Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

ΝΟΝ PAPER ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗΣ. ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ

NON PAPER

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ


-          Για πιο λόγο δίνεται έμφαση στην πειθαρχική ευθύνη στο Δημόσιο;

Η εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου στο Δημόσιο Τομέα αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας και απαίτηση της κοινωνίας. Η ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης αποτελεί βασικό εργαλείο για την καλύτερη λειτουργία του Δημοσίου, αλλά και την εμπέδωση του αισθήματος εμπιστοσύνης των πολιτών στη Δημόσια Διοίκηση. Παράλληλα, αποτελεί ασφαλιστική δικλείδα αξιοκρατίας και δικαιοσύνης μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων.

-          Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο δράσης για να την ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης;

Λόγω της σπουδαιότητας του θέματος, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔΙΜΗΔ) έχει ξεκινήσει να υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης. Το ΥΔΙΜΗΔ έχει την αρμοδιότητα του συντονισμού και ασκεί επιτελικό ρόλο, γι’ αυτό και η ουσιαστική πρόοδος των πρωτοβουλιών συνδέεται άρρηκτα με το βαθμό συνεργασίας των Υπουργείων, αλλά και των αρμόδιων οργάνων που είναι επιφορτισμένα με τον πειθαρχικό έλεγχο στο Δημόσιο Τομέα.

-          Τι ακριβώς περιλαμβάνει το σχέδιο δράσης του ΥΔΙΜΗΔ;

Τρεις είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους κινείται το σχέδιο:
  1. Η ενίσχυση και απρόσκοπτη λειτουργία των Πειθαρχικών Συμβουλίων με στόχο την διασφάλιση της ανεξαρτησίας τους και την κατά το δυνατόν ταχύτερη εξέταση και ολοκλήρωση των υποθέσεων.
  2. Η αντιμετώπιση του φαινομένου των Αδικαιολογήτως Απόντων με το συστηματικό έλεγχο της τήρησης του ωραρίου εργασίας σε όλο το Δημόσιο Τομέα και την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβίασής του.
  3. Η επικαιροποίηση των ατομικών μητρώων των δημοσίων υπαλλήλων με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση του φαινομένου των Πλαστών Δικαιολογητικών



-          Ποια όργανα είναι επιφορτισμένα με τη διενέργεια του πειθαρχικού ελέγχου;

Το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, τα Πειθαρχικά Συμβούλια, αλλά και οι εκάστοτε πειθαρχικοί προϊστάμενοι είναι τα αρμόδια θεσμοθετημένα όργανα και οι μηχανισμοί της Πολιτείας για την εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου στο Δημόσιο και την ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης των υπαλλήλων. 

-          Με ποιο τρόπο έχουν ενισχυθεί τα όργανα άσκησης πειθαρχικού ελέγχου;

Το ΣΕΕΔΔ έχει ενισχυθεί με προσωπικό (μέσω αποσπάσεων) και ανέρχεται σήμερα σε 135 άτομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όσον αφορά τα Πειθαρχικά (Α’ & Β’ βαθμού), από 120 έχουν μειωθεί σε 65 ώστε να επιτευχθεί ευελιξία και ταχύτητα στον πειθαρχικό έλεγχο. Παράλληλα, ξεκίνησε εκ νέου η λειτουργία του Γ΄ Τμήματος του Β’ Βαθμιου Πειθαρχικού που για μεγάλο διάστημα δεν λειτουργούσε και εξετάζει υποθέσεις υπαλλήλων των ΟΤΑ (πρόσφατο παράδειγμα η οριστική παύση των εμπλεκόμενων στην «υπόθεση Παγγαίου»). 

-          Ποιες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί για την επιτάχυνση των διαδικασιών πειθαρχικής ευθύνης;

1. Κατ’ αρχήν με το νόμο 4152/2013 έχουν συντμηθεί οι χρονικές προθεσμίες εξέτασης και άσκησης προσφυγών και ενστάσεων στα πειθαρχικά.
2. Εκδόθηκε ειδική εγκύκλιος που επιλύει επιμέρους ζητήματα και παρέχει διευκρινίσεις προκειμένου να επιταχυνθεί η πειθαρχική διαδικασία και η εξέταση εκκρεμών υποθέσεων.
3. Δημιουργήθηκε μόνιμος μηχανισμός ελέγχου και ηλεκτρονικής παρακολούθησης της πορείας των πειθαρχικών υποθέσεων από το ΣΕΕΔΔ.
4. Εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι περιουσιακής κατάστασης των δημοσίων υπαλλήλων, οι έλεγχοι σχετικά με την είσπραξη δημοσίων εσόδων, τις προμήθειες, τα δημόσια-δημοτικά έργα κ.λπ..

