Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

ΧΑΛΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

ΑΠΟ ΤΟ aftodioikisi.gr

Σε παραιτήσεις της Α. Ροκοφύλλου από τη θέση της εντεταλμένης συμβούλου Τουρισμού και του Σπ. Σπυρίδωνα από την Επιτροπή Τουρισμού, οδήγησε η (ανεξήγητη;) επιμονή του πειφερειάρχη Γ. Σγουρού να περάσει «εδώ και τώρα» και χωρίς αλλαγές, από το περιφερειακό συμβούλιο, τη σκανδαλώδη σύμβαση των 8,5 εκατ. ευρώ για την τουριστική προβολή της Αττικής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά την υπερψήφισή της σύμβασης μόνον από τους συμβούλους της πλειοψηφίας και τον Γρ. Ψαριανό της ΔΗΜ.ΑΡ., ακόμη και πολλοί από αυτούς που ψήφισαν υπέρ έκαναν λόγο για «πύρρεια νίκη» του περιφερειάρχη, καθώς τα όσα ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της πεντάωρης συζήτησης ήταν αποκαλυπτικά.


Ροκοφύλλου: Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε για site 2 εκατ.


Στην ομιλία της η Άννα Ροκοφύλλου, πρώτη σε σταυρούς περιφερειακή σύμβουλος της παράταξης Σγουρού εξήγησε ότι υποβάλλει την παραίτησή της γιατί αν και αρμόδια δεν υπήρξε καμία συνεργασία της εταιρείας μαζί της («όταν ζήτησα να συνεργαστώ βρήκα κλειστές πόρτες», τόνισε), προβλέποντας ότι «μια εταιρεία που δεν συνεργάστηκε ποτέ με τη διεύθυνση Τουρισμού δεν θα συνεργαστεί ούτε από εδώ και πέρα».
Παράλληλα ζήτησε μετ' επιτάσεως να συγχρονιστούν οι τιμές με τη σημερινή πραγματικότητα: «Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε για ένα site 2 εκατ. ευρώ» και από τα 7 εκατ. ευρώ συνολικά (σ.σ. προ ΦΠΑ) μόνο τα 2 εκατ. να δίνονται σε διαφήμιση. «Κοιτάξτε να αλλάξετε τις δράσεις σας», είπε απευθυνόμενη προς τους δέκα (!) εκπροσώπους της Mc Cann Erickson, προσθέτοντας ότι «δίνονται 1 εκατ. ευρώ για συμμετοχή σε εκθέσεις και ακόμη σχεδόν 1 εκατ. ευρώ για έντυπα τη στιγμή που είναι γνωστό ότι τέτοιου είδους δράσεις έχουν ελάχιστη αποτελεσματικότητα»


Σπ. Σπυρίδων: Τα κόστη είναι μιας άλλης εποχής


Στο ίδιος μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρώην περιφερειάρχης, πρώην δήμαρχος Πόρου και νυν περιφερειακός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Σπ. Σπυρίδων ο οποίος κατήγγειλε ότι «δεν συνεκλήθη ποτέ η Επιτροπή Τουρισμού για το θέμα της τουριστικής προβολής». Μάλιστα, είχε έντονη λογομαχία με τον περιφερειάρχη Γ. Σγουρό όταν ο τελευταίος υποστήριξε ότι η τουριστική προβολή είναι έργο του ΕΣΠΑ και γι' αυτό παρακολουθείται μόνο από τη συγκεκριμένη διεύθυνση (!), τονίζοντας του ότι οι ισχυρισμοί του είναι απαράδεκτοι.


Επιπλέον ο κ. Σπυρίδων στηλίτευσε τα υπέρογκα κόστη που «έχουν σχέση με μία άλλη εποχή όταν οι αμοιβές ήταν τελείως διαφορετικές . Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε 2 εκατ. ευρώ για δράσεις μέσω του Διαδικτύου», είπε χαρακτηριστικά.
Νωρίτερα ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Β. Κικίλιας είχε καλέσει σε όλους τους τόνους τον περιφερειάρχη να αποσύρει τη σύμβαση και να τη φέρει σε ένα μήνα για να ξαναδούν από την αρχή εκπρόσωποι των παρατάξεων κι φορείς του τουρισμού τα κόστη και τις δράσεις. Ωστόσο, η απάντηση του Γ. Σγουρού ήταν αρνητική: «Δεν υπάρχει καμία αναβολή. Αν θέλει η υπουργός (Τουρισμού) ας την απορρίψει».


Γ. Μανώλης: Θα μας κρεμάσει ο κόσμος με τέτοια ποσά


Στο θέμα του κόστους αναφέρθηκε και ο περιφερειακός σύμβουλος και στέλεχος των «Ανεξάρτητων Ελλήνων», Γ. Μανώλης: «Όταν βγήκε στον αέρα αυτός ο διαγωνισμός ήταν άλλη συγκυρία για τη χώρα μας. Είναι δυνατόν να δίνουμε για site 1,5 εκατ. ευρώ; Θα μας κρεμάσει ο κόσμος με τέτοια ποσά», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αμφισβήτησε τις δράσεις της εταιρείας προσθέτοντας με έμφαση: «Μας λέτε ότι θα μας φέρετε δημοσιογράφους από την Ευρώπη. Και που ξέρουμε εμείς ότι δεν θα μας φέρετε πέντε φίλους σας; Μας λέτε ότι θα προβάλετε spot. Σε ποια ΜΜΕ θα γίνει αυτό; Έτσι όπως είναι γραμμένα στην πρόταση δεν είναι μετρήσιμα».
Από την πλευρά του ο περιφερειακός σύμβουλος και νυν βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Αθανασίου που είχε φέρει το θέμα με προ έτους ερώτησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιου άφησε υπονοούμενα για τον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε ο διαγωνισμός επί κρατικού περιφερειάρχη Μπ. Μανιάτη

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

ΑΥΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Αύριο στις επτά, το απόγευμα, θα συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο της πόλης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, Κισσάβου 7.
Η ημερήσια διάταξη πλούσια αλλά και με αρκετά σοβαρά θέματα.

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

ΦΩΤΙΑ ΧΘΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΕ ΤΑΒΕΡΝΑ ΣΤΑ ΑΝΩ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ

Οι υψηλές θερμοκρασίες και ίσως η απροσεξία κάποιου, μάλλον, ήταν η αιτία να εκδηλωθεί φωτιά σε ταβέρνα στα Άνω Βριλήσσια, χθες το απόγευμα.
Προσέτρεξαν αμέσως δύο πυροσβετικά της πυρασφάλειας, ευτυχώς ήταν κοντά και κατασβέστηκε αμέσως.
Την ώρα εκείνη υπήρχαν πελάτες στην ταβέρνα, οι οποίοι βγήκαν έξω. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία ανέλαβε να κάνει προανάκριση αν και είναι φανερό ότι δεν πρόκειται για κάποιο εμπρησμό.

ΚΙ ΑΛΛΟ ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ!!! ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΑΠΟ ΤΟ http://www.aftodioikisi.gr/

Site που ο σχεδιασμός και η κατασκευή του θα κοστίσουν 1,3 εκατ. ευρώ (!!!) και η φιλοξενία του...μόλις 77 χιλ. ευρώ, δημιουργία σελίδων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, twitter κλπ) με κόστος μισό εκατ. ευρώ (!!!), δημιουργία logo τουριστικής προβολής μόνο 170 χιλ. ευρώ (!!!),* αλλά και επικαιροποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου στην τιμή... προσφοράς των 426 χιλ. ευρώ (!!!): Αυτά και άλλα πολλά περιλαμβάνει σε εννέα, παραχωμένες κάπου στη μέση, από τις πάνω από 800 σελίδες του το Master Plan της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής που θα κοστίσει συνολικά πάνω από 8,5 εκατ. ευρώ (8.538.843 ευρώ)!!!

Η συγκεκριμένη σκανδαλώδης σύμβαση για το έργο «Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Περιφέρειας Αττικής» που έχει υπογράψει από την 1/2/2012 ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός με την εταιρεία «McCann Erickson Διαφημιστική ΑΕΕ» (Α.Π. 14287/1/2/2012) για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής και έρχεται προς έγκριση στην αυριανή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου (ξεκινά στις 3 το μεσημέρι) ξεπερνά κάθε φαντασία ακόμη και για παλαιότερες περιόδους παχεών αγελάδων. Πόσο μάλλον σήμερα που ένα μεγάλο τμήμα των πολιτών και τη Αττικής ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας και αναζητά ένα πιάτο φαγητό στα συσσίτια.
Τα πέντε θανάσιμα αμαρτήματα:
-Τα 663.090 ευρώ (815.110 ευρώ με ΦΠΑ) που θα «σκάσει» ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός για να σχεδιάσει διαδικτυακή πύλη για την τουριστική της προβολή και τα άλλα 390.500 (480.315 με ΦΠΑ) -(ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΦΠΑ: 1.295.425!!!!) για να την κατασκευάσει την ώρα που θα μπορούσε να το κάνει με μηδέν κόστος, χρησιμοποιώντας τους τεχνικούς και webdesigners της Περιφέρειας, και όταν στην ελεύθερη αγορά μια τέτοια δράση κοστίζει το πολύ 10-15.000 ευρώ.
-Λίγο... λιγότερο θα κοστίσουν, εξάλλου, στην Περιφέρεια Αττικής και τους πολίτες της οι... δωρεάν υπηρεσίες που παρέχονται μέσω Ίντερνετ, όπως το Facebook, το YouTube, το Flickr, και γενικότερα η παρουσία της περιφέρειας για την τουριστική της προβολή στα «social media»: 463.500 ευρώ (570.105 ευρώ με ΦΠΑ).
-Επιπλέον; Τα 138.842,98 (170.776 με ΦΠΑ), που θα δώσει η Περιφέρεια Αττικής για τη δημιουργία τουριστικού logo (!!!!),
-Αλλά και τα 77.000 ευρώ (94.710 ευρώ με ΦΠΑ) που θα πληρώσει για τη φιλοξενία της διαδικτυακής πύλης σε... πραγματικούς σέρβερ (!!!), την ώρα που η ακριβότερη «φιλοξενία» μπορεί να στοιχίσει το πολύ 1000 με 2000 ευρώ το χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό πως στην ελεύθερη αγορά, και για παράδειγμα, στο μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό φορέα της χώρας μας, τον ΟΤΕ, η... φιλοξενία της ιστοσελίδας με συνδρομή ISDN 128 K κοστίζει το μήνα... 70,28 ευρώ (χωρίς τις συμπληρωματικές υπηρεσίες). Με λίγα λόγια, αν πολλαπλασιάσουμε τους μήνες (περίπου 30) μέχρι την ολοκλήρωση του ΟΠΕΕΣ (τέλος 2015), θα δούμε ότι θα κοστίσει στην Περιφέρεια Αττικής... 2.108,4 ευρώ και όχι... 77.000 ευρώ!!!
Το... 77.000 ευρώ δε «βγαίνει» ακόμα και αν αγοράσει κάποιος τις πρόσθετες υπηρεσίες που ανέρχονται συνολικά στα 197,27 ευρώ (Χ30 μήνες = 5.198,1 ευρώ).
-Μάλιστα, το Ολοκληρωμένο Περιφερειακό Επιχειρησιακό και Επικοινωνιακό Σχέδιο (ΟΠΕΕΣ - Master Plan) είναι τόσο...Ολοκληρωμένο που για την επικαιροποίησή του προβλέπονται 347.107,44 ευρω (426.942,15 με ΦΠΑ)!!!!
Εκτός προθεσμίας, και όμως... σφυρίζει αδιάφορα
Πέραν των ουσιαστικών λόγων που η συγκεκριμένη σύμβαση δεν μπορεί να προχωρήσει υπάρχουν και τυπικοί: Συγκεκριμένα, παρά το ότι η Διακήρυξη και η σύμβαση προβλέπουν πως η ανάδοχος εταιρεία θα πρέπει να έχει υποβάλει μέσα σε δύο μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας (1/2/12) ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα (marketing plan, ανάλυση εσωτερικού & εξωτερικού περιβάλλοντος, μείγμα προωθητικών μέσων κ.λπ.) για το ΟΠΕΕΣ, η εταιρεία έδωσε την όλη τεχνική μελέτη στην Περιφέρεια Αττικής με καθυστέρηση πέντε μηνών. Ο, δε, περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός φαίνεται πως δεν ενοχλείται από το γεγονός, δεν ακυρώνει τη σύμβαση, και μάλιστα -προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα- θα την «περάσει», όπως προαναφέρθηκε, στην αυριανή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής.


Πρώτα η υπογραφή της σύμβασης με ιδιώτη, μετά η έγκριση από το περιφερειακό συμβούλιο
Και ο λόγος; Για να... μπει το νερό στο αυλάκι, και να αρχίσει να «κυλά» το ΟΠΕΕΣ και η σύμβαση με την «McCann Erickson Διαφημιστική ΑΕΕ», ο Γ. Σγουρός είναι υποχρεωμένος να το «περάσει» από το περιφερειακό συμβούλιο**, προκειμένου να πει το «ναι» το υπουργείο Τουρισμό και να αρχίσει η υλοποίησή του.
Τι προβλέπει το ΟΠΠΕΣ
Οι προωθητικές και επικοινωνιακές ενέργειες του έργου (η δράση «αναπτύσσεται» και στα ελληνικά και στα αγγλικά), όπως αναφέρονταν στη Διακήρυξη του διαγωνισμού για την εξεύρεση αναδόχου και αναλύονται στον ΟΠΕΕΣ, είναι οι παρακάτω και κοστίζουν (οι τιμές είναι χωρίς ΦΠΑ) στην περιφέρεια και κατ' επέκταση στον έλληνα φορολογούμενο:


•Δημιουργία Περιφερειακής Τουριστικής Ταυτότητας (λογότυπο, σλόγκαν, μότο κ.λπ.): 138.842,98 ευρώ
•Δημιουργία και παραγωγή προωθητικού υλικού (τουριστικό έντυπο, γενικό έντυπο περιφέρειας, θεματικά έντυπα με τα νησιά, αφίσες, post cards, λεύκωμα, usb sticks, press kits δημοσιογράφων κ.λπ.): 694.214,88 ευρώ.
•Δημιουργία και διαχείριση ηλεκτρονικού περιεχομένου (κατασκευή διαδικτυακής πύλης, υποστήριξη και φιλοξενία της, web banners, smartphones applications, «κανάλι» στο YouTube, facebook, twitter, flickr, istagram, printerest, δώρα για διαγωνισμούς στα «social media» κ.λπ.): 1.943.802 ευρώ.
•Καταχωρήσεις σε ελληνικά και ξένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (Internet campaign - banners, Τύπος εξωτερικού, 1.450 σποτ στο «Travel Channel»): 1.735.537 ευρώ.
•Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού (84 τηλεοπτικά σποτ σε έξι γλώσσες, 10.000 CD ROM/DVD κ.λπ.): 694.215 ευρώ.
•Προσκλήσεις δημοσιογράφων, επαγγελματιών του Τουρισμού και συγκρότηση «Δικτύου Φίλων της Περιφέρειας» (συγγραφή δελτίων Τύπου, κειμένων στα ΜΜΕ, προσκλήσεις ξένων δημοσιογράφων «Φίλων της Περιφέρειας», προβολή της συμμετοχής της περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις, media monitoring και ηλεκτρονική έρευνα ικανοποίησης δημοσιογράφων και tours operators, ενημέρωση και ανάπτυξη «σχέσεων» με τουριστικά πρακτορεία και αποστολή ενημερωτικού υλικού, media training, crisis manual, radian 6 κ.λπ.): 347,107 ευρώ.
•Οργάνωση συμμετοχής της Περιφέρειας Αττικής σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό και στο εσωτερικό (branding περιπτέρου, ενοικίαση χώρου, έξοδα εκθέσεων, έξοδα διοργανωτή, διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου, δημιουργικά υλικά κ.λπ.): 1.041.322,31.
•Σε αυτά προστίθεται και η Κατάρτιση και Επικαιροποίηση του ΟΠΕΕΣ: 347,107,44 ευρώ.


ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΑΝΑ ΥΠΟΕΡΓΟ, ΕΔΩ.


Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη Πράξη, η τουριστική προβολή της Αττικής, εντάχθηκε στο Ε.Π. «Αττική 2007-2013» με την 4006/9.7.2009 απόφαση του γενικού γραμματέα Περιφέρειας Αττικής, με τελικό δικαιούχο τη Διεύθυνση Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής και προϋπολογισμό 10 εκατ. ευρώ. Το, δε, πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2015 έχοντας κύριο στόχο την προβολή της Περιφέρειας σε διεθνές επίπεδο, «ως εξαιρετικού τουριστικού brand» και την ανάδειξη των θετικών στοιχείων των περιοχών που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής (π.χ.. Αθήνα, νησιά Αργοσαρωνικού, Πειραιάς κ.λπ.).


* H aftodioikisi.gr προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ τη δημιουργία των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, την εκπαίδευση των υπαλλήλων της περιφέρειας για τη λειτουργία τους αλλά και την επικαιροποίηση του masterplan και με κάτω από 10.000 ευρώ τη σχεδιάση και κατασκευή site τουριστικής προβολής της Αττικής, τη φιλοξενία του και το logo τουριστικής προβολής.


** Το προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 3498/2006, σύμφωνα με το οποίο προγράμματα και γενικά ενέργειες που αφορούν στην τουριστική προβολή και διαφήμιση της χώρας ή περιοχών αυτής στο εσωτερικό και εξωτερικό, τα οποία καταρτίζονται ή υλοποιούνται από οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γενικά του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ανεξάρτητα από την πηγή της χρηματοδότησης, πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργείου. Πριν, όμως, από αυτό, σύμφωνα με την 15566/23.11.2011 εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού, θα πρέπει να έχουν το «ΟΚ» από το περιφερειακό ή δημοτικό συμβούλιο.

Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

ΚΑΙ Η ....ΛΙΖΑ ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ....ΚΡΥΟ!!!!


ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥΣ. ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΠΗ





Από μια εκδρομή του ΚΑΠΗ στον Μαραθώνα στην αρχή του καλοκαιριού!!

ΚΑΤΑΣΒΕΣΤΗΚΕ Η ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ TENNIS CLUB

Στις 17.30 εκδηλώθηκα ξαφνικά φωτιά στο χώρο του πρώην tennis club. Το παρατηρητήριο είδε καπνό και αμέσως βρέθηκε εκεί το πρωτο πυροσβεστικό όχημα. Ακολούθησε δεύτερο και στη συνέχεια εμφανίστηκε η πυροσβεστική με άλλο ένα όχημα.
Κάποιοι φαίνεται να ήθελαν να βάλλουν φωτιά στα ξερόχορτα. Ήταν πολύ επικίνδυνο σημείο δεδομένου ότι βρίσκεται ανάμεσα σε σπίτια.
Ευτυχώς όμως τα πυροσβεστικά έκαναν καλή δουλειά.
Συγχαρητήρια για την άμεση επέμβαση. Το σύστημα λειτουργεί κανονικά.
Προανάκριση διενεργεί η πυροσβεστική υπηρεσία.





ΦΩΤΙΑ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΣΤΟ TENIS CLUB

 Πριν λίγα λεπτά πυρκαιά εκδηλώθηκε μέσα στο οικοδομικό τετράγνω 61 (πρώη tenis club) από άγνωστη αιτία. Τα πυροσβεστικά του δήμου κινητοποιήθηκαν αμέσως. Με σχετική ευκολία έσβησαν την φωτιά.
Το οικόπεδο αυτό ήταν γεμάτο από ξερόχορτα και κάποια οικοδομικά υλικά. Μέχρι αυτή την στιγμή δεν γνωρίζουμε περισσότερα.
Σε λίγο θα έχουμε νεότερα.

ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗ


Κάθε χρόνο το Εθνικό Ωδείο, το παράρτημα Βριλησσίων διοργανώνει συναυλία αφιέρωμα κάθε φορά σε κάποιον μουσικό υψηλών προδιαγραφών.
Φέτος το αφιέρωμα ήταν προς τιμή του μεγάλου μουσικού Μανώλη Καλομοίρη στην αίθουσα ΄΄Παρνασσός΄΄.
Η εκδήλωση έγινε στις 18 Ιουνίου, με το τέλος των μαθημάτων του ωδείου.
Παρουσιάστηκαν έργα των Μότσαρτ, Σούμπερτ, Σούμαν, Σοπέν, και του ίδιου του Μανώλη Καλομοίρη.
Την παρουσίαση και την οργάνωση της συναυλίας είχε ο καθηγητής του ωδείου Χρήστος Πουρής, ο οποίος αρχικά αναφέρθηκε στο έργο του μουσουργού. Για την προσφορά του Μανώλη Καλομοίρη μίλησε και η μουσικολόγος Μυρτώ Οικονομίδου, η οποία είναι και υπεύθυνη αρχείου του συλλόγου ΄΄Μ. Καλομοίρης΄΄.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε  η εγγονή του μεγάλου μας μουσικού, η οποία περιέγραψε για λίγο την προσωπικότητά του, ως άνθρωπο και ελεύθερου πολίτη αυτής της χώρας.
Στα έργα που παρουσιάστηκαν συμμετείχε η ομάδα καθηγητών του Εθνικού Ωδείου Βριλησσίων και ασφαλώς έντονη ήταν και η παρουσία της κ. Φασουλά με τον Χρήστο Πουρή καθηγητές και ιδρυτές του Εθνικού Ωδείου Βριλησσίων.
Συγχαρητήρια και του χρόνου με μεγαλύτερο κουράγιο.

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Σάλος έχει προκληθεί με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας να διαθέσει το ποσό των 52 χιλ. ευρώ για τη δημιουργία λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το εξοργιστικό δεν είναι ότι η Περιφέρεια επιθυμεί να προβάλλει το έργο της μέσω των κοινωνικών δικτύων, όσο το γεγονός ότι πληρώνει 83 χιλ. ευρώ ενώ την ίδια ώρα η δημιουργία αυτών των λογαριασμών μπορεί να γίνει εύκολα ακόμη και από μικρής ηλικίας άτομα. Μάλιστα, η χρηματοδότηση αυτής της πρωτοβουλίας γίνεται μέσω του προγράμματος "ΤουριστικήςΠροβολής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας", ήτοι με χρήματα των φορολογουμένων.


Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση:


Με απόφαση της Επιτροπής Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Πολιτικής του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, η οποία ελήφθη στις 26 Ιουνίου (και η οποία έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια) εγκρίνεται κονδύλι ύψους περίπου 83.000 ευρώ για «τη δημιουργία κατάλληλου πολυμεσικού υλικού για χρήση στα κοινωνικά δίκτυα».
Με απόφαση της Επιτροπής Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Πολιτικής του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, η οποία ελήφθη στις 26 Ιουνίου (και η οποία έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια) εγκρίνεται κονδύλι ύψους περίπου 83.000 ευρώ για «τη δημιουργία κατάλληλου πολυμεσικού υλικού για χρήση στα κοινωνικά δίκτυα».
Από αυτά τα χρήματα, περίπου 52.000 ευρώ προορίζονται για την δημιουργία και διαχείριση λογαριασμών στο Youtube, το Facebook, το Twitter και το Google+ (!).
Πιο συγκεκριμένα:
-6.150 ευρώ για τη δημιουργία καναλιού YouTube
-15.252 ευρώ για τη δημιουργία και διαχείριση δικτύου στο Facebook
-15.252 ευρώ για τη δημιουργία και διαχείριση δικτύου στο Twitter
-15.252 ευρώ για τη δημιουργία και διαχείριση δικτύου στο Google +
Ύστερα λέγουν πολλοί να μην ελέγχεις τι γίνεται στους δήμους και στα νομικά των πρόσωπα. Βεβαιώνουμε κι εμείς ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχει πολλά ανοίγματα και πολλά σκοτεινά σημεία!!!

O ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, χθές σε συνεδρίαση του νομικού προσώπου του δήμου, Αθλητικός και Πολιτιστικός Οργανισμός του δήμου, ο ισολογισμός χρήσης 2011 από τον Απρίλιο μέχρι τον Δεκέμβριο.
Διαβάζοντας τον ισολογισμό ένα συμπέρασμα μπορεί να βγάλει κανείς. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει άλλος αθλητικός και πολιτιστικός οργανισμός στο πλανήτη με αυτή την φτωχή εικόνα. Η όλη δράση του οργανισμού αποτιμάται οικονομικά στο επίπεδο των 200000 ευρώ.
Με αυτά τα χρήματα το νομικό πρόσωπο έδωσε και αρνητικό αποτέλεσμα. Ζημιές 36882 ευρώ!!!
Σκεφθείτε να είχε να διαχειριστεί παραδείγματος χάριν ένα εκατομμύριο ευρώ, τι οικονομικό αποτέλεσμα θα είχε!!!
Το πρώτο συμπέρασμα που εξάγεται από τον ισολογισμό είναι ότι πρόκειται περί ενός φτωχότατου νομικού προσώπου, που ουσιαστικά απορρέει από την μύζερη και χωρίς πρόγραμμα πολιτική της δημοτικής αρχής. Ταυτόχρονα προσπαθεί να δώσει μια πλασματική εικόνα μεγάλων δράσεων στον τομέα αυτό σε κάθε ευκαιρία. Ακούγεται πολλές φορές ότι τα αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα του δήμου απασχολούν 2000 άτομα στις δράσεις του. Αυτές οι δράσεις, λοιπόν, φαίνεται να κινούνται οικονομικά στο επίπεδο των 150000 ευρώ!!! Πώς επιτυγχάνεται αυτό;
Το δεύτερο συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι ακόμη και με αυτά τα λίγα χρήματα το νομικό πρόσωπο έδωσε ζημιές ύψους 36000 ευρώ. Δηλαδή πρόκειται περί μιας αδυναμίας ή ανικανότητας χειρισμού των οικονομικών στο νομικό πρόσωπο.
Αναλύοντας ακόμη περισσότερο θα βλέπαμε ότι τα αποτελέσματα της χρήσης είναι ζημιές ύψους 97343 ευρώ. Ήλθε η επιχορήγηση του δήμου με 300000 ευρώ να περισώσει τις ζημιές στο ύψος των 36882 ευρώ.
Βέβαια το νομικό πρόσωπο δεν έχει ίδιους πόρους, έτσι φαίνεται. Όμως αν δει βαθύτερα κανείς θα διαπιστώσει ότι πολλά απο τα αθλητικά και τα πολιτιστικά προγράμματα λειτουργούν με συνδρομές των δημοτών, την ώρα που θα έπρεπε ο αθλητισμός και ο πολιτισμός στο δήμο δεν θα έπρεπε να επιβαρύνει τους δημότες.
Να σημειώσουμε, επίσης, ότι στο νομικό πρόσωπο του δήμου υπάρχουν συσωρευμένες βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ύψους 101665 ευρώ!!! Σ΄αυτές υπάρχουν κάποιες οι οποίες λιμνάζουν από επταετίας και πλέον!!!! Εκεί υπάρχει σοβαρό ζήτημα. Κανείς δεν απαντά υπεύθυνα από που προέκυψαν αυτές οι υποχρεώσεις ούτε ακόμη και ο πρόεδρος του νομικού προσώπου, ο οποίος απαντά ότι εγώ το....παρέλαβα αλλά δεν ξέρω από που έρχεται!!!! Τί συμβαίνει με αυτές τις οικονομικές υποχρεώσεις; Θα πληρωθούν ποτέ ή αφήνεται σκοπίμως στο χρόνο που θα έχει ως αποτέλεσμα πιθανόν να αποσύρουν οι προμηθευτές τις απαιτήσεις τους;
Ένα, επίσης ερώτημα που μπορεί να τεθεί είναι πόσοι εργαζόμενους απασχολεί το νομικό πρόσωπο και με ποιές εργασιακές σχέσεις;
Οι γυμναστές που απασχολούνταν ήταν προσλήψεις (με αδιαφανείς διαδικασίες θα λέγαμε) ορισμένου χρόνου οκτώ μηνών.
Το νομικό πρόσωπο ύστερα από την τελευταία απόφαση της κυβέρνησης προχωρά σε ΄΄προσλήψεις΄΄ με συμβάσεις μίσθωσης έργου, που είναι ένα εντελώς διαφορετικό εργασιακό περιβάλλον. Θα πρέπει οι εργαζόμενοι να έχουν δελτίο παροχής υπηρεσιών και μ΄αυτό τον τρόπο το νομικό πρόσωπο δεν θα επιβαρύνεται με δώρα, επιδόματα και άλλα. Δύο θέματα ανακύπτουν εδώ.
Πρώτον, το νομικό πρόσωπο και ο δήμος επιλέγει τους ΄΄σύγχρονους τρόπους΄΄ απασχόλησης, με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
Δεύτερον, οι ΄΄προσλήψεις΄΄ αυτές δεν περνούν από ΑΣΕΠ κι επομένως βρίσκεται στη ΄΄διακριτική΄΄ ευχέρια του προέδρου για την τελική επιλογή και τον τρόπο επιλογής των εργαζομένων.
Ίσως να προχωρούμε πάρα πολύ και δεν είναι ακόμη καιρός.
Δείτε κι εσείς την οικονομική εικόνα αυτού του νομικού προσώπου. Βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

ΗΛΘΑΝ ΤΑ.....ΜΠΟΦΟΡ!!!


Όπως είχε προβλέψει η ΕΜΥ, ισχυροί άνεμοι θα σαρώνουν τις επόμενες ημέρες όλη την χώρα. Μελτέμια της εποχής αλλά και αυξημένος κίνδυνος πυρκαγιάς.
Οι υψηλές θερμοκρασίες δίνουν τη θέση τους στα μποφόρ. Αυτή την ώρα η ένταση των ανέμων στην περιοχή μας είναι στα 6 μποφόρ.
Η Πολιτική Προστασία σε ετοιμότητα. Πραγματοποιήθηκε και άσκηση πυρόσβεσης χθες το απόγευμα με επιτυχία. Προετοιμασία για ανεπιθύμητα γεγονότα.
Προσοχή στα αποτσίγαρα και σε επιτήδειους δολιοφθορείς, που παραμονεύουν αυτές τις ώρες να κάνουν το.....έργο τους!!!
Οι εθελοντές έδωσαν ηχηρό παρόν στην άσκηση ετοιμότητας αλλά και στη φύλαξη.
Να ευχηθούμε να μην έχουμε κάποια αρνητική εξέλιξη.

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

ΑΝΟΙΧΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΑΠΗ ΣΗΜΕΡΑ

Ακούστηκε τελικά η πρότασή μας να ανοίξουν όλες οι κλιματιζόμενες αίθουσες του δήμου. Ανακοινώθηκε ότι η αίθουσα του ΚΑΠΗ στην οδό Κισσάβου θα παραμείνει ανοιχτή όλη την ημέρα να φιλοξενήσει όσους δημότες έχουν ανάγκη να μείνουν σε χώρους κλιματιζόμενους.

ΥΨΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΥΡΚΑΙΑΣ

Σήμερα αναμένουμε υψηλές θερμοκρασίες, υψηλότερες απο χθές και ίσως η χειρότερη ημέρα. Η θερμοκρασία θα φθάσει και τους 44 βαθμούς πάντα με τις μετρήσεις και προβλέψεις της Μερεολογικής Υπηρεσίας. Στο έδαφος η θερμοκρασία θα είναι υψηλότερη.
Από αύριο αρχίζουν μελτέμια έντασης 8 μποφόρ αυξάνοντας τον κίνδυνο φωτιάς με πτώση στη θερμοκρασία μέχρι και 8 βαθμούς.
Τον κίνδυνο αυτό καταγράφει η Πολιτική Προστασία του δήμου και προετοιμάζεται για κάθε ενδεχόμενο.
Έτσι, καλεί όλους τους εθελοντές και αυτούς που θέλουν να βοηθήσουν να βρίσκονται σε ετοιμότητα. Ετοιμάζει μάλιστα άσκηση κατάσβεσης σήμερα το απόγευμα, στο χώρο της δεξαμενής στις επτά, ως σεμινάριο για όλους.
Καλούνται όσοι επιθυμούν να βρεθούν στην δεξαμενή σήμερα στις επτά το απόγευμα.
Προτείναμε, επίσης, σήμερα να παραμείνουν ανοιχτοί όλοι οι κλιματιζόμενοι χώροι του δήμου όλη την ημέρα, όπως ΚΑΠΗ, δημαρχείο και οπουδήποτε αλλού.
Να δούμε αν θα ανταποκριθεί ο δήμος στο κάλεσμα αυτό.
Προσοχή στους ηλικιωμένους με τις υψηλές θερμοκρασίες. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος καρδιακών επεισοδίων. Να παραμείνουν μέσα σε δροσερά μέρη χωρίς μετακινήσεις και κοπιώδεις εργασίες. Νερά πολλά και να αποφεύγονται τα αλκοολούχα και ζαχαρούχα ποτά. Δροσερά επιθέματα και μικρά δροσερά μπάνια. Ακόμη και το θαλλάσιο μπάνιο σήμερα είναι επικίνδυνο. Να αναβληθεί το πρόγραμμα του ΚΑΠΗ με τα θαλλάσια μπάνια για σήμερα.
Υπομονή μια μέρα είναι και θα περάσει. Τους θέλουμε όλους να είναι καλά.

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΠΟΥ ΚΛΙΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ

Η θερμοκρασιακή κατάσταση στην πόλη δικαιολογεί το άνοιγμα των κλιματιζόμενων αιθουσών του δήμου ώστε να φιλοξενήσει δημότες που δεν έχουν στο σπίτι τους συνθήκες να αντιμετωπίσουν την ζέστη.
Σήμερα απ΄ότι φαίνεται είναι δύσκολο να επιτευχθεί αυτό αφού δεν προνοήθηκε κατάλληλα.
Αύριο, όμως, ο δήμος να αφήσει τις αίθουσες ανοιχτές όλη την ημέρα. Στο ΚΑΠΗ, στο δημαρχείο και όπου υπάρχει κλιματισμός. Να βοηθήσουμε τους δημότες.
Είμαστε σίγουροι ότι σ΄αυτήν πρωτοβουλία θα βρει σύμφωνους τους εργαζόμενους, που είναι υπεύθυνοι λειτουργίας των χώρων αυτών.

ΥΨΗΛΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ

Όλη η χώρα βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα θερμοκρασιών. Σήμερα δεν θα πέσει κάτω από 39 βαθμούς Κελσίου ενώ η υψηλή θα βρεθεί και στους 42 βαθμούς Κελσίου.
Αύριο η ημέρα θα ακόμη πιο δύσκολη. Ίσως η αυριανή ημέρα να είναι η δυσκολότερη των τελευταίων ετών αφού η θερμοκρασία θα φθάσει κατά τόπους και στους 44 βαθμούς.
Στα Βριλήσσια δεν θα έχουμε κάτι διαφορετικό. Η θερμοκρασία σήμερα θα φθάσει μέχρι τους 41 βαθμούς ενώ αύριο μπορεί να φθάσει και στους 42.
Είναι βέβαιο ότι οι συνθήκες θερμοκρασίας στους πεζούς θα είναι ακόμη δυσκολότερες αφού η θερμοκρασία κοντά στο έδαφος μπορεί να βρεθεί και στους 45-47 βαθμούς.
Όλα αυτά κρίνουν σκόπιμο να υπάρχει προσοχή σε όλους και κυρίως στους ηλικιωμένους όπου το ανοσιοποιητικό σύστημα είναι ασθενές.
Χρειάζεται να μην υπάρχουν μετακινήσεις, να μην υπάρχει κοπιώδης εργασία ιδιαίτερα σε εξωτερικούς χώρους. Δροσερά νερά, όχι γλυκαντικά, όχι αναψυκτικά με ζάχαρι, λίγο φαγητό και όχι βαρύ, όχι οινοπνευματώδη. Αν χρειαστεί μπορείτε να κάνετε και δροσερές κομπρέσες στους καρπούς και στο μέτωπο ίσως και δροσερό μπάνιο.
Η κατάσταση χαρακτηρίζεται ως καύσωνας, υψηλού επιπέδου κυρίως από την διάρκειά της. Να σημειώσουμε ότι παρ΄όλο που το βραδάκι μπορεί αν ΄΄πέφτει΄΄ ο ήλιος αλλά οι θερμοκρασίες παραμένου υψηλές εξ αιτίας της εκπομπής της αποθηκευμένης θερμότητας στα τσιμέντα, στα κτήρια, στα πλακάκια, η οποία αποκεύεται κατά την διάρκεια της ημέρας. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην πέφτει η χαμηλή θερμοκρασία κάτω απο τους 30 βαθμούς ώστε να εκτονωθεί το θερμοδυναμικό σύστημα. Συνέπεια αυτού είναι το γεγονός να διατηρούνται αυτές οι υψηλές θερμοκρασίες που πολλές φορές οι άνθρωποι δεν μπορούν να κατανοήσουν τον αυξημένο κίνδυνο γαι την υγεία τους. Το βραδάκι, νομίζουν μερικοί, ότι οι θερμοκρασίες είναι αρκετά χαμηλές ώστε να εγκαταλείψουν το σπίτι και να βγουν σε κάποια πλατεία. Είναι λάθος. Καλύτερα στο σπίτι έως πολύ αργά παρά στην πλατεία.
Προσοχή, λοιπόν, για λίγες ημέρες ακόμη. Θα επανέλεθει η ισορροπία. Υπομονή.

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΣΕΣ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ

Το ιντερνετικό ραδιόφωνο του ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ ΄΄εκπέμπει΄΄ συνεχώς με ξένη και Ελληνική μουσική επιλεγμένη και χαλαρωτική.
Αν θέλετε ακούστε το μουσικό, συνεχές πρόγραμμα του ραδιοφώνου αναζητώντας την σελίδα του στη διεύθυνση www.operiigitis.listen2myradio.com  ή ακόμη στις ιστοσελίδες του ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ πατώντας στην εικόνα του ραδιοφώνου.
Καλή ακρόαση.

ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του δήμου, δημοσιεύσεις στη διάυγεια, η τελική απόφαση της αναθεώρησης του γενικού πολεοδομικού της πόλης.
Στην απόφαση αυτή έχουν ενσωματωθεί όλες οι παρατηρήσεις που προέκυψαν από τη δημόσια διαβούλευση της πρότασης.
Στη δημοσίευση έχει προσαρτηθεί και ξεχωριστό τμήμα της οι προτάσεις που τέθηκαν σε ψηφοφορία και ακόμη οι γραπτές προτάσεις όλων των δημοτικών συνδυασμών κατά την αντίστοιχη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
Μπορείτε να διαβάσετε, την περίληψη της πρότασης της αναθεώρησης, που περιλαμβάνει το σύνολο των αναθεωρημένων σημείων στο σχέδιο της πόλης.

ΣΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ

Υλοποιείται απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης περί προσλήψεων προσωπικού στους δήμους.
Οι προσλήψεις θα καλύψουν θέσεις πρόσκαιρων και εποχικών αναγκών, που ανήκουν σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματ και χωρίς να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
Οι θέσεις αυτές είναι το ελάχιστο, που θα μπορούσαν να προσλάβουν οι δήμοι προκειμένου να μην αναγαστούν να σταματήσουν την λειτουργία βασικών δράσεων των δήμων.
Οι δήμοι είναι στο στάδιο των καταθέσεων των αιτημάτων προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση αφού έχουν τεκμηριώσει τις ανάγκες σε προσωπικό. Η προθεσμία είναι μέχρι τις 20 Ιουλίου (για τους δήμους). Τα αιτήματα θα συγκεντρωθούν στο υπουργείο όπου και θα ομαδοποιηθούν και θα περάσουν από έγκριση. Τα αποτελέσματα της έγκρισης των αιτημάτων των δήμων θα ανακοινωθού πολύ σύντομα ώστε να μην κινδυνεύσουν οι βασικές δομές των δήμων.
Οι δήμοι θα ανακοινώσουν στη συνέχεια τις θέσεις που έχουν εγκριθεί για να αρχίσει η διαδικασί συγκέντωσης δικσιολογητικών, τα οποία θα προωθηθούν στο ΑΣΕΠ για το τελικό στάδιο πρόσληψης.
Οι προσλήψεις αφορούν συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (οκτάμηνα, ενδεκάμηνα) και συμβάσεις μίσθωσης έργου.

ΙΣΧΥΡΑ ΜΕΛΤΕΜΙΑ ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΕΙ

Από την ερχόμενη Δευτέρα θα αναπτυχθούν ισχυρά μελτέμια έντασης έως 9 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση κατά 8-10 βαθμούς Κελσίου.
Οι ισχυροί άνεμοι θα αυξήσουν τον κίνδυνο φωτιάς στο πράσινο της πόλης μας.
Η Πολιτική Προστασία του δήμου καλεί τους εθέλοντές και όσους επιθυμούν να βοηθήσουν να επικοινωνήσουν με τους υπεύθυνους ώστε να υπάρξει σημαντική προστασία στο Δάσος Θεόκλητου, ο κύριος πνεύμονας πρασίνου στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.
Προσοχή! Θα πρέπει να βρεθούν εκεί εθελοντές με αντίστοιχη περιβολή. Η Πολιτική Προστασία θα φροντίσει για τον συντονισμό των εθελοντών.
Επικοινωνείστε με τα παιδιά της μόνιμης φύλαξης.

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ 13-7-2012 Η ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΕΤΑΑ ΓΙΑ ΜΗΤΕΡΕΣ

Και αυτή την χρονιά στο δήμο μας θα λειτουργήσει το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης μητέρων και οικογενειών, που έχουν παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται απο το ΕΣΠΑ και φορείς υλοποίησης είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση ενώ εποπτεύο φορέας είναι η ΕΕΤΑΑ.
Στο δήμο μας την προηγούμενη χρονιά 120 οικογένειες και μητέρες εντάχθηκαν στο πρόγραμμα και στον δήμο εισήλθαν 3200 ευρώ ανά άτομο και για όλην χρονιά.
Φέτος η χρηματοδότηση θα είναι στο ύψος των 2900 ευρώ κατά άτομο.
Οι δικαιούχοι πρέπει να υποβάλλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά μέχρι τις 23 Ιουλίου. Απ΄εκεί και μετά θα αρχίσει η αξιολόγηση των αιτήσεων και μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έχουν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα.
Οι μητέρες που επιλέχθηκαν την προηγούμενη χρονιά δεν αποτελούν περίπτωση με πλεονέκτημα αλλά κρίνονται εξ αρχής.
Την αίτηση μπορεί να παραλάβουν οι ενδιαφερόμενοι και απο τους παιδικούς σταθμούς του δήμου ή ακόμη και από την Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου κατά τις ώρες λειτουργίας των δήμων.
Τ ακριτήρια με τα οποία επιλέγονται οι μητέρες δεν είναι γνωστά ούτε και αρμοδιότητα του δήμου. Οι τελικές λίστες των επιλεγμένων θα έλθουν έτοιμες από τις υπηρεσίες της ΕΕΤΑΑ.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν όλο το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ στην διεύθυνση: www.eetaa.gr

ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΣΤΟ ΗΡΩΟΝ







Ύστερα από αρκετά χρόνια και κατόπιν παρέμβασης του δημοτικού συνδυασμού ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ με αίτημά του στο δημοτικό συμβούλιο αντικαταστάθηκε η μαρμαρένια πλάκα στην πλατεία Ηρώων.
Είχε δεχθεί επίθεση από αγνώστους παλαιότερα με αποτέλεσμα να σπάσει. Ο Δήμος προσπαθούσε με κόλλες να αποκαταστήσει την βλάβη. Όμως το μάρμαρο ήταν συνεχώς σπασμένο.
Μετά, λοιπόν, απο αίτημα που υπέβαλε ο δημοτικός συνδυασμός ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, η δημοτική αρχή αντικατέστησε την μαρμαρένια πλάκα.
Πρέπει τελικά να δίνει μάχες κανείς προκειμένου να πετύχει τα αυτονόητα. Έπρεπε να αποτελεί θέμα αιτήματος από δημοτικό συνδυασμό για να αποκατασταθεί μια τέτοια βλάβη; Κανείς από τους αντιδημάρχους δεν το έβλεπαν; Γίνονταν καταθέσεις στεφάνων τις ημέρες των παρελάσεων και δεν το έβλεπαν;
Ας είναι κι έτσι. Αρκεί που έγινε!!

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 11

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 11



------------------------------------


ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012


ΘΕΜΑ ΙΟΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΝΕΙΛΟΥ


Παρακολουθώντας τα τελευταία γεγονότα διαπιστώσαμε ότι μια από τις παρενέργειες των μνημονιακών συμβάσεων ήταν και η έλλειψη ψεκασμού κατά των κουνουπιών και άλλων εντόμων.


Αποτέλεσμα είναι η εμφάνιση του ιού του Δυτικού του Νείλου, που αποτελεί μια από τις πολύ σοβαρές απειλές της δημόσιας υγείας. Ήδη υπάρχουν αυτή την ώρα πέντε κρούσματα σε ανθρώπους στο νομό Αττικής.


Διαμαρτυρόμαστε για την έλλειψη οργάνωσης και λειτουργίας όλου του κρατικού μηχανισμού με αποδέκτη τους πολίτες αυτής της χώρας.


Δεν είναι εκτός ευθυνών και η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού, κυρίως σε δεύτερο βαθμό για την ατονία και την ατολμία της.


Ζητούμε να ενεργοποιηθούν όλοι οι μηχανισμοί προστασίας της ζωής των πολιτών άμεσα και αποτελεσματικά. Το θέμα, για μας, είναι πολύ σοβαρό και χρήση άμεσης φροντίδας, παρ΄όλο που οι αρχές του τόπου δεν αποδίδουν την δέουσα προσοχή και ενδιαφέρον.


ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

΄΄ΚΙΤΡΙΝΙΣΕ΄΄ ΤΟ ....ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ!!!!








Αν προσέξει κανείς το πράσινο στην πόλη θα διαπιστώσει ότι μάλλον δεν συντηρείται.
Το γκαζόν έχει κιτρινίσει παντού. Οι δημότες παραπονούνται για την κατάσταση αυτή. Τηλεφωνούν σε στελέχη συνδυασμών και εκφράζουν την αγανάκτησή τους.
Η δημοτική αρχή έχει αφήσει την συντήρηση του πρασίνου στο έλεος. Κρύβεται πίσω απο την αδυναμία πρόσληψης προσωπικού και αφήνει το πράσινο στην τύχη του.
Κατά τα άλλα μην αγγίζετε την δημοτική αρχή, ησυχάζει και απολαμβάνει την θερινή ραστώνη. Άλλωστε έχει δουλειά, την ΄΄εξυπηρέτηση΄΄ του δημότη!!! Τα ρουσφέτια πηγαίνουν κι έρχονται απ΄όλες τις πλευρές. Όλοι επιδίδονται στο άθλημα της ΄΄ικανοποίησης των αιτημάτων των δημοτών΄΄!!
Θα δώσουμε και φωτογραφικό υλικό για την αλήθεια των λεγομένων.
Θα μας πει, βέβαια, κάποιος, και τι θα γίνει. Μήπως θα το αναγνωρίσει κανείς. Θα τρέξουν όλοι να διαψεύσουν και να επιτεθούν εναντίον μας με άλλους τρόπους.
Να θυμίσουμε ότι είχαμε αναδείξει την κατάληψη μέρους του δάσους Θεόκλητου απο ιδιώτες καλλιεργώντας ραπανάκια, ντοματούλες, αγγουράκια, λαχανάκια και άλλα. Ποιός συγκινήθηκε; Κανείς. Η κατάσταση παραμένει η ίδια και χειρότερα. Μας είχαν πει τότε ότι η πηγή που μας έδωσε την πληροφορία περί ΄΄κατάληψης΄΄ ήταν μέλος αντίπαλου συνδυασμού της δημοτικής αρχής. Λες και το θέμα ήταν η πηγή της πληροφορίας και όχι η πραγματικότητα!!!

΄΄ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ΄΄ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ!!!!

Ακόμη μια φορά μας εντυπωσιάζει ο δήμαρχος της πόλης.
Ασχολείται με το .....facebook!!!!!!
Παρεμβαίνει σε σελίδες και σχολιάζει αναρτήσεις και σχόλια άλλων!! Έχει σημασία και πώς σχολιάζει και τι λέει. Δείχνει ακόμη μια φορά φόβο και προσπαθεί να αντιδράσει μ΄ένα μικροπρεπή τρόπο.
Κατ΄αρχήν ο δήμαρχος δεν έχει δουλειά; Έχει χρόνο να ασχοληθεί με τις αναρτήσεις στις σελίδες των κοινωνικών μέσων επικοινωνίας; Ασχολείται με τις υποθέσεις του δήμου; Να υποθέσουμε ότι ασχολείται και μάλιστα έντονα και με ευαισθησία αλλά στα ....breaks που κάνει εκμεταλλεύεται το κενό με το....facebook; Τότε γιατί καμιά δημοτική παράταξη δεν συναινεί σχεδόν ποτέ με αυτά που λέει και κάνει και εισπράττει απαξίωση;
Αλλά ας τ΄αφήσουμε αυτά. Τι είπε, λοιπόν, ο δήμαρχος σε σχόλιό του; ΄΄Βρίσκεται σε σύγχυση κάποιος που επαινεί την Πολιτική Προστασία΄΄ του δήμου ενώ σε άλλη σελίδα κατηγορεί για τις προσλήψεις΄΄!!!
Ποιός βρίσκεται σε σύγχυση τελικά; Μήπως έχει μπερδέψει ο δήμαρχος τις ενέργειες. Ο ΄΄κάποιος΄΄ είχε ασκήσει κρητική στον τρόπο που κάνει τις προσλήψεις συμβασιούχων, χωρίς κάποιες αρχές, χωρίς κριτήρια αλλά μόνο και μόνο απο την....εμπειρία!!! Το ίδιο συμβαίνει και στον Αθλητικό Οργανισμό, τα κριτήρια είναι η ....εμπειρία!!!
Αυτό σχολίασε ο ΄΄κάποιος΄΄. Κι αυτό για το δήμαρχο σημαίνει ότι δεν πρέπει να αναγνωρίζει κανείς το έργο των παιδιών, που εργάζονται στην Πολιτική Προστασία και που είναι μια άλλη υπόθεση. Ποιός βρίσκεται σε σύγχυση;
Ενοχλήθηκε που αναγνωρίστηκε το ποιοτικό έργο των εργαζομένων. Δηλαδή, αγαπητοί εργαζόμενοι, ο δήμαρχος έχει την άποψη ότι δεν πρέπει να αναγνωρίζεται απο κανένα το έργο σας κι ασφαλώς δεν θα πρέπει να ενθαρρύνει και να σας στηρίζει. Έτσι είναι ο δήμαρχος. Αυτές είναι οι αρχές, που ευαγγελίζεται!!!
Επειδή εμείς έχουμε το σθένος να αναγνωρίζουμε την αξία και με σεβασμό να το κοινοποιούμε φοβόμαστε ότι θα μας πάρει κι εμάς η....μπάλα  του....δημάρχου. Έτσι μην σας φανεί περίεργο αν δεν ξανασχολιάσουμε και δεν στηρίξουμε το έργο σας. Την στήριξη έχει αναλάβει μοναδικά ο δήμαρχος.
Και μια συμβουλή στο δήμαρχο. Ας ασχοληθεί με τις υποθέσεις του δήμου και ας αποκαταστήσει την τάξη σε πολλούς τομείς και δράσεις των αιρετών. Εκείνοι έχουν μετατρέψει τη δουλειά τους σε βιομηχανία παραγωγής και ικανοποίησης ρουσφετιών προκειμένου να εξασφαλίσουν την επανεκλογή τους. Βοά ο τόπος από το κυνήγι της ψήφου. Έχουμε κι εμείς στοιχεία. Δεν θα ασχοληθούμε όμως. Δεν θα αναδείξουμε αυτά τα γεγονότα γιατί το θεωρούμε χαμηλής ποιότητας άσκησης πολιτικής και κρητικής Υπάρχουν άλλα θέματα όπου η δημοτική αρχή είναι εκτεθημένη!!

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

ΤΡΟΪΚΑ: ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Η συνάντηση ΚΕΔΕ - Στυλιανίδη έδωσε την είδηση ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στην λειτουργία των Παιδικών Σταθμών σε ο,τι αφορά το προσωπικό με τις συμβάσεις τους.
Όπως είπε, δεν υπάρχει πρόβλημα με τον αριθμό των συμβασιούχων στους παιδικούς σταθμούς, προσθέτοντας ότι επιχειρείται η ενεργοποίηση προ μηνών συμφωνίας (του τότε υπουργού Οικονομικών) Β. Βενιζέλου και του (τότε υπουργού Εσωτερικών) Τάσου Γιαννίτση για προσλήψεις στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, η οποία είναι εγκεκριμένη από την τρόικα αλλά λόγω της παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου δεν προχώρησε.
Θα πρέπει να συντομευθούν οι διαδικασίες ώστε να κερδηθεί ο χρόνος που χάθηκε.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΠΟΤΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΑΠ

ΜΠΗΚΕ ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΥΛΗΣ

Πληροφορίες της ιστοσελίδας μας αναφέρουν ότι διοικητικό στέλεχος του δήμου εντάχθηκε στο δυναμικό της Πρωθυπουργικής αυλής.
Η πληροφορία αιωρείτο αρκετές ημέρες πρίν και χθές μάθαμε ότι πράγματι είναι γεγονός. Όμως εμείς διατηρούμε κάθε επιφύλαξη αφού δεν έχουμε την επίσημη δήλωση του στελέχους.
Εκείνο που μπορούμε να γράψουμε μετά βεβαιότητας είναι ότι το στέλεχος αυτό ευρίσκετο και βρίσκεται στη σφαίρα λειτουργίας των μηχανισμών στήριξης της Νέας Δημοκρατίας και μάλιστα ανήκει σε οργανωμένη ομάδα πολιτικής στήριξης του κόμματος. Οι επαφές του είναι σε υψηλό επίπεδο και ασφαλώς όχι τελευταία. Από πολλών ετών έχει καταγραφεί η νεοδημοκρατική του δράση χωρίς να προκαλεί και πάντα με ήπιους και δημοκρατικούς τόνους. Αυτό ήταν και είναι μια αρχή της ομάδας αυτής στην οποία ανήκει και άλλο δημόσιο πρόσωπο της πόλης μας.
Η δημοτική αρχή τώρα μαθαίνει τις διασυνδέσεις αυτές και μάθαμε ότι έχει εκπλαγεί. Καταλαβαίνει ότι ίσως αυτό να σημαίνει και διάφορες αλλαγές τοπικού χαρακτήρα.
Έτσι προσπαθεί να βρίσκεται κοντά στο....στέλεχος αυτό, στο οποίο δεν χαλάει ποτέ....χατήρι!!!! Το στέλεχος, όμως, αυτό είναι ειδικών δυνάμεων και σκοπού και δεν καταλαβαίνει από .....γλυψίματα!!!!
Τις προεκτάσεις αυτών των.....κρίκων και την πραγματικότητα πάρα πολύ λίγοι γνωρίζουν. Κι αυτό το δημοσιεύουμε με κάθε έγκυρη γνώση. Τα πλοκάμια αυτής της ομάδας κινούνται με σοβαρότητα, χωρίς λαϊκισμούς και με κριτήρια φιλελεύθερης και κεινσιανής φιλοσοφίας, κάτι που και ο Πρωθυπουργός είχε αναφέρει στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας όταν επρόκειτο να έχουμε εκλογή προέδρου. Αυτή η φιλοσοφική διάσταση ξεχάστηκε για τους πολλούς. Όμως όχι από όλους!!!!
Η εκλογή εκείνη ήταν απόλυτα καθοριστική και υπάρχει μεγάλο παρασκήνιο.
Πολλά, όμως, είπαμε για τώρα. Θα επανέλθουμε σύντομα.

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

Έχουμε γράψει και στο παρελθόν για περιπτώσεις ιστοσελίδων και δημοσιογραφούντων όπου εμφανίζονται εμφανή σημάδια κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας και μάλιστα από το γραφείο!!!
Οι ενέργειες αυτές έρχονται από το παρελθόν, μάλιστα δε τώρα με μεγαλύτερη ένταση.
Μας κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι οι δημοσιογραφούντες αυτοί, που διεκδικούν μάλιστα και περίοπτη θέση στα δημοσιογραφικά πράγματα της πόλης, δεν άλλαξαν ύστερα από τις απανωτές αποτυχίες προσπάθειας επιρροής του εκλογικού σώματος είτε κατά τις δημοτικές είτε στις εθνικές εκλογές.
Οι ταλαντεύσεις συνοδεύονται και με σκόπιμη αποσιώπηση γεγονότων και εξελίξεων στην πόλη, που πολλές φορές αποτελούν πρόκληση. Η φαινομενικά αντικειμενική αντιμετώπιση των θεμάτων και των εξελίξεων σ΄αυτή την πόλη είναι εντελώς κατανοητή και ιδιαίτερα σ΄εκείνους που γνωρίζουν καλά τι κρύβεται πίσω από τις καλοδιατυπωμένες πολιτικές θέσεις και ερωτηματικά πείεργα για τις δημοτικές παρατάξεις.
Την ιστορία, εμείς, την ξέρουμε.
Επικαλούνται την πολιτική προοδευτικότητα και τον μηδενισμό οποιασδήποτε άλλης θέσης. Αυτή η τακτική έχει στόχο και σκοπό. Η προοδευτικότητα εξαντλείται στο σημείο όπου ΄΄τελειώνει΄΄ η ΄΄προοδευτικότητα΄΄ και η ΄΄δημοκρατικότητα΄΄ των δημοσιογραφούντων αυτών.
Εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά τις ύπουλες, πονηρές και υποχθόνιες δυνάμεις. Παλαιότερα που συνέβησαν γεγονότα που αποφύγαμε να δημοσιεύσουμε θελήσαμε να μην διαταράξουμε την νηνεμία κάποιων σχέσεων και ενός πολιτικού κλίματος ανάλογου της πολιτισμικής και πολιτικής κουλτούρας.
Τώρα, όμως, τα πράγματα δεν είναι ίδια. Θα αρχίσουμε να δημοσιεύουμε εκείνα που έπρεπε χωρίς να μας ενδιαφέρει πια η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου πολιτισμού. Όπως εκείνοι κάνουν πια ανοιχτά και επιδεικτικά την ύπουλη και υπόγεια δουλειά τους, σε μας απομένει να τους ξεσκεπάσουμε. Και θα το κάνουμε.

Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ.

Κάθε βράδυ, όλη την ημέρα, όλα τα σημεία, όλα τα παρατηρητήρια, όλα τα περάσματα, όλα τα μηχανικά μέσα, όλα τα χέρια σε...δράση.
Είναι τα παιδιά που φυλάγουν το πράσινο, φυλάγουν το δάσος από κακόβουλες ενέργειες ή και τυχαία γεγονότα.
Οι ίδιοι και οι ίδιοι. Κάπου εμφανίζονται και κάποιοι περιστασιακοί έτσι για να πουν ότι βρέθηκαν εκεί.
Κολώνες στήριξης οι εθελοντές, πιστοί στο καθήκον.
Εμείς οφείλουμε την αναγνώριση. Τους αρκεί. Δεν θέλουν πολλά, μια αναγνώριση και ένα ευχαριστώ.
Μπράβο σας. Ας ευχηθούμε να μην έχουμε γεγονότα.
Να είστε πάντα δυνατοί όλοι εσείς οι εθελοντές και οι εργαζόμενοι της Πολιτικής Προστασίας της πόλης μας.

ΕΠΑΝΗΛΘΑΜΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ!!!!

Μετά από μια επίθεση εναντίον των ιστολογίων μας, την πηγή της οποίας δεν εντοπίσαμε, επανήλθαμε σε όλα τα ιστολόγιά μας.
Είμαστε εδώ να συνεχίσουμε όπως και πρίν. Να καταγράφουμε τα καλά και τα άσχημα της τοπικής μας κοινωνίας.
Η επίθεση είχε ως αποτέλεσμα να μας αλλοιώσει τους κωδικούς πρόσβασης. Ταλαιπωρηθήκαμε μέχρι να βγάλουμε άκρη και μάλιστα με πολύ κόπο να επαναφέρουμε τα ιστολόγια στην αρχική τους κατάσταση.
Με την ευκαιρία αυτή σας ενημερώνουμε ότι ανέβηκε η  νέα επίσημη ιστοσελίδα του δημοτικού συνδυασμού ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Την ιστοσελίδα θα βρείτε στην διεύθυνση http://www.tavrilissiatonpoliton.gr/.
Έχει ακόμη τα μικρά προβλήματα μιας νέας ιστοσελίδας με μεγάλες προοπτικές. Ζητούμε την συγγνώμη σας.
Στην σελίδα σε λίγες εβδομάδες θα λειτουργεί webcam που σκοπό θα έχει ζωντανές μεταδόσεις από όλα τα σημεία της πόλης. Το σημαντικό σημείο είναι οτι θα εγκανιαστεί η μετάδοση των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου. Κάτι που είχε προγραμματιστεί και σχεδιαστεί παλαιότερα αλλά κάποιοι υπονόμευσαην την πρωτοβουλία και στην ουσία ακυρώθηκε.
Η νέα ιστοσελίδα του δημοτικού συνδυασμού θα είναι σε θέση, με δικά της έξοδα, να μεταδίδει λεπτό προς λεπτό, ζωντανά τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου και κάθε άλλη δράση στην πόλη μας.
Υπάρχουν και άλλες εκπλήξεις που κρύβει η νέα ιστοσελίδα.
Αναμένουμε με χαρά.

Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΗΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΚΡΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Με δυναμισμό και αγάπη για την πατρίδα, την ιστορία και την παράδοση πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ η γιορτή της Ένωσης Κρητών Βριλησσίων στην πλατεία Αναλήψεως για την επέτειο της μάχης της Κρήτης το 1941.
Οι ομιλητές δικατεχόμενοι απο αισθήματα πατριωτισμού έδωσαν την εικόνα της μεγάλης μάχης των Κρητών, που αντιστάθηκαν στην εισβολή των Γερμανών στο νησί το 1941.
Ο Πρόεδρος, κ Πανακάκης Γιώργος, όπως πάντα, ένθερμος πατριώτης, έδωσε και μηνύματα που απευθύνονταν στο σημερινό Δ΄ οικονομικό Ράϊχ συσχετίζοντας την σημερινή προσπάθεια ΄΄εισβολής΄΄ της Γερμανίας στ απράγματα της Ελλάδας με την τότε εισβολή.
Ακολούθησαν δύο ακόμη ομιλίες όπου ακούστηκαν τα κατορθώματα των Ελλήνων Κρητών.
Στη συνέχεια τα χορευτικά της Ένωσης Κρητών, απο τους πιο μικρούς μέχρι τους πιο μεγάλους ενθουσίασαν το κοινό που χειροκρότησε τους άξιους χορευτές με τις παραδοσιακές στολές τους ξεδίπλωσαν την τέχνη της Κρητικής λεβεντιάς.

Ο Σ.Π.Α.Π εκπαιδεύει εθελοντές και μικρούς μαθητές σε θέματα πυροπροστασίας και πυρασφάλειας

Εκπαιδευτική δράση με θέμα: «Πρόληψη και πυροπροστασία» διοργανώνει την Τετάρτη 30 Μαΐου στις 9:30 π.μ. ο Σύνδεσμος Δήμων για την Προστασία και Ανάπλαση του Πεντελικού (Σ.Π.Α.Π) σε συνεργασία με τον 9ο Πυροσβεστικό Σταθμό. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο θέατρο του Δάσους Συγγρού (Λεωφ. Κηφισίας - σύνορα Δήμων Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Πεντέλης) με τη συμμετοχή εθελοντών του Συνδέσμου και μαθητών των Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Αμαρουσίου.


Η δράση στόχο έχει την ενημέρωση και εκπαίδευση των εθελοντών του Σ.Π.Α.Π αλλά και των μικρών μαθητών σε θέματα πυροπροστασίας και πυρασφάλειας στο πλαίσιο της αντιπυρικής περιόδου που διανύουμε αλλά και την ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.


Στο πλαίσιο της εκδήλωσης Αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και εκπρόσωποι του Σ.Π.Α.Π θα δώσουν οδηγίες στους συμμετέχοντες σε ζητήματα πρόληψης, πυροπροστασίας και κατάσβεσης. Μετά το πέρας της θεωρητικής εκπαίδευσης θα ακολουθήσει άσκηση-επίδειξη από άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Επίσης, οι μαθητές των σχολείων, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής διαδικασίας, και ενόψει και της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, θα στείλουν μήνυμα αγάπης προς το περιβάλλον συμμετέχοντας στον καθαρισμό του δάσους.

Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ 25-5-2012

Επαληθευθήκαμε στην προχθεσινή εκτίμησή μας για αλλαγή της ποιότητας των θεμάτων στις Πανελλήνιες εξετάσεις με τα σημερινά θέματα στην Φυσική.



Τα σημερινά θέματα ήταν πράγματι ξεχωριστά και ασφαλώς άγγιξαν το ....δύσκολα.


Φαίνεται άλλωστε από την γενική άμμεση αντίληψη των υποψηφίων χαρακτηρίζοντάς τα δύσκολα. Χαρακτηριστικά έλεγαν την έκφραση .....΄΄πανικός!΄΄


Μια επίσης επισήμανση θα ήταν χρήσιμη. Ο χρόνος. Τα θέματα ήταν πολλά και με πολλές λεπτομέρειες. Υπήρχαν σημεία αρκετά εξειδικευμένα και παρέπεμπαν σαφώς στην Α΄Λυκείου και στη Β΄Λυκείου.


Ουσιαστικά απεδείχθη σήμερα ότι ένας υποψήφιος απαιτείται να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος απο την Α΄Λυκείου. Να θεωρεί τον εαυτό του εν δυνάμει υποψήφιο απο την Α΄Λυκείου και να λειτουργεί με αυτό ως μόνο κριτήριο.


Οι γνώσεις του πρέπει να είναι καλά θεμελειωμένες ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτού του είδους τα θέματα. Το θέμα Δ4 αναφέρονταν αποκλειστικά σχεδόν σε ύλη της Α΄Λυκείου και με μια συνθήκη που έπρεπε ο υποψήφιος να γνωρίζει πολύ καλά να χειρίζεται.


Πέραν αυτού όμως το θέμα Γ αναφέρεται στον υπολογισμό έργου δύναμης εφαπτόμενης τροχιάς. Το ζήτημα αυτό δεν έχει διδαχθεί ποτέ στους υποψηφίους σε κανένα επίπεδο. Αν υποθέσουμε ότι ο υποψήφιος συντονίζεται στην διάρκεια της Γ΄Λυκείου για να ανταποκριθεί ο χρόνος είναι ανεπαρκής για να λύσει αυτού του είδους τα θέματα.


Είναι γεγονός εν τέλει ότι το σχολείο ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανεπαρκές για το ύψος των θεμάτων αυτών. Δυστυχώς.


Έτσι αβασάνιστα βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο μαθητής της Α΄Λυκείου εντάσσεται άμεσα σε πρόγραμμα φροντιστηριακών μαθημάτων διάρκειας τριών χρόνων.
Να επισημάνουμε, επίσης, ότι εξετάσεις αυτού του επιπέδου δεν υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι τα Ελληνόπουλα σε όλο τον πλανήτη διαπρέπουν, είναι πρώτα. Δεν οφείλεται, όμως, δυστυχώς, στην σχολική παιδεία αλλά στην ποιότητα της ΄΄παραπαιδείας΄΄!!!!
Να μην θυμηθούμε βέβαια, αυτά που ελέγοντο όταν εισήχθη το σημερινό σύστημα των εξετάσεων. Έλεγε η τότε ηγεσία του Υπουργείου, ΄΄δεν χρειάζεται καμιά εξωτερική βοήθεια για τους υποψηφίους, αρκεί το σχολικό βιβλίο΄΄!!
Αυτά προς το παρόν, σύντομα περισσότερα.
Δείτε όλα τα θέματα των εξετάσεων στην σελίδα http://www.frontistiriav.blogspot.com/ και παρακολουθείστε τις εκτιμήσεις μας για την ποιότητα των θεμάτων.

Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

Ο δημοτικός μας συνδυασμός, στο πλαίσιο της συμβολής μας για κλίμα συνεργασίας και δημιουργικής παρουσίας στο δημοτικό συμβούλιο και στα νομικά πρόσωπα όπου εκπροσωπείται αποφασίσαμε να συμμετέχουμε ενεργά στην λειτουργία των παιδικών σταθμών με συγκεκριμένη μελέτη δίκαιης κατανομής των τροφείων.
Έχουμε την σταθερή άποψη σε δύο βασικά ζητήματα:
1. Όλα τα παιδιά των οικογενειών των δημοτών μας πρέπει να εξυπηρετούνται απο τους παιδικούς σταθμούς του δήμου. Εξ αυτού προέκυψε και η πρότασή μας στη συζήτηση του τετραετούς επιχειρησιακού προγράμματος του δήμου την ίδρυση και λειτουργία δύο νέων παιδικών σταθμών μέχρι το 2017 ώστε να απορροφήσει όλα τα παιδιά των δημοτών.
2. Καμιά επιβάρυνση στους δημότες γι΄αυτή τη βασική παροχή της τοπικής αυτοδιοίκησης ανεξάρτητα απο το ύψος των εισοδημάτων τους.

Είναι αλήθεια, όμως, ότι η τοπική αυτοδιοίκηση κι επομένως και ο δήμος μας έχει υποστεί σημαντικές περικοπές στις επιχορηγήσεις απο τους θεσμοθετημένους πόρους σε βαθμό επικίνδυνο για την λειτουργία όλου του συστήματος της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Υπό τον φόβο της αδυναμίας να πάψουν να λειτουργούν κάποιοι παιδικοί σταθμοί και να περιοριστεί ακόμη και το προσωπικό τους άρα και την μείωση των θέσεων εργασίας αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην σύνταξη αναλυτικής μελέτης κάλυψης των στοιχειωδών δαπανών λειτουργίας των παιδικών σταθμών, υποχωρώντας από τις βασικές αρχές μας, που αναφέρονται πιο πάνω θεωρώντας ότι σ΄αυτή τη φάση είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν οι παιδικοί σταθμοί.
Αφιερώνοντας σημαντικό χρόνο για την σύνταξη αυτής της μελέτης και αφού συγκεντρώσαμε όσο υλικό μας έδωσαν οι υπηρεσίες του δήμου, τον παρουσιάσαμε στο νομικό πρόσωπο του δήμου, Οργανισμός Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης. 
Στη μελέτη μας αυτή, την οποία δέχθηκε το νομικό πρόσωπο ως μια σημαντική βάση συζήτησης με παραμέτρους που αποδίδουν δικαισύνη και δίκαιο επιμερισμό της δαπάνης, παρουσιάζεται η λογική της κλιμακωτής επιβάρυνσης αναλογική με τα οικογενειακά εισοδήματα των δημοτών.
Για πρώτη φορά τεκμηριώθηκε η οριοθέτηση των επιβαρύνσεων των οικογενειακών εισοδημάτων με συγκεκριμένα κριτήρια ενώ ταυτόχρονα τέθηκε μια βάση δεδομένων ώστε κάθε χρόνο η όποια απόφαση του δήμου και του νομικού προσώπου να είναι απόλυτα τεκμηριωμένη και με δικαιοσύνη. Η μελέτη προβλέπει την εξέλιξη των δαπανών για την ίδρυση και λειτουργία δύο νέων παιδικών σταθμών άκρως αναγκαίων για την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των δημοτών μέχρι το 2017 και μετά.
Τα μέλη του νομικού προσώπου αποδέχθηκαν την πρόταση - μελέτη αναγνωρίζοντας την βάση ως αρχή και τεκμήριο.
Ανεξάρτητα αν η τελική απόφαση οριστικοποίησης των τροφείων τώρα ή αργότερα, είναι γεγονός ότι τέθηκαν οι βάσεις για τις επιβαρύνσεις των οικογενειακών εισοδημάτων και είμαστε βέβαιοι ότι συμβάλαμε ουσιαστικά στη λειτουργία του νομικού προσώπου.
Θα βρισκόμαστε πάντα δημιουργικοί και αποδοτικοί σε κάθε πρόβλημα που συναντά η τοπική αυτοδιοίκηση και ο δήμος μας θεωρώντας ως βασικό αποδέκτη της όποιας συμμετοχής και προσφοράς τον δημότη της πόλης μας.
Είμαστε της άποψης ότι οποιαδήποτε θέση είναι απαραίτητο να είναι τεκμηριωμένη και πέραν απο κάθε ατομικό ή παραταξιακό όφελος.

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Στις Βρυξέλλες στρέφονται όλα τα βλέμματα - Ηollande: Δεν υπάρχει σχέδιο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ - Στο επίκεντρο της άτυπης Συνόδου ένας πανευρωπαϊκός μηχανισμός εγγύησης καταθέσεων - Cameron: Δημοψήφισμα για το ευρώ οι εκλογές στην Ελλάδα

Στις Βρυξέλλες και στην άτυπη Σύνοδο Κορυφής στρέφεται απόψε η προσοχή αγορών και επενδυτών, καθώς παρά τις απανωτές διαψεύδεις, είναι βέβαιο πως το θέμα της Ελλάδας θα βρεθεί ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων.



Θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου προκειμένου να παραμείνει η Ελλάδα στο ευρώ, δήλωσε λίγες ώρες πριν την έναρξη της Συνόδου ο νέος Γάλλος πρόεδρος, Francois Ηollande.


"Θα κάνω ότι χρειαστεί προκειμένου να πείσω τους Έλληνες να ταχθούν υπέρ της παραμονής της χώρας τους στο ευρώ, τηρώντας παράλληλα τις δεσμεύσεις τους", σημείωσε ο Γάλλος πρόεδρος.


Παράλληλα ο ίδιος επανέλαβε πως στη διάρκεια της σημερινής Συνόδου θα θέσει στο τραπέζι των συζητήσεων το μείζον θέμα του ευρωομολόγου. "Η ΕΚΤ πρέπει να συμμετέχει και στην ενίσχυση της ανάπτυξης και στη ρευστότητα", συμπλήρωσε ο Hollande, ζητώντας αυξημένο ρόλο για την κεντρική τράπεζα και τον μόνιμο μηχανισμό στήριξης.


"Χωρίς δράματα" θα πρέπει να είναι η σημερινή Σύνοδος Κορυφής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Eurogroup, Jean Claude Juncker. "Μπορούμε να συζητήσουμε το ζήτημα των ευρωομολόγων, αλλά θα λάβουμε αποφάσεις", συμπλήρωσε.


Στο μεταξύ, ο Ισπανός Πρωθυπουργός, Mariano Rajoy, υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξουν μεταρρυθμίσεις για τη στήριξη της ανάπτυξης με παράλληλη μείωση των ελλειμμάτων. "Η ρευστότητα είναι το μείζον ζήτημα για την Ισπανία. Θα πετύχουμε το στόχο μας για το έλλειμμα", συμπλήρωσε και τόνισε ότι πριν τεθεί το ζήτημα των ομολόγων πρέπει να λήξει το θέμα των χρηματοδοτικών αναγκών της ευρωζώνης.


Την ίδια στιγμή, ο Πρωθυπουργός της Βρετανίας, David Cameron, επισήμανε πως οι εκλογές στην Ελλάδα τον επόμενο μήνα θα πρέπει ουσιαστικά να είναι ένα δημοψήφισμα για τη συμμετοχή της χώρας στην Ευρωζώνη. "Η κατάσταση στην Ελλάδα αποτελεί απειλή για τη νομισματική ένωση και την παγκόσμια οικονομία", εξήγησε ο ίδιος. "Η ΕΕ θα πρέπει να βρίσκεται σε ετοιμότητα και για τα δύο ενδεχόμενα", δήλωσε ο Cameron.


Όπως σημείωσε τα σχέδια αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνουν την ενίσχυση των τραπεζικών ισολογισμών, την προστασία του χρηματοοικονομικού συστήματος και την ανάληψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την αποτροπή της μετάδοσης της κρίσης μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.


"Η Ιρλανδία στηρίζει τα ευρωομόλογα", τόνισε την ίδια στιγμή ο Ιρλανδός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Eamon Gilmore, συμπληρώνοντας ότι οι συζητήσεις της χώρας με την Τρόικα για την αναδιάρθρωση του τραπεζικού κλάδου συνεχίζονται. Αντίθετη άποψη εξέφρασε ο Φινλανδός Πρωθυπουργός, Jurky Katainen, σημειώνοντας ότι είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για ευρωομόλογα.


Ο Ολλανδός ομόλογός τους Mark Rutte τόνισε ότι δεν τάσσεται υπέρ της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών από τον ESM. "Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να στηρίξουμε την κεφαλαιακή ενίσχυση της ΕΤΕπ στο όνομα των επενδύσεων", συμπλήρωσε ο ίδιος, αναφέρεοντας ότι τα ευρωομόλογα αποσύρουν τις πιέσεις από τις μεταρρυθμίσεις.

ΑΝΩ - ΚΑΤΩ Η ΠΑΤΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Ανάστατη τα τελευταία 24ωρα η πόλη των Πατρών, με τη δολοφονία του 30χρονου Έλληνα από τρεις Αφγανούς μετανάστες, το περασμένο Σάββατο, να βρίσκεται στο επίκεντρο μιας διαφαινόμενης κλιμάκωσης της σύγκρουσης μεταξύ μελών της Χρυσής Αυγής και της Αστυνομίας.



Νωρίς το απόγευμα της Τρίτης, κάτοικοι νοτίων περιοχών της πόλης απέκλεισαν το δρόμο στο ύψος του νέου λιμανιού, διαμαρτυρόμενοι για την άγρια δολοφονία του 30χρονου Αθ. Λαζανά σε συμπλοκή με λαθρομετανάστες για το μεταναστευτικό πρόβλημα, που ταλανίζει χρόνια την πόλη.


Η κατάσταση ωστόσο ξέφυγε, με αποτέλεσμα να σημειωθούν πολύ σοβαρά επεισόδια. Μέλη της Χρυσής Αυγής, τα οποία συμμετείχαν στην πορεία διαμαρτυρίας. Έγινε εκτεταμένη χρήση δακρυγόνων και η περιοχή μετατράπηκε σε πεδίο μάχης. Υπήρξαν τραυματίες, ενώ έγιναν συλλήψεις και προσαγωγές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν συλληφθεί πέντε Έλληνες, ενώ έχουν γίνει περίπου 20 προσαγωγές Ελλήνων και αλλοδαπών και μία κλούβα των ΜΑΤ παραδόθηκε στις φλόγες

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Χτύπημα σε τράπεζες και ΟΠΑΠ από την Goldman Sachs - Υπό κατάρρευση το ΧΑ κινείται προς τις 500 μονάδες - Απογοήτευση από ΟΟΣΑ, ενώ Fitch, EFSF, ΔΝΤ μιλούν για πιθανή έξοδο από το ευρώ - Περίεργη εξέλιξη με το ELA... 100 δισ ή 65 δισ;

Οποιαδήποτε προσπάθεια αντίδρασης στο ΧΑ έχει καταρρεύσει. Το χρηματιστήριο υποχωρεί 2,5% στις 530 μονάδες ενώ οι ξένοι και ειδικά η Goldman Sachs είναι καθαρός πωλητής στις τράπεζες ενώ διακίνησε και το πακέτο στον ΟΠΑΠ των 2 εκατ που επίσης είναι πωλητής.
Τις τελευταίες ώρες καταγράφεται μια συστηματική πίεση από διεθνείς θεσμικούς φορείς όπως ΔΝΤ και EFSF αλλά και επενδυτικούς οίκους προς την Ελλάδα.


Η έκθεση του ΟΟΣΑ που προβλέπει μείωση του ΑΕΠ 5,3% το 2012 και ανάκαμψη από τα μέσα του 2013 προφανώς και επιδρά αρνητικά στο ΧΑ. Επίσης η Fitch προειδοποιεί ότι μόνο με ενίσχυση των μηχανσιμών του EFSF και ESM θα περιοριστούν οι συνέπειες από μια πιθανή έξοδο της Ελλάδος από το ευρώ. Το EFSF προειδοποιεί ότι θα σταματήσει την χρηματοδότηση αν δεν τηρηθούν οι συμφωνίες από την Ελλάδα.


Ο τραπεζικός κλάδος περνάει πολύ δύσκολες στιγμές. Μπορεί την Παρασκευή 25 Μαίου να καταβληθούν τα 18 δις ευρώ που αποτελούν προκαταβολή για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αλλά οι περίεργες πληροφορίες για το ELA προβληματίζουν.


Διεθνή μέσα αναφέρουν ότι δόθηκε εκτάκτως επιπλέον ρευστότητα μέσω του ELA και αγγίζει τα 100 δις ευρώ. Το ερώτημα είναι τα 100 δισ είναι γραμμή πίστωσης που η ΤτΕ μπορεί να αξιοποιήσει ή 100 δισ δόθηκαν στις ελληνικές τράπεζες;


Ελληνικές τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι το ELA από 55 δις τον Μάρτιο έφθασε στα 60 δις τον Απρίλιο και έως τώρα βρίσκεται στα 65 δις ευρώ.


Συγκεκριμένη τραπεζική πηγή κάνει λόγο για 75 με 77 δις ευρώ ενώ η ΤτΕ αποφεύγει να σχολιάσει φήμες και πληροφορίες.


