Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ.....ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ!!!!

Η σημερινή αντίληψη που επικρατεί στη δημοτική αρχή και στη τεχνική υπηρεσία του δήμου, που φαίνεται να συμπλέουν απόλυτα, στηρίζοντας ο ένας τον άλλο πολιτικά και τεχνικά, είναι ότι μπορούμε να τροποποιήσουμε χρήσεις και χαρακτηρισμούς δρόμους αναλόγως με την επιθυμία της δημοτικής αρχής.
Αυτό βγήκε ως αποτέλεσμα απο τη χθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο με αντίστοιχη ομολογία της τεχνικής υπηρεσίας.
Αναλυτικότερα το ζήτημα έχει ως εξής.
Στην πόλη υπάρχουν πολλοί δρόμοι χαρακτηρισμένοι ΄΄πεζόδρομοι΄΄. Ο όρος πεζόδρομος είναι απόλυτα ορισμένος επιστημονικά, είναι ο δρόμος που έχει την απόλυτη χρήση του ο ΠΕΖΟΣ. Κάτοικοι της περιοχής μπορούν να κάνουν χρήση του πεζόδρομου αλλά μόνο αυτοί. 
Χαρακτηρίζονται οι δρόμοι μέσα απο τις διατάξεις και τις εγκρίσεις του γενικού πολεοδομικού σχεδίου της πόλης, που υφίσταται τροποιήσεις πολύ αραιά αναλόγως με τις εμφανιζόμενες κατά καιρούς συνθήκες. Για παράδειγμα αυτή την εποχή ο δήμος προχωρεί σε αναθεώρηση του γενικού πολεδομικού σχεδίου της πόλης με μια πρόβλεψη ισχύος για 15 χρόνια.
Σύμφωνα, λοιπόν, με προηγούμενες διατάξεις των σχεδίων της πόλης υπάρχουν  πεζόδρομοι που η δημοτική αρχή μπορεί να χρησιμοποιεί κατά όπως θέλει.
Η οδός Σαλαμίνος, για παράδειγμα είναι χαρακτηρισμένος πεζόδρομος. Όμως σήμερα, χωρίς να κάνει εφαρμογή η δημοτική αρχή των διατάξεων του σχεδίου πόλης και να προστατέψει τους δημότες χρησιμοποιεί την οδό ως κύριο δρόμο διαφυγής του κυκλοφοριακού φόρτου προς το Χαλάνδρι. Κταστρατηγεί τους νόμους με το πρόσχημα ότι αν εφαρμόσει το νόμο θα μεταφέρει το πρόβλημα σε άλλους δρόμους.
Αυτά για τον ΄΄πεζόδρομο΄΄ της Σαλαμίνος.
Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο για άλλους πεζόδρομους. Στο οικοδομικό τετρλαγωνο 310 που βρίσκεται απέναντι απο το Β΄Γυμνασιο -Λύκειο η δημοτική αρχή απεφάσισε να κάνει χώρο πρασίνου και αναψυχής. Αυτό το οικοδομικό τετράγωνο περιβάλλεται απο δρόμους χαρακτηρισμένους πεζόδρομους, οδός Ξάνθης, Ταϋγέτου και Ορεστιάδος. Στην οδό Ορεστιάδος που ήταν πλάτους 6 μέτρων, όπως όλοι οι δρόμοι της πόλης σχεδόν, η τεχνική υπηρεσία, προκειμένου να αυξήσει τον χώρο πρασίνου περιόρισε σε τρία μέτρα και κατήργησε και τα πεζοδρόμια. Έτσι κατασκέυασε ένα δρόμο πλάτους τριών μέτρων, μόνο για αυτοκίνητα, αφού δεν έχει πεζοδρόμια. Ο κάτοικος αυτής οδού ή κάθε πεζός αν διασταυρωθεί με διερχόμενο αυτοκίνητο δεν μπορεί παρά να συγκρουστούν. Αυτό αποτελεί και απο μόνο του πρωτοτυπία παγκόσμιας εμβέλειας. Κι αυτό το επινόησε η τεχνική υπηρεσία του δήμου με την σύμφωνη γνώμη της δημοτικής αρχής. Πώς, όμως, έγινε η τροποίηση; Η τεχνική υπηρεσία ισχυρίστηκε ότι η μελέτη του οικοδομικού τετραγώνου 310 ψηφίστηκε απο το δημοτικό συμβούλιο, έλαβε την έγκρισή του τότε δημοτικού συμβουλίου, 2008. Κι αφού ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο η τεχνική υπηρεσία προχώρησε στην υλοποίηση!!!!
Στην οδό Ξάνθης, που επίσης είναι πεζόδρομος χαρακτηρισμένος. παρεμβαίνει η τεχνική υπηρεσία και χωρίς να προβλέπει ειδικούς χώρους για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως προβλέπει ο νόμος, περιορίζει τον δρόμο στα τρία μέτρα και όχι σε όλο το μήκος του, κατασκευάζει εκεί ποδηλατόδρομο ένα τμήμα του, κατασκευάζει χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων για οποιονδήποτε κι έτσι τροποποιεί και εκεί τον υπάρχοντα πεζόδρομο κατά όπως επιθυμεί η τεχνική υπηρεσία του δήμου και ασφαλώς η δημοτική αρχή συμφώνησε αφού έκανε ένα έργο βιτρίνας και μάλιστα προεκλογικά.
Αυτό που συγκρατούμε εδώ είναι ότι η τεχνική υπηρεσία, ως μελετητής, και η δημοτική αρχή εμφανίζονται να αντιμετωπίζουν το σχέδιο της πόλης όπως εξυπηρετεί τις δικές τους επιθυμίες, καταστρατηγώντας τις διατάξεις του σχεδίου και επιβάλλοντας νέες καταστάσεις που ίσως και οι κάτοικοι εκεί να μην συμφωνούν.
Οι τροπιήσεις αυτές στους δρόμους στηρίζονται σε αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου που κατά την άποψη της τεχνικής υπηρεσίας είναι ικανές για να αλλάξουν το υφιστάμενο σχέδιο της πόλης.
Υπ΄αυτή την έννοια θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι δεν χρειάζεται ο δήμος να προχωρεί σε αναθεωρήσεις των σχεδίων της πόλης, αρκεί να υπάρξει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και μάλιστα κατά πλειοψηφία. Ας σταματήσει, λοιπόν, η διαδικασία της τροποίησης του σχεδίου της πόλης που βρίσκεται σε εξέλιξη και ας εισηγηθεί η δημοτική αρχή και η τεχνική υπηρεσία στο δημοτικό συμβούλιο τις όποιες αλλαγές και θα εγκρίνει το δημοτικό συμβούλιο όπως είθισται, κατά πλειοψηφία. Δεν χρειάζεται η μελέτη και η διαβούλευση. Ούτε και η έγκριση απο εποπτεύουσα αρχή. Μόνο η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Η άποψή μας είναι ότι η δημοτική αρχή χρησιμοπιεί κάθε μέσο, με την αμέριστη συμπαράσταση της τεχνικής υπηρεσίας, προκειμένου να φανεί ότι υπάρχει έργο!!!!
Έτσι προκύπτουν τα μεγάλα προβλήματα στην πόλη. Όπως, για παράδειγμα, το κυκλοφοριακό.
Το σπουδαίο, επίσης  και άξιο να μνημονευθεί, είναι το γεγονός ότι δημοτικοί σύμβουλοι, κυρίως της συμπολιτεύσεως, όπως διεφάνη χθες στο δημοτικό συμβούλιο ούτε γνωρίζουν τις υποθέσεις και τις ενέργειες του δήμου αλλά ούτε και επιθυμούν να μάθουν. Απαίτησαν ακόμη στη συζήτηση που γίνονταν και αφορούσαν όλα τα προβλήματα που περιγράψαμε πιο πάνω, να τελειώνουμε γρήγορα γιατί.......κουράζανε οι συζητήσεις αυτές και ότι......έπρεπε να μεταβούν για να πάρουν το .......βραδυνό τους........ σουβλάκια!!!!!!!!
Έτσι λαμβάνονται οι αποφάσεις στο δημοτικό συμβούλιο, αυτοί αποφασίζουν για το μέλλον αυτής της πόλης!!!!
Τα συμπεράσματα δικά σας..... Εμείς θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία. Κάποια στιγμή σ΄αυτή πόλη θα πρέπει να γίνονται όλα γνωστά στην κοινή γνώμη. Κι εμείς αυτό προσπαθούμε, να μεταφέρουμε τη γνώση και την πραγματικότητα αντικειμενικά και τεκμηριωμένα..
Θα επανέλθουμε........αναφερόμενοι και στην αντιπολίτευση να δούμε πώς αντιμετωπίζει και εκείνη τα ζητήματα..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...