ΑΠΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, ΣΗΜΙΤΗ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙΣ!!!
ΑΥΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΙ ΠΙΟ ΛΙΣΤΕΣ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ, ΚΟΜΜΑΤΑ, ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ, ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥΣ.
Η ΛΙΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ 'ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ' ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
ΠΟΙΟΣ ΖΗΤΑ ΛΙΤΟΤΗΤΑ; ΠΑΛΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ!!!
Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010
ΑΠΟΨΕ ΣΤΙΣ ΕΝΝΕΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ Η ΕΚΠΟΜΠΗ Ζ''ΖΩΝΗ ΠΥΡΟΣ''
Και πάλι αυτό το βράδυ, στις εννέα, η εκπομπή ''ΖΩΝΗ ΠΥΡΟΣ'' θα εκπέμψει απο το ΡΑΔΙΟΒΡΙΛΗΣΣΙΑ και ΡΑΔΙΟΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ.
Με ειδήσεις και νέα σε όλα τα επίπεδα. Μουσική και όλες οι εξελίξεις στα γεγονότα της πόλης και όχι μόνο.
Με ειδήσεις και νέα σε όλα τα επίπεδα. Μουσική και όλες οι εξελίξεις στα γεγονότα της πόλης και όχι μόνο.
Τρίτη 23 Μαρτίου 2010
ΤΗΝ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
απο το aftodioikisi.gr
Σοβαρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το πάλαι ποτέ «υγιές» ταμείο των δημοτικών υπαλλήλων, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με το προσωπικό που εργάζεται στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
Αν και πρόκειται για ένα οικονομικά εύρωστο ταμείο που έχει οικονομική αυτοτέλεια, δεν μπορεί να υλοποιήσει τον κανονισμό παροχών του, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Σε συνάντηση μάλιστα που έλαβε χώρα πρόσφατα μεταξύ ΠΟΕ-ΟΤΑ και Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. δόθηκαν στοιχεία που αναδεικνύουν τον «κατήφορο» τον οποίο έχει πάρει το ταμείο και χρίζει άμεσης παρέμβασης προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρότατα προβλήματα με επιπτώσεις στις καλύψεις των ασφαλισμένων.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά το προσωπικό, το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. είχε έναν απαρχαιωμένο οργανισμό από το 1989 με λίγες μόνιμες οργανικές θέσεις. Τα τελευταία δέκα χρόνια εξυπηρετούνταν από συμβασιούχους και stage. Από τον περασμένο Μάιο όμως οι συμβάσεις έληξαν και από τον Δεκέμβρη οι απασχολούμενοι με stage αποχώρησαν.
Είναι ενδεικτικό ότι στην κεντρική υπηρεσία το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 50%, τουλάχιστον πέντε περιφερειακά καταστήματα λειτουργούν με έναν υπάλληλο, υπάρχει έλλειψη ελεγκτών ιατρών, τόσο στην κεντρική υπηρεσία όσο και σε 16 τουλάχιστον περιφερειακές υπηρεσίες με αποτέλεσμα να μην ελέγχονται οι δαπάνες, ενώ η τεράστια έλλειψη σε προσωπικό έχει σαν συνέπεια την αδυναμία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων των συμβεβλημένων φορέων
Σοβαρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το πάλαι ποτέ «υγιές» ταμείο των δημοτικών υπαλλήλων, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με το προσωπικό που εργάζεται στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
Αν και πρόκειται για ένα οικονομικά εύρωστο ταμείο που έχει οικονομική αυτοτέλεια, δεν μπορεί να υλοποιήσει τον κανονισμό παροχών του, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Σε συνάντηση μάλιστα που έλαβε χώρα πρόσφατα μεταξύ ΠΟΕ-ΟΤΑ και Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. δόθηκαν στοιχεία που αναδεικνύουν τον «κατήφορο» τον οποίο έχει πάρει το ταμείο και χρίζει άμεσης παρέμβασης προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρότατα προβλήματα με επιπτώσεις στις καλύψεις των ασφαλισμένων.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά το προσωπικό, το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. είχε έναν απαρχαιωμένο οργανισμό από το 1989 με λίγες μόνιμες οργανικές θέσεις. Τα τελευταία δέκα χρόνια εξυπηρετούνταν από συμβασιούχους και stage. Από τον περασμένο Μάιο όμως οι συμβάσεις έληξαν και από τον Δεκέμβρη οι απασχολούμενοι με stage αποχώρησαν.
Είναι ενδεικτικό ότι στην κεντρική υπηρεσία το προσωπικό έχει μειωθεί κατά 50%, τουλάχιστον πέντε περιφερειακά καταστήματα λειτουργούν με έναν υπάλληλο, υπάρχει έλλειψη ελεγκτών ιατρών, τόσο στην κεντρική υπηρεσία όσο και σε 16 τουλάχιστον περιφερειακές υπηρεσίες με αποτέλεσμα να μην ελέγχονται οι δαπάνες, ενώ η τεράστια έλλειψη σε προσωπικό έχει σαν συνέπεια την αδυναμία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων των συμβεβλημένων φορέων
Η ΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Με την παρουσία αρκετών δημοτών συεδρίασε, χθες, το δημοτικό συμβούλιο με κύριο θέμα την αναθεώρηση του ΓΠΣ και την κατασκευή του Γ' Λυκείου Βριλησσίων.
Σε ό,τι αφορά το Γ' Λύκειο η απόφαση ελήφθη. Το Γ' Λύκειο θα κατασκευαστεί στο οικόπεδο επί της διασταύρωσης των οδών Κύπρου και Πλαταιών. Η έκταση του οικοπέδου είναι περίπου στα 4 στρέμματα. Ανήκει σε τέσσερις ή πέντε ιδιοκτήτες, οι οποίο καλούνται να συναινέσουν στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και να πουλήσουν το οικόπεδό τους στο δήμο.
Είναι βέβαιαο ότι οι ιδιοκτήτες θα ασκήσουν κάθε ένδικο μέσο να μην ''χάσουν'' την περιουσία τους κι αυτό ίσως να δρομολογεί ισχυρές οικονομικές διεκδικήσεις.
Σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση του ΓΠΣ στη συζήτηση που έγινε πολλοί ήταν αυτοί που δέχθηκαν ότι στο παρελθόν έγιναν σημαντικά λάθη σε ότι αφορά την έλλεψη προγραμματισμού ύπαρξης ελεύθερων οικοπέδων για κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους.
Οι μελετητές ανέφεραν ότι η πόλη, με επιστημονικά κριτήρια, απαιτεί 249 στρέμματα γι' αυτούς τους χώρους. Αυτή τη στιγμή διατίθενται 71 στρέμματα εκ των οποίων τα 51 μπορούν να δεσμευτούν. Επειδή η διοίκηση του δήμου έθεσε και τον οικονομικό παράγοντα, την αδυναμία του δήμου να αποκτήσει όλες αυτές τις εκτάσεις, πρότεινε την δέσμευση 47 στρεμμάτων αφήνοντας με κάποια κριτήρια κάποια οικόπεδα ελεύθερα. Στα κριτήρια αυτά η αντιπολίτευση διαμαρτυρήθηκε τονίζοντας ότι δεν ήταν κατανοητό γιατί αυτά να μείνουν έξω και ποιά είναι αυτά τα κριτήρια.
Η διοίκηση επί της ουσίας δεν απάντησε αλλά δικαιολόγησε την εισήγηση ότι στη λογική της αδυναμίας του δήμου να αποκτήσει όλες αυτε΄ς τις εκτάσεις κάποια θα έμεναν έξω.
Η αντιπ΄ροταση της αντιπολίθτευσης ήταν να δεσμευτούν όλα και τα 57 στρέμματα διότι αυτή τη στιγμή η απόφαση αφορά τα επόμενα 20 χρόνια για τους ελεύθερους χώρους που θα έχει ο δήμος για την εξυπηρέτηση των δημοτών.
Η διοίκηση επέμεινε στην εισήγηση και το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία, 12 υπέρ της πρότασης της διοίκησης, επτά κατά της απόφασης.
Το ζήτηαμ που τίθεται είναι, σ' ένα τέτοιο μείζονος σημασίας θέμα το δημοτικό συμβούλιο δεν κατάφερε να συνθέσει τις απόψεις και να υπάρξει ομοφωνία, πολύ χρήσιμη για τις επόμενες κινήσεις της διοίκσηης.
Ακόμη μια φορά η συμπολίτευση δεν έπεισε και η συμπολίτευση αρνήθηκε.
Θα ασχοληθούμε περισσότερο με το θέμα και σε επόμενο άρθρο μας μετά το ρεπορτάζ που σας αναφέραμε.
Να τονίσουμε δε ότι κανένα χρονοδιάγραμμα δεν κατατέθηκε, κανένα σχέδιο δεν παρουσιάστηκε, καμιά σκέψη για τη χρήση των χώρων αυτών δεν αναπτύχθηκε έστω και ως σκέψεις. Αυτό δημιούργησε τελικά ερωτηματικά στους δημοτικούς συμβούλους ακόμη και σε δημότες, οι οποίοι κατέθεσαν τις σκέψεις τους και τις επιφυλάξεις τους.
Σε ό,τι αφορά το Γ' Λύκειο η απόφαση ελήφθη. Το Γ' Λύκειο θα κατασκευαστεί στο οικόπεδο επί της διασταύρωσης των οδών Κύπρου και Πλαταιών. Η έκταση του οικοπέδου είναι περίπου στα 4 στρέμματα. Ανήκει σε τέσσερις ή πέντε ιδιοκτήτες, οι οποίο καλούνται να συναινέσουν στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και να πουλήσουν το οικόπεδό τους στο δήμο.
Είναι βέβαιαο ότι οι ιδιοκτήτες θα ασκήσουν κάθε ένδικο μέσο να μην ''χάσουν'' την περιουσία τους κι αυτό ίσως να δρομολογεί ισχυρές οικονομικές διεκδικήσεις.
Σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση του ΓΠΣ στη συζήτηση που έγινε πολλοί ήταν αυτοί που δέχθηκαν ότι στο παρελθόν έγιναν σημαντικά λάθη σε ότι αφορά την έλλεψη προγραμματισμού ύπαρξης ελεύθερων οικοπέδων για κοινωφελείς και κοινόχρηστους χώρους.
Οι μελετητές ανέφεραν ότι η πόλη, με επιστημονικά κριτήρια, απαιτεί 249 στρέμματα γι' αυτούς τους χώρους. Αυτή τη στιγμή διατίθενται 71 στρέμματα εκ των οποίων τα 51 μπορούν να δεσμευτούν. Επειδή η διοίκηση του δήμου έθεσε και τον οικονομικό παράγοντα, την αδυναμία του δήμου να αποκτήσει όλες αυτές τις εκτάσεις, πρότεινε την δέσμευση 47 στρεμμάτων αφήνοντας με κάποια κριτήρια κάποια οικόπεδα ελεύθερα. Στα κριτήρια αυτά η αντιπολίτευση διαμαρτυρήθηκε τονίζοντας ότι δεν ήταν κατανοητό γιατί αυτά να μείνουν έξω και ποιά είναι αυτά τα κριτήρια.
Η διοίκηση επί της ουσίας δεν απάντησε αλλά δικαιολόγησε την εισήγηση ότι στη λογική της αδυναμίας του δήμου να αποκτήσει όλες αυτε΄ς τις εκτάσεις κάποια θα έμεναν έξω.
Η αντιπ΄ροταση της αντιπολίθτευσης ήταν να δεσμευτούν όλα και τα 57 στρέμματα διότι αυτή τη στιγμή η απόφαση αφορά τα επόμενα 20 χρόνια για τους ελεύθερους χώρους που θα έχει ο δήμος για την εξυπηρέτηση των δημοτών.
Η διοίκηση επέμεινε στην εισήγηση και το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία, 12 υπέρ της πρότασης της διοίκησης, επτά κατά της απόφασης.
Το ζήτηαμ που τίθεται είναι, σ' ένα τέτοιο μείζονος σημασίας θέμα το δημοτικό συμβούλιο δεν κατάφερε να συνθέσει τις απόψεις και να υπάρξει ομοφωνία, πολύ χρήσιμη για τις επόμενες κινήσεις της διοίκσηης.
Ακόμη μια φορά η συμπολίτευση δεν έπεισε και η συμπολίτευση αρνήθηκε.
Θα ασχοληθούμε περισσότερο με το θέμα και σε επόμενο άρθρο μας μετά το ρεπορτάζ που σας αναφέραμε.
Να τονίσουμε δε ότι κανένα χρονοδιάγραμμα δεν κατατέθηκε, κανένα σχέδιο δεν παρουσιάστηκε, καμιά σκέψη για τη χρήση των χώρων αυτών δεν αναπτύχθηκε έστω και ως σκέψεις. Αυτό δημιούργησε τελικά ερωτηματικά στους δημοτικούς συμβούλους ακόμη και σε δημότες, οι οποίοι κατέθεσαν τις σκέψεις τους και τις επιφυλάξεις τους.
Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ ΑΠΕΡΓΕΙ
Ανακοινώνεται απο την ΠΟΕ-ΟΤΑ οτι αύριο θα συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ και στο συλλαλητήριο για τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Τον έλεγχο των μισθολογικών καταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων ζητά με έγγραφο του από τους Περιφερειακούς Διευθυντές μέχρι τις 26 Μαρτίου ο Ειδικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Μιχάλης Κοντογιάννης.
Με το έγγραφο που απέστειλε σήμερα 22/03 ζητά να διαπιστωθεί η εφαρμογή του Νόμου 682/1977, άρθρο 36, παρ. 1 (Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαιδεύσεως και Σχολικών Οικοτροφείων).
Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι η οποιαδήποτε περικοπή μισθού αντίκειται στη νομοθεσία.
Με το έγγραφο που απέστειλε σήμερα 22/03 ζητά να διαπιστωθεί η εφαρμογή του Νόμου 682/1977, άρθρο 36, παρ. 1 (Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαιδεύσεως και Σχολικών Οικοτροφείων).
Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι η οποιαδήποτε περικοπή μισθού αντίκειται στη νομοθεσία.
ΟΙ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑ
«Προχωρούμε σε αληθινή Επανάσταση. Για την ακρίβεια σε μια σειρά από ριζοσπαστικές τομές και γεν-ναίες μεταρρυθμίσεις, τις οποίες σας παρουσιάζω αμέσως. Και τα οποία θα συζητήσουμε», είπε ο πρόε-δρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Αντώνης Σαμαράς, στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας τις αλλαγές στην παράταξη και υπογράμμισε:
«* Πρώτη Επανάσταση: η αρχή από κάτω προς τα πάνω.
Μέχρι τώρα το παραδοσιακό κομματικό σχήμα στηνόταν και λειτουργούσε αντίστροφα: από πάνω προς τα κάτω. Αυτό δεν ταιριάζει προς τις αρχές μας. Που είναι αυτοφυείς στην κοινωνία. Τις νιώθει ο λαός. Τις συμμερίζεται η κοινωνία. Και θέλει να τις δει να εκπροσωπούνται στην διακυβέρνησή του.
Έτσι το κόμμα του κοινωνικού φιλελευθερισμού δεν έχει ανάγκη ένα συγκεντρωτικό μοντέλο που προ-σπαθεί να «ελέγξει» την κοινωνία. Αντίθετα, χρειάζεται ένα μοντέλο που λειτουργεί «από κάτω προς τα πάνω»…
Ένα μοντέλο που παράγει πολιτική στη βάση, που αναδεικνύει την πρωτοβουλία της βάσης και συντονίζει τις παρεμβάσεις της στην κοινωνία.
