Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

''ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ'' ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 14


------------------------------------

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012

ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΗΜΟΥ

Με αφορμή των νέων εξελίξεων περί των χρηματοδοτήσεων των δομών στις δράσεις του δήμου και στις περικοπές αυτών έχουμε να αναφέρουμε τα εξής:

Ο Δήμος όφειλε να είναι καλά προετοιμασμένος για τις εξελίξεις αυτές. Έπρεπε να έχει αναλάβει πρωτοβουλίες και πολύ περισσότερο να έχει εκπονήσει μελέτες ώστε να είναι έτοιμος να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες, οι οποίες θα εμφανίζονταν με τα δεδομένα των οικονομικών αρνητικών συγκυριών στην κεντρική κυβέρνηση.

Αποδεικνύεται ότι ούτε έτοιμος είναι ούτε και προτάσεις ή σκέψεις υπάρχουν. Το σπουδαιότερο είναι ότι δεν προτίθεται να αναλάβει πρωτοβουλίες επίλυσης έστω και μερικώς των προβλημάτων του. Δεν προτίθεται, επίσης, να προκαλέσει έκτακτο δημοτικό συμβούλιο με θέμα τα οικονομικά του δήμου και οι νέες εξελίξεις όπως έχουμε προτείνει εδώ και αρκετό καιρό. Άρα δεν έχει καμιά διάθεση συνεργασίας και διαβούλευσης στα ζητήματα αυτά. Έμμεσα, συνεπώς, αναλαμβάνει κάθε ευθύνη για ό,τι προκύψει από τις δυσχέρειες, που θα προκύψουν.

Ο δημοτικός μας συνδυασμός συμμετέχοντας ενεργά στην διάγνωση των προβλημάτων προχώρησε ακόμη ένα βήμα περισσότερο. Εκπονήσαμε μελέτες και προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τις δυνατότητες του δήμου να ικανοποιήσει περισσότερες αιτήσεις παιδιών για τους παιδικούς σταθμούς. Είδαμε σε βάθος τις δυνατότητες του δήμου και καταλήξαμε ότι ο δήμος ακόμη και με αυτά τα δεδομένα έχει την δυνατότητα να αυξήσει τον αριθμό των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς. Η πρότασή μας βασίζεται ακριβώς στις δυνατότητες των οικονομικών του δήμου.

Παρ’ όλο που δεν είμαστε υποχρεωμένοι να προβούμε σε αυτού του είδους ενέργειες, πιστεύουμε ότι το συμφέρον του δημότη είναι πάνω από τις όποιες πολιτικές αντιπαραθέσεις και η παρουσία μας στο δημοτικό συμβούλιο δεν είναι μόνο να ικανοποιήσουμε αντιπολιτευτικές διαδικασίες.

Η έρευνά μας στηρίζεται σε αντικειμενικά οικονομικά δεδομένα αλλά κυρίως στηρίζεται στην τόλμη και την πολιτική βούληση από την πλευρά της διοίκησης ως αρμόδιος φορέας της τελικής απόφασης για την υλοποίηση αποφάσεων.

Συγκεκριμένα πιστεύουμε ότι ο δήμος είναι σε θέση με καθορισμένες ενέργειες να ικανοποιήσει 50 αιτήσεις παιδιών – οικογενειών στους παιδικούς σταθμούς πέραν αυτών που θα χρηματοδοτηθούν με όποιο τρόπο από το ΕΣΠΑ – ΕΕΤΑΑ και πλέον αυτών που είχε μέχρι την προηγούμενη χρονιά.

Κοστολογήσαμε αυτή την ενέργεια και βρίσκουμε ότι είναι μέσα στις δυνατότητες του δήμου και προτείνουμε την υλοποίηση αυτής της πρότασης, που είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε και να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο αν και εφόσον η σημερινή δημοτική αρχή δεχθεί αφ’ ενός να συζητήσει αφ’ ετέρου να υλοποιήσει αποβάλλοντας την σκέψη ότι η πρόταση προέρχεται από την αντιπολίτευση.

Και σε άλλα ζητήματα έχουμε καταθέσει σκέψεις και απόψεις αλλά συναντήσαμε την άρνηση και την εχθρότητα χωρίς καμιά τεκμηρίωση.

Το θέμα που απασχολεί όμως την κοινωνία σήμερα είναι βαθύ και σοβαρό και δεν χρειάζονται αυτού του είδους συμπεριφορές.

Επιμένουμε ακόμη μια φορά να αποφασίσει η δημοτική αρχή να ανοίξει το ζήτημα των οικονομικών του δήμου και να προκαλέσει έκτακτο δημοτικό συμβούλιο και αν υπάρχουν και άλλες σκέψεις και προτάσεις από όλες τις δημοτικές παρατάξεις να κατατεθούν στο δημοτικό συμβούλιο.

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΓΡΑΠΤΩΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΕΔΕ

Ύστερα από απαίτηση της ΚΕΔΕ να απαντήσει γραπτώς στα θέματα της αύξησης της χρηματοδότησης για τους παιδικούς σταθμούς προς την τοπική αυτοδιοίκηση, το υπουργείο ανταποκρίθηκα μόλις χθες το απόγευμα και απάντησε στο θέμα προτείνοντας την ικανοποίηση μεγαλύτερου αριθμού αιτήσεων για την φιλοξενία στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς με μικρή αύξηση της χρηματοδότησης.

Η αύξηση που προτείνει είναι της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ ενώ ταυτόχρονα προτείνει την μείωση του ποσού ανά παιδί με αποτέλεσμα να ικανοποιηθούν περίπου 6000-8000 αιτήσεις παιδιών.

Ουσιαστικά έτσι ικανοποιεί το αίτημα της ΚΕΔΕ σε μεγάλο ποσοστό και είναι βέβαιο ότι η ΚΕΔΕ θα αποδεχθεί την νέα βελτιωμένη πρόταση του υπουργείου.

Όμως θα μείνουν απέξω περίπου 30000 παιδιά, που θα αναγκαστούν να καταφύγουν σε άλλες ακριβότερες λύσεις. Για μια ακόμη φορά η Πολιτεία είναι μακριά από το πρόβλημα των πολιτών της.

Οι δήμοι αναγκάστηκαν εμμέσως στον συμβιβασμό της πρότασης του υπουργείου όταν οι χρηματοδοτήσεις από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ έχουν υποστεί συμπιέσεις και έχει τεθεί πλαφόν.

Πιο συγκεκριμένα, ο δήμος Βριλησσίων με την πρόταση αυτή θα δεχθεί τελικά 60, περίπου, άτομα συνολικά στους παιδικούς σταθμούς από τα 41 που είχαν εγκριθεί.

Όμως και στο δήμο υπάρχει πλαφόν ικανοποίησης στα αιτήματα αιτήσεων ένταξης παιδιών στους παιδικούς σταθμούς.

Είναι δυνατόν να απορροφήσει μέχρι 295 παιδιά. Το σύνολο των αιτήσεων φθάνει τις 400. Άρα 105 περίπου παιδιά δεν θα βρεθούν στους παιδικούς σταθμούς του δήμου.

Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό. Στις χρηματοδοτήσεις έχει ενταχθεί και το πρόγραμμα ΄΄Κρίκος΄΄. Με την τελευταία απόφαση της ΕΕΤΑΑ είχαν εγκριθεί 5 αιτήσεις παιδιών με ειδικές ανάγκες, που ικανοποιήθηκαν από ένα σύνολο παιδιών 40.

Για το ζήτημα αυτό το υπουργείο δεν απάντησε και δεν ξέρουμε αν τέθηκε από την ΚΕΔΕ. Αν πράγματι δεν έχει τεθεί θα οφείλεται στο γεγονός ότι λίγοι δήμοι έχουν αναπτύξει τέτοιες δράσεις. Δεν παύει, όμως, να υπάρχει πρόγραμμα στήριξης στο δήμο Βριλησσίων.

Το βέβαιο είναι ότι το όλο σκηνικό που στήθηκε δεν έδωσε πραγματική λύση στα προβλήματα, που συναντούν οι δήμοι κι ασφαλώς ο δήμος Βριλησσίων.

Πώς θα λυθούν τα οξυμένα προβλήματα; Την επόμενη χρονιά θα υπάρξουν οι χρηματοδοτήσεις;

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2012

ΣΕ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Χθες υπήρξε συνέλευση των περιφερειακών δήμων Αττικής όπου καταγράφησαν οι προθέσεις των δημάρχων να αντιδράσουν για τις περικοπές που επήλθαν στους πόρους των δήμων.
Κυρίαρχο ζήτημα ήταν το θέμα της χρηματοδότησης προς τους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς. Τονίστηκε ιδιαίτερα η μείωση στον αριθμό των οικογενειών - παιδιών που ικανοποιήθηκαν από το πρόγραμμα από την ΕΕΤΑΑ.
Δεν διέφυγε της προσοχής όρισμένων δημάρχων το γεγονός δεν υπήρξε ισότιμη αντιμετώπιση από την πλευρά της ΕΕΤΑΑ με τα ίδια κριτήρια για τον αντίστοιχο αριθμό αιτήσεων για όλους τους δήμους.
Από την ανάγνωση του αριθμού των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν σε σχέση με το σύνολο των αιτήσεων διαπιστώνεται ότι κάποιοι δήμοι βρέθηκαν περισσότερο ευνοημένοι.
Τελικά οι περικοπές κατά 50% στους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους ήταν το σημείο, που όλοι οι δήμαρχοι συμφώνησαν ότι πρέπει να αντιδράσουν. Οι τρόποι που εκφράστηκαν ήταν σε διαφορετική μορφή.
Από την πλευρά του υπουργείου η λύση που μπορεί να δοθεί είναι προς την κατεύθυνση να ικανοποιηθούν περισσότερες αιτήσεις από την ΕΕΤΑΑ αλλά με τα ίδια χρήματα. Θα μειωθεί το ποσό χρηματοδότησης ανά παιδί.
Για παράδειγμα θα μειωθεί κατά 75% η χρηματοδότηση ανά π[αιδί στα κέτρα δημιουργικής απασχόλησης από 2000 ευρώ σε 500 ευρώ.
Μείωση κατά 20% στα τροφεία για τους παιδικούς σταθμούς από 3700 ευρώ στα 3000 ευρώ ανά παιδί και ανά έτος.
Έτσι θα υπάρξει ένα ποσό της τάξης των 20 εκατομμυρίων ευρώ που θα κατανεμηθεί σε ανάλογο αριθμό παιδιών που δεν ικανοποιήθηκαν στην πρώτη φάση.
Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις οι δήμαρχοι ποαρέπεμψαν την τελική απόφαση στο έκτακτο συνέδριο την άλλη εβδομάδα και ύστερα από την σημερινή συνάντηση των εκπροσώπων τους με τον υπουργό κ. Βρούτση.
Ένα είναι το συμπέρασμα. Η τοπική αυτοδιοίκηση περνά σε μια μεγάλη περιπέτεια συρίκωσης των εσόδων της που θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες.

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

''ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ'' ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012

Ύστερα από 6 μήνες από τότε, που εμείς διαπιστώσαμε το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο θα έλθουν οι δήμοι, τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης ‘’ξύπνησαν’’ και βλέπουν σήμερα πια το αδιέξοδο αυτό.

Πριν έξι μήνες είχαμε παρουσιάσει την άποψή μας και την θέση μας αυτή στους χώρους εργασίας των εργαζομένων του δήμου καταγράφοντας από τότε την κατάσταση, την οποία θα αντιμετωπίσουμε ως δήμος και ως τοπική αυτοδιοίκηση ή ακόμη και ως κοινωνία.

Τότε είχαμε δεχθεί πικρόχολα σχόλια, δυστυχώς. Η αλήθεια, δυστυχώς και πάλι, ήλθε, εμφανίστηκε, είναι μπροστά μας.

Αρχίσαμε μια έρευνα ‘’σκαλίζοντας’’ την οικονομική εικόνα του δήμου μέσα από….χαρτιά, μέσα από τους ισολογισμούς και τους προϋπολογισμούς. Δημοσιοποιήσαμε μερικώς, τουλάχιστον, τα ευρήματα αυτά δείχνοντας την δυσάρεστη εικόνα του δήμου. Δεχθήκαμε ερωτήματα δημοτών στα οποία απαντήσαμε και απ’ ότι φαίνεται όσοι ασχολήθηκαν και παρακολούθησαν τα δημοσιεύματα διαπίστωσαν την πραγματικότητα.

Ο δήμαρχος, δε, σε όλα τα ερωτήματα που έχουμε θέσει πολλάκις, απαντά με τον ίδιο τρόπο,…΄΄ο δήμος δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα και πάμε καλά΄΄.

Σε μια τελευταία ερώτησή μας μάλιστα είπε ότι ΄΄ο δήμος έχει αποπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις του΄΄. Βέβαια από την άλλη ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν λεφτά…..

Κανένας άλλος δημοτικός συνδυασμός, κανείς δεν ασχολήθηκε με το ζήτημα και όσοι ασχολήθηκαν εξέτασαν το ζήτημα επιδερμικά, ατεκμηρίωτα και με μπόλικη αντιπολιτευτική διάθεση, προσπαθώντας να παρουσιάσουν κυρίως την ανικανότητα της δημοτικής αρχής. Μικροπολιτική παλαιού τύπου, ξεπερασμένη και ανούσια. Ασφαλώς δεν εξαιρείται και η δημοτική αρχή, η οποία θεωρεί, σύμφωνα με τις δηλώσεις της στο δημοτικό συμβούλιο, ο δήμος δεν έχει κανένα πρόβλημα.

Εμείς παρουσιάσαμε το κεντρικό ζήτημα στα οικονομικά του δήμου. Έλλειψη πόρων, υποχρεώσεις με νέες αρμοδιότητες, αδυναμία πρόσληψης προσωπικού, κενά στην λειτουργία του δήμου, μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, κλείσιμο των ευρωπαϊκών πόρων λόγω αδυναμίας της κρατικής συμμετοχής, περιορισμός των προσλήψεων ακόμη και συμβασιούχων, γραφειοκρατία, πολύχρονες διαδικασίες, έλλειμμα νομοθετικού πλαισίου στις εφαρμογές, αυστηρός αλλά ανούσιος έλεγχος από την κεντρική διοίκηση, αδιάφορες οι περιφερειακές αρχές, μετατόπιση των θεμάτων αποκλειστικά σε πολιτικό επίπεδο, πεπαλαιωμένες αντιλήψεις στη διοίκηση, ξεπερασμένες πολιτικές, θέσπιση του ρουσφετιού στην πράξη, έλλειμμα στις δημοκρατικές διαδικασίες και διαχωρισμός του δημοτικού συμβουλίου σε ….δικοί μας και ξένοι, σε…..συμπολίτευση και αντιπολίτευση ήταν τα σημαντικά αίτια της σημερινής κατάστασης.

Δεν θα παραλείψουμε να επισημάνουμε την αδιαφορία της κεντρικής κυβέρνησης απ’ όπου εξαρτάται απόλυτα η τοπική αυτοδιοίκηση. Δυστυχώς οι πολιτικοί που διαμορφώνουν τις οικονομικές εξελίξεις και όχι μόνο στην τοπική αυτοδιοίκηση θέλουν τις τοπικές κοινωνίες απόλυτα εξαρτημένες από εκείνους.

Θεωρούν τις τοπικές κοινωνίες βιλαέτια τους και χωράφια

Είμαστε οι πρώτοι και οι μοναδικοί που διαπιστώσαμε, εντοπίσαμε το ζήτημα της οικονομίας που θα αντιμετώπιζε ο δήμος μας και το δημοσιοποιήσαμε άμεσα.

Αυτό δεν σημαίνει ασφαλώς τίποτα σε σχέση με τις εξελίξεις. Αυτό που και σήμερα επισημαίνουμε είναι ότι θα συνεχιστεί η οικονομική δυστοκία στο δήμο, που συναρτάται ασφαλώς και από την πολιτική και διοικητική συμπεριφορά της σημερινής δημοτικής αρχής. Θα έλθουν ακόμη πιο δύσκολες ημέρες για την τοπική αυτοδιοίκηση.

Οι λύσεις, για εμάς, δεν είναι στα Ευρωπαϊκά προγράμματα. Δεν είναι στις περικοπές, στις οποίες προβαίνει ή θα προβεί, πιθανόν, η δημοτική αρχή. Ούτε το ‘’χάϊδεμα’’ των εργαζομένων για να δείξει το ενδιαφέρον της για τους εργαζόμενους και τους δημότες. Το ενδιαφέρον εκφράζεται με άλλους δυναμικούς, ουσιώδεις, παραγωγικούς, δημιουργικούς τρόπους. Η ρουσφετολογική πολιτική είναι η αιτία να οδηγηθεί ο δήμος σε ακόμη χειρότερη κατάσταση.

Επειδή το αντεπιχείρημα στα γραφόμενα για πολλούς είναι τι θα προτείναμε εμείς, απαντούμε: Δεν είμαστε ούτε θεοί ούτε μάγοι. Έχουμε προτάσεις, έχουμε ιδέες, έχουμε θέσεις που αν μην τι άλλο θα περιόριζαν το σημαντικό ζήτημα που απασχολεί σήμερα το δήμο. Είναι ένα πλέγμα πρωτοβουλιών που θα μπορούσαν να περιορίσουν τα προβλήματα.

Αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα που θα αποτελέσει και θέμα προς δημοσίευση σύντομα.

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

''ΒΡΑΖΕΙ΄΄ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Οι περικοπές στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους,, το ''κούρεμα'' στις χρηματοδοτήσεις από την ΣΑΤΑ, ο περιορισμός των χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ φέρνουν την τοπική αυτοδιοίκηση σε δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση.
Οι δήμοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ακόμη και σε βασικές ανελαστικές δαπάνες τους.
Οι δήμαρχοι προσπαθούν να αντιδράσουν με κάποιους τρόπους κυρίως μέσα από τα όργανα της Τ.Α.
Ήδη εκφράζουν διάφορες απόψεις περί δυναμικών αντιδράσεων ακόμη και απειλώντας με ''λουκέτο'' στους δήμους.
Πολλοί δήμοι είναι σε εγρήγορση και έθεσαν τα οικονομικά ζητήματα που τους απασχολούν στα δημοτικά συμβούλιά τους όπου αναλύθηκε η οικονομική κατάσταση.
Στο τέλος του μηνός Αυγούστου προγραμματίστηκε έκτακτο συνέδριο της τοπικής αυτοδιοίκησης με μοναδικό και επείγον θέμα τα οικονομικά και οι περικοπές.
Την Τετάρτη υπάρχει προγραμματισμένη γενική συνέλευση περιφερειών με το ίδιο θέμα και είναι προάγγελος δυναμικών εξελίξεων στο χώρο.
Ο δήμος Βριλησσίων είναι από εκείνους που μάλλον έχει ''λύσει'' το οικονομικό του πρόβλημα αφού καμιά πρωτοβουλία δεν υπάρχει ούτε σε επίπεδο δημοτικό συμβούλιο ούτε και σε γενική μορφή αντίδρασης.
Φαίνεται ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα οικονομικό πρόβλημα. Όλα βαίνουν καλώς.
Το ευχόμαστε αλλά θα το δούμε όταν έλθει η ώρα.

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

               ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ


Πόσο σημασία έχει τελικά να προβλέπει ο δήμος και να μην υλοποιείται; Πόσο σημασία έχει να καταγράφει για να εντυπωσιάσει αν εκείνος ούτε μελετά σε βάθος ούτε και ενεργεί προς την κατεύθυνση απόκτησης των ανάλογων πόρων;

Αν όλα τα στηρίζει στην πιθανότητα να επιχορηγηθεί από το κράτος, που ναι μεν οφείλει αλλά ούτε μπορεί ούτε και θέλει πολλές φορές, θέτοντας σε εξάρτηση την τοπική αυτοδιοίκηση (κι ας κόψουμε το ‘αυτο’ γιατί δεν αυτοδιοικείται σε κανένα επίπεδο).

Εμείς λέμε ότι τελικά όλοι οι προϋπολογισμοί είναι εντελώς πλασματικοί, εντελώς εικονικοί. Για παράδειγμα, η απόκτηση του Ο.Τ. 61 καταγράφεται ως έσοδο και ταυτόχρονα ως έξοδο στους προϋπολογισμούς επί 13 χρόνια με ύψος 10 εκατομμυρίων ευρώ περίπου και δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη με πολλές πιθανότητες να μην υλοποιηθεί ποτέ.

Κι άλλα παραδείγματα μπορούμε να δώσουμε όχι αυτού του μεγέθους αλλά ως άθροισμα αλλοιώνουν την πραγματικότητα της οικονομικής ταυτότητας του δήμου.

Βέβαια η κατάρτιση ενός προϋπολογισμού είναι απαραίτητη και υποχρεωτική από τον νόμο. Είναι ο ΄΄μπούσουλας΄΄ ενός συνόλου προβλεπόμενων πράξεων, που δεν αποτελεί και δέσμευση για την υλοποίησή τους.

Η πραγματικότητα καταγράφεται ουσιαστικά στους ισολογισμούς, οι οποίοι κατατίθενται περί τον Οκτώβριο του επομένου έτους της χρήσης.

Έτσι μπορούμε να σας δώσουμε τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης των χρήσεων 2009 και 2010, που έχουμε τους ισολογισμούς.

Εδώ φαίνεται τι στην πραγματικότητα διαχειρίστηκε ο δήμος σε κάθε χρόνο λειτουργίας του και τι αποτελέσματα έφερε από την λειτουργία του.

Αυτό έχει την δική του αξία.

                                                                    2009                                              2010

ΕΣΟΔΑ ΕΚΜ/ΣΗΣ                                    15.193.192                                14.283.000

ΕΞΟΔΑ ΕΚΜ/ΣΗΣ                                    13.310.320                                15.193.192

ΕΞΟΔΑ  ΛΕΙΤ/ΓΙΑΣ                                    4.359.153                                   4.118.795

ΑΠΟΤEΛΕΣΜ  ΕΚΜ/ΣΗΣ                       -1.176.593                                   -1.812.118

Τι διαπιστώνει κανείς, λοιπόν. Από την λειτουργία του δήμου και στις δυο χρονιές λειτουργίας του τα έξοδα ήταν περισσότερα από το έσοδα για την λειτουργία του. Δηλαδή, κάνοντας την, ίσως λανθασμένη για αρκετούς την υπόθεση, ότι ο δήμος είναι ένας οργανισμός, μια επιχείρηση, που δουλεύει, παράγει και πληρώνεται γι’αυτό δεν έχει έστω ένα μηδενικό αποτέλεσμα δηλαδή ούτε κέρδος ούτε ζημιά. Αντίθετα παράγει χρέος αφού η απόδοσή του είναι μικρότερη των εισροών του.

Αυτό μπορεί κανείς να το διαβάσει και αλλιώς. Δεν πληρώνεται αυτό που παράγει.

Εδώ για μας είναι το μυστικό μιας επιτυχίας.

Αφού ο χρηματοδότης (το κράτος) είτε είναι αναξιόπιστος είτε διαχειρίζεται κακώς είτε είναι ανίκανος, δεν θα πρέπει να ληφθούν μέτρα (από τον δήμο) ώστε οι δημότες να μην επηρεάζονται από τις κακές και ανίκανες αυτές διοικήσεις που διαχειρίζονται την οικονομία;

Μπορεί να χαρακτηριστεί βιώσιμη αυτή κατάσταση; Εμείς απαντούμε με βεβαιότητα όχι.

Έτσι θα εξηγηθούν οι περιορισμοί στις αμοιβές των εργαζομένων, έτσι δεν θα ικανοποιούνται όλες οι αιτήσεις στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς έτσι θα καταφεύγει σε ερμαφρόδιτες λύσεις τύπου, χρηματοδοτήσεις ΕΕΤΑΑ, έτσι θα υπάρχουν τροφεία, έτσι θα υπάρχει οικονομική συμμετοχή στον πολιτισμό και στον αθλητισμό από τους δημότες.

Κάποιοι βέβαια θα ρωτήσουν, καλά τα κρίνουμε, καλά τα λέμε, ποια άλλη λύση θα μπορούσε να υπάρχει;

Το ερώτημα σωστό και σοβαρό και ουσιώδες είναι. Εμείς λέμε ότι πάντα υπάρχουν λύσεις, που μπορεί να έχουν διάφορες μορφές. Δεν είναι λύση πάντως να περιμένουμε να οδηγηθούμε στο.. τέλος, δηλαδή στο…… δυστυχώς πτωχεύσαμε!!!

Οι σκέψεις και οι προτάσεις στον άλλο φάκελο ‘’λύσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση΄΄ όταν θα τον ανοίξουμε.

Ωστόσο επειδή καταγράφηκε υψηλό ενδιαφέρον για τα οικονομικά από τους φίλους αναγνώστες στείλτε τις δικές σας σκέψεις και προτάσεις.

Ας ανοίξει ένας διάλογος έστω και με αυτές τις συνθήκες.

Εμείς θα ανοίξουμε τον φάκελο κάποια στιγμή. Αν υπάρξει το ίδιο ενδιαφέρον με αυτό που κατέδειξαν αρκετοί δημότες, θα τον ανοίξουμε νωρίτερα.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2012

''ΕΦΥΓΕ'' ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΗΤΩΝ Γ. ΠΑΝΑΚΑΚΗΣ

Ένας από τους σημαντικούς ανθρώπους της πόλης μας ''έφυγε'' από την ζωή και από κοντά μας.
Ο Γιώργος Πανακάκης υπήρξε για πολλά χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Κρητών Βριλησσίων. Είχε την τύχη να χαίρει της απόλυτης εκτιμήσεως όλων των Κρητών Βριλησσίων και δεν ήταν καθόλου τυχαίο γεγονός.
Από τους ιδρυτές της Ένωσης αφιερωμένος στην παράδοση, οργάνωσε την Ένωση με πολλές δραστηριότητες, τμήματα χορού, μουσικών οργάνων και άλλα. Στην Ένωση κατάφερε με πολλά χρόνια δουλειάς να διατηρεί τις παραδόσεις και να τις μεταλαμπαδεύσει στους νεότερους.
Πλήθος παιδιών βρίσκονται μαθητές στα Κρητικά έθιμα.
Παράδειγμα ήταν τα δύο του παιδιά, αφιερωμένα κι αυτά στην παράδοση, επικουρώντας το μεγάλο έργο του πατέρα τους. Πρώτα στις εκδηλώσεις, πρώτα στην διατήρηση της Κρητικής παράδοσης, στα έθιμα και στα χορευτικά.
Έντιμος και δημιουργικός Κρητικός, με αγάπη στην πόλη μας, με μεγάλο ενδιαφέρον για όλα τα γεγονότα.
Χαρακτηριστικά ήταν τα σχόλιά του και οι μαντινάδες του σε πρώτη ευκαιρία ακόμη και σε παραδοσιακές δημόσιες εκδηλώσεις.
Μεγάλος ο καημός του, που η Πολιτεία αδρανούσε στο γεγονός ότι η Κρήτη και άλλα μέρη της Ελλάδας είναι στόχος εξαγοράς πατρώας γής!!
Εμείς είχαμε την μεγάλη τύχη όχι μόνο να τον γνωρίζουμε από κοντά αλλά και να συνεργαστούμε μαζί του ενεργά. Διαπιστώσαμε την ευρύτητα του πενύματος και της σκέψης του, αντικειμενικός, σοβαρός, λιγομίλητος αλλά ουσιαστικός.
Ευχόμαστε στην οικογένειά του θερμά συλλυπητήρια. Θα τον θυμόμαστε πάντα και θα μας είναι πάντα ζωντανό παράδειγμα πατριωτισμού προς μίμηση!!
Καλό ταξίδι αγαπητέ Γιώργο

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ. ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

                                                ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΕΛΗ


Σωστά ρωτούν δημότες αν υπάρχουν άλλα έσοδα από άλλες πηγές στο δήμο.
Ναι, υπάρχουν. Δυστυχώς όμως φτωχά και άνευ μεγάλης αξίας σε σχέση με αυτά που έπρεπε να εισπράττει.

Το τέλος των επιτηδευματιών, για παράδειγμα ή ακόμη από την τέλος κοινόχρηστων χώρων, στις πλατείες και αλλού ή ακόμη από τέλη διαφήμισης.

Σας δίνουμε τα στοιχεία προς ικανοποίηση των ερωτημάτων σας.

                                                           2010                                          2011               2012

                                              Διμ/ντα βεβ/ντα εισπ/ντα         διαμ/ντα βεβ/ντα      προβ/ντα

Τέλος Επιτηδευματιών         300000 76969  75174               100000  57419       70000

Τέλος Κοιν. Χώρων               150000   82859  77831            100000 101930      100000

Τέλος Διαφ/σης                     200000   92066   92066             200000    949         50000

Υπάρχουν και έσοδα από αντίστοιχους κωδικούς που αναφέροντα σε προηγούμενα χρόνια και τα οποία δεν πληρώθηκαν και άρα δεν εισπράχθηκαν από τον δήμο για διάφορους λόγους.

Παρ’ όλα αυτά όμως ο δήμος τα προβλέπει προς είσπραξη στους προϋπολογισμούς του. Η πρόθεση πάντως των οφειλετών να πληρώσουν ή η πρόθεση του δήμου να εισπράξει δεν καταγράφεται ζωηρή πολύ περισσότερο σ΄αυτή την εποχή και την συγκυρία.

Έτσι στους προϋπολογισμούς εμφανίζονται ως αριθμοί αλλά στην ουσία δεν υπάρχουν τα έσοδα κι ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελέσει στοιχείο προγραμματισμού για τον δήμο.

Το κυριότερο είναι ότι τα εισπραχθέντα και στα δυο χρόνια 2010 και 2011 δεν έχουν κάποια σχέση με τα προβλεφθέντα ή τα βεβαιωθέντα!!

Ακόμη χειρότερα θα είναι τα αποτελέσματα για το 2012 αφού οι επιχειρήσεις του αντίστοιχου είδους βρίσκονται σε οικονομικό τέλμα και έτοιμες για λουκέτο!!! Τι θα πάρει ο δήμος;

Δείτε την εικόνα των εσόδων του δήμου απ’ αυτή την πηγή.

                                                   2010                                  2011                         2012

                                   Διαμ/ντα  βεβα/θεντα  εισπ/ντα    Διαμ/ντα βεβ/ντα      προβλ/ντα

Τέλος καταλ. Κ.χ.      72000        87641       12086         57148   57148            47542

Τέλος Διαφ/σης                                                               75428   75428             75297

Τέλος από μισθ. Κ.χ.                                                       35930   35930              14542

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ

Για δεύτερη φορά σε διάστημα 15 ημερών ο δήμος δέχεται επίθεση από αγνώστους με σκοπό την κλοπή. Αυτή την φορά η επίθεση εκδηλώθηκε στην υπηρεσία καθαριότητας.
Αφού άνοιξαν την εξώπορτα προσπάθησαν να κλέψουν όχημα - αυτοκίνητο. Προσπάθησαν να κινήσουν τρία αυτοκίνητα αλλά απέτυχαν.
Στη συνέχεια άνοιξαν τις αποθήκες και προκάλεσαν δολιοφθορές. Έκλεψαν διάφορα αναλώσιμα, καλώδια, παλιά τιμόνια αυτοκινήτων και άλλα.
Προσπάθησαν ακόμη μια φορά να κινήσουν ένα μικρό αυτοκίνητο, το κατάφεραν και το πήραν μαζί τους.
Η επίθεση εκδηλώθηκε, κατά πάσα πιθανότητα, ξημερώματα.
Την ίδια ημέρα αργά το μεσημέρι της Τετάρτης, ημέρα της εορτής, 15 Αυγούστου, το αυτοκίνητο βρέθηκε στην περιοχή της Ραφήνας, το οποίο παρέλαβαν οι υπηρεσίες του δήμου.
Την υπόθεση ανέλαβε και πάλι η Ασφάλεια, η οποία διενεργεί ελέγχους.

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Ένα άλλο ερώτημα που δεχθήκαμε και μάλιστα με σχόλια ήταν τα της ύδρευσης.

Είναι γνωστό ότι ο δήμος έχει στην κατοχή του πλήρως όλο το δίκτυο της πόλης. Μέχρι το 2000 οι δημότες είχαν νερό από γεωτρήσεις του δήμου και γι΄αυτό οι τιμές στην κατανάλωση δεν ακολουθούσαν το τιμολόγιο της ΕΥΔΑΠ. Από το 2000 έχουμε την διακοπή της λειτουργίας των γεωτρήσεων τουλάχιστον προς πόση και σταδιακά το νερό παραχωρείται εξ ολοκλήρου από την ΕΥΔΑΠ. Και πάλι, όμως, το τιμολόγιο δεν είναι το ίδιο με αυτό που χρεώνει η ΕΥΔΑΠ σε άλλους δήμους στους καταναλωτές- πελάτες της.

Η συντήρηση του δικτύου, ως περιουσιακό στοιχείο του δήμου, ανήκει στον δήμο.

Είναι απαραίτητο να διατηρεί προσωπικό για την λειτουργία του και την συντήρηση τα της ύδρευσης του δήμου.

Διαβάζοντας και πάλι τους ισολογισμούς, απολογισμούς και προϋπολογισμούς έχουμε τα εξής:

Το 2010

Για την συντήρηση και λειτουργία της η υπηρεσία ύδρευσης στο σύνολό της ο δήμος είχε προβλέψει ως έξοδα 2.652.150 ευρώ. Διαμορφώθηκαν τελικώς στα 2.593.950 ευρώ και εντάλθηκαν και πληρώθηκαν 1.018.918 ευρώ. Άφησαν υπόλοιπο από τα διαμορφωθέντα ή προϋπολογισθέντα 1.575.011 ευρώ.

Για το 2011 έχουμε τα εξής:

Η πρόβλεψη και η τελική διαμόρφωση ήταν (πάντα για την ύδρευση) 4.368.000 ευρώ, εντάλθηκαν 3.051.000 ευρώ. Δεν γνωρίζουμε πόσα πληρώθηκαν τελικώς αλλά αρκεί να σημειώνουμε την τάξη των μεγεθών. Και πάλι έχουμε εκτροπή από τα προϋπολογισθέντα κατά 1.317.000 ευρώ.

Για το 2012 έχει προβλεφθεί ως έξοδο για την ύδρευση ποσό 2.730.000 ευρώ. Ασφαλώς οι μειώσεις στις αμοιβές των εργαζομένων, οφείλεται κατά κύριο λόγο η μείωση στις προβλέψεις για το 2012.

Απλοϊκά σκεφτόμενοι, ο δήμος έχει μια δαπάνη κάθε χρόνο για την ύδρευση περί το 1.500.000 ευρώ.
Στο ενδεχόμενο να μειώσει δαπάνες ο δήμος προκειμένου να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό του, στην ύδρευση θα μπορούσε να παραχωρήσει το δίκτυο στην ΕΥΔΑΠ κι έτσι να απαλλαγεί από 1,5 εκατομμύρια ευρώ δαπάνης.
Υπάρχει η πρόβλεψη να αναληφθεί η υποχρέωση αυτή από την ΕΥΔΑΠ στην σύμβαση ρύθμισης χρεών, που έχει υπογράψει ο δήμος από το 2011..
Η υπόθεση αυτή αποτελεί μια πρόκληση για τις οικονομικές εξελίξεις στα του δήμου.
Εκτιμούμε ότι η σημερινή δημοτική αρχή αν δεν έχει ήδη αποφασίσει να παραχωρήσει το δίκτυο στην ΕΥΔΑΠ, θα προβληματιστεί εξαιρετικά.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...