-          Ποιο είναι το απτό αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών ενίσχυσης της πειθαρχικής ευθύνης και της επιτάχυνσης των διαδικασιών;

Η πρώτη ορατή διαφοροποίηση είναι η αλλαγή του κλίματος αδράνειας και ατιμωρησίας των προηγούμενων ετών κάτι που επιτεύχθηκε μέσω της επανεκκίνησης των πειθαρχικών διαδικασιών. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε ένα χρόνο (Ιουν.- 2012-Ιουν. 2013) ασκήθηκαν από τις Εισαγγελικές Αρχές ποινικές διώξεις σε 500 υπαλλήλους (για 1.000 αδικήματα), όταν μέσα σε 5 χρόνια (2007-2011), είχαν ασκηθεί αντίστοιχες ποινικές διώξεις σε μόλις 540 υπαλλήλους (για 1.100 αδικήματα).

-          Πόσες πειθαρχικές διώξεις βρίσκονται υπό εξέταση στα Πειθαρχικά το τελευταίο 6μηνο;
Τον Μάρτιο του 2013 βρίσκονταν υπό εξέταση στα Πειθαρχικά Συμβούλια (Α’ & Β’ βαθμού) 2.127 υποθέσεις. Στο τέλος Ιουνίου 2013 βρίσκονταν υπό εξέταση 1.920 υποθέσεις καθώς στο μεσοδιάστημα μεταξύ Μαρτίου – Μαΐου προστέθηκαν νέες. Το τελευταίο χρονικό διάστημα εξετάστηκαν στα Πειθαρχικά Συμβούλια, περίπου 500 υποθέσεις, εκ των οποίων οι 350 στα Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια το πρώτο εξάμηνο του έτους και οι υπόλοιπες 150 στo Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2013. Σχηματικά, ο μέσος ρυθμός εξέτασης υποθέσεων στα Α΄βάθμια Πειθαρχικά είναι περίπου 200 και στο Β’βάθμιο 50 υποθέσεις το μήνα.
-          Πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν τεθεί σε αργία ή έχουν απολυθεί εξαιτίας ποινικών και πειθαρχικών λόγων;
Τα στοιχεία παρατίθενται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:
ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ Δ.Υ. ΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
(Ιούλιος 2012-Ιούλιος 2013)
ΠΟΙΝΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΥΣΗΣ
(Από Πειθαρχικά Συμβούλια και με επικύρωση ΣτΕ)
104
ΑΠΟΤΑΞΗ
(Στρατός & Σώματα Ασφαλείας)
53
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΕΚΠΤΩΣΗ ΛΟΓΩ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ
(Ποινικό που τελεσιδήκησε και οδήγησε σε απόλυση)
47

ΣΥΝΟΛΟ

204
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΑΡΓΙΑ Δ.Υ. ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
993

-          Πως αντιμετωπίζεται το φαινόμενο των «συστηματικών κοπανατζήδων» του Δημοσίου;

Για πρώτη φορά γίνεται μια συστηματική προσπάθεια ελέγχου της τήρησης του ωραρίου εργασίας στο Δημόσιο. Γι’ αυτό πραγματοποιούνται διαρκώς επιτόπιοι έλεγχοι από το ΣΕΕΔΔ για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου και τον εντοπισμό χρονίως απουσιαζόντων υπαλλήλων, μετά από εντολή του ΥΔΙΜΗΔ. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν 4 εκθέσεις για τις κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών, Τουρισμού και Πολιτισμού και αναμένεται η ολοκλήρωση δεκάδων άλλων ελέγχων που έχουν πραγματοποιηθεί. Ήδη έχουν διαβιβαστεί οι εκθέσεις ελέγχου στους αρμόδιους για περαιτέρω ενέργειες (π.χ. το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε σε πειθαρχικές κυρώσεις).

-          Σε ποιες ενέργειες προχώρησε ο Υπουργός ΔΙΜΗΔ για τους παραβάτες του ωραρίου στο Υπουργείο του; 

Ο Υπουργός αφού έλαβε την έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΔΔ και ακολουθώντας τις προτάσεις του Σώματος, ζήτησε αμέσως τον πειθαρχικό έλεγχο τόσο των υπαλλήλων που δεν τηρούσαν το ωράριο όσο και προϊσταμένων του Υπουργείου που δεν άσκησαν τα καθήκοντα ελέγχου, προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις (μεταξύ αυτών και μείωση αποδοχών).

-          Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία ελέγχου των πλαστών δικαιολογητικών δημοσίων υπαλλήλων;

Κατ΄αρχήν επιχειρείται για πρώτη φορά να μπει μία τάξη στους ατομικούς φακέλους και τα μητρώα των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να είναι πλήρη και επικαιροποιημένα.  Σε αυτό το πλαίσιο, αποτελεί προτεραιότητα του ΥΔΙΜΗΔ ο έλεγχος και η διασταύρωση πιστοποιητικών ώστε να επιβεβαιωθεί η εγκυρότητά τους. Έμφαση θα δοθεί στα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας σε συνεργασία με τα Ξένα Ινστιτούτα που λειτουργούν στην Ελλάδα και τα οποία παρέχουν τα πτυχία γνώσης ξένων γλωσσών (Βρετανικό Συμβούλιο,  Ελληνοαμερικανική Ένωση, Ινστιτούτο Γκαίτε κ.λπ.). Στόχος είναι να εντοπιστούν τυχόν πλαστοί τίτλοι γλωσσομάθειας και να κινηθούν οι νόμιμες διαδικασίες εναντίων όσων τα χρησιμοποίησαν. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και σημειακές παρεμβάσεις κατά περίπτωση με αρχή τον έλεγχο των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών.


΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ        30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013
ΘΕΜΑ                TO NEO ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ


Τον Φεβρουάριο του 2011 και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους είχαμε επισημάνει σε όλους τους χώρους εργασίας του δήμου ότι αυτό που θα συναντήσουμε το επόμενο διάστημα θα ήταν οι περικοπές, η συρρίκνωση των εισοδημάτων, οι περικοπές στις χρηματοδοτήσεις προς την τοπική αυτοδιοίκηση και δυστυχώς δεν πέσαμε έξω.
Σε συνέντευξη που δώσαμε πριν δυο μήνες περίπου σε τοπικό ραδιόφωνο περιγράψαμε ακόμη καλύτερα τις συνθήκες που διαμορφώνονται και ερμηνεύσαμε τις προσπάθειες που έκανε η κυβέρνηση για την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος δίνοντας την πραγματική εικόνα.
Κανείς τότε δεν κατανόησε, δυστυχώς αλλά χαρακτηριστήκαμε από μερικούς ως γραφικοί και ότι το κάναμε για να επίδειξη και για εντυπώσεις.
Όλα αυτά ήλθαν και έπονται χειρότερα.
Στις αρχές του τρέχοντος μηνός Ιουλίου 2013 παραβρεθήκαμε στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του δήμου και επισημάναμε τις ακόμη χειρότερες συνθήκες που θα διαμορφωθούν το επόμενο διάστημα.
Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο τονίσαμε με οικονομικά στοιχεία ότι θα έλθουν και άλλα γεγονότα προς την κατεύθυνση της φτωχοποίησης των εργαζομένων και ασφαλώς τις αλλαγές που υποστεί η εργασία είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα.