Ταυτόχρονα, όμως, η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα εξουσίας. Πρέπει να κερδίζει μάχες, να τολμά ρήξεις, να συγκρούεται, να νικά, να κυβερνά αποτελεσματικά. Έτσι ενώ η διοίκησή της είναι από την κορυφή προς τη βάση, η λειτουργία του θα είναι από τη βάση προς την κορυφή. Μ’ άλλα λόγια, θα συνδυάζει και τα δύο μοντέλα, θα τα ενσωματώνει και θα τα ισορροπεί.
Αυτός ο συνδυασμός έχει γίνει στα περισσότερα κεντροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη. Και πέτυχε παντού. Θα γίνει και θα επιτύχει και στην Ελλάδα!
Πρώτη μεγάλη Επανάσταση, λοιπόν, ότι παύουμε να λειτουργούμε ως γραφειοκρατικός μηχανισμός και θεμελιώνουμε ένα συνδυασμό παραδοσιακής διοίκησης με τη λειτουργία από την βάση προς την κορυφή.
* Δεύτερη Επανάσταση: Η βάση συμμετέχει πλέον άμεσα στην εκλογή τριών θεμελιακών οργάνων: Στην εκλογή Προέδρου του Κόμματος. Στην εκλογή Προέδρου της Νεολαίας. Και στην εκλογή Προέδρου των Νομαρχιακών Οργανώσεων, των ΝΟΔΕ.
Εκλογή Προέδρου του Κόμματος από τη βάση είχαμε ήδη στις 29 Νοεμβρίου, αφού μεσολάβησε αλλαγή καταστατικού.
Εκλογή Προέδρου της Νεολαίας, της ΟΝΝΕΔ από τη βάση έχουμε προγραμματίσει για τη 18η Απριλίου, αφού μεσολάβησε κι εδώ αλλαγή Καταστατικού.
Σήμερα σας προτείνω να έχουμε και εκλογή των Διοικήσεων των ΝΟΔΕ από τη βάση, στις προσεχείς ε-σωκομματικές εκλογές, αφού βέβαια αλλάξουμε τον τωρινό Κανονισμό Περιφερειακής Οργάνωσης.
* Τρίτη μεταρρυθμιστική τομή: Σε κάθε διοίκηση Τοπικής και Νομαρχιακής Οργάνωσης, ΔΗΜΤΟ και ΝΟΔΕ, θα πρέπει να ενσωματωθούν νέα πρωτοεκλεγόμενα μέλη, τουλάχιστον κατά 20%. Έτσι θα δίνονται ευκαιρίες σε καινούργια μέλη να δείξουν τις ικανότητές τους και να σπάσουν τις αγκυλώσεις του κομματι-κού μηχανισμού.
* Τέταρτη ριζική αλλαγή: Σε κάθε διοίκηση Τοπικής και Νομαρχιακής Οργάνωσης θα συμμετέχουν κατά 20% μέλη ηλικίας κάτω των 35 ετών. Έτσι θα πάψουμε να χάνουμε πολύτιμο δυναμικό στελεχών της ΟΝ-ΝΕΔ, τα οποία φεύγουν από τη νεολαία, είναι δοκιμασμένα και άξια, έχουν πείρα, ταλέντο και όρεξη, αλλά δεν αξιοποιούνται στις κομματικές οργανώσεις. Αυτό θα αλλάξει…
* Πέμπτη μεταρρύθμιση: Θα πρέπει να δημιουργηθούν νέοι τομείς δουλειάς για τις Τοπικές και Περιφε-ρειακές Οργανώσεις. Που θα αφορούν άμεσα τις σχέσεις του Κόμματος με την Κοινωνία και θα ανταπο-κρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών για ένα σύγχρονο κόμμα: Τομείς Κοινωνικών Κινημάτων, Εθελο-ντισμού, Καταναλωτικών Οργανώσεων και Διαδικτύου. Και βεβαίως, σε κάθε ΝΟΔΕ γραμματεία σχέσεων Κόμματος-Κοινωνίας.
Ένα κόμμα που απευθύνεται στην Κοινωνία δεν μπορεί να απουσιάζει από τους χώρους όπου η κοινωνία παίρνει πρωτοβουλίες, οργανώνεται και δρα.
Με τις τομές αυτές σπάμε τα κυκλώματα, σπάμε τα στεγανά, ξεπερνάμε τη ρουτίνα της γραφειοκρατίας και τις στρεβλώσεις του κομματικού μηχανισμού.
Αλλά δεν σταματάμε εδώ…
* Έκτον: Στο Συνέδριο, συμμετέχουν οι άμεσα εκλεγμένοι από τη βάση, καθώς και οι αιρετοί (βουλευτές, δήμαρχοι, νομάρχες), οι ευρωβουλευτές, καθώς και οι εκλεγμένοι με ευρεία δημοκρατική νομιμοποίηση, αφού εκπροσωπούν μεγάλες πληθυσμιακά κοινωνικές και επαγγελματικές κατηγορίες.
Θα πρέπει να συζητήσουμε κατά πόσον οι ex officio συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι περισσότεροι από τους άμεσα εκλεγόμενους από τη βάση, όπως συμβαίνει σήμερα.
Ακόμα οι εκλογές στο Συνέδριο για την «Κεντρική Επιτροπή» πιστεύω ότι πρέπει να γίνονται από ένα ε-νιαίο Πίνακα κι όχι από διαφορετικές επί μέρους λίστες, όπως γίνεται σήμερα. Το θεωρώ αρχή αξιοσύνης, γιατί ο καθένας γνωρίζει ποιος αξίζει να βρίσκεται στο ανώτατο Πολιτικό όργανο του Κόμματος. Οι άξιοι, απ’ όπου κι αν προέρχονται, είναι άξιοι και πρέπει να εκλέγονται.
* Έβδομη αλλαγή, συμβολική ίσως, αλλά και πολύ ουσιαστική ταυτόχρονα: Αλλάζει η ονομασία των ορ-γάνων μας: Το Τακτικό Συνέδριο θα γίνεται ανά διετία πλέον και θα ονομάζεται στο εξής Εθνικό Συνέδριο του Κόμματος, για να τονίζει την εθνική ταυτότητα του κράτους και της κοινωνίας μας. Η Κεντρική Επι-τροπή θα ονομάζεται Πολιτική Επιτροπή. Και το Πολιτικό Συμβούλιο θα ονομάζεται Εκτελεστική Γραμ-ματεία.
Εγκαταλείπουμε μια φρασεολογία σοβιετικού τύπου, που παραπέμπει σε γραφειοκρατικές και συγκεντρω-τικές αντιλήψεις. Οι οποίες είχαν ανάγκη να τονίζουν τον Κεντρικό Έλεγχο και το αποκλειστικό δικαίωμα άσκησης Πολιτικής μόνο στο ανώτατο επίπεδο της ηγεσίας.
Η αλλαγή ονομασίας υποδηλώνει άλλη αντίληψη για την Πολιτική: πιο φιλελεύθερη, πιο δημοκρατική πιο κοινωνικά συμμετοχική.
* Όγδοη μεταρρυθμιστική τομή: Στο Συνέδριο μας, που θα ονομάζεται «Εθνικό Συνέδριο» πλέον και θα παραμένει το ανώτατο όργανο, θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 30% μέλη γυναίκες (όπως ήδη συμβαίνει) και τουλάχιστον 25% μέλη κάτω των 35 ετών. Έτσι οι γυναίκες και οι νέοι δεν θα υπο-εκπροσωπούνται.
Γιατί ένα κόμμα που δεν αναδεικνύει γυναίκες και νέους ανθρώπους δεν έχει σχέση με την κοινωνία, ούτε έχει μέλλον.
