ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Επιχειρούμε σήμερα μια βαθύτερη διείσδυση στα οικονομικά του δήμου, σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στις περικοπές των χρηματοδοτήσεων προς την τοπική αυτοδιοίκηση, όπως είχαμε προαναγγείλει.
Εκείνο που διαπιστώσαμε διερευνώντας τους ισολογισμούς 2009 και 2010 είναι η προχειρότητα με την οποία γίνονται οι εγγραφές στους προϋπολογισμούς.
Άλλη εικόνα εμφανίζεται στους προϋπολογισμούς και άλλη στους ισολογισμούς.
Οι αποκλίσεις είναι τεράστιες.
Αρχίζοντας από τους ισολογισμούς 2009 και 2010 βλέπουμε αμέσως την εμφάνιση του πρώτου προβλήματος, του πρώτου πλήγματος. Μειώνονται τα ίδια κεφάλαια του δήμου από 33,038 εκατομμύρια στα 31,476 εκατομμύρια, μείωση 1,5 εκατομμύρια ή σε ποσοστό 4,72%.
Μόνο αυτή η παρατήρηση αρκεί να ξυπνήσει τις δυνάμεις αυτοσυντήρησης. Το καμπανάκι του κινδύνου έχει χτυπήσει.
Από το ΄09 στο ΄10 παρατηρείται μια αύξηση στις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις κατά 450.000 ευρώ, από 7,847 εκατομμύρια σε 8,307 εκατομμύρια ευρώ ενώ στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις παρατηρείται μείωση κατά ένα ελάχιστο ποσό, 69.000 ευρώ!!
Παρ΄όλα αυτά (μείωση στα ίδια κεφάλαια) έχουμε αύξηση στα έσοδα του δήμου κατά 900.000 ευρώ και ταυτόχρονη αύξηση στα έξοδα κατά 800.000 ευρώ.
Η αύξηση αυτή απορροφάται από τα έξοδα περίπου ισοδύναμα.
Δείτε τώρα τα αποτελέσματα χρήσης:
Αποτελέσματα εκμετάλλευσης, ζημιές 739.053 χιλιάδες ευρώ για το 2009 ενώ για το 2010 εκτοξεύονται στο -1.370.333 ευρώ!!
Δεύτερο καμπανάκι κάποιας ανωμαλίας στα οικονομικά.
Τα τακτικά έσοδα, για το 2009 ανέρχονται στα 14.283.570 για το 2010 βρίσκονται στα 15.193.192 αύξηση κατά 900.000.
Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα της χρήσης; Δείτε.
Το 2009 ύστερα από τους μεταβατικούς λογαριασμούς και τους τόκους διαμορφώνονται σε κέρδη ύψους 406.320 ευρώ.
Το 2010, το αποτέλεσμα είναι άκρως ανησυχητικό, ζημιές ύψους 1.267.802 εκατομμύρια ευρώ.
Πολλές επί μέρους παρατηρήσεις μπορεί να κάνει κανείς για να ενισχύσει την άποψη ότι οι προϋπολογισμοί δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα αλλά και τις αστοχίες και εκτροπές της διοίκησης στην εφαρμογή του προϋπολογισμού.
Παρ΄ όλα τα ΄΄καμπανάκια΄΄ που εξέπεμπε ο ισολογισμός δείτε πώς τελικά στο 2011 δεν παρατηρείται καμιά ενέργεια.
Η πρώτη παρατήρηση είναι η μεγάλη μείωση στις αποδοχές των εργαζομένων.
Από τα διαμορφωμένα 6.794.000 εντέλλονται …5.286.000, μείωση κατά 1,5 εκατομμύρια ευρώ ή σε ποσοστό 22%!!!!
Η δεύτερη παρατήρηση είναι στα έξοδα όπου οι παροχές προς τρίτους από τα διαμορφωμένα στα 2.820.000 εντέλλονται ακριβώς τα μισά, 1.463.000.
Στη δημόσια πίστη στα έξοδα, τα δάνεια που οφείλει ο δήμος. Ενώ διαμορφώνονται στα 1.633.000 εντέλλονται 889.000 δηλαδή τα μισά!!!
Οι προμήθειες διαμορφώνονται στα 743.000 και εντέλλονται 254.000 ευρώ.
Οι μελέτες διαμορφώνονται στα 525.000 και εντέλλονται 237.000!!
Οι πληρωμές προηγουμένων ετών διαμορφώνονται στα 7.432.000 και εντέλλονται 4.433.000!!
Στο σύνολο των εξόδων ενώ διαμορφώνονται στα 36.418.000 ευρώ εντέλλονται 16.208.000!!!! Κάτω από τα μισά!!!
Τα έσοδα διαμορφώνονται στα 15.926.000 και βεβαιώνονται 10.829.000, μείωση κατά 5.097.000 ευρώ ή σε ποσοστό 32%!!!!
Τα έσοδα από προηγούμενα έτη διαμορφώνονται στα 724.000 βεβαιώνονται 654.000, μείωση 9,6%!!
Στο σύνολο του προϋπολογισμού διαμορφώνονται στα 36.418.000 και βεβαιώνονται 19.375.000. Στα διαμορφωμένα υπολογίζεται ασφαλώς και η απόκτηση του Ο.Τ. 61 με έσοδα από άλλες πηγές, δεν ήλθαν ποτέ.
Στην ουσία, λοιπόν, ο καθαρός προϋπολογισμός βρίσκεται στα 27 εκατομμύρια ευρώ, περίπου και όχι 36,5 εκατομ. περίπου.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στο πράσινο τα έξοδα διαμορφώνονται στα 807.000 και εντέλλονται 453.000. Μείωση στις δαπάνες για το πράσινο κατά 354.000 ευρώ ή σε ποσοστό 43,6%!!!!
Στην καθαριότητα διαμορφώνονται στα 3.316.000 και εντέλλονται 2.237.000, μείωση 1.079.000 ή σε ποσοστό 32,5%!!!
Στις λοιπές υπηρεσίες, είναι χαρακτηριστικό αυτό, διαμορφωμένα 1048000 και εντέλλονται….700 ευρώ!!!!!
Όπως βλέπουμε έχουν επέλθει τεράστιες μειώσεις από τον προϋπολογισμό στην υλοποίηση.
Στο σύνολο για το 2011, έχουμε διαμορφωμένα 36.418.000 και εντελλόμενα 16.208.000!!!! Μείωση κατά 55%!!!!
Κι αν ακόμη αφαιρέσουμε το ποσό των 9.350.000 περίπου για την απόκτηση του Ο.Τ. 61 η μείωση εξακολουθεί να είναι σημαντικά μειωμένη, σε ποσοστό 40%!!!!
Τελικά απ΄όλα αυτά τι συμπέρασμα εξάγεται;
Κατ΄αρχήν οι προϋπολογισμοί δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.
Δεύτερον, οι μειώσεις στα έσοδα είτε τακτικά είτε έκτακτα σημειώνουν σημαντικές πτώσεις όπως και αντίστοιχα στις αμοιβές των εργαζομένων. Σε καμιά όμως περίπτωση η μείωση των αμοιβών δεν συγκρίνεται με την μείωση των εσόδων. Οι μειώσεις στα έσοδα είναι εξαιρετικά υψηλές. Από το 2009 που ήταν 14.283.000 ευρώ το 2011 εμφανίζονται στα 10.829.000 ευρώ.
Κατά την περίοδο αυτή δεν έχουν ακόμη συντελεστεί οι μεγάλες περικοπές στις κρατικές επιχορηγήσεις. Μετά τα μέσα του 2011 έχουμε επιθετικές μειώσεις σε όλα τα επίπεδα με αποκορύφωμα στις αρχές του 2012.
Τρίτον, οι μειώσεις των αμοιβών των εργαζομένων κατά το 2011 βρέθηκαν μειωμένες κατά 22%, περίπου. Υπάρχει και συνέχεια ασφαλώς για το 2012.
Τέταρτον, δεν υφίσταται θέμα επενδύσεων και ασφαλώς έργων. Παρ΄όλο που η διοίκηση έχει καταθέσει ένα τριετές πρόγραμμα δράσεων όπου εμφανίζονται κάποια έργα απ΄ότι φαίνεται είναι αδύνατη η υλοποίησή του.
Αν δούμε, δε, τις προβλέψεις για το 2012 από τον προϋπολογισμό θα επέλθει πλήρης απογοήτευση.
Για τις αμοιβές των εργαζομένων έχει προβλεφθεί μείωση στο 10% αρχικά αλλά αν αυτό αναχθεί στο διαμορφωμένο του 2011 η μείωση φθάνει στο….30%!!!!
Είχε προβλεφθεί 6.794.000, εντάλθηκαν 5.286.000 και προβλέφθηκε για το 2012 4.743.000.
Σκεφθείτε για το 2013 τι θα προβλεφθεί!!!
Αυτό που μένει σταθερό είναι η δημόσια πίστη το ύψος της οποίας για το 2012 προβλέφθηκε στο 1.422.000.
Στα έξοδα προηγουμένων ετών από προβλεφθέντα του 2011 ύψους 7.432.000 εντέλλονται 4.433.000 και προβλέπονται για το 2012, 5.674.000 ευρώ. Δηλαδή ενώ αναμένουμε οι υποχρεώσεις να μειώνονται στο ύψος των 3.000.000 ευρώ, εμφανίζονται να προβλέπονται στα 5.674.000!!! Δηλαδή στο διάστημα του 2011 και 2012 έχουν προκύψει νέες υποχρεώσεις. Άλλωστε το είδαμε και στο διάστημα 2009-2010. Είχαμε την αύξηση των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων κατά μισό εκατομμύριο ευρώ.
Η ανάλυση των οικονομικών των νομικών προσώπων αποτελεί μια ξεχωριστή ενότητα και αποτελεί την ουρά της πολιτικής και της διαχείρισης των οικονομικών του δήμου. Και εκεί παρουσιάζεται μια διαφορετική εικόνα, έντεχνα και συντονισμένα από την δημοτική αρχή.
Θα αποτελέσει μια άλλη παρουσίαση το θέμα των νομικών προσώπων.
Επειδή η προσέγγιση που επιχειρούμε περιέχει αριθμούς και είναι αρκετά κουραστικό για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι θα κλείσουμε εδώ τολμώντας να κάνουμε μια πρόβλεψη για το 2013, που οσονούπω θα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο.
Εκτιμούμε, λοιπόν, ότι στην πραγματικότητα και όχι σε επίπεδο προβλέψεων στον προϋπολογισμό, η υλοποίησή του για το 2013 θα είναι άκρως ελλειμματική, όπως ακριβώς και τα αποτελέσματα του 2012.
Θα είναι από τις χειρότερες χρήσεις όλων των εποχών για τον δήμο.
Η πρόβλεψή μας, με βάση κάποιες παραμέτρους που θέσαμε είναι ότι το έλλειμμα θα είναι της τάξης των 1,5 έως 2 εκατομμυρίων ευρώ.
Κάτω απ΄αυτή την οπτική είναι πιθανές οι εξής ενέργειες.
Πρώτον, δεν θα υπάρξουν τεχνικά έργα παρά μόνο μέσα από έκτακτα έσοδα με χρηματοδοτήσεις από Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Δεύτερον, οι επιχορηγήσεις προς τα νομικά πρόσωπα θα συρρικνωθούν ακόμη περισσότερο με συνέπειες στη λειτουργία τους σε βασικές δομές, όπως τα κοινωνικά προγράμματα και οι παιδικοί σταθμοί.
Τρίτον, θα περικοπούν όλες οι δαπάνες χωρίς αποδοτικό χαρακτήρα.
Τέταρτον, παραχώρηση της συντήρησης του πράσινου της πόλης σε ιδιώτες.
Πέμπτον, παραχώρηση της καθαριότητας στους ιδιώτες. Ήδη πολλοί δήμοι έχουν λάβει και υλοποιήσει την απόφαση αυτή.
Έκτον, παύση πρόσληψης συμβασιούχων ακόμη και σε βασικές ανάγκες της λειτουργίας.
Παραχώρηση της συντήρησης του δικτύου ύδρευσης της πόλης στην ΕΥΔΑΠ. Άλλωστε αυτό έχει προβλεφθεί από την σύμβαση ρύθμισης χρεών του δήμου προς την ΕΥΔΑΠ.
Αναστολή της ισχύος του τριετούς προγράμματος δράσης του δήμου και των νομικών προσώπων του. Αν απαιτηθεί από την κυβέρνηση να τροποποιηθεί, θα το δούμε άμεσα. Ίσως να παραμείνει στα χαρτιά και μόνο. Έτσι συνήθως γίνεται.
Να ξεχάσουμε την απόκτηση του Ο.Τ. 61.
Κλονίζεται η αναθεώρηση του ρυμοτομικού της πόλης και της αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού.
Να ξεχάσουμε την κατασκευή του τρίτου Λυκείου.
Η αποτυχία των δυο τελευταίων θεμάτων είναι απόλυτα ευθύνη της σημερινής δημοτικής αρχής.
Δεν είναι μόνο οικονομικό το θέμα στα δύο αυτά καυτά ζητήματα, που απασχόλησαν για μεγάλο διάστημα την τοπική μας κοινωνία.
Σε ακραία κατάσταση θα υπάρξει στάση πληρωμών. Αν οι περικοπές βρεθούν πάνω από κάποια όρια, που εμείς έχουμε εντοπίσει, πιστεύουμε ότι θα υπάρξει στάση πληρωμών.
Μ΄αυτό που λέμε, κάποιοι και κυρίως η διοίκηση του δήμου, θα εξοργιστεί ότι κινδυνολογούμε. Ως απάντηση στο ενδεχόμενο αυτό εμείς απαντούμε:
Έχει αποπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του ο δήμος όπως χρονικά έχουν κοπεί τα τιμολόγια; Έχει χρέη προηγουμένων ετών; Γιατί δεν αποπληρώθηκαν όταν υπήρχαν λεφτά; Έχουν περικόψει σπατάλες στη λειτουργία του δήμου ή περιορίζονται στην αποδοχή των περικοπών των αμοιβών των εργαζομένων, κρυπτόμενοι πίσω από τις κυβερνητικές πολιτικές των μνημονιακών συμβάσεων;
Η σημερινή δημοτική αρχή έχει τεράστιες ευθύνες για πολλά θέματα στην πόλη. Ειδικότερα τα ζητήματα του Ο.Τ. 61, του Γ΄Λυκείου και οι σπατάλες είναι κυρίαρχα.
Σε ό,τι αφορά το Ο.Τ. 61 οι ευθύνες της δημοτικής αρχής θα φανούν άμεσα. Προβλέπουμε ότι θα καταφύγει στον συμβιβασμό με τον ιδιώτη ζητώντας τότε την συναίνεση της αντιπολίτευσης αν τελικά καταλάβει το έγκλημα που έγινε και γίνεται ακόμη.
Προβλέπουμε, επίσης ότι ο προϋπολογισμός του 2013 δεν θα ξεπερνά τα 12 εκατομμύρια ευρώ, που μαζί με την πρόβλεψη του Ο.Τ. 61 των 9.350.000 περίπου θα έλθει στα 21 εκατομμύρια ευρώ.
Κανείς δεν θέλει να βλέπει έτσι τα ζητήματα και πολύ περισσότερο να τα δημοσιεύει. Όμως η πραγματικότητα δεν αλλοιώνεται και δεν αλλάζουν τα πράγματα.
Περισσότερα θα μπορούσαμε να αναλύσουμε. Όμως ξεφεύγουμε κατά πολύ. Ίσως μια άλλη φορά να αναφέρουμε κάτι ακόμη.
Εκτός και αν προκληθούμε.
