Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 42!!

Επιλύθηκε το μυστήριο με τον αριθμό 42

Posted on 06/09/2019
0

Η απάντηση στο ερώτημα
«πόσο κάνει (–80538738812075974)3 + 804357581458175153 + 126021232973356313;» είναι … 42

Το πρόβλημα που τίθεται είναι το εξής: Αν k θετικός ακέραιος αριθμός, τότε η εξίσωση x3+y3+z3=k έχει ακέραιες λύσεις;
Για παράδειγμα, η εξίσωση x3+y3+z3=29 έχει λύση την x=3, y=1, z=1. Όμως για την εξίσωση x3+y3+z3=30 τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Ναι, υπάρχει λύση, μόνο που αυτή δεν ήταν γνωστή μέχρι το 1999! H μικρότερη λύση είναι: x=–283059965, y=–2218888517, z=2220422932. Και η λύση της εξίσωσης x3+y3+z3=33 βρέθηκε φέτος (διαβάστε σχετικά: «Cracking the problem with 33»). Ας σημειωθεί ότι οι αριθμοί της μορφής k=±4(mod9), όπως 13, 22, 31, 40 …,  ή k=±5(mod9), όπως 13, 23, 32, 41, …., είναι αδύνατον να γραφούν ως άθροισμα τριών κύβων (αυτό αποδεικνύεται εύκολα).
O αριθμός 42 ήταν ο τελευταίος αριθμός μικρότερος του 100 που δεν είχε εκφραστεί ως άθροισμα τριών κύβων. Η διερεύνηση των αριθμών (μικρότερων του 100) που διέθεταν αυτή την ιδιότητα είχε ξεκινήσει με την χρήση υπολογιστών από το 1954. Τελικά αυτή η διερεύνηση ολοκληρώθηκε μετά από 65 ολόκληρα χρόνια, αφού σήμερα ανακοινώθηκε η εξής λύση για τον αριθμό 42:
42 = (–80538738812075974)3 + 804357581458175153 + 126021232973356313
Από τους αριθμούς που είναι μικρότεροι του 1000, δεν έχει βρεθεί λύση ακόμα για τους 114, 165, 390, 579, 627, 633, 732, 795, 906, 921, 975.
Δείτε και το σχετικό βίντεο:
Η επίλυση του αριθμού 42 ήταν σημαντική και για έναν ακόμη λόγο. Διότι, ο αριθμός αυτός είναι η απάντηση στο έσχατο ερώτημα της Ζωής, του Σύμπαντος και των Πάντων, σύμφωνα με την κωμωδία επιστημονικής φαντασίας «Γυρίστε τον Γαλαξία με Ώτο Στοπ» :

