Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

ΤΑ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ (Ρίζου) • Στον Προϋπολογισμό του 2012 – Φορο-αμόκ με 19 μέτρα! ****• Βασικό μισθό κάτω από τα 751 ευρώ ζήτησε η Τρόικα από τον Γ. Κουτρουμάκη – Κλαδικές συμβάσεις με μηδενικές αυξήσεις για όλους αντιπρότεινε ο υπουργός και ο πρωθυπουργός διεμήνυσε ότι δεν θα γίνουμε… Ινδία •Με σημειώματα της Κλαδικής! 130.000 τον χρόνο διόριζαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ!



ΑΥΓΗ •Λύση από αριστερά για έξοδο από την κρίση •Τρόικα – κυβέρνηση – «μαγειρεύουν» κατάργηση Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης•Προϋπολογισμός . 2012 – Μέτρα 21 δις στο δεκαπεντάμηνο


ΑΥΡΙΑΝΗ •Το Μνημόνιο απέτυχε η χρεωκοπία έρχεται – Όλες οι αγορές προεξοφλούν την πτώχευση της Ελλάδας και την έξοδο από την Ευρωζώνη **** 300.000 απολύσεις στο Δημόσιο μέχρι το 2014 *** Κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και μείωση μισθών στον ιδιωτικό τομέα απαιτεί τώρα η Τρόικα!


ΒΡΑΔΥΝΗ •Ακίνητα – Το μεγάλο πλιάτσικο – Τι προβλέπει ο Προϋπολογισμός του 2012 •Εξοντωτικά μέτρα και το 2012- Φορολαίλαπα, 150.000 στην εφεδρεία και μείωση μισθών μέσω της κατάργησης της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας •Απεργιακός πυρετός – Αύριο νεκρώνει η χώρα


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ • Διαλύουν τη χώρα! – Προϋπολογισμός εκβιασμών και νέων μέτρων – Γιώργος: Θα αντέξουμε εκτός κι αν γίνει κανένα μπαμ •Σοκ – Μισθούς κάτω των 600 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα απαιτεί η τρόικα•Την ώρα που η μισή Ελλάδα ψάχνει για δουλειά – Η Γλυκιά Ζωή της κυρίας Δρούτσα…


ΕΘΝΟΣ •Καταργήστε συμβάσεις, μειώστε μισθούς- Ντιρεκτίβα της τρόικας στην κυβέρνηση για τον ιδιωτικό τομέα•Αναπάντητα ερωτήματα – Γκρίζες ζώνες για την εφεδρεία στο Δημόσιο•Μεσογαίας Νικόλαος – «Όσοι δεν έχουν, μην πληρώσουν το χαράτσι»


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ •Ο κύβος ερρίφθη για «ελεγχόμενη» χρεοκοπία – Δραματικές εξελίξεις μετά τα μεσάνυχτα στο Eurogroup•Και μισθοί΄.. Κίνας στον ιδιωτικό τομέα – Η τρόικα ζητά άμεση κατάργηση της Εθνικής συλλογικής σύμβασης Εργασίας•Ξέσπασμα του Βέλγου υπουργού Οικονομικών – «Αν ζητήσετε και άλλα μέτρα από τους Έλληνες θα πεθάνουν»


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ •Στον αέρα η δόση χαριστική βολή σε αποδοχές, περίθαλψη, εργασία – Εμπλοκή τη νύχτα στο Eurogroup, μετά τον προϋπολογισμό φτώχεια •Νέες αντικειμενικές – Ντόμινο αύξησης φόρων και εξόδων για τα ακίνητα•Η τρόικα απαίτησε βασικό μισθό κάτω από τα 750 ευρώ


ΕΣΤΙΑ •Τριπλασιάζονται οι φόροι περιουσίας – Τι προβλέπει το προσχέδιο Προϋπολογισμού 2012 •Κατάργηση συμβάσεων εζήτησε η τρόικα•Επικοινωνία Παπανδρέου – Χριστόφια


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ •Παράταση αγωνίας για την 6η δόση – Ακυρώθηκε το Eurogroup στις 13 <Οκτωβρίου –Υπό αναθεώρηση η συμφωνία της 21ης Ιουλίου•Η τρόικα ζητεί να καταργηθούν οι κατώτατοι μισθοί – Για να αντιμετωπιστεί η ανεργία• Κατετέθη στη Βουλή – Πρόσθετα μέτρα ύψους 11 δις ευρώ στον προϋπολογισμό


ΤΑ ΝΕΑ •Τρόικα προς κυβέρνηση – Μειώστε τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα•Ο νέος Προϋπολογισμός – Φόροι , φόροι, φόροι•Θρίλερ στο Eurogroup– Μαρτύριο της σταγόνας για την έκτη δόση

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΄΄Ο ΦΟΒΟΣ ΦΥΛΑΕΙ ΤΑ ΕΡΜΑ΄΄

Διαβάσαμε το δημοσίευμα της ΄΄Δράσης για μια άλλη Πόλη΄΄ (ποτέ δεν μάθαμε για ποια άλλη πόλη) και το οποίο ο κ. Τσούτσιας εκπροσωπώντας το συνδυασμό αυτό αναφέρεται και πάλι με ύπουλο τρόπο και με σκοπιμότητα σε θέσεις μας, τις οποίες διαστρεβλώνει ακόμη μια φορά.


΄΄Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού΄΄ λέει το αρχαίο ρητό!!!


Ο κ. Τσούτσιας προσπαθώντας να διακρατήσει την σημερινή του εκλογική δύναμη διολισθαίνει σε λανθασμένους ατραπούς και εκτίθεται ακόμη μια φορά.


Παραθέτουμε για τελευταία φορά και δεν θα ξανασχοληθούμε με την περίπτωση του κ. Τσούτσια, τις θέσεις μας για την μετακίνηση των εργαζομένων από τη δημοτική επιχείρηση στον δήμο.


Προτείναμε μέσα στη σύγχυση και χωρίς πρόταση της διοίκησης τα εξής:


1. Η περίπτωση του διευθυντού της δημοτικής επιχείρησης ο οποίος χαρακτηρίζεται ως μετακλητός συμφωνούμε με την εισήγηση της υπηρεσίας του δήμου. Σ΄αυτό συμφώνησε και ο κ. Τσούτσιας.