Το δημοσιονομικό κενό που θα υπάρξει  στα επόμενα χρόνια που επικαλεστήκαμε δυστυχώς επαληθεύθηκε με την χθεσινή έκθεση της Commission, που δόθηκε στην δημοσιότητα.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι το ύψος του κενού εκτιμάται στα 4 δις ευρώ. Το κενό αυτό θα αποτελέσει σημείο μεγάλης συζήτησης τον Σεπτέμβριο όταν η Τρόϊκα θα επανέλθει να αξιολογήσει τις εξελίξεις στην Ελληνική οικονομία ώστε να συνεχιστεί η εκταμίευση των επόμενων δόσεων του χρηματοδοτικού προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Ήδη παρατείνεται η επιβολή του τέλους ακίνητης περιουσίας που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ κατά ένα έτος (μέχρι το 2016) όπως επίσης παρατείνεται το επίδομα αλληλεγγύης επίσης κατά ένα έτος μέχρι το 2016.
Τα δύο αυτά εισπρακτικά μέτρα θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα οικογενειακά εισοδήματα όταν ήδη αυτά είτε έχουν συρρικνωθεί είτε έχουν μηδενιστεί με την αύξηση της ανεργίας.
Η ανεργία προβλέπεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο με πρόβλεψη να φθάσει επισήμως το 29% αφού μπροστά μας έχουμε απολύσεις από το δημόσιο κατά 25000 χιλιάδες περίπου και ακολουθούν άλλες μέσα στο 2014.
Ο ιδιωτικός τομέας ήδη δοκιμάζεται από τον περιορισμό της οικονομικής δυνατότητας του μέσου εισοδήματος ενώ ο περιορισμός του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% είναι αμφίβολης επιτυχίας στην ουσία του. Η μείωση του ΦΠΑ είτε δεν θα μεταφερθεί στον καταναλωτή είτε η μείωση αυτή δεν θα φέρει κάποιο αποτέλεσμα στο εισόδημα του εργαζόμενου ή ακόμη και να συμβάλει στην διαμόρφωση συνθηκών ανάπτυξης.
Η ύφεση προβλέπεται για το 2013 στο 4,2% όπως αναφέρεται στην έκθεση ενώ με τις καλύτερες προοπτικές για το 2014 προβλέπεται ανάπτυξη 0,2%.
Η συρρίκνωση των νοσοκομειακών μονάδων και η περαιτέρω απίσχναση του ΕΟΠΥΥ οδηγούν τους πολίτες σε έλλειψη βασικών συνθηκών διαβίωσης. Τα χρέη του Ελληνικού δημοσίου στον ιδιωτικό τομέα παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο την αντοχή της αγοράς.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων από τα 50 δις που προέβλεπε έχουν περιοριστεί στα 25 δις και για το 2013 από 2,8 δις στα 1,8. Η απαξίωση της περιουσίας του Ελληνικού Κράτους επιταχύνεται με γοργούς ρυθμούς.
Όλα αυτά συνθέτουν σκηνικό εξαθλίωσης και φτωχοποίησης ενώ θέτει σε πλήρη αμφιβολία την επιτυχία του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Κοντά είναι οι νέες απολύσεις στο δημόσιο, που αυτό θα αποτελέσει την δοκιμασία της κοινωνίας. Θα αντέξει στις νέες συνθήκες και θα παραμείνει σε συνθήκες ηρεμίας όπως απαιτείται για την επιτυχία του προγράμματος;
Αμφιβάλλουμε και καταθέτουμε την άποψή μας με θάρρος και τόλμη για να προετοιμάσουμε του εργαζόμενους και όλους τους θεσμούς λειτουργίας ότι στην Ελληνική κοινωνία έχει επιβληθεί μια νέα σελίδα που ακόμη είναι λευκή.
Για την τοπική αυτοδιοίκηση θα αναφερθούμε σύντομα σε άλλη ανακοίνωσή μας θέτοντας τα προβλήματα στην πραγματική τους διάσταση.

