Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

ΘΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ!!!

Με αφορμή τη συμφωνία δύο τραπεζικών ομίλων Άλφα και Ευρωβ φύγαμε λίγο στο παρελθόν και θυμηθήκαμε άλλες συμφωνίες ανάλογες που έγιναν απο τραπεζικούς ομίλους να βρούμε κοινά χαρακτηριστικά (Ιονική, ΕΤΒΑ, Εργασίας και άλλες). Δεν βρήκαμε παρά μόνο ένα.
Όλες αυτές οι συμφωνίες έγιναν με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ. Γιατί; Πρέπει να σκεφθούμε κάτι;
Εσείς μήπως το σκεφθήκατε; Μήπως βρήκατε και την απάντηση;

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ;

Σε άλλο σημερινό μας άρθρο ισχυριστήκαμε ότι η σημερινή δημοτική αρχή οφείλει να ανακαλύψει και να προκαλέσει πολιτική συναίνεση για τα μείζονα προβλήματα που ταλανίζουν την πόλη. Μια πόλη που απέχει πολύ απο τις σύγχρονες αντιλήψεις μιας οργανωμένης πόλης στη βάση της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Επιθυμούμε να απαντήσουμε στο ρητορικό ερώτημα ώστε να αποσαφηνίσουμε τον όρο, όπως εμείς τον αντιλαμβανόμαστε και ασφαλώς να μεταδώσουμε το μήνυμα ότι το κοινό σημείο αναφοράς είναι το χτίσιμο μιας πόλης για τα επόμενα τριάντα τουλάχιστον χρόνια.
Γιατί η δημοτική αρχή αναζητεί στην αναθεώρηση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου την ομόφωνη απόφαση των δημοτικών παρατάξεων; Το ερώτημα θέτουμε για να αποδείξουμε ότι η δημοτική αρχή έχει πλήρη γνώση του όρου, πολιτική συναίνεση. Όμως το μυστήριο είναι την συναίνεση αυτή δεν αναζητεί σε όλα τα ζητήματα της πόλης. Αντίθετα, εμμένει στις δικές αντιλήψεις μέχρι που πολλές φορές φθάνει και σε συγκρούσεις. Δεν λέμε για λεκτικές επιθέσεις του ίδιο του δημάρχου εναντίον δημορτικών συμβούλων. Ας το αφήσουμε αυτό θεωρώντας ότι δεν έχει την πρόθεση της υποτιμητικής αντιμετώπισης των διαφορετικών θέσεων.
 Πολιτική συναίνεση σημαίνει και ταύτιση των πολιτικών ή ιδεολογικών θέσεων; Εμείς λέμε όχι. Σε καμιά περίπτωση. Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει ένα θαυμάσιο πλεονέκτημα. Δεν εκπροσωπεί, στην θεωρία τουλάχιστον, πολιτικούς ή κομματικούς φορείς. Αυτο την καθιστά ελεύθερη απο δεσμεύσεις πάνω σε κομματικές και ιδεολογικές πλατφόρμες. Το πλεονέκτημα αυτό, δυστυχώς, ουδέποτε και κανείς δεν το έκμεταλλεύτηκε, δεν το εφάρμοσε. Με ακαμψία και έπαρση θεώρησε κάθε δημοτική αρχή ότι η ψήφος των δημοτών μεταφράζεται ως ψήφος παράδοσης όλων των αρχών λειτουργίας μιας τοπικής κοινωνίας. Η θεώρηση αυτή φέρνει κάθε φορά τη δημοτική αρχή ακόμη πιο μακριά απο τις κοινωνικές δυνάμεις, που επέλεξαν αυτή τη δημοτική αρχή.
Απογοητευμένοι οι δημότες στις επόμενες εκλογές καλούνται να αναεώσουν την θητεία του δημάρχου θέτοντας τους εαυτούς τους αυτοβούλως (!!) κάτω απο το πέπλο μιας ψευδαίσθησης, της κομματικής πειθαρχίας.
Η πολιτική συναίνεση, λοιπόν, δεν σημαίνει και παράδοση ή προδοσία των βασικών αρχών της ύπαρξης ενός πολιτικού ή δημοτικού φορέα. Απλά η αμοιβαία υποχώρηση, μηδενίζοντας τα περιθώρια πολιτικών ακαμψίας και έχοντας ταυτόχρονα κατά νού την προοπτική της πόλης, δημιουργεί και στρώνει το δρόμο της δημιουργικής πολιτικής.
Η πολιτική ακαμψία που κρύβεται πίσω απο θέσεις και απόψεις του τύπου ΄΄ώς η εισήγηση΄΄ οδηγούν σε λανθασμένες εφαρμογές αντιλήψεων των οποίων το αποτέλεσμα καρπούται, δυστυχώς, αργότερα ο δημότης.
Δημιουργική πολιτική προϋποθέτει την γενναία και ευρεία πολιτική σκέψη. Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει άπειρα σημεία πολιτικής συνεργασίας και συναντίληψης στη βάση του σημείου αναφοράς της ενασχόλησης κάποιων δημοτών με τα δημόσια πράγματα.
Λέγεται ότι ΄΄πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού΄΄. Ποιός, όμως, έχει στο νού του το εφικτό; Ποιός γνωρίζει πώς ορίζεται το εφικτό; Μήπως κι αν ήξερε τον αυστηρό ορισμό του εφικτού θα μπορούσε να τον εφαρμόσει με τόση ακεραιότητα; Όχι. Αλλά η τέχνη μετατίθεται και βρίσκεται στο ταλέντο και την πλούσια ωριμότητα του ΄΄άρχοντα΄΄ να ανοίξει τις πόρτες για την πολιτική του εφικτού κι ασφαλώς της συναίνεσης!!!
Όλες οι δημοτικές παρατάξεις στις τοποθετήσεις τους δεν κρύβουν τίποτα άλλο παρά την αγωνία να βρουν τρόπους να κάμψουν την εγωπάθια του ΄΄άρχοντα΄΄ για τι άλλο; Για την συναίνεση με γνώμωνα και ασφαλή στόχο το στήσιμο μιας σύγχρονης πόλης. Δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση, όμως, συναίνεση η αναγκαστική ταύτιση όλων στις υπο αμφισβήτηση πολιτικών και αντιλήψεων της δημοτικής αρχής.
Εκεί βρίσκεται και η ευρεία πολιτική αντίληψη μιας δημοτικής αρχής και κυρίως του ΄΄άρχοντα΄΄. του πρώτου πολίτη που διδάσκει και ανοίγει δρόμους συνταύτισης.

΄΄ΕΦΥΓΕ΄΄ Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΥΡΚΟΣ

Στις 6.30 σήμερα το πρωϊ ΄΄έφυγε΄΄ απ΄τη ζωή αυτή ο Λεωνίδας Κύρκος, πολιτικός και επι κεφαλής μέρους της αριστεράς στην Ελλάδα και που μεσουράνησε με τον ιδιαίτερο πολιτικό αιχμηρό λόγο του.
Ύστερα απο μάχη που έδωσε για τη ζωή υπέκυψε σήμερα το πρωϊ αφήνοντας μεγάλη παρακαταθήκη πολιτικής ωριμότητας, ευρύτατης πολιτικής σκέψης, πολιτικής εντιμότητας, ταπεινότητας αλλά και μεγάλων αγώνων για το καλύτερο της πατρίδας μας.
Δεν λέμε αφήνει μεγάλο πολιτικό κενό γιατί, ευτυχώς, μαζί του γαλουχήθηκαν πολλοί πολιτικοί άνδρες που είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουν με την ίδια εντιμότητα το δρόμο που εκείνος χάραξε.
Εκφράζουμε, εμείς, τη βαθειά μας θλίψη για την απώλεια του έντιμου και πολυμαθέστατου αυτού 87χρονου πολιτικού ανδρός και ευχόμαστε να βρεί μιμητές στο ίδιο τουλάχιστον ύψος του πολιτικού, που μας ΄΄΄άφησε΄΄.

ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Συσσωρευμένα προβλήματα απο άστοχους χειρισμούς της δημοτικής αρχής αλλά και απο τις συνεχόμενες αναβολές επίλυσής τους φέρνει το δήμο και τη δημοτική αρχή σε πολύ δύσκολη θέση.
Η δημοτική αρχή έχει να ανατιμετωπίσει πολλά και σημαντικά προβλήματα.
Πρώτον, η πολλές φορές υποσχόμενη απο τη δημοτική αρχή κυκλοφοριακή μελέτη. Θέμα που απασχόλησε πολλές περιοχές του δήμου και που αγγίζει νέες αν το κρίνουμε απο την παρουσία πολλών δημοτών με ισχυρά αιτήματα στα τελευταία δημοτικά συμβούλια. Η μεγάλη διαμπερής κυκλοφορία, η μετατόπιση της λύσης του προβλήματος στο μέλλον και η έλλειψη εμπεριστατωμένης κυκλοφοριακής μελέτης δημιουργούν σημαντικά προβλήματα στη πόλη, που κάνει τους δημότες να επανασταστούν αφού η δημοτική αρχή συνεχώς υπόσχεται και τίποτα δεν έχει κάνει ώς τώρα. Επιβαρυντικό στοιχείο στην υπόθεση είναι οι τοπικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στις οποίες κατέφυγε η δημοτική αρχή έφερε περισσότερα προβλήματα.
Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο υπο την πίεση της παρουσίας των εξαγριωμένων δημοτών και την πίεση της αντιπολίτευσης να προχωρήσει ο δήμος σε μελέτη έφερε το δήμαρχο να συναινέσει στο αίτημα και υποσχέθηκε ότι στο πρώτο, το πολύ στο δεύτερο δημοτικό συμβούλιο θα φέρει το θέμα της μελέτης κυκλοφοριακού στην πόλη.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα, που αντιμετωπίζει ο δήμος είναι η τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου της πόλης. Το θέμα εκκερεμεί απο τετραετίας και πλέον. Οι διαδικασίες είναι πολύ αργές εκ της φύσεως του ζητήματος αλλά και οι νωχελικές κινήσεις της δημοτικής αρχής φέρνει το θέμα σε άμεση αντιμετώπιση και λύση του. Η αναθεώρηση του ΓΠΣ συνδέεται ασφαλώς και στη μη ένταχθείσα περιοχή Κρασσά στο σχέδιο πόλης όπου εκεί υπάρχουν ζητήματα ιδιοκτησίας απο δημότες που ζητούν για πολλά χρόνια τη λύση τους. Ένα ζήτημα που συνδέεται, επίσης, με την αναθεώρηση είναι και η απόκτηση του Γ΄Λυκείου της πόλης. Ζήτημα που απασχολεί και αυτούς που έχουν παιδιά στα σχολεία ακόμη αλλά και άλλους δημότες των οποίων η καθημερινότητα θα αλλάξει όταν κοντά στο σπίτι τους εμφανιστεί σχολείο, που θα αλλάξει τις κυκλοφοριακές συνήθειες και γενικά το περιβάλλον.
Τρίτο μεγάλο ζήτημα που θα απασχολήσει και απασχολεί το δήμο είναι οι εξελίξεις στο Ο.Τ. 61, πρώην tennis club, πολυσυζητημένο, αιτία πολλών κακών και σε δημότες και στους ιδιοκτήτες αυτού του ακινήτου. Οι χειρισμοί των δημοτικών αρχών που πέρασαν στα τελευταία χρόνια θόλωσαν την όλη υπόθεση. Σ΄αυτό να προσθέσουμε την έλλειψη ρευστότητας του δήμου που είχαν ως αποτέλεσμα την μεγάλη διάρκεια επίλυσης του ζητήματος. Σ΄αυτό, επίσης, να προστεθεί η έλλειψη στρατηγικής επιλογών απο την πλευρά της δημοτικής αρχής που ούτε γενναίες αποφάσεις πέρνει ούτε και εξασφαλίζει με σιγουριά την όποια επιτυχή εξέλιξη αυτού του ζητήματος.
Τέταρτο ζήτημα είναι η υπόθεση του Ο.Τ. 365-366. Ζήτημα, που στραγγαλίζει την καθημερινότητα των περιοίκων δημοτών και όχι μόνο. Η σκοτεινή πλευρά των χειρισμών της δημοτικής αρχής αφήνει πολλά περιθώρια να υποθέσει κανείς πολλά....Ένα είναι γεγονός πάντως ότι ενώ η δημοτική αρχή είχε κάθε περιθώριο να εφαρμόσει το νόμο και να εκδιώξει τον ιδιώτη και να εναρμονιστεί με τις υποσχέσεις της απέναντι και στους δημότες και στο δημοτικό συμβούλιο προτίμησε όμως να παρατείνει έτι περισσότερο την αμφισβητούμενη σε πολλά ζητήματα λειτουργία της επιχείρησης και ο δήμος να μην μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του!!!!
Πέμπτο μεγάλο ζήτημα είναι η αφομοίωση της εφαρμογής του νόμου ΄΄Καλλικράτη΄΄. Η αδυναμία ταχύτατης λειτουργίας της κεντρικής κυβέρνησης μεταφέρει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα νομικά πρόσωπα του δήμου λειτουργούν κουτσαίνοντας. Πολλές φορές και στα όρια του νόμου. Σ΄αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε το γεγονός ότι σε πολλά σημεία η ευθύνη δεν ανήκει στο δήμο αλλά στη κεντρική εξουσία, όπου ζητεί αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση χωρίς βασικές προϋποθέσεις.
Αυτό, όμως, που είναι ανάγκη να αναγνωρίσουμε στη δημοτική αρχή είναι η δικαιολογημένη έλλειψη οικονομικών πόρων. Η κυβέρνηση αν και είχε υποσχεθεί πολλά σε ότι αφορά τις χρηματοδοτήσεις και τους οικονομικούς πόρους δεν ανταποκρίνεται, δυστυχώς. Πλέον αυτού οι συνεχείς περικοπές στις χρηματοδοτήσεις και στις αμοιβές των εργαζομένων περιπλέκουν το θέμα. Η δημοτική αρχή και κάθε δημοτική αρχή δικαίως ισχυρίζεται οτι δεν μπορεί να έχει σταθερό προϋπολογισμό και πολύ περισσότερο αυτόν, που υπάρχει, δεν μπορεί να τον υλοποιήσει.
Το οικονομικό ζήτημα είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα που έχει επιρροές σε όλες τις δράσεις της δημόσιας διοίκησης. Το σημαντικό είναι ότι δεν διαφαίνεται κάποια λύση στον ορίζοντα. Η δύσκολη συγκυρία, η ύφεση, η εκτροπή των δημοσιονομικών της χώρας και η κατάρρευση όλης της οικονομικής ζωής της χώρας αφήνει κάθε πριθώριο να μην ελπίζουμε σε καλύτερες ημέρες. Τουναντίον βλέπουμε μπροστά μας πολύ δύσκολες μέρες να έρχονται σε ατομικό, συλλογικό και αυτοδιοικητικό επίπεδο.
Οι όποιες διαμαρτυρίες που άπτονται της οικονομίας κατά την άποψή μας μπορεί να είναι δικαιολογημένες, δυστυχώς δεν θα βρουν τη λύση τους.
Σ΄αυτές τις δύσκολες στιγμές αυτό που αναζητείται είναι η συναίνεση όπως και σε ευρύτερο πολιτικό επίπεδο αναζητείται. Έτσι και στο επίπεδο της λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου θα πρέπει να αναζητηθεί η συναινετική λύση στα προβλήματα. Η διαδικασία προϋποθέτει πολιτική γενναιότητα απ΄όλες τις πλευρές του δημοτικού συμβουλίου και πρώτα απο την ίδια τη δημοτική αρχή. Θα πρέπει να κατανοήσει ότι τακτικές που χρησιμοποιεί όπως ΄΄ως η εισήγηση΄΄ είναι πλήρως ξεπερασμένες και μάλλον προσθέτει νέα προβλήμτα στην πόλη παρά λύνει. Υποχρεούται η δημοτική αρχή να βρεθεί στο ύψος των περιστάσεων και να αποβάλλει τις ξεπερασμένες αυτές λογικές, να πάρει πρωτοβουλίες και να απαλλάξει με τη βοήθεια όλων των πτερύγων του δημοτικού συμβουλίου την πόλη απο τα σημαντική προβλήματα.
Περιμένουμε η νέα περίοδος που ανοίγει τον επόμενο μήνα να φέρει ανατροπές και νέες αντιλήψεις λειτουργίας των δημοσίων πραγμάτων που απο πολύ καιρό αναζητεί για το όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΜΕ ΣΟΡΟ, ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟ, ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ, ΖΑΒΟ

Μυστικός δείπνος πέντε επιχειρηματιών με τον Τζορτζ Σόρος και μενού τις πωλήσεις των “ασημικών” του ελληνικού δημοσίου, αλλά και νέες επενδύσεις έγινε προχθές το βράδυ.


Εκτός του (μεγαλύτερου κερδοσκόπου όλων των εποχών) Τζ. Σόρος, στο σπίτι του Οδυσσέα Κυριακόπουλου (βιομηχανικά ορυκτά) ήταν καλεσμένοι οι Δημήτρης Δασκαλόπουλος (πρόεδρος του ΣΕΒ), Βαγγέλης Μυτιληναίος (του γνωστού ομίλου) και ο ελληναοαμερικανός επιχειρηματίας Στέλιος Ζαβός.


Στο δείπνο, σύμφωνα με πληροφορίες του... Newpost, συζητήθηκε η είσοδος funds που ελέγχει ο Σόρος στην Ελληνική αγορά για εξαγορές φιλέτων που πρόκειται να εκποιηθούν, αλλά και επενδύσεις για τη δημιουργία νέων επενδυτικών σχημάτων που θα δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας, με εξαγορές μέσω του Χρηματιστήριο.


Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη υπάρχει μια πρώτη συμφωνία μεταξύ Κυριακόπουλου και Μυτιληναίου για επενδύσεις στον τομέα του αλουμινίου.


Ιδιαίτερο ρόλο στη συνάντηση φαίνεται ότι διαδραμάτισε ο Στέλιος Ζαβός. Είναι ο άνθρωπος ο οποίος είχε καλέσει τον Σόρος στην Αθηναϊκή Λέσχη για διάλεξη στα τέλη του 2009, αλλά και ο άνθρωπος στο σπίτι του οποίου στη Βασιλίσσης Σοφίας 39, ο Γιώργος Παπανδρέου είχε κάνει ρεβεγιόν Χριστουγέννων εκείνη τη χρονιά, λίγους μήνες αφούτου είχε αναλάβει πρωθυπουργός.


Ο Ζαβός, συχνός συνδαιτυμόνας του Τζόζεφ Στίγκλιτζ, φίλου επίσης του Πρωθυπουργού, είναι ένας από τους στενότερους συνεργάτες του Τζορτζ Σόρος, ο οποίος πριν λίγες μέρες συναντήθηκε με τον Γιώργο Παπανδρέου- όλοι αναρωτιόμασταν γιατί...


Είναι διευθύνων σύμβουλος της Zeus Capital Partners, επενδυτικής εταιρείας που αναπτύσσει οικιστικά συγκροτήματα στη νοτιοανατολική Ευρώπη και, παράλληλα, έχει την ιδιότητα του προέδρου του Harvard Business School Club of Greece.


Η ιδιότητά του ως διευθύνοντος συμβούλου, ίσως δίνει απαντήσεις και για ένα τομέα των επιχειρηματικών σχεδίων που καταστρώθηκαν στο δείπνο με τον Σόρος.
Φέρεται να οργάνωσε την επίσκεψη και τη συνάντηση του Σόρος με το Γ. Παπανδρέου, ενώ στο ΔΣ της Zeus Capital Partners συμμετέχουν οι κ. Ν. Τσακος, Π. Παππάς και οι εφοπλιστές Ε. Βιδάλης και Κ. Πετρόπουλος.

Σάββατο, 27 Αυγούστου 2011 - 00:10


Εκατό χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τη γέννηση του μεγάλου ‘Ελληνα ποιητή, στιχουργού και μεταφραστή που αποτελεί τον σημαντικότερο εκφραστή του ελληνικού υπερρεαλισμού.


Ο Νίκος Γκάτσος γεννήθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1911 στα Χάνια Φραγκόβρυσης (Κάτω Ασέα) της Αρκαδίας. Γονείς του ήταν οι αγρότες Γεώργιος Γκάτσος και η Βασιλική Βασιλοπούλου. Δυστυχώς, σε ηλικία μόλις 5 ετών ο ποιητής έχασε τον πατέρα του καθώς αποτέλεσε έναν από τους πρώτους μετανάστες στην Αμερική. Η μοίρα του όμως του επιφύλασσε άλλη εξέλιξη καθώς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αρρώστησε και πέθανε πριν φτάσει στον προορισμό του.


