Σήμερα ανακοινώθηκαν οι βάσεις των Πανελληνίων εξετάσεων για το 2015 και όπως το γράψαμε πριν δυο ημέρες. Στην είδηση που δώσαμε τότε επισημάναμε ότι η καταγραφή της βαθμολογίας του τελευταίου εισαγόμενου σε κάθε σχολή δεν αποτελεί μια απόλυτη σταθερά.
Τα μέσα ενημέρωσης όπως πάντα περιγράφουν με έντονο τρόπο τις διαφορές των βάσεων με την προηγούμενη χρονιά.
Εμείς είπαμε ότι αυτό δεν αποτελεί μια σταθερά, δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από έναν αριθμό, μια φωτογραφία της χρονικής στιγμής των εξετάσεων σε κάθε χρονιά.
Και το λέμε για τους επόμενους υποψηφίους, την επόμενη χρονιά ή τις επόμενες χρονιές.
Η βάση αυτή είναι συνάρτηση δυο παραγόντων, της ποιότητας εκπαίδευσης που είχε στα τρία τελευταία χρόνια στο Λύκειο μαζί ο βαθμός σοβαρότητας του ενδιαφέροντός του για την επιτυχία του στόχου και δεύτερον η επιλογή του κάθε υποψηφίου, η σειρά προτίμησης στο μηχανογραφικό του.
Οι δυο αυτές παράμετροι καθορίζουν την βαθμολογία του τελευταίου και άρα την βάση στην σχολή.
Για να δείτε πως λειτουργεί η δεύτερη παράμετρος. Δείτε την τεράστια διαφορά της βάσης στα ξενόγλωσσα τμήματα το 2014 και φέτος ή και γενικά στις σχολές που παρουσίασαν μεγάλη άνοδο από το 2014. Που οφείλεται αυτό; Στην αυξημένη προτίμηση των υποψηφίων. Όταν οι υποψήφιοι διάβασαν τις περσινές βάσεις είδαν τις χαμηλές βάσεις στα ξενόγλωσσα και φέτος υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον εκεί άρα αύξηση της βάσης.
Το 2016 είναι δυνατόν να υπάρξουν και πάλι μεγάλες διαφορές σε σχολές. Δεν πρέπει ο υποψήφιος να επηρεάζεται από αυτές τις μη αντικειμενικές παραμέτρους. Οφείλει να οργανώσει την δική του προσπάθεια με βάση την δική του επιθυμία, τον δικό του στόχο, τι είναι αυτό με το οποίο θα ήθελε να ασχοληθεί επαγγελματικά για τουλάχιστον 35 χρόνια!!!
Αυτό είναι το κυρίαρχο.
Δείτε, όμως, ένα αποτέλεσμα που με ενθουσίασε και θα ενθουσιάσει και εσάς, νομίζω.
Κάθε χρόνο εντοπίζεται από το σύστημα αρχικά και στην πραγματικότητα στη συνέχεια ποιος ήταν ο πρώτος των πρώτων.
Φέτος τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο πρώτος των πρώτων είναι υποψήφιος που είχε ως πρώτη προτίμηση το Φυσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η βαθμολογία του είναι 19880 μόρια!! Δηλαδή πρακτικά και κατά προσέγγιση ο υποψήφιος αυτός έλαβε βαθμολογία άριστα 20 σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα αλλά είχε και άριστα σε όλα τα μαθήματα στο σχολείο. Υπενθυμίζουμε ότι το άριστα είναι το 20000.
Είθισται ένας τόσο καλός μαθητής να επιλέγει την Ιατρική σχολή. Όμως ο υποψήφιος αυτός έχει άλλες σκέψεις προφανώς και άλλες επιθυμίες, άλλους στόχους. Έχει βαθιά πίστη και προφανώς επιθυμία να ασχοληθεί με τη φυσική. Αυτό σημαίνει και επαγγελματικώς καταρτισμένος και κατασταλαγμένος υποψήφιος. Δεν παρασύρθηκε από την αίγλη και την οικονομική του μελλοντική καταξίωση μέσα από το χώρο της ιατρικής, όπως έχει συνηθίσει η Ελληνική οικογένεια.
Πόσοι μαθητές και μελλοντικοί υποψήφιοι έχουν αυτή την λογική, αυτή την αποφασιστικότητα, αυτή την καθαρότητα; Εξαιρετικά λίγοι. Τα κριτήρια των υποψηφίων είναι δυο βασικά, πρώτον πού είναι πιο εύκολα να εισαχθεί και δεύτερον που έχει εξασφαλισμένη επαγγελματική ΄΄υπερεπιτυχία΄΄, τα πολλά λεφτά, δηλαδή.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ακριβώς αυτό. Ένας στους έξι ήταν οι υποψήφιοι που πέρασαν στην πρώτη τους επιλογή δηλαδή το 16% περίπου για να απαντήσουμε στο ερώτημα που θέσαμε πριν.
Οι πέντε στους εξ υποψήφιοι έκαναν διάφορους συνδυασμούς μετά την πρώτη επιλογή τους κάνοντας προφανώς διάφορες υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Είναι αλήθεια ότι στα τελευταία χρόνια σημαντικός παράγοντας στις επιλογές των υποψηφίων είναι το οικονομικό. Η κρίση έφερε την παράμετρο αυτή να παίζει, αδίκως, σημαντικό ρόλο στην πορεία ενός νέου ανθρώπου. Βλέπετε συνέπεια της οικονομικής κρίσης είναι και αυτό, το μέλλον των νέων!!!
Παρατηρείστε και το τραγικότερο της υπόθεσης για μένα. Υπάρχουν υποψήφιοι που θα εισαχθούν σε πανεπιστήμιο με βαθμολογία κατά μέσο όρο στο 3,5 ή ακόμη και 5,5 με άριστα το είκοσι ασφαλώς. Και τώρα γεννιέται το ερώτημα. Πως θα συνευρεθούν ο μαθητής του 20 ή του 15 με αυτόν του 3,5 στα πανεπιστημικά θρανία;;;!!!
Βγάλτε το συμέρασμα εσείς.
Συμπερασματικά θα ήθελα να μεταφέρω το εξής:
Ο υποψήφιος του μέλλοντος να μην παρασύρεται από άσχετες παραμέτρους και προσπάθειες επιρροής στην δική του επιθυμία από εξωτερικούς παράγοντες. Κυρίαρχο να θεωρεί ότι είναι αυτό που αρέσει στον ίδιο, με τι θα ήθελε να ασχοληθεί στην ζωή του. Μια ζωή θα ασχολείται με αυτό που επιλέγει τώρα και γι΄αυτό να δώσει την ανάλογη βαρύτητα.
Αφού το επιλέξει οφείλει να το επιτύχει και για να το επιτύχει πρέπει να είναι ορθά προετοιμασμένος, έτοιμος για την μάχη για την ζωή, που αν θέλει να επιτύχει πρέπει να έχει σύμμαχο την γνώση, το βιβλίο, την μάθηση και πάνω απ΄όλα την χαρακτηριστική ταπεινότητα του σοφού και σκεπτόμενου ανθρώπου. 'Όχι ασφαλώς την βάση στην κάθε σχολή!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου