Σάββατο 9 Απριλίου 2011

TO ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ!!!!

Πρωτοφανές απο την δημοτική αρχή!!!! Οι υποθέσεις και κυρίως οι σκέψεις του δημάρχου καταλήγουν για συζήτηση στις γειτονιές με την παρουσία των δημοτικών παρατάξεων.
Αφορμή τελευταία ήταν η συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατοίκων της περιοχής του Πάρκου Μ. Θεοδωράκης.

Φήμες έφεραν τη δημοτική αρχή να έχει αποφασίσει να εκμεταλλευτεί το κτίσμα του πάρκου ΄΄δίνοντάς΄΄ το σε ιδιώτη να εξυπηρετεί με αναψυκτικά και νερά τους δημότες που περπατούν εκεί.
Οι κάτοικοι όταν το πληροφορήθηκαν κάλεσαν όλες τις παρατάξεις σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο πάρκο και ασφαλώς εκεί βρέθηκε και ο δήμαρχος.

Άνοιξε η συζήτηση - διάλογος μεταξύ δημοτών και δημάρχου, ο οποίος έσπευσε να δηλώσει ότι ναι μεν προτίθεται αλλά δεν πρόκειται να επιφέρει οχλήσεις στους κατοίκους εκεί η όποια χρήση του χώρου απο τον ιδιώτη. Μάλιστα δε ανέφερε ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τραπεζοκαθίσματα στον χώρο αλλά απο ΄΄ένα παράθυρο του κτίσματος΄΄ θα δίνονται (θα πωλούνται) αναψυκτικά στους δημότες.

Ο λόγος που θα προβεί η δημοτική αρχή σ΄αυτή τη ΄΄δράση΄΄ είναι η εκμετάλλευση της δημοτικής περιουσίας για να εξοικονομηθούν πόροι ώστε να περιοριστούν οι δαπάνες συντήρησης του πάρκου, οι οποίες, κατά ομολογία του δημάρχου, είναι πολύ υψηλές!!!

Τον λόγο ανέλαβαν και οι επι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, οι οποίοι εκλήθησαν να ΄΄πάρουν θέση΄΄!!!

Αυτό που εμείς επισημαίνουμε είναι ότι, τον ρόλο του δημοτικού συμβουλίου τον μετατόπισε η δημοτική αρχή στη γειτονιά. Απο μια πλευρά αποτελεί μια καινοτομία η εξέλιξη αυτή. Από την άλλη η δημοτική αρχή καταλήγει εκεί όχι απο πεποίθηση αλλά προκύπτει αφού ούτε ενημέρωση υπάρχει για τα ζητήματα ούτε και καλεί εκείνη τους δημότες για συζήτηση.

Οι τακτικές αυτού του τύπου δηλώνουν την σύγχυση στην οποία έχει περιέλθει η δημοτική αρχή. Στον πανικό της να εξασφαλίσει πόρους σε μια περίοδο που τα οικονομικά του δήμου βρίσκονται στην χειρότερη ιστορία του δήμου προβαίνει σε ενέργειες που ούτε αποτέλεσμα έχουν ούτε και τη δημοκρατία προστατεύουν.  ούτε ακόμη και τους τύπους.

Την τακτική αυτή της δημοτικής αρχής την έχουμε δει και σε άλλες περιπτώσεις όπου καταφαίνεται η σύγχυση και η αδυναμία της να διαχειριστεί τα πράγματα. Αυτό που διαφαίνεται είναι η έλλειψη προγράμματος και σχεδιασμού για την πορεία της πόλης. Και ασφαλώς σε καμιά περίπτωση η δημοτική αρχή δεν ακολούθησε την τυπική, τουλάχιστον, ενημέρωση είτε προς τους δημότες είτε προς το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο οφείλει να σέβεται και εκ του νόμου άλλωστε.

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ Ο.Τ.61 (ΠΡΩΗΝ TENNIS CLUB)

Σήμερα συζητήθηκε η υπόθεση της επανεπιβολής αναγκαστικής απαλλοτρίωσης απο την πλευρά του δήμου στο Ο.Τ. 61 πρώην Tennis club.
Ο δήμος αφού έχασε τις προθεσμίες κατά τη διάρκεια της προηγούμενης αίτησης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης επανήλθε με νέα αίτησή του προκειμένου να αποκτήσει το οικόπεδο αυτό.
Η υπόθεση θα συζητείτο πριν τις εκλογές αλλά μετά απο παρέμβαση του δημάρχου προγραμματίστηκε για μετά τις εκλογές και μάλιστα πολύ μετά απ' αυτές.
Την περασμένη Τετάρτη 30 Απριλίου ήλθε για συζήτηση το θέμα απόντος του δημάρχου και της δημοτικής αρχής. Έγινε η πρώτη διερεύνηση του ζητήματος μεταξύ των μελών της επιτροπής και σήμερα με την παρουσία του δημάρχου και στελεχών της διοίκησης και ασφαλώς με την παρουσία του ιδιοκτήτη του οικοπέδου επανήλθε η επιτροπή εξετάζοντας τις θέσεις και τις απόψεις όλων των μερών.
Η δημοτική αρχή εκλήθη να στηρίξει την άποψη ότι ο χώρος αυτός είναι αναγκαίο να περιέλθει στο δήμο επειδή κατά βάση ο δήμος έχει ανάγκη ελεύθερων χώρων. Ταυτόχρονα έπρεπε να τεκμηριώσει στην επιτροπή την οικονομική δυνατότητα του δήμου να ικανοποιήσει τον ιδιοκτήτη στις απαιτήσεις του οι οποίες να σημειώσουμε έχουν καθοριστεί από δικαστική απόφαση.
Η δημοτική αρχή έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό λήψη δανείου ύψους 9,35 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά του ακινήτου, χωρίς να έχει διασταυρώσει αυτή τη δυνατότητα απο κάποιο πιστωτικό ίδρυμα.
Το σημείο αυτό αποτελεί και το αδύναμο σημείο του δήμου αφού οι διατάξεις που απορρέουν απο τον ΄΄Καλλικράτη΄΄ δεν αφήνουν κανένα περιθόριο να λάβει δάνειο απο κάποιο πιστωτικό ίδρυμα εξ αιτίας του γεγονότος ότι έχει εξαντληθεί η δανειοληπτική του ικανότητα.
Αυτό το σημείο τελικά αποτελεί την υπερασπιστική βάση της αντίθετης πλευράς που ισχυρίζεται ότι ο δήμος δεν έχει αυτή τη δυνατότητα κι επομένως δεν μπορεί να δεσμεύσει το ακίνητο με ελλειπείς δυνατότητες, που έχουν σαν συνέπεια την αφαίρεση απο τον ιδοκτήτη κάθε δυνατότητας εκμετάλλευσής του. Αυτό, επίσης, το σημείο κρύβει, ενδεχομένως, και άλλες διεκδικήσεις απο την πλευρά του ιδιοκτήτη για το μέλλον και εναντίον του δήμου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επιτροπή θα απορρίψει την εκ νέου αίτηση του δήμου αφού αδυνατεί εκείνος να τεκμηριώσει την θέση του οτι μπορεί να αποπληρώσει με κάποιο τρόπο την υποχρέωση.
Αύριο το πρωί, το αργότερο, η επιτροπή θα δημοσιεύσει την απόφαση αυτή που θα αποτελεί βασική εισήγηση προς τον υπουργό, ο οποίος θα αποφασίσει τελικά για την τύχη του Ο.Τ. 61 και ασφαλώς την τύχη όλων των ενδιαφερομένων μερών.

Είναι άξιο να αναφέρουμε ότι η υπόθεση αυτή άρχισε το 1998 με την απόφαση του τότε δημοτικού συμβουλίου που προχώρηση στην παύση των οικοδομικών εργασιών του ιδιοκτήτη, ο οποίος είχε αρχίσει να το εκμεταλλεύεται. Απο τότε όλες οι διοικήσεις ναι μεν δήλωναν ότι επιθυμούν να περιέλθει στο δήμο αλλά απο την άλλη έφτασαν στο σημείο να χάσουν τις προθεσμίες να πληρώσουν τον ιδιοκτήτη και να έλθουμε σήμερα να βρίσκεται ο δήμος σε δυσάρεστη και μειονεκτική θέση έναντι της τότε σοβαρής διεκδίκησης του 1998!!
Το αποτέλεσμα αυτής της δυσάρεστης εξέλιξης για την οποία ο δήμος ήδη έχει δαπανήσει αρκετά χρήματα σε δικαστικούς αγώνες αντανακλά την έλλειψη σοβαρότητας του ζητήματος απο την πλευρά των δημοτικών αρχών και που μπορεί να έχει ακόμη δυσάρεστες συνέπειες στο μέλλον αν και εφόσον ο σημερινός ιδιοκτήτης δικαιωθεί. Και θα έχουν συνέπειες ασφαλώς και οι δημότες πληρώνοντας χρήματα χωρίς αντίκρισμα αφ΄ετέρου είναι δυνατόν ο ιδιοκτήτης να εγείρει αξιώσεις για διαφυγόντα κέρδη τόσα χρόνια που βρίσκεται απέναντι απο το δήμο.
Το ζήτημα θα έλθει στο δημοτικό συμβούλιο πολύ σύντομα ώστε πέραν της ενημέρωσης θα αποτελέσει και σημείο τριβής και σκληρής αντιπαράθεσης με την αντιπολίτευση, η οποία αρχίζει να αντιλαμβάνεται το μέγεθος του προβλήματος με αυτά τα δεδομένα σήμερα.
Στην περίπτωση που ο δήμος κερδίσει την υπόθεση και δεν μπορέσει να πάρει δάνειο απο οπουδήποτε τότε δεν αποκλείεται η επιβολή φορολογίας στους δημότες για την πληρωμή της οικονομικής υποχρέωσης απέναντι στον ιδιοκτήτη.
Στο θέμα θα επανέλθουμε πολύ σύντομα.

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Παρών ήταν σήμερα στη συνέντευξη τύπου του ΥΠΕΚΑ (Υπουργός κα. Τίνα Μπιρμπίλη και Υφυπουργός κος Θάνος Μωραϊτης) ο Δήμαρχος Πεντέλης.

Ο Δήμαρχος σήμερα συμμετείχε σε δύο συναντήσεις που αφορούν στο θέμα της ανάρτησης των Δασικών Χαρτών.


Η πρώτη συνάντηση έγινε στο ΕΘΙΑΓΕ όπου η Υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε την ανάρτηση των Δασικών χαρτών από αύριο Τετάρτη 6 Απριλίου 2011.


Σε συνέντευξη που αμέσως μετά ο Δήμαρχος Πεντέλης παρεχώρησε στα Μ.ΜΕ., δήλωσε: «Κρατάω ως θετικά από όσα είπε η κα. Υπουργός, το ότι πραγματικά αποτελεί μεγάλο εγχείρημα η προσπάθειά της αυτή, ότι προφανώς και μπορεί να υπάρξουν αδικούμενοι και σε αυτές τις περιπτώσεις είναι έτοιμη να αλλάξει αποφάσεις όπου μπορεί και ότι στον αγώνα αυτό θα πρέπει να είμαστε μαζί.


Δεν μπορώ όμως να παραβλέψω ότι, σε όλη αυτή τη διαδρομή της σχεδίασης, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν εκλήθη να συμμετάσχει και να εκφέρει άποψη. Οι δασικοί χάρτες έρχονται τη δυσκολότερη περίοδο για την κοινωνία μας, εν πολλοίς αφορούν τους αυτόχθονες μικρο-μεσοεισοδηματίες της Πεντέλης, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν τη λειτουργία ενός Κράτους που «κατόρθωσε», για τους δικούς του λόγους, να εντάξει στο σχέδιο πόλης πλαγιές και λυκορέμματα του Πεντελικού που με τους χάρτες αυτούς νομιμοποιούν την παρανομία τους ακόμα μια φορά και σύρονται στην ταλαιπωρία όλοι εκείνοι που δεν ανήκαν σε κάποιο Οικοδομικό-Οικοπεδικό Συνεταιρισμό και περίμεναν το Κράτος να λειτουργήσει.


Η στιγμή αυτή κατά την άποψή μου θα πρέπει να θεωρηθεί ως «αφετηρία» και «τέρμα». Τέρμα της ασυδοσίας και αφετηρία του σεβασμού των δασών. Πρέπει όμως, να είναι και στιγμή σταθμός για την απόδοση δικαίου και τη λήψη πολιτικών αποφάσεων που θα δικαιολογήσουν την ύπαρξη και λειτουργία ενός συντεταγμένου Κράτους, σε μια στιγμή δύσκολη για την Ελληνική κοινωνία, όπου η έκρηξη της αγανάκτησης για την κοινωνική αδικία του Κράτους, υποβόσκει παντού.»


2. Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος συζήτησε το θέμα με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο, σε συνάντηση που είχε στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών.

ΣΕ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕΛΗ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

Με τρεις περιοχές της Αττικής ξεκινάει η διαδικασία κύρωσης των νέων δασικών χαρτών από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, και την Κτηματολόγιο ΑΕ.


Ειδικότερα, πρόκειται για περιοχές 95 χιλιάδων στρεμμάτων στον Μαραθώνα, εκ των οποίων τα 53 χιλ. στρέμματα χαρακτηρίζονται ως δάση, 3.413 στρεμμάτων στη Νέα Πεντέλη, όπου ως δασικές εκτάσεις χαρακτηρίζονται τα 3.121 στρέμματα και 23.914 στρεμμάτων στην Παλαιά Πεντέλη με προτεινόμενα δάση τα 22.204 στρέμματα.


Οι δασικοί χάρτες Πεντέλης, Νέας Πεντέλης και Μαραθώνα είναι αναρτημένοι στο διαδίκτυο (ιστοσελίδα ΥΠΕΚΑ, Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και Κτηματολόγιο ΑΕ), στα δασαρχεία Πεντέλης και Καπανδριτίου, καθώς και στα δημοτικά ή διαμερισματικά καταστήματα των περιοχών αυτών.


Αντιρρήσεις από ιδιοκτήτες


Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες έχουν περιθώριο να υποβάλουν τις αντιρρήσεις τους εντός 45 ημερών ή 65 ημερών αν κατοικούν στο εξωτερικό. Η υποβολή των αντιρρήσεων κατά του περιεχομένου του αναρτηθέντος δασικού χάρτη αφορά αποκλειστικά τον χαρακτήρα κάποιας εμφανιζόμενης στο χάρτη έκτασης και όχι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της, το οποίο δεν εξετάζεται κατά την παρούσα φάση.


Ειδικότερα, αντίρρηση μπορεί να υποβληθεί είτε επειδή μία έκταση έχει χαρακτηριστεί δασική (ενώ δεν είναι) ή και αντίστροφα είτε επειδή κάποια έκταση έχει παραλειφθεί να χαρακτηριστεί δασική (ενώ είναι).


Μαζί με την αίτηση κατατίθεται και χρηματικό παράβολο, το ύψος του οποίου ξεκινά από 50 ευρώ και αυξάνεται έως τα 4.000 ευρώ, ανάλογα με την επιφάνεια του ακινήτου. Σημειώνεται πως δεν έχει προβλεφθεί η επιστροφή του παραβόλου ακόμη και σε περίπτωση δικαίωσης του ιδιοκτήτη, που υποβάλλει την αντίρρηση.


Ειδικότερα, το παράβολο κοστίζει:

- 50 ευρώ για εμβαδόν έκτασης μέχρι και 1.000 τ.μ.,
- 150 ευρώ για εμβαδόν έκτασης πάνω από 1.000 τ.μ. μέχρι και 5.000 τ.μ.,
- 500 ευρώ για εμβαδόν έκτασης πάνω από 5.000 τ.μ. μέχρι και 20.000 τ.μ.,
- 1.000 ευρώ για εμβαδόν έκτασης πάνω από 20.000 τ.μ. μέχρι και 100.000 τ.μ.,
- 2.000 ευρώ για εμβαδόν έκτασης πάνω από 100.000 τ.μ. μέχρι και 300.000 τ.μ., και
- 4.000 ευρώ για εμβαδόν έκτασης μεγαλύτερης των 300.000 τ.μ..


Εξέταση αντιρρήσεων


Οι αντιρρήσεις θα εξετάζονται μέσα σε τέσσερις μήνες από την κατάθεσή τους από τις τριμελείς επιτροπές εξέτασης αντιρρήσεων και μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αντιρρήσεων, για όλες τις περιοχές που δεν θα ασκηθούν αντιρρήσεις, ο δασικός χάρτης θα κυρωθεί από τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.


Όπως τονίστηκε κατά την παρουσίαση της ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ, οι τρεις αυτοί δασικοί χάρτες θα λειτουργήσουν πιλοτικά και εντός των επόμενων μηνών θα ακολουθήσουν οι χάρτες σε Κηφισιά, Δροσιά, Σταμάτα και Φυλή.


Εξάλλου, η διαδικασία κύρωσης δασικών χωρών για όλη την Επικράτεια θα αποτελέσει μακροχρόνιο έργο, καθώς αυτή τη στιγμή το Κτηματολόγιο έχει καταγεγραμμένο, με παλιότερους χάρτες που μπορούν να επικαιροποιηθούν και να μπουν σε διαδικασία κύρωσης μόλις 6,5% του ελληνικού εδάφους

΄΄ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ Μ. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ΄΄ Η ΣΠΙΘΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ

Έγινε η πρώτη εκδήλωση ομιλία της Σπίθας Βριλησσίων στο πάρκο Μ. Θεοδωράκης, χθες το απόγευμα με μεγάλη επιτυχία. Υψηλό το ενδιαφέρον των διψασμένων πολιτών να μάθουν τι είναι αυτό το κίνημα.
Ομιλητές οι κ.κ. Φίλιας Βασίλειος, καθηγητής Πανεπιστημίου και Αλευρομάγειρος Δημήτριος πρώην στρατιωτικός.
Συντονιστής ήταν ο κ. Τσαγκαρέλης Αλέξανδρος, μέλος της Σπίθας Βριλησσίων.
Ο κ. Φίλιας ανέπτυξε με πολλά παραδείγματα το νόημα του κινήματος λέγοντας ότι η κίνηση δεν αποτελεί ένα κομματικό σχηματισμό, δεν σκοπεύει να βρεθεί στη Βουλή, δεν έχει στοιχεία μιας ιδεολογικής κίνησης αλλά είναι μια κίνηση των απογοητευμένων πατριωτών Ελλήνων, που απεφάσισαν να αντισταθούν σ΄αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.
Ο κ. Φίλιας είπε ότι η Σπίθα δεν επιθυμεί να είναι ένα κίνημα τύπου ΄΄ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ-ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ΄΄ που μπορεί να εκφράζει μια αντίσταση αλλά έχει στενό χαρακτήρα οικονομικής διεκδίκησης. Η κάθε Σπίθα είναι το κύτταρο της Ελληνικής κοινωνίας που θα αντιστέκεται σε κάθε προσπάθεια προσβολής της Ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού, της Ελληνικής παιδείας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, της ανοιχτής δημοκρατίας και των συμφερότων του Έθνους.

Ή αίθουσα μεστή και οι πολίτες άνοιξαν διάλογο με τους ομιλητές, θέλοντας να ενημερωθούν περισσότερο και να γίνουν μέλη σ΄αυτή την προσπάθεια.
Προβλήθηκε βίντεο απο την μεγάλη συγκέντρωση με το Μ. Θεοδωράκη όταν δημοσιοποίησε την ιδρυτική διακήρυξη του κινήματος.



Σάββατο 2 Απριλίου 2011

΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011
Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


H συζήτηση για τον προϋπολογισμό προϋποθέτει, τουλάχιστον για την τοπική αυτοδιοίκηση την ύπαρξη δύο συνιστωσών


1. Τη διαβούλευση με την κοινωνία


2. Την διαβούλευση με τις δημοτικές παρατάξεις


Όταν δεν υπάρχουν αυτές ο ρόλος των δημοτικών συμβούλων περιορίζεται στη κριτική της εισήγησης της διοίκησης. Αυτό θα κάνουμε κι εμείς στη συζήτηση σήμερα, καταθέτοντας τις σκέψεις μας με στόχο όχι μόνο την κριτική αλλά και τις διαστάσεις εκείνες που θα βελτίωναν, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια, τις προϋποθέσεις σύνταξης ενός προϋπολογισμού.


Θα σταθμίσουμε όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σύνταξη του π/υ. Θεωρούμε ότι ο φετινός, ο επόμενος αλλά ίσως και ο μεθεπόμενος, χρόνος εκλογών, θα είναι πολύ δύσκολοι. Γιατί όμως;


Τρείς είναι οι λόγοι που συνηγορούν σ΄αυτή την κατεύθυνση:


1. Η βαθειά οικονομική ύφεση της χώρας αλλά και παγκόσμια


2. Η εφαρμογή ενός νέου νόμου, ο Καλλικράτης, που αντικειμενικά έχει θετικά και αρνητικά σημεία.


3. Τα βαρύ οικονομικό παρελθόν του δήμου. Βαριά κληρονομιά!


Και οι τρείς αυτοί παράγοντες διαμορφώνουν το δύσκολο κλίμα που καλείται να αντιμετωπίσει το δημοτικό μας συμβούλιο.


Κι ενώ η δημοτική αρχή βλέποντας (αν το έβλεπε) τις δυσκολίες αυτές θα έπρεπε να έλθει πιο κοντά στο δημοτικό συμβούλιο ώστε με συναινετικές σκέψεις να συμβάλλουμε στην διαφυγή απ’ αυτή τη δυσκολία, απομονώθηκε έτι περισσότερο απ΄ότι στο παρελθόν, περιχαρακώνοντας ακόμη πιο πολύ τις δυνατότητες όλων για ένα καλύτερο αποτέλεσμα.


Σε ότι αφορά τους δύο πρώτους παράγοντες πολλά θα μπορούσε να πει κανείς. Όμως θεωρούμε ότι ξεφεύγουμε απ΄τις δικές μας αρμοδιότητες. Η μνημόνευση όμως και η καταγραφή έχει μεγάλη σημασία.


Η βαθειά οικονομική κρίση δεν είναι μόνο προϊόν των άλλων, είναι και δικό μας, ως δήμος. Τα ελλείμματα και τα χρέη είναι αποτέλεσμα κακοδιαχείρισης και έλλειψης σοβαρότητας και υπευθυνότητας.


Η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει συμβάλλει σ΄αυτό χωρίς να εξαιρείται ο δικός μας δήμος. Το χρέος της χώρας είναι της τάξης των 350 δις ευρώ. Κι όμως δεν είναι τόσο είναι πολύ μεγαλύτερο. Το χρέος που έχει δημιουργήσει η Τ.Α., το ιδιωτικό χρέος και το αντίστοιχο τραπεζικό το ανεβάζει κατ΄ εκτίμηση στα 800-900 δις ευρώ. Αναφέρω το στοιχείο για να δείξω ότι στην οικονομική κρίση έχουμε συμβάλει όλοι. Κι εμείς ακόμη ως άτομα.


Θα μπορούσα να αναλύσω περισσότερο τον παράγοντα αυτό, αρκούμαι σ΄αυτά για λόγους χρόνου.


Ο δεύτερος παράγοντας είναι η εφαρμογή του ΄΄Καλλικράτη΄΄.


Εθισμένη η Τ.Α. με άλλες λογικές και σκέψεις καλείται να εφαρμόσει τον νέο νόμο που βάζει πολλά πράγματα στη θέση τους.


Πολλοί διαφωνούν με τον νόμο στο σύνολό του. Κατά την άποψή μας η ισοπεδωτική αυτή άποψη κρύβει κατά κάποιο τρόπο μια άκαμπτη πολιτική θέση και όχι μια αντικειμενική και ουσιαστική θέση. Πρέπει να αναγνωρίσουμε τα θετικά και ασφαλώς τα αρνητικά που είναι αρκετά.


Η αντίληψη που επιβάλλει ο νέος νόμος είναι άμεση εξάρτηση από το κράτος, οικονομική και διοικητική. Απ΄την άλλη πλευρά όμως οι αρμοδιότητες που μεταβιβάζει δεν συνάδουν με τις αντίστοιχες οικονομικές στηρίξεις. Αντίφαση που αν σ΄αυτό προσθέσει κανείς την επιθυμία των δημάρχων και περιφερειαρχών να διεκδικήσουν ξανά τη θέση τους στις επόμενες εκλογές δημιουργεί συνθήκες χάους.


Αρκετοί δήμαρχοι, δυστυχώς, δεν γνωρίζουν, δεν διαβάζουν, δεν έχουν σφαιρική αντίληψη της Τ.Α. κι έτσι δίνουν έμφαση περισσότερο στη διεκδίκηση του θώκου παρά στην πραγματικότητα.
Έτσι καταφεύγουν εύκολα στο δανεισμό, εύκολες λύσεις, υποθηκεύοντας τον οργανισμό και συμβάλλοντας στην καταστρατήγηση του νόμου και στραγγαλίζοντας τις οικονομίες.


Ο τρίτος παράγοντας είναι ο περισσότερο ενδιαφέρον και που ουσιαστικά θα έλεγε κανείς ότι έπρεπε να σταθεί κανείς για τη σημερινή συνεδρίαση.


Ο δήμος μας δημιούργησε τα τελευταία χρόνια μια θολή και κακή συνάμα οικονομική κατάσταση. Συνέβαλε στην διατήρηση του αστήριχτου κομματικού και κυβερνητικού εναγκαλισμού της εξάρτησης και της σιωπηρής αποδοχής καταστάσεων και αποτυχημένων θεσμών. Αυτός ο εναγκαλισμός είχε ως αποτέλεσμα τη φραγή της όποιας αναπτυξιακής δυναμικής του δήμου. Η επίκληση πάντα της εφαρμογής του νόμου, χωρίς να διεκδικεί ουσιαστικά και ποτέ, τις αλλαγές άχρηστων και τυπικών διατάξεων έφερνε πάντα το δήμο πιο κοντά στην εύκολη λύση, το δάνειο.


Η παρουσία του παρέδρου για παράδειγμα έβαζε φρένο ακόμη και σ΄εκείνες τις πρωτοβουλίες που είχαν ουσία και αποτέλεσμα. Πολλές φορές το πορσωπο και όχι ο ίδιος ο θεσμός έπαιζε και παίζει σημαντικό ρόλο. Για το ίδιο θέμα δυο ή και περισσότερες απόψεις από τα πρόσωπα που εκπροσωπούσαν το θεσμό.


Υπό την έννοια αυτή αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες της κατάρτησης του π/υ και της δύσκολες συνθήκες μέσα απ΄τις οποίες θα κινηθεί η διοίκηση. Όμως δεν αναγνωρίζουμε τις ρεαλιστικές ελλείψεις οράματος και σχεδιασμού για την πόλη.


Οι επιλογές της σημερινής διοίκησης να συμβάλλει στην αποδοχή καταφυγής στην δανειοληψία με πολύ εύκολο τρόπο και αργότερα η ίδια να βρίσκει την δανειοληψία ως μέσο που δεν πρέπει να φοβόμαστε, όπως χαρακτηριστικά έχει αναφέρει ο δήμαρχος πολλές φορές εδώ στο δ.σ. έφερε το δήμο στη σημερινή κατάσταση.


Ποιά είναι η κατάσταση;


Κε, δήμαρχε, επι συνόλου 1050 δήμων. Λίγο πριν την εφαρμογή του ΄΄Καλλικράτη΄΄ ο δήμος μας κατείχε την 37η θέση σε δανειοληψία. Είναι λίγο πιο κάτω από το δήμο Χαλανδρίου, που σε επίπεδο είτε πληθυσμιακό είτε οικονομικό δεν υπάρχει καμιά σύγκριση.


Κάνοντας την αντίστοιχη έρευνα περί το τέλος του 2010 σας καταθέτω τον κατάλογο όλως των δήμων όπου αναφέρονται τα ύψη των δανείων τους. Η θέση μας δεν μας τιμά καθόλου και ενισχύει και εδραίωνει την άποψη στην κοινή γνώμη ότι ΄΄όλοι ίδιοι είναι΄΄, ΄΄όλοι μαζί τα φάγαμε΄΄ για την οποία εμείς έχουμε εντελώς αντίθετη άποψη


Κε δήμαρχε, επικαλείστε πάντα ότι δεν έχετε λεφτά, τουλάχιστον για το 2010 και ασφαλώς φαίνεται και το λέτε και το 2011. Ποιος έχει την ευθύνη για το ότι πληρώνουμε 1,6 εκατομμύρια ευρώ τοκοχρεωλύσιο σε ετήσια βάση; Κι αυτό για 15-20 χρόνια!


Τι είναι αυτό, δεν είναι υποθήκευση της ανάπτυξης του δήμου μας; Ποιος φταίει γι΄αυτό; Δεν αξίζει να αναφερθώ στις διαβεβαιώσεις προεκλογικά ότι τα δάνεια είναι λίγα και μας εγκαλέσατε με αυστηρό ύφος για τον δικό μας ισχυρισμό περί του αντιθέτου.


Ποιος, κ. δήμαρχε, φταίει για το ότι οφείλετε 2 εκατομμύρια ευρώ στην ΕΥΔΑΠ; Η κυβέρνηση μόνο; Όχι, βέβαια!


Ενώ δεν είχατε και δεν έχετε λεφτά, έτσι λέτε, στο Πνευματικό κέντρο οι δαπάνες ήταν πάνω από 400000 ευρώ και στον αθλητισμό πάνω από 320000 ευρώ. Και για να μην παρεξηγήσετε, δεν ισχυρίζομαι ότι οι δαπάνες αυτές δεν πρέπει να γίνονται. Αντίθετα πιο πολλές οι δαπάνες να γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση. Αλλά μην ισχυρίζεστε ότι δεν έχετε λεφτά!


Την αναθεώρηση του ΓΠΣ ποιος την καθυστέρησε επί 4 χρόνια; Γιατί δεν έγινε νωρίτερα για να έρχεστε σήμερα να λέτε ότι δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι; Δεσμεύσατε 40 στρέμματα αλλά δεν είπατε όπως οφείλατε, ηθικά τουλάχιστον, να αποδείξετε την οικονομική δυνατότητα του δήμου να τα διεκδικήσετε; Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείτε προβλήματα στους δημότες από εκεί που δεν είχαν επειδή εσείς δεν είχατε σαφή αντίληψη της δημαρχιακής λειτουργίας.


Ο.Τ. 61


Αποφασίσατε να διεκδικήσετε εκ νέου το Ο.Τ 61 με τη λήψη άλλου δανείου ύψους 9.350.000 ευρώ. Μας φέρνετε πίσω στο 1998 όταν ο κ. Λώλας ζήτησε από το δ.σ. τη συναίνεσή του για την διεκδίκηση, την οποία πήρε ομόφωνα. 13 χρόνια μετά δεν έχουμε το χώρο και φέραμε, ως δήμος, τεράστια προβλήματα και στους κατοίκους γύρω από την περιοχή και στους ιδιοκτήτες και στον ίδιο το δήμο και τους δημότες όλης της πόλης.


Αυτή η κατάσταση μας κληρονόμησε την οικονομική υποχρέωση ενός δανείου ύψους 9,35 εκατομμυρίων ευρώ, μας κληρονόμησε τις επιβαρύνσεις για τις αμοιβές των δικηγόρων, δικαστικά έξοδα, απώλεια χρόνου, εργατοώρες, στέρηση του χώρου από τους δημότες.


Αναρωτιόμαστε πώς ο δήμος θα εξασφαλίσει το δάνειο των 9,35 εκατομμυρίων ευρώ. Εσείς ομολογήσατε εδώ μέσα ότι ο δήμος μας βρίσκεται στα όρια της δανειοληπτικής του δυνατότητας;


Κε δήμαρχε κάνετε ό,τι είναι δυνατό να μας αποδείξετε ότι δεν μπορείτε με συναίνεση και υπευθυνότητα να αντιμετωπίζετε τα ζητήματα και κυρίως όταν είναι πολύ σοβαρά. Η λύση που δίνετε είναι η αναβολή και η παραταξιακή πειθαρχία.


Κε δήμαρχε, στα χέρια μου έχω αγωγή εναντίον του δήμου για διεκδίκηση ποσού 285.000 ευρώ από άλλο δικηγόρο για υπηρεσίες που προσέφερε στο δήμο για το Ο.Τ. 61.


Ο κ. Μίκος, ενθυμούμαι ότι ήταν ο πρώτος δικηγόρος στον οποίο ανετέθη η υπόθεση αυτή. Ήμουν τότε δημοτικός σύμβουλος και ασφαλώς δέχθηκα κι εγώ την ανάθεση της υπόθεσης στα πλαίσια της διεκδίκησης. Έκτοτε εξαφανίστηκε ο κ. Μίκος, η υπόθεση πήγε σε άλλα χέρια και σήμερα ΄΄απολαμβάνουμε΄΄ τα αποτελέσματα της διαχείρισης των πραγμάτων του δήμου. Ο κ. Μίκος διεκδικεί το ποσό των 285.000 ευρώ και σ΄αυτό το ποσό που δεν έχει, βέβαια, εκδικαστεί ακόμη αλλά η διεκδίκηση είναι ουσιώδης απ΄ότι διάβασα στην αγωγή. Σύνολο, θεωρητικά τουλάχιστον οι δαπάνες για τις δικηγορικές αμοιβές βρίσκονται πάνω από ένα εκατομμύρια ευρώ.


Δεν γνωρίζουμε άλλες υποχρεώσεις πέραν αυτών που αναφέραμε και οι οποίες προέκυψαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου διαστήματος.


Για τους προβληματισμούς που μας προκαλείτε, κ. δήμαρχε, υπάρχει και άλλο επιβαρυντικό στοιχείο για σας.


Υπάρχει απαίτηση δημότη, από απαλλοτρίωση, στην οποία δεν ανταποκριθήκατε και δεν γνωρίζουμε γιατί. Ασφαλώς έλλειψη ρευστότητας, υποθέτουμε. Ο δημότης προχώρησε σε ασφαλιστικά μέτρα, κατάσχεση στην τράπεζα Πειραιώς για το ποσό των 140.000 ευρώ. Επήλθε συμφωνία αποπληρωμής σε δόσεις, ύψους 20000 ευρώ μηνιαίως. Βέβαια το έχετε αποπληρώσει σήμερα. Όμως μένουν τα ερωτηματικά και η αμφιβολία για τον τρόπο αντιμετώπισης των ζητημάτων και ασφαλώς υπάρχει το ηθικό ζήτημα της έκθεσης του δήμου απέναντι τους δημότες του.


