Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ!!!

Μας έστειλαν ένα κείμενο γραμμένο και δημοσιευμένο από τοπική ιστοσελίδα προκειμένου να ενημερωθούμε και ασφαλώς να σχολιάσουμε.
Είναι βέβαιο ότι ο φίλος, που το έστειλε εντυπωσιάστηκε με το πάθος της ΄΄γραφίδας΄΄ και αποφάσισε να μας το μεταφέρει και μας παρεκάλεσε να το σχολιάσουμε τονίζοντας ιδιαίτερα το κυκλοφοριακό της πόλης και τις δικές μας παρεμβάσεις !!

Κατ΄αρχήν θα πρέπει να καταγράψουμε ότι πολλά χρόνια κινούμενοι στον χώρο της τοπικής ενημέρωσης γνωρίζουμε εξαιρετικά καλά την ΄΄γεωγραφία΄΄ του τόπου και ξέρουμε, επίσης, πολύ καλά ακόμη και τον τρόπο σκέψης ακόμη.
Έτσι δεν μας εντυπωσιάζει οποιαδήποτε στοχευμένη ενέργεια. 
Άλλωστε είμαστε θύματα συκοφαντικών δημοσιευμάτων στο παρελθόν. Δημοσιευμάτων με συγκεκριμένο σκοπό.

Εμείς διατηρήσαμε την ψυχραιμία μας διότι απλά ξέραμε την πραγματικότητα και τι κρύβονταν πίσω από αυτά τα δημοσιεύματα. 
Έτσι μάθαμε να διαβάζουμε και καταλαβαίνουμε πολύ περισσότερα απ΄αυτά που η κάθε γραφίδα παρουσιάζει.
Αυτό ήταν το πρώτο σχόλιο. Το δεύτερο.

Δημοσιεύματα εμφανίστηκαν να υπερασπίζονται την δημοτική αρχή όταν ΄΄Ο Περιηγητής Βριλησσιών΄΄ προχώρησε σε αυστηρή κριτική στην δημοτική αρχή με αφορμή τις αποφάσεις που έπαιρνε σχετικά με τις τοπικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. 
Είναι ολοφάνερο ότι στην κριτική αυτή έπρεπε να απαντήσει στην ουσία ο δήμαρχος υπερασπιζόμενος την θητεία και την λειτουργία του!!
Θα μας εξέπληττε αν είχαμε πράγματι κάποια απάντηση. Όμως κάτι έπρεπε να γίνει προκειμένου να μην μείνει η κοινή γνώμη με τις απόψεις του ΄΄Περιηγητή Βριλησσίων΄΄.
Την δουλειά ανέλαβε να κάνει τοπικό μέσο ενημέρωσης. Δεν μας εξέπληξε, το λέμε και πάλι. Γνωρίζουμε πολύ καλά τα πράγματα.

Ας δούμε, όμως, την ουσία του ζητήματος.

Εδώ υπήρξαν εκπλήξεις.

Η ΄΄γραφίδα΄΄ θεωρεί ότι ύστερα από ένα και πλέον χρόνο (μην μας πει κανείς ότι η νέα δημοτική αρχή ανέλαβε από τον Σεπτέμβριο διότι θα διαψευστεί άμεσα από τα γεγονότα) και ύστερα από τα δημοσιεύματα του ΄΄Περιηγητή Βριλησσών΄΄ για τις προθέσεις της αναφορικά με το κυκλοφοριακό, η δημοτική αρχή έπραξε μέγιστο έργο για την πόλη να προχωρήσει στην προκήρυξη της μελέτης του κυκλοφοριακού.
Για μας η δημοτική αρχή αναγκάστηκε να το κάνει υπό την πίεση που ασκήσαμε ενώ στην πραγματικότητα δεν ήθελε και δεν επρόκειτο να το κάνει. Αν υπήρχε πράγματι η πρόθεση όφειλε από πολύ ενωρίς να το κάνει και να μην προχωρεί σε τοπικές ρυθμίσεις του κυκλοφοριακού της πόλης εξυπηρετώντας συγκεκριμένες περιπτώσεις. 

Η ΄΄γραφίδα΄΄ αναφέρεται επίσης στην αναθεώρηση του προϋπολογισμού του 2015. Αναφέρεται σε μια δύσκολη προσαρμογή του π/υ, λέγοντας για ΄΄αντικειμενικές δυσκολίες΄΄ χαρακτηριστικά. Δεν πιστεύουμε ότι καταλαβαίνει κανείς το επιχείρημα και μάλιστα ως μέγα έργο!!

Μέγα έργο, επίσης, θεωρεί η ΄΄γραφίδα΄΄ το γεγονός ότι εξ αιτίας των προβλημάτων υδροδότησης στα Άνω Βριλήσσια προγραμματίζει (στο....μέλλον όμως)  ΄΄νέα έργα ουσιαστικής αποκατάστασης των προβλημάτων΄΄!!!  
Ουάου!! Στο μέλλον, στο ΄΄θα΄΄ και έγινε μέγιστο έργο της διοίκησης!!!

Ένα επίσης σοβαρό ζήτημα που ΄΄αποκατέστησε΄΄ η νέα διοίκηση ήταν η κανονικότητα στις εκδόσεις των λογαριασμών ύδρευσης!!
Πάλι,  Ουάου!!! Τρομερό έργο να εισπράξεις σε μισό χρόνο λογαριασμούς ύδρευσης δυο ετών!!!!
 Αυτό είναι ΄΄έργο΄΄ σε μια περίοδο μάλιστα που η δημοτική αρχή όφειλε να είναι εξαιρετικά προσεκτική σ΄αυτή την συγκυρία αναφορικά με τα οικονομικά/
Εδώ να παραπέμψουμε σ΄εκείνους που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα πόσοι δημότες όφειλαν κατανάλωση νερού και κατέφυγαν σε ρύθμιση οφειλών λόγω αδυναμίας να ανταποκριθούν στους ...νέους ρυθμούς της νέας διοίκησης!!!
Αλλά την ανικανότητα. την αδράνεια και την αδιαφορία της προηγούμενης διοίκησης αν την αντιμετωπίζουμε ως έργο μεγάλης πνοής τότε μάλλον οι προσδοκίες για μια άλλη και νέα δημοτική αρχή πρέπει να ακυρωθούν!!!! 

Τι να πούμε για τα παρακάτω που αναφέρει η ΄΄γραφίδα΄΄!!

Η συνέχιση των προηγούμενων δράσεων των νομικών προσώπων, η λογοδοσία του δημάρχου, η ικανοποίηση των αιτημάτων των δημοτών πέριξ του ΤΥΠΕΤ αποτελούν μέγιστο έργο πνοής για μια δημοτική αρχή!!!
Ξανά, Ουάου!!!
Χάσαμε το μέτρο, σύντροφοι και συναγωνιστές!!

Η ΄΄γραφίδα΄΄ στην συνέχεια επιδίδεται σ΄ένα τσουνάμι υποσχέσεων, που πρόκειται να μετουσιωθούν σε μεγάλα έργα στην πόλη αλλά στο ....μέλλον αλλά και σ΄ένα πλήθος ''πρέπει να γίνουν΄΄, ευχές και παροτρύνσεις βέβαια και που με όλα αυτά είναι φανερό ότι επιχειρείται να υποκαταστήσει την ίδια την δημοτική αρχή.!!!

Προσπαθήσαμε να απομονώσουμε τι νέο και ποιο έργο υλοποίησε σ΄ένα χρόνο αυτή η δημοτική αρχή. Αν εξαιρέσουμε την προκήρυξη της κυκλοφοριακής μελέτης κι αυτό με τις συνθήκες που περιγράψαμε τίποτα άλλο δεν έχει γίνει, σοβαρό, αξιόλογο και ωφέλιμο για τον δήμο.

Αλλά μια δημοσιογραφική ΄΄γραφίδα΄΄ οφείλει να επισημαίνει όχι τι έκανε μια δημοτική αρχή ή μια εξουσία αλλά τι δεν έκανε και όφειλε να κάνει σε σχέση με το χρόνο και την δυνατότητά της.
Αυτά δεν τα είδαμε από κανένα και τονίζουμε ότι τελικά η μόνη ιστοσελίδα που ασχολείται με αυτό είναι ΄΄Ο Περιηγητής Βριλησσίων΄΄. Κι αυτό όχι για να ασκήσουμε αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση αλλά για το αντικειμενικό όφελος του δημότη. Κι επειδή δεν μας αρέσει ούτε ποτέ μας άρεσε η υποκρισία και το ψεύδος, επιχειρούμε πάντα να αποδώσουμε την πραγματικότητα.  Δεν μας αρέσει, επίσης, το συγχωροχάρτι αποσιωπώντας τα προβλήματα της πόλης.
Να επισημάνουμε ότι δεν έχουμε τίποτα με κανένα αλλά μας ενοχλεί όταν υπάρχουν ανακρίβειες και ψεύδη.

