Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΙ ΑΝΤΙΔΙΚΙΕΣ ΛΑΕ-ΣΥΡΙΖΑ (ΠΡΩΗΝ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ) ΚΑΙ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ - ΣΧΟΛΙΟ Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

"Σε ένα διάλειμμα της αντιδικίας τους αυτής ίσως βρουν την ευκαιρία να ζητήσουν από κοινού συγνώμη"
Ο κ. Χουντής, ευρωβουλευτής της «Λαϊκής Ενότητας» του κ. Λαφαζάνη, κατηγορεί τον κ. Τσίπρα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ότι έχει τεράστια ευθύνη γιατί άφησε να λήξει στις 30 Ιουνίου 2015 το δεύτερο μνημόνιο και η ισχύς της συμφωνίας για το χρέος που είχε επιτευχθεί στο Eurogroup του Φεβρουαρίου 2012 στο πλαίσιο του δεύτερου μνημονίου και του «καταραμένου» PSI /OSI. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, λέει ο κ. Χουντής, να χάσει η Ελλάδα 6 δις ευρώ.
Υπενθυμίζω ότι στις 21 Φεβρουαρίου 2012, λίγες ημέρες πριν την πραγματοποίηση του PSI και την εκταμίευση της γιγαντιαίας δόσης των 75 δις ευρώ, συμφωνήθηκε και η επιστροφή στην Ελλάδα των κερδών του Ευρωσυστήματος ( ΕΚΤ και κεντρικές τράπεζες των κρατών μελών της Ευρωζώνης) από τα χαρτοφυλάκια των ελληνικών ομολόγων (προγράμματα SMP και ANFA). Η ρύθμιση αυτή επιτεύχθηκε ξημερώματα στο Eurogroup για να συμπληρωθεί το μεγάλο ονομαστικό κούρεμα του ελληνικού δημοσίου χρέους με το PSI και να καταστεί ακόμη μεγαλύτερη η συνολική μείωση του χρέους σε παρούσα αξία μέσω της περιόδου χάριτος, των χαμηλών επιτοκίων και της επιμήκυνσης της διαρκείας του δανείου. Το βασικό μας επιχείρημα ήταν ότι με τη προσθήκη και αυτού του μέτρου πλησιάζουμε τους στόχους της μελέτης βιωσιμότητας ( DSA ) εκείνης της φάσης.
Η άκαρπη πάροδος της προθεσμίας της 30.6.2015 και η λήξη του δεύτερου προγράμματος (μνημονίου) ήταν εντεταγμένη στην ανεύθυνη γραμμή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που οδήγησε στην τεχνητή ένταση, στο κλείσιμο των τραπεζών, στα capital controls, στο εξ υφαρπαγής δημοψήφισμα, στο τρίτο μνημόνιο με πολύ χειρότερους όρους.
Αυτό είχε - καταγγέλλει τώρα ο κ. Χουντής μετά από επίσημη απάντηση που του έδωσε ο κ. Μοσκοβισί - ως συνέπεια να χάσει η Ελλάδα 6 δις ευρώ (η αλήθεια είναι ότι το συνολικό ποσό της απώλειας μπορεί να είναι τελικά πολύ μεγαλύτερο) γιατί στο τρίτο μνημόνιο που συμφώνησε ο κ. Τσίπρας στις 12 Ιουλίου 2015 δεν επαναλήφθηκε η δέσμευση αυτή των κρατών μελών της Ευρωζώνης. Όταν ανοίξει ξανά η διαπραγμάτευση για το χρέος, όπως είχε συμφωνηθεί επίσης το 2012, μπορεί να μας «προσφέρουν» κάποια σχετική ρύθμιση όχι όμως, φοβούμαι, για τα κέρδη που ήδη έχουν εγγράψει στους προϋπολογισμούς τους τα άλλα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης. Ό,τι συνεπώς χάθηκε, χάθηκε.
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να τα λέμε αυτά. Κάποτε δεν άκουγε σχεδόν κανείς. Τώρα σταδιακά διευρύνεται το ακροατήριο της αυταπόδεικτης αλήθειας και της κοινής λογικής. Μας χωρίζει όμως ακόμη δρόμος από αυτό που θα έπρεπε να είναι προφανές και αυτονόητο.
Τι ωραίο όμως είναι το θέαμα πρώην συναγωνιστών στον αντιμνημονιακό αγώνα που τώρα αντιδικούν ο ένας στο όνομα του δεύτερου και ο άλλος στο όνομα του τρίτου μνημονίου!
Σε ένα διάλειμμα της αντιδικίας τους αυτής ίσως βρουν την ευκαιρία να ζητήσουν από κοινού συγνώμη για τα ψέματα τους και κυρίως για τις εγκληματικές τους επιλογές που προκάλεσαν τεράστια αλλά μετρήσιμη βλάβη.

Η απαξιωτική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής




Ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Διαμαρτυρία της ΕΕΦ… Η Φυσική στο παρασκήνιο
Ακούσαμε σε δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κυρίου Φίλη στο κανάλι της Βουλής, σχετικά με τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο γυμνάσιο – μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής –, να αναφέρει τη Φυσική ως ένα από αυτά … σα να ζητά συγνώμη!!!!!!!!
Αισθάνεται άσχημα, επειδή θα συνεχίσει να εξετάζεται το μάθημα της Φυσικής και ζητά συγνώμη από ποιον και γιατί; Πως είναι δυνατόν ανακοινώνοντας μία καινοτόμο δράση, όσο επίσημα γίνεται, να προσπαθείς να την υπονομεύεις κατευθείαν !!!!! Να υποθέσουμε ότι το ΙΕΠ κάτι ξέρει παραπάνω και το πρότεινε – περισσότερο σχετικό είναι λογικά με την εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων θέλουμε να πιστεύουμε – …. εκτός αν έχει αλλάξει και αυτό …
Επί του θέματος: παρακολουθούμε τα τελευταία 2 χρόνια μια άνευ προηγουμένου απαξιωτική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Αυτό που συμβαίνει δεν έχει προηγούμενο σε Ευρωπαϊκή χώρα που θέλει να προχωρήσει στον 21ο αιώνα.
Η αρχή έγινε καταργώντας σημαντικά κομμάτια της ύλης με άμεσο αποτέλεσμα ο μαθητής να τελειώνει το σχολείο αγνοώντας Πυρηνική Φυσική, Η/Μ, Σχετικότητα, κ.λπ, δηλ. όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της ανθρώπινης νόησης – με τα οποία ασχολούνται καθημερινά τα ΜΜΕ – και μαθαίνοντας ημιτελώς όλα τα υπόλοιπα κεφάλαια. Η Φυσική σταματά κάπου στα 1830 ενώ η Αστρονομία και η Αστροφυσική δεν υπάρχουν ούτε καν ως επιλογή!!! Ο άνθρωπος ετοιμάζεται να αποικήσει το ηλιακό σύστημα κι εμείς έχουμε κολλήσει στο Νεύτωνα!!!
Η κατάργηση της 3ωρης απαλλαγής από το διδακτικό ωράριο του Υπεύθυνου Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε κατάργηση χρήσης του εργαστηρίου από τα μαθήματα Φυσικής Χημείας κ.λ.π… ενώ η τάση παγκοσμίως είναι τα μαθήματα αυτά να γίνονται στο εργαστήριο.
Ταυτόχρονα γίναμε μάρτυρες μιας απίστευτης αύξησης των ωρών της Βιολογίας – σύμφωνα με διαπιστώσεις σχολικών συμβούλων η ύλη που διδάσκεται αντιστοιχεί στο μισό της ύλης του Βιολογικού τμήματος – με στόχο από ότι φαίνεται και από τις δηλώσεις του κου Παντή την περαιτέρω αύξηση της ύλης την επόμενη χρονιά… Τα αποτελέσματα φαίνονται ήδη:
Α. Πτώση του επιπέδου σπουδών του δημόσιου σχολείου – που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει πρώτα από όλα – αφού ουσιαστικά καταργούνται τα εργαστηριακά μαθήματα και η διδακτέα ύλη υπολείπεται σημαντικά από τα διεθνή καθιερωμένα πρότυπα. Σημειώνουμε εδώ ότι αντίθετα με ότι συμβαίνει στο δημόσιο σχολείο στην ιδιωτική εκπαίδευση τα αντίστοιχα κεφάλαια της φυσικής κι ο εργαστηριακός τρόπος διδασκαλίας είναι εκ των ουκ άνευ για το International Baccalaureate . Εμείς εδώ πάλι διεκδικούμε βραβείο παγκόσμιας πρωτοτυπίας. Υπενθυμίζουμε ότι η χρήση του εργαστηρίου προβλέπεται από την UNESCO στις οδηγίες της για την παιδεία.
Β. Υποβάθμιση του βασικού στόχου του σχολείου που είναι η καλλιέργεια τρόπου σκέψης των μαθητών και ουσιαστικά των αυριανών πολιτών της χώρας. Η διδασκαλία της Φυσικής με τον ενδεδειγμένο τρόπο προάγει τη σκέψη των μαθητών πέρα από τις γνώσεις για τη λειτουργία του. Η Φυσική δεν είναι εγκυκλοπαιδικό μάθημα, δεν λειτουργεί με βάση την αποστήθιση και λυπόμαστε που θα πρέπει να το υπενθυμίσουμε στον βιολόγο κο Παντή που δηλώνει ότι η Βιολογία είναι επιστήμη του 21ου αιώνα ότι Φυσικοί είναι οι θεμελιωτές της – δηλαδή Φυσικοί είναι αυτοί που κάνοντας βασική έρευνα μπόρεσαν να σκεφτούν και να εκτιμήσουν τα εργαστηριακά τους δεδομένα και να προχωρήσουν σε θεμελίωση διαφορετικής μεν όχι βασικής όμως επιστήμης δε.
Γ. Την πρωτοφανή μείωση των ωρών διδασκαλίας και των προσλαμβανόμενων συναδέλφων αναπληρωτών καθηγητών Φυσικής με ανάθεση του μαθήματος της Φυσικής σε μη Φυσικούς μέσω των δεύτερων και τρίτων αναθέσεων που οδηγεί ουσιαστικά στην κατάργησή τους. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων έχουν πλήρη άγνοια της λογικής του μαθήματος καθώς και της δομής και λειτουργίας ενός Εργαστηρίου Φυσικής, της χρήσης και αξιοποίησης του εργαστηριακού εξοπλισμού, αφού οι σπουδές τους ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο. Αν, όπως ακούστηκε χθες, πηγαίνουμε διεθνώς για ενοποίηση του κλάδου Φυσικών Επιστημών, γιατί οι προσλήψεις δεν γίνονται από ενοποιημένο πίνακα αλλά ξαναπροσλαμβάνονται σωρηδόν βιολόγοι χωρίς καμία εμπειρία στην εκπαίδευση; Υπάρχει κάτι που σχεδιάζεται αλλά δεν ανακοινώνεται; Δεν θα ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό, παγκοσμίως υπάρχει αναλογία στις προσλήψεις καθηγητών ΠΕ04 , οι Φυσικοί είναι περισσότεροι, μόνο εδώ πάμε τελευταία ανάλογα με τις προσβάσεις στο Υπουργείο Παιδείας και στον εκάστοτε υπουργό…..
Εν κατακλείδι, το ερώτημα είναι που βαδίζουμε στις αρχές του 21ου αιώνα που οι ανάγκες για σκεπτόμενους πολίτες θα είναι επιτακτικά αναγκαίες. Η υποβάθμιση του μαθήματος και της βασικής επιστήμης της Φυσικής πρέπει να σταματήσει εδώ, αν θέλουμε να σταματήσουμε την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της ζωής μας γενικότερα.…
ΑΡΚΕΤΑ. πιά .. όχι άλλος λιθοβολισμός


Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Γιατί βγάζει τη γλώσσα ο Einstein;

Τυχαία πόζα, βαρεμάρα ή συμβολισμός;





Αυτή η πόζα, όπως δήλωσε λίγο καιρό αργότερα ο ίδιος ο Einstein, εκφράζει την αποστροφή του απέναντι στην εξουσία και τις εντολές της
Είναι 14 Μαρτίου του 1951 και είναι και τα γενέθλιά του. Ο Albert Einstein έχει κανονίσει να τα γιορτάσει με φίλους στο κλαμπ του Princeton, δίπλα στο ομώνυμο Πανεπιστήμιο στο New Jersey. Αφού έσβησε τα 72 του κεράκια, σηκώθηκε να φύγει με ένα φιλικό ζευγάρι που θα τον πήγαινε στο σπίτι με το αυτοκίνητο. Ο φίλος του καθηγητής Frank Aydelotte με την γυναίκα του τρόμαξαν ανοίγοντας την πόρτα του κλαμπ με τα δεκάδες φλας που άστραφταν πάνω στον Einstein. Τους ακολουθούν σπρώχνοντας μέχρι το αυτοκίνητο. Ο Einstein είναι χαλαρός αλλά εμφανώς κουρασμένος και θέλει απλώς να επιστρέψει στο σπίτι του. Από το πρωί οι φωτορεπόρτερ τον ακολουθούν και έχει βαρεθεί να τους χαρίζει τυπικά χαμόγελα. Μόλις έχει καθίσει επιτέλους στην πίσω θέση του αυτοκινήτου ανάμεσα στον Frank και τη σύζυγό του. Τα φλας δεν σταματούν να απαθανατίζουν έναν άνθρωπο φανερά κουρασμένο με ύφος βαρεμάρας. Ένας φωτογράφος πλησιάζει και του ζητάει ένα τελευταίο χαμόγελο. Ο νομπελίστας φυσικός απλώς γουρλώνει τα μάτια, βγάζει την γλώσσα και του χαρίζει την πιο διάσημη πόζα του.
Λίγα δευτερόλεπτα πριν το διάσημο κλικ ο Einstein δεν κρύβει την κούραση και τη βαρεμάρα του
Λίγα δευτερόλεπτα πριν το διάσημο κλικ ο Einstein δεν κρύβει την κούραση και τη βαρεμάρα του
Ο φωτογράφος ονομάζεται Arthur Sasse και δουλεύει στο αμερικανικό πρακτορείο τύπου UPI ή αλλιώς United Press International και μόλις έχει βγάλει μία ιστορική φωτογραφία. Την έβγαλε βιαστικά αφού η γκριμάτσα ήρθε αναπάντεχα ενώ αυτός περίμενε στην καλύτερη ένα συγκαταβατικό χαμόγελο. Λέγεται μάλιστα ότι η αυθεντική φωτογραφία είναι εντελώς λάθος καδραρισμένη και κόπηκε καλύτερα στην πορεία. Τις επόμενες εβδομάδες η εικόνα αυτή θα τυπωθεί σε χιλιάδες εφημερίδες ανά τον κόσμο.
Σε μόλις τέσσερις μέρες η φωτογραφία διέσχισε τον Ατλαντικό για να γίνει πρωτοσέλιδο στις ευρωπαϊκές εφημερίδες
Σε μόλις τέσσερις μέρες η φωτογραφία διέσχισε τον Ατλαντικό για να γίνει πρωτοσέλιδο στις ευρωπαϊκές εφημερίδες
Ο ίδιος ο Einstein λίγο καιρό αργότερα σε μία συνέντευξή του ενάντια στον μακαρθισμό και τις ρατσιστικές συμπεριφορές αναφέρει: «Αυτή η πόζα αποτυπώνει πολύ καλά την συμπεριφορά μου. Πάντα είχα δυσκολία να δεχτώ την εξουσία και τις εντολές. Το να βγάλω τη γλώσσα σε έναν φωτογράφο που περιμένει προφανώς μία πιο πρέπουσα πόζα αντιπροσωπεύει την άρνησή μου να παίξω με τους κανόνες του παιχνιδιού αφού αρνούμαι να χαρίσω μία εικόνα του εαυτού μου κλασική και σύμφωνη με τις νόρμες».
Ο νομπελίστας φυσικός γούσταρε τόσο την συγκεκριμένη φωτογραφία που λέγεται ότι παρήγγειλε από τον Arthur Sasse εννιά κόπιες της σε μεγάλο μέγεθος για προσωπική του χρήση. Χάρισε μάλιστα μία από αυτές στον φίλο του δημοσιογράφο του ABC Howard K. Smith, γράφοντας από πίσω στα γερμανικά μία μικρή αφιέρωση που έλεγε: «Μία πόζα που αγαπάτε αφού απευθύνεται σε όλη την ανθρωπότητα. Ένας πολίτης μπορεί να κάνει αυτό που κανένας διπλωμάτης δεν θα τολμούσε. Ο πιστός και ευγνώμων ακροατής σας, Α. Einstein, 1953».
Η φωτογραφία αυτή με την χειρόγραφη αφιέρωση πουλήθηκε 74.324 δολάρια σε δημοπρασία το 2009, κάτι που την κάνει να είναι η πιο ακριβή φωτογραφία του Einstein στην ιστορία.  Έκτοτε βρίσκεται στα χέρια του αμερικανού συλλέκτη David Waxman που δηλώνει πολύ περήφανος αφού «η ευκαιρία να αγοράσεις μία τέτοια κλασική φωτογραφία έρχεται μόνο μία φορά στη ζωή μας».
Δύσκολος αντίπαλος
Το τελικό, κοντινό πλάνο του Einstein με τη γλώσσα έξω

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Γράφει ο Ιωάννης Ασλανίδης 




«Αλλοίμονο στους λαούς που λησμονούν την Ιστορία των, χάνονται από το πρόσωπο της Γης» 

Για εμάς τους Έλληνες αυτή η αρχή που αποτελεί πανάρχαιο αξίωμα, έχει πολύ μεγάλη σημασία. Η Ελληνική ιστορία μαζί με την Κινεζική, είναι η μακροβιότερη Ιστορία της Ανθρωπότητος, η οποία αρχίζει από τα βάθη των αιώνων (5200 π.Χ.), όσα η αρχαιολογική σκαπάνη μέχρι σήμερα, έφερε στο φως της δημοσιότητος, ίσως προστεθούν και άλλοι αιώνες αργότερα, από την Μυθολογία μας που χάνεται μέσα στα βάθη των αιώνων.

Εμείς στο παρόν κείμενο θ’ αναφερθούμε πολύ περιληπτικά, τι αναφέρει σχετικά με την Μακεδονία η Ελληνική Μυθολογία.

Οι Μακεδόνες κατά την Ελληνική Μυθολογία ανήκουν στα Περιφερειακά ελληνικά φύλλα. Υπάρχει επ’ αυτού η Πραγματεία του ΗΣΙΟΔΟΥ για την Μυθολογική περίοδο περί Μακεδόνων και Μακεδονίας, προ της ιστορικά αναφερομένης, από τον ΗΡΟΔΟΤΟ, γνωστής αφίξεως των ΤΗΜΕΝΙΔΩΝ εξ Άργους στην Μακεδονία.

Σύμφωνα πάντα με τον ΗΣΙΟΔΟ, ο οποίος συνέταξε και το δένδρο των Επωνύμων Προγόνων των Βασιλέων της Μακεδονίας, ο ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ (Βασιλεύς της Θεσσαλίας) και η σύζυγός του ΠΥΡΡΑ ήταν οι μόνοι άνθρωποι που επέζησαν από τον κατακλυσμό και αναδημιούργησαν την ανθρωπότητα. Εκτός από τους ανθρώπους που δημιούργησαν σύμφωνα με οδηγίες του Θεού, κατ’ άλλους του Μαντείου των Δελφών, πετώντας πέτρες ο Δευκαλίων και η Πύρρα (Άνδρες και Γυναίκες), εγέννησαν και δύο παιδιά, τον ΕΛΛΗΝΑ και την ΘΥΙΑ ή ΠΑΝΔΩΡΑ. Ο ΕΛΛΗΝΑΣ με την σειρά του έκαμε τρεις υιούς, τον ΔΩΡΟ, τον ΞΟΥΘΟ και τον ΑΙΟΛΟ. Αυτοί εκπροσωπούσαν τρεις ξεχωριστές ομάδες διαλέκτων της Ελληνικής Γλώσσας, την Δωρική, την Ιωνική και την Αιολική αντίστοιχα. Η ΘΥΙΑ ή ΠΑΝΔΩΡΑ η οποία συνέλαβε με τον Κεραύνιο ΔΙΑ, απέκτησε επίσης τρεις υιούς, τον 

Έτσι ο αρματομάχος ΜΑΚΕΔΩΝ, σύμφωνα πάντα με την Ελληνική Μυθολογία, ήταν υιός της ανωτάτης Ελληνικής θεότητος του ΔΙΑ και πρώτος ξάδελφος των υιών του ΕΛΛΗΝΑ. Ακόμη και ο τόπος μετοίκησής του στο όρος Όλυμπος, συνδέεται άμεσα με τον ΔΙΑ, όπου υπήρχε ο παλαιότερος Ιερός τόπος, κάτω από το πανύψηλο βουνό, ο οποίος ονομάζετο «ΔΙΟΝ» προς τιμήν του ΔΙΑ.

Άρα! Σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική Μυθολογία, γενάρχης των Μακεδόνων ήταν ο ΜΑΚΕΔΩΝ ή ΜΑΚΕΔΝΟΣ. Ο οποίος σύμφωνα με τον ΗΣΙΟΔΟ, ήταν υιός του ΔΙΑ και της ΘΥΙΑΣ, κόρης του Δευκαλίωνα και της Πύρρας.

Αργότερα ο ΕΛΛΑΝΙΚΟΣ θεωρεί τον ΜΑΚΕΔΩΝΑ υιό του ΑΙΟΛΟΥ και εγγονό του ΕΛΛΗΝΑ, του Μυθικού Γενάρχη των Ελλήνων. Τέλος! Κατά μια άλλη εκδοχή της Ελληνικής Μυθολογίας, ο ΜΑΚΕΔΩΝ ή ΜΑΚΕΔΝΟΣ ήτο υιός του Βασιλέως της Αρκαδίας ΛΥΚΑΟΝΟΣ.

Το θέμα της Δημοκρατίας των Σκοπίων δεν είναι σημερινό, είναι μιας άλλης μορφής συνέχεια του Μακεδονικού Ζητήματος. Σήμερα όμως είναι από τα πιο επίκαιρα και σοβαρά θέματα της εξωτερικής μας Πολιτικής. Μέχρι τώρα μας απασχολούσε μεν, πλην όμως συνεχώς αναβάλλετο η προσπάθεια για την οριστική λύση του προβλήματος. Τα τελευταία χρόνια είναι αλήθεια, ότι εμείς μεν είχαμε βολευτεί με την προσωρινή ονομασία, που είχε καθορισθεί από την λεγόμενη ενδιάμεση συμφωνία, αλλά δυστυχώς τα Σκόπια ουδέποτε χρησιμοποίησαν μέχρι σήμερα την ενδιάμεση αυτή συμφωνία, εις ότι αφορά το όνομα του κράτους των ως FYROM, αλλά πλαστογραφώντας με θρασύτητα την Ελληνική Ιστορία, συνεχίζουν ν’ αποκαλούν τα Σκόπια ως Μακεδονία και όχι μόνον.

Το Σκοπιανό όπως συνηθίζεται να το λέμε, είναι πλέον αρκετά πολύπλοκο και δύσκολο, σ’ αυτό συνέβαλαν σε μεγάλο μέρος, η εγκληματική αδιάφορη συμπεριφορά στο θέμα αυτό, όλων σχεδόν των Κυβερνήσεων της Ελλάδος, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η επίλυσή του πλέον απαιτεί, συνδυασμό Ιστορικών γνώσεων, πατριωτική ευαισθησίας, ρεαλιστικού πνεύματος, και ορθής κατανόησης των συνθηκών που έχουν πλέον δημιουργηθεί, στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Στο παρόν κείμενο αναφερθήκαμε σ’ ένα ακόμη στοιχείο για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας, την Ελληνική Μυθολογία. Το οποίο, μαζί με τα υπόλοιπα αδιάσειστα στοιχεία, Ιστορία, γλώσσα, πολιτισμός, θρησκεία, γεωγραφική περιοχή που ήτο η Μακεδονία από την εποχή του Φιλίππου Β΄ Βασιλέως των Μακεδόνων (359-336 π.Χ.), τεκμηριώνουν ότι˙ Η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική.

Τέλος! Εκείνο όμως που έχει σημασία και πρέπει να γίνει κατανοητό στον Ελληνισμό, αλλά και σ’ όλο τον κόσμο είναι: τα Σκόπια δεν θα μπορέσουν ποτέ να γίνουν Μακεδονία, έστω και εάν το αναγνωρίσουν όλα τα κράτη του Κόσμου, παρά ΜΟΝΟ όταν κατορθώσουν και αποσπάσουν Ελληνική υπογραφή. Να θυμάστε, η Ανατ. Γερμανία διαλύθηκε γιατί δεν την αναγνώρισε ποτέ η Δυτική Γερμανία. 


Ιωάννης Μ. Ασλανίδης
Αντγος ε.α.
Επίτιμος Δκτης της Σ.Σ.Ε. 

Συνημμένο: ΠΙΝΑΚΑΣ 1 Γενεαλογικό Δένδρο κατά τον ΗΣΙΟΔΟ

ΠΙΝΑΚΑΣ 1
ΓΕΝΕΟΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ (ΗΣΙΟΔΟΣ)





Ευτυχώς που εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα οι αθεράπευτα πατριώτες, αγνοί, αληθινοί, απέριττοι, βαθειά ιδεολόγοι, πιστοί, αναλλοίωτοι, που αγωνίζονται σιωπηλά για την δικαίωση και την διάδωση της αλήθειας, της τιμιότητας και της Αριστοτέλειας αρετής. Εκεί εντάσσει ΄΄Ο ΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ΄΄ τον κ. Ιωάννη Ασλανίδη (που με τιμά από πολύ παλιά με την φιλία του) όπως και μερικούς άλλους Βριλησσιώτες, δυστυχώς λίγους.
Αυτο το κείμενο γράφτηκε από τον ΄΄ΠΕΡΙΗΓΗΤΗ΄΄ σε πείσμα των καιρών, της εποχής της απαξίωσης έστω και με κίνδυνο να μας χαρακτηρίσουν κάποιοι ΄΄καλοθελητές΄΄ με τον τρόπο που έμαθαν και ξέρουν καλά.

Απάντηση του Γιώργου Μαυρωτά για την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για την εν κρυπτώ νομοθέτηση από τον κ.Φίλη

Μόνο αν παρακολουθεί κανείς στενά τα γεγεονότα και τις εξελίξεις μπορεί ν κατακλάβει τι συμβαίνει σ΄αυτό το κράτος. Στο Υπουργείο Παιδείας αυτή την εποχή συμβαίνουν σημεία και τέρατα. Η υποκρισία και το ψέμα έχουν τον πρώτο λόγο. Με μπροστάρη τον ΄΄σοφό΄΄ κ. Φίλη, ακολουθούμενος από την εξίσου ΄΄σοφή΄΄ κ.  Αναγνωστοπούλου δείτε τι συνέβη μόλις προχθές στην βουλή.
Βέβαια θα πει κάποιος είναι ενα συμβάν και δεν είναι ο κανόνας. Θα ξαναπούμε από εδώ ότι συμβαίνουν σημεία και τέρατα και το καταλαβαίνει κανείς μόνο όταν παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.

Το απύθμενο θράσος του κ. Φίλη
Το θράσος του κ. Φίλη είναι απύθμενο. Έχοντας λερωμένη τη φωλιά του που πέρασε εν κρυπτώ ολόκληρη διάταξη ως νομοτεχνική βελτίωση σε τροπολογία παραβιάζοντας κάθε κοινοβουλευτική δεοντολογία, με κατηγορεί με μακροσκελή ανακοίνωση ότι «δεν ξέρω τι μου γίνεται». Ας δούμε όμως τι ξέρω με στοιχεία απαντώντας ένα προς ένα τα σημεία του:
Α. Ο κ. Φίλης εκμεταλλεύθηκε την απουσία μου από την ολομέλεια (ήμουν στην εξεταστική επιτροπή για τα δάνεια των κομμάτων & ΜΜΕ) την ώρα που «τρύπωσε» την εν λόγω διάταξη στο νομοσχέδιο, περιγράφοντάς την μάλιστα παραπλανητικά όπως φαίνεται στο video και στα πρακτικά στη σελ. 212-213 (http://bit.ly/2bMVkb2) μπερδεύει τους καθηγητές εφαρμογών ΤΕΙ με τους ΕΔΙΠ). Η δε καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργός κ. Αναγνωστοπούλου ουδέποτε την ανέπτυξε, όπως είχε κάνει τον Μάιο (βλ. επόμενο σημείο).
Β. Το υπουργείο ψεύδεται ασύστολα όταν λέει ότι «η κ. Αναγνωστοπούλου είχε χαρακτηρίσει δίκαιο το αίτημα των μελών ΕΔΙΠ και υποσχέθηκε να μελετήσει το θέμα». Αντίθετα, δίκαιη είχε χαρακτηρίσει την αντίδρασή μου και είχε πει ότι δεν πρέπει να είναι κλειστές οι διαδικασίες. Δείτε εδώ τα πρακτικά στη σελ. 33 κάτω δεξιά (http://bit.ly/2bG97zz).
Γ. Ο κ. Φίλης δεν είναι που διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι θα ανοίξει 500 θέσεις ΔΕΠ; Γιατί λέει λοιπόν ότι οι νέοι επιστήμονες -αρκετοί εκ των οποίων είναι όντως λαμπροί, το ξέρω από πρώτο χέρι καθότι συνεργάζομαι μαζί τους στο Πολυτεχνείο- δεν έχουν προοπτική; Έχουν και πολύ καλές προοπτικές μάλιστα σε διαδικασίες που θα είναι όμως ανοικτές.
Δ. Αν είναι έτσι όμορφα, ωραία και απλά για τα τμήματα των ΑΕΙ όπως τα λέει το Υπουργείο γιατί δεν την έφερνε την διάταξη αυτή με κανονικές διαδικασίες (ηλεκτρονική διαβούλευση, επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, ακρόαση φορέων κλπ); Τι φοβόταν ο κ. Φίλης; Φοβόταν τις αντιδράσεις από τα Πανεπιστήμια που βλέπουν τώρα να ανατρέπεται ο προγραμματισμός τους. Θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε και την άποψη των πρυτάνεων ή της ΠΟΣΔΕΠ στο τόσο «εύκολο» αυτό θέμα. Δεν ξέρω αν έχει καταλάβει ο Υπουργός ότι οι προσωποπαγείς θέσεις θα ανοίξουν στο γνωστικό αντικείμενο των ΕΔΙΠ. Είναι αυτές ταυτόσημες με τις απαιτήσεις του κάθε τμήματος σε νέο προσωπικό; Πολύ αμφιβάλλω…
Ε. Εγώ δεν ανέφερα τίποτε για το «ακατανόμαστο» θέμα, αλλά ο σοφός λαός λέει ότι όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.
Επειδή η Ελλάδα είναι μικρό χωριό και γνωριζόμαστε, μπορεί ο καθένας να κρίνει ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο, ποιος κουρελιάζει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και ποιος προσπαθεί να τις υπερασπιστεί…

Γιώργος Μαυρωτάς
Βουλευτής Αττικής, Υπεύθυνος Παιδείας

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ.

Ψηφίστηκε στην βουλή το νομοσχέδιο για την παιδεία μόλις λίγες ημέρες πριν αρχίσουν τα σχολεία. 
Παρακολουθώντας τις εξελίξεις διαπιστώνουμε, όπως γράψαμε και στο προηγούμενο άρθρο μας, ότι προχωρούμε...πίσω.... με θάρρος και τόλμη, σπάζοντας αυγά (όπως ακούσαμε από δημοσιογράφο που στηρίζει απροκάλυπτα την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ), με μπροστάρη τον κ. Φίλη εξέχον μέλος της κυβέρνησης. 
Δείτε, λοιπόν, με τον νέο νόμο πως κατανέμονται οι διδακτικές ώρες στα Γυμνάσια και Λύκεια. 
Όπως φαίνεται από το ΦΕΚ, που δημοσιεύθηκε, απ΄όπου πήραμε τα στοιχεία ο Θεολόγος μπορεί να κάνει την ιστορία, ο μαθηματικός την φυσική, ο φυσικός την βιολογία, ο βιολόγος την φυσική και άλλα τέτοια όμορφα.
Το δημοσιεύουμε επισήμως γιατί κάποιοι μπορεί να φάνηκαν δίσπιστοι στο προηγούμενο άρθρο μας και ίσως  να υπέθεσαν ότι υπερβάλαμε από αντιπολιτευτικό ζήλο. 
Ιδού ποιοι και πως θα κάνουν μάθημα στα Ελληνόπουλα με την σύγχρονη αντίληψη της κυβέρνησης στα πλαίσια της μεταρρύθμισης στην παιδεία:

Αναθέσεις μαθημάτων
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων α΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μ ονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή α΄ ανάθεση.
Γ. Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01, από τα μαθήματα που αναφέρονται στην παρούσα ως Α΄ ή Β΄ ανάθεση, διδάσκουν μόνο τα εργαστηριακά μαθήματα, τα σχεδια- στικά μαθήματα και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων.
Δ. Η διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων και το εργαστηριακό μέρος των μικτών μαθημάτων σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δώδεκα (12) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκατρείς (13) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευ τικούς.
Ε. Η διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων του τομέα της Πληροφορικής σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δεκαέξι (16) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκαεπτά (17) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς.
ΣΤ. Η διδασκαλία σχεδιαστικών μαθημάτων και μαθημάτων ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ. τα οποία πραγματοποιούνται στα εργαστήρια πληροφορικής σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δεκαέξι (16) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκαεπτά (17) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς.
Ζ. Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ18 (01, 26, 27, 28, 29) των ΕΠΑΛ μπορεί να διατίθενται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών.
Η. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά προτεραιότητας:
Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) στο σχολείο όπου είναι τοποθετημένος/η οργανικά ή προσωρινά:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
β) σε τυχόν συστεγαζόμενη σχολική μονάδα ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
γ) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
δ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
ε) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α΄ και β΄ ανάθεση)
Θ. Η Τρίτη (Γ΄) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
Ι. Όλες οι παραπάνω οδηγίες ισχύουν και για τη Β΄ Τάξη του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων. Κάθε διάταξη που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο τα θέματα της απόφασης αυτής παύει να ισχύει. Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-17.
Ιδού και ο πίνακας από  το επίσημο ΦΕΚ:




Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2014 ΕΩΣ 2016 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.

Με αφορμή τις νέες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Νίκου  Φίλη, ο αναπληρωτής πληροφορικής Αλέξανδρος Ρονιώτης έστειλε στο alfavita το παρακάτω χρονολόγιο που μας θυμίζει από το 2014 τι έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ για τους μόνιμους διορισμούς στην Εκπαίδευση χωρίς κανένα επιπλέον σχόλιο.
Ο αποστολέας που υπογράφει ως "Μόνιμος" αναπληρωτής παραθέτει την τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ από το προγραμματικό του κείμενο για την παιδεία το Σεπτέμβριο του 2014 έως τις τωρινές δηλώσεις του Νίκου Φίλη τον Αύγουστο του 2016.
Προγραμματικό κείμενο ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία (Σεπτέμβριος 2014)
«Αφετηρία αυτού του προγράμματος είναι ο τερματισμός διαθεσιμοτήτων και  απολύσεων, η κατάργηση της «εργασιακής εφεδρείας» και των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση, το άνοιγμα των διορισμών νέων εκπαιδευτικών και η πολύπλευρη στήριξη εκείνων που διορίζονται για πρώτη φορά.»
Έφη Καλαμαρά (τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ) (Ιανουάριος 2015)
«Δεν θα κάνουμε κανέναν ΑΣΕΠ, θα τον καταργήσουμε. Οι προσλήψεις θα γίνουν άμεσα για την επόμενη χρονιά. Υπάρχουν κενά, συνάδελφοι που συνταξιοδοτούνται. Θα υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί ή αναπληρωτές πλήρους ωραρίου. Τα κονδύλια έχουν εξασφαλιστεί.»
Τ. Κουράκης (Φεβρουάριος 2015)
« για τη σχολική χρονιά 2015-16  πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων μόνιμων και αναπληρωτών»
Υπουργείο Παιδείας (Μάρτιος 2015)
«Σε 15 μέρες ανακοινώνεται ο αριθμός των μόνιμων θέσεων»
Πιλάλης (διευθυντής του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας) – (Μάιος 2015): 
«Σε 2.500 με 3.000 θα φθάσουν οι διορισμοί στην εκπαίδευση το 2015»
Ν. Φίλης (Νοέμβριος 2015):
«…το υπουργείο παιδείας ζήτησε από τον κο Βερναδάκη 10.000 μόνιμους διορισμούς για την επόμενη χρονιά. Η πρότασή μου θα είναι για 25000 μόνιμους διορισμούς και η εκτίμησή μου είναι πως οι μόνιμοι διορισμοί στο δημόσιο, για την επόμενη χρονιά, δεν θα πέσουν κάτω από 17.000-18.000.»
Γιάννης Παντής (Γ.Γ. Υπουργείου) - (Ιανουάριος 2016):
«Μέσα στον Γενάρη η ανακοίνωση για χιλιάδες προσλήψεις στην εκπαίδευση»
Βερναρδάκης (υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης) - (Ιανουάριος 2016):
«Μόνιμοι διορισμοί 10.000 εκπαιδευτικών το 2016»
Ν. Φίλης (Ιανουάριος 2016):
«Μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας, η κυβέρνηση, αναλόγως και της πορείας των δημοσιονομικών, σχεδιάζει από φέτος να προχωρήσει σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σε βάθος τριετίας θα φτάσουν τους 20.000.»
Ν. Φίλης (Αύγουστος 2016)
«… μπορούμε να δεσμευτούμε ότι θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί τον Σεπτέμβριο του 2017»
....
Αλέξανδρος Ρονιώτης
(Μόνιμος) Αναπληρωτής Πληροφορικής
Υ/Γ Τι θα γίνει τελικώς για το σχολικό ΄ετος 2016-17; Θα προσληφθούν περι τις 20000 αναπληρωτές όταν μόνο η Α βάθμια απαιτεί 15000 χωρίς να υπολογίζουμε τις ανάγκες για την νέα δομή ΄΄σχολεία για τα προσφυγόπουλα΄΄, που οι ανάγκες υπολογίζονται σε 18000 παιδιά περίπου.. Η αποδοχή από την πλευρά της κυβέρνησης να περιοριστούν οι δαπάνες και για την παιδεία στο πλαίσιο της περίφημης ΄΄σκληρής΄΄ διαπραγμάτευσης έφερε την εικόνα αυτή.
Ο Υπουργός προχωρεί μέχρι και στην γ΄ανάθεση στην Β θμια, (Γυμνάσια, Λύκεια), που σημαίνει ότι ο βιολόγος θα κάνει την φυσική, ο γεωλόγος την χημεία, ο ηλεκτρονικός ή ο της πληροφορικής θα κάνει την φυσική και τα μαθηματικά, ο θεολόγος μπορεί να κάνει ακόμη και.. ό,τι είναι ανάγκη στο σχολείο (έλεος, αυτά είχαν καταργηθεί με αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας πολλών χρόνων) προκειμένου να περιορίσει διορισμούς αναπληρωτών όχι βεβαίως μονίμων που έλεγαν τα ΄΄παπαγαλάκια΄΄ της κυβέρνησης.
Δώσαμε σήμερα μια μικρή διάσταση πολιτικής και ξεφύγαμε από τα επιστημονικά μας. Θα δημοσιεύουμε τέτοια χρήσιμα γεγονότα για να μην ξεχνούμε.

ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΔΟΡΥΦΟΡΩΝ ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΜΕ CUBESATS ΩΣ «ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ»

Οι μικροί δορυφόροι κατηγορίας CubeSats φέρνουν επανάσταση στη διαστημική βιομηχανία, καθώς μπορούν να εκτελούν διάφορους ρόλους. Στο μέλλον θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως δομικά τμήματα-«τουβλάκια» άλλων μεγαλύτερων εγχειρημάτων, όπως διαστημόπλοια, δορυφόροι και διαστημικοί σταθμοί, καθώς θα προσδένονται ο ένας στον άλλον σε τροχιά.
sunarmologisi-diastimoploion-kai-doruforon-se-troxia-me-cubesats-os-toublakia

«Η δυνατότητα αυτόνομης συνάντησης και πρόσδεσης σε CubeSats θα επέτρεπε συναρμολόγηση σε τροχιά μεγαλύτερων κατασκευών που απλά δεν θα ήταν δυνατή με άλλον τρόπο» εξηγεί ο Ρότζερ Γουόκερ, στέλεχος της ESA αρμόδιο για τους CubeSats που έχουν να κάνουν με επιδείξεις και δοκιμές τεχνολογιών. «Σκεφτείτε για παράδειγμα την κατασκευή ενός πολύ μεγάλου καθρέφτη διαστημικού τηλεσκοπίου από τμήματα CubeSat, παρακάμπτοντας τους περιορισμούς που προκύπτουν από τις δυνατότητες των (εκτοξεύσεων) πυραύλων», αναφέρει.
Ως πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, η ESA διεξάγει έρευνες πάνω στις αυτοματοποιημένες τεχνικές πρόσδεσης για CubeSats. «Επιδιώκουμε ένα επίπεδο καθοδήγησης, πλοήγησης και ελέγχου που θα ήταν δυνατόν με τους μικρούς αισθητήρες και τα συστήματα προώθησης που είναι διαθέσιμα σε τόσο μικρούς δορυφόρους» λέει ο Φιν Άνκερσεν, ειδικός της ESA σε θέματα συνάντησης και πρόσδεσης.
Ο ερευνητής Καμίλ Πιράτ του EPFL στην Ελβετία εργάζεται πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο: «Η πρόκληση είναι ότι οι CubeSats προφανώς έχουν αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά στη μάζα, το καύσιμο και την ενέργεια. Θα χρειαζόμαστε ακρίβεια της τάξης του ενός εκατοστού, που προηγουμένως είχε επιτευχθεί από το διαστημόπλοιο ATV της ESA κατά την πρόσδεσή του στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, αλλά προφανώς το ATV ήταν πολύ μεγαλύτερο. Η πρόσδεση ενός CubeSat θα είναι περισσότερο σαν να βάζεις μια βελόνα μέσα σε μια τρύπα διαμέτρου ενός εκατοστού, χρησιμοποιώντας έναν περιορισμένο αριθμό αισθητήρων και φυσικά λίγο καύσιμο. Επίσης, θα ήταν επιθυμητό ένα υψηλό επίπεδο αυτονομίας».

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Ένας πλανήτης σαν τη Γη στον Εγγύτατο του Κενταύρου;

Αστρονόμοι ανακοίνωσαν στο περιοδικό Nature, την ανακάλυψη ενός πλανήτη στο μέγεθος της Γης, που ονομάστηκε Proxima b (Εγγύτατος β) και βρίσκεται στην κατοικίσιμη ζώνη του Εγγύτατου του Κενταύρου. Ο Εγγύτατος του Κενταύρου (Proxima Centauri) είναι το πλησιέστερο άστρο πέραν του ηλιακού μας συστήματος – βρίσκεται σε απόσταση μόλις 4,24 έτη φωτός από τη Γη.
Η ελάχιστη μάζα του εξωπλανήτη είναι 1,3 φορές η μάζα της Γης και βρίσκεται σε τέτοια απόσταση από το άστρο του, που επιτρέπει την ύπαρξη νερού σε υγρή μορφή, ένα χαρακτηριστικό κρίσιμης σημασίας για την ύπαρξη ζωής.
Οι αστρονόμοι εκτιμούν πως όταν (;) αρχίσει η «εποχή των διαστρικών ταξιδιών» , ο Proxima b θα αποτελέσει πιθανότατα τον πρώτο μας σταθμό.
Το ενδιαφέρον, πέρα από την ανακάλυψη ενός ακόμα – έστω και του πιο κοντινού  – εξωπλανήτη, είναι η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ανακάλυψή του. Το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler δεν είναι το μοναδικό εργαλείο για την ανακάλυψη εξωπλανητών. Υπάρχει και η μέθοδος της ακτινικής ταχύτητας (Radial Velocity -The First Method that Worked) που χρησιμοποιήθηκε στην ανακάλυψη του Proxima b.

Τέλος ας δούμε μερικές κρίσιμες ερωτήσεις και τις απαντήσεις των αστρονόμων που πραγματοποίησαν την έρευνα, σε σύγκριση με τα σχετικά δημοσιεύματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο:
Ερ: Ανακαλύψατε έναν γήινο πλανήτη;
Απ: Δεν το γνωρίζουμε σίγουρα. (…)
Ερ: Έχετε βρει έναν ξάδερφο της Γης;
Απ: Όχι ακόμα (…)
Ερ: Μπορεί να υπάρχει ζωή σ’ αυτόν το πλανήτη;
Απ: Ο πλανήτης βρίσκεται στη σωστή θέση ώστε η θερμοκρασία στην επιφάνειά του να επιτρέπει την παρουσία νερού σε υγρή μορφή. Ωστόσο, το ερώτημα της κατοικισιμότητας είναι αρκετά περίπλοκο (…).
Ερ: Μπορεί να αναπτυχθεί ζωή σ’ αυτόν τον πλανήτη;
Απ: Αυτό το πλανητικό σύστημα είναι διαφορετικό από το δικό μας (…)

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΙΔΙΟΡΡΥΘΜΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ

 ζωή και το έργο κάθε επιστήμονα είναι ένα πραγματικό μυστήριο. Οταν όμως αυτός ο επιστήμονας είναι τόσο εσωστρεφής και… παράξενος όσο ο Χρήστος Παπακυριακόπουλος, τότε είναι απόλυτα λογικό να έχει παραμείνει στην αφάνεια, παρά την τεράστια μαθηματική του συνεισφορά. Με αφορμή τα 100 χρόνια από την γέννηση του, οργανώθηκε μία πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία στο Μουσείο Μπενάκη, με τον κ. Απόστολο Δοξιάδη και τον καθηγητή Αντώνη Μελά να εξηγούν το μεγαλείο του έργου, αλλά και της αφοσίωσης του ταλαντούχου Ελληνα μαθηματικού στην επιστήμη.
christos_papakyriakopoulos
Το τεράστιο έργο του αδικημένου ιδιόρρυθμου Ελληνα μαθηματικού
Η ιδιαιτερότητα του μαθηματικού επαγγέλματος – Ο λόγος που ένας τόσο σημαντικός μαθηματικός έμεινε άγνωστος
Είναι πραγματικά δύσκολο για έναν άνθρωπο που δεν ανήκει στην επιστημονική κοινότητα να κρίνει το έργο ενός μαθηματικού. Ενας καλός αρχιτέκτονας, για παράδειγμα, μπορεί να αναγνωριστεί από την κοινωνία, όμως ένας καλός μαθηματικός δεν μπορεί να αρκεστεί στις… αποδείξεις του για να γίνει γνωστός. Οι μαθηματικές εξισώσεις είναι δυσνόητες και αποκρουστικές για το ευρύ κοινό, σε αντίθεση με ένα ωραίο κτίριο. Για αυτό το λόγο, η φήμη των περισσότερων επιστημόνων καθορίζεται σε τεράστιο βαθμό από την κοινωνικότητα τους, ένα στοιχείο που ο «Πάπα» δεν κατείχε ούτε στο ελάχιστο.
Ζώντας μια ζωή απομονωμένος, περνώντας το μεγαλύτερο κομμάτι της μέρας του στο γραφείο του, μένοντας μακριά από διαλέξεις και ομιλίες όπου θα μπορούσε να «μοιραστεί» τις μαθηματικές του γνώσεις, ο Παπακυριακόπουλος έζησε μια ζωή πλήρως αφοσιωμένη στα μαθηματικά. Μέσα στην επιστημονική κοινότητα διατηρούσε ένα πολύ αξιοσέβαστο όνομα, το οποίο όμως εξαφανιζόταν αμέσως όταν βρισκόταν εκτός του πανεπιστημίου του Πρίνστον. Πέραν αυτού όμως, η μαύρη πέτρα που έριξε πίσω του όταν έπαιρνε το καράβι για τις Η.Π.Α οδήγησε στο αποτέλεσμα, όπως πολύ έξυπνα σχολίασε ο κ. Δοξιάδης, να τον γνωρίζουν περισσότεροι Αμερικανοί απ’ ο,τι Ελληνες.
Τα πρώτα βήματα του «Πάπα» – Τα μαθηματικά και ο Παγκόσμιος Πόλεμος
Γιος πλούσιας και αστικής οικογένειας, ο «Πάπα» όπως τον φώναζε ο στενός του κύκλος, αποφοίτησε από το Βαρβάκειο και το 1933 εισήχθη στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Μετσοβείου Πολυτεχνείου. Γρήγορα όμως ανακάλυψε πως το ενδιαφέρον του βρισκόταν αποκλειστικά στον τομέα των μαθηματικών. Ετσι, παρά τις έντονες διαφωνίες του με καθηγητές και γονείς, κατάφερε μετά από τρία χρόνια να μετεγγραφεί στη Μαθηματική Σχολή της Αθήνας.
Ηδη από το 1938 ο «Πάπα» είχε αποκτήσει πτυχίο μαθηματικού, όμως οι ιστορικές εξελίξεις στην Ελλάδα πήγαν πίσω τις σπουδές του. Με το ξέσπασμα του πολέμου κατατάχθηκε στο στρατό και βρέθηκε στο αλβανικό μέτωπο. Κατά την διάρκεια της κατοχής έγραψε την διδακτορική του διατριβή και λίγους μήνες μετά την απελευθέρωση ανέλαβε βοηθός καθηγητή στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Η θέση αυτή όμως δεν τον κάλυπτε καθόλου, ενώ παράλληλα το εμφυλιακό κλίμα στην Ελλάδα και οι αριστερές του πεποιθήσεις στέκονταν εμπόδια στην καριέρα του.
Η κλίση του προς την Τοπολογία – Το μεγάλο βήμα προς την Αμερική και το πανεπιστήμιο του Πρίνστον
Η μόνη σκέψη του «Πάπα» περιστρεφόταν συνεχώς γύρω από την έρευνα. Μάλιστα, ο κλάδος των μαθηματικών που ενδιέφερε τον Ελληνα επιστήμονα ήταν η Τοπολογία, που τότε βρισκόταν σε… εμβρυακό στάδιο. Η Ελλάδα δεν προσφερόταν για έρευνα πάνω σε έναν τόσο καινούργιο κλάδο των μαθηματικών και έτσι ο Παπακυριακόπουλος μελέτησε μόνος του ξενόγλωσσα βιβλία για να συνεχίσει το έργο του. Το 1948 έστειλε μια επιστολή στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, όπου ισχυριζόταν ότι είχε αποδείξει ένα βασικό λήμμα της Τοπολογίας. Παρόλο που η απόδειξη του ήταν λανθασμένη, του προσφέρθηκε μια θέση ερευνητή καθώς εκτιμήθηκε η ανεπτυγμένη μαθηματική του σκέψη.
Το μεγάλο βήμα στην ζωή του «Πάπα» είχε γίνει. Ενθουσιασμένος με τις εξαιρετικές δυνατότητες που του παρείχε το πανεπιστήμιο, αφοσιώθηκε ακόμα περισσότερο στην αγαπημένη του επιστήμη. Οι δραστηριότητες του πέραν της μαθηματικής έρευνας ήταν πλέον μηδαμινές. Ακόμα και στους επιστημονικούς κύκλους, παρότι είχε αποκτήσει τεράστιο κύρος, δεν διατηρούσε επαφές με κανέναν συνάδερφο του.
Ο κλάδος των μαθηματικών που εργάστηκε ο «Πάπα» – Μια… διαφορετική γεωμετρία
Ο… ασκητικός τρόπος ζωής του «Πάπα» απέδωσε καρπούς, αφού μετά από περίπου εννιά χρόνια έρευνας κατάφερε να αποδείξει το λήμμα που του είχε προσφέρει θέση στο πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Πλέον ήταν ένας αναγνωρισμένος μαθηματικός, ένας από τους πρώτους σπουδαίους τοπολόγους. Τί σημαίνει όμως η έννοια της Τοπολογίας;
Πρόκειται για έναν κλάδο των μαθηματικών που μοιάζει περισσότερο με γεωμετρία, όμως εξετάζει τα σχήματα με εντελώς διαφορετικά κριτήρια. Για έναν τοπολόγο, η όψη ενός κύκλου και ενός τριγώνου ήταν ακριβώς η ίδια, σε αντίθεση με έναν γεωμέτρη. Ενώ ο γεωμέτρης εξετάζει μήκη, γωνίες και λοιπά χαρακτηριστικά, ένας τοπολόγος εστιάζει στην «κλειστότητα» ενός σχήματος. Τρίγωνο και κύκλος είναι δύο κλειστά σχήματα, στα οποία οι γραμμές που τα αποτελούν δεν περιπλέκονται. Μπορεί να φαίνεται απλό και τετριμμένο, όμως όταν τα σχήματα δυσκολεύουν τότε η έρευνα γίνεται πραγματικός… εφιάλτης.
Το πρακτικό πρόβλημα της Τοπολογίας βρισκόταν στα περίπλοκα σχήματα, όπου δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν οι γεωμετρικές ιδιότητες. Σκεφτείτε για παράδειγμα ένα δρόμο σε σχήμα «οκταριού». Αν κάποιος ήθελε να διασχίσει τον δρόμο χωρίς να περάσει από την διασταύρωση, θα έπρεπε να κατασκευάσει μια γέφυρα. Να περάσει δηλαδή στην τρίτη διάσταση, αυτή του ύψους. Οταν όμως αντίστοιχα προβλήματα εμφανίζονταν στις τρεις διαστάσεις, τότε χρειαζόταν μια τέταρτη διάσταση για να τα λύσει. Αυτή η διάσταση όμως δεν μπορούσε να γίνει κατανοητή μέσω της διαίσθησης.
Οι μεγάλες διακρίσεις του Ελληνα μαθηματικού – Το μειονέκτημα του που τον άφησε αδικημένο
Ο «Πάπα» εργάστηκε σε όλη του ζωή πάνω σε προβλήματα τοπολογίας. Κλεισμένος στο γραφείο του, απόμακρος και απρόσιτος, κατάφερε να αποδείξει τρία βασικά λήμματα Τοπολογίας, ανάμεσα τους και αυτό του Ντεν, το οποίο του εξασφάλισε το πρώτο βραβείο Βέμπλεν στην ιστορία, την ανώτατη μαθηματική διάκριση στον τομέα της γεωμετρίας. Το έργο του Ελληνα μαθηματικού ήταν βάση για την εξέλιξη της Τοπολογίας τα επόμενα χρόνια. Η αξία των αποδείξεων του ήταν αρκετή για να τον τοποθετήσει ανάμεσα στη λίστα με τους μεγαλύτερους μαθηματικούς. Πρόκειται για έναν σημαντικότατο επιστήμονα, πόσο μάλλον για τα ελληνικά δεδομένα.
Οπως ανέφερε και ο κ.Δοξιάδης όμως, δεν αρκεί το καθαρά επιστημονικό έργο ενός μαθηματικού για να τον κάνει γνωστό. Ο Παπακυριακόπουλος ποτέ δεν ασχολήθηκε με κάτι άλλο πλην των μαθηματικών, ποτέ δεν ασχολήθηκε με την διάδοση των γνώσεων του, ενώ όταν του προσφέρθηκε η θέση του καθηγητή την αρνήθηκε αμέσως, καθώς δεν επιθυμούσε καμία επαφή με την διδακτική. Με αυτόν τον τρόπο ένας πραγματικός μαχητής των μαθηματικών, δυστυχώς έμεινε… αδικημένος αν αναλογιστεί κανείς το τεράστιο του έργο. Ενας μαθηματικός που συγκαταλεγόταν στα μεγάλα μυαλά της γενιάς του, στους προπάτορες της Τοπολογίας, κατέληξε να λησμονηθεί μετά από λίγα χρόνια και να μην γίνει ποτέ γνωστός στην πατρίδα του.
Ενα παράδειγμα για να συνειδητοποιήσει κανείς το «μέγεθος» του Χρήστου Παπακυριακόπουλου, συναντάται στην συνομιλία που είχε ο κ.Δοξιάδης με τον Σάμιουελ Άιλενμπεργκ, τον πατέρα της Θεωρίας Κατηγοριών. Ρωτώντας τον αν υπάρχει κάποιος Ελληνας μαθηματικός εν ζωή που να μπορεί να συγκριθεί με τον Ευκλείδη ή τον Αρχιμήδη, πήρε από την αυθόρμητη απάντηση: «Μα φυσικά. Ο “Πάπα”!»

O ΚΥΡΙΟΣ ΤΙΜ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ WWW ΚΙ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ

Το διαδίκτυο άρχισε να λειτουργεί για όλο τον κόσμο σαν σήμερα πριν από 25 χρόνια. Ευχαριστούμε τον φυσικό Τιμ Μπέρνερς Λι και άλλους πρωτοπόρους του διαδικτύου, γιατί χάρη σε αυτούς ο κόσμος μας έγινε πιο ανοιχτός και προσβάσιμος.
O Τιμ Μπέρνερς Λι είχε πάντα τρέλα με την τεχνολογία. Κατασκεύασε τον πρώτο του υπολογιστή, με παλιά ηλεκτρονικά εξαρτήματα και ένα κολλητήρι. Στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που σπούδασε, φυσική συνελήφθη ως χάκερ.
Δούλεψε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων (CERN), όπου επινόησε το πρόγραμμα Enquire, πρόδρομο του Παγκόσμιου Ιστού, για να παρακολουθεί τον τεράστιο αριθμό ερευνητών και προγραμμάτων του ιδρύματος. Το Enquire όμως δεν δόθηκε ποτέ για χρήση στο κοινό. Ο Μπέρνερς δεν σταμάτησε ποτέ να ψάχνει τρόπους, για να στήσει ένα παγκόσμιο σύστημα διακίνησης πληροφοριών.
Ήθελε το σύστημα αυτό να είναι γρήγορο, πολύγλωσσο και ανεξάρτητο από την πλατφόρμα του κάθε υπολογιστή. Όταν τελικά το σχεδίασε, έγραψε ένα υπόμνημα στη διοίκηση του CERN, χωρίς να πάρει απάντηση. Δεν απογοητεύθηκε όμως. Συνέχισε την έρευνα πάνω σε επιστημονικές μελέτες και ανακαλύψεις προηγούμενων ετών.
Έτσι δημιούργησε τη γλώσσα επικοινωνίας των υπολογιστών στο διαδίκτυο, γνωστή και ως πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol). Επινόησε επίσης έναν τρόπο αναγνώρισης κάθε «εγγράφου», αποδίδοντάς του ένα μοναδικό παγκόσμιο αναγνωριστικό (Universal Resource Identifier), μαζί με ένα αναγνωριστικό διεύθυνσης.
Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά συνδυάστηκαν και σήμερα αποτελούν τo URL Ενιαίο Χαρακτηριστικό Εντοπισμού (Uniform Resource Locator). Το 1990 ολοκλήρωσε τη δημιουργία του πρώτου προγράμματος περιήγησης (browser), έπρεπε όμως να δημιουργήσει και ένα πρόγραμμα εξυπηρέτησης (server) και μια γλώσσα για την περιγραφή του εγγράφου. Έτσι, επινόησε τη γλώσσα HTML (HyperText Markup Language).
Το 1991 τα είχε ετοιμάσει όλα και, μη έχοντας ακόμη επίσημη απάντηση από το CERN, δημιούργησε τον πρώτο server, τον info.cern.ch., διαθέτοντας παράλληλα ελεύθερα το πρόγραμμα περιήγησης και το λογισμικό του server μέσω του Διαδικτύου.Sir-Tim-Berners-Lee-Inventor-of-Internet Παράλληλα, άρχισε να «διαφημίζει» το δημιούργημά του μέσω των Ομάδων Νέων (Newsgroups).
Σύντομα άρχισε να επικοινωνεί με χρήστες και να βελτιώνει τη δημιουργία του, χρησιμοποιώντας τις υποδείξεις τους. Οι χρήστες του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web), άρχισαν να αυξάνονται αλματωδώς. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ήταν πολύ πιο εύκολο και εξυπηρετικό να «δημοσιεύουν» τις πληροφορίες τους σε μια ιστοσελίδα, αντί να απαντούν σε πολυάριθμα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η υπηρεσία του Παγκόσμιου Ιστού είναι σήμερα η δημοφιλέστερη στο Διαδίκτυο, με περισσότερες από 25 δισεκατομμύρια δημοσιευμένες σελίδες και περίπου 1,3 δις. χρήστες παγκοσμίως, αριθμός που αυξάνεται μέρα με την ημέρα.
Ο Τιμ Μπέρνερς Λι έχει πολλές διακρίσεις στο βιογραφικό του. Έχει χριστεί Ιππότης της Βρετανικής Αυτοκρατορίας και έχει λάβει το παράσημο εξαίρετων υπηρεσιών (Order of Merit) από τη Βασίλισσα της Αγγλίας. Είναι ο εφευρέτης του Παγκόσμιου Ιστού, γνωστός και ως www, πάνω στον οποίο βασίζεται η λειτουργία του διαδικτύου. Το περιοδικό TIME τον κατέταξε ανάμεσα σε ένα από τα 100 λαμπρότερα πνεύματα του αιώνα, καθώς η επινόησή του «μεταμόρφωσε» τον κόσμο. Άλλαξε τα στάνταρ στην ανταλλαγή πληροφοριών, στην καθημερινότητα, στη διακίνηση και το εμπόριο αγαθών, την εκπαίδευση, τα ταξίδια, την ενημέρωση και τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Πηγή: Wikipedia

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...