρες).
Υπολογίζεται ότι ο Kepler 452B είναι ηλικίας 6 δισεκατομμυρίων ετών, ενώ λαμβάνει 10% περισσότερη ενέργεια από τη Γη από τον “ήλιο” του. Μάλιστα, το γεγονός ότι υπάρχει εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια σε μία ζώνη όπου θεωρείται πως μπορεί να αναπτυχθεί ζωή (περισσότερα σε σχέση με τη Γη) σημαίνει ότι είναι πιθανό να φιλοξενεί, ή να έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν, κάποιες μορφές ζωής.
“Μπορούμε να φανταστούμε τον Kepler 452B σαν έναν μεγαλύτερο ξάδερφο της Γης”, δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας της NASA που ανακάλυψε τον πλανήτη,Τζον Τζένκινς, επιβεβαιώνοντας πως είναι πιθανή η ύπαρξη ζωής στον Kepler 452B.
Το γεγονός ότι το αστέρι γύρω από το οποίο περιστρέφεται ο Kepler 452b είναι 1,5 δισεκατομμύριο χρόνια γηραιότερο από τον Ήλιο —με τον οποίο κατά τα άλλα έχει πολλά κοινά στοιχεία— μπορεί να δώσει μια ιδέα στους επιστήμονες του ποιο θα μπορούσε να είναι το μακρινό μέλλον της Γης. «Ο Kepler 452b μπορεί να υφίσταται σήμερα αυτό που θα πάθει η Γη σε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο χρόνια, όταν ο Ήλιος μας θα γεράσει και θα γίνει πιο φωτεινός», εξήγησε ο αστρονόμος του SETI Νταγκ Κάλντγουελ.
Μήπως τελικά δεν είμαστε μόνοι μας εκεί έξω;

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ. ΜΙΚΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ




ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΞΑΝΑ. Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΟΣΟ ΠΟΤΕ.


ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΟΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ




ΞΕΡΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΝΑΙΜΑΚΤΑ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ; ΘΑ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ!!!!

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...