Ο νεαρός Γκάτσος παρακολούθησε τα πρώτα μαθητικά του χρόνια στην Ασέα και στη συνέχεια τελείωσε το τότε Γυμνάσιο στην Τρίπολη, όπου η έφεσή του στην λογοτεχνία και η αγάπη του για τα βιβλία και εν γένει τη μόρφωση ήταν ολοφάνερη. Φρόντισε να διαβάσει πλήθος λογοτεχνικών βιβλίων αλλά και να διδαχθεί ξένες γλώσσες που στο μέλλον θα του φαίνονταν ιδιαίτερα χρήσιμες, ενώ αγάπησε το θέατρο και τον κινηματογράφο.


Το 1930 μαζί με την οικογένειά του μετακόμισαν στην Αθήνα όπου ο Γκάτσος άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, τα οποία θα διέκοπτε στο δεύτερο έτος σπουδών του. Ωστόσο, οι λογοτεχνικές του αναζητήσεις τον είχαν ήδη κάνει να ανακαλύψει σπουδαίους Έλληνες και ξένους συγγραφείς και ποιητές, όπως ο Παλαμάς και ο Σολωμός. Είχε ήδη μελετήσει και το δημοτικό τραγούδι, ενώ μιλούσε παράλληλα πολύ καλά αγγλικά και γαλλικά. Ο Γκάτσος άρχισε να συναναστρέφεται ανθρώπους του πνεύματος και σύντομα, μόλις το 1931, άρχισε να δημοσιεύει ποιήματά του με κλασικό ύφος αρχικά, στα τότε περιοδικά της εποχής ‘Νέα Εστία’ και ‘Ρυθμός’, ενώ ακολούθησαν συνεργασίες με τα περιοδικά ‘Μακεδονικές Ημέρες’, ‘Τα Νέα Γράμματα’, ‘Καλλιτεχνικά Νέα’ και ‘Φιλολογικά χρονικά’.

Το 1936 ο Νίκος Γκάτσος γνωρίζει έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, τον Οδυσσέα Ελύτη, και συνδέεται με το ρεύμα του ελληνικού υπερρεαλισμού χαρίζοντας στην ελληνική λογοτεχνία μερικά από τα πιο σπουδαία ποιήματά της.


Το σπουδαίο έργο του Γκάτσου έρχεται το 1943, όταν κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ‘Αετός’ σε μόλις 308 αντίτυπα την ποιητική σύνθεση ‘Αμοργός’, η οποία ήταν και το μόνο ολοκληρωμένο έργο του που δημοσιεύτηκε όσο ζούσε. Η ‘Αμοργός’ αν και αποτελείται μόνο από είκοσι σελίδες κατάφερε να κλείσει στα ποιήματά της όλο τον ελληνικό υπερρεαλισμό, ενώ επηρέασε καθοριστικά όλους τους μετέπειτα νεότερους ποιητές. Παρά τις όχι και τόσο κολακευτικές κριτικές που έλαβε αρχικά η συλλογή το 1947, η αναγνώριση ήρθε με την στήριξη των ποιημάτων από ξένους και έλληνες κριτικούς που μιλούσαν για ένα ιδιαίτερα σπουδαίο έργο λίγα χρόνια αργότερα καθιστώντας τον Γκάτσο έναν από τους σπουδαίους Έλληνες ποιητές.


Η επανέκδοση της συλλογής ‘Αμοργός’ ήρθε το 1963, το 1969 και το 1987 ενώ στο ενδιάμεσο ο Γκάτσος είχε δημοσιεύσει άλλα 3 ποιήματά του, το ‘Ελεγείο’ το 1946 στα Φιλολογικά Χρονικά, το ‘Ο Ιππότης κι ο θάνατος’ το 1947 στο Μικρό Τετράδιο και το ‘Τραγούδι του παλιού καιρού’, το 1963 στον Ταχυδρόμο, το οποίο είχε αφιερώσει στον Γιώργο Σεφέρη.
Παράλληλα, ο Γκάτσος εκμεταλλευόμενος την δεινότητά του στις ξένες γλώσσες συνεργάστηκε μετά το τέλος του πολέμου με την Αγγλοελληνική Επιθεώρηση ως μεταφραστής ενώ εργάστηκε και ως ραδιοσκηνοθέτης και διασκευαστής έργων στη γνωστή ΕΪΡ για να βγάζει τα προς το ζην.



