Είναι γνωστό ότι οι προσλήψεις στο δημόσιο έχουν παγώσει από το 2007. Έτσι έγινε και στην εκπαίδευση αν και οι ανάγκες, όπως και σε κάθε τομέα του δημοσίου κυρίως στην εκπαίδευση και την υγεία, είναι κάθε χρόνο χαρακτηριστικά έντονες.
Τις ανάγκες αυτές η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου καλύπτουν με τις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών όλων των ειδικοτήτων.
Ο αριθμός των δασκάλων και καθηγητών που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο κυμαίνονται από 18000 έως και 24000 για όλη της Ελλάδα.
Έτσι σχηματίστηκε μια απέραντη λίστα αναμονής πρόσληψης όλων των ειδικοτήτων καθηγητών και δασκάλων.
Το σχολικό έτος 2015-16 προσλήφθηκαν 23000 εκπαιδευτικοί σε όλη την χώρα και καταγράφηκαν, παρ΄όλα αυτά, σημαντικά κενά. Σε όλη την διαδικασία να σημειωθεί ότι τεράστιες είναι οι ανάγκες και στην ειδική αγωγή, η οποία τώρα αναπτύσεται για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών με ειδικά προβλήματα άρα ακόμη μεγαλύτερες οι ανάγκες.
Με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου το υπουργείο προχώρησε στις προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών από την λίστα αναμονής, η οποία μάλιστα από φέτος ανατέθηκε ο χειρισμός της στο ΑΣΕΠ ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη νομιμότητα των προσλήψεων αυτών.
Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο αριθμός των προσληφθέντων με ειδικότητες Φιλολόγων, Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών ανήλθε στους 740 για όλη την χώρα.
Ειδκότερα για την αναπλήρωση των θέσεων στις φυσικές επιστήμες οι προσλήψεις ανέρχονται σε 265 με την εξής σύνθεση:
Φυσικοί 65
Χημικοί 46
Βιολόγοι 142
Φυσιογνώστες 12
Το ερώτημα που προκύπτει είναι οι ανάγκες της τρέχουσας σχολικής περιόδου καλύφθηκαν; Κι αν ναι πως είναι δυνατόν να έχουν καλυφθεί οι ανάγκες όταν οι προσλήψεις της προηγούμενης χρονιάς ανήλθαν σε 3500; Μήπως η πολιτική του υπουργείου προσαρμόστηκε στα μνημονιακά δεδομένα, δηλαδή περιόρισε τον αριθμό των προσλήψεων αναθέτοντας το έργο των καθηγητών ειδικότητας σε άλλους και μάλιστα έτσι ώστε να φανεί και να δειχθεί στην κοινωνία μια ΄΄ωραία΄΄ εικόνα ότι όλα κινήθηκαν ΄΄άριστα΄΄, όπως είπε ο πρωθυπουργός χθές;
Τις ανάγκες αυτές η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου καλύπτουν με τις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών όλων των ειδικοτήτων.
Ο αριθμός των δασκάλων και καθηγητών που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο κυμαίνονται από 18000 έως και 24000 για όλη της Ελλάδα.
Έτσι σχηματίστηκε μια απέραντη λίστα αναμονής πρόσληψης όλων των ειδικοτήτων καθηγητών και δασκάλων.
Το σχολικό έτος 2015-16 προσλήφθηκαν 23000 εκπαιδευτικοί σε όλη την χώρα και καταγράφηκαν, παρ΄όλα αυτά, σημαντικά κενά. Σε όλη την διαδικασία να σημειωθεί ότι τεράστιες είναι οι ανάγκες και στην ειδική αγωγή, η οποία τώρα αναπτύσεται για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών με ειδικά προβλήματα άρα ακόμη μεγαλύτερες οι ανάγκες.
Με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου το υπουργείο προχώρησε στις προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών από την λίστα αναμονής, η οποία μάλιστα από φέτος ανατέθηκε ο χειρισμός της στο ΑΣΕΠ ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη νομιμότητα των προσλήψεων αυτών.
Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο αριθμός των προσληφθέντων με ειδικότητες Φιλολόγων, Μαθηματικών και Φυσικών επιστημών ανήλθε στους 740 για όλη την χώρα.
Ειδκότερα για την αναπλήρωση των θέσεων στις φυσικές επιστήμες οι προσλήψεις ανέρχονται σε 265 με την εξής σύνθεση:
Φυσικοί 65
Χημικοί 46
Βιολόγοι 142
Φυσιογνώστες 12
Το ερώτημα που προκύπτει είναι οι ανάγκες της τρέχουσας σχολικής περιόδου καλύφθηκαν; Κι αν ναι πως είναι δυνατόν να έχουν καλυφθεί οι ανάγκες όταν οι προσλήψεις της προηγούμενης χρονιάς ανήλθαν σε 3500; Μήπως η πολιτική του υπουργείου προσαρμόστηκε στα μνημονιακά δεδομένα, δηλαδή περιόρισε τον αριθμό των προσλήψεων αναθέτοντας το έργο των καθηγητών ειδικότητας σε άλλους και μάλιστα έτσι ώστε να φανεί και να δειχθεί στην κοινωνία μια ΄΄ωραία΄΄ εικόνα ότι όλα κινήθηκαν ΄΄άριστα΄΄, όπως είπε ο πρωθυπουργός χθές;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου