ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012
ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΣ ΜΑΣ
1. Η ιδέα που είχαμε για να οδηγηθούμε στην πλήρη κατάργηση των κλιμακίων εισοδήματος αποτελεί ανατρεπτική πρακτική απόλυτα δίκαιη και αντικειμενική αφού η κάθε οικογένεια συμμετέχει στα τροφεία απόλυτα αναλογικά με το εισόδημά της. Ποτέ μέχρι σήμερα και σε κανένα δήμο δεν έχει εφαρμοστεί μια τέτοια πρόταση και ιδέα.
2. Για να είναι ακόμη πιο δίκαιη και προσαρμοσμένη υπέρ των χαμηλών εισοδημάτων δεν θέσαμε τον ίδιο συντελεστή για όλα τα εισοδήματα. Εισάγουμε τρεις συντελεστές. Από 20000 έως 30000 ευρώ ο συντελεστής είναι 0,17% ανά μήνα ή 1,87% στο ετήσιο εισόδημα και για ετήσια τροφεία. Από 30000 έως 40000 ο συντελεστής είναι 0,2% ανά μήνα ή 2,2% στο ετήσιο και για ετήσια τροφεία. Από 40000 ευρώ και άνω ο συντελεστής είναι 0,22% ανά μήνα και 2,42% στο ετήσιο και για ετήσια τροφεία.
3. Συνάδει με τις καθολικά επικρατούσες μελέτες, αναφορικά με το μέρος του εισοδήματος των Ελλήνων πολιτών, που αφιερώνεται στην εκπαίδευση των παιδιών τους, όποιας μορφής κι αν είναι.
4. Οι μελέτες αυτές καταγράφουν ότι το εισόδημα της μέσης Ελληνικής οικογένειας που αφιερώνεται στην εκπαίδευση των παιδιών κυμαίνεται από 1,6% έως 11% σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης κλιμακούμενο αναλογικά με την βαθμίδα.
5. Είναι απόλυτα κοινωνικά δίκαιη η συμμετοχή στα τροφεία. Τα υψηλά εισοδήματα επιβαρύνονται περισσότερο από τα χαμηλά.
6. Η πρόταση όπως αρχικά είχε διατυπωθεί προέβλεπε κατάργηση των τροφείων για εισοδήματα μέχρι 20000 ευρώ ετησίως. Δεχθήκαμε, όμως, την επίθεση από την πλευρά του κ. Πολίτη εξ αιτίας της παραβίασης του συμφωνημένου όρου της επιτροπής ότι μέχρι τις 10000 ευρώ ετησίου εισοδήματος να μην υπάρχουν τροφεία. Όμως, ο κ. Πολίτης προτείνει στην δική του πρόταση μέχρι τις 15000 ευρώ, παραβιάζοντας εκείνος την συμφωνία μας στην επιτροπή. Έτσι επαναφέρουμε την αρχική μας πρόταση να μην υπάρχουν τροφεία σε όλες τις οικογένειες εκείνες που έχουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 20000 ευρώ.
7. Ο αριθμός των παιδιών που υπάγονται στην κατηγορία αυτή είναι 28 ή σε ποσοστό 9,45% επί του συνόλου των παιδιών.
8. Στις ειδικές κατηγορίες προτείναμε την έκπτωση κατά 50% επί των οριζομένων από τα προβλεπόμενα της βασικής πρότασης.
9. Το ζήτημα των υπαλλήλων του δήμου. Ύστερα από την πρόταση της πλευράς του κ. Πολίτη να συμμετέχουν κανονικά στα τροφεία όλοι έτσι όπως θα οριστικοποιηθούν μετά την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου και της πρότασης της διοίκησης να μην συμμετέχει κανείς ( όπως ίσχυε ως τώρα) εμείς προτείναμε την συμβιβαστική και ισορροπημένη πρόταση. Όσοι έχουν εισόδημα μέχρι 40000 ευρώ να απαλλαγούν από την υποχρέωση αναγνωρίζοντας τον ήδη διαμορφωμένο οικογενειακό προγραμματισμό των υπαλλήλων για το ερχόμενο έτος. Οι έχοντες εισόδημα άνω των 40000 ευρώ ετησίως θα εμπίπτουν στις ειδικές κατηγορίες όπως προβλέπεται στην παρατήρηση 7 της παρούσας.
10. Αξίζει να σημειωθεί η στατιστική των εισοδημάτων των οικογενειών για την τρέχουσα χρήση συνδυασμένη με την καθιέρωση των τριών συντελεστών που εμείς προτείνουμε. Ο αριθμός των οικογενειών με εισόδημα από 0 έως 20000 είναι 28 ή ποσοστό 9,45%. Από 20000 έως 30000 ευρώ είναι 22 ή σε ποσοστό 7,43%. Από 30000 έως 40000 ευρώ 38 ή σε ποσοστό 12,83%. Και από 40000 και άνω είναι 46 ή σε ποσοστό 15,54%. Το συμπέρασμα είναι ότι τα εισοδήματα κατανέμονται στα υψηλά κλιμάκια και λιγότερο στα χαμηλά. Οι ειδικές κατηγορίες είναι 33 περιπτώσεις οικογενειών ή σε ποσοστό 11,15% ενώ οι υπάλληλοι του δήμου είναι 9 με ένα μόνο να βρίσκεται άνω των 40000 ευρώ.
11. Το ποσό που θα εισπράξει το νομικό πρόσωπο κι επομένως ο δήμος είναι ικανοποιητικό και στο πλαίσιο της κάλυψης μέρους των λειτουργικών δαπανών των παιδικών σταθμών.
12. Η άποψή μας ήταν και εξακολουθεί να είναι η κατάργηση των τροφείων θεωρώντας ότι ο παιδικός σταθμός αποτελεί μέρος της συνολικής εκπαίδευσης ενός παιδιού σήμερα. Η παροχή αυτή, συνταγματικά κατοχυρωμένη παρέχεται δωρεάν από την Ελληνική Πολιτεία. Στο πλαίσιο, όμως, των ισχυρών περικοπών που υπέστη η αυτοδιοίκηση αναγνωρίζουμε την αδυναμία του δήμου να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες προς την κοινωνία αν και εφόσον η πολιτική του δήμου έχει κατεύθυνση στήριξης της κοινωνίας με συγκεκριμένο κοινωνικό έργο. Ισχυριζόμαστε, επίσης, ότι ακόμη και με τις σημερινές συνθήκες και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, (περικοπές στις σπατάλες, ορθολογική διαχείριση, προγραμματισμό με συγκεκριμένους στόχους) είναι δυνατή η κατάργηση. Στο πλαίσιο αυτό στηρίζεται και η πρότασή μας, τα εισοδήματα μέχρι 20000 ευρώ να απαλλαγούν από την υποχρέωση πληρωμής των τροφείων.
ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
www.tavrilissiatonpoliton.gr
ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΣ ΜΑΣ
1. Η ιδέα που είχαμε για να οδηγηθούμε στην πλήρη κατάργηση των κλιμακίων εισοδήματος αποτελεί ανατρεπτική πρακτική απόλυτα δίκαιη και αντικειμενική αφού η κάθε οικογένεια συμμετέχει στα τροφεία απόλυτα αναλογικά με το εισόδημά της. Ποτέ μέχρι σήμερα και σε κανένα δήμο δεν έχει εφαρμοστεί μια τέτοια πρόταση και ιδέα.
2. Για να είναι ακόμη πιο δίκαιη και προσαρμοσμένη υπέρ των χαμηλών εισοδημάτων δεν θέσαμε τον ίδιο συντελεστή για όλα τα εισοδήματα. Εισάγουμε τρεις συντελεστές. Από 20000 έως 30000 ευρώ ο συντελεστής είναι 0,17% ανά μήνα ή 1,87% στο ετήσιο εισόδημα και για ετήσια τροφεία. Από 30000 έως 40000 ο συντελεστής είναι 0,2% ανά μήνα ή 2,2% στο ετήσιο και για ετήσια τροφεία. Από 40000 ευρώ και άνω ο συντελεστής είναι 0,22% ανά μήνα και 2,42% στο ετήσιο και για ετήσια τροφεία.
3. Συνάδει με τις καθολικά επικρατούσες μελέτες, αναφορικά με το μέρος του εισοδήματος των Ελλήνων πολιτών, που αφιερώνεται στην εκπαίδευση των παιδιών τους, όποιας μορφής κι αν είναι.
4. Οι μελέτες αυτές καταγράφουν ότι το εισόδημα της μέσης Ελληνικής οικογένειας που αφιερώνεται στην εκπαίδευση των παιδιών κυμαίνεται από 1,6% έως 11% σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης κλιμακούμενο αναλογικά με την βαθμίδα.
5. Είναι απόλυτα κοινωνικά δίκαιη η συμμετοχή στα τροφεία. Τα υψηλά εισοδήματα επιβαρύνονται περισσότερο από τα χαμηλά.
6. Η πρόταση όπως αρχικά είχε διατυπωθεί προέβλεπε κατάργηση των τροφείων για εισοδήματα μέχρι 20000 ευρώ ετησίως. Δεχθήκαμε, όμως, την επίθεση από την πλευρά του κ. Πολίτη εξ αιτίας της παραβίασης του συμφωνημένου όρου της επιτροπής ότι μέχρι τις 10000 ευρώ ετησίου εισοδήματος να μην υπάρχουν τροφεία. Όμως, ο κ. Πολίτης προτείνει στην δική του πρόταση μέχρι τις 15000 ευρώ, παραβιάζοντας εκείνος την συμφωνία μας στην επιτροπή. Έτσι επαναφέρουμε την αρχική μας πρόταση να μην υπάρχουν τροφεία σε όλες τις οικογένειες εκείνες που έχουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 20000 ευρώ.
7. Ο αριθμός των παιδιών που υπάγονται στην κατηγορία αυτή είναι 28 ή σε ποσοστό 9,45% επί του συνόλου των παιδιών.
8. Στις ειδικές κατηγορίες προτείναμε την έκπτωση κατά 50% επί των οριζομένων από τα προβλεπόμενα της βασικής πρότασης.
9. Το ζήτημα των υπαλλήλων του δήμου. Ύστερα από την πρόταση της πλευράς του κ. Πολίτη να συμμετέχουν κανονικά στα τροφεία όλοι έτσι όπως θα οριστικοποιηθούν μετά την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου και της πρότασης της διοίκησης να μην συμμετέχει κανείς ( όπως ίσχυε ως τώρα) εμείς προτείναμε την συμβιβαστική και ισορροπημένη πρόταση. Όσοι έχουν εισόδημα μέχρι 40000 ευρώ να απαλλαγούν από την υποχρέωση αναγνωρίζοντας τον ήδη διαμορφωμένο οικογενειακό προγραμματισμό των υπαλλήλων για το ερχόμενο έτος. Οι έχοντες εισόδημα άνω των 40000 ευρώ ετησίως θα εμπίπτουν στις ειδικές κατηγορίες όπως προβλέπεται στην παρατήρηση 7 της παρούσας.
10. Αξίζει να σημειωθεί η στατιστική των εισοδημάτων των οικογενειών για την τρέχουσα χρήση συνδυασμένη με την καθιέρωση των τριών συντελεστών που εμείς προτείνουμε. Ο αριθμός των οικογενειών με εισόδημα από 0 έως 20000 είναι 28 ή ποσοστό 9,45%. Από 20000 έως 30000 ευρώ είναι 22 ή σε ποσοστό 7,43%. Από 30000 έως 40000 ευρώ 38 ή σε ποσοστό 12,83%. Και από 40000 και άνω είναι 46 ή σε ποσοστό 15,54%. Το συμπέρασμα είναι ότι τα εισοδήματα κατανέμονται στα υψηλά κλιμάκια και λιγότερο στα χαμηλά. Οι ειδικές κατηγορίες είναι 33 περιπτώσεις οικογενειών ή σε ποσοστό 11,15% ενώ οι υπάλληλοι του δήμου είναι 9 με ένα μόνο να βρίσκεται άνω των 40000 ευρώ.
11. Το ποσό που θα εισπράξει το νομικό πρόσωπο κι επομένως ο δήμος είναι ικανοποιητικό και στο πλαίσιο της κάλυψης μέρους των λειτουργικών δαπανών των παιδικών σταθμών.
12. Η άποψή μας ήταν και εξακολουθεί να είναι η κατάργηση των τροφείων θεωρώντας ότι ο παιδικός σταθμός αποτελεί μέρος της συνολικής εκπαίδευσης ενός παιδιού σήμερα. Η παροχή αυτή, συνταγματικά κατοχυρωμένη παρέχεται δωρεάν από την Ελληνική Πολιτεία. Στο πλαίσιο, όμως, των ισχυρών περικοπών που υπέστη η αυτοδιοίκηση αναγνωρίζουμε την αδυναμία του δήμου να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες προς την κοινωνία αν και εφόσον η πολιτική του δήμου έχει κατεύθυνση στήριξης της κοινωνίας με συγκεκριμένο κοινωνικό έργο. Ισχυριζόμαστε, επίσης, ότι ακόμη και με τις σημερινές συνθήκες και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, (περικοπές στις σπατάλες, ορθολογική διαχείριση, προγραμματισμό με συγκεκριμένους στόχους) είναι δυνατή η κατάργηση. Στο πλαίσιο αυτό στηρίζεται και η πρότασή μας, τα εισοδήματα μέχρι 20000 ευρώ να απαλλαγούν από την υποχρέωση πληρωμής των τροφείων.
ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
www.tavrilissiatonpoliton.gr