Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Η μεγαλύτερης διάρκειας μερική έκλειψη Σελήνης του αιώνα μας

Tο βράδυ της Παρασκευής 19 Νοεμβρίου πρόκειται να υπάρξει και μια μερική έκλειψη Σελήνης, η οποία όμως δεν θα είναι ορατή από την Ελλάδα. Το «μονοπάτι» της έκλειψης θα περάσει από την ανατολική Ρωσία, την Ιαπωνία, τον Ειρηνικό Ωκεανό, την Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη. Η μερική έκλειψη συμβαίνει 1,7 μέρες προτού το φεγγάρι φθάσει στο απόγειό του, δηλαδή στο πιο μακρινό σημείο της τροχιάς του από τη Γη, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια της έκλειψης. Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι θα πρόκειται όχι μόνο για τη μεγαλύτερης διάρκειας μερική σεληνιακή έκλειψη του αιώνα μας, αλλά για αυτήν με τη μεγαλύτερη διάρκεια έως το 2669, σύμφωνα με το Αστεροσκοπείο Holcomb της Ιντιάνα των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA), η σχεδόν ολική έκλειψη – που θα καλύψει το 97% της πανσελήνου – θα διαρκέσει περίπου 3,5 ώρες, ενώ το συνολικό φαινόμενο – μαζί με την παρασκιά – θα διαρκέσει έξι ώρες. Η μακρύτερη ολική σεληνιακή έκλειψη του 21ού αιώνα έως τώρα είχε συμβεί το 2018 και είχε διαρκέσει μία ώρα και 43 λεπτά. Είχε προηγηθεί μια ολική έκλειψη Σελήνης στις 26 Μαΐου φέτος, ενώ θα ακολουθήσει μια ολική έκλειψη Σελήνης στις 15 Μαΐου 2022 και άλλη μία στις 7 Νοεμβρίου 2022. Οι σεληνιακές εκλείψεις συμβαίνουν, όταν ο Ήλιος, η Γη και η Σελήνη σχεδόν ευθυγραμμίζονται (συζυγία), με αποτέλεσμα το φεγγάρι να περνάει μέσα από τη σκιά της Γης και να παίρνει έτσι μια κοκκινωπή απόχρωση.

Οι Βρετανοί... λάτρεψαν τον Μητσοτάκη και τον θέλουν για δικό τους πρωθυπουργό! Τα μηνύματα που του έστειλαν

Ο πρωθυπουργός μετά τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή του ITV, «Good Morning Britain», έκλεψε τις καρδιές των βρετανών τηλεθεατών, οι οποίοι με μηνύματά τους στην εκπομπή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζήτησαν... ανταλλαγή πρωθυπουργών μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας! Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στο Λονδίνο στο πλαίσιο της συνάντησής του με τον Βρετανό ομόλογό του, Boris Johnson όμως, ενώ ο Ελληνας πολιτικός μεταξύ άλλων ζητάει να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα... οι Βρετανοί ζήτησαν τη δική του παραμονή ως ηγέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο! Ο πρωθυπουργός μετά τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή του ITV, «Good Morning Britain», έκλεψε τις καρδιές των βρετανών τηλεθεατών, οι οποίοι με μηνύματά τους στην εκπομπή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζήτησαν... ανταλλαγή πρωθυπουργών μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας! Οι παρουσιαστές δεν πίστευαν στα μάτια τους από τα μηνύματα που λάμβαναν από τους τηλεθεατές και ξέσπασαν στα γέλια διαβάζοντας πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο «εκλεκτός» τους για πρωθυπουργός του κράτους. Σχολιάζοντας τα όσα έστελναν οι τηλεθεατές της εκπομπής μίλησαν για κύμα αγάπης προς τον Έλληνα πρωθυπουργό: «Ήταν αξιαγάπητος», είπε η μια από τις δυο παρουσιάστριες. Και άρχισαν να διαβάζουν μηνύματα: «Μπορούμε να έχουμε τον Έλληνα πρωθυπουργό, αντί για τον δικό μας;», «Αυτόν θέλουμε για πρωθυπουργό. Τι έξυπνος, σκεπτόμενος και λογικός άνθρωπος», «Ο Έλληνας πρωθυπουργός με κέρδισε. Μιλάει καθαρά, με ακρίβεια», «Ωραίος άνθρωπος μου φαίνεται ο Έλληνας πρωθυπουργός», ήταν μερικά από τα μηνύματα που διάβασαν στον αέρα της εκπομπής. Και κατέληξαν σχολιάζοντας και οι τέσσερις συντελεστές της εκπομπής: «Απ’ ότι φαίνεται θα τον ψηφίζαμε όλοι». Μάλιστα μια από τις παρουσιάστριες είπε... συγκρίνοντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη (προφανώς με τον Μπόρις Τζόνσον): «Είναι ωραίο να ακούς κάποιον να λέει πράγματα που βγάζουν νόημα. Αφήστε που ήρθε εδώ! Ήταν εδώ! Και μας έδωσε συνέντευξη».

