ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 23
------------------------------------
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012
ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Ύστερα από τεσσάρων μηνών διεργασίες και διαλόγου, στον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου, όπου συμμετέχουμε ως εκλεγμένος συνδυασμός καταθέτουμε την πρότασή μας σε ό,τι αφορά τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς.
Ιστορική αναφορά: Τον Ιούνιο του 2012 η Πρόεδρος του Οργανισμού άνοιξε το θέμα των τροφείων στους Παιδικούς σταθμούς. Οι πρώτες σκέψεις, ως εισήγηση για συζήτηση, ήταν να υπάρξουν τροφεία ακριβώς όπως ήταν την προηγούμενη χρονιά.
Κατατέθηκε, λοιπόν, η λίστα των περσινών τροφείων.
Καταθέσαμε τις αντιρρήσεις μας επικαλούμενοι τις ιδιαίτερες οικονομικές δυσκολίες στο οικογενειακό εισόδημα ύστερα από τις επιβληθείσες περικοπές στα πλαίσια των μέτρων της κεντρικής κυβέρνησης.
Η Πρόεδρος δέχθηκε να υπάρξει βαθύτερος διάλογος ενώ εμείς υποσχεθήκαμε να καταθέσουμε πλήρη μελέτη για το συζητούμενο θέμα.
Στις αρχές Αυγούστου και στην επιτροπή που συνέθεσε η Πρόεδρος με δική της πρωτοβουλία όπου υπήρχε αντιπροσωπεία από όλες τις δημοτικές παρατάξεις πλην αυτής της ΄΄Λαϊκής Συσπείρωσης΄΄ αρνούμενη να συμμετέχει στην επιτροπή καταθέσαμε την μελέτη μας, που περιελάμβανε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων για τους Παιδικούς Σταθμούς, από την στιγμή της πρώτης παρουσίας του παιδιού μέχρι την αποχώρησή του.
Καμία άλλη πρόταση δεν υπήρξε από καμία άλλη πλευρά.
Μεταξύ των άλλων προτείναμε την καθιέρωση μορίων για την επιλογή των παιδιών αφού η χωρητικότητα των υπαρχόντων Παιδικών Σταθμών δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες των δημοτών. Μάλιστα, δε, προτείναμε την έκδοση των μορίων ταυτόχρονα με την κατάθεση της αίτησης από τον γονέα με βάση ολοκληρωμένο πρόγραμμα που έχουμε εκπονήσει σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι αποφεύγουμε τα όποια ερωτηματικά, που θα μπορούσαν να ανακύψουν από την πλευρά των γονέων κάτω από υποψίες αδιαφανών ενεργειών.
Προτείναμε την ίδρυση ενός νέου Παιδικού Σταθμού με έναρξη λειτουργίας την επόμενη χρονιά 2013-2014. Υπολογίσαμε με οικονομική μελέτη το κόστος λειτουργίας του και διαπιστώσαμε ότι είναι εντός των δυνατοτήτων του δήμου.
Κύριο μέρος της συνολικής μας μελέτης ήταν το ύψος των τροφείων για το διάστημα 2012-2013. Η σταθερή άποψή μας είναι να μην επιβάλλονται τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς. Όμως αναγνωρίζουμε την δυσκολία που επήλθε με τις περικοπές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κι έτσι δεχθήκαμε με τα νέα δεδομένα την επιβολή τροφείων με την προϋπόθεση να καταργηθεί η μέχρι τώρα ισχύουσα λίστα και να αντιμετωπιστούν οι δημότες με ισοδύναμο και δίκαιο τρόπο. Συνδέσαμε τα τροφεία με το οικογενειακό εισόδημα με ισοδύναμο τρόπο, προτείνοντας ίδιο ποσοστό επί του εισοδήματος, καταργώντας το αυθαίρετο ποσό που ίσχυε ως τώρα. Καταργούμε τα κλιμάκια των εισοδημάτων θεωρώντας το σύστημα αυτό άδικο, αντιμετωπίζοντας με ισοδύναμο τρόπο όλα τα οικογενειακά εισοδήματα. Έτσι στο μικρό εισόδημα αντιστοιχούν μικρά τροφεία, στα μεγαλύτερα αντιστοιχούν υψηλότερα τροφεία.
Στην μελέτη μας παρουσιάσαμε ενδεικτικά την αντιστοιχία των μέχρι τώρα τροφείων με αυτά της μελέτης.
Είχαμε, επίσης, δεδομένο ότι τα τροφεία θα έπρεπε να καλύψουν ΜΕΡΟΣ των ανελαστικών δαπανών για την λειτουργία των Παιδικών Σταθμών, μεταθέτοντας την υποχρέωση αυτή στους πόρους του δήμου.
Δεν πήραμε σημαντικό στοιχείο ως καθοριστική παράμετρο το γεγονός ότι και για αυτή την χρονιά θα υπάρχει σε λειτουργία το πρόγραμμα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της ΕΕΤΑΑ. Θεωρήσαμε ότι η παροχή αυτή κάποια στιγμή θα σταματήσει (από φέτος μάλιστα επρόκειτο να περικοπεί το πρόγραμμα αλλά δόθηκε λύση με περιορισμό του ύψους των τροφείων ανά παιδί) και τότε ο δήμος θα κληθεί να στηρίξει την λειτουργία των σταθμών με ίδιους πόρους. Θέσαμε έτσι τα θεμέλια της λειτουργίας των σταθμών σε αντικειμενικές βάσεις με σταθερές παραμέτρους.
Κύριο στοιχείο αποτελεί η εξασφάλιση της μισθοδοσίας των εργαζομένων από τους Κεντρικούς αυτοτελείς πόρους, που δεν θα επιβαρύνουν άμεσα τους δημότες.
Προτείναμε, επίσης, την μηδενική συμμετοχή στα τροφεία οικογενειών που έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20000ευρώ ενώ διατηρούμε το περσινό δεδομένο μείωση κατά 50% σε όλες τις οικογένειες ειδικών κατηγοριών.
Η μελέτη στηρίχθηκε σε οικονομικά στοιχεία των τελευταίων ετών από τους ισολογισμούς, τους απολογισμούς και τους προϋπολογισμούς του Νομικού προσώπου και του Δήμου.
Στο πλαίσιο αυτό που εμείς θέσαμε, παρουσιάστηκαν στο τέλος του Σεπτεμβρίου διάφορες απόψεις μόνο επί του ύψους των τροφείων, διαφοροποιούμενες κατά ελάχιστα ποσά της τάξης των 3-5 ευρώ σε ορισμένες κλίμακες και μόνο, θεωρώντας ότι αποτελούν διακεκριμένες προτάσεις, οι οποίες είχαν πάντα το αυθαίρετο στοιχείο ίσως και την λαϊκίστικη αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού ζητήματος και στο οποίο εμείς δεν υπαναχωρήσαμε, υποστηρίζοντας την πρότασή μας, η οποία ισχυριζόμαστε ότι είναι απόλυτα δίκαιη με τα σημερινά ήδη διαμορφωμένα δεδομένα.
Η διοίκηση διαμόρφωσε την πρότασή της κατά την διάρκεια των συζητήσεων της επιτροπής, δείγμα έλλειψης θέσης και βούλησης, στηρίχθηκε στα περσινά δεδομένα με μικρές αποκλίσεις δεν παρέχει καμιά στήριξη και σε κανένα επίπεδο αφού η ίδια η διοίκηση αποδέχθηκε ότι η περσινή ήταν αυθαίρετη και άδικη.
Η αυθαίρετη πρόταση περί μείωσης των τροφείων κατά όποιο ποσοστό, το οποίο δεν τεκμηριώνεται, όπως αυτή της πλευράς του κ. Πολίτη, εκπροσώπου της παράταξης του κ. Μανιατογιάννη, δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Η συγκεκριμένη πρόταση δεν κατατέθηκε ποτέ στην επιτροπή παρά την ημέρα της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου. Η γενική θεώρηση μείωσης των τροφείων κατά ποσοστό 40% επί των περσινών τροφείων, τα οποία δέχθηκε ως αυθαίρετα, διατηρεί το αυθαίρετο και το άδικο αφού διατηρεί και πάλι τις κλίμακες εισοδήματος.
Η χρονιά, που διανύουμε ήδη θα είναι καλή σχετικά με τα έσοδα του νομικού προσώπου, ιδιαίτερα για τους Παιδικούς σταθμούς αφού εξακολουθεί να υφίσταται η χρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ – ΕΕΤΑΑ. Κανείς, όμως δεν διασφαλίζει την συνέχιση του προγράμματος για τα επόμενα χρόνια κι αυτό ας είναι η αρχή μιας σοβαρής αντιμετώπισης του ζητήματος της λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών και την ικανοποίηση όλων των αναγκών των δημοτών μας με την ίδρυση δυο νέων σταθμών και ενός βρεφονηπιακού.
Επισυνάπτουμε τον πίνακα των τροφείων της πρότασής μας που αποτελεί μέρος της μελέτης μας για την λειτουργία των Παιδικών Σταθμών. Την μελέτη παρουσιάσαμε στο σύνολό της στις αρχές Αυγούστου. Εισπράξαμε τα θετικότερα σχόλια χωρίς να υπάρξει καμιά επιφύλαξη σε κανένα επίπεδο.
ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
www.tavrilissiatonpoliton.gr
------------------------------------
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012
ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΦΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Ύστερα από τεσσάρων μηνών διεργασίες και διαλόγου, στον Οργανισμό Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου, όπου συμμετέχουμε ως εκλεγμένος συνδυασμός καταθέτουμε την πρότασή μας σε ό,τι αφορά τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς.
Ιστορική αναφορά: Τον Ιούνιο του 2012 η Πρόεδρος του Οργανισμού άνοιξε το θέμα των τροφείων στους Παιδικούς σταθμούς. Οι πρώτες σκέψεις, ως εισήγηση για συζήτηση, ήταν να υπάρξουν τροφεία ακριβώς όπως ήταν την προηγούμενη χρονιά.
Κατατέθηκε, λοιπόν, η λίστα των περσινών τροφείων.
Καταθέσαμε τις αντιρρήσεις μας επικαλούμενοι τις ιδιαίτερες οικονομικές δυσκολίες στο οικογενειακό εισόδημα ύστερα από τις επιβληθείσες περικοπές στα πλαίσια των μέτρων της κεντρικής κυβέρνησης.
Η Πρόεδρος δέχθηκε να υπάρξει βαθύτερος διάλογος ενώ εμείς υποσχεθήκαμε να καταθέσουμε πλήρη μελέτη για το συζητούμενο θέμα.
Στις αρχές Αυγούστου και στην επιτροπή που συνέθεσε η Πρόεδρος με δική της πρωτοβουλία όπου υπήρχε αντιπροσωπεία από όλες τις δημοτικές παρατάξεις πλην αυτής της ΄΄Λαϊκής Συσπείρωσης΄΄ αρνούμενη να συμμετέχει στην επιτροπή καταθέσαμε την μελέτη μας, που περιελάμβανε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων για τους Παιδικούς Σταθμούς, από την στιγμή της πρώτης παρουσίας του παιδιού μέχρι την αποχώρησή του.
Καμία άλλη πρόταση δεν υπήρξε από καμία άλλη πλευρά.
Μεταξύ των άλλων προτείναμε την καθιέρωση μορίων για την επιλογή των παιδιών αφού η χωρητικότητα των υπαρχόντων Παιδικών Σταθμών δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες των δημοτών. Μάλιστα, δε, προτείναμε την έκδοση των μορίων ταυτόχρονα με την κατάθεση της αίτησης από τον γονέα με βάση ολοκληρωμένο πρόγραμμα που έχουμε εκπονήσει σε ηλεκτρονική μορφή. Έτσι αποφεύγουμε τα όποια ερωτηματικά, που θα μπορούσαν να ανακύψουν από την πλευρά των γονέων κάτω από υποψίες αδιαφανών ενεργειών.
Προτείναμε την ίδρυση ενός νέου Παιδικού Σταθμού με έναρξη λειτουργίας την επόμενη χρονιά 2013-2014. Υπολογίσαμε με οικονομική μελέτη το κόστος λειτουργίας του και διαπιστώσαμε ότι είναι εντός των δυνατοτήτων του δήμου.
Κύριο μέρος της συνολικής μας μελέτης ήταν το ύψος των τροφείων για το διάστημα 2012-2013. Η σταθερή άποψή μας είναι να μην επιβάλλονται τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς. Όμως αναγνωρίζουμε την δυσκολία που επήλθε με τις περικοπές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κι έτσι δεχθήκαμε με τα νέα δεδομένα την επιβολή τροφείων με την προϋπόθεση να καταργηθεί η μέχρι τώρα ισχύουσα λίστα και να αντιμετωπιστούν οι δημότες με ισοδύναμο και δίκαιο τρόπο. Συνδέσαμε τα τροφεία με το οικογενειακό εισόδημα με ισοδύναμο τρόπο, προτείνοντας ίδιο ποσοστό επί του εισοδήματος, καταργώντας το αυθαίρετο ποσό που ίσχυε ως τώρα. Καταργούμε τα κλιμάκια των εισοδημάτων θεωρώντας το σύστημα αυτό άδικο, αντιμετωπίζοντας με ισοδύναμο τρόπο όλα τα οικογενειακά εισοδήματα. Έτσι στο μικρό εισόδημα αντιστοιχούν μικρά τροφεία, στα μεγαλύτερα αντιστοιχούν υψηλότερα τροφεία.
Στην μελέτη μας παρουσιάσαμε ενδεικτικά την αντιστοιχία των μέχρι τώρα τροφείων με αυτά της μελέτης.
Είχαμε, επίσης, δεδομένο ότι τα τροφεία θα έπρεπε να καλύψουν ΜΕΡΟΣ των ανελαστικών δαπανών για την λειτουργία των Παιδικών Σταθμών, μεταθέτοντας την υποχρέωση αυτή στους πόρους του δήμου.
Δεν πήραμε σημαντικό στοιχείο ως καθοριστική παράμετρο το γεγονός ότι και για αυτή την χρονιά θα υπάρχει σε λειτουργία το πρόγραμμα χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της ΕΕΤΑΑ. Θεωρήσαμε ότι η παροχή αυτή κάποια στιγμή θα σταματήσει (από φέτος μάλιστα επρόκειτο να περικοπεί το πρόγραμμα αλλά δόθηκε λύση με περιορισμό του ύψους των τροφείων ανά παιδί) και τότε ο δήμος θα κληθεί να στηρίξει την λειτουργία των σταθμών με ίδιους πόρους. Θέσαμε έτσι τα θεμέλια της λειτουργίας των σταθμών σε αντικειμενικές βάσεις με σταθερές παραμέτρους.
Κύριο στοιχείο αποτελεί η εξασφάλιση της μισθοδοσίας των εργαζομένων από τους Κεντρικούς αυτοτελείς πόρους, που δεν θα επιβαρύνουν άμεσα τους δημότες.
Προτείναμε, επίσης, την μηδενική συμμετοχή στα τροφεία οικογενειών που έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20000ευρώ ενώ διατηρούμε το περσινό δεδομένο μείωση κατά 50% σε όλες τις οικογένειες ειδικών κατηγοριών.
Η μελέτη στηρίχθηκε σε οικονομικά στοιχεία των τελευταίων ετών από τους ισολογισμούς, τους απολογισμούς και τους προϋπολογισμούς του Νομικού προσώπου και του Δήμου.
Στο πλαίσιο αυτό που εμείς θέσαμε, παρουσιάστηκαν στο τέλος του Σεπτεμβρίου διάφορες απόψεις μόνο επί του ύψους των τροφείων, διαφοροποιούμενες κατά ελάχιστα ποσά της τάξης των 3-5 ευρώ σε ορισμένες κλίμακες και μόνο, θεωρώντας ότι αποτελούν διακεκριμένες προτάσεις, οι οποίες είχαν πάντα το αυθαίρετο στοιχείο ίσως και την λαϊκίστικη αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού ζητήματος και στο οποίο εμείς δεν υπαναχωρήσαμε, υποστηρίζοντας την πρότασή μας, η οποία ισχυριζόμαστε ότι είναι απόλυτα δίκαιη με τα σημερινά ήδη διαμορφωμένα δεδομένα.
Η διοίκηση διαμόρφωσε την πρότασή της κατά την διάρκεια των συζητήσεων της επιτροπής, δείγμα έλλειψης θέσης και βούλησης, στηρίχθηκε στα περσινά δεδομένα με μικρές αποκλίσεις δεν παρέχει καμιά στήριξη και σε κανένα επίπεδο αφού η ίδια η διοίκηση αποδέχθηκε ότι η περσινή ήταν αυθαίρετη και άδικη.
Η αυθαίρετη πρόταση περί μείωσης των τροφείων κατά όποιο ποσοστό, το οποίο δεν τεκμηριώνεται, όπως αυτή της πλευράς του κ. Πολίτη, εκπροσώπου της παράταξης του κ. Μανιατογιάννη, δεν μας βρίσκει σύμφωνους. Η συγκεκριμένη πρόταση δεν κατατέθηκε ποτέ στην επιτροπή παρά την ημέρα της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου. Η γενική θεώρηση μείωσης των τροφείων κατά ποσοστό 40% επί των περσινών τροφείων, τα οποία δέχθηκε ως αυθαίρετα, διατηρεί το αυθαίρετο και το άδικο αφού διατηρεί και πάλι τις κλίμακες εισοδήματος.
Η χρονιά, που διανύουμε ήδη θα είναι καλή σχετικά με τα έσοδα του νομικού προσώπου, ιδιαίτερα για τους Παιδικούς σταθμούς αφού εξακολουθεί να υφίσταται η χρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ – ΕΕΤΑΑ. Κανείς, όμως δεν διασφαλίζει την συνέχιση του προγράμματος για τα επόμενα χρόνια κι αυτό ας είναι η αρχή μιας σοβαρής αντιμετώπισης του ζητήματος της λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών και την ικανοποίηση όλων των αναγκών των δημοτών μας με την ίδρυση δυο νέων σταθμών και ενός βρεφονηπιακού.
Επισυνάπτουμε τον πίνακα των τροφείων της πρότασής μας που αποτελεί μέρος της μελέτης μας για την λειτουργία των Παιδικών Σταθμών. Την μελέτη παρουσιάσαμε στο σύνολό της στις αρχές Αυγούστου. Εισπράξαμε τα θετικότερα σχόλια χωρίς να υπάρξει καμιά επιφύλαξη σε κανένα επίπεδο.
ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
www.tavrilissiatonpoliton.gr