Δείτε, επίσης και ένα εξίσου προκλητικό γεγονός.

Συνέβη δεύτερη φορά να αργήσει η πληρωμή μέρους των εργαζομένων του δήμου για κάποιο λόγο. Ασφαλώς υπεύθυνος είναι ο δήμαρχος για κάθε παράληψη, αστοχία ή ανθρώπινο λάθος. 
Όμως το να σπεύδουν άπαντες να αναδεικνύουν το ζήτημα αυτό ως μέγιστο είναι το απόλυτο λάθος.
Η ΄΄γραφίδα΄΄ λοιπόν έσπευσε να το χαρακτηρίσει ΄΄μικρό ανθρώπινο λάθος΄΄ με στόχο να υπερασπιστεί την δημοτική αρχή. Και μόνο αυτό δεν αντιλαμβάνεται, η κατά τα άλλα συμπαθής ΄΄γραφίδα΄΄, εκτίθεται  απέναντι στο αναγνωστικό της κοινό;
Δεν αντιλαμβάνεται ότι γράφει με στόχο την στήριξη στην δημοτική αρχή με κάθε τρόπο; Πως θα είναι ένα μέσο αντικειμενικής πληροφόρησης;
Ένα σύνηθες λάθος στα πλαίσια της καθημερινής λειτουργίας των υπηρεσιών να αποτελεί στοιχείο ικανότητας η μη της δημοτικής αρχής; Ασφαλώς, για εμάς, όχι.
Τα σύκα, σύκα και η σκάφη, σκάφη. 
Υπάρχουν τόσα άλλα ζητήματα που εκκρεμούν σ΄αυτή την πόλη που μάλλον υποβαθμίζει την νοημοσύνη μας ασχολούμενοι με αυτό το ζήτημα.

Να πω ξανά ουάου γι΄αυτές τις μικρότητες; Άστο αυτή την φορά!!

Στην ουσία εμάς δεν μας πέφτει και λόγος ασφαλώς.
(Θα διατηρήσουμε κάποια επιφύλαξη στην άποψή μας μήπως συμβαίνει κάποιο άλλο γεγονός το οποίο δεν γνωρίζουμε και που μπορεί να αποτελεί ισχυρό τεκμήριο για τις κριτικές που ασκήθηκαν).
Γράψαμε αυτές τις γραμμές για να επισημάνουμε ότι όλοι διαβάζουν τον ΄΄Περιηγητή Βριλησσίων΄΄ και μάλλον φοβούνται την ΄΄γραφίδα΄΄του τελικά. 
Έτσι ερμηνεύουμε τα απανωτά δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών.

Έχουμε πολλά να γράψουμε και θα γράψουμε πάντα με αντικειμενικό μάτι, καθαρή και έντιμη ανιδιοτέλεια.  Μοναδικός στόχος η απαλλαγή από συνήθειες και σταθερές μιας αγκιστρωμένης τοπικής αυτοδιοίκησης με παλαιού τύπου πολιτικές, που παραπέμπουν στην εποχή ΄΄Μαυρογιαλούρου΄΄.

Θα το κάνουμε όσο μπορούμε καλύτερα και θα καυτηριάζουμε τις προθέσεις και μόνο κάποιοι να παραπλανήσουν και να αποπροσανατολίσουν ή ακόμη και να προκαλέσουν την λήθη από την πραγματικότητα εκ μέρους κάθε αρχής και  εξουσίας.

ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: ΤΑ CAPITAL CONTROLS ΜΑΣ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ 2,8 ΔΙΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!

Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής: Τα capital controls μας στοιχίζουν 2,8 δις την εβδομάδα

