Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ


ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ


Ο δήμαρχος και η τεχνική υπηρεσία αγνοούν ειδικό επιστήμονα

Παραθέτουμε έγγραφο στελέχους του υπουργείου υποδομών, με βάση το οποίο αντικρούεται ως επιστημονικά, νομικά και ηθικά απαράδεκτη η κυκλοφοριακή μελέτη αντιδρόμησης του άνω τμήματος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως. Αν και υποβλήθηκε στον δήμαρχο και την τεχνική υπηρεσία πριν τέσσερις μήνες, δεν έχει απαντηθεί ακόμα. Άλλο ένα δείγμα αυθαιρεσίας και αγένειας της δημοτικής αρχής, που παραβαίνει τον νόμο και περιφρονεί τους δημότες. Αν ήταν σωστή η μελέτη θα έδιναν εξηγήσεις στους πολίτες και δεν θα κρύβονταν. Εμείς είμαστε συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις μας στον Δήμο, αυτοί με ποιο δικαίωμα παραβαίνουν το καθήκον τους;

Βριλήσσια, 21 Ιουνίου 2012
Προς
α) κ. Δήμαρχο Βριλησσίων
β) Μέλη Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Βριλησσίων
γ) Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Βριλησσίων

Θέμα: «Αντιδρόμηση οδού Εθνικής Αντιστάσεως»

Με αφορμή την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στη συμβολή των οδών Ταϋγέτου και Αργυροκάστρου, έχω να αναφέρω τα παρακάτω:
Η βάση του προβλήματος είναι η από 14/7/2010 κυκλοφοριακή μελέτη (υπ’ αριθ. 4/2010) της Τεχνικής Υπηρεσίας, καθώς και η από 26/7/2010 σχετική απόφαση (υπ’ αριθ. 98/2010) του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σας επισημαίνω ότι μια τοπικού χαρακτήρα κυκλοφοριακή μελέτη προϋποθέτει κατ’ ελάχιστον τα εξής στάδια:

α) Συλλογή και επεξεργασία των κυκλοφοριακών φόρτων τουλάχιστον σε βασικούς άξονες του πρωτεύοντος συλλεκτηρίου δικτύου.
β) Προβλέψεις για τη μεσοπρόθεσμη εξέλιξη των κυκλοφοριακών φόρτων στην περιοχή.
γ) Ανάλυση της χωρητικότητας των κρισίμων διασταυρώσεων.
δ) Διαμόρφωση προτάσεων που βασίζονται στα παραπάνω στοιχεία.

Η κυκλοφοριακή μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας δεν εκπονήθηκε με βάση την ανωτέρω προτεινόμενη μεθοδολογία ή άλλη μεθοδολογία αντίστοιχης επιστημονικής βαρύτητας και πάσχει σοβαρά για τους παρακάτω λόγους:

(παραθέτονται με έντονη γραμματοσειρά αποσπάσματα της μελέτης, τα οποία ακολούθως σχολιάζονται).

1) Η μελέτη έγινε μόνο βάσει παρατήρησης και αυτοψίας, όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι συντάκτες της, και όχι βάσει μιας μεθοδολογίας στοιχειώδους επιστημονικής βαρύτητας. Είναι πρόχειρη, ελλειμματική λόγω έλλειψης κυκλοφοριακών δεδομένων, προβληματική ως προς τον προσδιορισμό μελλοντικών προβλέψεων και σε καμία περίπτωση δεν δικαιούται να φέρει τον τίτλο Κυκλοφοριακή Μελέτη.
2) «Έχει παρατηρηθεί ότι μετά την απαγόρευση της αριστερής στροφής από τη Λ. Πεντέλης προς την οδό Ολύμπου αυξήθηκε κατακόρυφα η κίνηση στο τμήμα της οδού Εθν. Αντιστάσεως βορείως της οδού Ολύμπου».Ακόμα κι αν δεχθούμε ως ορθό το αποτέλεσμα της «παρατήρησης», μπαίνει το ερώτημα γιατί προτείνεται προς αντιδρόμηση μόνο το τμήμα της οδού Εθνικής Αντιστάσεως που βρίσκεται μεταξύ των οδών Ταϋγέτου-Κισσάβου και όχι το μεγαλύτερο τμήμα μεταξύ των οδών Ολύμπου-Κισσάβου.
3) Η «αυτοψία» της Τεχνικής Υπηρεσίας διαπιστώνει ότι η παραπάνω αύξηση της κίνησης «οφείλεται κυρίως στα οχήματα που προσεγγίζουν την οδό Ολύμπου από τη Λ. Πεντέλης, με κατεύθυνση προς το Δήμο Γέρακα και τις οδούς Ηρακλείτου και Κλεισθένους».
Το επιχείρημα αυτό είναι άστοχο, προσχηματικό και παραπλανητικό, γιατί η αντιδρόμηση του άνω τμήματος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως και η μεταφορά του πλεονάζοντος κυκλοφοριακού φόρτου στην οδό Αργυροκάστρου, ουδόλως σχετίζεται με τις αιτίες του φαινομένου όπως αναφέρουν οι συντάκτες της κυκλοφοριακής μελέτης.
4) «Η οδός Εθνικής Αντιστάσεως στο τμήμα της από την οδό Κισσάβου έως την οδό Ταϋγέτου έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά (πλάτος μόλις 7.00μ και ελάχιστα πεζοδρόμια), που δεν είναι δυνατόν να υποστηρίξουν το σημερινό κυκλοφοριακό φόρτο».
Επίσης, η οδός Αργυροκάστρου έχει παρόμοια γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενώ καλείται πλέον να υποστηρίξει πολλαπλάσιο κυκλοφοριακό φόρτο.
5) «Η οδός Εθνικής Αντιστάσεως είναι χαρακτηρισμένη ως πεζόδρομος από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο».
Επίσης, η οδός Αργυροκάστρου είναι χαρακτηρισμένη ως πεζόδρομος από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο.
6) «Η οδός Εθνικής Αντιστάσεως διέρχεται μπροστά από τον Α΄ δημοτικό παιδικό σταθμό».
Ο κυκλοφοριακός φόρτος μέσω της οδ. Αργυροκάστρου μεταφέρεται στην οδό Ταϋγέτου, η οποία περνάει μπροστά από το 6ο Δημοτικό Σχολείο, 6ο Νηπιαγωγείο, 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων και 2ο Λύκειο Βριλησσίων. Οι κίνδυνοι σ’ αυτή την περίπτωση είναι πολύ περισσότεροι από το παρελθόν, επειδή πλέον εμπλέκεται πολλαπλάσιος αριθμός παιδιών, τα οποία μάλιστα λόγω ηλικίας πηγαίνουν ασυνόδευτα στα σχολεία τους.
Επιπρόσθετα, η αντιδρόμηση του τμήματος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, που περιλαμβάνεται μεταξύ των οδών Κισσάβου-Ταΰγετου, ουδόλως απέτρεψε την κυκλοφορία μπροστά στον παιδικό σταθμό, επειδή τα αυτοκίνητα κάνουν τον κύκλο Κισσάβου-Αργυροκάστρου-Ταϋγέτου και ξαναμπαίνουν στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως, περνώντας τελικά μπροστά από τον παιδικό σταθμό.
Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο το γεγονός ότι η κυκλοφοριακή μελέτη χρησιμοποίησε την ευαισθησία των πολιτών αναφορικά με ζητήματα ασφαλείας των παιδιών τους για να ενδύσει με μανδύα νομιμοποίησης την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
7) «Η καταργούμενη κίνηση των οχημάτων διαμέσου της οδού Εθνικής Αντιστάσεως με προορισμό το Χαλάνδρι και τον Γέρακα (διαμπερής κυκλοφορία) θα πρέπει να γίνεται διαμέσου της Λ. Αναπαύσεως χωρίς ιδιαίτερη επιβάρυνση των οδηγών ως προς την επιπλέων διανυόμενη απόσταση, ενώ για τις εσωτερικές μετακινήσεις θα μπορούν να χρησιμοποιούνται οι οδοί Αργυροκάστρου και Ροδόπης».
Το σημείο αυτό απογυμνώνει και τον τελευταίο στοιχειώδη επιστημονικό χαρακτήρα της μελέτης, γιατί οι συντάκτες της μελέτης μέσω παρατήρησης και όχι μετρήσεων, αντί να αποτυπώνουν την υφιστάμενη κατάσταση (δεν είναι ξεκάθαρο εάν η μελλοντική χρήση της Λ. Αναπαύσεως αποτελεί προσδοκία ή νουθεσία από πλευράς των συντακτών) προσβλέπουν σε μελλοντικές κυκλοφοριακές συμπεριφορές των διερχόμενων οδηγών.
Στην πραγματικότητα, η αντιδρόμηση μόνο του άνω τμήματος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, όχι μόνο δεν αποτρέπει τη διερχόμενη διαμπερή κυκλοφορία, αλλά αναγκάζει τους οδηγούς να προβαίνουν σε αλλεπάλληλους ελιγμούς στην ευρύτερη περιοχή και έξω από σχολεία, για να καταλήξουν και πάλι στην οδό Ολύμπου.
8) Εντύπωση προκαλεί επίσης, ότι η σύνταξη της κυκλοφοριακής μελέτης έγινε στις 14/7/2010 και στις 26/7/2010 λήφθηκε η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μην αφήνοντας χρόνο για δημόσια διαβούλευση. Η Δημοτική Αρχή όφειλε να γνωρίζει ότι η δημόσια διαβούλευση αποτελεί συνήθη διαδικασία σε τέτοιου είδους «τακτοποιήσεις» και ιδιαίτερα όταν βασίζεται σε αμφίβολη τεκμηρίωση, όπως και η κατ’ όνομα σχετική κυκλοφοριακή μελέτη.

Συνοψίζοντας, προς βοήθεια κατανόησης του κειμένου από κάθε καλοπροαίρετο αναγνώστη και έχοντας πλήρη επίγνωση των νομικών συνεπειών που δύναται να επιφέρει το κείμενο αυτό στον επιμερισμό αστικών ή/και ποινικών ευθυνών μεταξύ αντιδίκων που θα προκύψουν από πιθανά μελλοντικά ατυχήματα, σας επισημαίνω ότι :

Η κυκλοφοριακή μελέτη που εκπόνησε η Τεχνική Υπηρεσία είναι κατ’ ελάχιστον πρόχειρη, ελλειμματική και μη επιστημονικά τεκμηριωμένη, με προφανή σκοπιμότητα την παροχή νομιμοποίησης στην απόφαση της Δημοτικής Αρχής. Αποτέλεσμα της εφαρμογής της συγκεκριμένης «κυκλοφοριακής τακτοποίησης» αποτελεί η στοχευμένη κυκλοφοριακή αποφόρτιση του μικρού μόνο τμήματος της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, που περιλαμβάνεται μεταξύ των οδών Κισσάβου και Ταϋγέτου, με αποτέλεσμα τη δυσανάλογη κυκλοφοριακή φόρτιση της ευρύτερης περιοχής, χωρίς να γίνεται αντιληπτό τι είδους σκοπιμότητα εξυπηρετεί αυτή η αποσπασματική τακτοποίηση. Μπορεί η κατ’ όνομα κυκλοφοριακή μελέτη να φαίνεται νομότυπη, αλλά είναι πρόδηλα πρόχειρη, βεβιασμένη, παραπλανητική και προβληματική στην ουσία της, χωρίς να εξυπηρετείται ουδόλως το δημόσιο συμφέρον.

Για αυτό προτείνεται η άρση της από 26/7/2010 σχετικής απόφασης (αριθ. 98/2010) του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων και η επαναφορά των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην προγενέστερη κατάσταση. Στη συνέχεια αφού αποκατασταθεί η εν λόγω αστοχία και επανέλθει ο κυκλοφοριακός φόρτος στην προγενέστερη «ισορροπία», μπορεί ο Δήμος να αναθέσει σε ανεξάρτητο κυκλοφοριακό σύμβουλο την εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης για το σύνολο του Δήμου Βριλησσίων.

Με εκτίμηση
Αντώνιος Ι. Καούρης
Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός
Master’s στη Διοίκηση Κατασκευαστικών Έργων
Μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
Δημότης του Δήμου Βριλησσίων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...