Επιχειρούμε σήμερα μια βαθύτερη διείσδυση στα οικονομικά του δήμου, σε συνάρτηση με τις εξελίξεις στις περικοπές των χρηματοδοτήσεων προς την τοπική αυτοδιοίκηση, όπως είχαμε προαναγγείλει.
Εκείνο που διαπιστώσαμε διερευνώντας τους ισολογισμούς 2009 και 2010 είναι η προχειρότητα με την οποία γίνονται οι εγγραφές στους προϋπολογισμούς.
Άλλη εικόνα εμφανίζεται στους προϋπολογισμούς και άλλη στους ισολογισμούς.
Οι αποκλίσεις είναι τεράστιες.
Αρχίζοντας από τους ισολογισμούς 2009 και 2010 βλέπουμε αμέσως την εμφάνιση του πρώτου προβλήματος, του πρώτου πλήγματος. Μειώνονται τα ίδια κεφάλαια του δήμου από 33,038 εκατομμύρια στα 31,476 εκατομμύρια, μείωση 1,5 εκατομμύρια ή σε ποσοστό 4,72%.
Μόνο αυτή η παρατήρηση αρκεί να ξυπνήσει τις δυνάμεις αυτοσυντήρησης. Το καμπανάκι του κινδύνου έχει χτυπήσει.
Από το ΄09 στο ΄10 παρατηρείται μια αύξηση στις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις κατά 450.000 ευρώ, από 7,847 εκατομμύρια σε 8,307 εκατομμύρια ευρώ ενώ στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις παρατηρείται μείωση κατά ένα ελάχιστο ποσό, 69.000 ευρώ!!
Παρ΄όλα αυτά (μείωση στα ίδια κεφάλαια) έχουμε αύξηση στα έσοδα του δήμου κατά 900.000 ευρώ και ταυτόχρονη αύξηση στα έξοδα κατά 800.000 ευρώ.
Η αύξηση αυτή απορροφάται από τα έξοδα περίπου ισοδύναμα.
Δείτε τώρα τα αποτελέσματα χρήσης:
Αποτελέσματα εκμετάλλευσης, ζημιές 739.053 χιλιάδες ευρώ για το 2009 ενώ για το 2010 εκτοξεύονται στο -1.370.333 ευρώ!!
Δεύτερο καμπανάκι κάποιας ανωμαλίας στα οικονομικά.
Τα τακτικά έσοδα, για το 2009 ανέρχονται στα 14.283.570 για το 2010 βρίσκονται στα 15.193.192 αύξηση κατά 900.000.
Ποιο είναι το τελικό αποτέλεσμα της χρήσης; Δείτε.
Το 2009 ύστερα από τους μεταβατικούς λογαριασμούς και τους τόκους διαμορφώνονται σε κέρδη ύψους 406.320 ευρώ.
Το 2010, το αποτέλεσμα είναι άκρως ανησυχητικό, ζημιές ύψους 1.267.802 εκατομμύρια ευρώ.
Πολλές επί μέρους παρατηρήσεις μπορεί να κάνει κανείς για να ενισχύσει την άποψη ότι οι προϋπολογισμοί δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα αλλά και τις αστοχίες και εκτροπές της διοίκησης στην εφαρμογή του προϋπολογισμού.
Παρ΄ όλα τα ΄΄καμπανάκια΄΄ που εξέπεμπε ο ισολογισμός δείτε πώς τελικά στο 2011 δεν παρατηρείται καμιά ενέργεια.
Η πρώτη παρατήρηση είναι η μεγάλη μείωση στις αποδοχές των εργαζομένων.
Από τα διαμορφωμένα 6.794.000 εντέλλονται …5.286.000, μείωση κατά 1,5 εκατομμύρια ευρώ ή σε ποσοστό 22%!!!!
Η δεύτερη παρατήρηση είναι στα έξοδα όπου οι παροχές προς τρίτους από τα διαμορφωμένα στα 2.820.000 εντέλλονται ακριβώς τα μισά, 1.463.000.