Ο ΟΗΕ απάντησε στον Elon Musk: Έτσι μπορείς να σώσεις τον πλανήτη με 6,6 δισ. δολ. από την περιουσία σου

Την προηγούμενη εβδομάδα παρακολουθούσαμε με ενδιαφέρον τη συζήτηση που ξεκίνησε μεταξύ του δισεκατομμυριούχου Elon Musk και του επικεφαλής του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος (WFP) του ΟΗΕ Breasley, όταν ο πρόεδρος της Tesla είχε αμφισβητήσει τον ισχυρισμό του, σύμφωνα με τον οποίο μόνο ένα μικρό ποσοστό της περιουσίας του θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της πείνας στον κόσμο. Ο Breasley είχε απευθύνει έκκληση, ζητώντας από δισεκατομμυριούχους όπως ο Musk να αναλάβουν δράση, ενώ ζήτησε δράση συγκεκριμένα από τον Musk και τον συνιδρυτή της Amazon Bezos, τους δύο άνδρες που βρίσκονται στην κορυφή του Bloomberg Billionaires Index. Μόλις 6 δισ. δολάρια θα μπορούσαν να σώσουν 42 εκατ. ανθρώπους από τον θάνατο, είπε. Τότε ο Musk είχε σχολιάσει: «Εάν το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας διαφανείς και ανοιχτούς λογαριασμούς, «μπορεί να περιγράψει στο Twitter πώς ακριβώς θα λύσουν τα 6 δισ. δολάρια την πείνα στον κόσμο, θα πουλήσω τις μετοχές μου τώρα και θα το κάνω». Ο αξιωματούχος του ΟΗΕ επανήλθε σήμερα στο θέμα και σε ανάρτησή του στο Twitter σημειώνει: «Αυτή η κρίση πείνας είναι επείγουσα, άνευ προηγουμένου και μπορεί να αποφευχθεί @elonmusk, ζήτησες ξεκάθαρο σχέδιο και ανοιχτά βιβλία. Εδώ είναι! Είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε μαζί σου – και με οποιονδήποτε άλλον – που είναι σοβαρός όσον αφορά τη διάσωση ζωών. Το ζητούμενο είναι 6,6 δισ. δολάρια για να αποφευχθεί ο λιμός το 2022». Αυτό που μένει τώρα να φανεί είναι εάν ο Elon Musk θα κάνει πραγματικότητά του τη δέσμευσή του να πουλήσει μετοχές της Tesla για να λύσει το πρόβλημα της πείνας.

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΑΔΑ (ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΑΣΤΡΑΠΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ)

Δελτίο Τύπου Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας - Το 1555 τα αλλάζει όλα Τίθεται από σήμερα σε πλήρη λειτουργία o Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης του Πολίτη - 400.000 απαντημένες κλήσεις από τα τέλη Ιουλίου Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Αλλάζουν όλα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ». Αυτό σημείωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον τρόπο λειτουργίας του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης 1555. «Οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται και δεν πρέπει να καλούν πλέον σε επιμέρους υπηρεσίες και καταστήματα. Όλη η πληροφόρηση που χρειάζονται θα δίνεται μέσω του 1555», πρόσθεσε. Και υπογράμμισε ότι «Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά για ένα σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης που θα βασίζεται στο λεγόμενο ticketing. Στις 100 ημέρες που έχει λειτουργήσει πιλοτικά το 1555 μέχρι τώρα, έχουν γίνει περίπου 400.000 κλήσεις και έχει εξυπηρετηθεί το 96%. Το χάος ξεκινά να δίνει τη θέση του στην οργάνωση, στο σύστημα και στην μέθοδο με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική στη πράξη!». Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «η ανάγκη για άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική και μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μου –μαζί με την αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων- από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο Υπουργείο. Μόνο ο ΕΦΚΑ καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αν προσθέσουμε και το πλήθος των έμμεσα ασφαλισμένων αλλά και των πολιτών που συναλλάσσονται με τους υπόλοιπους φορείς, τότε το κοινό που καλύπτεται δυνητικά από το 1555 αγγίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού». Αναλύοντας την κατάσταση που έρχεται να αλλάξει εκ βάθρων ο νέος τετραψήφιος αριθμός, ο ίδιος είπε ότι «ενώ καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε τόσα εκατομμύρια πολίτες, είμαστε στην πρώτη θέση σε παράπονα και καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη, με τον ΕΦΚΑ ειδικά να διασύρεται καθημερινά στις τηλεοράσεις και τα κοινωνικά δίκτυα για τα κατεβασμένα τηλέφωνα και την αδυναμία των πολιτών να εξυπηρετηθούν, αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να ταξιδέψουν χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να επισκεφθούν το πλησιέστερο υποκατάστημα. Μέσα σε αυτό το πρόβλημα προστέθηκε η πανδημία. Ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που μας επέβαλε να δράσουμε άμεσα και να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση ενός ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες». Το «πριν» και το «μετά» του 1555 Περιγράφοντας το «πριν» και το «μετά» του 1555, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων υπογράμμισε ότι «μέχρι πρότινος είχαμε διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα και πολλές επιμέρους τηλεφωνικές γραμμές, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ π.χ. λειτουργούσε με ωράριο Δημοσίου και απαντούσε μόλις 800 κλήσεις την ημέρα, με μέσο χρόνο αναμονής τα 20 λεπτά. Αδυνατούσε δε να απαντήσει στο 1/3 των κλήσεων είτε γιατί δεν είχε αρκετό προσωπικό στις ώρες αιχμής είτε γιατί οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν στο ακουστικό τους και το έκλειναν! Κληθήκαμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση μη εξυπηρέτησης και την επιτακτική ανάγκη να βρούμε άμεσα λύση εν μέσω πανδημίας. Επιλέξαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό εξυπηρέτησης, μια γραμμή «για να βρίσκεις άκρη». Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Deloitte σε συνέχεια πρόσκλησης προς τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (PWC, Grant Thornton, KPMG, E&Y), με τη συμμετοχή των τριών μεγαλύτερων παρόχων call center, της Cosmote/Evalue, της Teleperformance και της Mediatel, που έχουν διεθνή εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και επαρκές προσωπικό για τις ανάγκες ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος. Οι αριθμοί Κατά την παρουσίαση των μέχρι τώρα πεπραγμένων του 1555, τονίστηκε ότι: Από τον Ιούλιο που ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του αριθμού, έχει απαντήσει σε περίπου 400.000 κλήσεις. Το ποσοστό απαντημένων κλήσεων αγγίζει το 99%. Από αυτές, το 84,4% απαντήθηκε σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή από τους ίδιους τους τηλεφωνητές. Το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από τις ομάδες υποστήριξης του κάθε φορέα και το υπόλοιπο 2,8% των ερωτημάτων εκκρεμεί για να απαντηθεί από τις υπηρεσίες. Στο νέο μηχανισμό συνεργάζονται καθημερινά 990 υπάλληλοι, εκ των οποίων 320 είναι υπάλληλοι των εταιριών και οι υπόλοιποι προέρχονται από το Υπουργείο και τους Οργανισμούς. «Από εκεί που είχαμε τηλεφωνικά κέντρα με ωράρια Δημοσίου και με χρέωση για τον πολίτη, τώρα έχουμε έναν τηλεφωνικό αριθμό που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν για όλους. Εκεί που είχαμε 800 κλήσεις την ημέρα στον ΕΦΚΑ, τώρα απαντώνται καθημερινά 4.700 κλήσεις, εξαπλάσιος δηλαδή αριθμός. Και εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν στα 20 λεπτά τώρα έχει προσγειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα. Από εκεί που δεν σήκωναν τα τηλέφωνα ή τα σήκωναν με μέσο χρόνο αναμονής τη μισή ώρα, ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει ο ίδιος να καλεί τον πολίτη για να του δώσει απάντηση στο ερώτημα του. Μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στα συστήματα ελέγχου που ενσωματώνει ο νέος μηχανισμός, καθώς παρακολουθεί την πορεία εξυπηρέτησης των ερωτημάτων –που γίνεται σε τρία επίπεδα- από την αρχή έως το τέλος. «Υπάρχει στοχοθεσία, αυστηρές προθεσμίες και έλεγχος παντού. Γιατί η κάθε κλήση «χρεώνεται» σε έναν υπάλληλο ή μια ομάδα υπαλλήλων». Τα επόμενα βήματα Στη συνέχεια, ο υπουργός ανέλυσε την συνολική στρατηγική που υλοποιείται για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και τους εποπτευόμενους φορείς του. Όπως είπε: Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του. Διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας. Και για τους δυο φορείς αυτό σημαίνει 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα κάθε μήνα. Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ. Πάνω από 250.000 πολίτες επισκέφθηκαν τα ΚΕΠ για συναλλαγές με τους τρεις αυτούς φορείς τους τελευταίους μήνες Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του Υπουργείου και των υπολοίπων φορέων. Υλοποιήθηκε η υπηρεσία myOAEDlive και myEFKAlive που σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ. Θεσπίστηκαν τα ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ με 850.000 πολίτες να έχουν ήδη αξιοποιήσει το μέτρο. Προχωρά η αναβάθμιση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων. Άμεσος στρατηγικός μας στόχος είναι σε φορείς όπως ο ΕΦΚΑ σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης. «Μην καλείτε στα υποκαταστήματα. Καλείτε το 1555» Ο Κωστής Χατζηδάκης ζήτησε από τους πολίτες να καλούν πλέον το 1555 και όχι τα υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ για να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές των υποκαταστημάτων θα καταργηθούν και το σύνολο των κλήσεων θα περνά υποχρεωτικά μέσα από το 1555. «Στοίχημα από εδώ και στο εξής είναι το 1555 να γίνει κομμάτι της καθημερινότητας μας. Στόχος μας είναι οι εμπειρίες ακραίας ταλαιπωρίας, θυμού και αγανάκτησης να δώσουν την θέση τους στην ποιοτική, αξιόπιστη και ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση, καθώς έχουμε πλέον το εργαλείο για να επουλώσουμε σταδιακά μια πληγή και μόνιμη πηγή παραπόνων και καταγγελιών που συνδέεται άρρηκτα με την καθημερινότητα του πολίτη», κατέληξε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Επισυνάπτεται σχετική παρουσίαση Στο link θα βρείτε τα τρία βίντεο που προβλήθηκαν κατά την παρουσίαση: https://we.tl/t-eoTGGLo91l Στο link αυτό θα βρείτε πλάνα με δηλώσεις του Υπουργού από την σημερινή παρουσίαση: https://we.tl/t-ujBcWIIuF3

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις / 8 Νοεμβρίου, 2021 Διαθέσιμη στους πολίτες για την επικοινωνία και την υποβολή ερωτημάτων και αιτημάτων σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών των φορέων είναι η ψηφιακή πλατφόρμα support.gov.gr. Η υπηρεσία σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το support.gov.gr ενοποιεί τον τρόπο επικοινωνίας με τους κυβερνητικούς φορείς για τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στο gov.gr. Δημιουργείται, έτσι, ένας ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τις δημόσιες υπηρεσίες, για την υποβολή ερωτημάτων, αιτημάτων και την λήψη απαντήσεων για τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών κάθε φορέα. Πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη υπηρεσία που παρέχεται από το gov.gr, επιλέγουν το πεδίο «Επικοινωνία» στη σελίδα της ψηφιακής υπηρεσίας για την οποία ενδιαφέρονται. Αφού ταυτοποιηθούν με τους κωδικούς Taxisnet, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν προσωποποιημένα αιτήματα εξυπηρέτησης ή ερωτήματα. Μετά την υποβολή, λαμβάνουν ως αποδεικτικό τον μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Στη συνέχεια, το gov.gr διαμοιράζει τα αιτήματα – ερωτήματα αυτόματα, στους φορείς και τις διοικητικές μονάδες που έχουν την ευθύνη απάντησης. Μετά την ολοκληρωμένη επεξεργασία του αιτήματος, η απάντηση της διοίκησης αναρτάται στη θυρίδα απαντήσεων του πολίτη. Για κάθε νέα απάντηση το gov.gr αποστέλλει ενημερωτικό email, ώστε ο πολίτης να μεταβεί στη θυρίδα απαντήσεων για να παραλάβει την απάντηση της αρμόδιας διοικητικής μονάδας. Ήδη, υποστηρίζονται από το support.gov.gr 259 ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Οικονομικών, καθώς επίσης και από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και την ΗΔΙΚΑ. Σταδιακά, όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενταχθούν στο support.gov.gr. Μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ το βίντεο σχετικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας και οδηγίες χρήσης.

Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών - Το 1555 τα αλλάζει όλα

Δελτίο Τύπου Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας - Το 1555 τα αλλάζει όλα Τίθεται από σήμερα σε πλήρη λειτουργία o Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης του Πολίτη - 400.000 απαντημένες κλήσεις από τα τέλη Ιουλίου Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Αλλάζουν όλα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ». Αυτό σημείωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον τρόπο λειτουργίας του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης 1555. «Οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται και δεν πρέπει να καλούν πλέον σε επιμέρους υπηρεσίες και καταστήματα. Όλη η πληροφόρηση που χρειάζονται θα δίνεται μέσω του 1555», πρόσθεσε. Και υπογράμμισε ότι «Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά για ένα σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης που θα βασίζεται στο λεγόμενο ticketing. Στις 100 ημέρες που έχει λειτουργήσει πιλοτικά το 1555 μέχρι τώρα, έχουν γίνει περίπου 400.000 κλήσεις και έχει εξυπηρετηθεί το 96%. Το χάος ξεκινά να δίνει τη θέση του στην οργάνωση, στο σύστημα και στην μέθοδο με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική στη πράξη!». Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «η ανάγκη για άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική και μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μου –μαζί με την αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων- από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο Υπουργείο. Μόνο ο ΕΦΚΑ καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αν προσθέσουμε και το πλήθος των έμμεσα ασφαλισμένων αλλά και των πολιτών που συναλλάσσονται με τους υπόλοιπους φορείς, τότε το κοινό που καλύπτεται δυνητικά από το 1555 αγγίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού». Αναλύοντας την κατάσταση που έρχεται να αλλάξει εκ βάθρων ο νέος τετραψήφιος αριθμός, ο ίδιος είπε ότι «ενώ καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε τόσα εκατομμύρια πολίτες, είμαστε στην πρώτη θέση σε παράπονα και καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη, με τον ΕΦΚΑ ειδικά να διασύρεται καθημερινά στις τηλεοράσεις και τα κοινωνικά δίκτυα για τα κατεβασμένα τηλέφωνα και την αδυναμία των πολιτών να εξυπηρετηθούν, αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να ταξιδέψουν χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να επισκεφθούν το πλησιέστερο υποκατάστημα. Μέσα σε αυτό το πρόβλημα προστέθηκε η πανδημία. Ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που μας επέβαλε να δράσουμε άμεσα και να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση ενός ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες». Το «πριν» και το «μετά» του 1555 Περιγράφοντας το «πριν» και το «μετά» του 1555, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων υπογράμμισε ότι «μέχρι πρότινος είχαμε διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα και πολλές επιμέρους τηλεφωνικές γραμμές, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ π.χ. λειτουργούσε με ωράριο Δημοσίου και απαντούσε μόλις 800 κλήσεις την ημέρα, με μέσο χρόνο αναμονής τα 20 λεπτά. Αδυνατούσε δε να απαντήσει στο 1/3 των κλήσεων είτε γιατί δεν είχε αρκετό προσωπικό στις ώρες αιχμής είτε γιατί οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν στο ακουστικό τους και το έκλειναν! Κληθήκαμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση μη εξυπηρέτησης και την επιτακτική ανάγκη να βρούμε άμεσα λύση εν μέσω πανδημίας. Επιλέξαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό εξυπηρέτησης, μια γραμμή «για να βρίσκεις άκρη». Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Deloitte σε συνέχεια πρόσκλησης προς τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (PWC, Grant Thornton, KPMG, E&Y), με τη συμμετοχή των τριών μεγαλύτερων παρόχων call center, της Cosmote/Evalue, της Teleperformance και της Mediatel, που έχουν διεθνή εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και επαρκές προσωπικό για τις ανάγκες ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος. Οι αριθμοί Κατά την παρουσίαση των μέχρι τώρα πεπραγμένων του 1555, τονίστηκε ότι: Από τον Ιούλιο που ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του αριθμού, έχει απαντήσει σε περίπου 400.000 κλήσεις. Το ποσοστό απαντημένων κλήσεων αγγίζει το 99%. Από αυτές, το 84,4% απαντήθηκε σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή από τους ίδιους τους τηλεφωνητές. Το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από τις ομάδες υποστήριξης του κάθε φορέα και το υπόλοιπο 2,8% των ερωτημάτων εκκρεμεί για να απαντηθεί από τις υπηρεσίες. Στο νέο μηχανισμό συνεργάζονται καθημερινά 990 υπάλληλοι, εκ των οποίων 320 είναι υπάλληλοι των εταιριών και οι υπόλοιποι προέρχονται από το Υπουργείο και τους Οργανισμούς. «Από εκεί που είχαμε τηλεφωνικά κέντρα με ωράρια Δημοσίου και με χρέωση για τον πολίτη, τώρα έχουμε έναν τηλεφωνικό αριθμό που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν για όλους. Εκεί που είχαμε 800 κλήσεις την ημέρα στον ΕΦΚΑ, τώρα απαντώνται καθημερινά 4.700 κλήσεις, εξαπλάσιος δηλαδή αριθμός. Και εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν στα 20 λεπτά τώρα έχει προσγειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα. Από εκεί που δεν σήκωναν τα τηλέφωνα ή τα σήκωναν με μέσο χρόνο αναμονής τη μισή ώρα, ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει ο ίδιος να καλεί τον πολίτη για να του δώσει απάντηση στο ερώτημα του. Μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στα συστήματα ελέγχου που ενσωματώνει ο νέος μηχανισμός, καθώς παρακολουθεί την πορεία εξυπηρέτησης των ερωτημάτων –που γίνεται σε τρία επίπεδα- από την αρχή έως το τέλος. «Υπάρχει στοχοθεσία, αυστηρές προθεσμίες και έλεγχος παντού. Γιατί η κάθε κλήση «χρεώνεται» σε έναν υπάλληλο ή μια ομάδα υπαλλήλων». Τα επόμενα βήματα Στη συνέχεια, ο υπουργός ανέλυσε την συνολική στρατηγική που υλοποιείται για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και τους εποπτευόμενους φορείς του. Όπως είπε: Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του. Διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας. Και για τους δυο φορείς αυτό σημαίνει 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα κάθε μήνα. Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ. Πάνω από 250.000 πολίτες επισκέφθηκαν τα ΚΕΠ για συναλλαγές με τους τρεις αυτούς φορείς τους τελευταίους μήνες Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του Υπουργείου και των υπολοίπων φορέων. Υλοποιήθηκε η υπηρεσία myOAEDlive και myEFKAlive που σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ. Θεσπίστηκαν τα ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ με 850.000 πολίτες να έχουν ήδη αξιοποιήσει το μέτρο. Προχωρά η αναβάθμιση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων. Άμεσος στρατηγικός μας στόχος είναι σε φορείς όπως ο ΕΦΚΑ σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης. «Μην καλείτε στα υποκαταστήματα. Καλείτε το 1555» Ο Κωστής Χατζηδάκης ζήτησε από τους πολίτες να καλούν πλέον το 1555 και όχι τα υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ για να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές των υποκαταστημάτων θα καταργηθούν και το σύνολο των κλήσεων θα περνά υποχρεωτικά μέσα από το 1555. «Στοίχημα από εδώ και στο εξής είναι το 1555 να γίνει κομμάτι της καθημερινότητας μας. Στόχος μας είναι οι εμπειρίες ακραίας ταλαιπωρίας, θυμού και αγανάκτησης να δώσουν την θέση τους στην ποιοτική, αξιόπιστη και ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση, καθώς έχουμε πλέον το εργαλείο για να επουλώσουμε σταδιακά μια πληγή και μόνιμη πηγή παραπόνων και καταγγελιών που συνδέεται άρρηκτα με την καθημερινότητα του πολίτη», κατέληξε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Επισυνάπτεται σχετική παρουσίαση Στο link θα βρείτε τα τρία βίντεο που προβλήθηκαν κατά την παρουσίαση: https://we.tl/t-eoTGGLo91l Στο link αυτό θα βρείτε πλάνα με δηλώσεις του Υπουργού από την σημερινή παρουσίαση: https://we.tl/t-ujBcWIIuF3

Ανοιξε ξανά η πλατφόρμα δήλωσης των αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων

Μια «δεύτερη ευκαιρία» έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη τη χώρα, να δηλώσουν στους Δήμους την πραγματική επιφάνεια των ακινήτων που έχουν στην κατοχή τους και με τον τρόπο αυτό, μπορούν να αξιοποιήσουν τις περιουσίες τους χωρίς να κινδυνεύουν με την καταβολή μεγάλων προστίμων και προσαυξήσεων. Η δήλωση αυτή μπορεί να πραγματοποιείται από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου ως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής που άνοιξε ξανά «ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ Τ.Μ. ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΤΑ» στη διεύθυνση https://tetragonika.govapp.gr/ . Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την ΚΕΔΕ, με τη συνεργασία και την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και της ΑΑΔΕ, τον ΔΕΔΔΗΕ και τη ΓΓΠΣ. 2,6 εκατομμύρια πολίτες έκαναν μέχρι σήμερα χρήση της πλατφόρμας Την πρώτη περίοδο που τέθηκε σε λειτουργία η συγκεκριμένη πλατφόρμα, περισσότεροι από 2,6 εκατομμύρια πολίτες έκαναν χρήση της δυνατότητας να την χρησιμοποιήσουν και να δηλώσουν 60 εκατομμύρια επιπλέον τετραγωνικά μέτρα. Οι πολίτες που αξιοποίησαν αυτή τη δυνατότητα δηλώνοντας την πραγματική επιφάνεια των ιδιοκτησιών τους, γλύτωσαν από τέλη και πρόστιμα, ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, ενώ με τις δηλώσεις των επιπλέον τετραγωνικών, οι Δήμοι διασφαλίζουν σε ετήσια βάση επιπλέον έσοδα, που θα χρησιμοποιηθούν είτε για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες που παρέχουν στους δημότες τους, είτε για να μειωθούν τα δημοτικά τέλη, όπως έχει ήδη γίνει σε πολλούς Δήμους. Πολίτες και Δήμοι να αξιοποιήσουν τη δεύτερη ευκαιρία Με αφορμή την επαν-ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ο Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. Δ. Παπαστεργίου δήλωσε : «Μια πολύ χρήσιμη ηλεκτρονική εφαρμογή που δημιούργησε η Κ.Ε.Δ.Ε. σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι ξανά στη διάθεση των πολιτών όλης της χώρας. Είναι μια εφαρμογή μέσω της οποίας ενισχύεται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ Αυτοδιοίκησης και πολιτών, με αμοιβαίο όφελος για όλες τις πλευρές. Με το άνοιγμα της «ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ Τ.Μ. ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΤΑ», δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους δεν έχουν μέχρι σήμερα δηλώσει την πραγματική επιφάνεια της ακίνητης περιουσίας τους στους οικείους Δήμους, να το κάνουν τώρα, για να απαλλαγούν από πρόστιμα και προσαυξήσεις στο μέλλον. Επίσης και οι Δήμοι οφείλουν άμεσα να επεξεργαστούν τα στοιχεία των δηλώσεων αυτών και να εισπράξουν τα επιπλέον έσοδα που προκύπτουν από την αξιοποίηση τους, προκειμένου να αναβαθμίσουν την ποιότητα των παρεχόμενων προς τους δημότες υπηρεσιών τους ή για να μειώσουν την οικονομική τους επιβάρυνση».

Σε λειτουργία o ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες

Διαθέσιμη στους πολίτες για την επικοινωνία και την υποβολή ερωτημάτων και αιτημάτων σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών των φορέων είναι η ψηφιακή πλατφόρμα support.gov.gr. Η υπηρεσία σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το support.gov.gr ενοποιεί τον τρόπο επικοινωνίας με τους κυβερνητικούς φορείς για τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στο gov.gr. Δημιουργείται, έτσι, ένας ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τις δημόσιες υπηρεσίες, για την υποβολή ερωτημάτων, αιτημάτων και την λήψη απαντήσεων για τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών κάθε φορέα. Πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη υπηρεσία που παρέχεται από το gov.gr, επιλέγουν το πεδίο «Επικοινωνία» στη σελίδα της ψηφιακής υπηρεσίας για την οποία ενδιαφέρονται. Αφού ταυτοποιηθούν με τους κωδικούς Taxisnet, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν προσωποποιημένα αιτήματα εξυπηρέτησης ή ερωτήματα. Μετά την υποβολή, λαμβάνουν ως αποδεικτικό τον μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Στη συνέχεια, το gov.gr διαμοιράζει τα αιτήματα – ερωτήματα αυτόματα, στους φορείς και τις διοικητικές μονάδες που έχουν την ευθύνη απάντησης. Μετά την ολοκληρωμένη επεξεργασία του αιτήματος, η απάντηση της διοίκησης αναρτάται στη θυρίδα απαντήσεων του πολίτη. Για κάθε νέα απάντηση το gov.gr αποστέλλει ενημερωτικό email, ώστε ο πολίτης να μεταβεί στη θυρίδα απαντήσεων για να παραλάβει την απάντηση της αρμόδιας διοικητικής μονάδας. Ήδη, υποστηρίζονται από το support.gov.gr 259 ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Οικονομικών, καθώς επίσης και από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και την ΗΔΙΚΑ. Σταδιακά, όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενταχθούν στο support.gov.gr. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε βίντεο σχετικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας και οδηγίες χρήσης: https://www.youtube.com/watch?v=lWKAYJ5yYbg

Επιχορήγηση από το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ για τα ΚΔΑΠ

Με απόφαση του Α. Υπουργού Εσωτερικών κ. Στ. Πέτσα κατανέμεται ποσό ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ (10.000.000,00€) από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» στους Δήμους, όπως καταγράφονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, για την κάλυψη κοινωνικών υπηρεσιών από τις Δομές των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) αρμοδιότητάς τους. ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ Δικαιούχοι της επιχορήγησης είναι οι Δήμοι όπως εμφανίζονται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (Πίνακας Δικαιούχων Δήμων), το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ Το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης ανά δικαιούχο (δήμο), εμφανίζεται στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (Πίνακας Δικαιούχων Δήμων), το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας. Για την κατανομή της επιχορήγησης στους Δήμους του Παραρτήματος ελήφθη υπόψη η πρόταση της ΚΕΔΕ (3510_2021/8-11-2021) (υπό 19 σχετικό) όπου κριτήρια για τον τρόπο κατανομής της επιχορήγησης στους Δήμους αποτελούν το σύνολο της Μισθοδοσίας ΙΔΟΧ που απαιτείται, για την πλήρη λειτουργία των δομών, και οι πλήρεις φάκελοι των παιδιών από το Πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» κύκλου 2021-2022. 3.ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ Επιλέξιμες δράσεις είναι η κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας και ασφαλιστικών εισφορών του προσωπικού με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) αρμοδιότητας των Δήμων και των Νομικών Προσώπων τους στην περίπτωση που δεν επαρκούν οι πόροι της Δράσης «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής» για τον ετήσιο κύκλο 2021-2022. Η χρηματοδότηση από την εν λόγω απόφαση γίνεται εφόσον έχει εξαντληθεί η δυνατότητα κάλυψης της δαπάνης από κάθε είδους τακτικό ή έκτακτο ανειδίκευτο έσοδο του ΟΤΑ. Στην περίπτωση που η αρμοδιότητα λειτουργίας των ΚΔΑΠ ανήκει σε Νομικό πρόσωπο του Δήμου, ο Δήμος μεταβιβάζει το ποσό στον δικαιούχο φορέα. Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας κάθε είδους δαπάνης ορίζεται η 1η Σεπτεμβρίου 2021. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ Η παρακολούθηση και πιστοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επιχορήγησης πραγματοποιείται με ευθύνη των αρμόδιων κατά περίπτωση Υπηρεσιών του δικαιούχου. Η Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών δύναται να ζητά πληροφοριακά στοιχεία σε οποιοδήποτε στάδιο εξέλιξης των ενεργειών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή υλοποίηση του Προγράμματος. Οι Δήμοι χρηματοδοτούνται μετά την υποβολή των αιτημάτων τους στην ως άνω Διεύθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών με συνημμένα τα κάτωθι δικαιολογητικά ανά δομή: • Συγκεντρωτική κατάσταση δαπανών ανά Δομή για τη μισθοδοσία του προσωπικού με συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) που απασχολείται στις δομές ΚΔΑΠ. Στην συγκεκριμένη κατάσταση θα πρέπει να εμφανίζεται ο ΑΔΑ των συμβάσεων του προσωπικού ΙΔΟΧ με το χρόνο διάρκειάς τους. • Βεβαίωση του Δήμου ότι Δομή/ΚΔΑΠ έχει ενταχθεί στο Μητρώο Φορέων/Δομών που τηρεί η ΕΕΤΑΑ για το πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής 2020- 2021». • Βεβαίωση του Δήμου ότι δεν επαρκούν τα τακτικά ή έκτακτα ανειδίκευτα έσοδα για την κάλυψη των εν λόγω δαπανών. • Βεβαίωση του Δήμου ότι οι Δομές παρέχουν τις υπηρεσίες τους σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία τους. Στην εν λόγω βεβαίωση θα γίνεται αναφορά του αριθμού ατόμων που εξυπηρετούν καθώς και του συνολικού αριθμού υπαλλήλων που απασχολούνται ανά είδος εργασιακής σχέσης με ειδικότερη αναφορά στο προσωπικό που απασχολείται με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ) τόσο κατά τον τρέχοντα κύκλο 2021-2022 όσο και κατά τον προηγούμενο 2020-2021. • Μετά την αξιολόγηση των παραπάνω αιτημάτων συντάσσεται από τη Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής, αίτημα χρηματοδότησης προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την πληρωμή των δικαιούχων Δήμων. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Το πρόγραμμα έχει διάρκεια εφαρμογής σύμφωνα με τον ετήσιο κύκλο της Δράσης «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής 2021-2022». ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ –ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ Η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Εσωτερικών (Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής) έχει την δυνατότητα να ζητά κάθε αναγκαίο στοιχείο για την παρακολούθηση της ορθής χρήσης των πόρων του προγράμματος. Μετά την ολοκλήρωση των δράσεων, ο δικαιούχος προβαίνει σε ενέργειες απολογισμού των δαπανών συντάσσοντας σχετική έκθεση που αποστέλλεται στη Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής. Η ως άνω Διεύθυνση επεξεργάζεται τις εκθέσεις διενεργώντας, όταν απαιτείται, επιτόπια επιθεώρηση για την επαλήθευση των στοιχείων. Στην περίπτωση που ένας δικαιούχος δεν κάνει ορθή και σύννομη χρήση των πόρων του προγράμματος, όπως αυτό διαπιστώνεται από την Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής ή τα αρμόδια όργανα που ελέγχουν τις ενέργειες και τις δαπάνες των δικαιούχων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αυτός υποχρεούται να επιστρέψει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων το σύνολο του ποσού που έχει εκταμιευθεί προς αυτόν. Το ποσό της επιστροφής από τον υπόχρεο αποδίδεται από το ΤΠΔ στον προϋπολογισμό του ΠΔΕ ως έσοδο. ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Διευκρινίσεις και λεπτομέρειες για επί μέρους ζητήματα της επιχορήγησης, εφόσον απαιτούνται, παρέχονται από τη Διεύθυνση Οικονομικής και Αναπτυξιακής Πολιτικής του ΥΠ.ΕΣ. Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευση της. Η απόφαση επιχορήγησης να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (www.ypes.gr).

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Scientists cheer India’s ambitious carbon-zero climate pledge

ndia’s 2070 goal could help limit global warming to 1.5 °C, say researchers — but it will require the nation to juggle steep emissions cuts with lifting a significant proportion of its population out of poverty.
Indian Prime Minister Narendra Modi speaks at the COP26 meeting in Glasgow.Credit: Jeff J Mitchell/Getty India, the world’s third-biggest emitter of greenhouse gases, has pledged to achieve net-zero carbon emissions by 2070. The ambitious commitment, made on 1 November at the high-stakes COP26 climate meeting in Glasgow, UK, brings India in line with other big emitters, including the United States, China, Saudi Arabia and the European Union, which have made similar promises. Although scientists welcome the offering — which could contribute to the world limiting global warming to 1.5 °C — they also caution that India’s pathway to carbon zero remains uncertain. COP26 climate summit: A scientists’ guide to a momentous meeting “It’s an ambitious target,” says Apurba Mitra, a climate-policy researcher in New Delhi with non-profit research organization the World Resources Institute. “It has put net-zero on the table.” “It’s great; a very bold announcement,” adds Vaibhav Chaturvedi, an economist at New Delhi think tank the Council on Energy, Environment and Water, who works with the Indian government on climate modelling. The surprise announcement came less than a week after some of India’s top politicians had said they would not set a deadline for when the nation might achieve net-zero emissions. Even most government officials had no idea it was coming, say researchers. Commitment and credibility At COP26 — which runs for another week — Prime Minister Narendra Modi further promised that India would expand its renewable, hydro and nuclear power capacity to 500 gigawatts by 2030, and that half of the nation’s power-generating capacity would be based on renewable energy by that year. India will also reduce by one billion tonnes the carbon it is projected to emit this decade, he said, although the country has not yet made a formal submission to the United Nations Framework Convention on Climate Change. The promises signal India’s commitment and credibility, says Navroz Dubash, a climate scientist at the Centre for Policy Research, a think tank in New Delhi. But the country now needs to lay out a clear road map for how it will achieve net zero — and establish monitoring mechanisms to ensure that emissions are falling, he says. IPCC climate report: Earth is warmer than it’s been in 125,000 years Modi did not specify what would be covered in India’s pledge — all greenhouse gases, or carbon dioxide alone. That detail has also been missing from some other nations’ initial net-zero pledges. But the details matter, says Joeri Rogelj, director of research at the Grantham Institute for climate science at Imperial College London. Climate modelling shows that the world, on average, has to hit net-zero carbon dioxide emissions by 2050, and net-zero greenhouse-gas emissions by 2070, he says, to limit global warming to 1.5 °C above pre-industrial levels — the most aspirational goal of the 2015 Paris climate agreement. If India’s target for 2070 refers to all greenhouse-gas emissions, it will help the world on its path to the 1.5 °C goal, he says. But, “given India’s development state, and its important needs to still lift large shares of its population out of poverty, this would be a very ambitious net-zero target for India”, adds Rogelj. Important shift for India However, experts think it is more likely that India’s plan is to reach net zero only for carbon dioxide by 2070, and not tie itself to commitments on other greenhouse gases. This would make it harder for the world to limit warming to 1.5 °C, he says. “This would be less ambitious, yet still an important shift in India’s perspective and how it visualizes its future,” Rogelj adds. And the world could still hit the 1.5 °C target if low- and middle-income nations take longer to reach net-zero carbon dioxide, as long as wealthy nations set targets for even earlier than 2050, says Mitra. How China could be carbon neutral by mid-century Even hitting net-zero for carbon dioxide alone by 2070 is very ambitious for India, say climate-policy researchers who have been working with India’s government to model emissions-reductions scenarios. The modelling is particularly complex and uncertain in the case of India, says Dubash. Most wealthy nations that have net-zero targets have already hit peak carbon emissions; their emissions are now beginning to fall, making it simpler to find downward trajectories. But India is expanding its economy rapidly, and its emissions peak is nowhere on the horizon, says Dubash. Modellers must account for India’s emissions growth, find the probable peak and then explore pathways to net zero, he says. All of this depends on how swiftly growing Indian cities will urbanize, populate and develop. “When you multiply out all these uncertainties, you end up with an enormous range of possible trajectories,” says Dubash. Climate-modelling scenarios A report published last month by Chaturvedi and his colleague Ankur Malyan explores an emissions peak in 2040, followed by net-zero carbon dioxide in 2070. The scenario includes a 99% reduction of coal-based power generation by 2060, an increase in solar capacity to 1,689 gigawatts by 2050 — enough to power hundreds of millions of homes — and the large-scale development of hydrogen as a fuel source, among other drastic shifts. In a February report, the International Energy Agency modelled a scenario in which India hits net zero in the mid-2060s — a feat that, it notes, would require close to 200 gigawatts of battery capacity by 2040 to store solar and wind energy. That kind of capacity is unheard of globally at present. Such choices would require research and development into battery storage, hydrogen technology and smart grids, says Chaturvedi, who notes that India’s net-zero announcement is a clear signal to industry that it should invest in decarbonization. Perhaps the biggest limitation for now is that Indian currently has just a handful of climate modellers. “The capability is so limited,” says Chaturvedi, who says many more will be required to guide the policies of the state and national governments in coming decades. doi: https://doi.org/10.1038/d41586-021-03044-x

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...