Ήδη είχε αρχίσει να γράφει και στίχους για μεγάλους Έλληνες συνθέτες όπως ο Μάνος Χατζηδάκης με τον οποίο τον έδεσε μια σημαντική φιλία αποτελώντας για πολλά χρόνια μουσικό του συνοδοιπόρο, ενώ στο μέλλον συνεργάστηκε και με τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Σταύρο Ξαρχάκο.


Ο Νίκος Γκάτσος όμως άφησε την σφραγίδα και με τις συνεργασίες του με το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης και το Λαϊκό Θέατρο, καθώς μετέφρασε αρκετά θεατρικά έργα στην ελληνική γλώσσα, τα οποία παίχτηκαν με μεγάλη επιτυχία και μετέτρεψαν τις μεταφράσεις του σε κλασικές του θεατρικού ρεπερτορίου. Ξεκινώντας από τον ‘Ματωμένο Γάμο’ του Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, το οποίο ο Γκάτσος μετέφρασε για το Θέατρο Τέχνης το 1943 και το οποίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ίκαρος το 1945 η πορεία του διαγράφεται λαμπρή.


Ακολουθούν οι μεταφράσεις πάλι έργων του Λόρκα ‘Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα’ και ‘Ο Περλιμπλίν και η Μπελίσα’ αλλά και τα ‘Θρήνος για τον Ιγνάθιο Σάντσιεθ Μεχίας’ και ‘Παραλογή του μισούπνου’. Επιπλέον, μετέφρασε 7 μονόπρακτα από τον Τένεσι Ουίλιαμ, την ‘Φουέντε Οβεχούνα’ του Λόπε δε Βέγα, καθώς και έργα του Ζενέ από την γαλλική γλώσσα, ενώ από τα αγγλικά εκτός από τον Τένεσι Ουίλιαμς μετέφρασε επίσης και έργα του Ευγένιου Ο ‘Νηλ, του Μακ Λης του Στρινμπεργκ και άλλων σπουδαίων συγγραφέων.


Η τεράστια συνεισφορά του Γκάτσου ωστόσο στη μουσική και την στιχουργική αποτελεί ένα μεγάλο μέρος και ουσιαστικό κομμάτι της ξεχωριστής του προσωπικότητας. Αποτέλεσε από τους πρώτους που έφεραν την ποίηση στον μουσικό στίχο και τα ποιήματά του μελοποιήθηκαν εκτός από τους Χατζηδάκη, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο που αναφέραμε πιο πάνω και από τους Μούτση, Κελαηδόνη, Χάλαρη δημιουργώντας μεγάλες έντεχνες επιτυχίες όπως τα τραγούδια ‘Αθανασία’, ‘Ρεμπέτικο’, ‘Πορνογραφία’, ‘Χάρτινο το Φεγγαράκι’, ‘Η Ενδεκάτη Εντολή’, ‘Η Μικρή Ραλλού’, ‘Αν Θυμηθείς τ’ ονειρό μου’ και πλήθος άλλων που μας συντροφεύουν εδώ και πολλές δεκαετίες.


Πολλά από τα ποιήματά του αλλά και στίχοι του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Κορεάτικα, Τουρκικά κάνοντάς τον γνωστό σε παγκόσμια κλίμακα, ενώ το 1987 τιμήθηκε με το Βραβείο του Δήμου Αθηναίων για το σύνολο της προσφοράς του και το 1991 έλαβε τον τίτλο του Αντεπιστέλλοντος Μέλους της Βασιλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βαρκελώνης για την διάδοση της ισπανικής λογοτεχνίας στην χώρα μας.