2. Για την περίπτωση των τριών εργαζομένων, οι οποίοι καλύπτονται από χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής (δεν θέλουμε να επεκταθούμε περισσότερο σ΄αυτό το σημείο) παρ΄όλο που συμφωνούμε ότι δεν καλύπτονται από τον νόμο αναλαμβάνουμε την ευθύνη της θέσης μας για ό,τι προκύψει στο μέλλον περί καταλογισμών και παράνομης απόφασης που ζημειώνει το δημόσιο διαφοποιηθήκαμε από την εισήγηση και είπαμε να μεταφερθούν στο δήμο.


3. Για την περίπτωση των δύο εργαζομένων των οποίων οι φάκελοι του ιστορικού της πρόσληψής τους χάθηκαν προτείναμε να μην μετακινηθούν.


Θεωρούμε ότι καλύψαμε απόλυτα κάθε περίπτωση για κάθε νομιμότητα πλην της περιπτώσεως των τριών ατόμων που εκεί αναλάβαμε την ατομική μας ευθύνη για οποιοδήποτε ενδεχόμενο. Ίδια ή ανάλογη πρόταση δεν υπήρξε από κανένα.


Θα επισημάνουμε ότι ο κ. Τσούτσιας πρότεινε την μεταφορά των πέντε και όχι την μεταφορά του διευθυντού επειδή είναι μετακλητός. Το μετακλητός για τον κ. Τσούτσια δεν είναι εργαζόμενος και άρα μπορεί να απολυθεί.


Θυμίζουμε, επίσης, ότι ο κ. Βήττος, ο οποίος εκπροσωπεί την παράταξη ΄΄Λαϊκή Συσπείρωση΄΄ και με τον οποίο είχαμε διάλογο όπου αναφέρθηκαν αναλυτικά τα δικά μας επιχειρήματα και που ο διάλογος έγινε δημόσια μπροστά στο δημοτικό συμβούλιο και όχι σε σκοτεινά δωμάτια και σε γραφεία ιδιωτικά γιατί δεν είχαμε τίποτα να κρύψουμε, είχε την άποψη ΄΄κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα στη δουλειά΄΄. Μια πρόταση που μας βρίσκει σύμφωνους απόλυτα. Η διαφορά μας ήταν κατά πόσο θα πρέπει να είμαστε και σύννομοι πέραν της όποιας πολιτικής απόφασής μας, την οποία πήραμε εκεί ακριβώς που έπρεπε. Δεν αναγνωρίσαμε την περίπτωση των δύο όπου δεν υπήρχαν στοιχεία τεκμηρίωσης της πρόσληψης. Καμιά σχέση με την πρόταση του κ. Μανιατογιάννη. Όμως ο κ. Τσούτσιας σκόπιμα μας ταύτισε με την άποψη του κ. Μανιατογιάννη γιατί τον βολεύει. Όμως δεν θα περάσει αυτή η ύπουλη και δόλια στόχευση.


Δεν δεχόμαστε επιχειρήματα του τύπου ΄΄χάθηκαν οι φάκελοι των εργαζομένων και αναζητώντας τους στο σπίτι του πρώην διευθυντού της δημοτικής επιχείρησης, δεν βρήκαμε τίποτα΄΄. Κανένα στοιχείο δεν υπάρχει που να μην μας επιτρέπει να υποψιαζόμαστε παράνομες πράξεις.


Σ΄αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε το γεγονός ότι και ο Πάρεδρος που ενέκρινε τις μισθοδοσίες των εργαζομένων και που η μισθοδοσία συνοδεύεται με τους φακέλους των εργαζομένων ( και ο κ. δήμαρχος εντυπωσιάστηκε για το γεγονός επιρρίπτοντας εμμέσως ευθύνες) δεν ασχολήθηκε με το νόμιμο της υπόθεσης. Σ΄αυτή τη θολούρα εμείς δεν συμφωνούμε. Για τον κ. Τσούτσια αυτά δεν έχουν καμιά αξία!!!!


Ας θέσουμε και ένα ερώτημα. Υπήρξε ψηφοφορία μετά το τέλος της συζήτησης στο δ.σ; Αναφέρθηκαν οι προτάσεις με τον γνωστό και νόμιμο τρόπο πριν την ψηφοφορία; Εμείς απαντούμε, όχι. Όμως δεν διαμαρτυρήθηκε ο κ. Τσούτσιας γι΄ αυτό γιατί βολεύτηκε έτσι όπως έγινε.


Η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρξε ψηφοφορία. Μέσα σε αντεγκλίσεις, οχλαγωγία, φωνές όταν οι μισοί και πλέον είχαν σηκωθεί από τις θέσεις και όδευαν προς την έξοδο ο πρόεδρος παρέλειψε να τηρήσει τη διαδικασία της ψηφοφορίας αλλά φώναξε (για να ακουστεί μέσα στην οχλοβοή) ότι το θέμα περνά ομόφωνα, για να φωνάξει ο κ. Βήττος ( για να ακουστεί από τον πρόεδρο ότι είναι κατά πλειοψηφία).


Εμείς αμφισβητούμε το νόμιμο της απόφασης. Από τη δική μας πλευρά δεν υπάρχει δήλωση αποδοχής της πρότασης Τσούτσια και διοίκησης γιατί δώσαμε την δική μας πρόταση και την υπερασπιζόμαστε ακόμη και τώρα. Θα θέσουμε το ζήτημα αυτό της ψηφοφορίας άμεσα κι ας έλθει ο κ. Τσούτσιας να διορθώσει ή να διαμαρτυρηθεί.


Ο κ. Τσούτσιας επικαλούμενος την επίπλαστη αριστερή αντίληψη και όχι πεντακάθαρη και με ευθύτητα ΄΄για όλους δουλειά΄΄ που μας εκφράζει απόλυτα και γι΄αυτό αναγνωρίσαμε και σεβαστήκαμε την άποψη του κ. Βήττου έχει το θράσος να κρίνει τη δική μας τοποθέτηση, που αν μη τι άλλο προστατεύει την νομιμότητα.


Για τον κ. Τσούτσια υπάρχουν δυο μέτρα και δύο σταθμά. Οι καθαρές λύσεις και οι πολιτικές θέσεις διαρκούν για εκείνο ΄΄πέντε λεπτά΄΄ . Για μας διαρκεί περισσότερο για να βρούμε το δίκιο και το ακριβές, το ισόνομο και το έντιμο.


Παρ΄όλα αυτά ο κ. Τσούτσιας ανέφερε και κατέκρινε το γεγονός ότι αναφερθήκαμε στο παρελθόν της διαχείρισης των πραγμάτων της δημοτικής επιχείρησης ως μη έχον σχέση με το θέμα της συζήτησης.


Εμείς θεωρούμε ότι έχει απόλυτη σχέση. Οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν μεταξύ των οποίων και ο χειρισμός της πρόσληψης των εργαζομένων, στους οποίους έδιναν ελπίδα και δουλειά χωρίς την κατάλληλη νομιμότητα, δεν έχει ούτε αξία ούτε σχέση έχει με τη συζήτηση. Ούτε ακόμη έχει σχέση, για τον κ. Τσούτσια, το γεγονός ότι η διαχείριση και η σημερινή κατάσταση να φορτώνεται ο δημότης με χρέη άνευ αξίας και ανταποδοτικότητας. Αν βέβαια για εκείνον είχε αξία θα ήξερε, όντας μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τα περί προσλήψεων και απασχόλησης του προσωπικού στη δημοτική επιχείρηση. Έρχεται τώρα ο κ. Τσούτσιας να μας παίξει τον ρόλο του εργατοπατέρα να προστατέψει συμφέροντα εργαζομένων που ασφαλώς δεν ήξερε αν και πώς έχουν προσληφθεί. Και ασφαλώς δεν τον ενδιέφερε, αρκεί να ταυτιστεί και να στηρίξει τις θέσεις της διοίκησης. Γέμισε η Ελλάδα από μαϊμού εργατοπατέρες γι΄αυτό και νοθεύτηκε ο πραγματικός ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος, που εκφράστηκε με γενναιότητα και ευθύτητα από τον κ. Βήττο. Ο ερμαφροδιτισμός της πολιτικής του κ. Τσούτσια αποτελεί δεκανίκι της εκάστοτε διοίκησης κι αυτό δεν εξάγεται από το συγκεκριμένο γεγονός. Υπάρχουν κι άλλα γεγονότα που στοιχειοθετούν την άποψη αυτή. Ούτε είμαστε εμείς οι πρώτοι και μοναδικοί που το ισχυριζόμαστε. Υπήρξαν και άλλοι, στο παρελθόν που το διαπίστωσαν. Δεν το δημοσιοποίησαν, όμως.


Το επίσης περίεργο στοιχείο είναι ότι θέτει ζήτημα συνέχειας της λειτουργίας του προγράμματος ΄΄Κρίκος΄΄ με το ενδεχόμενο απολύσεων εργαζομένων. Ασφαλώς δεν γνωρίζει πώς εξελίσσεται αυτή η δραστηριότητα ούτε και ενδιαφέρθηκε να μάθει. Εμφανίζεται τώρα να υπερασπίζεται κοινωνικά προγράμματα κάνοντας πολιτική της πλάκας και χρησιμοποιώντας τους εργαζόμενους ως ασπίδα στην πολιτική του, απομειώνοντας κάθε προσπάθεια παροχής βοήθειας της δικής μας παρουσίας με συγκεκριμένους στόχους και εξυπηρετώντας τη δημοτική αρχή


Ο κ. Τσούτσιας μαθήματα κοινωνικής ευαισθησίας να μην μας κάνει. Ούτε περισσότερο ευαίσθητος είναι ούτε εμφανίστηκε ποτέ στο παρελθόν να υπερασπιστεί και να συμμετάσχει στις στοχεύσεις του δήμου. Αμέτοχος και στη σκιά.


Τώρα ξαφνικά και εφόσον είναι δημοτικός σύμβουλος εμφανίστηκε με υπερβολικές ευαισθησίες του για τη λειτουργία του κοινωνικού προγράμματος.


Θα προσθέσουμε, επίσης, το εξής ερώτημα. Η ευαισθησία του κ. Τσούτσια κρίνεται στον αριθμό των εργαζομένων μόνο ή και από άλλους παράγοντες; Κι αν υπήρχαν διασφαλισμένοι αυτοί οι παράγοντες το πρόγραμμα εξελίχθηκε καλά και είναι ικανοποιημένος ο κ. Τσούτσιας; Ασφαλώς και είναι γιατί ποτέ δεν εμφανίστηκε να δει ιδίοις όμμασι τις εξελίξεις και να απαιτήσει άλλες συνθήκες λειτουργίας.


Μήπως γνωρίζει ο κ. Τσούτσιας αν και κατά πόσο η αδράνεια της δημοτικής αρχής έβαλε φρένο στην θετική εξέλιξη του προγράμματος και στην ενδυναμωσή του; Απαντούμε εμείς, όχι ασφαλώς.


Ενόχλησε τον κ. Τσούτσια το γεγονός ότι η συνεδρίαση κράτησε 4 ώρες. Εκείνος φαίνεται είχε προσυμφωνήσει με τη δημοτική αρχή για το αποτέλεσμα και υπ΄αυτές τις συνθήκες η συνεδρίαση θα είχε διάρκεια 5 λεπτών. Οι ίδιες αυτές απαιτήσεις έρχονται από τη συμπολίτευση, η οποία ΄΄κουράζεται΄΄ να ακούει και να παρακολουθεί τις συζητήσεις στο δ.σ. αμέτοχη και ανίκανη. Εκεί εντάσσεται ο κ. Τσούτσιας στην συμπολίτευση έχοντας τις ίδιες θέσεις και απόψεις.


Γιατί, όμως ο κ. Τσούτσιας επιτέθηκε με προκλητικό, βάναυσο, υποτιμητικό απολίτικο τρόπο στα ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ και στο Δήμο Δημιουργίας, ζητώντας μάλιστα και συγγνώμη από τους αναγνώστες του στην ιστοσελίδα του για το γεγονός ότι ασχολείται με δύο συνδυασμούς της αντιπολίτευσης;


Για εκείνον, βεβαίως, ο πολιτικός αντίπαλος δεν είναι η δημοτική αρχή αλλά η υπόλοιπη αντιπολίτευση.


Απαντούμε εμείς. Φοβάται, ο κ. Τσούτσιας, για το μέλλον και για την εκλογική του δύναμη. Φοβάται μήπως και μειωθεί η παρουσία του στο δ.σ. Φοβάται τώρα που υπάρχει ισχυρή φωνή και ρεαλιστική στην αντιπολίτευση και μ΄αυτό τον τρόπο θα φανεί ο πραγματικός του ρόλος και η έλλειψη καθαρού πολιτικού λόγου. Γνωρίζει ότι πολιτικά και ιδεολογικά έχει υπερκαλυφθεί από την ισχυρή πολιτική θέση του κ. Βήττου και φαίνονται οι θολές και συννεφιασμένες πολιτικές του θέσεις.


Θα αναφέρουμε το γεγονός ότι προσέτρεξε να τονίσει στο δ.σ. ύστερα από τη δική μας τοποθέτηση ότι και εκείνος δεν στηρίζεται από κάποιο κόμμα !!! Μάλιστα.


Πέραν της απάντησης του κ. Βήττου ότι υπάρχει κόμμα που στηρίζει τον κ. Τσούτσια και για την αποκατάσταση της αλήθειας ας ανατρέξει κάποιος σε δημοσίευμα εφημερίδας συγκεκριμένου πολιτικού χώρου την περίοδο των εκλογών. Εκεί θα βρει την ανακοίνωση στήριξης του συγκεκριμένου κόμματος που έδωσε την στήριξή του τον κ. Τσούτσια στις εκλογές.


Ασφαλώς δεν μας πειράζει και δεν μας ενοχλεί η στήριξη. Μας ενόχλησε το ψέμα και η διάθεση παραπλάνησης.


Υπάρχει και ένα άλλο στοιχείο που δείχνει την ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τη δημοτική αρχή. Ας ανατρέξει κανείς στην ιστοσελίδα της ΄΄Νέας Πνοής΄΄και θα το διαπιστώσει πάραυτα.


Με την περίπτωση του κ. Τσούτσια δεν θα ξανασχοληθούμε. Με όποιο επιχείρημα και αν κάνει ξανά το λάθος να απαντήσει εμείς επιλέγουμε τον δρόμο της πολιτικής και ουσιαστικής αδιαφορίας διότι δεν έχει να μας δώσει κάτι.


Εμείς παρακολουθούμε όλες τις φωνές και τις θέσεις αυτών που μας βοηθούν να γίνουμε περισσότερο χρήσιμοι και σαν άνθρωποι και σαν δημόσια πρόσωπα.


Θα επανέλθουμε, ίσως, αν ο κ. Τσούτσιας ξεφύγει πέραν των ανεκτών ορίων μιας πολιτικής αντιπαράθεσης.

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

FORUM ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ

3ο Forum Αυτοδιοίκησης

Πόρος 24-25 Σεπτεμβρίου 2011


Με μεγάλη επιτυχία, με τη συμμετοχή δεκάδων πρώην και εν ενεργεία δημάρχων της Αττικής, πραγματοποιήθηκε στον Πόρο, το Σαββατοκύριακο 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2011, το 3ο Forum Αυτοδιοίκησης, που οργανώνει, για τρίτη συνεχή χρονιά, ο Σύλλογος ενεργών και διατελεσάντων δημάρχων και προέδρων κοινοτήτων Αττικής.


Τα κύρια θέματα στα οποία ήταν αφιερωμένη η 3η συνάντηση των αιρετών των ΟΤΑ της Αττικής ήταν:


-Η οικονομική κατάσταση των δήμων και οι επιπτώσεις σ’ αυτήν της δημοσιονομικής κρίσης στην οποία βρίσκεται η χώρα μας.


-Η συμβολή των δήμων στην αντιμετώπιση των κοινωνικών συνεπειών της κρίσης και η συμβολή τους στην ανάκαμψη της οικονομίας και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας.


-Η πορεία υλοποίησης του Προγράμματος «Καλλικράτης» και τα προβλήματα που προέκυψαν στο πρώτο εννεάμηνο της εφαρμογής του.


Στο διήμερο των εργασιών του παρουσιάστηκαν δέκα εισηγήσεις, κατανεμημένες σε πέντε θεματικές ενότητες, με εισηγητές διακεκριμένους καθηγητές πανεπιστημίου, στελέχη της αυτοδιοίκησης δημάρχους και πρώην δημάρχους.


Οι εργασίες της συνάντησης ξεκίνησαν με χαιρετισμούς:


-Του «οικοδεσπότη» της δημάρχου Πόρου Δημήτρη Στρατηγού.


-Του αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Δημήτρη Κατσικάρη, εκ μέρους του περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρού.


-Εκπροσώπου της νεοσύστατης Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Δήμων «Ο Κλεισθένης», καθώς και


-Του απερχόμενου προέδρου της ΤΕΔΚΝΑ, πρ. δημάρχου Αιγάλεω Δημήτρη Καλογερόπουλου, στον οποίο ο Σύλλογος απένειμε τιμητική πλακέτα, για τις υπηρεσίες που πρόσφερε στην Αυτοδιοίκηση στη διάρκεια της μακρόχρονης θητείας του σε όλες τις θέσεις από τις οποίες την υπηρέτησε.



Τα θέματα των εισηγήσεων του 3ο Forum Αυτοδιοίκησης και οι εισηγητές τους ήταν:


-Τα οικονομικά των ΟΤΑ με βάση τα νέα δεδομένα, με εισηγητές τον κ. Άγγελο Κότιο, καθηγητή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σχέσεων του πανεπιστημίου Πειραιά και τον κ. Κώστα Αναστόπουλο, πρ. δήμαρχο Ύδρας.


-Η συμμετοχή των ΟΤΑ στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, με εισηγητές τον κ. Γρηγόρη Ζαφειρόπουλο, πρ. δήμαρχο Χαλανδρίου, αντιπρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής και τον Παντελή Ειρηνάκη, πρ. δήμαρχο Αγίου Δημητρίου.


-Όροι και προϋποθέσεις στην οργανωτική δομή της Αυτοδιοίκησης για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, με εισηγητές τη κα. Νάνσυ Παπαλεξανδρή, καθηγήτρια διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και τον κ. Παύλο Καμάρα, πρ. δήμαρχο Πεύκης.


-Το θεσμικό πλαίσιο των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι προοπτικές ποιοτικής αναβάθμισης, με εισηγητές την κ. Ντορέτα Αλεξίου, δικηγόρο νομικής υπηρεσίας της ΚΕΔΚΕ και κ. Θεόδωρο Γεωργάκη, πρ. δήμαρχο Ηλιούπολης.


-Η σημασία της συμμετοχής των γυναικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με εισηγητές την κα. Μαρία Ανδρούτσου, δήμαρχο Αγίου Δημητρίου και τον κ. Κώστα Μακρυνόρη, πρ. δήμαρχο Βιλίων.


