Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

O ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΄΄ΜΠΛΕ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ΄΄





Στην περιγραφή του βίντεο στο YouTube σχολιάζει:
«Η δεύτερη πανσέληνος του Ιουλίου πλησιάζει και σύμφωνα με τη σύγχρονη λαϊκή δοξασία είναι “μπλε φεγγάρι”».

Στην αρχή, ο αφηγητής εξηγεί την αγγλική φράση «once in a blue moon» που λέγεται όταν θέλει κάποιος να δείξει ότι γίνεται κάτι πολύ σπάνια. Αυτό που λέμε σε απλά ελληνικά «μία στο τόσο», στα αγγλικά λέγεται «μία σε κάθε μπλε φεγγάρι».

Ομως, η NASA σπεύδει αμέσως να ξεκαθαρίσει πως «φέτος το blue moon σημαίνει απλά το τέλος του Ιουλίου» και σημειώνει ότι φέτος τον Ιούλιο θα σημειωθούν δύο πανσέληνοι. Η μία έγινε στις 2 Ιουλίου και η επόμενη θα γίνει απόψε και θεωρείται μπλε φεγγάρι και ορίζεται έτσι, επειδή έχει καθιερωθεί σαν σύγχρονη λαϊκή δοξασία η κάθε δεύτερη πανσέληνος ενός μήνα να ονομάζεται blue moon.

Στο βίντεο αναφέρεται ότι ο όρος blue moon είναι σύγχρονος και πως εισάχθηκε στην καθημερινότητα αρχικά των αγροτών του '40. Μάλιστα, προκειμένου να εξηγήσει το μπλε φεγγάρι, το επιστημονικό περιοδικό «Sky and Telescope» δημοσίευσε ένα άρθρο το 1946 που έφερε τον τίτλο «once in a blue moon». Κι έτσι κι επίσημα υπάρχει σε έγγραφο πως η δεύτερη πανσέληνος σε έναν μήνα ονομάζεται μπλε φεγγάρι. Και όπως σημειώνει ο σχολιαστής της NASA, «όσο κι αν αυτός ο χαρακτηρισμός δεν είναι σωστός, τουλάχιστον ήταν κατανοητός. Κι έτσι γεννήθηκε το σύγχρονο μπλε φεγγάρι».

Ομως, τα περισσότερα «μπλε φεγγάρια» έχουν ένα απαλό γκρι ή λευκό χρώμα, όπως ακριβώς το φεγγάρι που βλέπουμε οποιαδήποτε άλλη νύχτα. Η δεύτερη πανσέληνος μέσα σε ένα μήνα επίσης δεν αλλάζει χρώμα. Ωστόσο, σε σπάνιες περιπτώσεις η σελήνη μπορεί να γίνει μπλε. Ένα πραγματικά μπλε χρώμα στο φεγγάρι μπορεί να προκληθεί από την έκρηξη ενός ηφαιστείου.

Η NASA αναφέρει ως παράδειγμα ότι το 1883 οι άνθρωποι έβλεπαν μπλε φεγγάρια σχεδόν κάθε νύχτα, μετά από την έκρηξη του ηφαιστείου Κρακατόα στην Ινδονησία που είχε μέγεθος αντίστοιχο μίας ατομικής βόμβας 10 μεγατόνων. Τα σύννεφα σκόνης στην ατμόσφαιρα γέμισαν με σωματίδια τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας και έτσι η σελήνη έδειχνε μπλε.

Επίσης, το φεγγάρι έγινε μπλε και κατά την έκρηξη του ηφαιστείου Ελ Χιχόν στο Μεξικό το 1983, κατά την έκρηξη του ηφαιστείου Πινατούμπο Λουζόν στις Φιλιππίνες το 1991.

Το ίδιο μπορεί να γίνει και κατά τη διάρκεια πυρκαγιών, όπως στις πυρκαγιές στη Σουηδία το 1950 και στον Καναδά το 1951.

Από την άλλη, το φεγγάρι μπορεί να γίνει και κόκκινο για τον ίδιο λόγο που γίνεται και ο ήλιος κόκκινος κατά τη δύση. Εξαιτίας της ατμόσφαιρας το φεγγάρι μπορεί να γίνει κόκκινο πολύ πιο συχνά από ό,τι μπλε, αναφέρει η NASA και παροτρύνει τους «κυνηγούς» των αστρονομικών φαινομένων, αλλά και τον απλό κόσμο να δει την ανατολή της Σελήνης και να διαπιστώσει τι χρώμα θα έχει.


Πηγή: Blue Moon: H NASA εξηγεί το μπλε φεγγάρι που θα κυριεύσει απόψε τον ουρανό [βίντεο] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/219858/blue-moon-h-nasa-exigei-mple-feggari-poy-tha-kyrieysei-apopse-ton-oyrano-vinteo#ixzz3hSYwCKJY

Η εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο φωτισμό δεν «ευνοεί» τροχαία και εγκληματικότητα

Ο δημόσιος φωτισμός μπορεί να είναι λιγότερο έντονος, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και χρημάτων, χωρίς αυτό να αυξήσει ούτε τα τροχαία ατυχήματα στους λιγότερο φωτισμένους δρόμους, ούτε τα περιστατικά εγκληματικότητας. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα και οι ερευνητές εισηγούνται στις Αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης να μην διστάσουν να κάνουν τις πόλεις πιο σκοτεινές.
Οι ερευνητές της Σχολής Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής και του University College του Λονδίνου, με επικεφαλής τον δρα Φιλ Έντουαρντς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό επιδημιολογίας "Journal of Epidemiology and Community Health", ανέλυσαν στοιχεία για μια περίοδο 14 ετών (2000-2013), προερχόμενα από 62 τοπικές κοινότητες στη Βρετανία, οι οποίες είχαν κατά καιρούς δοκιμάσει να χαμηλώσουν τα φώτα στους δημόσιους χώρους και δρόμους.
Οι βρετανικές πόλεις είχαν πειραματισθεί με μια ποικιλία στρατηγικών: μόνιμο σβήσιμο ορισμένων φώτων, μείωση των ωρών που οι λάμπες έμεναν αναμμένες τα βράδια, χαμήλωμα της έντασης του φωτισμού, αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων με λιγότερο ενεργοβόρες λάμπες LED κ.α.
Τα στοιχεία αυτά εξετάσθηκαν σε σύγκριση με στοιχεία για τυχόν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και της εγκληματικότητας (κλοπές, ληστείες, σεξουαλικές και βίαιες επιθέσεις κ.α.) στα ίδια μέρη, όπου έγιναν οι πειραματισμοί. Δεν διαπιστώθηκε όμως καμία αύξηση στα σχετικά περιστατικά.
Όπως είπε ο Έντουαρντς, «σε μια εποχή που η τοπική αυτοδιοίκηση έχει ανάγκη να κάνει περικοπές δαπανών, τα ευρήματά μας δείχνουν ότι, αξιολογώντας προσεκτικά τους κινδύνους, ο δημόσιος φωτισμός μπορεί να μειωθεί, χωρίς να αυξηθούν τα τροχαία και τα εγκλήματα».
 Η καθηγήτρια Σέιν Τζόνσον του UCL χαρακτήρισε «ενθαρρυντικά» τα ευρήματα, αλλά επεσήμανε ότι «είναι σημαντικό να τονισθεί πως αυτό δεν σημαίνει ότι θα συμβεί το ίδιο σε κάθε γειτονιά, γι' αυτό οι όποιες αλλαγές στο δημόσιο φωτισμό πρέπει να υλοποιηθούν προσεκτικά».
Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με την μελέτη, σε αρκετές περιπτώσεις οι κάτοικοι δεν πρόσεξαν την μείωση του φωτισμού και δεν αισθάνθηκαν πιο ανασφαλείς, ούτε περιόρισαν τις μετακινήσεις τους. Όμως όταν τα φώτα είχαν σβήσει τελείως σε κάποια σημεία, οι ανησυχίες των ανθρώπων ήσαν μεγαλύτερες. Το πλήρες σβήσιμο των φώτων θεωρήθηκε επίσης ως έλλειψη ενός δημόσιου αγαθού.
Άλλοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν πιο επιφυλακτικοί, επισημαίνοντας ότι δεν μπορεί κανείς να είναι πράγματι σίγουρος ότι δεν θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις, αν οι πόλεις γίνουν πιο σκοτεινές τα βράδια.

ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΑΝΑ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΕΤΗΣΙΑ



ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΝΤΟΥΜΠΑΙ ΤΑ ΒΛΕΠΕΤΕ ΑΥΤΑ!!!!











                           

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ!!!

Μας έστειλαν ένα κείμενο γραμμένο και δημοσιευμένο από τοπική ιστοσελίδα προκειμένου να ενημερωθούμε και ασφαλώς να σχολιάσουμε.
Είναι βέβαιο ότι ο φίλος, που το έστειλε εντυπωσιάστηκε με το πάθος της ΄΄γραφίδας΄΄ και αποφάσισε να μας το μεταφέρει και μας παρεκάλεσε να το σχολιάσουμε τονίζοντας ιδιαίτερα το κυκλοφοριακό της πόλης και τις δικές μας παρεμβάσεις !!

Κατ΄αρχήν θα πρέπει να καταγράψουμε ότι πολλά χρόνια κινούμενοι στον χώρο της τοπικής ενημέρωσης γνωρίζουμε εξαιρετικά καλά την ΄΄γεωγραφία΄΄ του τόπου και ξέρουμε, επίσης, πολύ καλά ακόμη και τον τρόπο σκέψης ακόμη.
Έτσι δεν μας εντυπωσιάζει οποιαδήποτε στοχευμένη ενέργεια. 
Άλλωστε είμαστε θύματα συκοφαντικών δημοσιευμάτων στο παρελθόν. Δημοσιευμάτων με συγκεκριμένο σκοπό.

Εμείς διατηρήσαμε την ψυχραιμία μας διότι απλά ξέραμε την πραγματικότητα και τι κρύβονταν πίσω από αυτά τα δημοσιεύματα. 
Έτσι μάθαμε να διαβάζουμε και καταλαβαίνουμε πολύ περισσότερα απ΄αυτά που η κάθε γραφίδα παρουσιάζει.
Αυτό ήταν το πρώτο σχόλιο. Το δεύτερο.

Δημοσιεύματα εμφανίστηκαν να υπερασπίζονται την δημοτική αρχή όταν ΄΄Ο Περιηγητής Βριλησσιών΄΄ προχώρησε σε αυστηρή κριτική στην δημοτική αρχή με αφορμή τις αποφάσεις που έπαιρνε σχετικά με τις τοπικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. 
Είναι ολοφάνερο ότι στην κριτική αυτή έπρεπε να απαντήσει στην ουσία ο δήμαρχος υπερασπιζόμενος την θητεία και την λειτουργία του!!
Θα μας εξέπληττε αν είχαμε πράγματι κάποια απάντηση. Όμως κάτι έπρεπε να γίνει προκειμένου να μην μείνει η κοινή γνώμη με τις απόψεις του ΄΄Περιηγητή Βριλησσίων΄΄.
Την δουλειά ανέλαβε να κάνει τοπικό μέσο ενημέρωσης. Δεν μας εξέπληξε, το λέμε και πάλι. Γνωρίζουμε πολύ καλά τα πράγματα.

Ας δούμε, όμως, την ουσία του ζητήματος.

Εδώ υπήρξαν εκπλήξεις.

Η ΄΄γραφίδα΄΄ θεωρεί ότι ύστερα από ένα και πλέον χρόνο (μην μας πει κανείς ότι η νέα δημοτική αρχή ανέλαβε από τον Σεπτέμβριο διότι θα διαψευστεί άμεσα από τα γεγονότα) και ύστερα από τα δημοσιεύματα του ΄΄Περιηγητή Βριλησσών΄΄ για τις προθέσεις της αναφορικά με το κυκλοφοριακό, η δημοτική αρχή έπραξε μέγιστο έργο για την πόλη να προχωρήσει στην προκήρυξη της μελέτης του κυκλοφοριακού.
Για μας η δημοτική αρχή αναγκάστηκε να το κάνει υπό την πίεση που ασκήσαμε ενώ στην πραγματικότητα δεν ήθελε και δεν επρόκειτο να το κάνει. Αν υπήρχε πράγματι η πρόθεση όφειλε από πολύ ενωρίς να το κάνει και να μην προχωρεί σε τοπικές ρυθμίσεις του κυκλοφοριακού της πόλης εξυπηρετώντας συγκεκριμένες περιπτώσεις. 

Η ΄΄γραφίδα΄΄ αναφέρεται επίσης στην αναθεώρηση του προϋπολογισμού του 2015. Αναφέρεται σε μια δύσκολη προσαρμογή του π/υ, λέγοντας για ΄΄αντικειμενικές δυσκολίες΄΄ χαρακτηριστικά. Δεν πιστεύουμε ότι καταλαβαίνει κανείς το επιχείρημα και μάλιστα ως μέγα έργο!!

Μέγα έργο, επίσης, θεωρεί η ΄΄γραφίδα΄΄ το γεγονός ότι εξ αιτίας των προβλημάτων υδροδότησης στα Άνω Βριλήσσια προγραμματίζει (στο....μέλλον όμως)  ΄΄νέα έργα ουσιαστικής αποκατάστασης των προβλημάτων΄΄!!!  
Ουάου!! Στο μέλλον, στο ΄΄θα΄΄ και έγινε μέγιστο έργο της διοίκησης!!!