Προφανώς η συσκότιση που υπάρχει δεν βοηθάει την εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων.


Αποτελεί παράδοξο ωστόσο πως έφθασε το ELA στα 100 δις ευρώ χωρίς να μειωθεί ταυτόχρονα η συμμετοχή της ΕΚΤ που ήταν 73 δις ευρώ.


Αν δεχθούμε τις πληροφορίες των διεθνών μέσω οι ελληνικές τράπεζες πρέπει να έχουν δανειστεί πάνω από 170 δις ευρώ ρευστότητα από ΕΚΤ και ELA της ΤτΕ.


Όμως αυτό δεν μπορεί να συμβεί καθώς οι εγγυήσεις collaterals των ελληνικών τραπεζών δεν είναι επαρκείς.


Η μόνη περίπτωση που μπορεί να ισχύει αυτή η πληροφορία των 100 δις ELA είναι να μειώθηκε δραστικά η συμμετοχή της ΕΚΤ.


Αν τα 73 δις υποχώρησαν στα 30 δις ευρώ και την διαφορά την κάλυψε το ELA τότε δεν αλλάζουν οι ισορροπίες με τα collaterals.


Αν έχει συμβεί αυτό τότε μάλλον εντάσσεται στην πρόσφατη απόφαση της ΕΚΤ να διακόψει την παροχή ρευστότητας στις τράπεζες καθώς έχει καθυστερήσει η ανακεφαλαιοποίηση τους.


Όμως και στο θέμα αυτό υπάρχει μια συσκότιση.


Είχε αναφερθεί ότι η απόφαση της ΕΚΤ αφορούσε 2 τράπεζες ΑΤΕ και ΤΤ ωστόσο η ΑΤΕ εδώ και μήνες δεν μπορεί να δανειστεί από την ΕΚΤ και το 100% της ρευστότητας που έχει αντλήσει το λαμβάνει μέσω του ELA της ΤτΕ.


Άρα ποιες είναι οι τράπεζες για τις οποίες η ΕΚΤ διέκοψε την παροχή ρευστότητας προσωρινά;


Όλες οι ελληνικές τράπεζες και ίσως έτσι να εξηγείται η απότομη αύξηση του ELA αν ισχύει καθώς την πληροφορία αυτή δεν την επιβεβαιώνουν οι ελληνικές τράπεζες.


Καταστροφή για τις τράπεζες η επιστροφή στην δραχμή


Η επιστροφή στην δραχμή θα αποτελούσε ένα οικονομικό, ιστορικό ατόπημα που θα οδηγήσει στην χρεοκοπία την Ελλάδα και το τραπεζικό σύστημα.


Η επιστροφή στην δραχμή δεν μπορεί να αποτελεί λύση καθώς με κεφαλαιουχικούς όρους δεν προσφέρει εναλλακτικό σχέδιο κεφαλαιακής θωράκισης των τραπεζών.


Η επιστροφή στην δραχμή μπορεί πέραν της καταστροφής να δημιουργήσει και ορισμένα πλεονεκτήματα όπως η δυνατότητα να υποτιμά το νόμισμα η κεντρική τράπεζα αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει υποκατάστατο κεφαλαίων και ρευστότητας.


Όμως στην Ελλάδα οι διαμορφούμενες συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές ειδικά για το τραπεζικό σύστημα.


Με βάση ορισμένους υπολογισμούς επιστροφή στην δραχμή θα είχε συνολική επίπτωση δηλαδή ζημία περίπου 100 με 120 δις ευρώ δηλαδή το 30% του συνολικού ενεργητικού τους.


Πρωτίστως τι θα χάσουν οι ελληνικές τράπεζες;


Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι ελληνικές τράπεζες δεν αδυνατούν να βγουν στις αγορές ούτως ή άλλως.


Το επιχείρημα αυτό όμως αποτελεί και το βασικό επιχείρημα όσων πιστεύουν στην παραμονή στο ευρώ.


Πάνω από τις ελληνικές τράπεζες έχει απλωθεί ένα τεράστιο δίχτυ προστασίας.


Με ρεαλιστικούς όρους από τις 18 τράπεζες στην Ελλάδα οι 15 τράπεζες θα έπρεπε να είχαν κλείσει να είχαν χρεοκοπήσει.


Αυτό δεν έχει συμβεί γιατί οι τράπεζες προστατεύονται από την ΕΕ και την Τρόικα.


Οι ελληνικές τράπεζες δυνητικά θα λάβουν έως 48 δις ευρώ κεφάλαια από την Τρόικα.


Οι ελληνικές τράπεζες έχουν λάβει 73 δις ευρώ ρευστότητα από την ΕΚΤ.


Μεγάλη πτώση στο ΧΑ, υπό πίεση οι τράπεζες


Πτωτικά κινείται σήμερα το ΧΑ, που υποχωρεί κατά 2,5% στις 530 μονάδες.


Ο τζίρος είναι σχετικά αυξημένος λόγω των πακέτων που έχουν υπάρξει σε ΟΠΑΠ και ΕΛΤΡΑΚ.


Ο τραπεζικός κλάδος βρίσκεται στο επίκεντρο. Η εικόνα δεν είναι ενθαρρυντική ενώ οι όποιες αντιδράσεις δεν είναι πειστικές αποτελούν βραχυχρόνιες τεχνικές κινήσεις.


Η κύρια τάση συνεχίζει να παραμένει πτωτική στην αγορά. Ο στόχος των 550 μονάδων επιτεύχθηκε και η επόμενη στάση είναι οι 500 μονάδες ενώ αν δεν αποφευχθούν τα χειρότερα οι 350 μονάδες θα επιβεβαιωθούν. Όμως προσοχή οι 350 μονάδες θα επιβεβαιωθούν μόνο αν υπάρξει εκτροπή της χώρας.


Οι τραπεζικές μετοχές αντιδρούν σήμερα αλλά άνευρα, οι ξένοι απέχουν και η άνοδος είναι καθαρά εσωτερική υπόθεση.


Η Εθνική στα 1,23 ευρώ -2,3% με αποτίμηση 1,17 δισ. ευρώ
Η Alpha στα 0,7620 ευρώ +1% με αποτίμηση 407 εκατ
Η Eurobank στα 0,5030 ευρώ -0,9% με αποτίμηση 278 εκατ
Η Πειραιώς στα 0,2180 ευρώ +0,4% με αποτίμηση 249 εκατ
Η Κύπρου στα 0,3120 ευρώ -4,8% με αποτίμηση 560 εκατ.
Η Marfin στα 0,1060 ευρώ -9,4% με αποτίμηση 170 εκατ.
Η πίεση στην μετοχή αποδίδεται στο γεγονός ότι η τράπεζα κρατικοποιείται. Ήδη διορίστηκαν 5 μέλη στο ΔΣ της τράπεζας από εκπροσώπους του κυπριακού κράτους.
Το ΤΤ στα 0,3210 ευρώ +0,3% με αποτίμηση 91 εκατ
Από τις μη τραπεζικές μετοχές του εικοσάρη η ΔΕΗ -2,5%, η ΕΕΕΚ -3,1%, ο ΟΠΑΠ -5,5%, η ΜΙΓ -0,4%, ο ΟΤΕ -1,2%, τα ΕΛΠΕ -1,8%, ενώ η ΦΦΓΚΡΠ -4,7%.


Οι ξένοι σήμερα έχουν την τιμητική τους και ειδικά η Goldman Sachs η οποία πραγματοποίησε το μεγάλο πακέτο στον ΟΠΑΠ 2 εκατ ενώ είναι και πωλητής στον τίτλο.
Στον ΟΠΑΠ επίσης δήλωσαν ισχυρή παρουσία Cheuvreux με 160 χιλ, η UBS 100 χιλ μετοχές και η Bank of America 40 χιλ μετοχές.
Η Goldman Sachs επίσης είναι πωλητής στις τράπεζες.
Στην Εθνική 400 χιλ μετοχές Goldman Sachs λόγω MSCI, 135 χιλ η UBS και 70 χιλ η Credit Suisse.
Στην Alpha 60 χιλ η Goldman Sachs και 120 χιλ η HSBC.
Στην Κύπρου 570 χιλ μετοχές η Bank of America και 40 χιλ η Citigroup
Στην Marfin 170 χιλ η Goldman Sachs
Σταθεροποιητικά οι τιμές των ομολόγων και τα CDS
Ο ορατός κίνδυνος εκτροπής της Ελλάδος έχει οδηγήσει σε ιστορικά υψηλά τις αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων.


Ωστόσο μετά το σοκ της προηγούμενης εβδομάδας σήμερα οι τιμές κινούνται σταθεροποιητικά.
Το ομόλογο λήξης 24 Φεβρουαρίου 2023 εμφανίζει τιμή αγοράς και πώλησης 14,75 μονάδες βάσης με 16 μ.β. και μέση απόδοση 28,15%.
Το ομόλογο λήξης 24 Φεβρουαρίου 2042 εμφανίζει τιμή αγοράς και πώλησης 12,5 μονάδες βάσης με 14 μ.β. με απόδοση 21,75%.
Στα CDS συνεχίζεται η κατάσταση να παραμένει τεταμένη αν και υπάρχουν μικρά ψήγματα βελτίωσης.
Στην Ελλάδα 83% ή 8.300 μονάδες βάσης στην Ιρλανδία στις 725 μ.β. στην Πορτογαλία 35,5% στην Ισπανία 545 μ.β., στην Ιταλία 505 μ.β. στην Γαλλία 219 μ.β. και στην Γερμανία 102 μ.β.
Οριακά πτωτικά οι αποδόσεις των ομολόγων στην 10ετία.
Στην Ισπανία η απόδοση στο 6,10% από 6,30% που αποτελεί υψηλό εβδομάδων.
Στην Ιταλία 5,62%, στην Γαλλία 2,80%, στην Πορτογαλία 12,10% και στην Ιρλανδία 7,30%.
Το ευρώ στα 1,2802 δολάρια ενισχύεται μετά τις σημαντικές πιέσεις που υπέστη. Η διακύμανση σήμερα 1,2783 δολ με 1,2820 δολάρια.

Ανακοινώνουν σήμερα την κοινή τους κάθοδο στις εκλογές ΔΡΑΣΗ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ - Τζήμερος: Θέλουμε να περάσουμε το 3%

Κοινή κάθοδο στις εκλογές της 17ης Ιουνίου αποφάσισαν ο πρόεδρος της ΔΡΑΣΗΣ, Στέφανος Μάνος, και ο πρόεδρος της Δημιουργίας Ξανά, Θάνος Τζήμερος, όπως ανακοίνωσαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν σε κοινή συνέντευξη Τύπου που θα παραχωρήσουν σήμερα το μεσημέρι.



Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Θάνος Τζήμερος είπε ότι υπάρχουν θέσεις της ΔΡΑΣΗΣ με τις οποίες διαφωνούν αλλά υπάρχει κοινή πλατφόρμα συνεργασίας. «Δεν πρόκειται για γάμο αλλά για άθροισμα ψήφων. Θέλουμε να περάσουμε το 3%», συμπλήρωσε, ενώ απέκλεισε πιθανή συνεργασία με την κεντροαριστερά.


Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Θάνος Τζήμερος είπε ότι υπάρχουν θέσεις της ΔΡΑΣΗΣ με τις οποίες διαφωνούν αλλά υπάρχει κοινή πλατφόρμα συνεργασίας. Επισήμανε ότι οι βουλευτές θα μοιραστούν με βάση τη δύναμη που θα καταγραφεί. Χαρακτήρισε τη ΝΔ κόμμα – απολίθωμα που απέμεινε από την παλιά εποχή χώρο παλιάς κοπής με παλαιάς κοπής πολιτικούς.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΠΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Ρ. Τ. Ερντογάν Κοινοποίηση στα: 1) Μέλη του ΟΗΕ 2) Μέλη Ευρωπαϊκού Κοινοβουλ...