* Ένατη αλλαγή: Ο Πρόεδρος θα εκλέγεται από τη βάση, όπως ήδη έγινε πέρσι το Νοέμβριο. Ο ίδιος ε-φαρμόζει πρώτος την αρχή της λογοδοσίας σε κάθε Συνέδριο.
Βεβαίως υπάρχουν διαδικασίες αμφισβήτησης του Προέδρου. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται το σχετικό αίτημα από το 1/3 του Συνεδρίου, όπως συμβαίνει τώρα, ή από το ένα τρίτο της Κοινοβουλευτικής Ομά-δας, όπως επίσης συμβαίνει και τώρα, είτε από τα 2/3 των μελών της «Κεντρικής Επιτροπής», που θα ονο-μάζεται στο εξής Πολιτική Επιτροπή. Σε κάθε περίπτωση αν κινηθεί αμφισβήτηση Προέδρου προκηρύσ-σονται εκλογές από τη βάση του Κόμματος.
* Δέκατη μεταρρύθμιση: Η παλαιά Κεντρική Επιτροπή, που θα ονομάζεται στο εξής «Πολιτική Επιτροπή», θα είναι σχετικά ολιγομελής. Θα έχει πολύ λιγότερα από τα 500 και πλέον μέλη που έχει σήμερα. Ο μικρό-τερος αριθμός συμβάλλει στην λειτουργικότητα του οργάνου και στην ουσιαστική πολιτική εκπροσώπηση. Ως γνωστόν, τα «πλαδαρά» κομματικά όργανα αποδεικνύονται δυσκίνητα ή ανύπαρκτα. Ενώ τα ολιγομε-λέστερα θα γίνουν και ισχυρότερα.
Επίσης, ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής δεν θα μπορεί να θέτει υποψηφιότητα για βουλευτής όσο είναι Γραμματέας. Θα μπορεί ωστόσο να συμπεριληφθεί στη λίστα των βουλευτών Επικρατείας. Αυτό το «ασυμβίβαστο» καταργεί τις τριβές και την καχυποψία ανάμεσα σε εκλεγμένα στελέχη. Κι επιτρέπει στο Γραμματέα να αφιερωθεί στα καθήκοντά του.
Η Πολιτική Επιτροπή θα συνέρχεται τακτικά, τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο ή και εκτάκτως με απόφα-ση του Προέδρου του Κόμματος.
Θα αναδεικνύει επίσης αιρετό Συμβούλιο Δεοντολογίας του Κόμματος, όπου κάθε ζήτημα συμπεριφοράς στελέχους θα κρίνεται άμεσα και δίκαια.
* Ενδέκατη μεταρρυθμιστική τομή: Το παλαιό Πολιτικό Συμβούλιο, που θα ονομάζεται πλέον «Εκτελεστι-κή Γραμματεία» θα απαρτίζεται από 15 μέλη, μαζί με τον Πρόεδρο του Κόμματος. Απ’ αυτά τα 7 θα είναι εκλεγμένα από την Πολιτική Επιτροπή και τα υπόλοιπα 7 θα είναι προσωπικότητες στελέχη του κόμματος, επιλογής και ευθύνης του Προέδρου.
Έτσι δημιουργείται γύρω από τον Πρόεδρο ένα σφιχτό Επιτελείο θα συμπληρώνεται από άλλα τρία νέα όργανα:
-- Μια ομάδα Εμπειρογνωμόνων,
-- Μια ομάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού,
-- Και μια Επιτροπή Αξιολόγησης, με κύρια αποστολή την ανάπτυξη και αξιοποίηση Εθνικού Μητρώου Στελεχών και τη συνεχή αξιολόγηση των δομών και των δράσεων του κόμματος.
- Από την ομάδα εμπειρογνωμόνων, που θα αποτελείται από προσωπικότητες από την Ελλάδα και τον Α-πόδημο Ελληνισμό, θα υπάρξουν επεξεργασίες για όλα τα μεγάλα ζητήματα της ελληνικής κοινωνίας και της δημόσιας διοίκησης. Δεν θα τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα.
Δεν θα αιφνιδιαζόμαστε από τις εξελίξεις, είτε βρισκόμαστε στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση. Και δεν θα αυτοσχεδιάζουμε...
- Με την Ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού, θα μετατρέπουμε τη εξειδικευμένη γνώση σε χάραξη μακρο-χρόνιας στρατηγικής, για την κοινωνία και το κόμμα. Στόχος μας δεν είναι απλώς να κερδίζουμε τις εκλο-γές. Αλλά να αλλάξουμε τη χώρα. Μόνο ένα κόμμα που έχει μακροχρόνια στρατηγική, μπορεί να αλλάξει τη χώρα.
- Με την Επιτροπή αξιολόγησης θα γνωρίζουμε κάθε στιγμή πόσο το κόμμα μας ανταποκρίνεται στις ανά-γκες της πολιτικής του, και αν όχι. που «πονάει» και πως μπορούν να βελτιωθούν τα αδύνατα σημεία του.
Δεν μπορούμε να θέτουμε στόχους, αν δεν ξέρουμε σε τι κατάσταση βρίσκονται οι οργανωμένες δυνάμεις μας αλλά και η ετοιμότητά τους.
- Τέλος, το Εθνικό Μητρώο Στελεχών, θα δώσει τη δυνατότητα να υπάρξει πλήρης αξιοκρατία, ώστε να καταγράφεται η διαχρονική προσφορά κάθε αγωνιστή στην Παράταξη. Θα προσδώσει ακόμα διαφάνεια στην αξιοκρατική ανάδειξη στελεχών. Γιατί ξέρω ποιες δίκαιες πικρίες έχουν πολλοί από σας.
Έτσι ολοκληρώνεται ένα πλήρες επιτελείο γύρω από τον Πρόεδρο. Με άμεσες εκτελεστικές αρμοδιότητες, θεωρητική στήριξη, μακροχρόνιο σχεδιασμό, οργανωτική παρακολούθηση και στελεχιακή ανάδειξη.
Κι όλο αυτά μαζί αποτελούν μια μεγάλη λειτουργική καινοτομία, γιατί θεσμοθετείται πρότυπο Σύγχρονης Διακυβέρνησης. Ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί ως Αντιπολίτευση και να γίνουμε ακόμα πιο αποτελε-σματικοί ως Κυβέρνηση.
Κι όπου θα υπηρετούνται τρεις ακόμα αρχές:
- ο καταμερισμός έργου, ώστε να μην είμαστε ένας υδροκέφαλος οργανισμός,
- η συμπληρωματικότητα, ώστε να είμαστε ένας λειτουργικός οργανισμός
- και η διαφάνεια, ώστε να είμαστε ένας αξιοκρατικός οργανισμός.
Διότι όλες αυτές οι λειτουργίες θα είναι θεσμοθετημένες και δημόσια γνωστές. Οπότε τέρμα και τα «προ-σωπικά κυκλώματα»...
* Δωδέκατη αλλαγή: Οι τοπικές οργανώσεις θα είναι πραγματική κυψέλη παραγωγής πολιτικής, κοινωνι-κών πρωτοβουλιών και πρωτοποριακής παρέμβασης. Ασφαλώς και ανάδειξης στελεχών.
Θα συγκροτούνται σε επίπεδο Δήμου, Νομαρχίας ή Περιφέρειας, ανάλογα με τη διοικητική διάρθρωση της χώρας.
Κατά κάποιο τρόπο επιστρέψαμε από εκεί που ξεκινήσαμε: Από την έμφαση που δίνεται στη βάση, στην ανάδειξη της Πολιτικής από τη βάση και στην ενεργό συμμετοχή της βάσης στην Κοινωνία και την Πολι-τική.
Για να το πω σχηματικά: Στο παραδοσιακό οργανωτικό σχήμα, που σήμερα ξεπερνάμε, το κόμμα συγκρο-τείται στην κορυφή κι από πάνω του εκτείνονται παρακλάδια προς τα «κάτω», προς την κοινωνία.
Στο νέο δικό μας μοντέλο, δοκιμασμένο και επιτυχημένο σε όλο τον κόσμο από κόμματα της Κεντροδε-ξιάς, το κόμμα συγκροτείται παντού στην κοινωνία και πάνω του στέκεται, ως επιστέγασμα, η ηγετική του δομή.
Στο δικό μας μοντέλο, η ηγεσία αναδεικνύεται από τη βάση και ακουμπά στη βάση.
Ενώ στο παραδοσιακό μοντέλο, οι οργανώσεις βάσης «κρέμονται» από την ηγετική δομή.
Ταυτόχρονα στο δικό μας μοντέλο ο Πρόεδρος είναι απερίσπαστος να δώσει τις μάχες του, να κάνει τις ρήξεις του, να φέρει τα πάνω-κάτω. Δεν είναι υποχρεωμένος να λειτουργεί ως «ισορροπιστής» ανάμεσα σε φατρίες, κυκλώματα και κομματικά βιλαέτια. Ούτε να προσαρμόζεται στη χαλαρότητα του κυβερνητισμού. Είναι εξοπλισμένος να δρα ως ηγέτης, όχι ως απλός «διαχειριστής» ή «διεκπεραιωτής».
* Τέλος, υπάρχει και μια ακόμα Επανάσταση, την οποία δεν την φέρνουμε εμείς. Την καλωσορίζουμε ε-μείς: Η ηλεκτρονική δημοκρατία!
Το νέο οργανωτικό μοντέλο μας γίνεται απόλυτα συμβατό με την δικτυακή μορφή της ηλεκτρονικής δημο-κρατίας. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τη χρήση του διαδικτύου για να πολλαπλασιάσουμε τους αποδέκτες του μηνύματός μας και να διευκολύνουμε την παρέμβασή μας σε όλα τα κοινωνικά μέτωπα. Αφορά και τη δια-σύνδεσή μας με κοινωνικά κινήματα και χώρους έξω από τα συμβατικά όρια του κόμματος.
Χώρους με τους οποίους μπορούμε να έχουμε διάλογο, να παρακολουθούμε τις πρωτοβουλίες τους, να κερδίζουμε από το δυναμισμό τους, να παρακάμπτουμε τα κομματικά στεγανά και τις διαχωριστικές γραμ-μές, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα.
Για να τους καταλάβουμε καλύτερα και για να μας καταλάβουν καλύτερα.
Το διαδίκτυο δεν είναι απλώς ένα συναρπαστικό μέσο. Είναι ένας ολόκληρος χώρος, στον οποίο αναπτύσ-σεται μια ολόκληρη «κοινωνία». Πραγματική και «εικονική» ταυτόχρονα. Και με πολύ μεγάλες επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας, αλλά και στις τάσεις του κόσμου ολόκληρου.
Το κόμμα μας πρέπει να δώσει υψίστη προτεραιότητα στο διαδίκτυο και τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής δημοκρατίας.
Όχι απλώς ως μέσο πολιτικής δουλειάς. Αλλά ως μια ολόκληρη κοινωνία που αναπτύσσεται δίπλα και πα-ράλληλα με τη δική μας και την επηρεάζει άμεσα και καθοριστικά.»
«* Πρώτη Επανάσταση: η αρχή από κάτω προς τα πάνω.
Μέχρι τώρα το παραδοσιακό κομματικό σχήμα στηνόταν και λειτουργούσε αντίστροφα: από πάνω προς τα κάτω. Αυτό δεν ταιριάζει προς τις αρχές μας. Που είναι αυτοφυείς στην κοινωνία. Τις νιώθει ο λαός. Τις συμμερίζεται η κοινωνία. Και θέλει να τις δει να εκπροσωπούνται στην διακυβέρνησή του.
Έτσι το κόμμα του κοινωνικού φιλελευθερισμού δεν έχει ανάγκη ένα συγκεντρωτικό μοντέλο που προ-σπαθεί να «ελέγξει» την κοινωνία. Αντίθετα, χρειάζεται ένα μοντέλο που λειτουργεί «από κάτω προς τα πάνω»…
Ένα μοντέλο που παράγει πολιτική στη βάση, που αναδεικνύει την πρωτοβουλία της βάσης και συντονίζει τις παρεμβάσεις της στην κοινωνία.
Ταυτόχρονα, όμως, η Νέα Δημοκρατία είναι κόμμα εξουσίας. Πρέπει να κερδίζει μάχες, να τολμά ρήξεις, να συγκρούεται, να νικά, να κυβερνά αποτελεσματικά. Έτσι ενώ η διοίκησή της είναι από την κορυφή προς τη βάση, η λειτουργία του θα είναι από τη βάση προς την κορυφή. Μ’ άλλα λόγια, θα συνδυάζει και τα δύο μοντέλα, θα τα ενσωματώνει και θα τα ισορροπεί.
Αυτός ο συνδυασμός έχει γίνει στα περισσότερα κεντροδεξιά κόμματα στην Ευρώπη. Και πέτυχε παντού. Θα γίνει και θα επιτύχει και στην Ελλάδα!
Πρώτη μεγάλη Επανάσταση, λοιπόν, ότι παύουμε να λειτουργούμε ως γραφειοκρατικός μηχανισμός και θεμελιώνουμε ένα συνδυασμό παραδοσιακής διοίκησης με τη λειτουργία από την βάση προς την κορυφή.
* Δεύτερη Επανάσταση: Η βάση συμμετέχει πλέον άμεσα στην εκλογή τριών θεμελιακών οργάνων: Στην εκλογή Προέδρου του Κόμματος. Στην εκλογή Προέδρου της Νεολαίας. Και στην εκλογή Προέδρου των Νομαρχιακών Οργανώσεων, των ΝΟΔΕ.
Εκλογή Προέδρου του Κόμματος από τη βάση είχαμε ήδη στις 29 Νοεμβρίου, αφού μεσολάβησε αλλαγή καταστατικού.
Εκλογή Προέδρου της Νεολαίας, της ΟΝΝΕΔ από τη βάση έχουμε προγραμματίσει για τη 18η Απριλίου, αφού μεσολάβησε κι εδώ αλλαγή Καταστατικού.
Σήμερα σας προτείνω να έχουμε και εκλογή των Διοικήσεων των ΝΟΔΕ από τη βάση, στις προσεχείς ε-σωκομματικές εκλογές, αφού βέβαια αλλάξουμε τον τωρινό Κανονισμό Περιφερειακής Οργάνωσης.
* Τρίτη μεταρρυθμιστική τομή: Σε κάθε διοίκηση Τοπικής και Νομαρχιακής Οργάνωσης, ΔΗΜΤΟ και ΝΟΔΕ, θα πρέπει να ενσωματωθούν νέα πρωτοεκλεγόμενα μέλη, τουλάχιστον κατά 20%. Έτσι θα δίνονται ευκαιρίες σε καινούργια μέλη να δείξουν τις ικανότητές τους και να σπάσουν τις αγκυλώσεις του κομματι-κού μηχανισμού.
* Τέταρτη ριζική αλλαγή: Σε κάθε διοίκηση Τοπικής και Νομαρχιακής Οργάνωσης θα συμμετέχουν κατά 20% μέλη ηλικίας κάτω των 35 ετών. Έτσι θα πάψουμε να χάνουμε πολύτιμο δυναμικό στελεχών της ΟΝ-ΝΕΔ, τα οποία φεύγουν από τη νεολαία, είναι δοκιμασμένα και άξια, έχουν πείρα, ταλέντο και όρεξη, αλλά δεν αξιοποιούνται στις κομματικές οργανώσεις. Αυτό θα αλλάξει…
* Πέμπτη μεταρρύθμιση: Θα πρέπει να δημιουργηθούν νέοι τομείς δουλειάς για τις Τοπικές και Περιφε-ρειακές Οργανώσεις. Που θα αφορούν άμεσα τις σχέσεις του Κόμματος με την Κοινωνία και θα ανταπο-κρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών για ένα σύγχρονο κόμμα: Τομείς Κοινωνικών Κινημάτων, Εθελο-ντισμού, Καταναλωτικών Οργανώσεων και Διαδικτύου. Και βεβαίως, σε κάθε ΝΟΔΕ γραμματεία σχέσεων Κόμματος-Κοινωνίας.
Ένα κόμμα που απευθύνεται στην Κοινωνία δεν μπορεί να απουσιάζει από τους χώρους όπου η κοινωνία παίρνει πρωτοβουλίες, οργανώνεται και δρα.
Με τις τομές αυτές σπάμε τα κυκλώματα, σπάμε τα στεγανά, ξεπερνάμε τη ρουτίνα της γραφειοκρατίας και τις στρεβλώσεις του κομματικού μηχανισμού.
Αλλά δεν σταματάμε εδώ…
* Έκτον: Στο Συνέδριο, συμμετέχουν οι άμεσα εκλεγμένοι από τη βάση, καθώς και οι αιρετοί (βουλευτές, δήμαρχοι, νομάρχες), οι ευρωβουλευτές, καθώς και οι εκλεγμένοι με ευρεία δημοκρατική νομιμοποίηση, αφού εκπροσωπούν μεγάλες πληθυσμιακά κοινωνικές και επαγγελματικές κατηγορίες.
Θα πρέπει να συζητήσουμε κατά πόσον οι ex officio συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι περισσότεροι από τους άμεσα εκλεγόμενους από τη βάση, όπως συμβαίνει σήμερα.
Ακόμα οι εκλογές στο Συνέδριο για την «Κεντρική Επιτροπή» πιστεύω ότι πρέπει να γίνονται από ένα ε-νιαίο Πίνακα κι όχι από διαφορετικές επί μέρους λίστες, όπως γίνεται σήμερα. Το θεωρώ αρχή αξιοσύνης, γιατί ο καθένας γνωρίζει ποιος αξίζει να βρίσκεται στο ανώτατο Πολιτικό όργανο του Κόμματος. Οι άξιοι, απ’ όπου κι αν προέρχονται, είναι άξιοι και πρέπει να εκλέγονται.
* Έβδομη αλλαγή, συμβολική ίσως, αλλά και πολύ ουσιαστική ταυτόχρονα: Αλλάζει η ονομασία των ορ-γάνων μας: Το Τακτικό Συνέδριο θα γίνεται ανά διετία πλέον και θα ονομάζεται στο εξής Εθνικό Συνέδριο του Κόμματος, για να τονίζει την εθνική ταυτότητα του κράτους και της κοινωνίας μας. Η Κεντρική Επι-τροπή θα ονομάζεται Πολιτική Επιτροπή. Και το Πολιτικό Συμβούλιο θα ονομάζεται Εκτελεστική Γραμ-ματεία.
Εγκαταλείπουμε μια φρασεολογία σοβιετικού τύπου, που παραπέμπει σε γραφειοκρατικές και συγκεντρω-τικές αντιλήψεις. Οι οποίες είχαν ανάγκη να τονίζουν τον Κεντρικό Έλεγχο και το αποκλειστικό δικαίωμα άσκησης Πολιτικής μόνο στο ανώτατο επίπεδο της ηγεσίας.
Η αλλαγή ονομασίας υποδηλώνει άλλη αντίληψη για την Πολιτική: πιο φιλελεύθερη, πιο δημοκρατική πιο κοινωνικά συμμετοχική.
* Όγδοη μεταρρυθμιστική τομή: Στο Συνέδριο μας, που θα ονομάζεται «Εθνικό Συνέδριο» πλέον και θα παραμένει το ανώτατο όργανο, θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 30% μέλη γυναίκες (όπως ήδη συμβαίνει) και τουλάχιστον 25% μέλη κάτω των 35 ετών. Έτσι οι γυναίκες και οι νέοι δεν θα υπο-εκπροσωπούνται.
Γιατί ένα κόμμα που δεν αναδεικνύει γυναίκες και νέους ανθρώπους δεν έχει σχέση με την κοινωνία, ούτε έχει μέλλον.
* Ένατη αλλαγή: Ο Πρόεδρος θα εκλέγεται από τη βάση, όπως ήδη έγινε πέρσι το Νοέμβριο. Ο ίδιος ε-φαρμόζει πρώτος την αρχή της λογοδοσίας σε κάθε Συνέδριο.
Βεβαίως υπάρχουν διαδικασίες αμφισβήτησης του Προέδρου. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται το σχετικό αίτημα από το 1/3 του Συνεδρίου, όπως συμβαίνει τώρα, ή από το ένα τρίτο της Κοινοβουλευτικής Ομά-δας, όπως επίσης συμβαίνει και τώρα, είτε από τα 2/3 των μελών της «Κεντρικής Επιτροπής», που θα ονο-μάζεται στο εξής Πολιτική Επιτροπή. Σε κάθε περίπτωση αν κινηθεί αμφισβήτηση Προέδρου προκηρύσ-σονται εκλογές από τη βάση του Κόμματος.
* Δέκατη μεταρρύθμιση: Η παλαιά Κεντρική Επιτροπή, που θα ονομάζεται στο εξής «Πολιτική Επιτροπή», θα είναι σχετικά ολιγομελής. Θα έχει πολύ λιγότερα από τα 500 και πλέον μέλη που έχει σήμερα. Ο μικρό-τερος αριθμός συμβάλλει στην λειτουργικότητα του οργάνου και στην ουσιαστική πολιτική εκπροσώπηση. Ως γνωστόν, τα «πλαδαρά» κομματικά όργανα αποδεικνύονται δυσκίνητα ή ανύπαρκτα. Ενώ τα ολιγομε-λέστερα θα γίνουν και ισχυρότερα.
Επίσης, ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής δεν θα μπορεί να θέτει υποψηφιότητα για βουλευτής όσο είναι Γραμματέας. Θα μπορεί ωστόσο να συμπεριληφθεί στη λίστα των βουλευτών Επικρατείας. Αυτό το «ασυμβίβαστο» καταργεί τις τριβές και την καχυποψία ανάμεσα σε εκλεγμένα στελέχη. Κι επιτρέπει στο Γραμματέα να αφιερωθεί στα καθήκοντά του.
Η Πολιτική Επιτροπή θα συνέρχεται τακτικά, τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο ή και εκτάκτως με απόφα-ση του Προέδρου του Κόμματος.
Θα αναδεικνύει επίσης αιρετό Συμβούλιο Δεοντολογίας του Κόμματος, όπου κάθε ζήτημα συμπεριφοράς στελέχους θα κρίνεται άμεσα και δίκαια.
* Ενδέκατη μεταρρυθμιστική τομή: Το παλαιό Πολιτικό Συμβούλιο, που θα ονομάζεται πλέον «Εκτελεστι-κή Γραμματεία» θα απαρτίζεται από 15 μέλη, μαζί με τον Πρόεδρο του Κόμματος. Απ’ αυτά τα 7 θα είναι εκλεγμένα από την Πολιτική Επιτροπή και τα υπόλοιπα 7 θα είναι προσωπικότητες στελέχη του κόμματος, επιλογής και ευθύνης του Προέδρου.
Έτσι δημιουργείται γύρω από τον Πρόεδρο ένα σφιχτό Επιτελείο θα συμπληρώνεται από άλλα τρία νέα όργανα:
-- Μια ομάδα Εμπειρογνωμόνων,
-- Μια ομάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού,
-- Και μια Επιτροπή Αξιολόγησης, με κύρια αποστολή την ανάπτυξη και αξιοποίηση Εθνικού Μητρώου Στελεχών και τη συνεχή αξιολόγηση των δομών και των δράσεων του κόμματος.
- Από την ομάδα εμπειρογνωμόνων, που θα αποτελείται από προσωπικότητες από την Ελλάδα και τον Α-πόδημο Ελληνισμό, θα υπάρξουν επεξεργασίες για όλα τα μεγάλα ζητήματα της ελληνικής κοινωνίας και της δημόσιας διοίκησης. Δεν θα τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα.
Δεν θα αιφνιδιαζόμαστε από τις εξελίξεις, είτε βρισκόμαστε στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση. Και δεν θα αυτοσχεδιάζουμε...
- Με την Ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού, θα μετατρέπουμε τη εξειδικευμένη γνώση σε χάραξη μακρο-χρόνιας στρατηγικής, για την κοινωνία και το κόμμα. Στόχος μας δεν είναι απλώς να κερδίζουμε τις εκλο-γές. Αλλά να αλλάξουμε τη χώρα. Μόνο ένα κόμμα που έχει μακροχρόνια στρατηγική, μπορεί να αλλάξει τη χώρα.
- Με την Επιτροπή αξιολόγησης θα γνωρίζουμε κάθε στιγμή πόσο το κόμμα μας ανταποκρίνεται στις ανά-γκες της πολιτικής του, και αν όχι. που «πονάει» και πως μπορούν να βελτιωθούν τα αδύνατα σημεία του.
Δεν μπορούμε να θέτουμε στόχους, αν δεν ξέρουμε σε τι κατάσταση βρίσκονται οι οργανωμένες δυνάμεις μας αλλά και η ετοιμότητά τους.
- Τέλος, το Εθνικό Μητρώο Στελεχών, θα δώσει τη δυνατότητα να υπάρξει πλήρης αξιοκρατία, ώστε να καταγράφεται η διαχρονική προσφορά κάθε αγωνιστή στην Παράταξη. Θα προσδώσει ακόμα διαφάνεια στην αξιοκρατική ανάδειξη στελεχών. Γιατί ξέρω ποιες δίκαιες πικρίες έχουν πολλοί από σας.
Έτσι ολοκληρώνεται ένα πλήρες επιτελείο γύρω από τον Πρόεδρο. Με άμεσες εκτελεστικές αρμοδιότητες, θεωρητική στήριξη, μακροχρόνιο σχεδιασμό, οργανωτική παρακολούθηση και στελεχιακή ανάδειξη.
Κι όλο αυτά μαζί αποτελούν μια μεγάλη λειτουργική καινοτομία, γιατί θεσμοθετείται πρότυπο Σύγχρονης Διακυβέρνησης. Ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί ως Αντιπολίτευση και να γίνουμε ακόμα πιο αποτελε-σματικοί ως Κυβέρνηση.
Κι όπου θα υπηρετούνται τρεις ακόμα αρχές:
- ο καταμερισμός έργου, ώστε να μην είμαστε ένας υδροκέφαλος οργανισμός,
- η συμπληρωματικότητα, ώστε να είμαστε ένας λειτουργικός οργανισμός
- και η διαφάνεια, ώστε να είμαστε ένας αξιοκρατικός οργανισμός.
Διότι όλες αυτές οι λειτουργίες θα είναι θεσμοθετημένες και δημόσια γνωστές. Οπότε τέρμα και τα «προ-σωπικά κυκλώματα»...
* Δωδέκατη αλλαγή: Οι τοπικές οργανώσεις θα είναι πραγματική κυψέλη παραγωγής πολιτικής, κοινωνι-κών πρωτοβουλιών και πρωτοποριακής παρέμβασης. Ασφαλώς και ανάδειξης στελεχών.
Θα συγκροτούνται σε επίπεδο Δήμου, Νομαρχίας ή Περιφέρειας, ανάλογα με τη διοικητική διάρθρωση της χώρας.
Κατά κάποιο τρόπο επιστρέψαμε από εκεί που ξεκινήσαμε: Από την έμφαση που δίνεται στη βάση, στην ανάδειξη της Πολιτικής από τη βάση και στην ενεργό συμμετοχή της βάσης στην Κοινωνία και την Πολι-τική.
Για να το πω σχηματικά: Στο παραδοσιακό οργανωτικό σχήμα, που σήμερα ξεπερνάμε, το κόμμα συγκρο-τείται στην κορυφή κι από πάνω του εκτείνονται παρακλάδια προς τα «κάτω», προς την κοινωνία.
Στο νέο δικό μας μοντέλο, δοκιμασμένο και επιτυχημένο σε όλο τον κόσμο από κόμματα της Κεντροδε-ξιάς, το κόμμα συγκροτείται παντού στην κοινωνία και πάνω του στέκεται, ως επιστέγασμα, η ηγετική του δομή.
Στο δικό μας μοντέλο, η ηγεσία αναδεικνύεται από τη βάση και ακουμπά στη βάση.
Ενώ στο παραδοσιακό μοντέλο, οι οργανώσεις βάσης «κρέμονται» από την ηγετική δομή.
Ταυτόχρονα στο δικό μας μοντέλο ο Πρόεδρος είναι απερίσπαστος να δώσει τις μάχες του, να κάνει τις ρήξεις του, να φέρει τα πάνω-κάτω. Δεν είναι υποχρεωμένος να λειτουργεί ως «ισορροπιστής» ανάμεσα σε φατρίες, κυκλώματα και κομματικά βιλαέτια. Ούτε να προσαρμόζεται στη χαλαρότητα του κυβερνητισμού. Είναι εξοπλισμένος να δρα ως ηγέτης, όχι ως απλός «διαχειριστής» ή «διεκπεραιωτής».
* Τέλος, υπάρχει και μια ακόμα Επανάσταση, την οποία δεν την φέρνουμε εμείς. Την καλωσορίζουμε ε-μείς: Η ηλεκτρονική δημοκρατία!
Το νέο οργανωτικό μοντέλο μας γίνεται απόλυτα συμβατό με την δικτυακή μορφή της ηλεκτρονικής δημο-κρατίας. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τη χρήση του διαδικτύου για να πολλαπλασιάσουμε τους αποδέκτες του μηνύματός μας και να διευκολύνουμε την παρέμβασή μας σε όλα τα κοινωνικά μέτωπα. Αφορά και τη δια-σύνδεσή μας με κοινωνικά κινήματα και χώρους έξω από τα συμβατικά όρια του κόμματος.
Χώρους με τους οποίους μπορούμε να έχουμε διάλογο, να παρακολουθούμε τις πρωτοβουλίες τους, να κερδίζουμε από το δυναμισμό τους, να παρακάμπτουμε τα κομματικά στεγανά και τις διαχωριστικές γραμ-μές, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα.
Για να τους καταλάβουμε καλύτερα και για να μας καταλάβουν καλύτερα.
Το διαδίκτυο δεν είναι απλώς ένα συναρπαστικό μέσο. Είναι ένας ολόκληρος χώρος, στον οποίο αναπτύσ-σεται μια ολόκληρη «κοινωνία». Πραγματική και «εικονική» ταυτόχρονα. Και με πολύ μεγάλες επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας, αλλά και στις τάσεις του κόσμου ολόκληρου.
Το κόμμα μας πρέπει να δώσει υψίστη προτεραιότητα στο διαδίκτυο και τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής δημοκρατίας.
Όχι απλώς ως μέσο πολιτικής δουλειάς. Αλλά ως μια ολόκληρη κοινωνία που αναπτύσσεται δίπλα και πα-ράλληλα με τη δική μας και την επηρεάζει άμεσα και καθοριστικά.»
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΙΣ ΕΠΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ. Γ' ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ..
Σήμερα στις επτά, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου. Βασικό θέμα συζήτησης είναι η κατασκευή του Γ' Λυκείου και ασφαλώς η αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.
Η συζήτηση είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Απ' αυτή θα κριθεί και το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής και όχι μόνο.
Η σύσκεψη της περασμένης εβδομάδας των επι κεφαλής των συνδυασμών υπό τον δήμαρχο, θα δώσει σήμερα την εικόνα των διαβουλεύσεων και των πολιτικών που ακολουθούν οι σημερινές δημοτικές παρατάξεις στο δήμο.
Οι θέσεις των συνδυασμών και κυρίως της δημοτικής αρχής θα δώσει την εικόνα της αποφασιστικότητας και της σοβαρής αντιμετώπισης του θέματος αλλά και των πολιτικών γενικώς.
Η συζήτηση είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Απ' αυτή θα κριθεί και το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής και όχι μόνο.
Η σύσκεψη της περασμένης εβδομάδας των επι κεφαλής των συνδυασμών υπό τον δήμαρχο, θα δώσει σήμερα την εικόνα των διαβουλεύσεων και των πολιτικών που ακολουθούν οι σημερινές δημοτικές παρατάξεις στο δήμο.
Οι θέσεις των συνδυασμών και κυρίως της δημοτικής αρχής θα δώσει την εικόνα της αποφασιστικότητας και της σοβαρής αντιμετώπισης του θέματος αλλά και των πολιτικών γενικώς.
ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΠΟΥ ΕΓΓΥΩΝΤΑΙ ΤΟΝ ''ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ''
Μήνυμα προς όλους τους δημάρχους του ΠΑΣΟΚ ότι το κόμμα θα στηρίξει όσες αυτοδιοικητικές δυνάμεις θα βοηθήσουν να προχωρήσει ο "Καλλικράτης" και θα απομονώσει εκείνες τις δυνάμεις που θα δημιουργήσουν προβλήματα στην πορεία του, έστειλε από το βήμα του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ ο γραμματέας Σωκράτης Ξυνίδης. «Θα πρέπει να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε εκείνες τις αυτοδιοικητικές δυνάμεις, τους υποψήφιους περιφερειάρχες και δημάρχους, οι οποίοι εγγυώνται τη λειτουργία του «Καλλικράτη» στην πράξη, προκειμένου να κερδίσουν τις δυνάμεις που, με την εκλογή τους, θα ακυρώσουν στην πράξη τον "Καλλικράτη"», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ξυνίδης.
Παράλληλα ο κ. Ξυνίδης αναφέρθηκε στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι "οι αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 αποτελούν μοναδική ευκαιρία ν' αλλάξει πορεία και ύφος. Να γίνει η πόλη που εμείς οι βορειοελλαδίτες έχουμε στην καρδιά μας, πόλη σταυροδρόμι λαών, πολιτισμών, εμπορίου, τεχνών και επιστημών, σύμβολο της πορείας στους αιώνες του ελληνισμού και της ορθοδοξίας, ως στοιχείων που ενώνουν τους βαλκανικούς - και όχι μόνον - λαούς, και δεν προσπαθούν να επιβληθούν με την αυταρέσκειά τους. Να νικηθούν τα συμπλέγματα που στηρίζονται στην πατριδοκαπηλία, τον φτηνό τοπικιστικό λαϊκισμό και την αποθέωση της πελατειακής και παλαιοκομματικής λειτουργίας", κατέληξε ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ.
Παράλληλα ο κ. Ξυνίδης αναφέρθηκε στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι "οι αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 αποτελούν μοναδική ευκαιρία ν' αλλάξει πορεία και ύφος. Να γίνει η πόλη που εμείς οι βορειοελλαδίτες έχουμε στην καρδιά μας, πόλη σταυροδρόμι λαών, πολιτισμών, εμπορίου, τεχνών και επιστημών, σύμβολο της πορείας στους αιώνες του ελληνισμού και της ορθοδοξίας, ως στοιχείων που ενώνουν τους βαλκανικούς - και όχι μόνον - λαούς, και δεν προσπαθούν να επιβληθούν με την αυταρέσκειά τους. Να νικηθούν τα συμπλέγματα που στηρίζονται στην πατριδοκαπηλία, τον φτηνό τοπικιστικό λαϊκισμό και την αποθέωση της πελατειακής και παλαιοκομματικής λειτουργίας", κατέληξε ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ.
META TO ΠΑΣΧΑ ΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ
Στην επιβεβαίωση ότι το χωροταξικό των δήμων θα δοθεί στη δημοσιότητα μετά το Πάσχα προχώρησε ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης. Από το βήμα του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ ο κ. Ραγκούσης επανέλαβε στην ουσία όσα είπε με τη συνέντευξή του στην αυτοδιοίκηση gr ο υφυπουργός Εσωτερικών Γιώργος Ντόλιος.
«Τώρα ολοκληρώνεται η οριστική νομοτεχνική επεξεργασία και όλα αυτά, εφόσον ληφθούν οι τελικές αποφάσεις της Κυβέρνησης, θα δοθούν στη δημοσιότητα το αμέσως επόμενο διάστημα, άλλωστε μεσολαβεί και το Πάσχα, μετά την πλήρη οριστικοποίηση κάθε λεπτομέρειας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης.
Παράλληλα ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε μεταξύ άλλων ότι καθώς ο «Καλλικράτης» δεν αφορά μόνο συνένωση δήμων, αλλά και δραστική συγχώνευση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, ιδιωτικού δικαίου, αλλά και δημοτικών επιχειρήσεων, «συνιστά ίσως το μεγαλύτερο πρόγραμμα συγχωνεύσεων στην ελληνική ιστορία, γιατί αφορά πάνω από 4.000 νομικά πρόσωπα, τα Διοικητικά τους Συμβούλια κλπ.»
«Τώρα ολοκληρώνεται η οριστική νομοτεχνική επεξεργασία και όλα αυτά, εφόσον ληφθούν οι τελικές αποφάσεις της Κυβέρνησης, θα δοθούν στη δημοσιότητα το αμέσως επόμενο διάστημα, άλλωστε μεσολαβεί και το Πάσχα, μετά την πλήρη οριστικοποίηση κάθε λεπτομέρειας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης.
Παράλληλα ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε μεταξύ άλλων ότι καθώς ο «Καλλικράτης» δεν αφορά μόνο συνένωση δήμων, αλλά και δραστική συγχώνευση νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, ιδιωτικού δικαίου, αλλά και δημοτικών επιχειρήσεων, «συνιστά ίσως το μεγαλύτερο πρόγραμμα συγχωνεύσεων στην ελληνική ιστορία, γιατί αφορά πάνω από 4.000 νομικά πρόσωπα, τα Διοικητικά τους Συμβούλια κλπ.»
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες
Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...
-
Σε λίγους είναι γνωστή η φυσιογνωμία του John Nash Jr. Στους λίγους έγινε γνωστή από την αντίστοιχη κινηματογραφική τανία που παρουσίασε σ...
-
Με την αποδοχή της βοήθειας, η εθνική κυριαρχία των Ελλήνων θα περιοριστεί υποστηρίζει ο Ζ.Κ. Γιούνκερ, προαναγγέλλοντας την αποστολή ξένων...
-
Οι επόμενες δημοτικές και περιφρειακές εκλογές θα γίνουν μαζί με τις Ευρωεκλογές το 2014. Όπως ορίζει ο ''Καλλικράτης'' οι ...
-
ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΚΑΙ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ 1.Θα καταργούσαν το Μνημόνιο με ένα νόμο και ένα άρθρο Υπέγραψαν το τρίτο μνημόνιο, οι όροι του οποίου έγιναν α...
-
Πολύ σύντομα, μέσα στον επόμενο μήνα, ανοίγει και το θέμα του νέου εκλογικού νόμου. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τελειώσει το ζήτημα αυ...
-
51) ΑΘΗΝΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Α1 ΒΑΦΕΙΟΧΩΡΙΟΥ 8 ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Α1 ΚΗΦΙΣΙΑΣ 43 ...
-
Επιστήμη και επιστήμονες Einstein και Szilárd H επιστήμη, ως αέναος αγώνας του ανθρώπου για την κατάκτηση της γνώσης, με την...