Τόσο στη συνεδρίαση του Σαββάτου, όσο και σε αυτήν της Κυριακής, μετά την παρουσίαση των εισηγήσεων ακολούθησε γόνιμος διάλογος, με δεκάδες παρεμβάσεις δημάρχων και πρώην δημάρχων, τις οποίες χαρακτήριζε πλούσιος και καίριος προβληματισμός. Κατατέθηκαν επίσης πολλές σημαντικές προτάσεις, τις οποίες το Δ.Σ. του συλλόγου ανέλαβε να προωθήσει στα συλλογικά όργανα των ΟΤΑ, καθώς και στη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ώστε να ληφθούν υπ’ όψη στο νέου «νομοσχέδιο σκούπα» που πρόκειται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή, μες στόχο τη συμπλήρωση κενών του Προγράμματος «Καλλικράτης» και τη διόρθωση δυσλειτουργιών του που εντοπίστηκαν στο πρώτο εννεάμηνο της εφαρμογής του.


Οι εργασίες του 3ου Forum Αυτοδιοίκησης ολοκληρώθηκαν με την αποτίμηση των εργασιών του και την παρουσίαση των συμπερασμάτων του από τον πρόεδρο του συλλόγου κ. Παύλο Καμάρα.


Όπως επισημάνθηκε, η ιδιαίτερη αξία αυτών των συναντήσεων, που καθιερώθηκαν πλέον ως θεσμός στον χώρο της Αυτοδιοίκησης, καθώς και της εν γένει δραστηριότητας και των παρεμβάσεων του Συλλόγου Ενεργών και Διατελεσάντων Δημάρχων Αττικής, βρίσκεται στο ότι δίνουν τη δυνατότητα της από κοινού, και ανεξάρτητα από την πολιτική προέλευση του καθενός, εξέτασης των προβλημάτων της Αυτοδιοίκησης από τους πρώην και τους εν ενεργεία δημάρχους, ώστε οι δεύτεροι να επωφελούνται από τις γνώσεις και την πλούσια εμπειρία των πρώτων.


Τα πλήρη πρακτικά του 3ου Forum Αυτοδιοίκησης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του συλλόγου, (www.sdat.gr), ώστε να είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Εκτενής παρουσίασή τους θα γίνει επίσης στο 9ο τεύχος του περιοδικού Ο Δήμαρχος της Αττικής.

ΑΝΟΙΞΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Ο ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΩ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ

Με επιτυχία άνοιξε την χειμερινή περίοδο ο Εξωραϊστικός σύλλογος των Άνω Βριλησσίων. Στην πρώτη συνάντηση με τα παιδιά και με αντικέιμενο το σκάκι έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου παρουσία των γονέων των παιδιών.
Πάνω απο τριάντα παιδιά βρέθηκαν εκεί να συμμετάσχουν στη δράση αυτή. Το κλίμα κατά τη συνάντηση αυτή ήταν φιλικό και ευχάριστο.
Ο Σύλλογος θα διαχωρίσει τα παιδιά σε ομάδες ανάλογα με το επίπεδο γνώσης τους στο σκάκι για να δοθεί καλύτερο κίνητρο στα παιδιά για επιδόσεις και εμπέδωση του πνευματικού παιχνιδιού.
Συγχαρητήρια στο Σύλλογο για τις πρωτοβουλίες του και του ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο του.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον υπευθύνο του σκακιστικού τμήματος του συλλόγου, Αλέξανδρο Γιαννακούλια, στο syllogos.anovrilissia@gmail.com και στο τηλέφωνο 6992.29.99.43.

Υ/Γ Αναγνώστης μας μας διόρθωσε. Ο αριθμός των παιδιών στην έναρξη των δράσεων ήταν μικρότερος. Μαζί, όμως, με τα παιδιά ο αριθμός των παρισταμένων ήταν περί τους τριάντα.
Ευχαριστούμε για την διόρθωση αν και δεν έχει σημαντικότερη αξία αυτό όσο η ενεργοποίηση των δράσεων και η κοινωνική προσφορά σε μια εποχή όπου οι δράσεις αυτές λείπουν και η κοινωνία έχει την ανάγκη αυτή.

Πυρετός διαβουλεύσεων και συναντήσεων για την επίλυση της ελληνικής κρίσης


Έντονη κινητικότητα παρατηρείται επί ευρωπαϊκού και όχι μόνο εδάφους, με τις συναντήσεις κορυφαίων ηγετών και αξιωματούχων να πυκνώνουν, προκειμένου να δοθεί η οριστική λύση στην ελληνική και κατ' επέκταση την ευρωπαϊκή κρίση χρέους.


Η Γερμανίδα Καγκελάριος A. Merkel θα έχει συνάντηση με τους επικεφαλής της τρόικα καθώς και ανώτατα στελέχη του ΟΟΣΑ στις 6 Οκτωβρίου.


Την ίδια ημέρα, ήτοι την ερχόμενη Πέμπτη 6 Οκτωβρίου, θα υπάρξει συνάντηση του επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας J. C. Trichet στο Βερολίνο με τη γενική διευθύντρια τοιυ Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, C. Lagarde και με τον πρόεδρο της Παγκόσμιας Τράπεζας, Robert Zoellick.


Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, στις 18 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί Σύνοδος Κορυφής των ηγετών της Ευρωζώνης.

Δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και η συνάντηση Σαρκοζυ - Μέρκελ, την οποία ανέφερε ο κ. Σαρκοζύ μετά την συνάντησή του με τον πρωθυπουργό χθές.

ΣΤΟ 7,8-8% ΑΝΑΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΦΕΤΙΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΕΛΛΕΜΜΑ. ΚΛΕΙΔΩΝΡΙ Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 2012 ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ


Συμπληρωματικό δάνειο ύψους 6,6 δις ζητεί η κυβέρνηση απο την τροϊκα.
Θα προβλέπεται αυτό το ποσοστό στον προϋπολογισμό του 2012, το προσχέδιο του οποίου, θα κατατεθεί τη Δευτέρα στη Βουλή.
Πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί ότι ο στόχος του 2012, ως προς το έλλειμμα, είναι να υποχωρήσεις στο 6,5% του ΑΕΠ. Η αναθεώρηση αυτή συμπίπτει με την αίτηση από την κυβέρνηση, ενός συμπληρωματικού ποσού 6,6 δις. ευρώ από το δεύτερο πακέτο στήριξης για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις του Δημοσίου προς εργολάβους, προμηθευτές και λοιπούς.
Πρόκειται για τα χρέη των υπουργείων, των ασφαλιστικών ταμείων, των νοσοκομείων, των Δήμων και των άλλων κρατικών φορέων που φθάνουν πλέον το 3% του ΑΕΠ, δείγμα της γενικευμένης στάσης πληρωμών που έχει κηρύξει το Δημόσιο.
Η καθυστερημένη εκταμίευση της έκτης δόσης έχει αναγκάσει τον Φίλιππο Σαχινίδη να μην εγκρίνει καμία νέα δαπάνη πληρωμής μέχρις ότου η Αθήνα εξασφαλίσει τα 8 δις. ευρώ από το δάνειο.
Τούτο έχει φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση όλους τους φορείς της γενικής κυβέρνησης, οι οποίοι λόγω της διακοπής της χρηματοδότησης από το Γενικό Λογιστήριο αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις που έχουν προς τους ιδιώτες.
Η Τρόικα έχει ζητήσει επανειλημμένως την άμεση τακτοποίηση αυτών των χρεών κάτι που θα αποκαταστήσει την εικόνα επί των οικονομικών του προϋπολογισμού.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία τα χρέη των νοσοκομείων, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, των ασφαλιστικών ταμείων και των λοιπών φορέων της γενικής κυβέρνησης ανέρχονται σε 5,65 δισ. ευρώ.
Από το προηγούμενο ποσό, 1,84 δισ. ευρώ οφείλουν τα νοσοκομεία, 2,66 δισ. ευρώ τα ασφαλιστικά ταμεία, 892 εκατ. ευρώ οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και 245,5 εκατ. ευρώ τα λοιπά νομικά πρόσωπα.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των υπουργείων ανέρχονται σε 980 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 423,2 εκατ. ευρώ αφορούν υποχρεώσεις που πρέπει να καλυφθούν μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Πλέον η κυβέρνηση βασίζεται στην πρώτη δόση του δεύτερου πακέτου στήριξης για να πληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις, οι οποίες σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμου θα πρέπει να έχουν καλυφθεί μέσα σε διάστημα 90 ημερών.
Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και η χώρα μας λάβει το δεύτερο δάνειο των 109 δις. ευρώ, τότε το πρώτο πράγμα που θα κάνει ο Ευάγγελος Βενιζέλος είναι να εξοφλήσει αυτές τις οφειλές σε μια προσπάθεια να πάρει «ανάσα» η αγορά και να κινηθεί η οικονομία.
Έτσι, η πρώτη δόση από το δεύτερο πακέτο θα είναι «ενισχυμένη» κατά 6,6 δις. ευρώ.
Δηλαδή εκτός από το ποσό της δόσης η Ελλάδα θα λάβει και άλλα 6,6 δις. ευρώ για να καλύψει το «φέσι» στους ιδιώτες.
Για την ώρα η κυβέρνηση, επικεντρώνεται στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού που κατατίθεται την Δευτέρα στην Βουλή και φέρει την υπογραφή της Τρόικας.
Ασφαλείς πληροφορίες επισημαίνουν ότι το προσχέδιο έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ύφεσης που θα είναι αισθητή και το 2012 στην ελληνική οικονομία.
Το ΔΝΤ εκτιμά ότι η ύφεση του χρόνου θα αγγίξει το 2,2%. Πρόβλεψη η οποία δεν συμβαδίζει με αυτή της Goldman Sachs, η οποία, σε έκθεση που θα δοθεί τις επόμενες μέρες στην δημοσιότητα θα κάνει λόγο για ύφεση 3%.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2011 η «βελόνα» της ύφεσης δείχνει ήδη το -12% (!) από -7,3% που ήταν στο τρίτο τρίμηνο.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη κάμψη που έχει υποστεί ποτέ η ελληνική οικονομία στην τριετία της ύφεσης που διασχίζει.
Η ύφεση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός για τον Ευάγγελο Βενιζέλο αφού «καταπίνει» κάθε ευρώ του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για να μειώσει η κυβέρνηση στα 14,9 δις. ευρώ το έλλειμμα το 2012 από 17,3 δις. φέτος θα χρειαστεί σχεδόν διπλάσια μέτρα.
Προς το παρόν το οικονομικό επιτελείο ξεκινά με ένα «πακέτο» μέτρων 7 δις. ευρώ που έχει ήδη λάβει την έγκριση της Τρόικας.
Θα ακολουθήσει ένα δεύτερο με το φορολογικό νομοσχέδιο που ετοιμάζεται έτσι ώστε ο στόχος για έλλειμμα 6,5% του ΑΕΠ το 2012 από 7,8 - 8% φέτος να καταστεί εφικτός.
Έμφαση θα δοθεί στην περιστολή των κρατικών δαπανών. Οι ξένοι έχουν ζητήσει περικοπές ύψους 1- 1,5 δις. ευρώ από τον τομέα των πρωτογενών δαπανών κάτι που θα προσγειώσει τα έξοδα του 2012 στα 51,9 δις. ευρώ από 53,4 δις. ευρώ το 2011.
Μειωμένο κατά 800 εκατ. ευρώ με 1 δις. ευρώ στα 20,35 δις. ευρώ θα είναι το κονδύλι στους μισθούς και τις συντάξεις.
Περικοπές 2,23 δις. ευρώ στις επιχορηγήσεις των ασφαλιστικών ταμείων. Τ α κονδύλια προς τον ΟΓΑ μειώνονται στα 3,360 δις. ευρώ το 2012 από 4,6 ευρώ το 2011. Η επιχορήγηση προς το ΙΚΑ μειώνεται κατά 600 εκατ. ευρώ στα 2,3 δις. ευρώ.
Πρόσθετες εξοικονομήσεις 220 εκατ. ευρώ από την πλευρά των καταναλωτικών δαπανών ενώ σημαντικό θα είναι το «ψαλίδι» και στον τομέα των επιχορηγήσεων.
Αίσθηση πάντως έχει προκαλέσει στην Τρόικα οικονομική χορηγία ύψους 3,1 εκατ. ευρώ που ενέκρινε το Γενικό Λογιστήριο ( διετία 2010 – 2011) σε 22 Μονές του Αγίου Όρους.
Σε εποχές άγριας λιτότητας, όπου κόβονται μισθοί και συντάξεις και με την ανεργία να χτυπάει κόκκινο, το υπουργείο Οικονομικών ενέκρινε επιχορήγηση 931.000 ευρώ από τον φετινό προϋπολογισμό για την Ιερή Κοινότητα του Αγίου Όρους.
Η αντίστοιχη δαπάνη για το 2010 είχε ανέλθει σε 2,250 εκατ. ευρώ.
Το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού θα προβλέπει επίσης νέα απογείωση των δαπανών για τόκους που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 17 δις. ευρώ από 16 δις. ευρώ φέτος και 13,2 δις. ευρώ το 2010.
Το 2012 λήγουν ομόλογα ύψους 35,1 δις. ευρώ από 27,5 δις. ευρώ φέτος.
Η Goldman Sachs βλέπει εκτίναξη του χρέους στα επίπεδα του 164,7% του ΑΕΠ το 2012 από 160,1% φέτος ενώ το δημοσιονομικό έλλειμμα θα υποχωρήσει στα 15,3 δις. ευρώ του χρόνου.

Όχι στη λιτότητα και στον επισιτισμό των ευρωπαίων απόρων

Στο πλαίσιο συζήτησης που διεξήχθη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργος Παπαστάμκος, τάχθηκε σθεναρά υπέρ της συνέχισης του ευρωπαϊκού επισιτιστικού προγράμματος για τους απόρους.


Σημειώνεται ότι η τύχη του προγράμματος για το 2012 και επέκεινα -με 13 εκατομμύρια επωφελούμενους πολίτες - βρίσκεται στα χέρια κυβερνητικών εκπροσώπων έξι κρατών μελών, οι οποίοι εμποδίζουν την επίτευξη συμφωνίας, όπως κατέστη εμφανές κατά την σύνοδο του Συμβουλίου υπουργών Γεωργίας της 20ής Σεπτεμβρίου. Ελλείψει συμφωνίας στο Συμβούλιο, η Κομισιόν δεν θα έχει τη νομική δυνατότητα διάθεσης των προβλεπομένων πόρων.


Όσον αφορά στο περιεχόμενο της ευκταίας συμφωνίας, ο κ. Παπαστάμκος εναντιώθηκε στην προτεινόμενη περικοπή των πόρων για το 2012 από περίπου 500 σε μόλις 113 εκατομμύρια ευρώ, ζητώντας άμεσα νέο νομικό πλαίσιο για την πλήρη αξιοποίηση των διαθεσίμων πόρων στο πλαίσιο της τρέχουσας δημοσιονο-μικής περιόδου, καθώς και τη συνέχιση του προγράμματος κατά την μετά το 2013 περίοδο.


Ο κ. Παπαστάμκος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα εφοδιασμού του προγράμματος από τη δημόσια απο-θεματοποίηση, αλλά και από την αγορά. "Βρισκόμεθα αντιμέτωποι με το εξής παράδοξο. Επικριτές της ΚΑΠ, οι οποίοι επιδιώκουν τον εντονότερο προσανατολισμό στην αγορά, συνωδά και την αποψίλωση των εργαλείων ρύθμισής της, όπως η δημόσια παρέμβαση, ταυτοχρόνως αντιτίθενται στον εφοδιασμό του επι-σιτιστικού προγράμματος από αυτήν".

Η κυβέρνηση κατηγοριοποιεί και διαχωρίζει τους Έλληνες απόστρατους αξιωματικούς

Με τις δηλώσεις του ο αρμόδιος υπουργός, κατηγοριοποιεί και διαχωρίζει, με αντισυνταγματικό τρόπο, τους Έλληνες απόστρατους αξιωματικούς - προσδίδοντας μάλιστα στοιχεία ηλικιακού “ρατσισμού” - αφε-νός στους αποστρατευθέντες ευδόκιμα και αφετέρου στους αποστρατευθέντες μετά από αίτηση αποστρα-τείας τους.


Μετά την επιβολή της επιπλέον Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης (ΛΑΦΚΑ) από 6-10% στους αποστράτους κάτω των 60 ετών, την απαγόρευση εργασίας τους στον ιδιωτικό τομέα, η ανάλγητη κυβέρνηση του ΠΑ-ΣΟΚ, συνεχίζει με ρεβανσιστικό τρόπο την τιμωρία των αποστράτων κάτω των 55 ετών, οι οποίοι απο-στρατεύτηκαν μετά από αίτησή τους, με επιπλέον περικοπή της σύνταξής τους κατά 40% (για το ποσό άνω των 1.000 ευρώ)


Η απόφαση αυτή, εκτός των άλλων, περιέχει και οικονομικά παράδοξα, αφού για παράδειγμα, αξιωματικός που αποστρατεύθηκε μετά από αίτησή του, με 32 ή 33 έτη υπηρεσίας και κατέβαλλε συνεπώς ασφαλιστι-κές εισφορές για 32 ή 33 έτη, τιμωρείται με περικοπή και δικαίωμα μικρότερης σύνταξης από συμμαθητή του αξιωματικό που αποστρατεύθηκε “ευδόκιμα ή μη” με 30 έτη υπηρεσίας και ο οποίος κατέβαλλε σαφώς λιγότερες ασφαλιστικές εισφορές.


Οι αξιωματικοί που αποστρατεύτηκαν μετά από αίτησή τους, άσκησαν ένα απολύτως νόμιμο και συνταγ-ματικό δικαίωμα, η δε αποστρατεία τους αποφασίστηκε από τα Ανώτατα Συμβούλια των Γενικών Επιτε-λείων. Το νόμιμο και συνταγματικό αυτό δικαίωμα απεδέχθη και ενέκρινε τόσο η στρατιωτική, όσο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.


Τώρα τα στελέχη αυτά που επί δεκαετίες υπηρέτησαν με σθένος και αυτοθυσία την Πατρίδα αλλά και οι οικογένειές τους, καταδικάζονται σε οικονομικό μαρασμό, φτώχεια και ανέχεια.


Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αποκάλυψε το πραγματικό της πρόσωπο, αποκάλυψε την αχαριστία στον υ-περθετικό βαθμό, αποκάλυψε ότι δεν αντιλαμβάνεται το λειτούργημα του αξιωματικού, και δυστυχώς επι-βεβαιώνει πανηγυρικά τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης ότι οι Έλληνες στρατιωτικοί είναι «το πλέον αντιπαραγωγικό τμήμα του Ελληνικού λαού». Μόνον σε τέτοιους «αντιπαραγωγικούς» αξίζει τέτοια αήθη συμπεριφορά.


Η Νέα Δημοκρατία καλεί την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στον άδικο και ακατανόητο, “ρατσιστικό” διαχωρισμό των Ελλήνων απόστρατων αξιωματικών και δεσμεύεται να αποκαταστήσει το κύρος των στελεχών των Ενόπλων μας Δυνάμεων.

Πρόστιμο για τα τυχερά παιχνίδια εξαιτίας της κυβερνητικής ανεπάρκειας

«Το ποσό που κατέβαλε η Ελλάδα συνεπεία καταδίκης της στην υπόθεση C-109/08 ανερχόταν τον Ιούλιο του 2011 σε 24.917.520 ευρώ» απαντά ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ.Ιωάννη Τσουκαλά. Πρόκειται για την περί-φημη υπόθεση με τα «φρουτάκια» και την καταδίκη της Ελλάδας εκ μέρους του Δικαστηρίου της Ευρωπα-ϊκής Ένωσης για την αδυναμία της να ψηφίσει και να εφαρμόσει ένα σχετικό νόμο συμβατό με την Ευρω-παϊκή νομοθεσία.


Η υπόθεση, ωστόσο, ακόμη δεν έχει κλείσει και πρόστιμα ύψους ενός περίπου εκατομμυρίου ευρώ εξακο-λουθούν να καταβάλλονται (ή να παρακρατούνται από τα κοινοτικά κονδύλια) σε μηνιαία βάση.


Ο κος Μπαρόζο, στην απάντησή του, δίνει και τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την υπόθεση. Σύμφωνα με τον κο Μπαρόζο, «τον Απρίλιο του 2011, οι ελληνικές αρχές κοινοποίησαν νομοσχέδιο περί τυχερών παιχνιδιών το οποίο αποσκοπούσε στην τροποποίηση του ισχύοντος νόμου ώστε αυτός να συμμορφώνεται προς την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τον Ιούλιο του 2011, η Επιτροπή απέστειλε στις ελληνικές αρχές εμπεριστατωμένη γνώμη και παρατηρήσεις στο πλαίσιο της εν λόγω διαδικασίας κοι-νοποίησης σύμφωνα με την οδηγία 98/34/EΚ. Οι ελληνικές αρχές απάντησαν στην εμπεριστατωμένη γνώ-μη και τις παρατηρήσεις της Επιτροπής στις 3 Αυγούστου 2011. Οι υπηρεσίες της Επιτροπής εξετάζουν επί του παρόντος την απάντηση των ελληνικών αρχών».


Ο κος Μπαρόζο σημειώνει ότι «το ύψος των προστίμων που κατέβαλαν τα κράτη μέλη συνεπεία καταδίκης τους από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παραβάσεις της νομοθεσίας της ΕΕ, για την περίοδο από το 2000 (πρώτη είσπραξη) έως τον Ιούλιο του 2011 ανερχόταν σε 124.823.458 ευρώ». Είναι εντυπω-σιακό ότι από το ποσό αυτό τα 30 εκατομμύρια ευρώ αντιστοιχούν στην Ελλάδα. Εκτός της χώρας μας, μόνο η Γαλλία και η Πορτογαλία έχουν τιμωρηθεί με πρόστιμα για την αδυναμία τους να συμμορφωθούν με καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.


Σύμφωνα με τον κο Μπαρόζο, «προκειμένου να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα του ελλείμματος μεταφοράς της νομοθεσίας της ΕΕ από την Ελλάδα, τον Μάρτιο του 2010 δημιουργήθηκε Γραφείο Διεθνών και Ευ-ρωπαϊκών Υποθέσεων, το οποίο τέθηκε πλήρως σε λειτουργία από τα μέσα Ιουλίου 2010. Το Γραφείο αυτό λειτουργεί υπό την αιγίδα του Έλληνα πρωθυπουργού με σκοπό την κάλυψη του μακροχρόνιου ελλείμμα-τος μεταφοράς της νομοθεσίας της ΕΕ από την Ελλάδα, το οποίο οφειλόταν κατά κύριο λόγο στην έλλειψη συντονισμού μεταξύ των διαφόρων εθνικών φορέων που είχαν αναλάβει τη μεταφορά της νομοθεσίας της ΕΕ». Ο κος Μπαρόζο εκτιμά ότι οι προσπάθειες που κατέβαλε η Ελλάδα στον τομέα της μεταφοράς της νομοθεσίας της ΕΕ θα αποφέρουν σύντομα καρπούς.

Η Τουρκία δεν παράγει, αλλά καταναλώνει ασφάλεια στην Ανατολική Μεσόγειο

Οι τελευταίες εξελίξεις στην ένταση μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Τουρκίας ήταν το θέμα συζήτησης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, παρουσία της Ύπατης Εκ-προσώπου, κας Ashton και του αρμοδίου επιτρόπου για τη διεύρυνση, κ. Füle. Η συζήτηση προκλήθηκε μετά από πρωτοβουλία που ξεκίνησε ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργος Κουμουτσάκος. Είναι η πρώτη συζήτηση που έγινε στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το 2004 με θέμα τη στάση της Τουρκίας κατά της Κύπρου.


Ο επίτροπος Füle ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "Δεν έχω πρόβλημα με μια ξεκάθαρη εξωτερική πολιτική -εφόσον αυτή είναι υπεύθυνη. Όμως έχω πρόβλημα με την ανεύθυνη πολιτική. Οι απειλές εναντίον κράτους μέλους συνιστούν ανεύθυνη πολιτική που πρέπει να καταδικάζεται. Έτσι, αυτή η πολιτική καταδικάζεται και θα καταδικάζεται." Επεσήμανε ότι η ΕΕ στέκεται δίπλα σε ένα κράτος μέλος όταν αμφισβητούνται κυριαρχικά του δικαιώματα προσθέτοντας ότι "το θέμα των απειλών δεν είναι διμερές, είναι ευρωπαϊκό" και ότι "η διαδικασία ένταξης είναι απογοητευτική".


Ο κ. Κουμουτσάκος, μιλώντας εκ μέρους του ΕΛΚ, σημείωσε ότι η χρήση απειλών, στρατιωτικών συμπε-ριλαμβανομένων, είναι διαχρονικό συστατικό στοιχείο της εξωτερικής της πολιτικής της Τουρκίας. "Αυτό επιβεβαιώνει η κλιμάκωση των αντιδράσεων και απειλών της Άγκυρας κατά της άσκησης του νόμιμου και κυριαρχικού δικαιώματος της Κυπριακής Δημοκρατίας για έρευνες στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη, όπως προβλέπει η Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν είναι λογικό ούτε δίκαιο να "πληρώσει" την παράνομη κατοχή τμήματος του εδάφους της με αναστολή άσκησης των δικαιωμάτων της".

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...