Κυριακή 3 Μαΐου 2020

Mummy of ancient Egyptian teenager, buried in fine jewelry, discovered in Luxor

By  

The teenage girl's coffin
Archaeologists found the coffin of a teenage girl from Egypt's 17th dynasty.
(Image: © Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)
Archaeologists in Egypt have discovered the ancient mummy of a teenage girl decked out in beautiful jewelry, including beaded necklaces and copper earrings, according to the Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities. 
The girl's mummy was resting on its right side in the Draa Abul Naga necropolis on Luxor's West Bank, according to Ahram Online, an Egyptian newspaper. Though the mummy had deteriorated over the millenia, restoration returned her jewelry to pristine condition. This included two spiral earrings coated with a thin metal leaf — possibly of copper — in one of her ears, as well as two rings on her fingers and four necklaces draped around her neck. 
Image 1 of 6
The teenage girl's jewelry, including her earrings, rings and necklaces.
The teenage girl's jewelry, including her earrings, rings and necklaces. (Image credit: Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)

Image Gallery

This stunning necklace has 74 pieces on it.
This stunning necklace has 74 pieces on it. (Image credit: Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)
These leather balls found near a pair of ancient sandals.
These leather balls found near a pair of ancient sandals. (Image credit: Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)
The Eye of Horus
The Eye of Horus (Image credit: Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)
Amulets found in the burial.
Amulets found in the burial. (Image credit: Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)
The coffin was made from a sycamore trunk.
The coffin was made from a sycamore trunk. (Image credit: Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities)
One ring was fashioned out of bone, while the other was made of metal and held an embedded blue glass bead with string wrapped around it. The four necklaces were tied together with a glazed ceramic, or "faience" clip.
Like the rings, each necklace was unique. One 27.5-inch-long (70 centimeters) necklace was made of round beads that alternated between dark and light blue faience, and another necklace, measuring 24.4 inches long (62 cm) necklace, had green faience and glass beads.
The third necklace was a treasure even by today's standards; the 24-inch-long (61 cm) necklace had 74 pieces, including beads of amethyst; a brownish-red gemstone called carnelian; amber; blue glass; and quartz, according to the Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities. It also sported two scarabs, including one showing Horus (a god depicted as a falcon) and five faience amulets.
Finally, the fourth necklace was designed with several strings of faience beads, which were knotted together at both ends with a ring. 
The 5.7-foot-long (1.75 meters) coffin was carved out of a sycamore tree trunk. At the time of the teenager's death, it had been whitewashed and painted in red, according to Ahram Online. 
The archaeologists also found a miniature mud-made coffin that was still tied together with a string, near the teenager's mummy. When they opened this small coffin, the archaeologists found a wooden funerary figurine, known as an ushabti, wrapped in four linen bandages. The figurine and one of the bandages were marked in hieratic (an ancient Egyptian cursive text) with the name of the owner: "The Osiris, Djehuty."
Based on the sandals' size and decorations, it's likely that they belonged to a woman, Galán said. The balls were used by women for sport or for choreographed dancing, according to images of daily life found in the Beni Hassan tombs from the Middle Kingdom (2040 B.C. to 1782 B.C.) of Egypt.
Volume 0%
 
PLAY SOUND

    Σάββατο 2 Μαΐου 2020

    Ο Φώτης Γεωργελές γράφει με αφορμή την επίθεση στην Άλκηστη Πρωτοψάλτη για την συναυλία της εν μέσω της πανδημίας του κορωνόϊού

    Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο, σχεδόν με σόκαρε, στο πρόσφατο περιστατικό με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη ήταν η σιωπή των συναδέλφων της καλλιτεχνών, πλην Σαββόπουλου. 
    Το θέμα είναι ήδη γνωστό. Η Άλκηστη έγινε θύμα μιας απερίγραπτης επίθεσης εναντίον της από τους γνωστούς κύκλους των Social Media και της δημοσιογραφίας. Μια επίθεση κανονική «δολοφονία χαρακτήρος». Με ευφυολογήματα για την «Άλκηστη Δεξιοψάλτη», με αναφορές στην προσωπική της ζωή, με υπενθύμιση μιας διαφήμισης για τράπεζα που έκανε πριν χρόνια, άρα για κάποιο ψεκασμένο ακροατήριο προφανώς «τα παίρνει». Δεν ήταν η πρώτη φορά. Την ίδια αντιμετώπιση είχε η δημοφιλής τραγουδίστρια και πριν δύο μήνες, όταν τόλμησε να ευχαριστήσει «τους ακρίτες μας που φυλάνε τον Έβρο».
    Ποιο ήταν υποτίθεται το αμάρτημά της; Πέρασε με ένα μουσικό φορτηγό επί 3 ώρες από γειτονιές της Αθήνας και από
    νοσοκομεία, τραγουδώντας για τον κόσμο που ήταν κλεισμένος στα σπίτια του και άκουγε από το μπαλκόνι του να περνάει μια νότα ελπίδας και συντροφιάς. Έτσι γίνεται αυτές τις δύσκολες μέρες από τους καλλιτέχνες σε όλο τον κόσμο. Και βέβαια με κάποια συνεννόηση με τις αρχές γίνεται πάντα. Δεν πήγε ο Αντρέα Μποτσέλι, έβγαλε το κλειδί, άνοιξε τον Καθεδρικό του Μιλάνου, μπήκε μέσα και τραγούδησε. Κι εκεί, ο δήμαρχος του Μιλάνου το κανόνισε. Και ναι, συνηθίζεται αυτό το photo opportunity, πάντα γινόταν, οι χορωδίες πηγαίνουν στο Μαξίμου, οι μπασκετμπολίστες φωτογραφίζονται με τον εκάστοτε πρωθυπουργό μετά τη νίκη, οι πρόσκοποι λένε τα κάλαντα, οι start uppers δέχονται τα συγχαρητήρια. Τυπικότητα ή μπανάλ, ούτε μας είχε ποτέ απασχολήσει μέχρι τώρα. Πολύ περισσότερο τώρα, που σε μια τέτοια απειλή απέναντι στις ζωές μας, οι συμβολισμοί της ενότητας όλης της χώρας μπροστά στο κίνδυνο είναι πιο αναγκαίοι από ποτέ.
    Όμως, από μερικούς, αυτές οι νότες προσφοράς έγιναν αντικείμενο πολιτικού μπούλινγκ. Εναντίον κάποιας που ποτέ δεν προκάλεσε κανέναν, που σε όλη της τη ζωή δεν δίχασε ποτέ το ακροατήριό της, δεν στράφηκε ποτέ εναντίον κανενός. Εναντίον κάποιας που την τραγουδούσαν όλοι, ακόμα και όταν το 2015 την είχαν ορίσει οι «άλλοι» υπηρεσιακή υπουργό Τουρισμού. Έπρεπε όμως να πάρει το μάθημά της για να γίνει παράδειγμα και για τους υπόλοιπους. Οι καλλιτέχνες οφείλουν να είναι στρατευμένοι από τη «μία πάντα», να υπογράφουν ψηφίσματα, να είναι κράχτες στα ψηφοδέλτια. Αλλιώς θα αντιμετωπίσουν το συντονισμένο μπούλινγκ μέχρι να συμμορφωθούν. 
    ΣΧΕΤΙΚΑ

    Διονύσης Σαββόπουλος: Μπράβο στην Πρωτοψάλτη
    Διονύσης Σαββόπουλος: Μπράβο στην Πρωτοψάλτη
    Μπροστά σε αυτή την κατηγορία οι συνάδελφοι της Άλκηστης σιώπησαν. Χωρίς να καταλαβαίνουν ότι αυτή η τέτοιας βιαιότητας επίθεση στρεφόταν εναντίον όλων τους και όχι μόνο εναντίον της Άλκηστης. Γιατί αν μπορεί να εκστομίζεται αδιαμαρτύρητα η κατηγορία ότι η Άλκηστη Πρωτοψάλτη χορεύει σαν αρκούδα που της βαράει το ντέφι η εξουσία, τότε αυτό ισχύει για όλους.
    Ισχύει και για τον Σωκράτη Μάλαμα και τους υπόλοιπους που τραγούδησαν στην προεκλογική εκδήλωση του Αλέξη Τσίπρα για το Όχι το 2015; Για τους δεκάδες καλλιτέχνες που τραγουδάνε κάθε χρόνο στα φεστιβάλ των κομματικών νεολαιών; Αν ισχύει για έναν ισχύει για όλους, έτσι δεν είναι; Ή μήπως οι «αριστεροί αρκουδιάρηδες» έχουν ηθικό πλεονέκτημα;
    Οι  καλλιτέχνες, οι συνάδελφοι της Άλκηστης με τη σιωπή τους, επέτρεψαν ένα κακό προηγούμενο. Τώρα ο οποιοσδήποτε για τον επόμενο οποιονδήποτε Μάλαμα μπορεί να πει το ίδιο. Και κάτι ακόμα χειρότερο. Αν «τα πιο ωραία λαϊκά» δεν μπορούν πια να τα τραγουδάνε οι Νεοδημοκράτες, αν «τον ήλιο τον πράσινο τον ήλιο που ανατέλλει» απαγορεύεται πια να τον τραγουδάνε οι Πασοκτζήδες, μήπως έτσι προκαλούν το υπόλοιπο 70% του ελληνικού λαού να πει καμιά ώρα, επιτέλους, αν έτσι το θέλετε, σύμφωνοι, Κραουνάκη, Μάλαμα, Τσανακλίδου, Κιμούλη και οι υπόλοιποι παίξτε μόνοι σας, παίξτε για «τους δικούς σας», τραγουδήστε στα φεστιβάλ των κομματικών σας νεολαιών, εμάς δε μας αφοράτε πια; 
    ΣΧΕΤΙΚΑ

    Πρωτοψάλτη: «Έκλαιγα εγώ, έκλαιγε ο κόσμος από τα μπαλκόνια»
    Πρωτοψάλτη: «Έκλαιγα εγώ, έκλαιγε ο κόσμος από τα μπαλκόνια»
    Σας αρέσει αυτός ο κόσμος; Είναι ένας δυστοπικός κόσμος, ένας κόσμος βγαλμένος από το χειρότερο παρελθόν του 20ού αιώνα. Δεν είναι ο κόσμος που θέλουμε να ζήσουμε. Ούτε η Άλκηστη ούτε ο Μάλαμας τραγουδάνε για κανέναν αρκουδιάρη. Είναι οι αγαπημένοι μας και τραγουδάνε για όλους εμάς. Τα τραγούδια είναι για αυτούς που τα νιώθουν, που τα ψιθυρίζουν, που τα σιγοτραγουδάνε. Οι καλλιτέχνες δεν είναι κομματόσκυλα που χορεύουν με το ντέφι του ενός ή του άλλου κόμματος. Μην επιτρέψουμε ποτέ να γίνουν εργαλεία στην κομματική αντιπαράθεση. Όσοι λοιδορούν τους καλλιτέχνες που δεν συμφωνούν μαζί τους, δεν αγαπάνε την Τέχνη, τη μισούν, τους είναι χρήσιμη μόνο ως εργαλείο κομματικής προπαγάνδας. 
    Τα τραγούδια μάς ενώνουν, δεν μας χωρίζουν.
    Σημ. ΄΄Π΄΄: Δόξα τω Θεώ που βρέθηκε κάποιος να τα πει στους ΄΄λεβέντες΄΄ της αντίδρασης και του λαϊκισμού. Πόση μικρότητα και πόσο μίσος ακόμη σ΄αυτόν τον λαό; Η ιστορία με τις διχόνοιες επαναλαμβάνεται δυστυχώς από μια μερίδα του λαού, που βλέπει πάντα μέσα από τις ΄΄διόπτρες΄΄ της αριστεράς, την οποία υποβαθμίζουν, καταστρέφουν και αλλοιώνουν!!
    Δυστυχώς γι΄αυτούς, όμως, ο λαός πάντα θα ξέρει να τους βάζει εκεί που τους αξίζει, στην μειονότητα.
    Εύγε στην Άλκηστη, εύγε και στους Σαββόπουλο και Γεωργελέ, που μπήκαν μπροστά παληκαρίσια, αγνά στο καθήκον για την ανύψωση του ηθικού του κόσμου που μαζεύεται στα μαγαζιά που τραγουδούν και που θα τους τιμούν πάντα γιατι αυτοί είναι στο πλευρό του λαού!! 
    Μείνετε πίσω εσείς της μειονότητας και της μειοψηφίας, στο στασίδι σας, στους λογαριασμούς σας.

    Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

    Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...