Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014
15 ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ....PSI !!!!
Ακόμη μια αυτοκτονία ομολογιούχου είχαμε τις τελευταίες ημέρες. Το σύνολο των αυτοκτονιών είναι στους 15!!!!
Οι ιδιώτες ομολογιούχοι είχαν επενδύσει τα χρήματά τους, τις οικονομίες τους, τα εφ΄άπαξ ίσως, το κομπόδεμά τους, την αποταμίευσή τους στις κρατικές εκδόσεις ομολόγων. Τα ποσά που είχαν επενδύσει ήταν από 5000 ευρώ έως 150000 ευρώ και συνολικά είχε επενδυθεί περί το 1,2 δις.
Με το ΄΄κούρεμα΄΄ που υπέστησαν χάθηκε το 53% του κεφαλαίου. Το υπόλοιπο 47% περίπου αντικαταστάθηκε με νέα ομόλογα μικρής και μεγάλης διάρκειας.
Ουσιαστικά αν κάποιος είχε επενδύσει 100000 ευρώ θα πάρει στην λήξη του νέου ομολόγου του (αν το πήρε τελικά) 15000 ευρώ!!!
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ Ή ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ Ο ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ;
Τα τελευταία γεγονότα στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο μας σκάλισαν την μνήμη μας και μας έφεραν στιγμές απείρου κάλλους στον τραπεζικό χώρο.
Αναρωτηθήκαμε αν τελικά ο χώρος αυτός ανήκει πράγματι στο κράτος ή αποτελεί δείκτη κοινωνικού αγαθού;
Σε μερικούς μπορεί να φανούν αυτές οι αναζητήσεις, ουτοπία και ΄΄ψιλά γράμματα΄΄. Εμείς, όμως, εντάσσουμε αυτές τις αναζητήσεις μέσα στο σάπιο πολιτικό σύστημα, που θα προσπαθήσει και τώρα στις ερχόμενες εκλογές να το θέσει στην πολιτική ατζέντα και να αποτελέσει στοιχείο πολιτικής αντιπαράθεσης άνευ ουσίας όπως γίνεται πάντα.
Το γεγονός ότι το ΤΤ αποτέλεσε πηγή μεγάλων ποσών χρημάτων προς ατομικό πλουτισμού και ότι ξέφυγε από τις αρχές των τραπεζικών κανόνων δείχνει ότι το πολιτικό σύστημα είναι αδίστακτο.
Έτσι θεωρούμε ότι στο προεκλογικό τραπέζι των αντιδικιών θα είναι κυρίαρχο το ζήτημα της χειραγώγησης του τραπεζικού χώρου και εκτιμούμε ότι κι αυτό θα αποβεί εις βάρος των οικονομικών εξελίξεων στην ελληνική οικονομία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε το θέμα υπονοώντας σαφώς ότι το τραπεζικό σύστημα πρέπει να ΄΄εθνικοποιηθεί΄΄. Αλλά ας δούμε τελικά αυτή η ΄΄εθνικοποίηση΄΄ έχει αντικειμενικό τεκμήριο επιβίωσης;
Σήμερα υπάρχουν τέσσερις συστημικές τράπεζες πλήρως κρατικοποιημένες με μέσο όρο συμμετοχής του κράτους στο 90%. Η κατάσταση προέκυψε από την αποτυχία του κράτους να διαχειριστεί τι;, τα ομόλογά του!! Δηλαδή τον ίδιο του τον δανεισμό, που ζήτησε από τις ιδιωτικές τράπεζες να στηρίξουν στην έκδοσή τους. Και οι τράπεζες έχοντας ως δεδομένο ότι αποτελούσαν εγγύηση (;!) επένδυσαν τα αποθεματικά τους στις εκδόσεις ομολόγων, που χαρακτηρίστηκαν από όλους ΄΄σκουπίδια΄΄.
Κι αφού απέτυχε να συγκρατήσει τα ΄΄στελέχη΄΄ του (το κράτος) να βάλλουν το χέρι τους στο...μέλι, έρχεται να κουρέψει τα δικά του ομόλογα και να χρεοκοπήσει τις τράπεζες. Επειδή, όμως, οι τράπεζες είναι εργαλείο και για το πολιτικό σύστημα μετέφεραν αυτά τα χρέη στον....λαό!!!! Αρκετά έξυπνο γιατί ο λαός πάντα είναι ο αδύναμος κρίκος και επειδή δεν μπορεί να συντονιστεί και να αντιδράσει δέχεται τις επιθέσεις του συζητώντας μόνο στα καφενεία και στα στέκια.
Όμως η ΄΄δουλειά΄΄ έγινε.
Δεν έφτασε όμως αυτό. Τώρα τίθεται θέμα από το μισό πολιτικό σύστημα αν οι τράπεζες αποτελούν κρατικό πλούτο!!! Γιατί; Γιατί ήδη ο Ελληνικός λαός (ΤΧΣ) συμμετέχει (θεωρητικά ασφαλώς) στα μετοχικά κεφάλαια των πρώην ιδιωτικών τραπεζών. Για να κατανοήσουμε πιο απλά. Το πολιτικό σύστημα κατάφερε να κρατικοποιήσει τις τράπεζες και να διαχειριστεί το χρήμα αυτό μόνο του!!! (οϊμέ!!)
Δείτε, τώρα. Αν παραμείνουν κρατικοποιημένες οι τράπεζες τα χρήματα που έδωσε μέχρι τώρα τουλάχιστον ο Ελληνικός λαός για να ανακεφαλαιοποηθούν (περί τα 30 δις ως τώρα) πάνε ΄΄περίπατο΄΄.
Στη συνέχεια θα αντικατασταθούν οι επικεφαλής των σημερινών τραπεζών , Κωστόπουλος, Σάλλας, Μαντζούνης, Λεκάκος, Θωμόπουλος και άλλοι με πενήντα και πλέον χρόνια στον τραπεζικό χώρο θα σταλούν στο σπίτι τους (!!!) για να έλθουν ....ποιος;. Ας μας πει κάποιος από όλους τους πολιτικούς χώρους και κυρίως από εκείνους που πιστεύουν ότι μπορεί να ηγηθούν τραπεζών με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα παγκόσμιας οικονομικής αναστάτωσης.
Αλλά μην πάμε και πολύ μακριά. Δείτε το ΤΤ!! Το μεγάλο ποσοστό στο μετοχικό του κεφάλαιο ανήκε στο κράτος. Δείτε τι έκανε το σύστημα. Τα CDS, χρηματιστηριακά προϊόντα υψηλού ρίσκου και απευθύνονται σε ΄΄μεγάλους παίκτες παγκοσμίου εμβέλειας΄΄, έπαιζαν στα χέρια του ντόπιου πολιτικού συστήματος και μάλιστα στο μέγαρο Μαξίμου!!! (δεύτερο οϊμέ!!!). Ποιος ωφελήθηκε απ΄αυτό; Ασφαλώς όχι ο λαός.
Μην επεκταθώ περισσότερο γιατί θα αναφέρω ακόμη πιο σημαντικά ζητήματα που προκαλούν ακόμη και τους πεθαμένους.
Είπα, όμως, στην αρχή ότι έρχονται αξέχαστες μνήμες με αυτά τα τελευταία γεγονότα. Δείτε!!!
Η Αγροτική τράπεζα τι ήταν; Απόλυτα κρατική!!! Πού βρίσκεται τώρα; Σε ιδιώτη!!! Ποιος την έκλεισε; Το κράτος!!!! Γιατί την έκλεισε; Γιατί είχε χρεοκοπήσει!! Ποιος ήταν πρόεδρος παλαιότερα; Δοτός από την κυβέρνηση!!! Πλήρωσε κανείς γι΄αυτό; Όχι!!! Πού είναι οι τότε πρόεδροι της ΑΤΕ; Κάπου και απολαμβάνουν τους κόπους της εργασίας τους!!! (τρίτο οϊμέ!!!).
Ας δούμε το ιδιωτικό τραπεζικό σύστημα τι έδωσε στην χώρα.
Στην δεκαετία 2000-2010 οι τράπεζες παρήγαγαν πάνω από 15 δις κέρδη!!! Απ΄αυτά το κράτος εισέπραξε φόρους της τάξης των 4 δις!!!! Αν μάλιστα δεν είχαν χρεοκοπήσει το 2008-9 το κράτος θα είχε εισπράξει ακόμη περισσότερα. Μα θα μας πει κάποιος άλλος που βλέπει την άλλη πλευρά. Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν σε βάρος του λαού, με τις εργασιακές σχέσεις πονηρές, με μικρούς φόρους, με μονοπώλια κλπ, κλπ. Πόσους εργαζόμενους απασχολούσε το τραπεζικό αυτό σύστημα; Πόσοι εργάζονται σήμερα; Πόσα δάνεια έδωσε στον Ελληνικό λαό έστω και με δύσκολους όρους; Πόσα σπίτια έκτισαν οι Έλληνες; Πόσες επιχειρήσεις χρηματοδότησαν και βρήκαν δουλειές πολίτες; Πόσες επιχειρήσεις ίδρυσαν οι ίδιες; Πόσες δημιούργησαν οι ΄΄κρατικοποιημένες΄΄ τράπεζες στο παρελθόν; Πού είναι σήμερα;
Δεν υπερασπίζομαι την ακεραιότητα του τραπεζικού συστήματος και ότι όλα ήταν αγγελικά και όμορφα. Την ευθύνη ακόμη κι αυτή την έχει το κράτος και πάλι που δεν φρόντισε να θέσει κριτήρια και υπεύθυνους ελέγχους. Δεν έθεσε ποτέ κανόνες λειτουργίας αλλά φρόντισε να εισέλθει μέσα του και να διαβρώσει ακόμη κι αυτό το έστω και λίγο παραγωγικό κομμάτι της επιχειρηματικής δράσης της χώρας.
Εμείς εκτιμούμε ότι. Το κράτος είναι ανίκανο να είναι επιχειρηματίας, είναι ανίκανο να είναι τραπεζίτης, είναι ανίκανο να διαχειρίζεται, είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην ρεμούλα και στο ρουσφέτι, είναι υποταγμένο στα μονοπωλιακά συμφέροντα και στους νταβατζήδες.
Εκεί μπορεί να σημειώσει σημαντικές επιδόσεις.
Εκτιμούμε ότι το κράτος οφείλει να θέτει κανόνες, να ελέγχει, να νομοθετεί και να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, να προστατεύει τα κοινωνικά αγαθά ή να δημιουργεί νέα για την ευδαιμονία των πολιτών του.
Αναρωτηθήκαμε αν τελικά ο χώρος αυτός ανήκει πράγματι στο κράτος ή αποτελεί δείκτη κοινωνικού αγαθού;
Σε μερικούς μπορεί να φανούν αυτές οι αναζητήσεις, ουτοπία και ΄΄ψιλά γράμματα΄΄. Εμείς, όμως, εντάσσουμε αυτές τις αναζητήσεις μέσα στο σάπιο πολιτικό σύστημα, που θα προσπαθήσει και τώρα στις ερχόμενες εκλογές να το θέσει στην πολιτική ατζέντα και να αποτελέσει στοιχείο πολιτικής αντιπαράθεσης άνευ ουσίας όπως γίνεται πάντα.
Το γεγονός ότι το ΤΤ αποτέλεσε πηγή μεγάλων ποσών χρημάτων προς ατομικό πλουτισμού και ότι ξέφυγε από τις αρχές των τραπεζικών κανόνων δείχνει ότι το πολιτικό σύστημα είναι αδίστακτο.
Έτσι θεωρούμε ότι στο προεκλογικό τραπέζι των αντιδικιών θα είναι κυρίαρχο το ζήτημα της χειραγώγησης του τραπεζικού χώρου και εκτιμούμε ότι κι αυτό θα αποβεί εις βάρος των οικονομικών εξελίξεων στην ελληνική οικονομία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε το θέμα υπονοώντας σαφώς ότι το τραπεζικό σύστημα πρέπει να ΄΄εθνικοποιηθεί΄΄. Αλλά ας δούμε τελικά αυτή η ΄΄εθνικοποίηση΄΄ έχει αντικειμενικό τεκμήριο επιβίωσης;
Σήμερα υπάρχουν τέσσερις συστημικές τράπεζες πλήρως κρατικοποιημένες με μέσο όρο συμμετοχής του κράτους στο 90%. Η κατάσταση προέκυψε από την αποτυχία του κράτους να διαχειριστεί τι;, τα ομόλογά του!! Δηλαδή τον ίδιο του τον δανεισμό, που ζήτησε από τις ιδιωτικές τράπεζες να στηρίξουν στην έκδοσή τους. Και οι τράπεζες έχοντας ως δεδομένο ότι αποτελούσαν εγγύηση (;!) επένδυσαν τα αποθεματικά τους στις εκδόσεις ομολόγων, που χαρακτηρίστηκαν από όλους ΄΄σκουπίδια΄΄.
Κι αφού απέτυχε να συγκρατήσει τα ΄΄στελέχη΄΄ του (το κράτος) να βάλλουν το χέρι τους στο...μέλι, έρχεται να κουρέψει τα δικά του ομόλογα και να χρεοκοπήσει τις τράπεζες. Επειδή, όμως, οι τράπεζες είναι εργαλείο και για το πολιτικό σύστημα μετέφεραν αυτά τα χρέη στον....λαό!!!! Αρκετά έξυπνο γιατί ο λαός πάντα είναι ο αδύναμος κρίκος και επειδή δεν μπορεί να συντονιστεί και να αντιδράσει δέχεται τις επιθέσεις του συζητώντας μόνο στα καφενεία και στα στέκια.
Όμως η ΄΄δουλειά΄΄ έγινε.
Δεν έφτασε όμως αυτό. Τώρα τίθεται θέμα από το μισό πολιτικό σύστημα αν οι τράπεζες αποτελούν κρατικό πλούτο!!! Γιατί; Γιατί ήδη ο Ελληνικός λαός (ΤΧΣ) συμμετέχει (θεωρητικά ασφαλώς) στα μετοχικά κεφάλαια των πρώην ιδιωτικών τραπεζών. Για να κατανοήσουμε πιο απλά. Το πολιτικό σύστημα κατάφερε να κρατικοποιήσει τις τράπεζες και να διαχειριστεί το χρήμα αυτό μόνο του!!! (οϊμέ!!)
Δείτε, τώρα. Αν παραμείνουν κρατικοποιημένες οι τράπεζες τα χρήματα που έδωσε μέχρι τώρα τουλάχιστον ο Ελληνικός λαός για να ανακεφαλαιοποηθούν (περί τα 30 δις ως τώρα) πάνε ΄΄περίπατο΄΄.
Στη συνέχεια θα αντικατασταθούν οι επικεφαλής των σημερινών τραπεζών , Κωστόπουλος, Σάλλας, Μαντζούνης, Λεκάκος, Θωμόπουλος και άλλοι με πενήντα και πλέον χρόνια στον τραπεζικό χώρο θα σταλούν στο σπίτι τους (!!!) για να έλθουν ....ποιος;. Ας μας πει κάποιος από όλους τους πολιτικούς χώρους και κυρίως από εκείνους που πιστεύουν ότι μπορεί να ηγηθούν τραπεζών με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα παγκόσμιας οικονομικής αναστάτωσης.
Αλλά μην πάμε και πολύ μακριά. Δείτε το ΤΤ!! Το μεγάλο ποσοστό στο μετοχικό του κεφάλαιο ανήκε στο κράτος. Δείτε τι έκανε το σύστημα. Τα CDS, χρηματιστηριακά προϊόντα υψηλού ρίσκου και απευθύνονται σε ΄΄μεγάλους παίκτες παγκοσμίου εμβέλειας΄΄, έπαιζαν στα χέρια του ντόπιου πολιτικού συστήματος και μάλιστα στο μέγαρο Μαξίμου!!! (δεύτερο οϊμέ!!!). Ποιος ωφελήθηκε απ΄αυτό; Ασφαλώς όχι ο λαός.
Μην επεκταθώ περισσότερο γιατί θα αναφέρω ακόμη πιο σημαντικά ζητήματα που προκαλούν ακόμη και τους πεθαμένους.
Είπα, όμως, στην αρχή ότι έρχονται αξέχαστες μνήμες με αυτά τα τελευταία γεγονότα. Δείτε!!!
Η Αγροτική τράπεζα τι ήταν; Απόλυτα κρατική!!! Πού βρίσκεται τώρα; Σε ιδιώτη!!! Ποιος την έκλεισε; Το κράτος!!!! Γιατί την έκλεισε; Γιατί είχε χρεοκοπήσει!! Ποιος ήταν πρόεδρος παλαιότερα; Δοτός από την κυβέρνηση!!! Πλήρωσε κανείς γι΄αυτό; Όχι!!! Πού είναι οι τότε πρόεδροι της ΑΤΕ; Κάπου και απολαμβάνουν τους κόπους της εργασίας τους!!! (τρίτο οϊμέ!!!).
Ας δούμε το ιδιωτικό τραπεζικό σύστημα τι έδωσε στην χώρα.
Στην δεκαετία 2000-2010 οι τράπεζες παρήγαγαν πάνω από 15 δις κέρδη!!! Απ΄αυτά το κράτος εισέπραξε φόρους της τάξης των 4 δις!!!! Αν μάλιστα δεν είχαν χρεοκοπήσει το 2008-9 το κράτος θα είχε εισπράξει ακόμη περισσότερα. Μα θα μας πει κάποιος άλλος που βλέπει την άλλη πλευρά. Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν σε βάρος του λαού, με τις εργασιακές σχέσεις πονηρές, με μικρούς φόρους, με μονοπώλια κλπ, κλπ. Πόσους εργαζόμενους απασχολούσε το τραπεζικό αυτό σύστημα; Πόσοι εργάζονται σήμερα; Πόσα δάνεια έδωσε στον Ελληνικό λαό έστω και με δύσκολους όρους; Πόσα σπίτια έκτισαν οι Έλληνες; Πόσες επιχειρήσεις χρηματοδότησαν και βρήκαν δουλειές πολίτες; Πόσες επιχειρήσεις ίδρυσαν οι ίδιες; Πόσες δημιούργησαν οι ΄΄κρατικοποιημένες΄΄ τράπεζες στο παρελθόν; Πού είναι σήμερα;
Δεν υπερασπίζομαι την ακεραιότητα του τραπεζικού συστήματος και ότι όλα ήταν αγγελικά και όμορφα. Την ευθύνη ακόμη κι αυτή την έχει το κράτος και πάλι που δεν φρόντισε να θέσει κριτήρια και υπεύθυνους ελέγχους. Δεν έθεσε ποτέ κανόνες λειτουργίας αλλά φρόντισε να εισέλθει μέσα του και να διαβρώσει ακόμη κι αυτό το έστω και λίγο παραγωγικό κομμάτι της επιχειρηματικής δράσης της χώρας.
Εμείς εκτιμούμε ότι. Το κράτος είναι ανίκανο να είναι επιχειρηματίας, είναι ανίκανο να είναι τραπεζίτης, είναι ανίκανο να διαχειρίζεται, είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην ρεμούλα και στο ρουσφέτι, είναι υποταγμένο στα μονοπωλιακά συμφέροντα και στους νταβατζήδες.
Εκεί μπορεί να σημειώσει σημαντικές επιδόσεις.
Εκτιμούμε ότι το κράτος οφείλει να θέτει κανόνες, να ελέγχει, να νομοθετεί και να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, να προστατεύει τα κοινωνικά αγαθά ή να δημιουργεί νέα για την ευδαιμονία των πολιτών του.
ΞΕΝΙΤΕΥΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Κατά 3000 αυξήθηκαν εντός του 2013 οι επιχειρήσεις που μετέφεραν την έδρα τους στην γειτονική Βουλγαρία.
Ήδη πριν το 2013 είχαν μετακομίσει 6000 περίπου επιχειρήσεις. Επιλέγουν κυρίως πόλεις που βρίσκονται κοντά στα Ελληνικά σύνορα και στις πόλεις Πετρίτσι με 1800 επιχειρήσεις, την πόλη Μπλακόεβγκραντ με 760, την Σαντάνσκι με περίπου 800 επίσης επιχειρήσεις.
Στην Φιλιππούπολη βρίσκονται 600 περίπου επιχειρήσεις, το 6,67% του συνόλου των Ελληνικών επιχειρήσεων.
Τα στοιχεία δόθηκαν από το Γραφείο εμπορικών και οικονομικών υποθέσεων της πρεσβείας μας στην Σόφια
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία περί το 34% των Ελληνικών επιχειρήσεων με έδρα την Σόφια έχουν μετακινηθεί πριν το 2013.
Οι λόγοι μετακίνησής τους δεν έχει να κάνει μόνο με την κρίση αλλά ένα σύνολο παραγόντων αρνητικών για την Ελληνική αγορά, θετικών, όμως, για την Βουλγαρία.
Παράδειγμα ο χαμηλός συντελεστής φορολόγησης στο 10% για τις επιχειρήσεις στην Βουλγαρία έναντι 26% και πλέον για τις Ελλάδα. Ακόμη το χαμηλό εργατικό κόστος της τάξης των 300-400 ευρώ ανά μήνα για εργαζόμενο ενώ η κρατική μηχανή ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στην Βουλγαρία από ότι στην Ελλάδα.
Να τονίσουμε ότι το ΄΄φακελάκι΄΄ τιμωρείται με πολλά χρόνια φυλακή με συνοπτικές διαδικασίες οπότε δεν υφίσταται ζήτημα ρουσφετιών ή μιζών ή ό,τι άλλο απασχολεί την Ελληνική δημόσια διοίκηση.
Ο μόνος παράγοντας άξιος σημείωσης για κάποιες καθυστερήσεις οφείλεται στην έλλειψη γνώσης από την πλευρά των δημοσίων υπαλλήλων που φέρνει την φρένο στις πρωτοβουλίες.
Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν δραστηριότητα στους τομείς τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, κατασκευαστικός, πληροφορική, δομικά υλικά, ένδυση υπόδηση, εμπόριο, εισαγωγές-εξαγωγές και άλλα.
Το άρθρο δημοσιεύεται ύστερα από έρευνα που κάναμε μέσα από φίλους - επιχειρηματίες, οι οποίοι βρίσκονται ήδη στην Βουλγαρία πλέον των τεσσάρων χρόνων και οι οποίοι έχουν συσσωρεύσει σημαντικές εμπειρίες για να μας διαβεβαιώσουν για την εντελώς διαφορετική εικόνα στην αγορά τους απ΄αυτή στην Ελλάδα αλλά και για προσωπικό μας ενδιαφέρον.
Διαθέτουμε πλήθος άλλων στοιχείων που επιβεβαιώνουν την αλήθεια αυτή και που είδε το φως της δημοσιότητας με την δημοσίευση των στοιχείων από το Γραφείο της Ελληνικής Πρεσβείας στην Βουλγαρία.
Ήδη πριν το 2013 είχαν μετακομίσει 6000 περίπου επιχειρήσεις. Επιλέγουν κυρίως πόλεις που βρίσκονται κοντά στα Ελληνικά σύνορα και στις πόλεις Πετρίτσι με 1800 επιχειρήσεις, την πόλη Μπλακόεβγκραντ με 760, την Σαντάνσκι με περίπου 800 επίσης επιχειρήσεις.
Στην Φιλιππούπολη βρίσκονται 600 περίπου επιχειρήσεις, το 6,67% του συνόλου των Ελληνικών επιχειρήσεων.
Τα στοιχεία δόθηκαν από το Γραφείο εμπορικών και οικονομικών υποθέσεων της πρεσβείας μας στην Σόφια
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία περί το 34% των Ελληνικών επιχειρήσεων με έδρα την Σόφια έχουν μετακινηθεί πριν το 2013.
Οι λόγοι μετακίνησής τους δεν έχει να κάνει μόνο με την κρίση αλλά ένα σύνολο παραγόντων αρνητικών για την Ελληνική αγορά, θετικών, όμως, για την Βουλγαρία.
Παράδειγμα ο χαμηλός συντελεστής φορολόγησης στο 10% για τις επιχειρήσεις στην Βουλγαρία έναντι 26% και πλέον για τις Ελλάδα. Ακόμη το χαμηλό εργατικό κόστος της τάξης των 300-400 ευρώ ανά μήνα για εργαζόμενο ενώ η κρατική μηχανή ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στην Βουλγαρία από ότι στην Ελλάδα.
Να τονίσουμε ότι το ΄΄φακελάκι΄΄ τιμωρείται με πολλά χρόνια φυλακή με συνοπτικές διαδικασίες οπότε δεν υφίσταται ζήτημα ρουσφετιών ή μιζών ή ό,τι άλλο απασχολεί την Ελληνική δημόσια διοίκηση.
Ο μόνος παράγοντας άξιος σημείωσης για κάποιες καθυστερήσεις οφείλεται στην έλλειψη γνώσης από την πλευρά των δημοσίων υπαλλήλων που φέρνει την φρένο στις πρωτοβουλίες.
Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν δραστηριότητα στους τομείς τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, κατασκευαστικός, πληροφορική, δομικά υλικά, ένδυση υπόδηση, εμπόριο, εισαγωγές-εξαγωγές και άλλα.
Το άρθρο δημοσιεύεται ύστερα από έρευνα που κάναμε μέσα από φίλους - επιχειρηματίες, οι οποίοι βρίσκονται ήδη στην Βουλγαρία πλέον των τεσσάρων χρόνων και οι οποίοι έχουν συσσωρεύσει σημαντικές εμπειρίες για να μας διαβεβαιώσουν για την εντελώς διαφορετική εικόνα στην αγορά τους απ΄αυτή στην Ελλάδα αλλά και για προσωπικό μας ενδιαφέρον.
Διαθέτουμε πλήθος άλλων στοιχείων που επιβεβαιώνουν την αλήθεια αυτή και που είδε το φως της δημοσιότητας με την δημοσίευση των στοιχείων από το Γραφείο της Ελληνικής Πρεσβείας στην Βουλγαρία.
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΒΑΘΜΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ανεξάρτητη Αρχή και για την Παιδεία δημιουργείται στην αρχή του 2014, ενώ με νέο τρόπο θα εξετασθούν στο τέλος της φετινής χρονιάς οι μαθητές της Α' Λυκείου, οι οποίοι εγκαινιάζουν το νέο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με το οποίο τελικά θα διαγωνισθούν για πρώτη φορά οι μαθητές της Γ' Λυκείου τον....
Ιούνιο του 2016.
Για το λόγο αυτό ιδρύεται νέα Ανεξάρτητη Αρχή, με την επωνυμία Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ), ένας επιτελικός επιστημονικός φορέας αρμόδιος για ζητήματα που αφορούν τις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό Λύκειο και τις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο υπουργός Παιδείας, κ. Kωνσταντίνος Aρβανιτόπουλος, προκειμένου να πληρωθεί η θέση του προέδρου της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, γνωστοποίησε την υποβολή υποψηφιοτήτων για επιστήμονες με υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο και αποδεδειγμένη εμπειρία σε θέματα εξετάσεων και εν γένει του εκπαιδευτικού έργου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την πλήρωση της θέσης του προέδρου του ΕΟΕ, ο οποίος θα έχει τετραετή θητεία και αναμένεται να τοποθετηθεί έως το τέλος του μήνα.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Σωτήρης Γκλαβάς, ενεργεί τα απαραίτητα, προκειμένου να είναι όλα έτοιμα στο τέλος αυτής τη χρονιάς και οι μαθητές της Α' Λυκείου να εξεταστούν με ερωτήσεις από την Τράπεζα Ερωτήσεων.
Οι ερωτήσεις θα επιλέγονται ηλεκτρονικά, καλύπτοντας όλη την εξεταστέα ύλη. Στόχος είναι το σύνολο των ερωτήσεων να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, από το υπουργείο Παιδείας, φέτος οι ερωτήσεις θα καλύπτονται κατά 50% από την Τράπεζα Ερωτήσεων και το υπόλοιπο 50% από ερωτήσεις καθηγητών.
Ο νέος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, με διεθνή ονομασία National Exams Organization, αποτελεί επιστημονικό φορέα αρμόδιο για ζητήματα που αφορούν στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο, στις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στη δημιουργία και λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, σε συνεργασία με το ΙΕΠ.
Αποστολή του οργανισμού είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας και διαφάνειας των εξετάσεων των μαθητών του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου.
Στο πλαίσιο της αποστολής του, ο οργανισμός είναι αρμόδιος ιδίως για:
α) τον προσδιορισμό της εξεταστέας ύλης με θεματικό προσδιορισμό,
β) τη διατύπωση πρότασης για τη συγκρότηση των περιφερειακών επιτροπών και της κεντρικής επιτροπής, για τη διεξαγωγή των εξετάσεων,
γ) τη διατύπωση πρότασης για τον ορισμό βαθμολογητών, για τη βαθμολόγηση των γραπτών στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αξιολογούνται και επιμορφώνονται διαρκώς,
δ) τη διοργάνωση των εξετάσεων σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο και τον ορισμό κάθε σχετικού θέματος, όπως είναι οι επιτηρήσεις, η διάρκεια, η διαδικασία βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης,
ε) τη συνεργασία με τις υπηρεσιακές υποστηρικτικές αρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες του υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη διοργάνωση των εξετάσεων,
στ) τη γνωμοδότηση ή εισήγηση, ύστερα από ερώτημα του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή αυτεπαγγέλτως, σχετικά με θέματα που άπτονται των ανωτέρω αρμοδιοτήτων και της αποστολής του.
Τι αλλάζει σε μαθήματα και επιστημονικά πεδία
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι οι εξετάσεις να είναι περισσότερο αντικειμενικές και να ξεκινούν όλοι οι μαθητές από την ίδια αφετηρία, όπως λένε χαρακτηριστικά οι αρμόδιοι.
Παράλληλα, θα δοθεί βαρύτητα στη γενική παιδεία στις πρώτες τάξεις του Λυκείου, ενώ στη Γ' Λυκείου θα προηγηθούν τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού. Η τράπεζα ερωτήσεων θα αφορά τις ενδοσχολικές, αλλά και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Οι μαθητές θα επιλέγουν εξ αρχής τα επιστημονικά πεδία και θα εξετάζονται σε τέσσερα αντί σε έξι μαθήματα, ενώ για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση θα προσμετρούνται οι βαθμοί και των τριών τάξεων.
Η δομή του όλου συστήματος έχει γίνει με τρόπο ώστε να μη συνδέεται το Λύκειο με τις εξετάσεις, προκειμένου να υπάρχει αυτόνομη εκπαιδευτική διαδικασία.
Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα εξετάζονται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στα μαθήματα τα οποία διδάσκονται, ενώ στη Γ' Λυκείου θα εξετασθούν επιπλέον και στα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου που έχουν επιλέξει, σαφώς λιγότερα από αυτά που εξετάζονται σήμερα.
Ειδικότερα, στην Α’ Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται μόνο μαθήματα Γενικής Παιδείας (συνολικά εννέα και διάρκειας 33 ωρών εβδομαδιαίως), ενώ εισάγεται το σύστημα των ερευνητικών εργασιών (τα λεγόμενα projects), η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε δύο ώρες.
Τα μαθήματα επιλογής για τους μαθητές της Α' Λυκείου είναι Εφαρμογές Πληροφορικής, Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Εκφραση - Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.