Ένα επίσης σοβαρό ζήτημα που ΄΄αποκατέστησε΄΄ η νέα διοίκηση ήταν η κανονικότητα στις εκδόσεις των λογαριασμών ύδρευσης!!
Πάλι,  Ουάου!!! Τρομερό έργο να εισπράξεις σε μισό χρόνο λογαριασμούς ύδρευσης δυο ετών!!!!
 Αυτό είναι ΄΄έργο΄΄ σε μια περίοδο μάλιστα που η δημοτική αρχή όφειλε να είναι εξαιρετικά προσεκτική σ΄αυτή την συγκυρία αναφορικά με τα οικονομικά/
Εδώ να παραπέμψουμε σ΄εκείνους που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα πόσοι δημότες όφειλαν κατανάλωση νερού και κατέφυγαν σε ρύθμιση οφειλών λόγω αδυναμίας να ανταποκριθούν στους ...νέους ρυθμούς της νέας διοίκησης!!!
Αλλά την ανικανότητα. την αδράνεια και την αδιαφορία της προηγούμενης διοίκησης αν την αντιμετωπίζουμε ως έργο μεγάλης πνοής τότε μάλλον οι προσδοκίες για μια άλλη και νέα δημοτική αρχή πρέπει να ακυρωθούν!!!! 

Τι να πούμε για τα παρακάτω που αναφέρει η ΄΄γραφίδα΄΄!!

Η συνέχιση των προηγούμενων δράσεων των νομικών προσώπων, η λογοδοσία του δημάρχου, η ικανοποίηση των αιτημάτων των δημοτών πέριξ του ΤΥΠΕΤ αποτελούν μέγιστο έργο πνοής για μια δημοτική αρχή!!!
Ξανά, Ουάου!!!
Χάσαμε το μέτρο, σύντροφοι και συναγωνιστές!!

Η ΄΄γραφίδα΄΄ στην συνέχεια επιδίδεται σ΄ένα τσουνάμι υποσχέσεων, που πρόκειται να μετουσιωθούν σε μεγάλα έργα στην πόλη αλλά στο ....μέλλον αλλά και σ΄ένα πλήθος ''πρέπει να γίνουν΄΄, ευχές και παροτρύνσεις βέβαια και που με όλα αυτά είναι φανερό ότι επιχειρείται να υποκαταστήσει την ίδια την δημοτική αρχή.!!!

Προσπαθήσαμε να απομονώσουμε τι νέο και ποιο έργο υλοποίησε σ΄ένα χρόνο αυτή η δημοτική αρχή. Αν εξαιρέσουμε την προκήρυξη της κυκλοφοριακής μελέτης κι αυτό με τις συνθήκες που περιγράψαμε τίποτα άλλο δεν έχει γίνει, σοβαρό, αξιόλογο και ωφέλιμο για τον δήμο.

Αλλά μια δημοσιογραφική ΄΄γραφίδα΄΄ οφείλει να επισημαίνει όχι τι έκανε μια δημοτική αρχή ή μια εξουσία αλλά τι δεν έκανε και όφειλε να κάνει σε σχέση με το χρόνο και την δυνατότητά της.
Αυτά δεν τα είδαμε από κανένα και τονίζουμε ότι τελικά η μόνη ιστοσελίδα που ασχολείται με αυτό είναι ΄΄Ο Περιηγητής Βριλησσίων΄΄. Κι αυτό όχι για να ασκήσουμε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση αλλά για το αντικειμενικό όφελος του δημότη. Κι επειδή δεν μας αρέσει ούτε ποτέ μας άρεσε η υποκρισία και το ψεύδος, επιχειρούμε πάντα να αποδώσουμε την πραγματικότητα.  Δεν μας αρέσει, επίσης, το συγχωροχάρτι αποσιωπώντας τα προβλήματα της πόλης.
Να επισημάνουμε ότι δεν έχουμε τίποτα με κανένα αλλά μας ενοχλεί όταν υπάρχουν ανακρίβειες και ψεύδη.

Δείτε, επίσης και ένα εξίσου προκλητικό γεγονός.

Συνέβη δεύτερη φορά να αργήσει η πληρωμή μέρους των εργαζομένων του δήμου για κάποιο λόγο. Ασφαλώς υπεύθυνος είναι ο δήμαρχος για κάθε παράληψη, αστοχία ή ανθρώπινο λάθος. 
Όμως το να σπεύδουν άπαντες να αναδεικνύουν το ζήτημα αυτό ως μέγιστο είναι το απόλυτο λάθος.
Η ΄΄γραφίδα΄΄ λοιπόν έσπευσε να το χαρακτηρίσει ΄΄μικρό ανθρώπινο λάθος΄΄ με στόχο να υπερασπιστεί την δημοτική αρχή. Και μόνο αυτό δεν αντιλαμβάνεται, η κατά τα άλλα συμπαθής ΄΄γραφίδα΄΄, εκτίθεται  απέναντι στο αναγνωστικό της κοινό;
Δεν αντιλαμβάνεται ότι γράφει με στόχο την στήριξη στην δημοτική αρχή με κάθε τρόπο; Πως θα είναι ένα μέσο αντικειμενικής πληροφόρησης;
Ένα σύνηθες λάθος στα πλαίσια της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών να αποτελεί στοιχείο ικανότητας η μη της δημοτικής αρχής; Ασφαλώς, για εμάς, όχι.
Τα σύκα, σύκα και η σκάφη, σκάφη. 
Υπάρχουν τόσα άλλα ζητήματα που εκκρεμούν σ΄αυτή την πόλη που μάλλον υποβαθμίζει την νοημοσύνη μας ασχολούμενοι με αυτό το ζήτημα.

Να πω ξανά ουάου γι΄αυτές τις μικρότητες; Άστο αυτή την φορά!!

Στην ουσία εμάς δεν μας πέφτει και λόγος ασφαλώς.
(Θα διατηρήσουμε κάποια επιφύλαξη στην άποψή μας μήπως συμβαίνει κάποιο άλλο γεγονός το οποίο δεν γνωρίζουμε και που μπορεί να αποτελεί ισχυρό τεκμήριο για τις κριτικές που ασκήθηκαν).
Γράψαμε αυτές τις γραμμές για να επισημάνουμε ότι όλοι διαβάζουν τον ΄΄Περιηγητή Βριλησσίων΄΄ και μάλλον φοβούνται την ΄΄γραφίδα΄΄του τελικά. 
Έτσι ερμηνεύουμε τα απανωτά δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών.

Έχουμε πολλά να γράψουμε και θα γράψουμε πάντα με αντικειμενικό μάτι, καθαρή και έντιμη ανιδιοτέλεια.  Μοναδικός στόχος η απαλλαγή από συνήθειες και σταθερές μιας αγκιστρωμένης τοπικής αυτοδιοίκησης με παλαιού τύπου πολιτικές, που παραπέμπουν στην εποχή ΄΄Μαυρογιαλούρου΄΄.

Θα το κάνουμε όσο μπορούμε καλύτερα και θα καυτηριάζουμε τις προθέσεις και μόνο κάποιοι να παραπλανήσουν και να αποπροσανατολίσουν ή ακόμη και να προκαλέσουν την λήθη από την πραγματικότητα εκ μέρους κάθε αρχής και  εξουσίας.

ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: ΤΑ CAPITAL CONTROLS ΜΑΣ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ 2,8 ΔΙΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!

Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής: Τα capital controls μας στοιχίζουν 2,8 δις την εβδομάδα

«Χρεοκοπία και Grexit δεν είναι αναπόφευκτο να συμβούν» σύμφωνα με τη νέα τριμηνιαία έκθεση (Απρίλιος – Ιούνιος 2015) του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, στην οποία αναφέρεται ότι τα capital controls κοστίζουν στην ελληνική οικονομία 2,8 δισ. ευρώ την εβδομάδα.
Οι συντάκτες επισημαίνουν πως η κατάσταση της οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2015 χειροτέρευσε, καθώς επανήλθε σε υφεσιακή τροχιά, εξηγώντας πως οι αιτίες δεν εντοπίζονται μόνο στις εκλογές, αλλά και στις διαπραγματευτικές τακτικές της κυβέρνησης και στο δημοψήφισμα.
«Προς στιγμή, η χώρα φάνηκε να βαδίζει προς μια χαοτική χρεοκοπία» αναφέρεται χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός στη Βουλή (15.7.2015), η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με το δίλημμα ή να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία με τους εταίρους, όπως και έγινε τελικά στις 12 Ιουλίου, ή να χρεοκοπήσει και να βρεθεί εκτός Ευρωζώνης, αποκομμένη από τους μηχανισμούς αλληλεγγύης της ΕΕ».
Στην έκθεση σημειώνεται ότι «η διαπραγματευτική θέση της χώρας μας δεν ενισχύθηκε με την παρατεταμένη διαπραγμάτευση, με τις τράπεζες κλειστές, την οικονομία σε ύφεση, τη δημόσια οικονομία σε ακαταστασία, την εμπιστοσύνη να έχει χαθεί (αν και όχι μόνο με ελληνική ευθύνη) και τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) να αδειάζουν γρήγορα».
Επιπροσθέτως, εκφράζεται αμφιβολία για τον αν μπορεί να εφαρμοστεί οποιαδήποτε συμφωνία την ώρα που «η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν εκπέμπει και δεν εξηγεί ένα σαφές μήνυμα (ή όραμα) και όσο δεν υπάρχει ιδιοκτησία (ownership) των μεταρρυθμίσεων που νομοθετούνται. Σημαντικές, πηγές ανησυχίας για την επιτυχία, αποτελούν, η οριακή κατάσταση που βρίσκεται ο κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του και η εξάντληση του κοινωνικού σώματος από τα συσσωρευμένα αποτελέσματα της κρίσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία από το 2010».
«Η κατάσταση της οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2015 χειροτέρευσε καθώς η χώρα επανήλθε σε υφεσιακή τροχιά».
Οι αιτίες είναι πολλές: η εκλογική διαδικασία πρώτα και, στη συνέχεια, η μη συμφωνία με τους θεσμούς (=τρόικα) επηρέασε τελικά τις επενδυτικές αποφάσεις των επιχειρήσεων και, μετά από μια μικρή αναλαμπή το Φεβρουάριο, τους καταναλωτές.
Παράλληλα, ο συνδυασμός της φειδωλής παροχής ρευστότητας από τον ELA (Emergency Liquidity Assistance) και της αυξημένης εκροής καταθέσεων που οδηγούσε σε αποθησαύριση του χρήματος επιδείνωνε ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Γεγονός είναι ότι συνεχίσθηκε το κλείσιμο επιχειρήσεων και η ανεργία άρχισε να αυξάνεται πάλι, ενώ οι διάφορες εκκρεμότητες άρχισαν να απειλούν και τον τουρισμό.
Εν ολίγοις, η αβεβαιότητα αποτέλεσε τον βασικό προσδιοριστικό παράγοντα για την υφεσιακή τροχιά» αναφέρεται στο εισαγωγικό κομμάτι για να προστεθεί «Η αποχώρηση από τις διαπραγματεύσεις, η λήξη του προγράμματος προσαρμογής (τέλος Ιουνίου 2015), η διακοπή της αποπληρωμής δανείων στο ΔΝΤ και η προκήρυξη του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου επιδείνωσαν την οικονομική κατάσταση.
Πιο συγκεκριμένα, η συνακόλουθη ανασφάλεια που προκλήθηκε, οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη εκροή καταθέσεων, η οποία σε συνδυασμό με τη διακοπή ρευστότητας από τον ELA, είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls) αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το οικονομικό κόστος στο οποίο προστέθηκε και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Προς στιγμή, η χώρα φάνηκε να βαδίζει προς μια χαοτική χρεοκοπία. Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός στη Βουλή (15.7.2015)2 η χώρα βρέθηκε, αντιμέτωπη με το δίλημμα ή να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία με τους εταίρους, όπως και έγινε τελικά στις 12 Ιουλίου,3 ή να χρεοκοπήσει και να βρεθεί εκτός Ευρωζώνης αποκομμένη από τους μηχανισμούς αλληλεγγύης της ΕΕ.
Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή (ΓΠΚΒ) είχε εξ αρχής υποστηρίξει (πριν και μετά από τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015) ότι έπρεπε να επιτευχθεί το ταχύτερο δυνατό συμφωνία με τους θεσμούς.
Επίσης, σε προηγούμενες εκθέσεις μας είχαμε υποστηρίξει ότι ήταν απαραίτητο ένα τρίτο πρόγραμμα στήριξης, που θα εξασφάλιζε τις χρηματοδοτικές ανάγκες τις χώρας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, στο βαθμό που δεν ήταν εφικτή η προσφυγή στις αγορές. Όπως αναφέραμε επίσης, το πρόγραμμα αυτό θα έπρεπε να συνοδευτεί και με αναδιάρθρωση του χρέους.