Στη δημόσια πίστη στα έξοδα, τα δάνεια που οφείλει ο δήμος. Ενώ διαμορφώνονται στα 1.633.000 εντέλλονται 889.000 δηλαδή τα μισά!!!
Οι προμήθειες διαμορφώνονται στα 743.000 και εντέλλονται 254.000 ευρώ.
Οι μελέτες διαμορφώνονται στα 525.000 και εντέλλονται 237.000!!
Οι πληρωμές προηγουμένων ετών διαμορφώνονται στα 7.432.000 και εντέλλονται 4.433.000!!
Στο σύνολο των εξόδων ενώ διαμορφώνονται στα 36.418.000 ευρώ εντέλλονται 16.208.000!!!! Κάτω από τα μισά!!!
Τα έσοδα διαμορφώνονται στα 15.926.000 και βεβαιώνονται 10.829.000, μείωση κατά 5.097.000 ευρώ ή σε ποσοστό 32%!!!!
Τα έσοδα από προηγούμενα έτη διαμορφώνονται στα 724.000 βεβαιώνονται 654.000, μείωση 9,6%!!
Στο σύνολο του προϋπολογισμού διαμορφώνονται στα 36.418.000 και βεβαιώνονται 19.375.000. Στα διαμορφωμένα υπολογίζεται ασφαλώς και η απόκτηση του Ο.Τ. 61 με έσοδα από άλλες πηγές, δεν ήλθαν ποτέ.
Στην ουσία, λοιπόν, ο καθαρός προϋπολογισμός βρίσκεται στα 27 εκατομμύρια ευρώ, περίπου και όχι 36,5 εκατομ. περίπου.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στο πράσινο τα έξοδα διαμορφώνονται στα 807.000 και εντέλλονται 453.000. Μείωση στις δαπάνες για το πράσινο κατά 354.000 ευρώ ή σε ποσοστό 43,6%!!!!
Στην καθαριότητα διαμορφώνονται στα 3.316.000 και εντέλλονται 2.237.000, μείωση 1.079.000 ή σε ποσοστό 32,5%!!!
Στις λοιπές υπηρεσίες, είναι χαρακτηριστικό αυτό, διαμορφωμένα 1048000 και εντέλλονται….700 ευρώ!!!!!
Όπως βλέπουμε έχουν επέλθει τεράστιες μειώσεις από τον προϋπολογισμό στην υλοποίηση.
Στο σύνολο για το 2011, έχουμε διαμορφωμένα 36.418.000 και εντελλόμενα 16.208.000!!!! Μείωση κατά 55%!!!!
Κι αν ακόμη αφαιρέσουμε το ποσό των 9.350.000 περίπου για την απόκτηση του Ο.Τ. 61 η μείωση εξακολουθεί να είναι σημαντικά μειωμένη, σε ποσοστό 40%!!!!
Τελικά απ΄όλα αυτά τι συμπέρασμα εξάγεται;
Κατ΄αρχήν οι προϋπολογισμοί δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.
Δεύτερον, οι μειώσεις στα έσοδα είτε τακτικά είτε έκτακτα σημειώνουν σημαντικές πτώσεις όπως και αντίστοιχα στις αμοιβές των εργαζομένων. Σε καμιά όμως περίπτωση η μείωση των αμοιβών δεν συγκρίνεται με την μείωση των εσόδων. Οι μειώσεις στα έσοδα είναι εξαιρετικά υψηλές. Από το 2009 που ήταν 14.283.000 ευρώ το 2011 εμφανίζονται στα 10.829.000 ευρώ.
Κατά την περίοδο αυτή δεν έχουν ακόμη συντελεστεί οι μεγάλες περικοπές στις κρατικές επιχορηγήσεις. Μετά τα μέσα του 2011 έχουμε επιθετικές μειώσεις σε όλα τα επίπεδα με αποκορύφωμα στις αρχές του 2012.
Τρίτον, οι μειώσεις των αμοιβών των εργαζομένων κατά το 2011 βρέθηκαν μειωμένες κατά 22%, περίπου. Υπάρχει και συνέχεια ασφαλώς για το 2012.