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ

  1. Με οριακά κέρδη +0,08% το ΧΑ στις 875 μονάδες με τζίρο μόλις 260 χιλ ευρώ

  2. Με οριακά κέρδη άνοιξαν οι μετοχές των τραπεζών - Εθνική +0,78%, Alpha +0,22% και Πειραιώς +0,41


  3. Έως τις 15 Σεπτεμβρίου η προθεσμία για την υποβολή του Ε9 στο Taxisnet από τα φυσικά πρόσωπα

    Iσπανία: Συρρίκνωση 0,1% της οικονομίας το β΄3μηνο
  4. Στα 1,3269 δολ. το ευρώ - 1,3248 - 1,3270 δολ. η ημερήσια διακύμανση
  5. Ιαπωνία: Πτώση 3,3% της βιομηχανικής παραγωγής τον Ιούνιο
  6. Απώλειες -5,7% για τη μετοχή της Barclays
  7. Πτώση -2,6% για τη μετοχή της Deutsche Bank, στον απόηχο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τριμήνου
  8. Στο Παρίσι ο CAC 40 κερδίζει 0,4% στις 3.984,05 μονάδες
  9. Βarclays: Προχωρά στην έκδοση νέων μετοχών 5,8 δισ. στερλινών
  10. Στο Λονδίνο ο FTSE 100 ενισχύεται 0,4% στις 6.585,37 μονάδες
  11. Με κέρδη διαπραγματεύονται τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια – Στο +0,2% και τις 299,74 μονάδες ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600
  12. Κρατικά λαχεία: Παραχωρούνται για 12 χρόνια στην Κοινοπραξία ΟΠΑΠ, Ιntralot και Scientific Games
  13. Σήμερα αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για τα κρατικά λαχεία
  14. Ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 33% του ΟΠΑΠ στην Emma Delta
  15. Γρηγοράκος (αναπ.υπ.Εσωτερικών): Δεν μπορεί οι υπουργοί να κάνουν συνδικαλισμό – Δεν γίνεται να μην έχουμε μια συγκεκριμένη στρατηγική
  16. UBS: Κέρδη 775 εκατ. ελβ. φράγκα για την επενδυτική της μονάδα το β΄3μηνο
  17. «Ταρακουνήθηκε» η Σαμοθράκη από 5,1 Ρίχτερ – Αισθητή η δόνηση από την Ορεστιάδα μέχρι την Κωνσταντινούπολη
  18. Deutsche Bank: Απροσδόκητη μείωση 49% των κερδών – Στα 334 εκ. ευρώ το β΄3μηνο
  19. Τράπεζα Κύπρου: Προς άρση των περιορισμών από την ΕΚΤ
  20. Τράπεζα Κύπρου: Εντός της ημέρας τα διατάγματα για την εφαρμογή του haircut 47,5% και την αποδέσμευση μέρους των καταθέσεων
  21. Ελβετία: Σύγκρουση τρένων – Ένας νεκρός και 35 τραυματίες
  22. Άνοδος 1,53% στο Nikkei, έκλεισε στις 13.869,82 μονάδες

ΝΕΑ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Επί τέλους τίθεται επί της ουσίας το ζήτημα του εκπαιδευτικού συστήματος, της φιλοσοφίας και των εξετάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Η φιλοσοφία στρέφεται προς την κατεύθυνση της αναβίωσης του παλαιού συστήματος των δεσμών σε σύγχρονη έκδοση.
Τρεις οι βασικές κατευθύνσεις αντιστοίχως με αυτές των δεσμών.
Το κυριότερο είναι ότι ενεργοποιούνται όλες οι τάξεις του Λυκείου και θεωρούνται ως προετοιμασία για την είσοδο του υποψηφίου στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ανατίθεται σε μόνιμη επιτροπή εξετάσεων για την διεξαγωγή τους, την παρακολούθησή τους και της αξιολόγησή τους.
Οι μαθητές που ήδη βρίσκονται στο Λύκειο θα ακολουθήσουν το παλαιό σύστημα ενώ οι μαθητές που θα εισαχθούν από φέτος στην Α΄Λυκείου θα ακολουθήσουν το νέο σύστημα.
Το νομοσχέδιο είναι έτοιμο προς ψήφιση στην Βουλή εντός του θέρους ώστε από τον Σεπτέμβριο να βρει το σχολείο έτοιμο να υποδεχθεί τις αλλαγές.
Οι αλλαγές αυτές βρίσκονται στην σωστή κατεύθυνση. Πολλά χρόνια τώρα από την δική μας πλευρά, ως παλαιοί στην παρακολούθηση του συστήματος αλλά και ως εργαζόμενοι είχαμε διαπιστώσει τα σημαντικά λάθη αυτού στου συστήματος. κυρίως όμως το λάθος στην φιλοσοφία της εκπαίδευσης στο Λύκειο.
Το σημαντικό στοιχείο εντοπίζεται στο γεγονός ότι η εκπαίδευση στο Λύκειο δεν είναι υποχρεωτική, πράγμα που σημαίνει ότι όποιος αποφασίσει να ακολουθήσει αυτή την πορεία έχει στόχο την ένταξή του στο επιστημονικό δυναμικό της χώρας και από εκεί ακολουθεί την επαγγελματική του καριέρα. 
Υπ΄αυτή την έννοια η εκπαίδευση απαιτείται να είναι σε υψηλό επίπεδο με απαιτήσεις από την πλευρά του σχολείου. Ο μαθητής και εν δυνάμει υποψήφιος απαιτείται να είναι προσεκτικός, αποφασισμένος, πειθαρχημένος και με συγκεκριμένη στόχευση για το επόμενο τριετές πρόγραμμα εκπαίδευσής του στο Λύκειο.
Εμείς ακολουθούσαμε πάντα αυτό το σύστημα ακόμη κι αν η επικρατούσα λογική και νοοτροπία  βρίσκονταν σε αντίθεση κατεύθυνση.
Θα επανέλθουμε στην αξιολόγηση και εκτίμηση των νέων εξελίξεων στην Βθμια εκπαίδευση.

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...