Σειρά κειμένων που παρουσίασε διαδοχικά η ελληνική πλευρά στις διαπραγματεύσεις έδειχναν επίσης ότι οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας και εταίρων μειώνονταν. Κατά τη γνώμη μας, μια ταχεία κατάληξη σε συμφωνία με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) πάνω σε ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων το οποίο θα αποτελεί “ιδιοκτησία” της ελληνικής πλευράς και κοινωνίας, παρά τις πολιτικές -ιδεολογικές δυσκολίες, ήταν και παραμένει σε όρους γενικής ευημερίας προτιμότερη από την παράταση της εκκρεμότητας ή και από μια ενδεχόμενη άτακτη χρεοκοπία. Είναι δηλαδή προτιμότερη ακόμα και με καθαρά οικονομικά κριτήρια.
Σημειώναμε ότι οι συσχετισμοί δύναμης ήταν εξ αρχής δυσμενείς για την Ελλάδα. H διαπραγματευτική θέση της χώρας μας δεν ενισχύθηκε με την παρατεταμένη διαπραγμάτευση, με τις τράπεζες κλειστές, την οικονομία σε ύφεση, τη δημόσια οικονομία σε ακαταστασία, την εμπιστοσύνη να έχει χαθεί (αν και όχι μόνο με ελληνική ευθύνη) και τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) να αδειάζουν γρήγορα. Δεν πρέπει όμως να αγνοήσουμε ότι το μεγάλο ερώτημα δεν έχει ακόμα απαντηθεί, αν δηλαδή συνολικά η πολιτική προσαρμογής μπορεί να ολοκληρωθεί ή πετύχει υπό την πίεση του εξωτερικού παράγοντα που λέγεται «θεσμοί». Ελπίζουμε ότι θα συμφωνηθεί ένα πρόγραμμα προσαρμογής με τον ΕΜΣ και ότι δεν θα επαναληφθεί ο πόλεμος τριβής στις συνεχείς διαβουλεύσεις πριν και μετά το νέο πρόγραμμα προσαρμογής. Όμως, η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι τα όποια αποτελέσματα επιτυγχάνονται, δεν θα είναι μόνιμα αν η κοινωνία δεν τα αποδέχεται. Επίσης, η κοινωνία δεν θα τα αποδεχθεί όσο η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν εκπέμπει και δεν εξηγεί ένα σαφές μήνυμα (ή όραμα) και όσο δεν υπάρχει ιδιοκτησία (ownership) των μεταρρυθμίσεων που νομοθετούνται. Σημαντικές, πηγές ανησυχίας για την επιτυχία, αποτελούν, η οριακή κατάσταση που βρίσκεται ο κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του και η εξάντληση του κοινωνικού σώματος από τα συσσωρευμένα αποτελέσματα της κρίσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία από το 2010».
Η κυβέρνηση έχασε την αξιοπιστία στο εξωτερικό και στο εσωτερικό – Πράξη ευθύνης η στήριξη της αντιπολίτευσης
Ως μόνο καλό νέο όπως αναφέρεται- είναι η προκαταρκτική συμφωνία με τους εταίρους. Ωστόσο οι συντάκτες επισημαίνουν πως πρόκειται «για συμφωνία για το πώς θα καταλήξουμε σε συμφωνία εντός αφόρητα στενών προθεσμιών. Και ασκεί μεγάλη πίεση στο πολιτικό μας σύστημα. Μέχρι να φθάσουμε στο νέο «μνημόνιο συνεννόησης» οι διαπραγματεύσεις θα είναι σκληρές γιατί μετά τα προαπαιτούμενα, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να συνεργασθεί με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών για να συγκεκριμενοποιήσει προτάσεις (μαζί με ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για νομοθέτηση και υλοποίηση) σε πολύπλοκα θέματα όπως το ασφαλιστικό και οι εργασιακές σχέσεις. Σε όλα αυτά υπάρχουν περιθώρια ερμηνείας της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής. Οι τελικές επιλογές θα αποτυπωθούν στο νέο μνημόνιο συνεννόησης με τον ΕΜΣ και το ΔΝΤ».
Εκτός αυτών, σημειώνεται ότι εως την Σύνοδο Κορυφής της 12 Ιουλίου η κυβέρνηση αντιμετώπιζε πρόβλημα αξιοπιστίας στο εξωτερικό. Μετά από αυτή και την συμφωνία που επετεύχθη, έχασε και την αξιοπιστία της στο εσωτερικό. Αυτό γιατί όπως εξηγούν οι συντάκτες η κυβέρνηση «το προηγούμενο διάστημα συντηρούσε ανεδαφικές, όπως αποδείχθηκε με βάση το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων, προσδοκίες, που εκδηλώθηκαν εκκωφαντικά στο 62% ΟΧΙ του δημοψηφίσματος. Αυτό το εσωτερικό πρόβλημα αξιοπιστίας μπορεί να έχει πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, παρά το γεγονός ότι η απόφαση του πρωθυπουργού να καταλήξει σε συμφωνία αποτελεί πράξη ευθύνης – λαμβάνοντας ως δάνειο τον όρο από τον Max Weber. Αντίστοιχα, πράξη ευθύνης αποτελεί και η στήριξη που παρείχαν κόμματα της αντιπολίτευσης».
Τι θα γίνει σε περίπτωση επιστροφής στη δραχμή – Κριτική σε Αριστερή Πλατφόρμα, Ζωή Κωνσταντοπούλου και Γιάνη Βαρουφάκη
Υποστηρίζεται ότι η συμφωνία έχει βιώσιμα χαρακτηριστικά, καθώς, εκτός της αύξησης φόρων που ενισχύουν την ύφεση, περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις που μπορούν να αναστρέψουν την κατάσταση.
Επιπροσθέτως, η έκθεση επιχειρεί να δώσει μια γενική εικόνα του τι θα συμβεί σε περίπτωση επιστροφής της ώρας στην δραχμή. Εκτός αυτών οι συντάκτες ασκούν κριτική σε όσους συγκρίνουν την νέα συμφωνία με την Συνθήκη των Βερσαλλιών -όπως έχει κάνει ο κ. Γ. Βαρουφάκης- ή ως «πραξικόπημα» -όπως έχει κάνει η κα Ζ. Κωνσταντοπούλου.
Τονίζουν συγκεκριμένα τα εξής:
– Με τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου στη Σύνοδο Κορυφής η Ελλάδα απέφυγε απότομη χρεοκοπία με χαοτικά και απρόβλεπτα αποτελέσματα που θα είχαν ανυπολόγιστες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις και ενδεχόμενη έξοδο από την Ευρωζώνη. Μια πρώτη ιδέα για το τι θα συμβεί αν δεν εφαρμοσθεί η συμφωνία της 12ης Ιουλίου μας έδωσαν οι εξελίξεις μετά την εισαγωγή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) και την προκήρυξη του δημοψηφίσματος. Αν μάλιστα καταλήξουμε σε επιστροφή στη δραχμή, η χώρα κινδυνεύει να εμπλακεί σε ένα φαύλο κύκλο υποτιμήσεων και πληθωρισμού. Το ΔΝΤ έχει υπολογίσει ότι η υποτίμηση έναντι του Ευρώ θα ήταν 50%, πράγμα που θα σήμαινε δραστική μείωση της αξίας των καταθέσεων και άλλων αποταμιεύσεων, οι τιμές των εισαγόμενων προϊόντων θα αυξάνονταν και θα ωθούσαν τον πληθωρισμό στο 35% και το ΑΕΠ θα μειωνόταν κατά 8%.10 Συνοπτικά, η τελική συμφωνία με τους θεσμούς, που πλέον διαφαίνεται στον ορίζοντα, είναι σημαντική για να αποφύγουμε τα χειρότερα βραχυχρόνια και να μην εισέλθουμε σε ένα αβέβαιο τοπίο μακροχρόνια.
– Τα μέτρα, ως σύνολο, αντέχουν στην οικονομική κριτική καθώς δεν περιορίζονται σε αυξήσεις φόρων. Επομένως ο συμβιβασμός, μπορεί να καταστεί οικονομικά βιώσιμος, δεδομένου κιόλας ότι περιέχει μια σημαντική αναπτυξιακή πτυχή (ορισμένες κρίσιμες μεταρρυθμίσεις + χρηματοδοτήσεις) και μπορεί να μειώσει γρήγορα την αβεβαιότητα. Ο φόβος ότι θα αποτύχει ή ότι «έχει ήδη αποτύχει» ελέγχεται ως προς τη δυνατότητά του να συμπεριλάβει όλες τις πτυχές ή ως προς την ορθότητά του. Ειδικά τα στοιχεία της συμφωνίας που αφορούν σε χρηματοδοτήσεις, βοήθεια και επενδύσεις είναι κρίσιμα για να εξουδετερωθούν (αν όχι το 2015, το 2016) οι υφεσιακές επιπτώσεις των νέων μέτρων. Η συμφωνία θα ανοίξει τον δρόμο για ομαλή εφαρμογή του ΕΣΠΑ και εν μέρει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις μέσω του προγράμματος αγοράς κρατικών ομολόγων της ΕΚΤ («πρόγραμμα Draghi») και εφόσον η Ελλάδα αρχίσει να βγαίνει στις αγορές. Στο ζήτημα του χρέους αναφερόμαστε πιο κάτω.
– Το επιχείρημα ότι μετά την έξοδο από την Ευρωζώνη και ένα αρχικό «σοκ» η οικονομία θα ανέκαμπτε γρήγορα κυρίως γιατί η υποτίμηση θα βελτίωνε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας είναι έωλο γιατί, ανάμεσα σε άλλα, παραγνωρίζει ότι (α) με την έξοδο από την Ευρωζώνη θα έκλεινε η στρόφιγγα των εξωτερικών πόρων, (β) η επιστροφή στη δραχμή θα οδηγούσε κατά πάσα πιθανότητα στον φαύλο κύκλο υποτιμήσεων και πληθωρισμού και εν τέλει σε μια ακόμα σκληρότερη λιτότητα (γ) δεν εξαλείφει τις διαρθρω- τικές υστερήσεις της χώρας και (δ) σε τέτοιες διεργασίες πληρώνουν τον λογαριασμό οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες! Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τις χαοτικές καταστάσεις που θα προκαλούσε μεταβατικά η παντελής έλλειψη προετοιμασίας για την έξοδο από την Ευρωζώνη, για την οποία φαίνεται ότι έγιναν απλώς ασκήσεις επί χάρτου.
– Είναι γενικά παραπλανητικό, μολονότι δεν παραβλέπουμε κάποιες αναλογίες, να συγκρίνεται η Δήλωση της Συνόδου Κορυφής με τη Συνθήκη των Βερσαλλιών η οποία τότε επέβαλε στη Γερμανία τεράστιες αποζημιώσεις για τις καταστροφές που προκάλεσε στους γείτονες, ενώ η Σύνοδος Κορυφής προβλέπει αντίθετα την αποκατάσταση της ομαλής ροής δανείων και δωρεάν βοήθειας στην Ελλάδα.
– Ο χαρακτηρισμός της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής ως «πραξικόπημα»είναι, κατά την άποψή μας, παραπλανητικός και δεν διευκολύνει τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, καθώς εμποδίζει την ορθολογική συζήτηση για συγκεκριμένα μέτρα και μεταρρυθμίσεις, όπως είναι ο νέος κώδικας πολιτικής δικονομίας και η ένταξη της χώρας στο ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την εξυγίανση των τραπεζών. Η Δήλωση εκείνη έχει υπογραφεί από την ελληνική κυβέρνηση μετά από προηγούμενη εξουσιοδότηση της Βουλής για διαπραγμάτευση με μεγάλη πλειοψηφία, και κυρώθηκε από τη Βουλή με νόμο! Η Βουλή ψήφισε επίσης τους νόμους με τα προαπαιτούμενα και θα ψηφίσει την τελική συμφωνία (δανειακή σύμβαση και μνημόνιο) με τον ΕΜΣ. Εκτός τούτου, υπήρχε εναλλακτική επιλογή η οποία θα οδηγούσε σε παράταση του αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις, με πιθανές εκβάσεις την άτακτη χρεοκοπία και την έξοδο από την Ευρωζώνη, την οποία κυβέρνηση και πλειοψηφία στη Βουλή και – όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις – η κοινή γνώμη απέρριπταν.
Ύφεση εως 4% και πρωτογενές έλλειμμα 1% το 2015 
Πάντως, εκτός της ύφεσης, οι συντάκτες προβλέπουν επιστροφή και στα πρωτογενή ελλείμματα που ανοίγει την πόρτα για νέα δημοσιονομικά μέτρα. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «το πρωτογενές πλεόνασμα εξαλείφτηκε.
Μάλιστα, αναμένεται να έχουμε πρωτογενές έλλειμμα πράγμα βέβαια που επηρεάζει άμεσα τις δανειακές ανάγκες, το χρέος και τη βιωσιμότητά του. Κατά την Επιτροπή, το 2015 μπορεί να καταγραφεί τελικά πρωτογενές έλλειμμα της τάξης 1% του ΑΕΠ». Επίσης, σημειώνεται ότι:
– το 2015 θα «κλείσει» με ύφεση 2% εως 4% που θα συνεχιστεί και το 2016 με 0,5% εως 1,75%.
– η ζημιά στην ελληνική οικονομία θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες καθώς «η συμφωνία της 12.7.2015 δεν πρόκειται να αποκαταστήσει αμέσως την εμπιστοσύνη στην ελληνική πολιτική και στις τράπεζες. .. ούτε θα καταργηθούν σύντομα οι κεφαλαιακοί έλεγχοι που δυσκολεύουν τις οικονομικές δραστηριότητες και την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ομαλότητα.
– Οι καθυστερήσεις από το φθινόπωρο του 2014 εως τον Ιούλιο του 2015 προκάλεσαν απώλειες στο ΑΕΠ, αύξηση ανεργίας, χειροτέρευση των προοπτικών της χώρας για τα επόμενα 3-5 έτη και τροφοδότησαν αντιλήψεις σε εσωτερικό και εξωτερικό ότι η Ελλάδα είναι αποτυχημένο κράτος
– Τα δημόσια φορολογικά έσοδα είναι σε ελεύθερη πτώση. Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου είναι κάτι περισσότερο από δραματικά
Δεν πλήρωσαν οφειλές προς ιδιώτες προμηθευτές, αλλά έδιναν 500 εκατ. ευρώ για τα ιπτάμενα σαπάκια
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι οι δημόσιες δαπάνες συρρικνώθηκαν ακόμα περισσότερο κυρίως λόγω στάσης πληρωμών ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς προμηθευτές.
«Από την άλλη πλευρά» τονίζουν οι συντάκτες «έτειναν να προκληθούν νέες δαπάνες, όπως έκτακτες επιχορηγήσεις (πχ στην ΕΒΖ) και έκτακτες «αμυντικές δαπάνες» (500 εκατ. ευρώ για την «αναβάθμιση» αεροσκαφών).

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

ΑΣΥΛΛΗΠΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ

Το ζήτημα του Ελληνικού χρηματιστηρίου αποτελεί μια πρόκληση ενώ  διαπιστώνεται ότι η ζημιά, που έχει προκληθεί είναι τεράστια.

Οι διαφορετικές απόψεις για το πότε και πως θα ανοίξει το χρηματιστήριο και η αδικαιολόγητη αργοπορία της ΕΚΤ προκειμένου να αποφασίσει στις εκκλήσεις των θεσμικών παραγόντων στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή απαξίωσή του. 
Κάποιοι μιλούν και για μείωση της αξίας του στο 50% αυτής που έκλεισε στις 29 Ιουνίου, τελευταία ημερομηνία λειτουργίας του.
Δηλαδή εκτιμάται ότι η πραγματική χρηματιστηριακή αξία,  που αντπιπροσωπεύει ο γενικός δείκτης του χρηματιστηρίου βρίσκεται στις 300 - 400 μονάδες!!!!!
Αυτή την τιμή είχε ο γενικός δείκτης  το 1989!!!!!!!!

Με άλλο πρίσμα βλέπει ο τραπεζικός παράγοντας, ο οποίος έχει την άποψη να ανοίξει στις 3 Αυγούστου. Να δοθεί ο χρόνος να προετοιμαστεί για το άνοιγμα, το οποίο αναμένεται εξαιρετικά επιθετικό στις πωλήσεις ενώ αναζητούνται οι αγοραστές!!!

Με άλλη προσέγγιση αντιλαμβάνονται η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (κ. Μποτόπουλος), ο οποίος θεωρεί ότι πρέπει να ανοίξει ακόμη και αύριο.

Οι χρηματιστές μη έχοντας κοινή θέση ισχυρίζονται ότι το χρηματιστήριο πρέπει να ανοίξει την Πέμπτη ή την Παρασκευή.

Υπολογίσιμο μέγεθος είναι και η περίπτωση της συμμετοχής των ξένων. Άλλοι ισχυρίζονται ότι δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αρχή αλλά σταδιακά και άλλοι εξ αρχής να συμμετέχουν.

Με αυτά τα δεδομένα,όπως γράψαμε και πριν λίγο, ο κίνδυνος υποβάθμισης του ΧΑΑ είναι μεγάλος και θα μεγαλώνει όσο συνεχίζεται η κατάσταση αυτή κυρίως από τον MSCI.

Ένα είναι γεγονός, αναμφισβήτητο. 
Η Ελληνική χρηματιστηριακή αγορά έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Οι ζημιές που έχουν υποστεί άπαντες, χρηματιστές, τράπεζες, εταιρείες, εισηγμένες και εργαζόμενοι όπως και όλοι οι θεσμικοί, που εργάζονται και στηρίζουν είναι τεράστιες. Το έχουμε ξαναγράψει αλλά δεν είναι δυνατόν να το αφήσει κανείς όταν και μόνο ο αριθμός των εργαζομένων στον χώρο αυτό υπερβαίνει τις 10000 ανθρώπους.

Και ερωτάται ο κ. Λαφαζάνης, θα βρει δουλειά σ΄αυτούς τους εργαζόμενους; Ο κ. Στρατούλης θα φροντίσει να ασφαλίσει αυτούς τους εργαζόμενους; 
Θυμίζουμε παλαιότερες κάποιες στιγμές όπου όταν κάποια εταιρεία απέλυε 100 ανθρώπους, μόνο που δεν έκλαιγε ο κ. Λαφαζάνης. Τώρα με τους πάνω από 10000 εργαζόμενους, που θα χάσουν την δουλειά τους τι θα κάνει ο κ. Λαφαζάνης;
Βέβαια, η αριστερή πλατφόρμα δεν έχει συγγενική σχέση με χρηματιστηριακές αγορές. Έχει σχέση μόνο με ριφιφί και τύπωμα νέου νομίσματος αλλά με την οικονομική στήριξη άλλων.
Ο κ. Βαρουφάκης  θα μας ανακαλύψει κάτι για την περίπτωση αυτή. Για τους μισθούς και τις συντάξεις είχε επινοήσει τα IOUS, για την χρηματιστηριακή αγορά τι θα μας προτείνει;

Ένα ακόμη στοιχείο θα δώσουμε. 
Τα τελευταία τρία χρόνια οι τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν τρεις φορές. Για να μειώσουν τα κόστη και με την προοπτική καλύτερων ημερών οι τράπεζες είχαν εκδώσει τίτλους (WARRANTS), που διαπραγματεύονταν όλο αυτό το διάστημα όπως και οι κανονικοί τίτλοι των τραπεζών.

Οι τίτλοι των τραπεζών έχουν κάποια αξία ή αν θέλετε θα διατηρήσουν κάποια τιμή και με τα σημερινά δεδομένα. Αυτοί, όμως, οι τίτλοι τι αξία έχουν σήμερα;  
ΚΑΜΙΑ, ΜΗΔΕΝΙΚΗ!!!

Χάθηκαν δισεκατομμύρια ευρώ από ξένους και από Έλληνες επενδυτές. 

Να σημειώσουμε, δε, ότι στο Ελληνικό χρηματιστήριο βρίσκονταν και συναλλάσσονταν καθημερινά πάνω από 1300 ξένοι μεγάλοι επενδυτές ενώ το εγχώριο χρηματιστηριακό σύστημα  απασχολούσε έναν τεράστιο αριθμό εργαζομένων με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, με ειδικεύσεις σε ειδικά θέματα που μόνο η Ευρωπαϊκή και Αμερικανική αγορά έχει το προνόμιο να απασχολεί. Όλα αυτά τα Ελληνόπουλα, που σπούδασαν, επένδυσαν στην εκπαίδευσή τους, στην παιδεία τους θα πάρουν τα πραγματάκια τους και θα ξενιτευτούν. Ήδη μεγάλος αριθμός νέων, που είχαν επενδύσει σ΄αυτό τον τομέα βρίσκονται στο δρόμο για την Ευρώπη.
Κι ο κ. Λαφαζάνης θα μας θυμίσει ότι τα Ελληνόπουλα έφυγαν από την Ελλάδα κατά χιλιάδες. Αυτά όμως δεν θα τα πει γιατί απλά ούτε τα ξέρει ούτε ασχολείται ούτε και ενδιαφέρεται.
Ας έλθει να ρωτήσει όμως εμάς να μάθει και να του δείξουμε την πραγματικότητα που διαμόρφωσε αυτός και κάποιο άλλοι.

Το Ελληνικό χρηματιστήριο ήταν ένα μικρό γρανάζι της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Τώρα κινδυνεύει να απομονωθεί πλήρως, να γυρίσει η αγορά μας 30 χρόνια πίσω!!!!

Γι΄αυτά υπάρχουν ευθύνες; Κι αν υπάρχουν ποιος θα τις αναλάβει; Με ποιο τρόπο;

Αυτά που γράψαμε εδώ στις λίγες αυτές γραμμές είναι ένα τίποτα μπροστά στην πραγματικότητα που βιώνει η αγορά, οι εργαζόμενοι, οι εταιρείες, εισηγμένες και μη, οι τράπεζες, τα στελέχη!!!
Η πίκρα, η απογοήτευση και ο θυμός δεν μπορεί να περιγραφεί εδώ, σ΄αυτό τον μικρό χώρο.

Αυτό που έχουμε κατανοήσει είναι ότι το σκηνικό που στήνεται γενικώς για την οικονομία μάλλον στοχεύει στην μόνιμη στήριξη της εξαρτημένης εργασίας μέσα  από τον δημόσιο τομέα και μόνο για να μπορεί να χειραγωγείται για να μπορεί να πειθαρχεί στις επιθυμίες της εξουσίας.

Έτσι αντιλαμβάνεται η Ελληνική τρόϊκα Λαφαζάνης-Βαρουφάκης-Κωνσταντοπούλου την αγορά και την εργασία!!!! 

Κρατισμός με τα όλα του!!!

ΚΟΙΝΗ ΘΕΣΗ ΔΥΟ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ

Διχασμένες οι απόψεις των στελεχών της χρηματιστηριακής αγοράς για το άνοιγμα του χρηματιστηρίου. Σήμερα δημοσιεύονται μια κοινή θέση δυο έμπειρων χρηματιστών, του κ. Αλ. Μωραϊτάκη, πρώην πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ και του κ. Αλ. Σίνου διευθύνων σύμβουλος της χρηματιστηριακής εταιρείας Solidus ΑΕΠΕΥ.
Παραθέτουμε την κοινή θέση των δυο χρηματιστών.

«Το διεθνοποιημένο ελληνικό χρηματιστήριο όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα έχει τελειώσει. 
Όσο διαρκούν τα capital controls δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε ένα χρηματιστήριο με σημαντική συμμετοχή ξένων επενδυτών. 
Όσοι έχουν διαβάσει προσεκτικά τις διάφορες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει το Υπουργείο Οικονομικών καταλαβαίνουν ότι τα capital controls εφαρμόζονται στην Ελλάδα με ιδιαίτερη αυστηρότητα - τουλάχιστον στην αρχική τους μορφή. 
Ο λόγος πολύ απλός.
Η κυβέρνηση εξάντλησε όλη την ρευστότητα του συστήματος και δεν υπάρχει μία… 
Όσο για το Χ.Α. δεν αποτελεί την πρώτη της προτεραιότητα. 
Η κυβέρνηση θα προσπαθήσει πρώτα να βάλει σε λειτουργία την οικονομία που έχει παραλύσει και μετά την αγορά του ΧΑ. 
Δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξει το ΧΑ με εκροές χρημάτων προς το εξωτερικό. 
Ακόμα και αν άνοιγε θα έμενε ανοικτό για λίγες μέρες μόνο. 
Πολύ γρήγορα θα το ξαναέκλειναν γιατί απλά δεν θα υπήρχαν τα λεφτά για να εκκαθαριστούν οι πωλήσεις των ξένων. 
Εκτός και αν άνοιγε μόνο με πωλητές οπότε τότε θα έπεφτε χωρίς πράξεις - η αγορά θα ήταν ανοιχτή τυπικά αλλά ουσιαστικά κλειστή.
Τότε οι μόνοι κερδισμένοι θα ήταν αυτοί που έχουν θέσεις short στα παράγωγα του Σεπτεμβρίου.
Οι short βιάζονται όπως βιαζόντουσαν να το ανοίξουν και πριν από 15 ήμερες. 
Το Χρηματιστήριο δεν θα μπορούσε να ανοίξει και δεν άνοιξε. 
Η αγορά χρειάζεται χρόνο αντίθετα με τους shortaκηδες. 
Το Χρηματιστήριο πρέπει να ανοίξει σταδιακά, θα μπορούσε αρχικά να λειτουργήσει σαν μια κλειστή αγορά με εισροές και εκροές εντός του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. 
Με την εκκαθάριση να γίνεται μόνο από έλληνες θεματοφύλακες και τα λεφτά να μην μπορούν να κατατεθούν στο εξωτερικό όπως ισχύει και για τους Έλληνες. 
Να λειτουργήσει δηλαδή εντός των capital controls. 
Μια αγορά κλειστή και όχι διεθνοποιημένη.
Με μικρό τζίρο εννοείται. 
Αγορά κουτσή και στραβή - αλλά αγορά. Μόνο για τα χρήματα και τους τίτλους εντός Ελλάδος και εννοείται με παράλληλη αναστολή της διαπραγμάτευσης για τις υπό ανακεφαλαιοποίηση τράπεζες. 
Όλα θα πρέπει να γίνουν σταδιακά. 
Με μικρά βήματα. 
Όσο προχωράει η συμφωνία με τους δανειστές να γίνονται βήματα ανοίγματος της αγοράς…

Οι χρηματιστές 
Αλέξανδρος Μωραϊτάκης, Αλέξανδρος Σίνος

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...