«Χρεοκοπία και Grexit δεν είναι αναπόφευκτο να συμβούν» σύμφωνα με τη νέα τριμηνιαία έκθεση (Απρίλιος – Ιούνιος 2015) του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής για την παρακολούθηση της εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, στην οποία αναφέρεται ότι τα capital controls κοστίζουν στην ελληνική οικονομία 2,8 δισ. ευρώ την εβδομάδα.
Οι συντάκτες επισημαίνουν πως η κατάσταση της οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2015 χειροτέρευσε, καθώς επανήλθε σε υφεσιακή τροχιά, εξηγώντας πως οι αιτίες δεν εντοπίζονται μόνο στις εκλογές, αλλά και στις διαπραγματευτικές τακτικές της κυβέρνησης και στο δημοψήφισμα.
«Προς στιγμή, η χώρα φάνηκε να βαδίζει προς μια χαοτική χρεοκοπία» αναφέρεται χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός στη Βουλή (15.7.2015), η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με το δίλημμα ή να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία με τους εταίρους, όπως και έγινε τελικά στις 12 Ιουλίου, ή να χρεοκοπήσει και να βρεθεί εκτός Ευρωζώνης, αποκομμένη από τους μηχανισμούς αλληλεγγύης της ΕΕ».
Στην έκθεση σημειώνεται ότι «η διαπραγματευτική θέση της χώρας μας δεν ενισχύθηκε με την παρατεταμένη διαπραγμάτευση, με τις τράπεζες κλειστές, την οικονομία σε ύφεση, τη δημόσια οικονομία σε ακαταστασία, την εμπιστοσύνη να έχει χαθεί (αν και όχι μόνο με ελληνική ευθύνη) και τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) να αδειάζουν γρήγορα».
Επιπροσθέτως, εκφράζεται αμφιβολία για τον αν μπορεί να εφαρμοστεί οποιαδήποτε συμφωνία την ώρα που «η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν εκπέμπει και δεν εξηγεί ένα σαφές μήνυμα (ή όραμα) και όσο δεν υπάρχει ιδιοκτησία (ownership) των μεταρρυθμίσεων που νομοθετούνται. Σημαντικές, πηγές ανησυχίας για την επιτυχία, αποτελούν, η οριακή κατάσταση που βρίσκεται ο κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του και η εξάντληση του κοινωνικού σώματος από τα συσσωρευμένα αποτελέσματα της κρίσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία από το 2010».
«Η κατάσταση της οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2015 χειροτέρευσε καθώς η χώρα επανήλθε σε υφεσιακή τροχιά».
Οι αιτίες είναι πολλές: η εκλογική διαδικασία πρώτα και, στη συνέχεια, η μη συμφωνία με τους θεσμούς (=τρόικα) επηρέασε τελικά τις επενδυτικές αποφάσεις των επιχειρήσεων και, μετά από μια μικρή αναλαμπή το Φεβρουάριο, τους καταναλωτές.
Παράλληλα, ο συνδυασμός της φειδωλής παροχής ρευστότητας από τον ELA (Emergency Liquidity Assistance) και της αυξημένης εκροής καταθέσεων που οδηγούσε σε αποθησαύριση του χρήματος επιδείνωνε ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Γεγονός είναι ότι συνεχίσθηκε το κλείσιμο επιχειρήσεων και η ανεργία άρχισε να αυξάνεται πάλι, ενώ οι διάφορες εκκρεμότητες άρχισαν να απειλούν και τον τουρισμό.
Εν ολίγοις, η αβεβαιότητα αποτέλεσε τον βασικό προσδιοριστικό παράγοντα για την υφεσιακή τροχιά» αναφέρεται στο εισαγωγικό κομμάτι για να προστεθεί «Η αποχώρηση από τις διαπραγματεύσεις, η λήξη του προγράμματος προσαρμογής (τέλος Ιουνίου 2015), η διακοπή της αποπληρωμής δανείων στο ΔΝΤ και η προκήρυξη του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου επιδείνωσαν την οικονομική κατάσταση.
Πιο συγκεκριμένα, η συνακόλουθη ανασφάλεια που προκλήθηκε, οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη εκροή καταθέσεων, η οποία σε συνδυασμό με τη διακοπή ρευστότητας από τον ELA, είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls) αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το οικονομικό κόστος στο οποίο προστέθηκε και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Προς στιγμή, η χώρα φάνηκε να βαδίζει προς μια χαοτική χρεοκοπία. Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός στη Βουλή (15.7.2015)2 η χώρα βρέθηκε, αντιμέτωπη με το δίλημμα ή να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία με τους εταίρους, όπως και έγινε τελικά στις 12 Ιουλίου,3 ή να χρεοκοπήσει και να βρεθεί εκτός Ευρωζώνης αποκομμένη από τους μηχανισμούς αλληλεγγύης της ΕΕ.
Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή (ΓΠΚΒ) είχε εξ αρχής υποστηρίξει (πριν και μετά από τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015) ότι έπρεπε να επιτευχθεί το ταχύτερο δυνατό συμφωνία με τους θεσμούς.
Επίσης, σε προηγούμενες εκθέσεις μας είχαμε υποστηρίξει ότι ήταν απαραίτητο ένα τρίτο πρόγραμμα στήριξης, που θα εξασφάλιζε τις χρηματοδοτικές ανάγκες τις χώρας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, στο βαθμό που δεν ήταν εφικτή η προσφυγή στις αγορές. Όπως αναφέραμε επίσης, το πρόγραμμα αυτό θα έπρεπε να συνοδευτεί και με αναδιάρθρωση του χρέους.
Σειρά κειμένων που παρουσίασε διαδοχικά η ελληνική πλευρά στις διαπραγματεύσεις έδειχναν επίσης ότι οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας και εταίρων μειώνονταν. Κατά τη γνώμη μας, μια ταχεία κατάληξη σε συμφωνία με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) πάνω σε ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων το οποίο θα αποτελεί “ιδιοκτησία” της ελληνικής πλευράς και κοινωνίας, παρά τις πολιτικές -ιδεολογικές δυσκολίες, ήταν και παραμένει σε όρους γενικής ευημερίας προτιμότερη από την παράταση της εκκρεμότητας ή και από μια ενδεχόμενη άτακτη χρεοκοπία. Είναι δηλαδή προτιμότερη ακόμα και με καθαρά οικονομικά κριτήρια.
Σημειώναμε ότι οι συσχετισμοί δύναμης ήταν εξ αρχής δυσμενείς για την Ελλάδα. H διαπραγματευτική θέση της χώρας μας δεν ενισχύθηκε με την παρατεταμένη διαπραγμάτευση, με τις τράπεζες κλειστές, την οικονομία σε ύφεση, τη δημόσια οικονομία σε ακαταστασία, την εμπιστοσύνη να έχει χαθεί (αν και όχι μόνο με ελληνική ευθύνη) και τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) να αδειάζουν γρήγορα. Δεν πρέπει όμως να αγνοήσουμε ότι το μεγάλο ερώτημα δεν έχει ακόμα απαντηθεί, αν δηλαδή συνολικά η πολιτική προσαρμογής μπορεί να ολοκληρωθεί ή πετύχει υπό την πίεση του εξωτερικού παράγοντα που λέγεται «θεσμοί». Ελπίζουμε ότι θα συμφωνηθεί ένα πρόγραμμα προσαρμογής με τον ΕΜΣ και ότι δεν θα επαναληφθεί ο πόλεμος τριβής στις συνεχείς διαβουλεύσεις πριν και μετά το νέο πρόγραμμα προσαρμογής. Όμως, η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι τα όποια αποτελέσματα επιτυγχάνονται, δεν θα είναι μόνιμα αν η κοινωνία δεν τα αποδέχεται. Επίσης, η κοινωνία δεν θα τα αποδεχθεί όσο η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν εκπέμπει και δεν εξηγεί ένα σαφές μήνυμα (ή όραμα) και όσο δεν υπάρχει ιδιοκτησία (ownership) των μεταρρυθμίσεων που νομοθετούνται. Σημαντικές, πηγές ανησυχίας για την επιτυχία, αποτελούν, η οριακή κατάσταση που βρίσκεται ο κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του και η εξάντληση του κοινωνικού σώματος από τα συσσωρευμένα αποτελέσματα της κρίσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία από το 2010».
Η κυβέρνηση έχασε την αξιοπιστία στο εξωτερικό και στο εσωτερικό – Πράξη ευθύνης η στήριξη της αντιπολίτευσης
Ως μόνο καλό νέο όπως αναφέρεται- είναι η προκαταρκτική συμφωνία με τους εταίρους. Ωστόσο οι συντάκτες επισημαίνουν πως πρόκειται «για συμφωνία για το πώς θα καταλήξουμε σε συμφωνία εντός αφόρητα στενών προθεσμιών. Και ασκεί μεγάλη πίεση στο πολιτικό μας σύστημα. Μέχρι να φθάσουμε στο νέο «μνημόνιο συνεννόησης» οι διαπραγματεύσεις θα είναι σκληρές γιατί μετά τα προαπαιτούμενα, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να συνεργασθεί με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών για να συγκεκριμενοποιήσει προτάσεις (μαζί με ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για νομοθέτηση και υλοποίηση) σε πολύπλοκα θέματα όπως το ασφαλιστικό και οι εργασιακές σχέσεις. Σε όλα αυτά υπάρχουν περιθώρια ερμηνείας της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής. Οι τελικές επιλογές θα αποτυπωθούν στο νέο μνημόνιο συνεννόησης με τον ΕΜΣ και το ΔΝΤ».
Εκτός αυτών, σημειώνεται ότι εως την Σύνοδο Κορυφής της 12 Ιουλίου η κυβέρνηση αντιμετώπιζε πρόβλημα αξιοπιστίας στο εξωτερικό. Μετά από αυτή και την συμφωνία που επετεύχθη, έχασε και την αξιοπιστία της στο εσωτερικό. Αυτό γιατί όπως εξηγούν οι συντάκτες η κυβέρνηση «το προηγούμενο διάστημα συντηρούσε ανεδαφικές, όπως αποδείχθηκε με βάση το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων, προσδοκίες, που εκδηλώθηκαν εκκωφαντικά στο 62% ΟΧΙ του δημοψηφίσματος. Αυτό το εσωτερικό πρόβλημα αξιοπιστίας μπορεί να έχει πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, παρά το γεγονός ότι η απόφαση του πρωθυπουργού να καταλήξει σε συμφωνία αποτελεί πράξη ευθύνης – λαμβάνοντας ως δάνειο τον όρο από τον Max Weber. Αντίστοιχα, πράξη ευθύνης αποτελεί και η στήριξη που παρείχαν κόμματα της αντιπολίτευσης».
Τι θα γίνει σε περίπτωση επιστροφής στη δραχμή – Κριτική σε Αριστερή Πλατφόρμα, Ζωή Κωνσταντοπούλου και Γιάνη Βαρουφάκη
Υποστηρίζεται ότι η συμφωνία έχει βιώσιμα χαρακτηριστικά, καθώς, εκτός της αύξησης φόρων που ενισχύουν την ύφεση, περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις που μπορούν να αναστρέψουν την κατάσταση.
Επιπροσθέτως, η έκθεση επιχειρεί να δώσει μια γενική εικόνα του τι θα συμβεί σε περίπτωση επιστροφής της ώρας στην δραχμή. Εκτός αυτών οι συντάκτες ασκούν κριτική σε όσους συγκρίνουν την νέα συμφωνία με την Συνθήκη των Βερσαλλιών -όπως έχει κάνει ο κ. Γ. Βαρουφάκης- ή ως «πραξικόπημα» -όπως έχει κάνει η κα Ζ. Κωνσταντοπούλου.
Τονίζουν συγκεκριμένα τα εξής:
– Με τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου στη Σύνοδο Κορυφής η Ελλάδα απέφυγε απότομη χρεοκοπία με χαοτικά και απρόβλεπτα αποτελέσματα που θα είχαν ανυπολόγιστες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις και ενδεχόμενη έξοδο από την Ευρωζώνη. Μια πρώτη ιδέα για το τι θα συμβεί αν δεν εφαρμοσθεί η συμφωνία της 12ης Ιουλίου μας έδωσαν οι εξελίξεις μετά την εισαγωγή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) και την προκήρυξη του δημοψηφίσματος. Αν μάλιστα καταλήξουμε σε επιστροφή στη δραχμή, η χώρα κινδυνεύει να εμπλακεί σε ένα φαύλο κύκλο υποτιμήσεων και πληθωρισμού. Το ΔΝΤ έχει υπολογίσει ότι η υποτίμηση έναντι του Ευρώ θα ήταν 50%, πράγμα που θα σήμαινε δραστική μείωση της αξίας των καταθέσεων και άλλων αποταμιεύσεων, οι τιμές των εισαγόμενων προϊόντων θα αυξάνονταν και θα ωθούσαν τον πληθωρισμό στο 35% και το ΑΕΠ θα μειωνόταν κατά 8%.10 Συνοπτικά, η τελική συμφωνία με τους θεσμούς, που πλέον διαφαίνεται στον ορίζοντα, είναι σημαντική για να αποφύγουμε τα χειρότερα βραχυχρόνια και να μην εισέλθουμε σε ένα αβέβαιο τοπίο μακροχρόνια.
– Τα μέτρα, ως σύνολο, αντέχουν στην οικονομική κριτική καθώς δεν περιορίζονται σε αυξήσεις φόρων. Επομένως ο συμβιβασμός, μπορεί να καταστεί οικονομικά βιώσιμος, δεδομένου κιόλας ότι περιέχει μια σημαντική αναπτυξιακή πτυχή (ορισμένες κρίσιμες μεταρρυθμίσεις + χρηματοδοτήσεις) και μπορεί να μειώσει γρήγορα την αβεβαιότητα. Ο φόβος ότι θα αποτύχει ή ότι «έχει ήδη αποτύχει» ελέγχεται ως προς τη δυνατότητά του να συμπεριλάβει όλες τις πτυχές ή ως προς την ορθότητά του. Ειδικά τα στοιχεία της συμφωνίας που αφορούν σε χρηματοδοτήσεις, βοήθεια και επενδύσεις είναι κρίσιμα για να εξουδετερωθούν (αν όχι το 2015, το 2016) οι υφεσιακές επιπτώσεις των νέων μέτρων. Η συμφωνία θα ανοίξει τον δρόμο για ομαλή εφαρμογή του ΕΣΠΑ και εν μέρει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις μέσω του προγράμματος αγοράς κρατικών ομολόγων της ΕΚΤ («πρόγραμμα Draghi») και εφόσον η Ελλάδα αρχίσει να βγαίνει στις αγορές. Στο ζήτημα του χρέους αναφερόμαστε πιο κάτω.
– Το επιχείρημα ότι μετά την έξοδο από την Ευρωζώνη και ένα αρχικό «σοκ» η οικονομία θα ανέκαμπτε γρήγορα κυρίως γιατί η υποτίμηση θα βελτίωνε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας είναι έωλο γιατί, ανάμεσα σε άλλα, παραγνωρίζει ότι (α) με την έξοδο από την Ευρωζώνη θα έκλεινε η στρόφιγγα των εξωτερικών πόρων, (β) η επιστροφή στη δραχμή θα οδηγούσε κατά πάσα πιθανότητα στον φαύλο κύκλο υποτιμήσεων και πληθωρισμού και εν τέλει σε μια ακόμα σκληρότερη λιτότητα (γ) δεν εξαλείφει τις διαρθρω- τικές υστερήσεις της χώρας και (δ) σε τέτοιες διεργασίες πληρώνουν τον λογαριασμό οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες! Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τις χαοτικές καταστάσεις που θα προκαλούσε μεταβατικά η παντελής έλλειψη προετοιμασίας για την έξοδο από την Ευρωζώνη, για την οποία φαίνεται ότι έγιναν απλώς ασκήσεις επί χάρτου.
– Είναι γενικά παραπλανητικό, μολονότι δεν παραβλέπουμε κάποιες αναλογίες, να συγκρίνεται η Δήλωση της Συνόδου Κορυφής με τη Συνθήκη των Βερσαλλιών η οποία τότε επέβαλε στη Γερμανία τεράστιες αποζημιώσεις για τις καταστροφές που προκάλεσε στους γείτονες, ενώ η Σύνοδος Κορυφής προβλέπει αντίθετα την αποκατάσταση της ομαλής ροής δανείων και δωρεάν βοήθειας στην Ελλάδα.
– Ο χαρακτηρισμός της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής ως «πραξικόπημα»είναι, κατά την άποψή μας, παραπλανητικός και δεν διευκολύνει τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, καθώς εμποδίζει την ορθολογική συζήτηση για συγκεκριμένα μέτρα και μεταρρυθμίσεις, όπως είναι ο νέος κώδικας πολιτικής δικονομίας και η ένταξη της χώρας στο ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την εξυγίανση των τραπεζών. Η Δήλωση εκείνη έχει υπογραφεί από την ελληνική κυβέρνηση μετά από προηγούμενη εξουσιοδότηση της Βουλής για διαπραγμάτευση με μεγάλη πλειοψηφία, και κυρώθηκε από τη Βουλή με νόμο! Η Βουλή ψήφισε επίσης τους νόμους με τα προαπαιτούμενα και θα ψηφίσει την τελική συμφωνία (δανειακή σύμβαση και μνημόνιο) με τον ΕΜΣ. Εκτός τούτου, υπήρχε εναλλακτική επιλογή η οποία θα οδηγούσε σε παράταση του αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις, με πιθανές εκβάσεις την άτακτη χρεοκοπία και την έξοδο από την Ευρωζώνη, την οποία κυβέρνηση και πλειοψηφία στη Βουλή και – όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις – η κοινή γνώμη απέρριπταν.
Ύφεση εως 4% και πρωτογενές έλλειμμα 1% το 2015 
Πάντως, εκτός της ύφεσης, οι συντάκτες προβλέπουν επιστροφή και στα πρωτογενή ελλείμματα που ανοίγει την πόρτα για νέα δημοσιονομικά μέτρα. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «το πρωτογενές πλεόνασμα εξαλείφτηκε.
Μάλιστα, αναμένεται να έχουμε πρωτογενές έλλειμμα πράγμα βέβαια που επηρεάζει άμεσα τις δανειακές ανάγκες, το χρέος και τη βιωσιμότητά του. Κατά την Επιτροπή, το 2015 μπορεί να καταγραφεί τελικά πρωτογενές έλλειμμα της τάξης 1% του ΑΕΠ». Επίσης, σημειώνεται ότι:
– το 2015 θα «κλείσει» με ύφεση 2% εως 4% που θα συνεχιστεί και το 2016 με 0,5% εως 1,75%.
– η ζημιά στην ελληνική οικονομία θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες καθώς «η συμφωνία της 12.7.2015 δεν πρόκειται να αποκαταστήσει αμέσως την εμπιστοσύνη στην ελληνική πολιτική και στις τράπεζες. .. ούτε θα καταργηθούν σύντομα οι κεφαλαιακοί έλεγχοι που δυσκολεύουν τις οικονομικές δραστηριότητες και την επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ομαλότητα.
– Οι καθυστερήσεις από το φθινόπωρο του 2014 εως τον Ιούλιο του 2015 προκάλεσαν απώλειες στο ΑΕΠ, αύξηση ανεργίας, χειροτέρευση των προοπτικών της χώρας για τα επόμενα 3-5 έτη και τροφοδότησαν αντιλήψεις σε εσωτερικό και εξωτερικό ότι η Ελλάδα είναι αποτυχημένο κράτος
– Τα δημόσια φορολογικά έσοδα είναι σε ελεύθερη πτώση. Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου είναι κάτι περισσότερο από δραματικά
Δεν πλήρωσαν οφειλές προς ιδιώτες προμηθευτές, αλλά έδιναν 500 εκατ. ευρώ για τα ιπτάμενα σαπάκια
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι οι δημόσιες δαπάνες συρρικνώθηκαν ακόμα περισσότερο κυρίως λόγω στάσης πληρωμών ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς προμηθευτές.
«Από την άλλη πλευρά» τονίζουν οι συντάκτες «έτειναν να προκληθούν νέες δαπάνες, όπως έκτακτες επιχορηγήσεις (πχ στην ΕΒΖ) και έκτακτες «αμυντικές δαπάνες» (500 εκατ. ευρώ για την «αναβάθμιση» αεροσκαφών).

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

ΑΣΥΛΛΗΠΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ

Το ζήτημα του Ελληνικού χρηματιστηρίου αποτελεί μια πρόκληση ενώ  διαπιστώνεται ότι η ζημιά, που έχει προκληθεί είναι τεράστια.

Οι διαφορετικές απόψεις για το πότε και πως θα ανοίξει το χρηματιστήριο και η αδικαιολόγητη αργοπορία της ΕΚΤ προκειμένου να αποφασίσει στις εκκλήσεις των θεσμικών παραγόντων στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή απαξίωσή του. 
Κάποιοι μιλούν και για μείωση της αξίας του στο 50% αυτής που έκλεισε στις 29 Ιουνίου, τελευταία ημερομηνία λειτουργίας του.
Δηλαδή εκτιμάται ότι η πραγματική χρηματιστηριακή αξία,  που αντπιπροσωπεύει ο γενικός δείκτης του χρηματιστηρίου βρίσκεται στις 300 - 400 μονάδες!!!!!
Αυτή την τιμή είχε ο γενικός δείκτης  το 1989!!!!!!!!

Με άλλο πρίσμα βλέπει ο τραπεζικός παράγοντας, ο οποίος έχει την άποψη να ανοίξει στις 3 Αυγούστου. Να δοθεί ο χρόνος να προετοιμαστεί για το άνοιγμα, το οποίο αναμένεται εξαιρετικά επιθετικό στις πωλήσεις ενώ αναζητούνται οι αγοραστές!!!

Με άλλη προσέγγιση αντιλαμβάνονται η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (κ. Μποτόπουλος), ο οποίος θεωρεί ότι πρέπει να ανοίξει ακόμη και αύριο.

Οι χρηματιστές μη έχοντας κοινή θέση ισχυρίζονται ότι το χρηματιστήριο πρέπει να ανοίξει την Πέμπτη ή την Παρασκευή.

Υπολογίσιμο μέγεθος είναι και η περίπτωση της συμμετοχής των ξένων. Άλλοι ισχυρίζονται ότι δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αρχή αλλά σταδιακά και άλλοι εξ αρχής να συμμετέχουν.

Με αυτά τα δεδομένα,όπως γράψαμε και πριν λίγο, ο κίνδυνος υποβάθμισης του ΧΑΑ είναι μεγάλος και θα μεγαλώνει όσο συνεχίζεται η κατάσταση αυτή κυρίως από τον MSCI.

Ένα είναι γεγονός, αναμφισβήτητο. 
Η Ελληνική χρηματιστηριακή αγορά έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. Οι ζημιές που έχουν υποστεί άπαντες, χρηματιστές, τράπεζες, εταιρείες, εισηγμένες και εργαζόμενοι όπως και όλοι οι θεσμικοί, που εργάζονται και στηρίζουν είναι τεράστιες. Το έχουμε ξαναγράψει αλλά δεν είναι δυνατόν να το αφήσει κανείς όταν και μόνο ο αριθμός των εργαζομένων στον χώρο αυτό υπερβαίνει τις 10000 ανθρώπους.

Και ερωτάται ο κ. Λαφαζάνης, θα βρει δουλειά σ΄αυτούς τους εργαζόμενους; Ο κ. Στρατούλης θα φροντίσει να ασφαλίσει αυτούς τους εργαζόμενους; 
Θυμίζουμε παλαιότερες κάποιες στιγμές όπου όταν κάποια εταιρεία απέλυε 100 ανθρώπους, μόνο που δεν έκλαιγε ο κ. Λαφαζάνης. Τώρα με τους πάνω από 10000 εργαζόμενους, που θα χάσουν την δουλειά τους τι θα κάνει ο κ. Λαφαζάνης;
Βέβαια, η αριστερή πλατφόρμα δεν έχει συγγενική σχέση με χρηματιστηριακές αγορές. Έχει σχέση μόνο με ριφιφί και τύπωμα νέου νομίσματος αλλά με την οικονομική στήριξη άλλων.
Ο κ. Βαρουφάκης  θα μας ανακαλύψει κάτι για την περίπτωση αυτή. Για τους μισθούς και τις συντάξεις είχε επινοήσει τα IOUS, για την χρηματιστηριακή αγορά τι θα μας προτείνει;

Ένα ακόμη στοιχείο θα δώσουμε. 
Τα τελευταία τρία χρόνια οι τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν τρεις φορές. Για να μειώσουν τα κόστη και με την προοπτική καλύτερων ημερών οι τράπεζες είχαν εκδώσει τίτλους (WARRANTS), που διαπραγματεύονταν όλο αυτό το διάστημα όπως και οι κανονικοί τίτλοι των τραπεζών.

Οι τίτλοι των τραπεζών έχουν κάποια αξία ή αν θέλετε θα διατηρήσουν κάποια τιμή και με τα σημερινά δεδομένα. Αυτοί, όμως, οι τίτλοι τι αξία έχουν σήμερα;  
ΚΑΜΙΑ, ΜΗΔΕΝΙΚΗ!!!

Χάθηκαν δισεκατομμύρια ευρώ από ξένους και από Έλληνες επενδυτές. 

Να σημειώσουμε, δε, ότι στο Ελληνικό χρηματιστήριο βρίσκονταν και συναλλάσσονταν καθημερινά πάνω από 1300 ξένοι μεγάλοι επενδυτές ενώ το εγχώριο χρηματιστηριακό σύστημα  απασχολούσε έναν τεράστιο αριθμό εργαζομένων με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, με ειδικεύσεις σε ειδικά θέματα που μόνο η Ευρωπαϊκή και Αμερικανική αγορά έχει το προνόμιο να απασχολεί. Όλα αυτά τα Ελληνόπουλα, που σπούδασαν, επένδυσαν στην εκπαίδευσή τους, στην παιδεία τους θα πάρουν τα πραγματάκια τους και θα ξενιτευτούν. Ήδη μεγάλος αριθμός νέων, που είχαν επενδύσει σ΄αυτό τον τομέα βρίσκονται στο δρόμο για την Ευρώπη.
Κι ο κ. Λαφαζάνης θα μας θυμίσει ότι τα Ελληνόπουλα έφυγαν από την Ελλάδα κατά χιλιάδες. Αυτά όμως δεν θα τα πει γιατί απλά ούτε τα ξέρει ούτε ασχολείται ούτε και ενδιαφέρεται.
Ας έλθει να ρωτήσει όμως εμάς να μάθει και να του δείξουμε την πραγματικότητα που διαμόρφωσε αυτός και κάποιο άλλοι.

Το Ελληνικό χρηματιστήριο ήταν ένα μικρό γρανάζι της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Τώρα κινδυνεύει να απομονωθεί πλήρως, να γυρίσει η αγορά μας 30 χρόνια πίσω!!!!

Γι΄αυτά υπάρχουν ευθύνες; Κι αν υπάρχουν ποιος θα τις αναλάβει; Με ποιο τρόπο;

Αυτά που γράψαμε εδώ στις λίγες αυτές γραμμές είναι ένα τίποτα μπροστά στην πραγματικότητα που βιώνει η αγορά, οι εργαζόμενοι, οι εταιρείες, εισηγμένες και μη, οι τράπεζες, τα στελέχη!!!
Η πίκρα, η απογοήτευση και ο θυμός δεν μπορεί να περιγραφεί εδώ, σ΄αυτό τον μικρό χώρο.

Αυτό που έχουμε κατανοήσει είναι ότι το σκηνικό που στήνεται γενικώς για την οικονομία μάλλον στοχεύει στην μόνιμη στήριξη της εξαρτημένης εργασίας μέσα  από τον δημόσιο τομέα και μόνο για να μπορεί να χειραγωγείται για να μπορεί να πειθαρχεί στις επιθυμίες της εξουσίας.

Έτσι αντιλαμβάνεται η Ελληνική τρόϊκα Λαφαζάνης-Βαρουφάκης-Κωνσταντοπούλου την αγορά και την εργασία!!!! 

Κρατισμός με τα όλα του!!!

ΚΟΙΝΗ ΘΕΣΗ ΔΥΟ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ

Διχασμένες οι απόψεις των στελεχών της χρηματιστηριακής αγοράς για το άνοιγμα του χρηματιστηρίου. Σήμερα δημοσιεύονται μια κοινή θέση δυο έμπειρων χρηματιστών, του κ. Αλ. Μωραϊτάκη, πρώην πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ και του κ. Αλ. Σίνου διευθύνων σύμβουλος της χρηματιστηριακής εταιρείας Solidus ΑΕΠΕΥ.
Παραθέτουμε την κοινή θέση των δυο χρηματιστών.

«Το διεθνοποιημένο ελληνικό χρηματιστήριο όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα έχει τελειώσει. 
Όσο διαρκούν τα capital controls δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε ένα χρηματιστήριο με σημαντική συμμετοχή ξένων επενδυτών. 
Όσοι έχουν διαβάσει προσεκτικά τις διάφορες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει το Υπουργείο Οικονομικών καταλαβαίνουν ότι τα capital controls εφαρμόζονται στην Ελλάδα με ιδιαίτερη αυστηρότητα - τουλάχιστον στην αρχική τους μορφή. 
Ο λόγος πολύ απλός.
Η κυβέρνηση εξάντλησε όλη την ρευστότητα του συστήματος και δεν υπάρχει μία… 
Όσο για το Χ.Α. δεν αποτελεί την πρώτη της προτεραιότητα. 
Η κυβέρνηση θα προσπαθήσει πρώτα να βάλει σε λειτουργία την οικονομία που έχει παραλύσει και μετά την αγορά του ΧΑ. 
Δεν υπάρχει περίπτωση να ανοίξει το ΧΑ με εκροές χρημάτων προς το εξωτερικό. 
Ακόμα και αν άνοιγε θα έμενε ανοικτό για λίγες μέρες μόνο. 
Πολύ γρήγορα θα το ξαναέκλειναν γιατί απλά δεν θα υπήρχαν τα λεφτά για να εκκαθαριστούν οι πωλήσεις των ξένων. 
Εκτός και αν άνοιγε μόνο με πωλητές οπότε τότε θα έπεφτε χωρίς πράξεις - η αγορά θα ήταν ανοιχτή τυπικά αλλά ουσιαστικά κλειστή.
Τότε οι μόνοι κερδισμένοι θα ήταν αυτοί που έχουν θέσεις short στα παράγωγα του Σεπτεμβρίου.
Οι short βιάζονται όπως βιαζόντουσαν να το ανοίξουν και πριν από 15 ήμερες. 
Το Χρηματιστήριο δεν θα μπορούσε να ανοίξει και δεν άνοιξε. 
Η αγορά χρειάζεται χρόνο αντίθετα με τους shortaκηδες. 
Το Χρηματιστήριο πρέπει να ανοίξει σταδιακά, θα μπορούσε αρχικά να λειτουργήσει σαν μια κλειστή αγορά με εισροές και εκροές εντός του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. 
Με την εκκαθάριση να γίνεται μόνο από έλληνες θεματοφύλακες και τα λεφτά να μην μπορούν να κατατεθούν στο εξωτερικό όπως ισχύει και για τους Έλληνες. 
Να λειτουργήσει δηλαδή εντός των capital controls. 
Μια αγορά κλειστή και όχι διεθνοποιημένη.
Με μικρό τζίρο εννοείται. 
Αγορά κουτσή και στραβή - αλλά αγορά. Μόνο για τα χρήματα και τους τίτλους εντός Ελλάδος και εννοείται με παράλληλη αναστολή της διαπραγμάτευσης για τις υπό ανακεφαλαιοποίηση τράπεζες. 
Όλα θα πρέπει να γίνουν σταδιακά. 
Με μικρά βήματα. 
Όσο προχωράει η συμφωνία με τους δανειστές να γίνονται βήματα ανοίγματος της αγοράς…

Οι χρηματιστές 
Αλέξανδρος Μωραϊτάκης, Αλέξανδρος Σίνος

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

Το Ελληνικό χρηματιστήριο παραμένει κλειστό διανύοντας την 22α ημέρα της αναγκαστικής αργίας.
Για το Ελληνικό χρηματιστήριο δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Έχει συμβεί και άλλες φορές να παραμένει κλειστό όχι όμως για τους ίδιους λόγους.

Αυτή την φορά η αναγκαστική αργία επεβλήθη παράλληλα με την απόφαση να τεθούν σε έλεγχο διακίνησης κεφαλαίων όλες οι τράπεζες.

Είναι εύκολο να αποφασίσει κανείς να κλείσει το χρηματιστήριο; Ασφαλώς όχι κάτω από συνήθεις συνθήκες. Η περίοδος που διανύουμε είναι εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη σχετικά με την Ελληνική οικονομία και την βιωσιμότητα του τραπεζικού συστήματος.

Τις τελευταίες ημέρες γίνονται προσπάθειες να επανεκινήσει το χρηματιστήριο αλλά πάντα εμφανίζονται εμπόδια. Παρ΄όλο που όλοι συμφωνούν ότι η χρηματιστηριακή αγορά πρέπει να ανοίξει διάφοροι λόγοι το κρατούν  κλειστό.

Όσο όμως παραμένει κλειστό τόσο αυξάνει ο κίνδυνος να υποβαθμιστεί από οίκους αξιολόγησης.
Σήμερα το ΧΑ βρίσκεται στη κατηγορία των αναδυόμενων αγορών. Η καθυστέρηση της επαναλειτουργίας του και το ενδεχόμενο της υποβάθμισής του θα το φέρουν 25 χρόνια πίσω ενώ θα καταταγεί σε μια ιδιαίτερη κατηγορία, κατηγορία απομόνωσης με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό και κατανοούμε τι μπορεί να σημαίνει.

Θα θυμίσουμε, σε όσους γνωρίζουν την αγορά,  στο παρελθόν έγιναν έντονα μεγάλες προσπάθειες το Ελληνικό Χρηματιστήριο να κατακτήσει την σημερινή του κατηγορία. 

Αν τελικά υποβαθμιστεί θα αποτελέσει ένα ακόμη  πλήγμα για την αγορά.

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

Η σημερινή εικόνα της κυβέρνησης λίγο ως πολύ είναι γνωστή. Γνωστή από τις ειδήσεις, που τελικά κι αυτές οι δημοσιογραφικές κινήσεις είναι εξαιρετικά αργές μπροστά στις εξελίξεις στο πολιτικό παρασκήνιο.

Σήμερα η δικαιοσύνη αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την διερεύνηση της υπόθεσης Βαρουφάκη. Κι αυτό προήλθε από δύο εισαγγελικές παραγγελίες η μια από δικηγόρο ελεύθερο επαγγελματία και η άλλη από ένα αιρετό τον κ. Απόστολο Γκλέτσο, δήμαρχο Στυλίδας και επικεφαλής του κόμματος, Τελεία.

Αν δεν είχαμε αυτές τις πρωτοβουλίες ασφαλώς δεν θα γίνονταν τίποτα, όλα θα έτρεχαν κανονικά ως συνήθως στα πολιτικά δρώμενα. Θα δούμε μάλιστα αν η δικαιοσύνη θα αναλάβει τις ευθύνες της ή θα μεταφέρει την υπόθεση στη Βουλή, εκεί όπου είναι πολύ γνωστό από πολλές άλλες περιπτώσεις πόσο ΄΄αντικειμενικά'' και ''υπεύθυνα΄΄ θα αντιδράσει το κατεστημένο πολιτικό σύστημα.

Είναι φανερό ότι ο κλοιός γύρω από τον Πρωθυπουργό στενεύει, περιορίζεται αργά μεν αλλά σταθερά. 

Στο τρίγωνο του διαβόλου Βαρουφάκης-Λαφαζάνης-Κωνσταντοπούλου είναι εντελώς αποκλεισμένος ο Πρωθυπουργός. Εκείνος στο μέσον προσπαθώντας να βρει ισορροπίες, γέφυρες, που δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται οι τρεις πλευρές.
Ο κ. Τσίπρας δέσμιος μιας ιδεοληπτικής αντίληψης της αριστεράς, οδηγός μιας ομάδας αναρχοαυτόνομων. ασυντόνιστων και ελεύθερων σκοπευτών κέρδισε τις εκλογές του Ιανουαρίου την στιγμή που ούτε έτοιμος ήταν ούτε και το πίστευε.
Οι πολιτικές δυνάμεις - συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ συντονίστηκαν προεκλογικά στο πρόσωπο του κ. Τσίπρα με μοναδικό σκοπό την κατάληψη της εξουσίας. Υπήρχε σχέδιο σ΄αυτές τις συνιστώσες. Ο Πρωθυπουργός και ο ΣΥΡΙΖΑ, ως κόμμα, δεν είχε κανένα πρόγραμμα, κανένα στόχο. Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης αποτελούσε μια απλή έκθεση ιδεών, τουλάχιστον γι΄αυτούς που γνωρίζουν στοιχειώδη οικονομικά. Παρ΄όλα αυτά ο λαός επέλεξε, παρασύρθηκε και γιατί όχι βέβαια. Όταν μάλιστα έφαγε το ξύλο της αρκούδας στα εισοδήματά του επί μια τριετία δεν θα κυριαρχούσε η αγανάκτηση και ο θυμός; 
Ναι, αλλά ο θυμός δεν είναι η κατάλληλη συναισθηματική κατάσταση ή ψυχολογική ηρεμία για να εκτιμήσει ορθά και να επιλέξει αντικειμενικά.

Είναι μια αλήθεια ότι κανείς δεν μπορούσε να εκτιμήσει τις εξελίξεις που θα συνέβαιναν σε εξ μήνες. Που να φανταστεί ότι ένας ΥΠΟΙΚ θα λειτουργούσε μ΄αυτό τον μυστήριο τρόπο, που να φανταστεί ότι η πρόεδρος της Βουλής, επιλογή του Πρωθυπουργού θα ίδρυε το δικό της βιλαέτι μέσα στην Βουλή με το κύρος του αξιώματος που της δόθηκε, που να φανταστεί ότι αυτή η αριστερή πλατφόρμα, μειοψηφία ακόμη και μέσα στο κόμμα, που κυβερνά, θα επέφερε πλήγμα στην διακυβέρνηση της χώρας προσπαθώντας να αναπτύξει πρωτοβουλίες επαναστατικής, ριζοσπαστικής αριστεράς ώστε  και με την ...βία θα επέβαλε τις δικές της πολιτικές;

Και το ερώτημα είναι:
Ποιος έδωσε την νομιμοποίηση σ΄αυτές τις συνιστώσες να ενεργούν μ΄αυτές τις μεθόδους; Από που πηγάζει η νομιμοποίηση που ανέλαβαν όλοι της αριστερής πλατφόρμας να μιλούν για αλλαγή νομίσματος άρα και έξοδο από την ευρωζώνη;
Ο κ. Βαρουφάκης από που έπαιρνε εντολές να ενεργεί έτσι για λογαριασμό της κυβέρνησης και του Ελληνικού λαού; 
Πως η κ. Κωνσταντοπούλου αντιλαμβάνεται την διαχείριση των θεμάτων του κοινοβουλίου; 

Διαφαίνεται ότι και οι τρεις αυτές συνιστώσες συγκλίνουν σε ένα σημείο στο βάθος του χρόνου, στην αλλαγή του χαρακτήρα του πολιτικού μας συστήματος. Στόχος είναι να επιβληθεί άλλου είδους δημοκρατία.
Ο κ. Λαφαζάνης, χθες στην ομιλία του, το είπε ξεκάθαρα, η κυβέρνηση πρέπει να εθνικοποιήσει  το τραπεζικό σύστημα. 
Που εφαρμόζεται σήμερα ένα παρόμοιο σύστημα; Σε δυο σημεία στον πλανήτη, στην Βενεζουέλα από το 1991, με τον Ούγκο Τσάβες και σήμερα με τον διάδοχό του Μαδούρο και στην Βόρεια Κορέα. 
Και για να μην τα περιγράφουμε εμείς τι συμβαίνει σ΄αυτές τις δυο χώρες ανοίξτε ένα υπολογιστή και βρείτε στοιχεία διαβίωσης στα δυο αυτά πολιτεύματα. Είναι πάρα πολύ εύκολο.

Τα τρία αυτά ΄΄σωματεία΄΄ στο ΣΥΡΙΖΑ από που αντλούν τις πρωτοβουλίες αυτές και δεν αφήνουν την υπόλοιπη κυβέρνηση να λειτουργήσει; 

Η κοινωνία θα μπορούσε να ανοίξει, να ανεχθεί ίσως και να το επιθυμούσε την μετάβαση από την αστική δημοκρατία σε άλλου τύπου (δεν ξέρουμε ακριβώς ποιου τύπου δημοκρατία).
Δεν έμαθαν όμως οι τρεις αυτές συνιστώσες ότι οι κοινωνίες δεν είναι πάντα έτοιμες να δεχθούν τέτοιες μεταβολές όταν μάλιστα έρχονται και από μια πενταετία ασφυκτικής λιτότητας και με τις αντοχές της να έχουν ξεπεράσει τα όριά της.
Και στο τέλος - τέλος ρωτήθηκε η κοινωνία για κάτι τέτοιο; Αντίστροφα μάλιστα έχει καταγραφεί πολλές φορές η βούληση του λαού. Η επιθυμία του είναι να παραμείνει στο καθεστώς της αστικής δημοκρατίας, εντός του ευρώ και εντός της ευρωζώνης και εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αν οι τρεις αυτές συνιστώσες εξακολουθούν να μην το αντιλαμβάνονται όλοι οι υπόλοιποι οφείλουν να προετοιμάζονται για να δεχθούν ακόμη και βίαιες ενέργειες από τις συνιστώσες  της κυβέρνησης.

Η χώρα κινδυνεύει άμεσα από πολλές πλευρές. Δεν κινδυνολογούμε, είναι αλήθειες και το βλέπουμε είναι μπροστά μας τα γεγονότα.

Αν ήθελαν αυτές οι συνιστώσες να προσφέρουν στον τόπο, στην χώρα πρέπει να στοιχιθούν πίσω από τον πρωθυπουργό, να στηρίξουν την προσπάθειά του να επιτύχει μια όσο πιο καλό συμφωνία γίνεται και στην συνέχεια, αν επιθυμούν, να ανοίξουν το κεφάλαιο αλλαγή της δομής του πολιτεύματος ας το κάνουν. Τώρα δεν είναι καιρός γι' αυτά ενώ με αυτές τις ενέργειες μάλλον υπονομεύουν το μέλλον της χώρας και την οδηγούν σκόπιμα σε άγνωστα χωράφια.

Ας σκεφθεί κανείς πόσο μεγάλες  οικονομικές υποχρεώσεις έχει να αντιμετωπίσει η Ελληνική οικογένεια στο αμέσως προσεχές διάστημα, μέχρι τον Σεπτέμβριο. Τεράστιες!! 
Πώς θα ανταποκριθεί όταν έρχεται από μια εξοντωτική πενταετία;
Μήπως τελικά οι τρεις αυτές συνιστώσες ετοιμάζονται για το αμέσως προσεχές αυτό διάστημα όταν οι συνθήκες θα είναι πιο ώριμες να εντείνουν τις δράσεις τους; Η φτώχεια είναι ένας παράγοντας που μπορεί να λειτουργήσει θετικά για εκείνους. Άλλωστε το διατυπώνουν οι ίδιοι, εκπροσωπούν τους..... .....φτωχούς!!!
   
Κανείς δεν θα ήθελε να βρεθεί στην θέση του κ. Τσίπρα. Πέραν του διαβολικού τριγώνου Βαρουφάκης-Λαφαζάνης-Κωνσταντοπούλου, βρίσκεται  ανάμεσα και σε δυο βαριά εμπόδια, την νέα συμφωνία με τα προβλήματα της κοινωνίας σε ένταση και από την άλλη, την κυβέρνησή του, τον ίδιο της τον εαυτό, την σύνθεσή της, την δομή της, την βιωσιμότητά του.

Ο Πρωθυπουργός οφείλει να λύσει το πρόβλημα το γρηγορότερο. Άμεσα θα λέγαμε. Κάθε καθυστέρηση  κοστίζει και ανεβάζει τον κίνδυνο για την χώρα.
Θεωρούμε ότι ο Πρωθυπουργός έχει τις θετικές  προθέσεις, έχει την γνώση τώρα, έχει το κύρος, έχει την στήριξη όλων των υπολοίπων, έχει σε μεγάλο μέρος την κοινωνία μαζί του απαιτείται να αποφασίσει, κάτι που μέχρι στιγμής λείπει.

Ο κ. Τσίπρας νομίζουμε ότι είναι πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να γίνει Πρωθυπουργός της Ελλάδος, Πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων κι αυτό απαιτεί ΑΠΟΦΆΣΕΙΣ ίσως και ρήξεις με το παρελθόν του, με τους συντρόφους του που συμπορεύθηκαν στο παρελθόν. ΄Όμως ο εθνικός ηγέτης είναι πάνω από αγκυλώσεις και μάλιστα στρεβλές, πλήρης ιδεοληψιών. 
Οφείλει να είναι οδηγός της χώρας όχι ενός κόμματος. Έτσι θα ξεχωρίσει.

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟ ΤΕΛΙΚΟ.....ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ....ΟΔΥΝΗΡΟ.....

Μόνο σε υπανάπτυκτες χώρες μπορεί να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα. 
Πέραν των δημοσιευμάτων, των ειδήσεων, των συμπεριφορών και οτιδήποτε άλλο υπάρχει μια και μόνο μια αλήθεια, η κατάσταση της χώρας, για την οποία ουδείς λόγος γίνεται από τα κυβερνητικά στελέχη. 
Όλοι οι παραγωγικοί φορείς της χώρας έχουν βγει στα κάγκελα, θεσμικά όργανα της αγοράς προσπαθούν αγωνιωδώς να κρατήσουν την δουλειά τους και να επηρεάσουν ή να ερευνήσουν ακόμη και να βοηθήσουν την κυβέρνηση. 
Όλοι στηρίζουν την κυβέρνηση για όλους τους λόγους που μπορεί να επικαλεστεί κάποιος, η κοινωνία να στηρίζει και να υπομένει.
Καμιά διάκριση σε αριστερούς δεξιούς κεντρώους και δεν ξέρω τι άλλο 
ένα ζήτημα κυριαρχεί στην αγορά, σώστε την χώρα, κυβερνήστε, αποφασίστε, δουλέψτε....!!!
Στο τιμόνι της χώρας βρίσκεται μια κυβέρνηση που δεν έχει την στήριξη του κόμματος της αλλά στηρίζεται κοινοβουλευτικά από την....αντιπολίτευση, νομιμοποιείται κοινοβουλευτικά από την αντιπολίτευση, που από μόνη της εκείνη είναι αδύναμη και σκελετωμένη.
Μια κυβέρνηση ΄΄αριστερού κορμού΄΄ συμπληρωμένη με ολίγον από κρουπούσκουλα δεξιά στοιχεία, χωρίς ιδεολογική ταυτότητα αλλά με κοινοβουλευτική παρουσία άρα κοινοβουλευτικά νόμιμα!!

Κι όμως η κυβέρνηση ούτε δουλεύει ούτε κυβερνά ούτε παράγει ούτε ακούει ούτε ανταποκρίνεται. Ασχολείται με τον εαυτό της και μόνο.
Ζει στον κόσμο της αντιπολιτευτικής περιόδου της πριν αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας. Τα ζητήματα που αντιμετωπίζει είναι μοναδικά για εκείνη, ο εσωτερικός συσχετισμός των πολιτικών δυνάμεων, οι συσκέψεις των οργάνων του κόμματος, οι επιρροές της μιας της άλλης πλατφόρμας και τώρα εμφανίζονται και τα τραγικά γεγονότα του παρασκηνίου με τον κ. Βαρουφάκη.
Είναι σαφές ότι χτίζονταν ή και ακόμη να χτίζεται κανείς δεν διαβεβαιώνει για το αντίστροφο, ένα παρακράτος, ένα δεύτερο κράτος, μια καρικατούρα κράτους, μια εικονική πραγματικότητα όπου ζουν ή θέλουν να ζουν ή θέλουν να ζήσουν κάποιοι κι αυτοί οι κάποιοι είναι και οι λίγοι και οι άσχετοι, δυστυχώς.
Ένα ερώτημα κυριαρχεί στο μυαλό μου, σε τι διαφέρει η εριστερή πλατφόρμα από το ΚΚΕ; Γιατί το ΚΚΕ δεν συμφωνεί με τις επαναστατικές μεθόδους αυτής της αριστερής πλατφόρμας του κυβερνόντος κόμματος; 
Σκεφτείτε, το ΚΚΕ δεν θέλει τους αριστερούς του ΣΥΡΙΖΑ, που εκφράζουν την ριζοσπαστική αριστερά μάλιστα. 
Πού να φανταστεί κανείς ότι θα βλέπαμε, θα ζούσαμε εν τοις πράγμασι, τις θεωρίες Μπουχάριν!!!
'Όμως ο Ελληνικός λαός  ψήφισε, θα πει κάποιος. Σεβαστό, όχι, όμως αλάνθαστο!!


Πουθενά στον κόσμο, στον πλανήτη δεν συμβαίνουν παρόμοια πράγματα. Ίσως σε υπανάπτυκτες χώρες, όπου κυβερνούν άνθρωποι παρά την θέληση του λαού. Εκεί μπορεί να συμβαίνουν ίσως και χειρότερα. 
Όμως εμείς εδώ (θέλουμε να πιστεύουμε) δεν είμαστε στην Αφρική, είμαστε στην περισσότερο πολιτισμένη ήπειρο του πλανήτη, είμαστε μέλος μιας ευρείας δημοκρατικής κοινότητας, είμαστε μέλη πολλών παγκόσμιων οργανισμών που εκφράζουν πολιτισμό, ειρήνη, δημοκρατία, δημιουργία, σεβασμό και δικαιοσύνη (όσο είναι δυνατόν σε ανθρώπινα πλαίσια).
Πως, λοιπόν, είναι δυνατόν να αρχίζουν διαπραγματεύσεις με τους εταίρους μας προκειμένου να μας χρηματοδοτήσουν, να χρεωθούμε ακόμη μια φορά και η κυβέρνηση να μην ασχολείται με αυτά τα καυτά ζητήματα και να ασχολείται με τον κ. Βαρουφάκη, τον κ. Λαφαζάνη, την αριστερή πλατφόρμα, τον υπαρχηγό του κ. Λαφαζάνη, την κ. Μακρή, τον κ. Λεουτσάκο και τόσους άλλους;

Μας είναι αδιανόητο να το πιστέψουμε. 
Ο κ. Πρωθυπουργός σήμερα το βράδυ θα παραστεί και έχει προετοιμαστεί να δώσει μια ....εσωκομματική μάχη χωρίς να έχουμε καταλάβει γιατί; Φοβερό, τελικά όταν την Παρασκευή έρχεται μια τετράδα ΄΄χασάπηδων΄΄ με τους οποίους δεν θα ξεμπερδέψουμε εύκολα ούτε σε πέντε χρόνια!!!! 

Τρελές σκέψεις, τρελές σχέσεις, ανεξήγητες ενέργειες, αποξενωμένες από το λαό, αδιάφορες για εκείνον.

Εμείς με ένα τρόπο μπορούμε να δικαιολογήσουμε αυτή την εικόνα. 

Πίσω απ΄όλα αυτά κρύβεται μεγάλο παρασκήνιο, μεγάλα συμφέροντα, ακατανόητα για τον λαό και για μας, κρύβεται απόλυτη σκοπιμότητα αποπροσανατολισμού της σκέψης και του ενδιαφέροντος του πολίτη απ΄αυτά που βλέπει και αισθάνεται ή θα του επιβληθούν.

Κάτι παίζεται εξαιρετικά μεγάλο, που τελικά είναι πιθανό  να μην μάθουμε ποτέ ή θα το μάθουν οι επόμενες γενιές.

Τελικά μπορούμε να αναφωνήσουμε: 
Ουάου, πρώτη φορά αριστερά!!! Εκπλήξεις και πρωτόγνωρα πράγματα!! Με πλούσια δημοκρατία, με ΄΄μπουκαρίσματα΄΄ τύπου ριφιφί (!!!) στα νομισματοκοπεία, με δεύτερα νομίσματα, με υποκλοπές όχι απλά συνομιλιών, χαμηλοί στόχοι. Υποκλοπές προσωπικών δεδομένων και άνω, φορολογικών στοιχείων και όχι μόνο μέχρι εκεί αλλά και χρήση τους κατά την βούληση των κλεφτών!!!

Πιο προχωρημένα, εκμετάλλευση των δεδομένων σύμφωνα με την βούληση των λίγων, των αφανών και μυστήριων τύπων, (ορθογραφικά ή ανορθόγραφα γραμμένα τα ονόματά τους), χωρίς γραβάτες, ευκατάστατοι, με καταθέσεις στο εξωτερικό(!!)  επιλογής του νέου πολιτικού κατεστημένου, που χτίστηκε εν ριπή οφθαλμού!!! Η εξουσία στα χέρια άγνωστων, άσχετων, σκοτεινών τύπων, διορισμένων με συγκεκριμένα καθήκοντα από την εξουσία, που δεν ξέρουμε ακόμη αν όλα αυτά είναι με τις ευλογίες του Πρωθυπουργού της χώρας, που συζητά με τους εταίρους μας, Ολάντ. Μέρκελ και άλλους, πουλώντας άλλη εικόνα απ΄αυτή που αναπτύσσεται στο παρασκήνιο.

Είναι πρόκληση τελικά να συμβαίνουν τόσα πολλά, περίεργα, επικίνδυνα και παράνομα πράγματα και η κυβέρνηση να μην διαψεύδει στοιχειωδώς, να μην παίρνει καν θέση, να βγαίνουν κάποια στελέχη του περασμένου αιώνα και να θεωρούν όλους βλάκες και ηλίθιους με την τεκμηρίωση, που διαθέτουν δημόσια από την τηλεόραση και τα ραδιόφωνα.

Και η δικαιοσύνη; Υπάρχει; Είναι εδώ;

Πως γίνονται όλα αυτά.

Σκέφτομαι αν όλα  αυτά γίνονταν όχι και πολύ παλιά, μόλις ένα χρόνο πριν!! Θα υπήρχαν πεζοδρόμια, θα υπήρχαν δένδρα, νεράντζια και άλλα φρούτα εποχής; 
Σίγουρα θα είχαμε κάτι σαν βομβίτσες, κάτι σαν μολότωφ κάτι τέλος πάντων με καταστροφικές συνέπειες στους επαγγελματίες στο κέντρο της Αθήνας.

Είναι τρελό, είναι απίστευτο, είναι οδυνηρό, είναι θλιβερό, είναι παραπλανητικό.....

Ας τελειώσει σύντομα, τουλάχιστον ό,τι και νάναι.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...