Ο Νίκος Γκάτσος άφησε την τελευταία του πνοή στις 12 Μαΐου του 1992 και αποτελεί σήμερα μία από τις σημαντικότερες ελληνικές προσωπικότητες που παρά το περιορισμένο σχετικά με άλλους λογοτεχνικό και ποιητικό έργο του στιγμάτισε τον ελληνικό πνευματικό κόσμο και έβαλε την ποίηση στην καθημερινότητα όλων των Ελλήνων μέσω της μουσικής.


Αυτή την περίοδο πλήθος εκδηλώσεων έχουν δοθεί και θα συνεχίσουν να δίνονται για την συμπλήρωση των 100 χρόνων από την γέννησή του ως ελάχιστο φόρο τιμής στο πρόσωπό του.


Πηγή:www.capital.gr

Δύσκολη προμηνύεται η «μάχη» με την τρόικα λόγω απόκλισης από τους στόχους

Για πολύ σκληρές διαπραγματεύσεις με την , πρέπει να ετοιμαστεί η κυβέρνηση, λένε πηγές που βρίσκονται κοντά στους ελεγκτές, λόγω της διαφαινόμενης απόκλισης από τους στόχους για το 2011.



Οι επικεφαλής της τρόικας έρχονται την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα για την πέμπτη αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής ενόψει της έκτης δόσης και από ό,τι λένε οι γνωρίζοντες δεν έχουν έχουν πειστεί ότι η μη επίτευξη των στόχων οφείλεται αποκλειστικά στη μεγαλύτερη από το αναμενόμενο ύφεση.


H Ελλάδα είναι πιθανό να μην πετύχει τους δημοσιονομικούς στόχους της για το 2011 και θα πρέπει να αναμένει δύσκολες διαπραγματεύσεις με την τρόικα την ερχόμενη εβδομάδα, είπε πηγή κοντά στην τρόικα την Παρασκευή, όπως αναφέρει το Reuters.


«Υπάρχει κίνδυνος αναφορικά με τους στόχους, με τους Έλληνες να τον αποδίδουν στην μεγάλη ύφεση. Έχουμε κάποιες αμφιβολίες για το εάν οφείλεται αποκλειστικά στην ύφεση», είπε ο αξιωματούχος στο Reuters.


«Η μη επίτευξη των στόχων θα πυροδοτήσει πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις. Δεν θα είναι εύκολα την επόμενη εβδομάδα», πρόσθεσε.

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Η ΕΛΛΑΣ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ


ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ: ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ


ΒΥΖΑΝΤΙΟ: ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ


1821: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ η ΘΑΝΑΤΟΣ


1940: ΟΧΙ


2011: Οτι έχετε ευχαρίστηση...........

ΛΥΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΑ ΘΕΛΕΙ ΚΟΤΣΙΑ - ΄΄ ένα ΄΄κουρεμα΄΄ θα μας σώσει!!!!΄΄

Ένας είναι ο δρόμος για να σταματήσει η κατρακύλα. Κούρεμα στο χρέος, σε πρώτη φάση 50% και σε επόμενη 70% κι απο την αρχή όλα.
Απαίτηση όλες οι οφειλές της Γερμανίας να πλρωθούν εδώ και τώρα στο Ελληνικό δημόσιο.
Όμως ποιός θέλει και ποιός μπορεί απο τους Έλληνες πολιτικούς; Κανείς!!!!!

ΟΛΑ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ!!!!

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ, ΑΓΟΡΕΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ .........ΔΗΜΟΣΙΟ..........ΟΛΑ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΚΑΤΑΡΡΡΕΥΣΗ.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΨΑΧΝΕΤΑΙ........
ΑΓΩΝΙΩΔΩΣ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ.....
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ.....
ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΨΑΧΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ  DEAL!!!!!!  ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΕ ΚΑΤΙ!!!!!
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΡΙΖΟΝΤΑ!!!!
ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ!!!
ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΕΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΟΥΝ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΕΙ
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΟΡΘΙΟ.
ΕΙΧΑΜΕ ΠΕΙ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΟΤΙ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ.  ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ...
Η ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΑ 2,90 ΕΥΡΩ, Η ΑΛΦΑ ΣΤΑ 1,86 ΕΥΡΩ, Η EΥΡΩΒ ΣΤΑ 1,71 ΕΥΡΩ.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΚΑ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΑ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΣΙΣΤΗΡΙΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΕΛΠΙΣΤΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...