ΟΙ ΘΥΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Τα ίχνη του ανθρώπινου πολιτισμού συναντώνται σε κάθε γωνιά της χώρας μας, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί και ως ένας τεράστιος αρχαιολογικός χώρος.
Χιλιάδες τουριστών κάθε χρόνο επισκέπτονται την Ελλάδα, ώστε να γνωρίσουν από κοντά τις απαρχές του δυτικού πολιτισμού και να επισκεφτούν τους δημοφιλείς αρχαιολογικούς χώρους της, οι οποίοι αποτελούν φωτεινό παράδειγμα της ένδοξης και πλούσιας ιστορίας της.
Σπουδαίοι αρχαιολογικοί χώροι-κοιτίδες της ανθρωπότητας, οι οποίοι αποτελούνται από ναούς και δημόσιες αγορές, διάφορα κτίρια υποδομών, βουλευτήρια κ.α., εξιστορούν στους επισκέπτες τους μια ιστορία 5.000 χρόνων.
Ανάμεσά τους και λιγότερο γνωστά μνημεία που έπαιξαν εξίσου σημαντικό ρόλο κατά τον ρου της ιστορίας, ωστόσο σήμερα δεν γνωρίζουν την ίδια προβολή των δημοφιλών και «πολυδιαφημισμένων» αξιοθέατων της χώρας. Ακολουθούν πέντε αρχαιοελληνικοί «θησαυροί» που έχουν βάλει το δικό τους (σημαντικό) λιθαράκι στην ιστορία της Ελλάδας.
Αρχαία Νικόπολη
Σε απόσταση μόλις 10 χλμ. από την πόλη της Πρέβεζας και πάνω στην εθνική οδό Πρέβεζας- Ιωαννίννων, στη χερσόνησο που χωρίζει τον Αμβρακικό κόλπο από το Ιόνιο Πέλαγος, στέκει αγέρωχη στο πέρασμα το χρόνου η μεγαλύτερη αρχαία πόλη της Ελλάδας. Η Νικόπολη, γνωστή και ως «Πόλη της Νίκης» (η ονομασία της άλλωστε εμπεριέχει τη λέξη νίκη) αποτελούσε το καμάρι του ρωμαίου αυτοκράτορα Οκταβιανού, καθώς δημιουργήθηκε μετά από εντολή του ως σύμβολο της μεγάλης νίκης του έναντι του στόλου του Αντώνιου και της Κλεοπάτρας, στην περίφημη ναυμαχία του Ακτίου το 31 π.Χ.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη αρχαία πόλη της Ελλάδας, η οποία απλώνεται σε μια έκταση 1500 στρεμμάτων από το Ιόνιο έως τον Αμβρακικό  –για να κατανοήσετε το μέγεθος αρκεί να αναλογιστείτε ότι για να μεταβείτε από το Θέατρο ως το Ωδείο, θα χρειαστεί να μετακινηθείτε με αυτοκίνητο– και άκμασε τόσο κατά την ρωμαϊκή περίοδο, όσο και αργότερα κατά την Παλαιοχριστιανική εποχή. Αυτό που εντυπωσιάζει τους επισκέπτες, εκτός από την ιδιαίτερα μεγάλη έκταση της αρχαίας πόλης, είναι και το πλήθος των σωζόμενος μνημείων.
Στα πιο σημαντικά από αυτά συγκαταλέγονται τα Αρχαία Τείχη, με τον οχυρωματικό περίβολο να μετρά περίμετρο μεγαλύτερη των 5 χλμ. Σήμερα σώζονται μόνο κάποια τμήματά τους καθώς το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιήθηκε ως υλικό για την δημιουργία του βυζαντινού τείχους. Επίσης εντυπωσιακό το Αρχαίο Θέατρο Νικόπολης, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 1ου αιώνα μ.Χ., καθώς και το Ρωμαϊκό Ωδείο, ένα από τα καλύτερα διατηρημένα μνημεία της αρχαίας πόλης, το οποίο δημιουργήθηκε επί Αυγούστου και υπέστη κάποιες μετατροπές στο τέλος του 2ου και τις αρχές του 3ου αι.  μ.Χ. Το Νυμφαίο της Νικόπολης, κοντά στη δυτική πύλη των ρωμαϊκών τειχών, οι Θέρμες, ένα από τα σημαντικότερα συγκροτήματα της πόλης και η Σμυρτούλα, εκεί όπου ο Οκταβιανός Αύγουστος είχε το παρατηρητήριό του κατά την Ναυμαχία (από εδώ απολαμβάνει κανείς πανοραμική θέα σε όλη την περιοχή) και το σημείο όπου μετά τη νίκη έστησε το μεγάλο ιερό του Απόλλωνα, στα όσα αξίζει κανείς να επισκεφτεί στην αρχαία πόλη. Μέσα στον αρχαιολογικό χώρο λειτουργεί το Παλιό Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης, ενώ το 2009 εγκαινιάστηκε το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης, στη βόρεια είσοδο της Πρέβεζας.
Αρχαία Μεσσήνη
Από τους σπουδαιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μεσσηνίας, η Αρχαία Μεσσήνη εντοπίζεται σε απόσταση 30 χλμ. από το κέντρο της Καλαμάτας, λίγο έξω από το χωριό Μαυρομμάτι. Πρόκειται για μία από τις καλύτερα διατηρημένες αρχαίες πόλεις της Ελλάδας που καταφέρνει να διατηρήσει μέχρι σήμερα την αίγλη του παρελθόντος, εντυπωσιάζοντας έτσι τους επισκέπτες της. Η πόλη οφείλει το όνομά της στη μυθική βασίλισσα Μεσσήνη, κόρη του βασιλιά του Άργους Τριόπα και παρέμεινε το πολιτιστικό κέντρο της Μεσσηνίας μέχρι το 359 π.Χ., όταν η επιδρομή των Γότθων του Αλάριχου έδωσε το τελειωτικό πλήγμα στην περιοχή.
Τα πρώτα ευρήματα της αρχαίας πόλης, που οικοδομήθηκε το 369 π.Χ. από τον Θηβαίο στρατηγό Επαμεινώνδα, ξεκίνησαν να έρχονται στο φως της δημοσιότητας την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης, εκπλήσσοντας σταδιακά τους αρχαιολόγους και το κοινό. Η πόλη δημιουργήθηκε σύμφωνα με το ιπποδάμειο σύστημα στη διάταξη, σύμφωνα με το οποίο όλα τα κτίρια έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Ο χώρος χωρίζεται σε οριζόντιους και κάθετους άξονες, ενώ το τείχος της πόλης μετράει μήκος 9 χλμ. με δύο βασικές πύλες. Η μία ήταν η Αρκαδική (πύλη της Μεγαλόπολης) και η άλλη η Λακωνική.
Στα πιο σημαντικά μνημεία του αρχαιολογικού χώρου που έχουν αποκαλυφθεί με τις ανασκαφές συγκαταλέγονται το Θέατρο (προϋπήρχε από την ελληνιστική εποχή και ανακατασκευάστηκε επί αυτοκρατόρων Αυγούστου και Τιβερίου στα μέσα του 2ου αι. μ.Χ.), το Ιερό Ίσιδος και Σαράπιδος, μια πρωτοβυζαντινή βασιλική, η κρήνη της Αρσινόης (κόρη του μυθικού βασιλιά της Μεσσηνίας Λεύκιππου και μητέρα του Ασκληπιού), η δυτική πλευρά της Αγοράς, το Ιερό Διός Σωτήρος, η ρωμαϊκή έπαυλις των ύστερων ρωμαϊκών χρόνων, το Στάδιο και το Γυμνάσιο (χαρακτηριστικά δείγματα διατήρησης οικοδομικών συγκροτημάτων της αρχαίας πόλης). Όλα τα ευρήματα φιλοξενούνται σε ένα μικρό διώροφο μουσείο στο χωριό Μαυρομάτι, πριν την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο.
Αρχαία Νεμέα
Σε μία κοιλάδα στους πρόποδες των αρκαδικών βουνών, η Αρχαία Νεμέα αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα ιερά της αρχαίας Ελλάδας, όπου πραγματοποιούνταν, μάλιστα, και πανελλήνιοι αθλητικοί αγώνες. Το όνομά της οφείλεται στη λέξη νομή (βοσκή), εξαιτίας των κτηνοτρόφων που έμεναν στην περιοχή.
Σύμφωνα με την μυθολογία, υπάρχουν δύο εκδοχές που οδήγησαν στη δημιουργία του ιερού. Η πρώτη θέλει τον Ηρακλή να ιδρύει το ιερό προς τιμήν του πατέρα του Δία, αφού σκότωσε το λιοντάρι της Νεμέας. Η δεύτερη που είναι και η επικρατέστερη, οφείλεται στο θάνατο του παιδιού του βασιλιά της Νεμέας και ιερέα του Δία, Λυκούργου, και της συζύγου του Ευρυδίκης. Επειδή θεωρήθηκε κακός οιωνός (το μωρό μέχρι να περπατήσει, σύμφωνα με χρησμό της Πυθίας δεν έπρεπε να ακουμπήσει στο έδαος, κάτι που δεν συνέβη γι αυτό και έχασε την ζωή του) και προκειμένου να εξευγενιστούν οι θεοί ιδρύθηκαν οι επιτάφιοι αθλητικοί αγώνες στη Νεμέα, με τους κριτές, ως ένδειξη πένθους, να ντύνονται στα μαύρα.
Η πρώτη ακμή της Νεμέας (αν και η περιοχή φαίνεται ότι υπήρχε ήδη από τη Νεολιθική εποχή) παρουσιάστηκε κατά τον 6ο αι. π.Χ. με το κτίσιμο των ιερών και την ίδρυση των αθλητικών αγώνων, με την τελική εγκατάλειψή της να σημειώνεται το 540 μ.Χ., μετά από μια μορφολογική αλλαγή που υπέστη, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να στερέψουν τα αποθέματα νερού.
Στα πιο σημαντικά αξιοθέατα που ανακαλύφθηκαν από τις αρχαιολογικές ανασκαφές (ξεκίνησαν τον 1766 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα, συνδυαστικά με έργα αναστήλωσης και συντήρησης) ο Ναός του Διός, ο οποίος χρονολογείται από τον 6ο αι. π.Χ., ο Βωμός του Διός που δημιουργήθηκε τον 5ο αι. π.Χ. για τις θυσίες προς τιμή του Δία, το Ηρώον Οφέλτη που χρονολογείται στο δεύτερο τέταρτο του 6ου αι. π.Χ. και το Στάδιο, που δημιουργήθηκε το 330-320 π.Χ. και είχε χωρητικότητα περίπου 30.000 θεατών.
Σχολή Αριστοτέλη
Σε κοντινή απόσταση από την ηρωική πόλη της Νάουσας, περίπου 2 χλμ. από αυτήν, στο Νυμφαίο (το ιερό που ήταν αφιερωμένο στις Νύμφες) της σπουδαίας μακεδονικής πόλης Μίεζας, βρίσκεται ο τόπος όπου πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση του μέγιστου φιλόσοφου της αρχαιότητας, Αριστοτέλη, και του πρίγκιπα Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Στην τοποθεσία Ισβόρια, λοιπόν, συναντάται μέχρι και σήμερα η Σχολή του Αριστοτέλη, η οποία χρονολογείται από τα μέσα του 4ου π.Χ. και δημιουργήθηκε με σκοπό ο τεράστιος φιλόσοφος της αρχαιότητας να διδάξει στον γιο του βασιλιά της Μακεδονίας Φιλίππου Β’ και στους γιους των μακεδόνων ευγενών  την ενάρετη ζωή και το ευ ζην, την κλασική ελληνική σκέψη και τις αρχές της πλατωνικής φιλοσοφίας.
Πρόκειται για έναν χώρο σε ένα υπέροχο φυσικό τοπίο, όπου παρατηρούνται τρεις φυσικές σπηλιές, οι οποίες αποτελούν και τον κύριο χώρο της σχολής μαζί με έναν τοιχοβάτη μιας διώροφης στοάς με ιωνικούς κίονες.
Ακριβώς απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο έχει δημιουργηθεί και το ομώνυμο πολιτιστικό κέντρο το οποίο λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος, αίθουσα συνεδρίων, χώρος υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, αναψυκτήριο- εστιατόριο.
Λισσός
Στο νότιο τμήμα του νομού Χανίων, μεταξύ της Σούγιας και της Παλαιόχωρας, η Λισσός, στον όρμο του Αι- Κύρκου, υπήρξε σημαντική πόλη της Κρήτης και παρά την μικρή της έκταση αποτέλεσε σημαντικό πολιτικό και θρησκευτικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή.
Στον αρχαιολογικό της χώρο σώζονται κυρίως δημόσια κτίρια καθώς και έργα υποδομής από την ρωμαϊκή εποχή (λείψανα τείχους, ερείπια θερμών, εγκαταστάσεις με λουτήρες κ.α.), ενώ διάσπαρτοι εντοπίζονται τάφοι και κάποια κιονόκρανα. Από τα πιο σημαντικά ευρήματα που ήρθαν στο φως με τις πρώτες ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή από την αρχαιολογική εταιρία Δυτικής Κρήτης μεταξύ 1957-1958 ο ναός του Ασκληπιού, μικρός και σε δωρικό ρυθμό, είναι κατασκευασμένος από πελεκητές πέτρες.
Τα Ασκληπιείο της Λισσού άκμασε από τον 4ο αιώνα έως τους αυτοκρατορικούς, ρωμαϊκούς χρόνους, λόγω των ιαματικών νερών της περιοχής, τα οποία προσέλκυαν κόσμο από όλη την Κρήτη με τις θεραπευτικές τους ιδιότητες. Ένας μεγάλος σεισμός που σημειώθηκε στην περιοχή κατέστρεψε το Ασκληπιείο, ωστόσο μέχρι σήμερα σώζεται το εντυπωσιακό ψηφιδωτό πάτωμά του, το οποίο απεικονίζει γεωμετρικά σχήματα και ζώα.
Κατά την αρχαιολογική έρευνα στο χώρο βρέθηκαν αγάλματα και αγαλματίδια που παρίσταναν το θεό Ασκληπιό, τον Πλούτωνα και τη θεά Υγεία, καθώς και χρυσά κινητά ευρήματα, αποδεικνύοντας έτσι τον πλούτο της πόλης, τα οποία εκτίθενται στα αρχαιολογικά μουσεία Ηρακλείου και Χανίων

«Όσκαρ» Φυσικής: Σε 347 επιστήμονες για τη «μαύρη τρύπα» - Μεταξύ τους ένας Έλληνας


Όλοι αυτοί κατάφεραν -για πρώτη φορά- και φωτογράφησαν μαύρη τρύπα - Θα μοιρασθούν 3 εκατ. δολάρια
Τα τρία εκατομμύρια δολάρια του πλουσιοπάροχου Βραβείου Breakthrough Φυσικής 2020 θα μοιρασθούν εξίσου οι 347 επιστήμονες του Τηλεσκοπίου Ορίζοντα Γεγονότων (Event Horizon Telescope-EHT), οι οποίοι στις 10 Απριλίου είχαν ανακοινώσει ότι τράβηξαν την πρώτη φωτογραφία «μαύρης τρύπας». Ανάμεσα τους βρίσκεται και ένας Έλληνας επιστήμονας της διασποράς, ο καθηγητής αστρονομίας του Πανεπιστημίου της Αριζόνα Δημήτρης Ψάλτης, ο οποίος είχε καθοριστική συμβολή στο επίτευγμα.
Ο θεσμός των βραβείων Breakthrough ξεκίνησε το 2012 από τον Ρωσο-αμερικανό δισεκατομμυριούχο Γιούρι Μίλνερ, με τη στήριξη άλλων προσωπικοτήτων της Σίλικον Βάλεϊ, όπως ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ του Facebook και ο Σεργκέι Μπριν της Google. Πρόκειται για τα πιο γενναιόδωρα επιστημονικά βραβεία στον κόσμο, καθώς συγκριτικά κάθε Νόμπελ συνοδεύεται από εννέα εκατομμύρια σουηδικές κορώνες (περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ).
Η απονομή θα γίνει σε «γκαλά» στις 3 Νοεμβρίου στο ερευνητικό κέντρο Ames της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) στην Καλιφόρνια. Το βραβείο θα παραλάβει εκ μέρους της πολυμελούς διεθνούς επιστημονικής κοινοπραξίας ΕΗΤ ο Σεπ Ντοόουλμαν του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν.
Χρησιμοποιώντας οκτώ ευαίσθητα ραδιοτηλεσκόπια, στρατηγικά εγκατεστημένα ανά τον κόσμο σε Ανταρκτική, Χιλή, Μεξικό, Χαβάη, Αριζόνα και Ισπανία, και διασυνδεμένα μεταξύ τους ώστε να σχηματίζουν ένα τεράστιο ενιαίο εικονικό τηλεσκόπιο μεγάλο όσο η Γη, οι 347 επιστήμονες από 60 ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια 20 χωρών κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα «πορτρέτο» του περιβάλλοντος γύρω από μια υπερμεγέθη «μαύρη τρύπα» στο κέντρο του γαλαξία Messier 87, σε απόσταση 55 εκατομμυρίων ετών φωτός, η οποία έχει μάζα όσο 6,5 δισεκατομμύρια ήλιοι.
Η φωτογραφία, η οποία καλύπτει μια περιοχή διαμέτρου περίπου 40 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων (τρία εκατομμύρια φορές το μέγεθος της Γης) δείχνει ένα φωτεινό δακτύλιο που περιβάλλει μια σκοτεινή περιοχή, από την οποία τίποτε δεν μπορεί να δραπετεύσει, ούτε το φως. Η ίδια η «μαύρη τρύπα» δεν έχει χρώμα, αλλά τα υλικά που απορροφά γύρω της, γίνονται καυτά αέρια και αλλάζουν χρώματα.
Η ομάδα του ΕΗΤ, σύμφωνα με το ΑΠΕ, σχεδιάζει πλέον να τραβήξει το πρώτο έγχρωμο βίντεο μιας «μαύρης τρύπας» και γι' αυτόν τον σκοπό θα θέσει σε τροχιά τρία μικρά δορυφορικά τηλεσκόπια, που θα συμπληρώσουν το δίκτυο των επίγειων ραδιοτηλεσκοπίων, το οποίο επίσης θα διευρυνθεί με την προσθήκη νέων σε Γροιλανδία, Γαλλία και Αφρική. Οι επιστήμονες θέλουν να φωτογραφήσουν τη «μαύρη τρύπα» του δικού μας γαλαξία, καθώς επίσης -μέσω βιντεοσκόπησης- να δουν μια «μαύρη τρύπα» σε δράση, καθώς περιστρέφεται όπως οι πλανήτες και «ρουφά» οτιδήποτε γύρω της χάρη στην τρομερή βαρυτική έλξη της, η οποία παραμορφώνει τον χωροχρόνο.


Βράβευση διακριθέντων μαθητών στην 1η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας


Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων βράβευσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη τους μαθητές που μετείχαν και διακρίθηκαν στην 1η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής.
Κατά την εκδήλωση, η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας Αναστασία Γκίκα, συνεχάρησαν θερμά τους μαθητές, οι οποίοι πέτυχαν τις σημαντικές διακρίσεις, αλλά και τους αφανείς υποστηρικτές τους δηλαδή τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς τους.
Η 1η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη το χρονικό διάστημα 14-18 Ιουλίου 2019. Στη Βαλκανιάδα πήραν μέρος δέκα ομάδες μαθητών από την Κύπρο, την Τουρκία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, τη Σλοβενία και την Ελλάδα.
Η Βαλκανιάδα διοργανώθηκε από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών στις εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Η Ελληνική ομάδα αποτελούνταν από τις μαθήτριες Δασκοπούλου Ελένη, μαθήτρια του Κολλεγίου Ανατόλια, Αποστολίδου Αθηνά, μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Κοζάνης, Αργυρώ Σπανού, μαθήτρια της Νέας Παιδείας Χαλανδρίου και τον μαθητή Παπάρα Δημήτριο, μαθητή του Κολλεγίου Ανατόλια, που είχαν διακριθεί στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικής 2019 της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

ΕΥΓΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ!! 
Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΒΡΑΒΕΥΕΤΑΙ!!! 

Έκθεση Εθνικής Τράπεζας: Έρχεται σημαντική επιτάχυνση της ανάπτυξης


Τι συνέβη και η τράπεζα εκτιμά (όπως και άλλες τράπεζες) οτι έρχεται σημαντική ανάπτυξη στο εθνικό προϊόν; Πώς ξαφνικά ξύπνησαν όλοι φορείς, πολίτες, οργανισμοί αξιολόγησης δημοσιεύουν μελέτες εκτιμήσεις προς την....ευημερία;
Ένα είναι βέβαιο ότι κάτι άλλαξε στην χώρα ενώ μέχρι τώρα  κάτι την κρατούσε καθηλωμένη. 
Κάποιοι μιλούσαν κάποτε για συμπιεσμένο ελατήριο, που περίμενε την απελευθέρωσή του να εκτιναχθεί. Μήπως είμαστε σε αυτή την στιγμή που ανέμεναν κάποιοι;
Κι αν έτσι είναι ας αναλογιστούν όλοι γιατί συνέβη αυτό τώρα με την ανάληψη της διακυβέρνησης από την ΝΔ και τοκ Κυριάκο!!
Κυρίως να σκεφθούμε μήπως ο λαός απέκτησε την ....ελευθερία του; Μήπως οι ΄΄ελεύθερες δημιουργικές΄΄ δυνάμεις απελευθερώθηκαν, μήπως ένιωσαν ότι η χώρα αλλάζει και έρχεται στην ΄΄κανονικότητα΄΄, όπως σχολιάζουν κάποιοι; Μα ποιά καονονικότητα. 
Εμείς λέμε η κοινωνία, ο λαός έρχεται να καταλάβει την θέση που αρμόζει και αντιστοιχεί στο ίδιο το πνεύμα της ελεύθερης κοινωνίας, του ελεύθερου ανθρώπου. 
Το κράτος καταλαμβάνει την δική του θέση, θέση υπεράσπισης των συμφερόντων των μελών της ευνομούμενης κοινωνίας, θέση δίκαιου κριτή, θέση αποκατάστασης των ελευθεριών των μελών της, θέση προόδου και ισορροπίας και ισονομίας. Το κράτος δεν αποφασίζει για λογαριασμό των πολιτών, ο λαός αποφασίζει, συναλλάσσεται και δημιουργέι με σεβασμό στις θεμελειώδεις αξίες που κατέκτησε στα χρόνια του δημοκρατικού του βίου και που απαιτεί να σέβονται όλοι μηδέ εξαιρουμένου και του ιδίου και του ιδίου του κράτους και των εξουσιαζόντων. 


Έκθεση Εθνικής Τράπεζας: Έρχεται σημαντική επιτάχυνση της ανάπτυξης
Δημοσιεύθηκε: 05/09/2019
Οι τάσεις κατά το 3ο τρίμηνο προοιωνίζουν σημαντική επιτάχυνση του ΑΕΠ στο Β’ εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με όσα εκτιμά η Εθνική Τράπεζα σε σημερινή της έκθεση στην οποία σχολιάζει τα στοιχεία για την ελληνική οικονομία που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας και έκαναν λόγο για ανάπτυξη 1,9% στο 2ο τρίμηνο.
 Σύμφωνα με την Εθνική, τα διαθέσιμα στοιχεία για το δείκτη οικονομικού κλίματος, βασικούς τομείς δραστηριότητας, καθώς και την καταναλωτική εμπιστοσύνη το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, σε συνδυασμό με τη σταδιακή επίδραση των μέτρων ήπιας δημοσιονομικής χαλάρωσης, συνηγορούν σε αύξηση του ΑΕΠ άνω του 2,5% ετησίως, ή ακόμη υψηλότερα, το Β’ εξάμηνο και περίπου 2,1% στο σύνολο του έτους.
 Αναμφισβήτητα, πηγές αβεβαιότητας συνεχίζουν να εκπορεύονται, κυρίως, από το εξωτερικό περιβάλλον, οι οποίες επηρεάζουν ιδιαίτερα τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις και την επενδυτική τους συμπεριφορά, όπως αποτυπώνεται στη μεταβλητότητα των σχετικών δεικτών.
Επίσης, η ετερογένεια στο ρυθμό ανάκαμψης των δαπανών διαφόρων κατηγοριών επιχειρήσεων, αλλά και νοικοκυριών διαφορετικού εισοδήματος, παραμένει σημαντική, σημειώνει η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της ΕΤΕ. 


Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2019

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ...

Δήλωση του τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ για τα μάρμαρα του Παρθενώνα


x

x

Πάνος Σκουρολιάκος pskouroliakos@gmail.com μέσω getresponse-mail.com 

6:47 μ.μ. (πριν από 4 λεπτά)
προς azk
Δήλωση του τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ για τα μάρμαρα του Παρθενώνα
Τον Ιούνιο του 1986, η Μελίνα μιλά στο Oxford Union στο Λονδίνο για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Στο κοινό βρίσκεται και ο νεαρός φοιτητής Μπόρις Τζόνσον. Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, δηλώνει σε βρετανική εφημερίδα ότι θα ζητήσει να «δανειστούμε» τα μάρμαρα από τον ίδιο Μπόρις Τζόνσον, πρωθυπουργό σήμερα. Η αντίθεση είναι πασιφανής και θλιβερή συνάμα.

Δεν γνώριζε ο κ. πρωθυπουργός ότι το Βρετανικό Μουσείο θέτει ως προϋπόθεση την αναγνώριση της ιδιοκτησίας των μαρμάρων προκειμένου να τα δανείσει; 

Δεν μπορεί να μην το γνώριζε, το είχε επισημάνει σε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» (26/1/19) ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου, Χάρτβιχ Φίσερ. Τα λεγόμενα του κ. Φίσερ είχαν άλλωστε προκαλέσει οργισμένη απάντηση από την τότε υπ. Πολιτισμού, κ. Μυρσίνη Ζορμπά. Και η κ. Μενδώνη από την πλευρά της δεν ήταν υποχρεωμένη να «προστατέψει» τον πρωθυπουργό αντί να κάνει δηλώσεις για δυνατότητες «εξαγωγής» των πολιτισμικών μας αγαθών; Η κ. Μενδώνη δεν ήταν εκείνη που ξεναγούσε την «συνήγορο» των μαρμάρων, που είχε προσλάβει η κυβέρνηση Σαμαρά; Στις προτάσεις της κ. Αλαμουντίν συμπεριλαμβάνονταν, μήπως, και ο «δανεισμός»; 

Εάν ο πρωθυπουργός ήταν ενήμερος για την προϋπόθεση που θέτει το μουσείο, τότε η πράξη του συνιστά ενέργεια αχαρακτήριστη. Μετά την «επιτυχία» του με τον κ. Μακρόν, τώρα επιθυμεί μια αντίστοιχη με τον κ. Τζόνσον ανεξαρτήτως εθνικού κόστους; Γι’ αυτό «αλωνίζει» την Ευρώπη ο πρωθυπουργός; Για να ετοιμάσει τις φιέστες του 2021 με δανεικά μάρμαρα, αντί να υπερασπίζεται τους εθνικούς στόχους;


Πάνος Σκουρολιάκος
Τομεάρχης Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ
Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ανατολικής Αττικής

ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ; (2)


https://twitter.com/i/status/1167707482187292672

ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ; (1)

https://twitter.com/i/status/1167332509098663936

Η «μουσική» των νετρίνων


Posted on 29/08/2019
0

Μια συνεργασία μεταξύ Τέχνης και Επιστήμης στο Νότιο Πόλο

Πρόκειται για μια ταινία διάρκειας περίπου 5 λεπτών που δημιουργήθηκε από διαδοχικές φωτογραφίες, κατά την διάρκεια 24 ωρών στο Νότιο Πόλο, ενώ ταυτόχρονα ακούγεται η συλλογή δεδομένων του ανιχνευτή νετρίνων IceCube, που μετασχηματίστηκε σε ήχο πιάνου.Ο ανιχνευτής IceCube καταλαμβάνει ένα κυβικό χιλιόμετρο πάγου και είναι θαμμένος σε βάθος 1,5 χιλιομέτρου κάτω από την επιφάνεια του Νότιου Πόλου. Συνίσταται από μια διάταξη 86 κατακόρυφων σωλήνων, κατά μήκος των οποίων υπάρχουν δεκάδες εξαιρετικά ευαίσθητοι αισθητήρες φωτός – συνολικά περιέχονται 5.160 φωτοαισθητήρες ή ψηφιακές οπτικές μονάδες (DOMs=Digital Optical Modules).  Οι σωλήνες είναι τοποθετημένοι σε πηγάδια μέσα στον πάγο, με τέτοιον τρόπο ώστε όλοι μαζί να μπορούν να ανιχνεύσουν συγκρούσεις που γίνονται σε βάθος 1,5 έως και 2,5 χιλιόμετρα κάτω από την παγωμένη επιφάνεια του Νότιου Πόλου.
Από τις σπάνιες αλληλεπιδράσεις των νετρίνων με τα νουκλέονια των πάγων προκύπτουν σχετικιστικά μιόνια, τα οποία με τη σειρά τους δημιουργούν φωτόνια Cherenkov. Τα φωτόνια συλλέγονται από τα DOMs και μετασχηματίζονται σε ηλεκτρικά σήματα που καταγράφονται στους υπολογιστές.
Στην ταινία, της οποίας ο τίτλος είναι «Axis mundi», φαίνονται η περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της και οι φευγαλέες κινήσεις των νεφών κατά την διάρκεια ενός 24ώρου, ενώ ταυτόχρονα ακούγονται, ως ήχος ενός πιάνου, τα σήματα των σωματιδίων που συλλέγει ο τεράστιος ανιχνευτής.
Το πως ακριβώς τα σήματα των φωτοανιχνευτών μετατρέπονται σε νότες, ώστε να προκύψει το σάουντρακ της ταινίας, περιγράφεται στην δημοσίευση με τίτλο: «Synergy between Art and Science: Collaboration at the South Pole«.

ΛΕΣ; ΜΠΟΡΕΙ, ΜΑΛΛΟΝ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΙΘΑΝΟΝ!!! ΚΑΛΟ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΙΣΧΥΡΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ


2019-09-01 11:12

Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση θα ζητήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Πρόταση του Έλληνα πρωθυπουργού στον Μπόρις Τζόνσον για έκθεση των γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο στην Αθήνα, ως πρώτο βήμα για την οριστική επιστροφή τους στη χώρα

Πρόταση στον Βρετανό Πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να εκτεθούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα το 2021, επ’ ευκαιρία των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την εθνική μας παλιγγενεσία, απευθύνει με συνέντευξή του στη βρετανική εφημερίδα Observerο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. O Πρωθυπουργός προτείνει «ως πρώτο βήμα» για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα να εκτεθούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στην Αθήνα με αφορμή το 2021. «Η συγκυρία είναι εξαιρετική» τονίζει.
Ταυτόχρονα, ο κ. Μητσοτάκης προτείνει να οργανωθεί στο Βρετανικό Μουσείο αρχαιολογική έκθεση με πολύ σημαντικά αντικείμενα τα οποία θα ταξιδέψουν για πρώτη φορά από την Ελλάδα στην Αγγλία.
«Η επιθυμία και η φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, έτσι ώστε η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και με αυτό τον τρόπο να μεταδώσουμε το μήνυμα της σπουδαίας και καθοριστικής συμβολής της Ελλάδας, στη διαμόρφωση του δυτικού πολιτισμού», επισημαίνει ο κ. Μητσοτάκης.
Για να προσθέσει αμέσως μετά: «Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη την σπουδαιότητα του 2021, θα προτείνω στον Μπόρις: “Ως μια πρώτη κίνηση, να σταλούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα, ως δάνειο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Από την πλευρά μας θα στείλουμε πολύ σημαντικά αντικείμενα, τα οποία δεν έχουν βγεί ποτέ από τη χώρα μας, για να εκτεθούν στο Βρετανικό Μουσείο».
Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας ξεκαθαρίζει ότι η απαίτηση για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών παραμένει και μεταφέρει την εκτίμησή του ότι «θα είναι μια χαμένη μάχη» των Βρετανών η επιμονή να μην επιστραφούν. «Η απαίτησή μας για επιστροφή των γλυπτών παραμένει ακέραια. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν μια χαμένη μάχη. Γιατί είναι μια χαμένη μάχη. Η πίεση θα αυξάνεται διαρκώς» επισημαίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ως μέρος της αντίληψης της προβολής της κοινής μας Ευρωπαϊκής κληρονομιάς, πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερη κινητικότητα» δηλώνει ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι «εάν αυτό συμβεί θα είναι μια πρώτη ρωγμή» έναντι των αντιλήψεων που αντιτίθενται εδώ και χρόνια σε αυτή την εξέλιξη.
Ο κ. Μητσοτάκης τονίζει μεταξύ άλλων ότι η Ακρόπολη είναι ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και υπό αυτή την έννοια δεν ανήκει αποκλειστικά στην Ελλάδα. Για να σημειώσει με έμφαση αμέσως μετά: «Εάν πραγματικά θέλει να δει κανείς το μνημείο στην ολότητά του πρέπει να δει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην αρχική τους θέση. Είναι ζήτημα ενότητας του μνημείου».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Observer, «την περασμένη εβδομάδα –σε μια κίνηση που σχεδόν σίγουρα έφερε σε δύσκολη θέση τη Βρετανία– η Γαλλία ανταποκρίθηκε με απρόσμενο ενθουσιασμό στην πρόταση να επιστρέψει επίσης μέρος της ζωφόρου στην Ελλάδα. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε την πρόταση κατά τη διάρκεια συνομιλιών με τον πρόεδρο Εμ. Μακρόν κατά την πρώτη του επίσημη επίσκεψη στο Παρίσι. Προς ικανοποίηση της ελληνικής αντιπροσωπείας η απάντηση ήταν εξαιρετικά θετική: οι Γάλλοι υποσχέθηκαν να επιστρέψουν τα ανεκτίμητα αντικείμενα και σε αντάλλαγμα να δανεισθούν ελληνικά χάλκινα αντικείμενα στο Λούβρο».
Ο Observer αναφέρεται, τέλος, σε δημοσκόπηση του YouGov, η οποία διεξήχθη το 2014 και αποκάλυψε ότι μόλις το 23% των ερωτηθέντων επιθυμεί να παραμείνουν τα γλυπτά στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...