Τέταρτον, δεν υφίσταται θέμα επενδύσεων και ασφαλώς έργων. Παρ΄όλο που η διοίκηση έχει καταθέσει ένα τριετές πρόγραμμα δράσεων όπου εμφανίζονται κάποια έργα απ΄ότι φαίνεται είναι αδύνατη η υλοποίησή του.
Αν δούμε, δε, τις προβλέψεις για το 2012 από τον προϋπολογισμό θα επέλθει πλήρης απογοήτευση.
Για τις αμοιβές των εργαζομένων έχει προβλεφθεί μείωση στο 10% αρχικά αλλά αν αυτό αναχθεί στο διαμορφωμένο του 2011 η μείωση φθάνει στο….30%!!!!
Είχε προβλεφθεί 6.794.000, εντάλθηκαν 5.286.000 και προβλέφθηκε για το 2012 4.743.000.
Σκεφθείτε για το 2013 τι θα προβλεφθεί!!!
Αυτό που μένει σταθερό είναι η δημόσια πίστη το ύψος της οποίας για το 2012 προβλέφθηκε στο 1.422.000.
Στα έξοδα προηγουμένων ετών από προβλεφθέντα του 2011 ύψους 7.432.000 εντέλλονται 4.433.000 και προβλέπονται για το 2012, 5.674.000 ευρώ. Δηλαδή ενώ αναμένουμε οι υποχρεώσεις να μειώνονται στο ύψος των 3.000.000 ευρώ, εμφανίζονται να προβλέπονται στα 5.674.000!!! Δηλαδή στο διάστημα του 2011 και 2012 έχουν προκύψει νέες υποχρεώσεις. Άλλωστε το είδαμε και στο διάστημα 2009-2010. Είχαμε την αύξηση των μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων κατά μισό εκατομμύριο ευρώ.
Η ανάλυση των οικονομικών των νομικών προσώπων αποτελεί μια ξεχωριστή ενότητα και αποτελεί την ουρά της πολιτικής και της διαχείρισης των οικονομικών του δήμου. Και εκεί παρουσιάζεται μια διαφορετική εικόνα, έντεχνα και συντονισμένα από την δημοτική αρχή.
Θα αποτελέσει μια άλλη παρουσίαση το θέμα των νομικών προσώπων.
Επειδή η προσέγγιση που επιχειρούμε περιέχει αριθμούς και είναι αρκετά κουραστικό για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι θα κλείσουμε εδώ τολμώντας να κάνουμε μια πρόβλεψη για το 2013, που οσονούπω θα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο.
Εκτιμούμε, λοιπόν, ότι στην πραγματικότητα και όχι σε επίπεδο προβλέψεων στον προϋπολογισμό, η υλοποίησή του για το 2013 θα είναι άκρως ελλειμματική, όπως ακριβώς και τα αποτελέσματα του 2012.
Θα είναι από τις χειρότερες χρήσεις όλων των εποχών για τον δήμο.
Η πρόβλεψή μας, με βάση κάποιες παραμέτρους που θέσαμε είναι ότι το έλλειμμα θα είναι της τάξης των 1,5 έως 2 εκατομμυρίων ευρώ.
Κάτω απ΄αυτή την οπτική είναι πιθανές οι εξής ενέργειες.
Πρώτον, δεν θα υπάρξουν τεχνικά έργα παρά μόνο μέσα από έκτακτα έσοδα με χρηματοδοτήσεις από Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Δεύτερον, οι επιχορηγήσεις προς τα νομικά πρόσωπα θα συρρικνωθούν ακόμη περισσότερο με συνέπειες στη λειτουργία τους σε βασικές δομές, όπως τα κοινωνικά προγράμματα και οι παιδικοί σταθμοί.
Τρίτον, θα περικοπούν όλες οι δαπάνες χωρίς αποδοτικό χαρακτήρα.
Τέταρτον, παραχώρηση της συντήρησης του πράσινου της πόλης σε ιδιώτες.
Πέμπτον, παραχώρηση της καθαριότητας στους ιδιώτες. Ήδη πολλοί δήμοι έχουν λάβει και υλοποιήσει την απόφαση αυτή.
Έκτον, παύση πρόσληψης συμβασιούχων ακόμη και σε βασικές ανάγκες της λειτουργίας.
Παραχώρηση της συντήρησης του δικτύου ύδρευσης της πόλης στην ΕΥΔΑΠ. Άλλωστε αυτό έχει προβλεφθεί από την σύμβαση ρύθμισης χρεών του δήμου προς την ΕΥΔΑΠ.
Αναστολή της ισχύος του τριετούς προγράμματος δράσης του δήμου και των νομικών προσώπων του. Αν απαιτηθεί από την κυβέρνηση να τροποποιηθεί, θα το δούμε άμεσα. Ίσως να παραμείνει στα χαρτιά και μόνο. Έτσι συνήθως γίνεται.
Να ξεχάσουμε την απόκτηση του Ο.Τ. 61.
Κλονίζεται η αναθεώρηση του ρυμοτομικού της πόλης και της αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού.
Να ξεχάσουμε την κατασκευή του τρίτου Λυκείου.
Η αποτυχία των δυο τελευταίων θεμάτων είναι απόλυτα ευθύνη της σημερινής δημοτικής αρχής.
Δεν είναι μόνο οικονομικό το θέμα στα δύο αυτά καυτά ζητήματα, που απασχόλησαν για μεγάλο διάστημα την τοπική μας κοινωνία.
Σε ακραία κατάσταση θα υπάρξει στάση πληρωμών. Αν οι περικοπές βρεθούν πάνω από κάποια όρια, που εμείς έχουμε εντοπίσει, πιστεύουμε ότι θα υπάρξει στάση πληρωμών.
Μ΄αυτό που λέμε, κάποιοι και κυρίως η διοίκηση του δήμου, θα εξοργιστεί ότι κινδυνολογούμε. Ως απάντηση στο ενδεχόμενο αυτό εμείς απαντούμε:
Έχει αποπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του ο δήμος όπως χρονικά έχουν κοπεί τα τιμολόγια; Έχει χρέη προηγουμένων ετών; Γιατί δεν αποπληρώθηκαν όταν υπήρχαν λεφτά; Έχουν περικόψει σπατάλες στη λειτουργία του δήμου ή περιορίζονται στην αποδοχή των περικοπών των αμοιβών των εργαζομένων, κρυπτόμενοι πίσω από τις κυβερνητικές πολιτικές των μνημονιακών συμβάσεων;
Η σημερινή δημοτική αρχή έχει τεράστιες ευθύνες για πολλά θέματα στην πόλη. Ειδικότερα τα ζητήματα του Ο.Τ. 61, του Γ΄Λυκείου και οι σπατάλες είναι κυρίαρχα.
Σε ό,τι αφορά το Ο.Τ. 61 οι ευθύνες της δημοτικής αρχής θα φανούν άμεσα. Προβλέπουμε ότι θα καταφύγει στον συμβιβασμό με τον ιδιώτη ζητώντας τότε την συναίνεση της αντιπολίτευσης αν τελικά καταλάβει το έγκλημα που έγινε και γίνεται ακόμη.
Προβλέπουμε, επίσης ότι ο προϋπολογισμός του 2013 δεν θα ξεπερνά τα 12 εκατομμύρια ευρώ, που μαζί με την πρόβλεψη του Ο.Τ. 61 των 9.350.000 περίπου θα έλθει στα 21 εκατομμύρια ευρώ.
Κανείς δεν θέλει να βλέπει έτσι τα ζητήματα και πολύ περισσότερο να τα δημοσιεύει. Όμως η πραγματικότητα δεν αλλοιώνεται και δεν αλλάζουν τα πράγματα.
Περισσότερα θα μπορούσαμε να αναλύσουμε. Όμως ξεφεύγουμε κατά πολύ. Ίσως μια άλλη φορά να αναφέρουμε κάτι ακόμη.
Εκτός και αν προκληθούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου