Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων και ενδικοφανών προσφυγών, λόγω έντονων καιρικών φαινομένων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Νίκης 5-7 10563 Αθήνα ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ e-mail: press@minfin.gr ΑΑΔΕ Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου 2022 Δελτίο Τύπου Υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ: Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων και ενδικοφανών προσφυγών, λόγω έντονων καιρικών φαινομένων Με σκοπό τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και των επιχειρήσεων, που κατοικούν ή εδρεύουν στις Περιφέρειες Αττικής, Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου, καθώς και στις Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας και Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, οι οποίες επλήγησαν από έντονα καιρικά φαινόμενα, οι προθεσμίες που λήγουν από τις 24 έως και τις 31 Ιανουαρίου 2022, παρατείνονται μέχρι και τις 4 Φεβρουαρίου 2022 και αφορούν: Την υποβολή δηλώσεων και ανακεφαλαιωτικών πινάκων ΦΠΑ. Την υποβολή κάθε είδους δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων εισοδήματος και εισφοράς αλληλεγγύης. Την άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής και αιτήματος αναστολής ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ.

ΡΑΕ: Μόνιμος μηχανισμός αποζημίωσης για τις διακοπές - Στους διαχειριστές η επιβάρυνση

Στόχος να θεσπισθεί αυτόματος μηχανισμός για αποζημιώσεις 100 ευρώ ανά ημέρα για τις διακοπές Μόνιμο μηχανισμό αυτόματης αποζημίωσης των καταναλωτών που μένουν για πολλές ώρες χωρίς ρεύμα από τον ΔΕΔΔΗΕ δρομολογεί η ΡΑΕ, κατά τα πρότυπα που εφαρμόζουν άλλες αναπτυγμένες χώρες. Η ΡΑΕ έχει μελετήσει ήδη το μοντέλο της Μεγάλης Βρετανίας και της Αυστραλίας ενώ διερευνά και τα μοντέλα που ακολουθούν άλλοι Διαχειριστές της Ευρώπης. Στόχος της ΡΑΕ είναι να υποχρεώσει τον ΔΕΔΔΗΕ να αποζημιώνει αυτόματα τους καταναλωτές με ένα ποσό της τάξης των 100 ευρώ την ημέρα όταν οι διακοπές ρεύματος από βλάβες στο δίκτυο ξεπερνούν κάποιες ώρες. Διαβάστε περισσότερα στο www.worldenergynews.gr

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 22,1% στον τζίρο του λιανικού εμπορίου τον Νοέμβριο 2021

Αύξηση 22,1% σημείωσε ο κύκλος εργασιών στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον περασμένο Νοέμβριο και ανήλθε σε 2,86 δισ. ευρώ από 2,35 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο 2020 και αύξηση 1,9% σε σχέση με τον Οκτώβριο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 2,81 δισ. ευρώ. Οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι: *Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε ειδικευμένα καταστήματα, 660%. *Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα, 232,1%. Αντίθετα, οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση είναι: *Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε ειδικευμένα καταστήματα, 12,5%. *Λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα που πωλούν κυρίως τρόφιμα, ποτά ή καπνό, 0,6%. Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, για το σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, ο κύκλος εργασιών το γ' τρίμηνο 2021 ανήλθε σε 5,51 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 7,9% σε σχέση με το γ' τρίμηνο 2020, όπου είχε διαμορφωθεί σε 5,11 δισ. ευρώ και αύξηση 12,1% σε σχέση με το β' τρίμηνο 2021, όπου είχε διαμορφωθεί σε 4,92 δισ. ευρώ. Για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα οχήματα, τα τρόφιμα και τα καύσιμα, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος εργασιών τον Νοέμβριο 2021 ανήλθε σε 0,89 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 54,6% σε σχέση με τον Νοέμβριο 2020 που είχε διαμορφωθεί σε 0,58 δισ. ευρώ και αύξηση 7,2% σε σχέση με τον Οκτώβριο 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 0,83 δισ. ευρώ.

Αύξηση στα 31,5 δισ. το εισόδημα των νοικοκυριών το γ΄ τρίμηνο του 2021

Δήλωση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα: «Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε σήμερα τα προσωρινά στοιχεία για τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς θεσμικών τομέων. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών συνέχισε να βελτιώνεται το 3ο τρίμηνο του 2021, μετά από ετήσια αύξηση 5,2% το 1ο τρίμηνο και 5,7% το 2ο τρίμηνο. Ειδικότερα, κατά το 3ο τρίμηνο, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 6,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 και κατά 8,8% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Σε όρους όγκου, η επίδοση του 3ου τριμήνου είναι η καλύτερη της τελευταίας δεκαετίας. Σε επίπεδο, μάλιστα, 9μήνου η άνοδος του διαθέσιμου εισοδήματος το 2021, σε σχέση με το 2020, είναι της τάξης των 5,2 δισ. ευρώ και, σε σχέση με το 2019, είναι αυξημένο κατά 3,5 δισ. ευρώ. Η παραπάνω θετική εξέλιξη επιβεβαιώνει ότι οι μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών που υλοποίησε η Κυβέρνηση και το ευρύ “δίχτυ” μέτρων στήριξης που έχει λάβει κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης έχουν συμβάλει καθοριστικά στην τόνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Τόνωση που υπερκαλύπτει την αύξηση του πληθωρισμού, με αποτέλεσμα το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα να έχει αυξηθεί σημαντικά. Τόνωση που αντανακλάται, μεταξύ άλλων, και στην άνοδο των ιδιωτικών καταθέσεων, οι οποίες έχουν πλέον αυξηθεί κατά 39 δισ. ευρώ την τελευταία διετία, αγγίζοντας τα 176 δισ. ευρώ, με το 55% της αύξησης να προέρχεται από τα νοικοκυριά. Συνεπώς, οι σημαντικές πιέσεις στον οικογενειακό προϋπολογισμό που, πράγματι, προκαλεί η άνοδος του πληθωρισμού το τελευταίο διάστημα, με αιχμή τις εξωγενείς αυξήσεις τιμών στην αγορά ενέργειας, και οι οποίες αναμένεται να αποτυπωθούν σε επόμενες ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ, αμβλύνονται, χάρη στη σημαντική αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος που προηγήθηκε. Ως Κυβέρνηση, συνεχίζουμε την υλοποίηση του συνεκτικού και δυναμικού σχεδιασμού μας, με στόχο να ξεπεράσουμε τις πρόσκαιρες αναταράξεις και τις πολυ-επίπεδες κρίσεις και να επιτύχουμε υψηλή και βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργία πολλών και καλά αμειβόμενων νέων θέσεων εργασίας και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής».

Συναγερμός από την ΑΟΝ για pool ασφαλιστικών κινδύνων

Προειδοποιήσεις, έκτακτα ανακοινωθέντα και ετήσιες μελέτες για τις καιρικές καταστροφές εκδίδουν οι μεγάλες αντασφαλιστικές και μεγάλοι μεσίτες (αντ)ασφαλίσεων. Κρούουν καμπάνες κινδύνων. Σε μελέτες που έχουν εκδώσει μέσα στο 2021 εφιστούν την προσοχή των κυβερνήσεων. Στην ατζέντα πολύ υψηλά η συνεργασία των κυβερνήσεων – αντασφαλιστών για την δημιουργία pool κινδύνων ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις σε κρατικούς ισολογισμούς. Τα νούμερα ξεφεύγουν προς τα πάνω Μετά την Munich Re και την Swiss Re ήρθε η σειρά της ΑΟΝ η οποία εκτιμά ότι οι ασφαλισμένες ζημιές σε όλο τον κόσμο αυξήθηκαν για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά σε πέντε χρόνια και χτύπησαν τα 130 δισεκατομμύρια δολάρια. Το Weather, Climate and Catastrophe Insight μιλά για ανατριχιαστική αύξηση των ασφαλισμένων φυσικών καταστροφών 18% μεταξύ 2020 και 2021. Έχουμε να κάνουμε με νούμερα πολύ υψηλότερα του μέσου όρου του περασμένου αιώνα (74 δισεκατομμύρια και 66 δισεκατομμύρια του μέσου όρου). Η έκθεση που δημοσίευσε η ΑΟΝ περιγράφει πως οι συνολικές οικονομικές απώλειες το 2021 έφτασαν τα 343 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων τα 328 δισεκατομμύρια δολάρια προέρχονται από γεγονότα που σχετίζονται με τον άνεμο και το κλίμα. Σύμφωνα με την ΑΟΝ πρόκειται για το τρίτο δαπανηρότερο έτος σε τιμές προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό. Εν τω μεταξύ, η Aon εκτιμά ότι υπάρχει ένα παγκόσμιο χάσμα προστασίας 62%, το χαμηλότερο που ήταν από την έναρξη της παρακολούθησης το 2005, όταν ήταν 60%. Ξεκινάνε οι αναθεωρήσεις Τα οξύτατα συμβάντα φυσικών καταστροφών παγκοσμίως αυξάνονται σταθερά με τους (αντ)ασφαλιστές να βρίσκονται στην φάση επαναξιολόγησης των κινδύνων, προσαρμόζοντας τους σε νέα ιστορικά δεδομένα και στην αστάθεια των μεταβολών στο κλίμα. Σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνονται και οι ασφαλισμένες ζημιές. Μεγάλο μέρος της αύξησης συνδέεται με τις επεκτάσεις του αριθμού των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Τα ομόλογα καταστροφών μαζεύουν τις ζημιές Στο μεταξύ σύμφωνα με χτεσινή μελέτη της ΑΟΝ οι εκδόσεις ομολόγων καταστροφών το 2021 έφτασαν τα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 από 11 δισεκατομμύρια το 2020. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη οι εκδόσεις ομόλογων καταστροφών συνολικά ξεπερνούν τα 100 δισεκατομμύρια. Τα εναλλακτικά κεφάλαια έφταναν τα 22 δισεκατομμύρια το 2009 γεγονός που σημαίνει ότι η ο ρυθμός ανάπτυξης τους την τελευταία δεκαετία ξεπέρασε τα παραδοσιακά κεφάλαια των αντασφαλιστών. Αυτή την στιγμή σε δράση βρίσκονται ομόλογα αξίας άνω των 32 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην αγορά . Ελενα Ερμείδου

ΝΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΜΑΖΙ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Όλοι οι δημότες να προσφύγουν με όποιο μέσο εναντίον του δήμου Βριλησσίων προκειμένου να αποζημιωθούν για κάθε ζημιά που υπέστησαν με την τελευταία καταστροφική θεομηνία. Οφείλουν να αποκαταστήσουν τις ζημιές τους αποδίδοντας τις ευθύνες στους υπεύθυνους. Να συμβουλευθούν δικηγόρους ώστε να πιστοποιήσουν τις ζημιές και να απευθυνθούν στους υπεύθυνους. Και για να είμαστε ακριβοδίκαιοι ευθύνες υπάρχουν και στην Περιφέρεια Αττικής, ανύπαρκτη σε όλη την διάρκεια της θεομηνίας. Στηρίχθηκε και σε δυνάμεις των δήμων για την αποκατάστση της κυκλοφορίας αποδυναμώνοντας έτσι τους δήμους να παράξουν έργο για τους δημότες τους. Οι αυτοπροβολές και οι επιδείξεις μηχανημάτων με τις κάμερες και το πρόσωπο του Περιφερειάρχη πρωτο πλάνο κανένα όφελος για τους πολίτες και τους δημότες. Ο κ. Περιφερειάρχης ας είναι λίγο πιο ταπεινός και ας βάλλει το χέρι στην τσέπη της Περιφέρειας (προφανώς όχι την δική του, που είναι και χρήματα του κάθε φορολογούμενου πολίτη έτσι και αλλιώς) να αποζημιώσει και να πληρώσει ( να επιστρέψει) τις καταστροφές που υπέστησαν οι πολίτες. Τις κάμερες να τις αφήσει να κάνουν άλλη δουλειά και να μην τις προσκαλεί να καταγράψουν φούμαρα!!! Ας μάθει και λίγα Ελληνικά να καταλαβαίνουμε!!!

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ!!!!

Μας εκπλήσει συνεχώς ο κ. Δήμαρχος Βριλησσίων. Εκτιμώ οτι θα εκπλαγούν και όσοι διαβάσουν τα πάρα κάτω. Πρώτον, σήμερα ημέρα Πέμπτη, τέταρτη της τρομερής κατάστασης, το κατάστημα του δήμου παραμένει ΚΛΕΙΣΤΟ!! Δεύτερον, πότε νομίζετε οτι ο κ. Δήμαρχος κατάλαβε οτι η εισβολή της κακοκαιρίας θα είχε σοβαρά αποτελέσματα στην κανονικότητα; Μόλις την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022!! Τότε, ασφαλώς διαπίστωσε οτι οι δυνάμεις του δήμου δεν θα ανταποκριθούν στην κατάσταση. και τι έκανε ο κ. Δήμαρχος; Κατέφυγε στην απ΄ευθείας ανάθεση έργου σε ιδιώτη που διέθετε τα κατάλληλα μέσα ώστε να αντιμετωπιστούν τα γεγονότα. Το ακόμη πιο τρομερό είναι οτι το ποσό που διέθετε ο κ. Δήμαρχος ήταν της τάξης των 5000 ευρώ ( για την ακρίβεια το ποσό είναι 4997,20 ευρώ)!!!!!! Εκπληκτικό!!! Δηλαδή αγαπητοί συμπολίτες και συνδημότες ο κ. Δήμαρχος αξιολόγησε δυο σημαντικές παραμέτρους με 5000 ευρώ!! Πρώτον την αξία της ζωής 50000 περίπου δημοτών που διέτερχαν κίνδυνο από πολλούς παράγοντες. Δεύτερον, την αξία της αδυναμίας και του χάους του δήμου στο ύψος των 5000 ευρώ!!! Τρίτον, αξιολόγησε την προσφορά του ιδιώτη στο ύψος των 5000 ευρώ χωρίς να έχει επίγνωση τι σημαίνει προσφορά ιδιώτη και τι θα προσέφερε με τόσο λίγα χρήματα ο ιδιώτης. Αποτέλεσμα αυτής της εκπληκτικής ντίδρασης του κ. Δημάρχου την βιώνει όλος ο κόσμος των πόλης των Βριλησσίων!! Σήμερα κάνοντας τον περίπατό μου διαποιστώνω οτι πέντε βασικοί δρόμοι έχουν καθαριστεί και μάλιστα μερικώς. Ούτε λόγος για τον καθαρισμό των υπόλοιπων δρόμων. Πεσμένα δένδρα ακόμη σε δρόμους, βουνά το χιόνι, στους δρόμους, παγωμένο και προφανώς απροσπέλαστο!! Πως θα μετακινηθεί ο δημότης για οποιαδήποτε ανάγκη; Είναι προφασνής η ανικανότητα της σημερινής διοίκησης. Και να πούμε και το πιο απλό, πότε αξιολογείται μια ηγεσία, μια ικανότητα ενός διοικούντος; Σε αυτού του είδους τις καταστάσεις όπου διακυβεύεται η αξία της ανθρώπινης ζωής εκτιμάται η αντίδραση, το ένστικτο, η σοβαρότητα και υπευθυνότητα της εξουσίας!! Η αξία της ανθρώπινης ζωής που επικαλε'ιται ο κ. Δήμαρχος στην εισήγησή του για την απ΄ευθείας ανάθεση έργου για εκχιονισμό και ρίψη άλατος σε ιδιώτη είναι μόλις 5000 ευρώ!!!!! Βέβαια αξιολογείται και η παροχή και ανταπόκριση του ιδιώτη. Πού έριξε αλάτι, αν έριξε. Πόσο αλάτι έριξε; Μήπως η ποσότητα ήταν ανάλογη της ανάθεσης; Αγαπητοί συνδημότες έχουμε τεράστια ευθύνη όταν βάζουμε το σταυρουδάκι στο ψηφοδέλτιο. Οφείλουμε να ψάχνουμε, να αξιολογούμε, να βάζουμε φίλτρα στην αξιολόγησή μας. Η γμωστή ρήση, ΄΄καλό παιδί΄΄, στην υποψηφιότητα του δημάρχου δεν λέει απολύτως τίποτα. Καλά παιδιά είναι όλοι. η ικανότητα, η σοβαρότητα και η γνώση είναι κάποια από τα φίλτρα. Ούτε και η πολιτική φωλιά του κάθε υποψηφίου αποτελεί σοβαρή παράμετρος, αντίθετα ο χρωματαισμός του υποψηφίου μπορεί να λειτουργεί και αποτερπτικά στην ψηφοδοσία. Οφείλουμε δε να μάθουμε ότι η πόλη διαθέτει αξιόλογους και ικανούς ανθρώπους για τα αξιώματα. Αυτοί οι α΄νθρωποι έχουν φύγει μακριά από τις αξίες αυτές και τις διεκδικήσεις αξιωμάτων. Σας δίνουμε και φωτογραφίες των δρόμων στην πόλη όπως και το έγγραφο της ανάθεσης των 5000 ευρώ!!! Δείτε και θαυμάστε!!!
ΙΔΟΥ ΚΑΙ Η ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΕΑ ΣΤΟ Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΔΑΜ: ΔΗΜΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΔΑ: ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ & Βριλήσσια, 24/01/2022 ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ Αριθ. Πρωτ.: 897 ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ Ταχ. Δ/νση: Δημ. Βερνάρδου 23 15235 Βριλήσσια Πληροφορίες: Κοκκινογένη Κατερίνα Τηλέφωνα : 213.2050523,517, 543 E-mail: katerina.k@vrilissia.gr ΘΕΜΑ: Ανάθεση της παροχής υπηρεσίας με τίτλο «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΥ ΟΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ» (CPV: 90620000-9) που διενεργήθηκε με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ Έχοντας υπ’ όψιν: 1. Τις διατάξεις του Ν.4412/2016 2. Τις διατάξεις του άρθρου 209 παρ. 4 και παρ. 9 του Ν. 3463/06 3. Τις διατάξεις του Ν. 4270/2014 και του Π.Δ. 80/2016 4. Τις διατάξεις των άρθρων 203 & 206 του Ν. 4555/2018. 5. Τον Ν. 4727/2020 (ΦΕΚ 184/Α΄) «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις.» κεφάλαιο ΙΑ΄ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΥΓΕΙΑ - άρθρα 75 έως 83 6. Τον Ν. 4013/2011 (ΦΕΚ Α 204/15-09-2011) «Σύσταση ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων…» 7. Την Κ.Υ.Α. 76928/2021 (ΦΕΚ 3075/Β’/13-07-2021, ΤΕΥΧΟΣ Β΄) «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)» 8. Την 4/2022 μελέτη που συνέταξε η Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας του Δήμου 9. Το με αριθ. πρωτ. 846/23-12-2022 έγγραφο, που καταχωρήθηκε στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων ως πρωτογενές αίτημα λαμβάνοντας 2 ΑΔΑΜ : «22REQ009954244», με το οποίο η Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας αιτείται την υλοποίηση της δαπάνης. 10. Την 73/15-12-2021 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Α.Δ.Α Ω8ΦΓΩ9Ρ-5ΒΝ) περί ψήφισης του προϋπολογισμού του Δήμου οικ. έτους 2022, με την οποία εγκρίθηκε η πραγματοποίηση της δαπάνης δια της εγγραφής εξειδικευμένης πίστωσης υπό Κ.Α. 20.6142.05 με τίτλο «Εργασίες αποχιονισμού οδών του Δήμου» και συναφώς εγκρίθηκε με την με την αριθ. πρωτ. 169395/31-12-2021 Απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής με την οποία επικυρώθηκε ο προϋπολογισμός του Δήμου. 11. Το με αριθ. πρωτ. 847/23-1-2022 τεκμηριωμένο αίτημα του διατάκτη. 12. Την Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης ύψους 4.997,20 €υρώ, η οποία αφού καταρτίσθηκε από την Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (Π.Ο.Υ) και συντάχθηκε επ’ αυτής η βεβαίωση της παρ. 2 του άρθρου 3 του Π.Δ. 80/2016, καταχωρήθηκε στα λογιστικά βιβλία και δεσμεύθηκε η αντίστοιχη πίστωση στο πληροφοριακό σύστημα. Στη συνέχεια, αφού υπεγράφη από τον διατάκτη (Δήμαρχο) ο οποίος ενέκρινε τη δαπάνη και διέθεσε τη σχετική πίστωση σε βάρος του Κ.Α. 20.6142.05 με τίτλο «Εργασίες αποχιονισμού οδών του Δήμου» για το έτος 2022, έλαβε αριθμό πρωτ.: 848/23-01-2022, καταχωρήθηκε με α/α 49 στο Μητρώο Δεσμεύσεων έτους 2022, καταχωρήθηκε στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων ως έγκριση του πρωτογενούς αιτήματος λαμβάνοντας ΑΔΑΜ: «22REQ009954250» και αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (Πρόγραμμα Διαύγεια) λαμβάνοντας ΑΔΑ «ΩΑΦΜΩ9Ρ-0ΑΣ» 13. Τη σκοπιμότητα και τις ανάγκες του Δήμου που επιβάλλουν την υλοποίηση της παροχής υπηρεσίας με τίτλο «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΥ ΟΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ» ως αναλυτικά αναφέρονται στην σχετική μελέτη της αρμόδιας υπηρεσίας. 14. Το άρθρο 75 του Ν. 3463/2006, βάσει του οποίου στις αρμοδιότητες των Δήμων περιλαμβάνεται:  Η ρύθμιση της κυκλοφορίας και γενικότερα η λήψη μέτρων για την αποφυγή δυσμενών επιδράσεων στην ασφάλεια της κυκλοφορίας (γ4)  Η μέριμνα και η λήψη μέτρων για την απρόσκοπτη πρόσβαση στους κοινόχρηστους χώρους (γ13)  Ο συντονισμός και η επίβλεψη του έργου της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών που συμβαίνουν στα διοικητικά τους όρια (ζ1) 15. Το γεγονός ότι η χιονόπτωση – χιονόστρωση και ο παγετός, ως φαινόμενα, εντάσσονται στην κατηγορία των φυσικών καταστροφών, καθώς μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή και την περιουσία των ανθρώπων και να προκαλέσουν καταστροφές στην οικονομία και τις υποδομές μιας χώρας. 16. Το γεγονός ότι η εν λόγω παροχή υπηρεσίας, κρίνεται εξαιρετικά επείγουσα, διότι λόγω της χιονόπτωσης, της χιονόστρωσης και κυρίως του ισχυρού παγετού που θα επικρατήσουν, θα πρέπει να διασφαλισθεί η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία του οδικού δικτύου της πόλης. 17. Το γεγονός ότι με τον εκχιονισμό θα διασφαλισθεί η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία του οδικού δικτύου της πόλης, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών (πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κάλυψη αναγκών διαβίωσης, πρόσβαση σε νοσοκομεία και ιατρούς κτλ.) για την αντιμετώπιση τόσο των καθημερινών αναγκών τους όσο και για τυχόν έκτακτες και θα αποφευχθεί κατά το δυνατόν η ολισθηρότητα των οδοστρωμάτων με στόχο να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι, τροχαίων ατυχημάτων, τραυματισμών των πεζών κλπ. 3 18. Την παρ. 2 του άρθρου 58 του Ν. 3852/2010 όπου ορίζεται ότι «Όταν δημιουργείται άμεσος και προφανής κίνδυνος ή απειλείται άμεση ζημία των δημοτικών συμφερόντων από την αναβολή λήψης απόφασης, ο δήμαρχος μπορεί να αποφασίσει για θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα της οικονομικής ή της επιτροπής ποιότητας ζωής. Στην περίπτωση αυτή οφείλει να υποβάλει προς έγκριση τη σχετική απόφασή του κατά την επόμενη συνεδρίαση της αντίστοιχης επιτροπής.» 19. Το άρθρο 32 του Ν. 4412/2016 όπου ορίζεται ότι διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται βάσει της περ. γ της παρ. 2 αυτού στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση, ενώ οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη. 20. Το άρθρο 32Α του Ν. 4412/2016 21. Την με αρ. πρωτ. 849/23-01-2022 (ΑΔΑ: ΨΛΡ9Ω9Ρ-ΝΒΚ) Απόφαση του Δημάρχου περί έγκρισης προσφυγής στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για την εκτέλεση της παροχής υπηρεσίας με τίτλο «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΥ ΟΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ» (CPV: 90620000-9) – Έγκριση Τεχνικών προδιαγραφών / πλήρους τεύχους της 4/2022 μελέτης της υπηρεσίας 22. Την με αριθ. πρωτ. 850/23-01-2022 πρόσκληση υποβολής προσφοράς και αποδεικτικών μέσων προς τον οικονομικό φορέα «Μ & Β ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.», Α.Φ.Μ. 801353444, οδός Σισμανογλείου 27 – 29 Τ.Κ. 15126 Μαρούσι (αρ. ΓΕΜΗ 154970101000) τηλ. 2108103164 – 6974580586 e- mail: info@kipodiamorfosi.com 23. Την με αριθ. πρωτ. 886/24-01-2022 προσηκόντως υποβληθείσα προσφορά συμπεριλαμβανομένων των απαιτουμένων αποδεικτικών μέσων – δικαιολογητικών του οικονομικού φορέα «Μ & Β ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.», Α.Φ.Μ. 801353444, ύψους 4.030,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 24%, η οποία κρίνεται συμφέρουσα καθώς δεν υπερβαίνει την εκτιμώμενη αξία/, δεν έχει αποκλίσεις από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς και ταυτόχρονα καλύπτει τις απαιτήσεις της υπηρεσίας 24. Την από 24/1/2022 γνωμοδότηση της αρμόδιας υπηρεσίας (Δ/νση Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας) δια των αρμοδίων υπαλλήλων της που ορίσθηκαν με την 849/23-01-2022 (ΑΔΑ: ΨΛΡ9Ω9Ρ-ΝΒΚ) Απόφαση Δημάρχου κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στην παρ. 2 του άρθρου 32Α του Ν. 4412/2016 Α π ο φ α σ ί ζ ε ι Αναθέτει στον οικονομικό φορέα «Μ & Β ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.», Α.Φ.Μ. 801353444, οδός Σισμανογλείου 27 – 29 Τ.Κ. 15126 Μαρούσι (αρ. ΓΕΜΗ 154970101000) τηλ. 2108103164 – 6974580586 e- mail: info@kipodiamorfosi.com, την υλοποίηση της παροχής υπηρεσίας με τίτλο «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΥ ΟΔΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ» (CPV: 90620000-9), έναντι ποσού 4.030,00€ πλέον Φ.Π.Α. 24% ύψους 967,20€, ήτοι σύνολο 4.997,20€, η οποία θα υλοποιηθεί σύμφωνα με την με αριθ. 4/2022 σχετική μελέτη της Δ/νσης Περιβάλλοντος & Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσης, και την έγγραφη υποβληθείσα προσφορά του αναδόχου, η οποία έχει αναλυτικά ως εξής: 4 Α/Α Περιγραφή Μονάδα Μέτρησης Τιμή μονάδος Ποσότητα ωρών Ποσότητα μηχ/των Σύνολο 1. Αποχιονισμός οδών, με την χρήση ενός φορτωτή τύπου BOB CAT ή ισοδύναμοΏρα 50,00 € 31 1 1.550,00 2. Ρίψη άλατος, με την χρήση ενός αλατοδιανομέα Ώρα 80,00 € 31 1 2.480,00 Σύνολο 4.030,00 Φ.Π.Α. 24% 967,20 Συνολική τιμή προσφοράς 4.997,20 Μετά τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης ανάθεσης στο ΚΗΜΔΗΣ και την κοινοποίησή της στον ανάδοχο οικονομικό φορέα, η σύμβαση θεωρείται ότι έχει συναφθεί και η υπογραφή του σχετικού συμφωνητικού έχει αποδεικτικό χαρακτήρα. Ο Δήμαρχος Ξενοφών Μανιατογιάννης Κοινοποίηση  Ανάδοχο ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΗΧΗΡΟΤΕΡΟΙ!! ΖΗΤΩ Ο ΣΩΤΗΡΑΣ ΘΕΟΣ ΗΛΙΟΣ!!!

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Κλιμακώνεται η ένταση στην Ουκρανία: Οι ΗΠΑ έστειλαν έξι F-15 σε αεροπορική βάση της Εσθονίας

Την ώρα που το ΝΑΤΟ ετοιμάζεται να στείλει την «γραπτή» απάντησή του στη Ρωσία όπως ανακoίνωσε, μέσω του twitter η εκπρόσωπος του ΝΑΤΟ Οάνα Λουνγκέσκου, δίνοντας χρόνο στην «διπλωματική διέξοδο» της κρίσης και περιμένοντας μια αντίδραση αποκλιμάκωσης από πλευράς της Ρωσίας, έξι αμερικανικά αεροσκάφη F-15 προσγειώθηκαν σήμερα σε μια αεροπορική βάση της Εσθονίας. Θα παραμείνουν εκεί για μιάμιση εβδομάδα, καθώς το ΝΑΤΟ ενισχύει τις στρατιωτικές του δυνάμεις στην ανατολική πτέρυγα της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, εν μέσω της κλιμακούμενης κρίσης ανάμεσα στην Ουκρανία και τη Ρωσία. Το ΝΑΤΟ ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θέτει δυνάμεις σε ετοιμότητα και ενισχύει την Ανατολική Ευρώπη με περισσότερα πλοία και μαχητικά αεροσκάφη, σε αυτό που η Ρωσία κατήγγειλε ως δυτική «υστερία» ως απάντηση στη συσσώρευση στρατευμάτων στα σύνορα με την Ουκρανία. Η ανακοίνωση της Δευτέρας δεν ανέφερε τα μαχητικά αμερικανικά αεροσκάφη που αναπτύχθηκαν στην Εσθονία. «Τα έξι μαχητικά αεροσκάφη θα αναπτυχθούν μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας», δήλωσε ένας εκπρόσωπος στην αεροπορική βάση Αμάρι στην Εσθονία. Τα F-15 θα ενισχύσουν την αποστολή του ΝΑΤΟ στην Αεροπορική Αστυνόμευση της Βαλτικής, δήλωσε η Συμμαχική Αεροπορική Διοίκηση του ΝΑΤΟ (Allied Air Command). Η Εσθονία, η Λετονία και η Λιθουανία -χώρες της Βαλτικής πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες, αλλά σήμερα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης- δεν χρησιμοποιούν μαχητικά αεροσκάφη και βασίζονται στο ΝΑΤΟ για την αστυνόμευση του εναέριου χώρου τους. Το ΝΑΤΟ είχε προαναγγείλει ότι η Δανία θα αναπτύξει τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 σε μια κοντινή αεροπορική βάση της Λιθουανίας στο Σιαουλιάι την Πέμπτη. «Τα αεροσκάφη σχεδιάζουν να συνεργαστούν με άλλα συμμαχικά έθνη σε όλη τη Βαλτική, ασκώντας εκπαιδευτικούς ελιγμούς αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους επιπρόσθετα, στις αποστολές εναέριας αστυνόμευσης», ανέφερε σε ανακοίνωση η Συμμαχική Αεροπορική Διοίκηση. Οι εντάσεις οξύνονται καθώς η Ρωσία έχει αναπτύξει περίπου 100.000 στρατιώτες κοντά στα σύνορα της γειτονικής της χώρας, περιβάλλοντας την Ουκρανία από βορρά, ανατολικά και νότια.

Το ΝΑΤΟ ετοιμάζεται να στείλει «γραπτώς» τις προτάσεις του στη Ρωσία

"Το ΝΑΤΟ θα στείλει τις γραπτές προτάσεις του στη Ρωσία αυτή την εβδομάδα", αναφέρει η εκπρόσωπος Το ΝΑΤΟ ετοιμάζεται να στείλει τη «γραπτή» απάντησή του στη Ρωσία αυτή την εβδομάδα. Αυτό ανακoίνωσε, μέσω του twitter η εκπρόσωπος του ΝΑΤΟ Οάνα Λουνγκέσκου. Αναφερόμενη σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Γ. Γ. του ΝΑΤΟ Jens Stoltenberg στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN, η εκπρόσωπος του ΝΑΤΟ επισημαίνει ότι υπάρχει ακόμα «διπλωματική διέξοδος» στην κρίση που προκλήθηκε λόγω της συσσώρευσης ρωσικών στρατευμάτων γύρω από την Ουκρανία. Παράλληλα υπογραμμίζεται ότι η Ρωσία θα πρέπει να αποκλιμακώσει και να δεσμευτεί με καλή πίστη στις πολιτικές συνομιλίες με το ΝΑΤΟ. "Το ΝΑΤΟ θα στείλει τις γραπτές προτάσεις του στη Ρωσία αυτή την εβδομάδα", αναφέρει η εκπρόσωπος.

H Ρωσία ετοιμάζει πολεμικές ασκήσεις στην Ουκρανία - Ένα βήμα πίσω από το ΝΑΤΟ, απειλές από τον Biden

Η Ρωσία αναπτύσσει περαιτέρω τη στρατιωτική της ισχύ με έκτακτες πολεμικές ασκήσεις κοντά στην Ουκρανία και στην Κριμαία, καθώς το ναυτικό της διεξάγει προσχεδιασμένες κοινές ασκήσεις πολύ πιο νότια με την Κίνα και το Ιράν στην Αραβική Θάλασσα. Tην ίδια ώρα, το ΝΑΤΟ φαίνεται να κάνει ένα βήμα πίσω, προκειμένου να αποκλιμακωθεί η ένταση, ωστόσο ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden απειλεί με ασυτηρές κυρώσεις, ακόμη και προσωπικά στον Vladimir Outin. Τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων ανακοίνωσαν ότι «περίπου 6.000 στρατιώτες και 60 πολεμικά αεροσκάφη έχουν αναπτυχθεί για τις λεγόμενες ασκήσεις ετοιμότητας μάχης που εκτείνονται σε τρεις περιοχές κοντά στην Ουκρανία και στην Κριμαία, την οποία η Μόσχα κατέλαβε από την Ουκρανία το 2014». Ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη θα συμμετάσχουν επίσης στις ασκήσεις μεγάλης κλίμακας, συμπεριλαμβανομένων μοιρών μαχητικών Su-27SM, Su-30SM2 και Su-34, τα οποία θα «βελτιώσουν την αλληλεπίδραση όταν εκτελούν πυραυλικά πλήγματα σε μέγιστη απόσταση», ανέφερε ο στρατός. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι αγγλόφωνοι Moscow Times: Περισσότεροι από 1.500 στρατιώτες της Νότιας Στρατιωτικής Περιφέρειας θα κάνουν ελιγμούς «σε σημαντική απόσταση από τα σημεία μόνιμης ανάπτυξής τους», σύμφωνα με το Interfax. Ξεχωριστά, ο στόλος της Μαύρης Θάλασσας του ρωσικού Ναυτικού ανέφερε ότι πληρώματα αρμάτων μάχης T-72B3 πραγματοποίησαν ασκήσεις σκοποβολής σε πεδίο βολής της Κριμαίας. Υπαναχωρεί το ΝΑΤΟ Οι εξελίξεις έρχονται μια μέρα αφότου μερικές χώρες του ΝΑΤΟ, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας, της Δανίας, της Λιθουανίας και πιθανώς της Γαλλίας, άρχισαν να στέλνουν περιορισμένα στρατιωτικά μέσα, συμπεριλαμβανομένων τζετ και φρεγατών προς την Ανατολική Ευρώπη. Η κυβέρνηση Biden έθεσε επίσης 8.500 στρατιώτες σε διαταγές «προετοιμασίας για ανάπτυξη», αλλά δεν τους έχει στείλει ακόμη ανατολικά. Ωστόσο, το ΝΑΤΟ φαίνεται να υποχωρεί από τη στρατιωτική «επιλογή» και την ανάπτυξη δυνάμεωνυ προς την Ανατολική Ευρώπη, όπως αναφέρθηκε τη Δευτέρα... Ρωσικές ασκήσεις και στη Μαύρη Θάλασσα Όσο για τις ρωσικές ασκήσεις στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, οι οποίες έχουν αυξηθεί μέχρι το σημείο να γίνουν σχεδόν τακτικές και ρουτίνας τον τελευταίο καιρό, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ είπε πρόσφατα ότι πηγαίνουν «στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση» της αποκλιμάκωσης. Γίνονται περαιτέρω προετοιμασίες για μεγάλες ασκήσεις Ρωσίας - Λευκορωσίας που είχαν προαναγγελθεί για τον Φεβρουάριο. Τη Δευτέρα και την Τρίτη το Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας ξεκίνησε επίσης κοινές ασκήσεις στην Αραβική Θάλασσα με την Κίνα και το Ιράν. Ωστόσο, η κυβέρνηση Biden συνεχίζει προς το παρόν να εκφράζει την ελπίδα για διπλωματική λύση στην κρίση, ενώ απειλεί επίσης με αυστηρές κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της επιβολής ελέγχων στις εξαγωγές στη Ρωσία, επηρεάζοντας ιδιαίτερα την ικανότητά της να έχει πρόσβαση σε αμερικανικά τσιπ - κάτι που θα πίεζε τον ρωσικό πληθυσμό - πρόσβαση σε κοινά ηλεκτρονικά είδη, iPhone, ακόμη και αυτοκίνητα. Πιθανότατα σε μια τέτοια πρωτοφανή κίνηση, η Μόσχα θα άρχιζε να βασίζεται περισσότερο στην Κίνα. Εν τω μεταξύ, στην αίθουσα ενημέρωσης Τύπου του Λευκού Οίκου, ακούμε πολεμικές συζητήσεις για την προστασία των χωρών «μας» της ανατολικής πλευράς, σχολιάζει χαρακτηριστικά το zerohedge.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...