Στη Β' Λυκείου τα μαθήματα Γενικής Παιδείας γίνονται δέκα, συνολικής διάρκειας 30 ωρών. Παράλληλα, οι μαθητές της δεύτερης τάξης θα παρακολουθούν μία εκ των δύο ομάδων προσανατολισμού (όπως μετονομάζονται οι κατευθύνσεις), η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε πέντε ώρες.
Η μία ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα ανθρωπιστικών επιστημών (Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά) και η δεύτερη μαθήματα θετικών επιστημών (Φυσική και Μαθηματικά). Με την κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης βγαίνουν από το διδακτικό πρόγραμμα τα μαθήματα της Χημείας και της Τεχνολογίας Επικοινωνιών.
Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα Γενικής Παιδείας μειώνονται από 11 σε 5, ενώ οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μιας νέας ομάδας προσανατολισμού, αυτής των Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα προσμετράται και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης, δηλαδή η τελική βαθμολογία του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
Ιούνιο του 2016.
Για το λόγο αυτό ιδρύεται νέα Ανεξάρτητη Αρχή, με την επωνυμία Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ), ένας επιτελικός επιστημονικός φορέας αρμόδιος για ζητήματα που αφορούν τις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό Λύκειο και τις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο υπουργός Παιδείας, κ. Kωνσταντίνος Aρβανιτόπουλος, προκειμένου να πληρωθεί η θέση του προέδρου της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, γνωστοποίησε την υποβολή υποψηφιοτήτων για επιστήμονες με υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο και αποδεδειγμένη εμπειρία σε θέματα εξετάσεων και εν γένει του εκπαιδευτικού έργου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την πλήρωση της θέσης του προέδρου του ΕΟΕ, ο οποίος θα έχει τετραετή θητεία και αναμένεται να τοποθετηθεί έως το τέλος του μήνα.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Σωτήρης Γκλαβάς, ενεργεί τα απαραίτητα, προκειμένου να είναι όλα έτοιμα στο τέλος αυτής τη χρονιάς και οι μαθητές της Α' Λυκείου να εξεταστούν με ερωτήσεις από την Τράπεζα Ερωτήσεων.
Οι ερωτήσεις θα επιλέγονται ηλεκτρονικά, καλύπτοντας όλη την εξεταστέα ύλη. Στόχος είναι το σύνολο των ερωτήσεων να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, από το υπουργείο Παιδείας, φέτος οι ερωτήσεις θα καλύπτονται κατά 50% από την Τράπεζα Ερωτήσεων και το υπόλοιπο 50% από ερωτήσεις καθηγητών.
Ο νέος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, με διεθνή ονομασία National Exams Organization, αποτελεί επιστημονικό φορέα αρμόδιο για ζητήματα που αφορούν στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο, στις εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στη δημιουργία και λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, σε συνεργασία με το ΙΕΠ.
Αποστολή του οργανισμού είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας και διαφάνειας των εξετάσεων των μαθητών του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου.
Στο πλαίσιο της αποστολής του, ο οργανισμός είναι αρμόδιος ιδίως για:
α) τον προσδιορισμό της εξεταστέας ύλης με θεματικό προσδιορισμό,
β) τη διατύπωση πρότασης για τη συγκρότηση των περιφερειακών επιτροπών και της κεντρικής επιτροπής, για τη διεξαγωγή των εξετάσεων,
γ) τη διατύπωση πρότασης για τον ορισμό βαθμολογητών, για τη βαθμολόγηση των γραπτών στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αξιολογούνται και επιμορφώνονται διαρκώς,
δ) τη διοργάνωση των εξετάσεων σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο και τον ορισμό κάθε σχετικού θέματος, όπως είναι οι επιτηρήσεις, η διάρκεια, η διαδικασία βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης,
ε) τη συνεργασία με τις υπηρεσιακές υποστηρικτικές αρμόδιες διευθύνσεις και υπηρεσίες του υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη διοργάνωση των εξετάσεων,
στ) τη γνωμοδότηση ή εισήγηση, ύστερα από ερώτημα του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή αυτεπαγγέλτως, σχετικά με θέματα που άπτονται των ανωτέρω αρμοδιοτήτων και της αποστολής του.
Τι αλλάζει σε μαθήματα και επιστημονικά πεδία
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι οι εξετάσεις να είναι περισσότερο αντικειμενικές και να ξεκινούν όλοι οι μαθητές από την ίδια αφετηρία, όπως λένε χαρακτηριστικά οι αρμόδιοι.
Παράλληλα, θα δοθεί βαρύτητα στη γενική παιδεία στις πρώτες τάξεις του Λυκείου, ενώ στη Γ' Λυκείου θα προηγηθούν τα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού. Η τράπεζα ερωτήσεων θα αφορά τις ενδοσχολικές, αλλά και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Οι μαθητές θα επιλέγουν εξ αρχής τα επιστημονικά πεδία και θα εξετάζονται σε τέσσερα αντί σε έξι μαθήματα, ενώ για τον υπολογισμό του βαθμού πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση θα προσμετρούνται οι βαθμοί και των τριών τάξεων.
Η δομή του όλου συστήματος έχει γίνει με τρόπο ώστε να μη συνδέεται το Λύκειο με τις εξετάσεις, προκειμένου να υπάρχει αυτόνομη εκπαιδευτική διαδικασία.
Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα εξετάζονται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στα μαθήματα τα οποία διδάσκονται, ενώ στη Γ' Λυκείου θα εξετασθούν επιπλέον και στα τέσσερα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου που έχουν επιλέξει, σαφώς λιγότερα από αυτά που εξετάζονται σήμερα.
Ειδικότερα, στην Α’ Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται μόνο μαθήματα Γενικής Παιδείας (συνολικά εννέα και διάρκειας 33 ωρών εβδομαδιαίως), ενώ εισάγεται το σύστημα των ερευνητικών εργασιών (τα λεγόμενα projects), η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε δύο ώρες.
Τα μαθήματα επιλογής για τους μαθητές της Α' Λυκείου είναι Εφαρμογές Πληροφορικής, Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Εκφραση - Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.
Στη Β' Λυκείου τα μαθήματα Γενικής Παιδείας γίνονται δέκα, συνολικής διάρκειας 30 ωρών. Παράλληλα, οι μαθητές της δεύτερης τάξης θα παρακολουθούν μία εκ των δύο ομάδων προσανατολισμού (όπως μετονομάζονται οι κατευθύνσεις), η διάρκεια των οποίων καθορίζεται σε πέντε ώρες.
Η μία ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα ανθρωπιστικών επιστημών (Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά) και η δεύτερη μαθήματα θετικών επιστημών (Φυσική και Μαθηματικά). Με την κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης βγαίνουν από το διδακτικό πρόγραμμα τα μαθήματα της Χημείας και της Τεχνολογίας Επικοινωνιών.
Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα Γενικής Παιδείας μειώνονται από 11 σε 5, ενώ οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μιας νέας ομάδας προσανατολισμού, αυτής των Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα προσμετράται και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης, δηλαδή η τελική βαθμολογία του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Αναδημοσιεύουμε από την ιστοσελίδα της δημοτικής παράταξης ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ δελτίο τύπου που αφορά κοινωνική δράση του συνδυασμού.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 54ο
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 12
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2014
ΘΕΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
ΔΡΑΣΗ
Στο πλαίσιο της πραγματικής κοινωνικής δράσης της δημοτικής μας
παράταξης
Παραδώσαμε στις 2 Ιανουαρίου 2014 15 μεγάλα πακέτα με ρούχα, βιβλία και
παιχνίδια στον οργανισμό ΄΄Το χαμόγελο του Παιδιού΄΄, προϊόν συνεισφοράς
δημοτών.
Την 12 Ιανουαρίου 2014 παραδώσαμε πέντε, επίσης, μεγάλα πακέτα με ρούχα
και υποδήματα στο νοσηλευτικό ίδρυμα, στο οποίο διαπιστώσαμε ότι υπήρχε άμεση
ανάγκη, που επίσης ήταν συνεισφορά δημοτών.
Όλο το υλικό, όπως έχουμε καθιερώσει από δύο χρόνια και πλέον,
συγκεντρώναμε και συγκεντρώνουμε σε δικούς μας χώρους και τα οποία ταξινομούμε
ανάλογα με το είδος και τους αποδέκτες.
Ευχαριστούμε και συγχαίρουμε τους δημότες που συνέβαλαν στην προσπάθειά
μας αυτή.
Ευχόμαστε στο μέλλον να μην υπάρξουν συνθήκες ανάγκης να στηρίζουμε
ανήμπορους και αναξιοπαθούντες πολίτες της χώρας.
Ευχόμαστε, επίσης, η χώρα μας να ορθοποδήσει γρήγορα και να μην υπάρξει
φτώχεια αλλά να αποκατασταθεί η αξιοπρέπεια στους πολίτες της χώρας.
Εμείς θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε με τον ίδιο τρόπο μέχρι να
διαπιστώσουμε ότι δεν υφίσταται πια η ανάγκη αυτή.
ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
Δημοσιεύουμε την ημερήσια διάταξη για την συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Αθλητικού Οργανισμού. Αναλυτικά οι εισηγήσεις στην ιστοσελίδα
www.ta-vrilissia-ton-politon.webnode.gr
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας προσκαλούμε
στην 1η τακτική συνεδρίαση
του Δ.Σ. του Νομικού Προσώπου «Πολιτιστικός και Αθλητικός Οργανισμός Δήμου
Βριλησσίων», σύμφωνα με τα άρθρα 234 παρ. 1, 240 παρ. 2 του Ν. 3463/2006 και
του άρθρου 67 του Ν.3852/2010 , την 15η
Ιανουαρίου 2013 ημέρα Τετάρτη
και ώρα 20.00 μ.μ. στα γραφεία του ΝΠΔΔ, Κλειστό Γυμναστήριο
Βριλησσίων, οδός Ολυμπιονικών & Σπ.Λούη Βριλήσσια, για συζήτηση και
λήψη αποφάσεων επί των κατωτέρω θεμάτων της ημερησίας διάταξης.
1.
Απαλλαγή
υπολόγου παγίας προκαταβολής οικ. Έτους 2013
2.
Συμβιβαστική επίλυση διαφοράς με Ψωμακέλη Χρήστο ο
οποίος ζητά την καταβολή του ποσού που αντιστοιχεί στο ΤΠΥ 208/5.7.2010
3.
ψήφιση του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης οικονομικού
έτους 2014
Ο Πρόεδρος
Αναστάσιος Κ. Δημητρίου
Σημείωση:
Παρακαλούνται τα τακτικά μέλη του
Δ.Σ., σε περίπτωση κωλύματος συμμετοχής τους στη συνεδρίαση, να ενημερώσουν
τους αναπληρωτές τους όπως αυτοί έχουν ορισθεί με την 4/2013 Απόφαση του
Δημοτικού Συμβουλίου.
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΑΠ
Μαρούσι, 7 Ιανουαρίου 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
1η
Εθελοντική αναδάσωση για το 2014 από τον ΣΠΑΠ στο Πεντελικό
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014, ώρα 10:00 π.μ. , στη θέση
Καραούλι
Ο Σύνδεσμός Δήμων για την Προστασία και
Ανάπλαση του Πεντελικού (ΣΠΑΠ), σε συνεργασία με το Δήμο Αμαρουσίου, τη
Διεύθυνση Αναδασώσεων της Περιφέρειας Αττικής και το ραδιοτηλεοπτικό σταθμό
ΣΚΑΪ συνεχίζουν και τη νέα χρονιά την προσπάθεια για την αποκατάσταση του
φυσικού περιβάλλοντος στο Πεντελικό Όρος.
Η 1η δεντροφύτευση για το 2014
στο Πεντελικό θα πραγματοποιηθεί την
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014 και ώρα 10:00π.μ.
Όλοι
μαζί
δίνουμε το «παρών» και ενώνουμε τις
δυνάμεις μας και τη νέα χρονιά, βάζοντας ο καθένας το δικό του λιθαράκι
στην προσπάθεια για να ξαναγίνει το Πεντελικό ένα πράσινο βουνό.
Όλοι
μαζί εκπαιδεύουμε τους μικρότερους στη διαδικασία της φύτευσης και τους
μεταφέρουμε την αγάπη για την προστασία του περιβάλλοντος.
Σημείο
συνάντησης: Θέση Καραούλι, λίγο πριν τη βρύση Καρακαντά (κατεύθυνση προς Αγ.
Πέτρο –Ν. Μάκρη από Πεντέλη).
Όσοι εθελοντές δεν χρησιμοποιήσουν το
Ι.Χ. για τη μετακίνησή τους μπορούν να μεταβούν στο σημείο συνάντησης με
λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, που θα αναχωρήσουν στις 9:30
π.μ. από το Δημαρχείο Αμαρουσίου.
Για περισσότερες πληροφορίες οι
ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα:213-20.38.349 -104 -105-
327 και το Σαββατοκύριακο στο τηλ. 213-20.38.000.
Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014
ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄
Σήμερα αναρτήθηκαν νέες δημοσκοπήσεις από την ιστοσελίδα της δημοτικής παράταξης
΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄.
Έχουν ενδιαφέρον από πολιτική άποψη και εν όψει των ερχόμενων διπλών εκλογών του Μαίου.
Συμμετέχετε.
΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄.
Έχουν ενδιαφέρον από πολιτική άποψη και εν όψει των ερχόμενων διπλών εκλογών του Μαίου.
Συμμετέχετε.
Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014
ΜΙΚΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Μεγάλος χαμένος το 2013 είναι αναμφισβήτητα ο χρυσός. Όσοι πίστεψαν και επένδυσαν στο πολύτιμο μέταλλο είναι σίγουρα χαμένοι.
Το 2013 είναι το έτος με τις χειρότερες επιδόσεις στα πολύτιμα μέταλλα. Ο χρυσός έχασε 28% μέσα στο 2013 με συνεχόμενη πτωτική πορεία ακόμη και την τελευταία ημέρα του χρόνου, όπου το συμβόλαιο παράδοσης Φεβρουαρίου έχασε 0,1% κλείνοντας στο 1,5 δολάρια.
Αντίστροφα στην πορεία του χρυσού και ίσως να ήταν και η αφορμή ήταν η τρομακτική επίδοση της Wall Street, η οποία έσπαγε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Παρ΄όλο που οι επενδύσεις σε μετοχές θεωρούνται μεγαλύτερου επενδυτικού κινδύνου, το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης προστάτεψε τις περιουσίες των επενδυτών και κατάφερε να δώσει σημαντικά κέρδη εξ αιτίας μιας σειράς μέτρων σε κυβερνητικό επίπεδο, ευεργετικά απέναντι στην αγορά μετοχών.
Και το ασήμι, ακολούθησε την πτωτική πορεία του χρυσού, χάνοντας 36% σε επίπεδο συμβολαίων. Ήταν η μεγαλύτερη πτώση από το....1984 όταν καταγράφονταν τα πρώτα στατιστικά στοιχεία.
Τα υπόλοιπα μέταλλα, η πλατίνα κέρδισε 7,1 δολάρια ή 0,5% στα 1371,1 δολ. ανά ουγγιά της Τρίτη ενω το 2013 σημείωσε πτώση 11% ενώ το παλλάδιο κέρδισε 7,5 δολ ή 1% στα 718 δολ την Τρίτη και στο έτος ενισχύθηκε κατά 2% και ο χαλκός με συμβόλαιο παραδόσεως Μαρτίου σημείωσε άνοδο κατά 1 σέντ ή 0,4% στα 3,4 δολ ανά λίβρα.
Το αργό πετρέλαιο παρουσίασε άνοδο μέσα στο 2013 παρ΄όλο που την Τρίτη είχε υποχωρήσει λόγω της έναρξης της παραγωγής στις πετρελαιοπηγές της Λιβύης. Το συμβόλαιο παράδοσης Φεβρουαρίου υποχώρησε κατά 87 σέντς ή 0,9%, στα 98,42 δολ το βαρέλι στην Νέα Υόρκη. Στο έτος το αργό ενισχύθηκε κατά 7,2%.
Στο Ελληνικό χρηματιστήριο κατά το 2013 συνέβησαν σημαντικά γεγονότα βασισμένα στις πολιτικές εξελίξεις σε σημαντικό βαθμό. Το χρηματιστηριακό κεφάλαιο στην Ελλάδα και δεν εξαιρείται το παγκόσμιο, που κινείται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες σήμερα κινήθηκε σε ρυθμούς τρόϊκας και αποφάσεων Ε.Ε. και ΔΝΤ.
Οι μεγάλοι χαμένοι, χρηματιστηριακά είναι οι τράπεζες όπου σημειώθηκαν αυξήσεις κεφαλαίων με τόσα χρήματα όσα είχαμε πριν 10 χρόνια ίσως και δέκα φορές πάνω. Το σημαντικότερο γεγονός ήταν, κατά την γνώμη μας η απόλυτη κρατικοποίηση συνολικά του τραπεζικού κλάδου, ενός κλάδου που από την γέννησή του το χρηματιστήριο είχε ως πρώτο στόχο του επενδυτικού κεφαλαίου.
Ο γενικός δείκτης το 2013 κέρδισε 28% με απώλειες στις τράπεζες, πράγμα που σημαίνει ότι ο ιδιωτικός τομέας, οι εισηγμένες επιχειρήσεις έδωσαν παλμό και ....κέρδη!!!
Στον τραπεζικό κλάδο εισήχθησαν κεφάλαια με τις αυξήσεις κεφαλαίου της τάξης των 50 δις ευρώ. Να σκεφθούμε ότι πριν λίγα χρόνια αύξηση κεφαλαίου της του ενός δις ήταν από τις μεγαλύτερες αν όχι η μεγαλύτερη σε χρήμα (ενθυμούμαι αύξηση κεφαλαίου της Εθνικής κατά 1,2 δις)!!!
Πρώτη σε επίδοση ήταν ο τίτλος της Jumbo κατά 98% σε όλο το 2013. Ακολουθεί πλήθος εισηγμένων με ισχυρές επιδόσεις στις τιμές τους.
Ο τζίρος στο χρηματιστήριο σημείωσε επίσης σημαντική άνοδο. Ο μέσος όρος της ημέρας από 20-30 εκατομμύρια ανήλθε στα 100 εκατομμύρια το τελευταίο εξάμηνο χωρίς να λαμβάνουμε υπ΄όψη μας τις αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών.
Ιδιαίτερη μνεία να κάνουμε στο γεγονός ότι το 2013 ο τραπεζικός κλάδος συρρικνώθηκε και από 15 τράπεζες στο τέλος του 2012 σήμερα λειτουργούν μόλις τέσσερις συστημικές και δυο ιδιωτικές. Η ενσωμάτωση - εξαγορά - συγχώνευση έφερε το τραπεζικό σύστημα σε δεινή θέση από άποψη και ρευστότητας και κεφαλαιακής επάρκειας. Ο συνεχής έλεγχος κατ΄ενολή της τρόϊκας έφερνε συνεχώς και περισσότερες αδυναμίες στα κεφάλαιά τους κι ασφαλώς η μεγάλη αδυναμία ήλθε με τον PSI όπου κεφάλαια δισεκατομμυρίων εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού!!
Να σκεφθούμε μόνο ότι μια τράπεζα ενσωμάτωσε στο κεφάλαιό της έξι μικρότερες τράπεζες σε τρεις μήνες όταν για να εξαγοραστεί μια απαιτείτο από το σύστημα ένας χρόνος και περισσότερο!!!!
Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δεν έχει λήξει ακόμη. Έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη. Ο μέσος όρος συμμετοχής του κράτους στα μετοχικά κεφάλαια των τραπεζών βρίσκεται στο 90%!!!!
Στο άμεσο μέλλον θα πρέπει το ποσοστό αυτό να περιοριστεί τουλάχιστον στο 50% κι αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξαγοραστούν ποσοστά του κράτους από ιδιωτικά κεφάλαια. Κι αυτό αποτελεί μεγάλη προσδοκία για σημαντικά κέρδη στους τίτλους των μετοχών των τραπεζών αν κι εφόσον βέβαια δεν υπάρξει κάποιο άλλο πιστωτικό αρνητικό γεγονός και ανατρέψει την φυσιολογική ροή.
Το Ελληνικό χρηματιστήριο μετά από ένα μεγάλο διάστημα αδράνειας, ατονίας και απαξίωσης αρχίζει να γνωρίζει νέες δόξες αλλά κάτω από άλλες προϋποθέσεις και εξελίξεις, που όχι μόνο δεν θυμίζουν παλαιές εποχές αλλά δεν θα έχει καμιά απολύτως σχέση.
Μεγάλες οι αναμενόμενες εξελίξεις και ανατροπές και το 2014, κυρίως στον τραπεζικό χώρο και που θα έχει εξίσου ισχυρές επιδράσεις στην αγορά των επιχειρήσεων και του χρήματος.
Η μόνη διαφορά που εντοπίζουμε εμείς σ΄αυτή την φάση είναι ότι η επένδυση στο χρηματιστήριο, στις μετοχές, στα παράγωγα και στα προϊόντα θα είναι για τους λίγους. Η προοπτική αυτή δεν είναι θετική για τις χρηματιστηριακές αγορές όταν το ΄΄λαϊκό΄΄ χρήμα απουσιάζει. Βέβαια για την Ελληνική χρηματαγορά το ΄΄λαϊκό΄΄ χρήμα αντικαθίσταται από το παγκόσμιο. που κινείται ταχύτατα και έξυπνα.
Εμείς εντοπίζουμε, επίσης, και κάτι επίσης σημαντικό. Η αγορά του χρήματος μπορεί να προσφέρει εργασία σε στελέχη, νέους, επιστήμονες, οι οποίο εκπαιδεύονται και λαμβάνουν εξειδικευμένες γνώσεις στο σύγχρονο αντικείμενο.
Ίδομεν!!!
Το 2013 είναι το έτος με τις χειρότερες επιδόσεις στα πολύτιμα μέταλλα. Ο χρυσός έχασε 28% μέσα στο 2013 με συνεχόμενη πτωτική πορεία ακόμη και την τελευταία ημέρα του χρόνου, όπου το συμβόλαιο παράδοσης Φεβρουαρίου έχασε 0,1% κλείνοντας στο 1,5 δολάρια.
Αντίστροφα στην πορεία του χρυσού και ίσως να ήταν και η αφορμή ήταν η τρομακτική επίδοση της Wall Street, η οποία έσπαγε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Παρ΄όλο που οι επενδύσεις σε μετοχές θεωρούνται μεγαλύτερου επενδυτικού κινδύνου, το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης προστάτεψε τις περιουσίες των επενδυτών και κατάφερε να δώσει σημαντικά κέρδη εξ αιτίας μιας σειράς μέτρων σε κυβερνητικό επίπεδο, ευεργετικά απέναντι στην αγορά μετοχών.
Και το ασήμι, ακολούθησε την πτωτική πορεία του χρυσού, χάνοντας 36% σε επίπεδο συμβολαίων. Ήταν η μεγαλύτερη πτώση από το....1984 όταν καταγράφονταν τα πρώτα στατιστικά στοιχεία.
Τα υπόλοιπα μέταλλα, η πλατίνα κέρδισε 7,1 δολάρια ή 0,5% στα 1371,1 δολ. ανά ουγγιά της Τρίτη ενω το 2013 σημείωσε πτώση 11% ενώ το παλλάδιο κέρδισε 7,5 δολ ή 1% στα 718 δολ την Τρίτη και στο έτος ενισχύθηκε κατά 2% και ο χαλκός με συμβόλαιο παραδόσεως Μαρτίου σημείωσε άνοδο κατά 1 σέντ ή 0,4% στα 3,4 δολ ανά λίβρα.
Το αργό πετρέλαιο παρουσίασε άνοδο μέσα στο 2013 παρ΄όλο που την Τρίτη είχε υποχωρήσει λόγω της έναρξης της παραγωγής στις πετρελαιοπηγές της Λιβύης. Το συμβόλαιο παράδοσης Φεβρουαρίου υποχώρησε κατά 87 σέντς ή 0,9%, στα 98,42 δολ το βαρέλι στην Νέα Υόρκη. Στο έτος το αργό ενισχύθηκε κατά 7,2%.
Στο Ελληνικό χρηματιστήριο κατά το 2013 συνέβησαν σημαντικά γεγονότα βασισμένα στις πολιτικές εξελίξεις σε σημαντικό βαθμό. Το χρηματιστηριακό κεφάλαιο στην Ελλάδα και δεν εξαιρείται το παγκόσμιο, που κινείται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες σήμερα κινήθηκε σε ρυθμούς τρόϊκας και αποφάσεων Ε.Ε. και ΔΝΤ.
Οι μεγάλοι χαμένοι, χρηματιστηριακά είναι οι τράπεζες όπου σημειώθηκαν αυξήσεις κεφαλαίων με τόσα χρήματα όσα είχαμε πριν 10 χρόνια ίσως και δέκα φορές πάνω. Το σημαντικότερο γεγονός ήταν, κατά την γνώμη μας η απόλυτη κρατικοποίηση συνολικά του τραπεζικού κλάδου, ενός κλάδου που από την γέννησή του το χρηματιστήριο είχε ως πρώτο στόχο του επενδυτικού κεφαλαίου.
Ο γενικός δείκτης το 2013 κέρδισε 28% με απώλειες στις τράπεζες, πράγμα που σημαίνει ότι ο ιδιωτικός τομέας, οι εισηγμένες επιχειρήσεις έδωσαν παλμό και ....κέρδη!!!
Στον τραπεζικό κλάδο εισήχθησαν κεφάλαια με τις αυξήσεις κεφαλαίου της τάξης των 50 δις ευρώ. Να σκεφθούμε ότι πριν λίγα χρόνια αύξηση κεφαλαίου της του ενός δις ήταν από τις μεγαλύτερες αν όχι η μεγαλύτερη σε χρήμα (ενθυμούμαι αύξηση κεφαλαίου της Εθνικής κατά 1,2 δις)!!!
Πρώτη σε επίδοση ήταν ο τίτλος της Jumbo κατά 98% σε όλο το 2013. Ακολουθεί πλήθος εισηγμένων με ισχυρές επιδόσεις στις τιμές τους.
Ο τζίρος στο χρηματιστήριο σημείωσε επίσης σημαντική άνοδο. Ο μέσος όρος της ημέρας από 20-30 εκατομμύρια ανήλθε στα 100 εκατομμύρια το τελευταίο εξάμηνο χωρίς να λαμβάνουμε υπ΄όψη μας τις αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών.
Ιδιαίτερη μνεία να κάνουμε στο γεγονός ότι το 2013 ο τραπεζικός κλάδος συρρικνώθηκε και από 15 τράπεζες στο τέλος του 2012 σήμερα λειτουργούν μόλις τέσσερις συστημικές και δυο ιδιωτικές. Η ενσωμάτωση - εξαγορά - συγχώνευση έφερε το τραπεζικό σύστημα σε δεινή θέση από άποψη και ρευστότητας και κεφαλαιακής επάρκειας. Ο συνεχής έλεγχος κατ΄ενολή της τρόϊκας έφερνε συνεχώς και περισσότερες αδυναμίες στα κεφάλαιά τους κι ασφαλώς η μεγάλη αδυναμία ήλθε με τον PSI όπου κεφάλαια δισεκατομμυρίων εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού!!
Να σκεφθούμε μόνο ότι μια τράπεζα ενσωμάτωσε στο κεφάλαιό της έξι μικρότερες τράπεζες σε τρεις μήνες όταν για να εξαγοραστεί μια απαιτείτο από το σύστημα ένας χρόνος και περισσότερο!!!!
Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δεν έχει λήξει ακόμη. Έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη. Ο μέσος όρος συμμετοχής του κράτους στα μετοχικά κεφάλαια των τραπεζών βρίσκεται στο 90%!!!!
Στο άμεσο μέλλον θα πρέπει το ποσοστό αυτό να περιοριστεί τουλάχιστον στο 50% κι αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξαγοραστούν ποσοστά του κράτους από ιδιωτικά κεφάλαια. Κι αυτό αποτελεί μεγάλη προσδοκία για σημαντικά κέρδη στους τίτλους των μετοχών των τραπεζών αν κι εφόσον βέβαια δεν υπάρξει κάποιο άλλο πιστωτικό αρνητικό γεγονός και ανατρέψει την φυσιολογική ροή.
Το Ελληνικό χρηματιστήριο μετά από ένα μεγάλο διάστημα αδράνειας, ατονίας και απαξίωσης αρχίζει να γνωρίζει νέες δόξες αλλά κάτω από άλλες προϋποθέσεις και εξελίξεις, που όχι μόνο δεν θυμίζουν παλαιές εποχές αλλά δεν θα έχει καμιά απολύτως σχέση.
Μεγάλες οι αναμενόμενες εξελίξεις και ανατροπές και το 2014, κυρίως στον τραπεζικό χώρο και που θα έχει εξίσου ισχυρές επιδράσεις στην αγορά των επιχειρήσεων και του χρήματος.
Η μόνη διαφορά που εντοπίζουμε εμείς σ΄αυτή την φάση είναι ότι η επένδυση στο χρηματιστήριο, στις μετοχές, στα παράγωγα και στα προϊόντα θα είναι για τους λίγους. Η προοπτική αυτή δεν είναι θετική για τις χρηματιστηριακές αγορές όταν το ΄΄λαϊκό΄΄ χρήμα απουσιάζει. Βέβαια για την Ελληνική χρηματαγορά το ΄΄λαϊκό΄΄ χρήμα αντικαθίσταται από το παγκόσμιο. που κινείται ταχύτατα και έξυπνα.
Εμείς εντοπίζουμε, επίσης, και κάτι επίσης σημαντικό. Η αγορά του χρήματος μπορεί να προσφέρει εργασία σε στελέχη, νέους, επιστήμονες, οι οποίο εκπαιδεύονται και λαμβάνουν εξειδικευμένες γνώσεις στο σύγχρονο αντικείμενο.
Ίδομεν!!!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες
Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...
-
Σε λίγους είναι γνωστή η φυσιογνωμία του John Nash Jr. Στους λίγους έγινε γνωστή από την αντίστοιχη κινηματογραφική τανία που παρουσίασε σ...
-
Με την αποδοχή της βοήθειας, η εθνική κυριαρχία των Ελλήνων θα περιοριστεί υποστηρίζει ο Ζ.Κ. Γιούνκερ, προαναγγέλλοντας την αποστολή ξένων...
-
Οι επόμενες δημοτικές και περιφρειακές εκλογές θα γίνουν μαζί με τις Ευρωεκλογές το 2014. Όπως ορίζει ο ''Καλλικράτης'' οι ...
-
ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΚΑΙ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ 1.Θα καταργούσαν το Μνημόνιο με ένα νόμο και ένα άρθρο Υπέγραψαν το τρίτο μνημόνιο, οι όροι του οποίου έγιναν α...
-
Πολύ σύντομα, μέσα στον επόμενο μήνα, ανοίγει και το θέμα του νέου εκλογικού νόμου. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τελειώσει το ζήτημα αυ...
-
51) ΑΘΗΝΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Α1 ΒΑΦΕΙΟΧΩΡΙΟΥ 8 ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Α1 ΚΗΦΙΣΙΑΣ 43 ...
-
Επιστήμη και επιστήμονες Einstein και Szilárd H επιστήμη, ως αέναος αγώνας του ανθρώπου για την κατάκτηση της γνώσης, με την...