Το ύψος των τακτικών εσόδων του δήμου την τελευταία τριετία είναι


2009 : 11.565.500,29 ευρώ


2010 : 13.466.485,22 ευρώ


2011 : 15.669.500,00 ευρώ


Ο μέσος όρος της τριετίας είναι στα 13.500.000 ευρώ. Σύμφωνα με την υπ. Αριθμ. 43093/30-7-2010 εγκύκλιο του υφυπουργού Εσωτερικών τίθεται ως ανώτατο όριο δανειοληψίας ενός Καλλικρατικού δήμου το 60% του μέσου όρου των τακτικών εσόδων του δήμου, που στο δήμο μας ανέρχεται στο ποσό των 8.100.000 ευρώ.


Ο δήμος μας έχει ήδη δάνεια ύψους 7,3 εκατομμυρίων ευρώ ήδη και ένα εκατομμύρια ΄΄κληρονομιά΄΄ από τη δημοτική επιχείρηση, η οποία βαίνει προς λύση και δύο εκατομμύρια ευρώ οφειλές προς την ΕΥΔΑΠ βρισκόμαστε πάνω από δέκα εκατομμύρια ευρώ.


Πώς θα εξασφαλιστεί ένα νέο δάνειο ύψους 9,35 εκατομμυρίων ευρώ;


Ποιο πιστωτικό ίδρυμα θα δεχθεί να δώσει δάνειο με αυτή την οικον9ομική κατάσταση; Μήπως πρέπει να έχουν ήδη εξασφαλίσει μια προέγκριση που να συνοδεύει τον π/υ ώστε να έχει έννοια η εγγραφή του; Χρειάζεται ενισχυμένη πλειοψηφία να ληφθεί απόφαση για τη λήψη του δανείου αυτού από το δ.σ.;


Οι ιδιοκτήτες του Ο.Τ. 61 είναι σίγουρο ότι θα διεκδικήσουν την περιουσία τους. Μήπως στις προθέσεις τους είναι και η προσφυγή στις εποπτικές αρχές ακόμη και σε δικαστικούς αγώνες που μπορεί να φέρουν τους δημοτικούς συμβούλους ακόμη και προ ενός καταλογισμού;


Εμείς με τους προβληματισμούς αυτούς διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας περί της δυνατότητας του δήμου για τη λήψη του δανείου κατ΄ αρχής και σε ό,τι αφορά τον τρόπο που εισάγεται στον π/υ.


Δημοτική επιχείρηση


Μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες και αστοχίες της διοίκησης αρκετά χρόνια ήταν η διαχείριση της δημοτικής επιχείρησης.


Παρ’ όλες τις κραυγές στο παρελθόν ότι η δημ. Επιχείρηση θα εξελιχθεί σε μια πλούσια αποδοτική και κερδοφόρα επιχείρηση κατέληξε στην χρεοκοπία της μέσα σε λίγους μόνο μήνες από τις κραυγές εκείνες. Σήμερα θα έρχεται το θέμα της λύσης της κι αυτό βέβαια από ανάγκη σε εφαρμογή του νέου νόμου του Καλλικράτη.


Τι μας κληροδότησε αυτή επιχείρηση; Χρέη και μόνο χρέη!!


Το ύψος των χρεών εκτιμούμε ότι είναι στο 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Θα το δούμε τελικά όταν συζητήσουμε το θέμα αναλυτικά.


Όμως αυτά τα χρόνια η δημοτική αρχή χρησιμοποίησε τη επιχείρηση με τον χειρότερο τρόπο αναδεικνύοντας ανικανότητα και έλλειψη σοβαρότητας, εκμεταλλευόμενη της επιχείρηση μόνο για ρουσφετολογικές εξυπηρετήσεις, προσωπικού χαρακτήρα και όχι κινούμενη υπέρ των συμφερόντων του δήμου.


Προικίζει το δήμο με οικονομικές υποχρεώσεις μόνο από δάνεια 930.000 ευρώ άγνωστες οι υπόλοιπες υποχρεώσεις.


Τι δηλώσει αυτό; Αποτυχία στη διαχείριση, αποτυχία στη διοίκηση και σε αποτελεσματικό επίπεδο ή ακόμη και σε πολιτικό. Οι αποτυχίες αυτές χρεώνονται στους δημότες και οποιαδήποτε δικαιολογία κινείται εκ του πονηρού. Περιττό να αναφερθώ στις διοικητικές αλχημείες που έγιναν στην κατάργηση της παλαιάς και την ίδρυση της νέας με μελέτες που έγιναν και πληρώθηκαν με την ταλαιπωρία των εργαζομένων, τις παλινωδίες της διοίκησης που κι αυτά είχαν τεράστιο κόστος.


Ποιος φταίει γι΄αυτά; Ποιος πληρώνει;


Όλα αυτά αποτελούν τεκμηριωμένα επιχειρήματα που δείχνουν ότι ο δήμαρχος ισχυριζόμενος ότι δεν υπάρχουν λεφτά, εμείς λέμε δεν υπάρχουν γιατί υπήρξε αδυναμία και ανικανότητα αντιμετώπισης των προβλημάτων που δημιούργησε η ίδια και που προκλητικά αντιμετώπισε ακόμη κι εκείνους που είχαν διαφορετική άποψη.


Αυτές οι επιλογές και η ισχυρογνωμοσύνη της διοίκησης δίνουν το σημερινό αποτέλεσμα ενός π/υ άκρως πενιχρού, στατικού και απόλυτα εξαρτώμενου από την κεντρική διοίκηση. Στον π/υ δεν υπάρχει ίχνος καινοτομίας, ίχνος οράματος, κάποιας παραγωγικής ιδέας.


Είναι μια εικόνα που παραπέμπει σε μια μικρή εταιρία που έχοντας σταθερούς και σίγουρους πόρους διαχειρίζεται τα ποσά αυτά χωρίς αναπτυξιακούς στόχους. Πέραν των συνεχιζόμενων έργων καμιά διάσταση κάτι νέου και οραματικού. Ακόμη κι αυτή η περιβόητη, περίφημη, πολυδιαφημιζόμενη, πολλάκις υποσχόμενη απ τη δημοτική αρχή, κυκλοφοριακή μελέτη παραπέμπεται για το 1012.


Το 2010 υποσχεθήκατε, κ δήμαρχε, πολλές φορές ότι η κυκλοφοριακή μελέτη θα την πραγματοποιούσατε εντός του έτους. Στην αρχή του 2011 σε ερώτησή μας πότε για φέρεται το ζήτημα απαντήσατε με τον προϋπ0λογισμό. Σήμερα διαπιστώνουμε ότι θα γίνει το 2012. Τι να πιστέψουμε τελικά; Γιατί αυτές οι αναβολές και τα ψεύδη;


Παραπλανήσατε κι εδώ τους δημότες με υποσχέσεις.


Ο π/υ στερείται σοβαρών μελετών που θα δώσουν το υπόβαθρο μιας αναπτυξιακής πολιτικής τα επόμενα χρόνια. Σε περιόδους που δεν υπάρχουν οικονομικοί πόροι ή ένα ήπιο σταθερό οικονομικό κλίμα ευνοούνται, τουλάχιστον, ενέργειες προς την πλευρά των μελετών ώστε ο δήμος να είναι έτοιμος όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν να προχωρήσει σε επενδύσεις. Ούτε αυτό έγινε με το επιχείρημα ότι δεν υπάρχουν λεφτά.


Δεν τολμάτε ούτε να δείτε τις εξελίξεις στη θεσμοθέτηση νέων, σύγχρονων θεσμών και ενεργειών που αναφέρονται στην κοινωνική οικονομία. Όροι που για σας δεν σημαίνει τίποτα , σας είναι παντελώς άγνωστοι και σας αφήνουν αδιάφορο όταν στην Ευρώπη πάνω από 20 χρόνια η Τ.Α. κινείται προς αυτή την κατεύθυνση με τεράστια επιτυχία καθιστώντας την Τ.Α. ανεξάρτητη, αυτάρκη σε όλες τις συνθήκες οικονομικού κλίματος.


Ένα κλαδοφάγο προβλέπετε να πάρετε κι αυτό το βάλατε σε αμφισβήτηση σε ό,τι αφορά την επιτυχία της χρήσης του!


Δεν είδατε και δεν τολμήσατε να δημιουργήσετε συνεργασίες με άλλους δήμους για την υλοποίηση προγραμμάτων διαδημοτικού ενδιαφέροντος απ΄ όπου αν μη τι άλλο θα διασφαλίζατε θέσεις εργασίας. Καμιά συνεργασία με την τοπική κοινωνία, την οικονομική της δραστηριότητα, καμιά διερεύνηση. Ούτε καν προβλέπετε θεμελίωση αρχών οργανωμένου εθελοντισμού μια ισχυρή δυνατότητα που έχουν οι δήμοι κι ασφαλώς και ο δικός μας.


Αυτή είναι και η έλλειψη οράματος και προγραμματισμού. Στεγνός προϋπολογισμός που επιβεβαιώνει ότι η διοίκησή σας δεν έχει καταλάβει ότι ο κόσμος αλλάζει προς το χειρότερο κι εσείς αδύναμος να το παρακολουθήσετε γίνεστε απλός θεατής όταν θα έπρεπε να έχετε αναπτύξει κάθε δυνατότητα των δυνάμεων του δήμου μας.


Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι στα 35,914,822 εκατομμύρια ευρώ. Οι ανελαστικές δαπάνες (μισθοί και εργοδοτικές εισφορές των εργαζομένων) είναι 15,054,189 ευρώ, οι υποχρεώσεις πληρωμών προηγούμενων ετών 7.282.000 ευρώ και το προβλεπόμενο δάνειο για το Ο.Τ. 61 9.350.000 ευρώ.


Το 42% του συνόλου αποτελούν οι ανελαστικές δαπάνες μετά μάλιστα και από τις περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων από την κυβέρνηση. Το 46% είναι οι πληρωμές προηγούμενων ετών μαζί με το δάνειο. Το 88% ήτοι τα 33.686.000 ευρώ είναι οι σταθερές και άκαμπτες οικονομικές υποχρεώσεις επί του συνόλου του π/υ.


Στον αθλητισμό και στον πολιτισμό προβλέπετε το 3%, οι τρέχουσες δόσεις των δανείων είναι το 5% ενώ τα έργα στο 2011 είναι το 9% και τις μελέτες στο 1%!!!


Αν αφαιρέσουμε το δάνειο για το Ο.Τ. 61 το διαχειρίσιμο ποσό είναι στα 26.564.000. Οι ανελαστικές δαπάνες επ΄ αυτού αποτελούν το 57% οι πληρωμές προηγούμενων ετών το 27%, οι τρέχουσες δόσεις των δανείων το 6% και οι συντηρήσεις το 5%. Σύνολο αυτών των δαπανών είναι το 95%!!! Επομένως οι λοιπές δράσεις του δήμου περιορίζονται μόλις στο 5%!!!


Το 26% του π/υ είναι το δάνειο για το Ο.Τ. 61


Το 57% στο ποσό χωρίς το δάνεια είναι οι ανελαστικές


Το 33% είναι οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις, τα χρέη!!


Το 5% είναι οι συντηρήσεις


Το 3% είναι ο αθλητισμός, ο πολιτισμός και η κοινωνική πρόνοια.


Το 0% είναι η οικονομική συμμετοχή των εσόδων του δήμου από την εκμετάλλευση της περιουσίας του!!!


Παντελής έλλειψη οικονομικής στήριξης των αθλητικών σωματείων μια παροχή που παραδοσιακά υπήρχε πάντα σε όλους τους προϋπολογισμούς του δήμου μας δείχνοντας το ενδιαφέρον για τον αθλητισμό και στη στήριξη της νεολαίας.


Αυτό που αναγνωρίζουμε σ΄αυτό το κείμενο είναι οι αμοιβές των αργαζομένων μια άκαμπτη και ανελαστική δαπάνη για τον δήμο. Κι εδώ να σημειώσουμε τις περικοπές που έχουν γίνει από την πλευρά της κυβέρνησης στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και των σκληρών μέτρων της στους εργαζόμενους.


Υπό την έννοια αυτή να σημειώσουμε επίσης η ότι ο δήμος είχε μειωμένες δαπάνες στους μισθούς των εργαζομένων σ’ αυτό το επίπεδο και αποτελεί θετικό σημείο για τον π/υ. Τα ποσά δεν είναι καθόλου μικρά. Αντιστοιχούν περίπου στο 10% επί του συνόλου των ανελαστικών δαπανών, αμοιβές και ασφαλιστικές εισφορές ήτοι περί το 1,5 εκατομμύρια ευρώ!!!


Αναγνωρίζουμε, επίσης, τις δαπάνες για τις μικρές μελέτες, συντηρήσεις, επισκευές μηχανημάτων και προμήθειες που αποτελούν εργαλεία για τη λειτουργία του δήμου.


Πέραν αυτών και κυρίως αυτών που θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα και την υγιή οικονομική κατάσταση του δήμου δεν αναγνωρίζουμε τίποτα.


Θα ψηφίσουμε τον π/υ του 2011 με βάση το σκεπτικό που αναπτύξαμε και αναφερθήκαμε προηγουμένως.


Θα σημειώσουμε εδώ ακόμη μια φορά τον αποκλεισμό των δυνάμεων του δημοτικό συμβούλιο στη συμμετοχή τους για τη διαμόρφωση του π/υ που θα προϋπέθετε και την υπερψήφισή απ’ όλους.


Κι εδώ καταφέρατε να αρνηθείτε την όποια βοήθεια θα μπορούσε να είχατε είτε για το δικό σας καλό πολύ περισσότερο για το καλό της πόλης.


Θέτουμε υπό αμφισβήτηση την ικανότητα λήψης δανείου 9,35 εκατομμυρίων ευρώ για το Ο.Τ. 61. Και για να μην παρεξηγηθεί η στάση μας σε ό,τι αφορά την επιθυμία μας για την απόκτησή του. Επιθυμούμε την απόκτηση και έπρεπε ήδη να έχει γίνει προς όφελος όλων, του δήμου, των δημοτών και του ιδιοκτήτη – συμπολίτη μας και ενιστάμεθα στην μεγάλη καθυστέρηση που είχε ως αποτέλεσμα την αδράνεια της διοίκησης και την χρέωση του δήμου με ποσά δυσανάλογα του μεγέθους του δήμου. Ήδη έχουν πληρωθεί ποσά ύψους 250000 ευρώ για ένα από τους δικηγόρους και εκκρεμούν οι αμοιβές άλλων δύο τουλάχιστον δικηγόρων με ποσά από 240000 έως 285000 ευρώ. Επειδή η υπερψήφιση του π/υ με αυτές τις προϋποθέσεις και η αποδοχή της λήψης του δανείου μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ατομική μας παρουσία ως δημοτικοί σύμβουλοι σε σχέση με τις διεκδικήσεις των ιδιοκτητών και μπροστά στην αδυναμία του δήμου να ανταπεξέλθει, όπως ισχυριζόμαστε εμείς, επιφυλασσόμεθα για την λήψη του δανείου εξ αιτίας των πολιτικών επιλογών της δημοτικής αρχής και των άστοχων ενεργειών της στα προηγούμενα χρόνια..

Xωρίς προϋπαρξη έθνους, επανάσταση δεν γίνεται

του Σαράντου Καργάκου


Ένα «ΕΑΜΙΚΟ» τραγούδι, αναφερόμενο στην «έρμη πατρίδα», έλεγε το περίφημο: «Βαριά θλιμμένη προδομένη, από δειλούς προδότες γιους σου». Η Ελλάς, στα 190 χρόνια που υφίσταται ως κράτος, προδόθηκε και πληγώθηκε πολλές φορές. Όχι μόνο από φίλους και συμμάχους, αλλά και από τα ίδια τα παιδιά της. Δυστυχώς, ο Εφιαλτισμός και ο Νενεκισμός (από τον προσκυνημένο στον Ιμπραήμ, Νενέκο) είναι μέσα στα γονίδια μας. Ομοίως κι ο ταγματασφαλιτισμός.


ΚΑΠΟΙΟΙ ιστορικοί -προγενέστεροι εμού- ονόμασαν την Επανάσταση του 1821 «προδομένη Επανάσταση». Αλλά η Επανάσταση -παρά την ύπαρξη και τότε πολλών προδοτών- προδίδεται στον παρόντα καιρό. Αρχικά ασημαντοποιήθηκε η διδασκαλία της στα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Ακολούθως ήλθε η σκύλευση και σήμερα καταφθάνει η γελοιοποίηση. Δεν θα μιλήσω για ασέβεια. Διότι «οι κατ' ουρανόν πτύοντες τα εαυτών πρόσωπα πτύουσι».


ΣΕ ΛΙΓΟ θα μας πουν ότι δεν υπήρξε καν Επανάσταση· ήταν ένα απλό «ανεμογκάστρι». Γιατί απλούστατα δεν υπήρχε έθνος που να την κάνει. Κι ότι αυτοί που ονομάστηκαν Ελληνες ήταν ένα «φύραμα» ανθρώπων που έλαβε την ονομασία αυτή από «νονούς» του εξωτερικού. Συνεπώς, αυτό που μορφοποιήθηκε σε κράτος την 1η Ιανουαρίου 1822 με το Σύνταγμα της Επιδαύρου ήταν «βαφτιστικός» του ευρωπαϊκού φιλελληνισμού, δηλαδή καρπός μιας υπέρμετρης λατρείας προς την αρχαία Ελλάδα. Έχει, άλλωστε, λεχθεί ότι η Επανάσταση μας ήταν ένα είδος «θυγατρικής εταιρίας» της Γαλλικής Επαναστάσεως.


ΔΕΝ θα αμφισβητήσω τις ξενικές επιρροές. Αλλά, αν δεν υπήρχε η ενθαδική μαγιά, δεν θα γινόταν ποτέ ο επαναστατικός άρτος. Ακούγεται συχνά ότι οι τότε επαναστατημένοι έμαθαν τη λέξη Έλλην - Έλληνες μετά. Δηλαδή, πρώτα έγιναν κράτος και μετά Έλληνες. Όταν η σοφιστική υποκαθιστά την επιστήμη, μπορείς να αποδείξεις οτιδήποτε. Για παράδειγμα, μπορείς να αποδείξεις -και μάλιστα βάσει μαρτυριών- ότι ο Γκέμπελς δεν αυτοκτόνησε, αλλά ότι ζει και αυτός μας οδηγεί.


ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ σοβαροί. Χωρίς την προΰπαρξη έθνους, καμιά Επανάσταση δεν θα γινόταν. Για να επαναστατήσεις πρέπει να υπάρχεις ως σύνολο με βαθιές καταβολές αυτοσυνειδησίας. Από το τίποτε δεν παράγεται τίποτε. Παράδειγμα, η παρούσα πολιτική και πνευματική μας ανυπαρξία. Ο αρχαίος φιλόσοφος Ξενοφάνης έχει δια τυπώσει μια αρχή που είναι κανόνας στη Φυσική και την ανθρώπινη ζωή: «Ουδ' αν το μη ον ποιήσαι τι ούτε υπό του μη όντος γένοιτ' αν τι». Τη φράση αυτή διεθνοποίησε ο Ρωμαίος σατιρικός ποιητής του Α' μ.Χ. αιώνος Πέρσιος, με τη δική του απόδοση: «Ex nixilo nihil» (Εκ του μηδενός παράγεται μηδέν). Πώς, λοιπόν, αν η εθνική υπόσταση του επαναστατημένου λαού ήταν μηδενική, θα μπορούσε να προκύψει εθνικό κράτος; Το γεγονός ότι στον παρόντα καιρό επιδέξια μηδενικά επιπλέουν και κυριαρχούν είναι ίσως το μόνο ισχυρό αντεπιχείρημα.


ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ απέκτησα την ικανότητα να βλέπω όχι το παρελθόν αλλ' ίσως καλύτερα το παρόν και το μέλλον. Αυτή την πολιτική της εθνοκτονίας την είχα καταγγείλει συχνά με τα άρθρα μου στον Ελεύθερο Τύπο σε παλαιότερη εποχή. Θα μπορούσα σήμερα τα λεγόμενα για το 1821 να τα θεωρήσω αποκυήματα νοσηρής φαντασίας ή τεχνουργήματα μιας ηροστράτειας (από αυτόν που έκαψε το ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο για να δοξασθεί τ΄όνομά του) δοξομανίας ή λοξομανίας. Όχι, πρόκειται για μια ευρύτερη συνωμοσία, που σκοπεί στην υπονόμευση των πνευματικών και ηθικών θεμελίων του ελληνικού λαού. Πρόκειται για μια πολιτική που «πλασάρισε» ο μισέλληνας Άγγλος πολιτικός λόρδος Λοντόντερι διαρκούντος του Αγώνος: «Η Ελλάς πρέπει να καταστεί όσο γίνεται λιγότερο επικίνδυνη, ο δε λαός της να γίνει μικρόψυχος, όπως τα έθνη του Ινδοστάν». Προφανώς, για να είναι ευκολοκυβέρνητος.


Ο ΛΑΟΣ όμως αυτός δεν έγινε ευκολοκυβέρνητος παρά τα 400 και πλέον χρόνια δουλείας. Τη μαρτυρία για τον πόθο του προς εθνική αποκατάσταση από τα πρώτα χρόνια της δουλείας παρέχει ο Τούρκος ιστορικός Αχμέτ Δζεβδέτ μπέης με τα ακόλουθα: «Η προς επανάστασιν ροπή των Ελλήνων είναι υπόθεσις παλαιά. Όταν ο σουλτάνος Μωάμεθ Β' ο Πορθητής εκυρίευσε την Πάλιν, ήτο φυσικόν ότι εις τας καρδίας των ηττηθέντων και υποταγέντων Ελλήνων έμεινεν ο προς επανάκτησιν της ανεξαρτησίας και της κρατικής εξουσίας πόθος».


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΕΣ ισχύει το αρχαίο λεχθέν: «Πενθείν ου χρη· Νέμεσις γαρ».

ΠΡΩΤΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΄΄ΣΠΙΘΑ΄΄ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ για τους ΔΑΣΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Πρωθυπουργό...


Ο Δήμαρχος με έγγραφό του προς την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και με κοινοποίηση στον Πρωθυπουργό, αναφέρει για το θέμα των δασικών χαρτών τα παρακάτω:


Κυρία Υπουργέ,


«1.Σας γνωρίζουμε ότι αυτές τις ημέρες στις συνεργασίες που είχαμε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κο Νίκο Σηφουνάκη, τον Υφυπουργό κο Θάνο Μωραϊτη, τον Πρόεδρο του Ο.Ρ.Σ.Α. κο Ιωάννη Πολύζο, το Γεν. Γραμματέα Δασών κο Γιώργο Αμοργιανιώτη και τον Πρόεδρο και Διεθύνοντα Σύμβουλο της Κ.Ε.Δ. κο Δημήτριο Μαρζαβά για το θέμα διαπιστώθηκαν τα παρακάτω:


α. Στους προς ανάρτηση δασικούς χάρτες απεικονίζονται ως δασικές περιοχές πατροπαράδοτοι οικισμοί και η κεντρική πλατεία της Δημοτικής Κοινότητας Πεντέλης, περιοχές οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι στο Σχέδιο Πόλεως με το υπ. αρ. 106/Β/7-6-1956 ΦΕΚ του Σχεδίου Γεωργοκτηνοτρόφων, που αναθεωρήθηκε με το υπ. αρ. 908/Δ/22-12-1999 ΦΕΚ Τροποποίησης του Σχεδίου Γεωργοκτηνοτρόφων σε τριτανακοπή στο ΣτΕ (Συμβούλιο Επικρατείας) και είχαν συμπεριληφθεί στο σύνολό τους σχεδόν στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που υποβλήθηκε από τον ΟΡΣΑ για την έγκριση στο ΥΠΕΚΑ τ. ΥΠΕΧΩΔΕ την 9-6-2008.


β. Αναγράφεται ως αναδασωτέα περιοχή τμήμα εντός του οικιστικού ιστού του οικισμού Γκορζέζα Πεντέλης και το ήμισυ σχεδόν της κεντρικής πλατείας της Δημοτικής Κοινότητας Πεντέλης η οποία με το Γ.Π.Σ. χαρακτηρίζεται ως Πολεοδομικό Κέντρο.


Κυρία Υπουργέ,


2. Επειδή σαφώς αντιλαμβανόμεθα ότι η προσπάθειά σας είναι να τεθεί μια βάση ως εφαλτήριο για να περισωθεί ότι απέμεινε από το δασικό πλούτο του Πεντελικού βουνού αλλά και η απόδοση δικαίου θα ήθελα να σας αναφέρω και τα παρακάτω προκειμένου να τα λάβετε υπόψη σας κατά κρίση σας:


α. Όταν η Πολιτεία αποφάσισε μετά από μισό αιώνα να βάλει τάξη στα δάση της Πεντέλης και γι’αυτό σας συγχαίρουμε, που μέχρι τώρα η λειτουργία της κατόρθωσε να εντάξει στο σχέδιο πλαγιές και λυκορέματα του Πεντελικού και να έχει εκτός σχεδίου τις κεντρικές πλατείες της πόλης και τους πατροπαράδοτους οικισμούς, κατοικημένες και δομημένες με άδειες από το 1934, προφανώς και πρέπει να λειτουργήσει πολύ προσεκτικά αφού μπορεί η κακή εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου να αποτελέσει τη μεγαλύτερη αδικία.


β. Στο Πεντελικό, το Κράτος δεν λειτούργησε, αλλά λειτούργησαν «πολύ καλά» οι Οικοπεδικοί και Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί και η διαπλοκή, με αποτέλεσμα σήμερα η προσπάθειά σας, να εμφανίζεται ως νομιμοποίηση των «νόμιμων» δασών που έγιναν οικόπεδα, το σύρσιμο στην ταλαιπωρία των αυτόχθονων Πεντελιωτών και η απαξίωση περιουσιών που αποκτήθηκαν με αίμα και ιδρώτες και κληρονομήθηκαν από γενιά σε γενιά.


γ. Αποτελεί τεράστια έκπληξη για μας πως είναι δυνατόν στους δασικούς χάρτες να λάβατε υπ’οψιν σας και να μην χαρακτηρίστηκαν ως δασικές οι πλαγιές και τα λυκορέμματα του Πεντελικού που ενετάχθησαν στο Σχέδιο χωρίς προσυπογραφή του Υπ. Γεωργίας μέσω των διαδικασιών των Οικοδομικών-οικοπεδικών Συνεταιρισμών (Ο.Ο.Σ.) και να χαρακτηρίζονται ως δασικές περιοχές οι ιδιοκτησίες που είναι στο Σχέδιο Γεωργοκτηνοτρόφων από το 1956 όπως αυτό αναθεωρήθηκε το 1999, που αφορά τους αυτόχθονες Πεντελιώτες που ζουν από την Τουρκοκρατία στην Πεντέλη.


γ. Εκτιμούμε ότι πρόθεσή σας, όπως πάντα άλλωστε το εκφράζετε και λειτουργείτε, είναι η απόδοση δικαίου.


3. Προτείνονται τα παρακάτω που αφορούν στο θέμα:


α. Άμεσα να εξαιρεθούν των δασικών χαρτών οι περιοχές που περιλαμβάνονται στα προαναφερόμενα Φ.Ε.Κ. ως ενταγμένες στο σχέδιο περιοχές και στο υπ. αρ. πρωτ.: 1925/9-6-2008 έγγραφο του Ο.Ρ.Σ.Α. ως πρόταση για ένταξη στο Γ.Π.Σ. και να υπαχθούν στις διατάξεις του άρθρου 24 του Ν. 3889/2010. Οι σωστές πολιτικές αποφάσεις δίνουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα, τεκμηριώνουν τις εξουσίες που τις εκφράζουν, αποδίδουν δίκαιο και καταξιώνουν τους θεσμούς και τους ανθρώπους που τις υπηρετούν.


β. Να επανεξεταστεί η κρίση ως αναδασωτέων δύο (2) περιοχών, η μία που περιλαμβάνει το ήμισυ περίπου της κεντρικής πλατείας της Πεντέλης και η δεύτερη που περιλαμβάνει το ήμισυ της περιοχές του οικισμού Γκορτζέζα Πεντέλης, περιοχή πλήρως δομημένων με όλες τις υποδομές (φως, νερό, τηλέφωνο, αποχέτευση).


Κυρία Υπουργέ,


4. Εκτιμώντας το ενδιαφέρον σας για το περιβάλλον σε πλήρη στήριξη του δικαίου στη λειτουργία σας, σας παρακαλούμε να επέμβετε άμεσα προκειμένου να δοθεί λύση σε ένα θέμα που φαίνεται να μην εκφράζει το δίκαιο στην εφαρμογή του και θα δημιουργήσει σοβαρούς κλυδωνισμούς στην κοινωνία μας. Επιθυμούμε, σε συνέχεια και της τηλεφωνικής μας αίτησης, το συντομότερο δυνατόν, συνάντηση μαζί σας για λεπτομερή τοποθέτηση επί του θέματος και υποβολή προτάσεων.


5. Στον Υφυπουργό κο Θάνο Μωραΐτη, προς τον οποίο κοινοποιείται το παρόν, αποστέλλεται συνημμένο σχετικό έγγραφο όπου αναπτύσσονται οι απόψεις και οι θέσεις μας συνοδευόμενες από σχετικά έγγραφα, τα οποία απαντούν στα ερωτήματα του υπ. αρ. πρωτ. 691/28-3-2011 εγγράφου του Υφυπουργού.»


Ο Δήμαρχος
Δημήτριος Στεργίου – Καψάλης


Συνημμένο 1: Το υπ’αρ.691/28-3-2011 έγγραφο που απεστάλλει στον Υφυπουργό κ.Μωραϊτη

ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΙΑ TΟΥΣ ΔΑΣΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ...

Στις 30 Μαρτίου 2011, κλιμάκιο του Δήμου Πεντέλης που αποτελείτο από το Δήμαρχο Πεντέλης κ. Δημήτρη Στεργίου – Καψάλη, τον Προϊστάμενο Τεχνικών Υπηρεσιών και Περιβάλλοντος κ. Ιωάννη Ξανθάκο και τον υπεύθυνο της διαδικασίας δασικών χαρτών κ. Μελέτιο Μακρή, μετέβη στις εγκαταστάσεις του Γραφείου Υποστήριξης Ανάρτησης Δασικών Χαρτών της “Κτηματολόγιο Α.Ε.”, που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο, με σκοπό την ενημέρωση επί της επικείμενης διαδικασίας ανάρτησης των δασικών χαρτών Πεντέλης και Ν.Πεντέλης.


Στην ενημερωτική συνάντηση παρευρέθη ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος κ.Μωραϊτης, ο Γενικός Γραμματέας Δασών κ. Αμοργιανίτης, ο προϊστάμενος της “Κτηματολόγιο Α.Ε. κ. Αρβανίτης καθώς και ο Δήμαρχος Μαραθώνα.


Αφού ενημερώθηκαν γενικά για τη λειτουργία του Γραφείου, στη συνέχεια ακολούθησε σύσκεψη κατά την οποία ο Δήμαρχος ανέδειξε σημαντικά προβλήματα που προκύπτουν όπως:


1. Το ότι περιλαμβάνεται ως αναδασωτέα περιοχή τμήμα εντός του οικιστικού ιστού της Δ.Κ. Πεντέλης το ήμισυ σχεδόν της κεντρικής πλατείας της Δημ. Κοινότητας Πεντέλης, η οποία με το Γ.Π.Σ. χαρακτηρίζεται ως πολεοδομικό Κέντρο και το ήμισυ του πατροπαράδοτου οικισμού των Γεωργοκτηνοτρόφων Πεντέλης Γκορτζέζα.


2. Η δυσκολία μετάβασης των πολιτών στο Γραφείο Υποστήριξης όπου θα υποβάλλουν αντιρρήσεις, λόγω της απόστασης και της έλλειψης μέσων μαζικής μεταφοράς.


Προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία και να μην ταλαιπωρηθούν οι πολίτες, ο Δήμαρχος πρότεινε τα παρακάτω:


α. Να συμπεριληφθούν στο άρθρο 24 του Ν. 3889/2010 οι περιοχές του Σχεδίου Γεωργοκτηνοτρόφων της Δ.Κ.Πεντέλης, όπως αυτό αναθεωρήθηκε με το Φ.Ε.Κ. 908/Ιαν.1999.


β. Να συμπεριληφθεί στο 24 αρ.3889/2010 οι ως ενταγμένες στο Σχέδιο περιοχές σύμφωνα με το Γ.Π.Σ. (κεντρική πλατεία Αγ.Τριάδος και οικισμός Γκορτσέζα).


γ. Να δημιουργηθεί παράρτημα του Γραφείου Υποστήριξης Ανάρτησης των Δασικών Χαρτών στη Δημοτική Κοινότητα Πεντέλης. Προς το σκοπό αυτό ο Δήμαρχος διέθεσε την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Δ.Κ.Πεντέλης καθώς επίσης, προσωπικό του Δήμου απαρτιζόμενο από έναν τοπογράφο και δύο εξειδικευμένους υπαλλήλους και συστήματα πληροφορικής, προκειμένου να υποδέχονται τους πολίτες και να εντοπίζουν – συντάσσουν τα βασικά έγγραφα των αντιρρήσεων.


Επίσης προτάθηκε λεωφορείο το οποίο θα διαθέσει η Κτηματολόγιο Α.Ε. να εκτελεί κατά την περίοδο αιχμής δρομολόγια από την πλατεία της Πεντέλης προς το Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλο.


Οι επισημάνσεις και προτάσεις του Δημάρχου έγιναν δεκτές, αφού απέδειξαν ότι σαφώς θα διευκολυνθεί η διαδικασία και θα εξυπηρετηθούν οι πολίτες. Για το θέμα της υπαγωγής στο 24 αρ.Ν.3889/2010 η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεσμεύθηκε ότι θα λάβει σοβαρά υπ’οψην τις απόψεις του Δημάρχου.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...