Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ

Την Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011, στις επτά, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου θα συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο της πόλης. Τα θέματα της ημερήσειας διάταξης είναι:

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

ΠΕΡΙ.....ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ Η.....ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Αποκαλύπτουμε σήμερα την αλληλογραφία που υπήρξε μεταξύ δημότη και δημοτικής αρχής με παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη.
Δημοσιεύουμε έγγραφα όπου φαίνεται ο τρόπος που αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή το μείζον ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πόλη αλλά και τον τρόπο με τον οποίο η δημοτική αρχή και υπεύθυνοι παράγοντες επεξεργάζονται τα προβλήματα των δημοτών.

Η πρώτη επιστολή της δημοτικής αρχής ύστερα απο προκλητική καθυστέρηση σε αίτημα δημότη:





Ακολουθεί η παρέμβαση του Συνήγορου του Πολίτη:






Τί θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς ύστερα απ΄αυτά; Μάλλον θα διαπιστώσει πόσο αδύναμος είναι μπροστά στην εξουσία και στα κέντρα αποφάσεων. Θέλει πολλή δουλειά για να ανατραπεί αυτό το σύστημα. Θέλει καιρό να αλλάξουν οι νεοφερμένες λογικές στη διαχείριση της εξουσίας και ΄μεγάλο κόπο για να έλθουμε στις εποχές που η καθημερινότητα του δημάρχου ήταν το πρόβλημα του δημότη!!!!!

Σάββατο 16 Ιουλίου 2011

ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Δεν υπάρχει δημότης – κάτοικος σ΄αυτή την πόλη που να μην διαμαρτύρεται για την ήδη διαμορφωθείσα κατάσταση στην πόλη σχετικά με την κυκλοφορία διαμπερή ή τοπική. Οι πάντες καταγράφουν πρόβλημα στην μικρή αυτή πολυπαθούσα πόλη.

Απλή απόδειξη του υφιστάμενου προβλήματος αποτελεί το γεγονός ότι σε κάθε γειτονιά υπάρχει και ομάδα – επιτροπή αγώνα για το κυκλοφοριακό.


Στο δημοτικό συμβούλιο έχουν καταφύγει πολλοί δημότες και ομάδες δημοτών για να καταγράψουν προβλήματα και να ζητήσουν την επίλυσή τους.


Υπάρχει επιτροπή δημοτών για τον αγώνα επίλυσης του προβλήματος από δεκαπενταετίας!!!!! Λειτουργεί και αγωνίζεται προκειμένου να υπερασπιστεί το δίκαιο αφού αυτό που ζητεί είναι ο δήμος να προχωρήσει στην υλοποίηση άμεσα της υπόσχεσής της προεκλογικά και μετεκλογικά για μια κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη.


Και είναι αλήθεια ότι οι δημότες έχουν αποσπάσει απ΄όλους τους δημάρχους την υπόσχεση ότι θα προχωρήσουν σε μελέτη, κανείς, ως τώρα δεν υλοποίησε την υπόσχεση. Ως τόσο η κατάσταση χειροτερεύει και από τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα προστίθενται ακόμη περισσότερα. Έτσι δημιουργείται νέα κατάσταση σε σχέση με αυτή που υπήρχε πριν από πέντε ή δέκα χρόνια.


Οι δημοτικές αρχές εκώφευσαν όλα τα χρόνια. Ακόμη και τροποποιήσεις σε υφιστάμενο ρυθμιστικό της πόλης έχει γίνει χωρίς την ύπαρξη μελέτης με μόνο κριτήριο, ενδεχομένως, την εξυπηρέτηση ΄΄φίλων΄΄ σε διάφορα σημεία της πόλης με τον χαρακτηρισμό ΄΄τοπικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις΄΄.


Σε πολλά σημεία της πόλης έχουν μετατραπεί πεζόδρομοι σε βασικές αρτηρίες κυκλοφορίας και σε άλλα σημεία, πεζόδρομοι έχουν μετατραπεί σε ήπιας κυκλοφορίας όπως ΄΄βολεύει΄΄ κάθε φορά.


Οι αλλαγές που επήλθαν στην κυκλοφορία με την διάνοιξη της Λ. Πεντέλης επήλθε μεγαλύτερη επιβάρυνση στη διαμπερή κυκλοφορία στην πόλη ενώ με ΄΄ειδικές΄΄ παρεμβάσεις σε ορισμένους δρόμους με πρόχειρα και επιφανειακά επιχειρήματα ανέτρεψαν υφιστάμενες κυκλοφοριακές καταστάσεις σε άλλους δρόμους όπως για παράδειγμα στην οδό Αργυροκάστρου όπου η κυκλοφορία σήμερα έχει επιβαρυνθεί σε υψηλό βαθμό. Εξ ου και οι κάτοικοι διαμαρτύρονται έντονα για να εισπράξουν από τη δημοτική αρχή και πάλι την υπόσχεση ότι θα γίνει κυκλοφοριακή μελέτη.


Στην οδό Σαλαμίνος στη διασταύρωσή της με τον παράδρομο της Αττικής οδού υπάρχει χαρακτηρισμός ΄΄πεζόδρομος΄΄ με την τότε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου όπου υπήρξε τροποποίηση του ρυμοτομικού και πολεοδομικού σχεδίου του 1995. Παρ’ όλα αυτά σήμερα με παρεμβάσεις του ΥΠΕΚΑ και την ανοχή της δημοτικής αρχής τοποθετούνται φανοστάτες σημάδι αποδοχής αλλαγής του υφιστάμενου σχεδίου και του νόμου. Σ΄αυτό να προστεθεί το γεγονός ότι στη νέα τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου και του πολεοδομικού της πόλης, οι δύο δρόμοι Σαλαμίνος και Θερμοπυλών αποχαρακτηρίζονται ουσιαστικά για να πάρουν νέο χαρακτηρισμό ως ΄΄συλλεκτήριοι οδοί΄΄.


Επομένως είναι συνειδητή η επιλογή της δημοτικής αρχής να τροποποιήσει τις υφιστάμενες καταστάσεις με το παλαιό γενικό πολεοδομικό σχέδιο. Ως τόσο όμως οι δημότες με άλλα κριτήρια επέλεξαν να μείνουν στις περιοχές αυτές ενώ τώρα αντιμετωπίζουν την πλήρη αλλαγή στην καθημερινότητά τους.


Σε όλες τις παρεμβάσεις και διαμαρτυρίες των κατοίκων αυτών των περιοχών της πόλης η δημοτική αρχή είτε δεν απαντά είτε απαντά πάλι με την υπόσχεση ότι θα γί8νει κυκλοφοριακή μελέτη…..κάποτε.


Στον προϋπολογισμό που ψηφίστηκε στην αρχή του τρέχοντος έτους αναφέρεται ότι η δημοτική αρχή θα κάνει την περίφημη αυτή μελέτη ενώ στη συζήτηση ο δήμαρχος απεκάλυψε ότι ο προγραμματισμός για την μελέτη μετατίθεται για το 2012!!!!


Σε πολλούς προϋπολογισμούς είχε καταγραφεί η πρόθεση της δημοτικής αρχής να κάνει μελέτη κυκλοφοριακού, ποτέ, όμως, δεν υλοποιήθηκε. Δεν αποκλείεται να συμβεί και πάλι το ίδιο, να μην γίνει ποτέ έστω κι αν έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό. Δεν αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο η εγγραφή στον προϋπολογισμό η πρόθεση της δημοτικής αρχής να κάνει την μελέτη. Χρειάζεται η πραγματική βούληση, η οποία απεδείχθη από το παρελθόν ότι δεν υπάρχει. Κάτω από το πρίσμα αυτό οι κάτοικοι – δημότες αυτής της πόλης διαμαρτύρονται έντονα και μάλιστα πολλές φορές με φωνασκίες και απειλές ακόμη και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο. Οι δημότες έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους σε υποσχέσεις. Δεν πιστεύουν τίποτα και γι΄αυτό έχουν ανεβάσει επικίνδυνα τους τόνους.


Οι αλλαγές που καθιερώθηκαν στα χρόνια αυτά θα αποτελέσουν το χαλί της μελέτης. Άλο περιεχόμενο θα είχε αν η μελέτη πραγματοποιείτο πριν πέντε χρόνια ή και δέκα. Σήμερα οι δρόμοι της πόλης έχουν φορτωθεί με νέα στοιχεία όπως οι ποδηλατόδρομοι, όπως οι εξωχές , όπως οι εσοχές, οι αντιδρομήσεις, η διαμπερής κυκλοφορία.


Αυτό βλέπουν σήμερα οι δημότες και θυμώνουν με τις δημοτικές αρχές, οι οποίες με τη σιωπή τους και την αδιαφορία τους καθιέρωσαν μια νέα κατάσταση στη πόλη, την οποία οι μελλοντικοί μελετητές θα θεωρήσουν δεδομένες.


Έτσι προέκυψαν οι διαμαρτυρίες των κατοίκων και στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο. Βλέπουν να αλλάζει καθημερινά η ζωή τους εις βάρος τους και χωρίς την σύμφωνη γνώμη τους.


Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν δύο ομάδες δημοτών που διαμαρτυρήθηκαν έντονα με ισχυρή παρουσία στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο. Η δημοτική αρχή δεν πήρε ακόμη θέση επίσημα επ΄αυτών.


Δημοσιεύουμε τις τοποθετήσεις εκπροσώπων των ομάδων πολιτών στο δημοτικό συμβούλιο όπου καταφαίνεται οι αλλαγές στη ζωή των κατοίκων και η αδιαφορία της δημοτικής αρχής.



Κύριε πρόεδρε,


κυρίες, κύριοι


σας ευχαριστώ για τον χρόνο που μου διαθέτετε να ενημερώσω και να προβάλλω το πολύ σοβαρό πρόβλημα του πεζόδρομου Σαλαμίνας, κάνοντας ένα μικρό οδοιπορικό. Στην προσπάθεια μου να είμαι ακριβής και σύντομος, θα χρησιμοποιήσω κείμενο, ακριβές αντίγραφο του οποίου θα καταθέσω στα πρακτικά. Θα ήθελα επίσης να γνωρίζετε ότι όλα τα παρακάτω συνοδεύονται από αποδεικτικά στοιχεία.


Έχοντας υπόψιν αφενός το Προεδρικό Διάταγμα για το Νόμιμο Πολεοδομικό Σχέδιο της περιοχής Κάτω Πάτημα Βριλησσίων ,ΦΕΚ 209 τεύχος τέταρτο, της 30/3/1999, του οποίου η ισχύς αρχίζει από της δημοσιεύσεως του στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως


αφετέρου ότι το σκεπαστό τμήμα της Αττικής οδού προσφέρει ελεύθερο χώρο περιπάτου και παιχνιδιών για εμάς και τα παιδιά μας,


αξιοποιήσαμε το υπάρχον οικόπεδο μας κατασκευάζοντας το σπίτι μας στον πεζόδρομο Σαλαμίνας, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι θα κατοικήσουμε (από το 2005) σε ασφαλές, ήρεμο και σχετικά καθαρό περιβάλλον.


Αντί αυτού ζούμε σε μία διεστραμμένης εμπνεύσεως αντίφαση. Ο Πεζόδρομος είναι από τους πλέον επιβαρυμένους δρόμους των Βριλησσίων , συλλεκτήριος κατά τον διεστραμμένο εμπνευστή τεχνικό που δεν έχει το θάρρος ακόμη να απαντήσει στο υπόμνημα- ένσταση μας από 14/3/2011.


Η υγεία μας έχει ήδη επιβαρυνθεί από την ατμοσφαιρική ρύπανση η μέτρηση της οποίας έχει στηριχθεί σε τεκμηριωμένα πορίσματα ελεγκτικών αρχών και με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι κατά πολύ υψηλότερη από τα επιτρεπόμενα όρια (θα είναι έκπληξη για σάς όταν θα έρθει η ώρα). Χωρίς να υπάρχει κληρονομικό ιστορικό ή άλλη νόσος, τα παιδιά μου και εμείς χρησιμοποιούμε φάρμακα για το αναπνευστικό και έχετε σοβαρή ευθύνη κύριε Ιωαννίδη, κύριε Βουγιουκλάκη και κύριε Μαρτιγόπουλε.


Στα ίδια υψηλά επίπεδα είναι και η ηχορύπανση η μέτρηση της οποίας έχει στηριχθεί σε τεκμηριωμένα πορίσματα ελεγκτικών αρχών και σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες (2002/49/ΕΚ) που έχουν μεταφερθεί στην ελληνική νομοθεσία με έναρξη ισχύος 28/3/2006 (θα είναι επίσης έκπληξη για σάς).


Ο κίνδυνος παραμονεύει σε κάθε έξοδο μας από το σπίτι μας, είτε με το αυτοκίνητο ή πεζή στα ανύπαρκτα πεζοδρόμια, από τα διερχόμενα επιβατηγά και βαρέως τύπου οχήματα, ο αριθμός των οποίων, τις περισσότερες ώρες της ημέρας ξεπερνά στο υπερδιπλάσιο τα οριζόμενα επιστημονικά, από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και το ΕΜΠ, ως κυκλοφοριακός φόρτος. Οι μετρήσεις έγκυρες και έχουν στηριχθεί σε οδηγίες του ΕΜΠ.


Ο μεγάλος όγκος νερού που συσσωρεύεται στις βροχοπτώσεις, από την φαρδύτερη οδό Σαλαμίνας στον στενότερο, χωρίς στοιχειώδες αποχετευτικό δίκτυο, Πεζόδρομο Σαλαμίνας, εν είδει κλεψύδρας με μεγάλη πίεση ροής, θέτει πολύ συχνά σε σοβαρό κίνδυνο τις περιουσίες μας, η αξία των οποίων έχει υποτιμηθεί πάρα πολύ.

Τελευταία καθημερινά, χωρίς εξαίρεση ή ωράριο, ο πεζόδρομος Σαλαμίνας σε ολόκληρη την επιφάνεια του έχει πολλά νερά τα οποία αρκετές φορές έχουν την όψη και οσμή λυμάτων.


Ο εμπαιγμός μας ξεκινάει μετά από ενυπόγραφη επιστολή όλων των περιοίκων (28/3/2006 – αρ. πρωτ. 2436) προς τον προκάτοχο σας κ. Ντινόπουλο η οποία δεν απαντήθηκε ποτέ, ενώ στο ενημερωτικό έντυπο του Δήμου ¨2 χρόνια δημοτικής αρχής – 70 έργα που τα ζεις ¨ δήλωνε μεταξύ άλλων ¨…..η καθημερινότητα του Πολίτη είναι ο στόχος μας. Χρειαζόμαστε καλύτερους δρόμους, μεγαλύτερα πεζοδρόμια, πραγματικούς Πεζόδρομους…..¨.


Στην εφημερίδα «ΑΜΑΡΥΣΙΑ» ,11/2/06, αριθμός φύλλου 39, σελίδα 2, στο θέμα με τίτλο: η ώρα της γειτονιάς, αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, ο τότε αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Ύδρευσης κ. Παπασπηλίου,δηλώνει «….Θέλουμε μια πόλη πρώτα για τους ανθρώπους και μετά για τα αυτοκίνητα. Στόχος μας είναι να κάνουμε τα Βριλήσσια όαση για τους πεζούς». Η δημιουργία πεζοδρόμων εντάσσεται στο πρόγραμμα που έχει αρχίσει ήδη να εφαρμόζει η δημοτική αρχή, για να βελτιώσει την ποιότητα ζωής στις γειτονιές των Βριλησσίων……


Η περιφρόνηση μας συνεχίζεται από τον κ. Ιωαννίδη στην πρώτη θητεία του ως δημάρχου, ο οποίος μιμούμενος τον προκάτοχο του δεν απαντάει στην ενυπόγραφη επιστολή όλων των περιοίκων (30/8/2007 – αρ.πρωτ. 7876) πάρα τις προεκλογικές (Αμαρυσια 17/6/06) και μετεκλογικές (Τα Βριλήσσια 23/12/06) δηλώσεις-υποσχέσεις του που είχαν δημοσιευθεί στον τοπικό τύπο -όπου υπάρχουν θεσμοθετημένοι πεζόδρομοι θα γίνουν, όπου υπάρχουν κατεστραμμένα πεζοδρόμια θα διορθωθούν.


Μετά την αλαζονική και αυτάρεσκη συμπεριφορά του κ. Ιωαννίδη και της τεχνικής ομάδας του ζητήσαμε την συνδρομή του Συνήγορου του Πολίτη (17/1/2008 – αρ. πρωτ. αναφοράς 1042/07/2.1), γνωρίζοντας ότι οι απόψεις και οι προτάσεις του Συνηγόρου του πολίτη, δυστυχώς, δεν έχουν δεσμευτικό ή εκτελεστό χαρακτήρα.


Ο Συνήγορος του Πολίτη αποστέλλει επιστολή στον κ. Ιωαννίδη και τον κ. Μαρτιγόπουλο (26/2/2008 – αρ. πρωτ. 1042/08/2.2) για παράλειψη της δημοτικής αρχής να απαντήσει ως οφείλει για την μη εφαρμογή του ισχύοντος πολεοδομικού σχεδίου-χωρίς απάντηση.


Ο Συνήγορος του Πολίτη επανέρχεται (4/8/2008 – αρ. πρωτ. 1042/08/2.3) με νέα επιστολή όπου στοιχειοθετείται παράβαση καθήκοντος-χωρίς απάντηση.


Επανέρχεται με νέα υπενθύμιση (2/12/2008 – αρ. πρωτ. 1042/08/2.4) την οποία κοινοποιεί στον Γ.Γ. Περιφέρειας Αττικής κ. Μανιάτη, στην οποία απαντάει επιτέλους, μία και μοναδική απάντηση (αρ. πρωτ. 9079-15/12/2008), ο κ. Ιωαννίδης δια της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών (βλέπε κ. Μαρτιγόπουλος). Έχει ενδιαφέρον και σας διαβάζω μερικά αποσπάσματα-ψέμματα της επιστολής ενός ανθρώπου που υπηρετεί εκτός από το συμφέρον των δημοτών του και την δικαιοσύνη, ύψιστο αγαθό όπως η υγεία και η παιδεία, σε μια ευνομούμενη πολιτεία βεβαίως.


Όμως μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η τεκμηριωμένη απάντηση (08/04/2009 αρ. πρωτ. 1042/08/2.6) του Συνήγορου του Πολίτη στην επιστολή της συντροφιάς του κ. Ιωαννίδη. Σας διαβάζω μερικά κρίσιμα αποσπάσματα που απογυμνώνουν τον κ. Ιωαννίδη και τους συμβούλους-συνένοχους του και μας δικαιώνει πλήρως.


Με αυτό το ύστατο έγγραφο ο Συνήγορος του Πολίτη ολοκλήρωσε την διαμεσολάβηση του.


Επειδή ο κ. Ιωαννίδης υπηρετεί και την δικαιοσύνη εκτός του συμφέροντος των δημοτών τολμήσαμε και υποβάλαμε εκ νέου αίτημα με τις υπογραφές των περιοίκων για την εφαρμογή του ΦΕΚ, προς τον κ. Βουγιουκλάκη (22/12/2009 – αρ. πρωτ. 11041) με κοινοποίηση σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους.


Ακολουθώντας τον προϊστάμενο του, απαξίωσε να μας απαντήσει.


Έτσι απαντάει ο κ. Ιωαννίδης και οι συνεργάτες του στα αιτήματα των δημοτών, όπως δήλωσε ο ίδιος σε πρόσφατα Δημοτικά Συμβούλια. Φαίνεται ότι η συμμετοχή μου στον συνδυασμό “ Τα Βριλήσσια των Πολιτών “ ήταν επιβαρυντικός παράγοντας εναντίον μας, στην υπόθεση αυτή.


Μετά υποβάλαμε (14/3/2011 – αρ. πρωτ. 3276) υπόμνημα-ένσταση-παρατηρήσεις σχετικά με την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, όπως παρακινούσε τους δημότες ο κ. Ιωαννίδης να κάνουνε αλλά πάλι καμία απάντηση μέχρι στιγμής.


Τέλος αποφασίσαμε να υποβάλλουμε, μέσω δικηγόρου, αίτημα για εφαρμογή του ΦΕΚ , έγγραφο πού έχετε στα χέρια σας (10/05/2011 – αρ. πρωτ. 6764) και περιμένουμε για τα περαιτέρω, υπερασπίζοντας την υγεία, την ασφάλεια των οικογενειών μας αλλά και την περιουσία μας.


Προς ενημέρωση σας πρόσφατα τοποθετήθηκαν και φωτεινοί σηματοδότες στον πεζόδρομο Σαλαμίνας. Η παράνομη αυτή εξέλιξη θα επιδεινώσει τις επαχθείς συνέπειες που υφιστάμεθα ήδη από την μη εφαρμογή του ΦΕΚ. Βεβαίως τοποθετούνται από το ΠΕΧΩΔΕ αλλά ενώ ενημερώθηκε και μπορούσε ο Δήμος να ζητήσει τροποποίηση, δεν το έκανε.


Θυμάμαι όταν είχα ρωτήσει τον άρχοντα της πόλης μας σε μια κατ ιδίαν συνάντηση, γιατί έκλεισε την έξοδο της οδού Μακεδονίας στον παράδρομο της Αττικής οδού, μου είχε απαντήσει ότι έχει πολλή κίνηση και θα γίνουν ατυχήματα- εκεί δεν έβαλε φανάρια, γιατί άραγε?.


Η επόμενη τιμωρία που θα μας επιβάλλει ο εμπαθής άρχοντας του Δήμου είναι ο πεζόδρομος Σαλαμίνας να γίνει δρόμος διπλής κατεύθυνσης.


Δεν είναι δυνατό να συνεχίζεται σε αυτό τον τόπο, το δίκαιο και το αυτονόητο να διεκδικείται στα δικαστήρια και μάλιστα με αυτουργούς, λειτουργούς της δικαιοσύνης. Εξηγείται μόνο ψυχιατρικά.


Κύριοι υπεύθυνοι της Διοίκησης, όποια δικαιολογία ή θεωρία ή προσφιλείς σας χαρακτηρισμούς προβάλετε για τις επαχθείς συνέπειες που υφιστάμεθα από την μη εφαρμογή του νόμιμου πολεοδομικού σχεδίου, έχουν καταρριφθεί και διαψεύδεσθε από τα υπάρχοντα έγγραφα αλλά και τα πραγματικά γεγονότα στην περιοχή.


Η μέχρι σήμερα αλαζονική και αυτάρεσκη συμπεριφορά της Διοίκησης απέναντι μας, έχει βάλει σε κίνδυνο την υγεία μας, την ασφάλεια μας, τις περιουσίες μας, προσβάλλει τις προσωπικότητες μας και η προσβολή αυτή θα της επιστραφεί στο ακέραιο με κάθε τρόπο.


Γι αυτά και άλλα πολλά ο θυμός των δημοτών αγγίζει τα όρια της ανθρώπινης αντοχής, θα γίνει οργή και θα ξεσπάσει στα κεφάλια των υπευθύνων, όπως ήδη έχει αρχίσει να γίνεται.




ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ 27/06/2011


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΥΚΑΚΟΣ


ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ 10


15235 ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ

Παρατηρήσεις - Διαψεύσεις


στην απάντηση του κ. Ιωαννίδη στον Συνήγορο του Πολίτη για την μη εφαρμογή του Νόμιμου Πολεοδομικού Σχεδίου (εφαρμογή ΦΕΚ 209, τεύχος Δ, 30/03/1999)


1. Η απάντηση του κ. Ιωαννίδη έρχεται σχεδόν ένα χρόνο μετά την πρώτη επιστολή του Συνήγορου του Πολίτη (26/2/08). Τέτοια απαξίωση !

2. Η μη υλοποίηση του θεσμοθετημένου πεζόδρομου Σαλαμίνας είναι παράλειψη του κ. Ιωαννίδη και της Τεχνικής Υπηρεσίας (κ. Μαρτιγόπουλος). Οι περίοικοι έχουν θέσεις στάθμευσης στις ιδιοκτησίες τους και με τις υπογραφές τους στις πολλές επιστολές μας, αποδεικνύουν ότι επιθυμούν την εφαρμογή του ως άνω ΦΕΚ.


3. Δεν είναι υποχρεωτική η δαπάνη για τον Δήμο. Αρκεί να τοποθετήσει τις πινακίδες του ΚΟΚ Ρ55. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουμε εμείς, δωρεά στον Δήμο.


4. Το τμήμα αυτό της οδού Σαλαμίνας είναι θεσμοθετημένο Πεζόδρομος με το ως άνω ΦΕΚ και δεν μπορεί να το μετονομάζει ο κ. Ιωαννίδης ήπιας κυκλοφορίας (άνευ ετέρου κατάργηση θεσμοθετημένων χρήσεων).


5. Τα πεζοδρόμια είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα και κινδυνεύουμε περπατώντας με τα παιδιά μας και παιδικά ποδήλατα.


6. Η κίνηση των οχημάτων είναι υπερδιπλάσια του οριζόμενου ως κυκλοφοριακού φόρτου σύμφωνα με 'εγκυρες μετρήσεις, μετά από καθοδήγηση καθηγητών του τμήματος συγκοινωνιολόγων του ΕΜΠ.


7. Η ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση υπερβαίνουν τα όρια, σύμφωνα με μετρήσεις τεκμηριωμένων πορισμάτων ελεγκτικών αρχών και ο κ. Ιωαννίδης και οι συνεργάτες του έχουν ακεραία την ευθύνη της βλάβης της υγείας μας αλλά και της έκθεσης σε κίνδυνο και απαξίωσης της περιουσίας μας και εν γένει της ποιότητας της ζωής μας.



Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ακόμη και ο Συνήγορος του πολίτη δικαιώνει τους δημότες ενώ η δημοτική αρχή αδρανεί προκλητικά


Γιατί άραγε;


Δημοσιεύουμε, επίσης, την επιστολή κατοίκων της οδού Αργυροκάστρου με σημαντικά επίσης προβλήματα και που η τοποθέτησή τους στο δημοτικό συμβούλιο ανέδειξαν το πρόβλημα στις πραγματικές τους διατάσεις.




Βριλήσσια 30 Μαΐου 2011


Προς τον κ. Δήμαρχο Βριλησσίων


Κοινοποίηση: Όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου


Θέμα: «Επικίνδυνοι κυκλοφοριακοί αυτοσχεδιασμοί του κ. Δημάρχου>>

Κύριε Δήμαρχε


Πριν από μερικές ημέρες έγινε μια σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας στη διασταύρωση Αργυροκάστρου-Ταϋγέτου στο Πάτημα Βριλησσίων. Τα εμπλακέντα οχήματα εκτινάχτηκαν σε απόσταση και από θαύμα δεν χτύπησαν κάποιον από τους μαθητές του 2ου λυκείου και γυμνασίου, που διέρχονταν αμέριμνοι από το σημείο εκείνο. Η παραπάνω διασταύρωση, που απέχει μόλις 30 μέτρα από το λύκειο, είναι επικίνδυνη επειδή γίνονται συνέχεια ατυχήματα. Ειδικά από το πρωί μέχρι το μεσημέρι, που περνούν την Ταϋγέτου μαθητές, συχνά με μηχανάκια και ποδήλατα, παίζεται ρώσικη ρουλέτα με τα αυτοκίνητα που κατεβαίνουν την Αργυροκάστρου.


Οι κάτοικοι που βλέπαμε ότι η κίνηση αυξάνει με τον καιρό στο σταυροδρόμι, κάναμε διαβήματα σε σας προκειμένου να λάβετε προληπτικά μέτρα. Αντί αυτού, λίγες μέρες πριν τις δημοτικές εκλογές αλλάξατε τη μονοδρόμηση μικρού τμήματος της Εθνικής Αντιστάσεως, στο ύψος της Κισσάβου, και διοχετεύσατε χιλιάδες επιπλέον αυτοκίνητα κάθε μέρα στην Αργυροκάστρου. Αντί να οδηγήσετε την κυκλοφορία εκτός της ενδοχώρας των Βριλησσίων, κάνατε ακριβώς το αντίθετο, διασπείροντας ανάμεσα σε κατοικίες και σχολεία τον κίνδυνο, τη μόλυνση και τον θόρυβο. Βάλατε τα αυτοκίνητα να κάνουν κύκλους χιλιομέτρων και να περνούν δίπλα από το 2ο λύκειο και 2ο γυμνάσιο και έξω από το 6ο δημοτικό και 6ο νηπιαγωγείο. Το πρόσχημά σας ότι θέλατε να ανακουφίσετε τον 1ο παιδικό σταθμό, που βρίσκεται στην κάθοδο της Εθνικής Αντιστάσεως, δεν ευσταθεί, επειδή τα χιλιάδες αυτοκίνητα κάνουν κύκλο και πάλι περνούν από εκεί. Μόνο που αυτή τη φορά έχουν απειλήσει τέσσερα ακόμη σχολεία και τρελάνει δεκάδες οικογένειες. Άλλωστε, τα παιδιά των παιδικών σταθμών δεν κυκλοφορούν ελεύθερα και είναι αυστηρά επιτηρούμενα, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους μαθητές, που κινούνται μόνοι τους και κινδυνεύουν.


Κύριε Δήμαρχε σας καλέσαμε να έρθετε επιτόπου και να διαπιστώσετε το πρόβλημα. Ήρθατε αμέσως, αλλά σαν παλιός πολιτευτής, μαζί με εργάτες που σκούπιζαν τάχα από ενδιαφέρον τα πεζοδρόμια έξω από τα σπίτια μας. Ποια πεζοδρόμια όμως; Τα ανύπαρκτα στα περισσότερα σημεία ή τα άλλα με τις τρύπες, στα οποία γκρεμοτσακίζονται οι γυναίκες με τα καροτσάκια και τα μωρά τους; Όταν σας ρωτήσαμε με βάση ποια μελέτη προέκυψε η αλλαγή μονοδρόμησης της Εθνικής Αντιστάσεως, μας απαντήσατε ότι θα γίνουν κυκλοφοριακές μετρήσεις στο μέλλον. Μετά από συνεχή παράπονά μας βάλατε έστω και καθυστερημένα τις συσκευές μέτρησης της κυκλοφορίας. Μόνο που τις βάλατε τις μέρες της Καθαρής Δευτέρας, που χιόνιζε και κυκλοφορούσαν ελάχιστα αυτοκίνητα και επιπλέον δεν λειτουργούσαν τα σχολεία λόγω αργιών και κακοκαιρίας. Έστω κι έτσι, ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε τι έδειξαν οι μετρήσεις και μας πληροφόρησαν ότι μια από τις συσκευές χάλασε και θα την ξαναβάλουν. Είμαστε πολύ δυσαρεστημένοι από την προχειρότητα που αντιμετωπίζετε το πρόβλημά μας. Πρώτα καταστρέφετε την κυκλοφορία και μετά κάνετε κυκλοφοριακές μετρήσεις. Αλλά πώς τις κάνετε; Μερικές στο καταχείμωνο με στρωμένο χιόνι και μέσα σε αργίες, τις υπόλοιπες το …Πάσχα.


Κύριε Δήμαρχε, εμείς οι κάτοικοι της οδού Αργυροκάστρου, διαμαρτυρόμαστε επίσης έντονα για βίαιη διατάραξη της οικογενειακής ηρεμίας μας και υποβάθμιση της περιουσίας μας. Επιλέξαμε με σημαντικά μεγαλύτερο κόστος να αγοράσουμε ή να νοικιάσουμε σπίτια μακριά από τη Λεωφόρο Πεντέλης, για να αποφύγουμε τις συνέπειες της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Δηλαδή εξαγοράσαμε τη σχετική ησυχία και ασφάλεια των οικογενειών μας με υψηλότερες και πιο δυσβάσταχτες δόσεις στεγαστικών δανείων ή ακριβότερα ενοίκια. Εσείς όμως μεταφέρατε με μαγικό τρόπο τη Λεωφόρο Πεντέλης έξω από τα σπίτια μας και αλλάξατε δραματικά και εκ των υστέρων τους όρους της ζωής μας. Μετατρέψατε ένα δρομάκι μήκους 100 μέτρων, που προοριζόταν για πεζόδρομος, σε λεωφόρο-κόλαση και εμπλέξατε μητέρες με μωρά στην αγκαλιά σε καθημερινούς διαπληκτισμούς με βιαστικούς οδηγούς, που βρίζουν και κορνάρουν συνέχεια. Στερήσατε από δεκάδες φιλήσυχες οικογένειες ακόμα και το δικαίωμα να βγάζουν τα αυτοκίνητά τους από τα πάρκινγκ, από το φόβο μήπως συγκρουστούν με κάποιο από τα χιλιάδες διερχόμενα αυτοκίνητα. Αντί να στενέψετε την ήδη επιβαρυμένη Αργυροκάστρου για να δημιουργήσετε πεζοδρόμια, διοχετεύσατε σ’ αυτή όλη την κίνηση που κατευθύνεται προς το κέντρο των Βριλησσίων. Αντί να κάνετε αδύνατη την κίνηση των μεγάλων οχημάτων, οδηγήσατε κι άλλα πολλά φορτηγά και πούλμαν σ’ αυτή. Μετατρέψατε ένα στενό δρομάκι σε λαιμό μπουκαλιού, που δέχεται και τα δύο ρεύματα της Κισσάβου. Χιλιάδες αυτοκίνητα από τη λεωφόρο Πεντέλης και την Αλφειού, καθώς και τη λεωφόρο Αναπαύσεως, μέσω της Μητροπούλου, πέφτουν στο στένωμα της Αργυροκάστρου και απειλούν μητέρες με καροτσάκια και μαθητές διπλανών σχολείων. Δεν μπήκατε καν στον κόπο να ρωτήσετε πόσα μωρά ζουν σήμερα στο κομμάτι της Αργυροκάστρου που καταστρέψατε και πόσες χιλιάδες διελεύσεις μαθητών γίνονται κάθε μέρα στην επικίνδυνη διασταύρωση με την οδό Ταϋγέτου.


Κύριε Δήμαρχε, στις πολιτισμένες πόλεις της Ευρώπης οι μονοδρομήσεις δεν αλλάζουν ποτέ, ούτε και οι όροι ζωής των δημοτών εκ των υστέρων. Οι άνθρωποι αγοράζουν σπίτια με βάση συγκεκριμένα κριτήρια που δεν μεταβάλλονται και είναι υπεύθυνοι για τις επιλογές τους. Εκεί υπάρχουν αρχές δημοτικής διακυβέρνησης που δεν παραβιάζονται και οι δήμαρχοι πρώτα κάνουν κυκλοφοριακές μελέτες και μετά παίρνουν μέτρα. Δεν κάνουν αυτοσχέδιες μελέτες με το μυαλό τους, ούτε σκουπίζουν ανύπαρκτα πεζοδρόμια για να εξευμενίσουν με τριτοκοσμικό τρόπο τη δίκαιη οργή των κατοίκων. Εσείς, όμως, αντιστρέψατε την κοινή λογική, που λέει ότι κοντά στις μεγάλες λεωφόρους η κίνηση είναι πιο μεγάλη, απ’ ότι μακριά απ’ αυτές. Δημιουργήσατε έναν απολύτως ιδιωτικό δρόμο μήκους 70 μέτρων δίπλα στη λεωφόρο Πεντέλης, του οποίου οι κάτοικοι για να πάνε στα σπίτια τους κάνουν ανόητους κύκλους και περνούν κι αυτοί από την Αργυροκάστρου. Θα μπορούσατε να επεκτείνετε τη διαχωριστική νησίδα στη διασταύρωση Κισσάβου-Εθνικής Αντιστάσεως, ώστε να μπορούν να στρίψουν στην τελευταία μόνο τα μισά αυτοκίνητα. Δεν δοκιμάσατε καθόλου να μετριάσετε την κίνηση στο επίμαχο τμήμα της Εθνικής Αντιστάσεως, αλλά προτιμήσατε να αλλάξετε την κατεύθυνση της κυκλοφορίας για να τη μηδενίσετε απολύτως. Κι όλα αυτά στις παραμονές των δημοτικών εκλογών. Κατά τη γνώμη μας δεν φερθήκατε δίκαια και επιβεβαιώσατε τη μιζέρια που μαστίζει την τοπική αυτοδιοίκηση σ’ αυτή τη χώρα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι είχατε στο μυαλό σας όταν κάνατε τις αλλαγές ή αν θέλατε κάποιους να εξυπηρετήσετε, αλλά το αποτέλεσμα είναι τρελό και παράλογο. Δεκάδες φορτηγά τροφοδοσίας του Βερόπουλου και του Τζάμπο κάνουν πέντε και δέκα φορές τον κύκλο το καθένα, μέχρι να βρουν να παρκάρουν έξω από τα πολυκαταστήματα. Το ίδιο και εκατοντάδες γκαζωμένοι νεαροί θαμώνες των καφετεριών, που δεν βρίσκουν τις νύχτες να παρκάρουν στο πάρκινγκ του Βερόπουλου. Χιλιάδες ατέρμονες και άσκοποι κύκλοι εξοργισμένων οδηγών σε στενούς δρόμους και ανάμεσα σε σχολεία και κατοικίες. Ντροπής πράγματα…


Κύριε Δήμαρχε, αν δεν αποκαταστήσετε άμεσα την αδικία σε βάρος μας θα καταγγείλουμε στα αρμόδια Υπουργεία τους κυκλοφοριακούς αυτοσχεδιασμούς σας δίπλα σε σχολεία και θα απαιτήσουμε να μεταβούν ειδικοί των Υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη στην επικίνδυνη διασταύρωση Ταϋγέτου-Αργυροκάστρου για να εκτιμήσουν τους κινδύνους για τους μαθητές και αν χρειαστεί να κάνουν μια στοιχειωδώς επιστημονική μελέτη. Επίσης, θα διαμαρτυρηθούμε έντονα στον προϊστάμενό σας Υπουργό Εσωτερικών και Περιφερειάρχη Αττικής, καθώς και στο κόμμα που σας υποστήριξε στις δημοτικές εκλογές. Θα υποβάλουμε θεμελιωμένα επιχειρήματα και θα επιδιώξουμε την ανατροπή της απόφασής σας, προσκομίζοντας γνωμοδοτήσεις αμερόληπτων συγκοινωνιολόγων. Θα αναρτήσουμε και στο διαδίκτυο προειδοποιήσεις για τους επίδοξους μελλοντικούς κατοίκους των Βριλησσίων, για να μάθουν ότι εδώ δεν ξέρουν οι πολίτες τι θα τους φέξει κάθε πρωί και από πού θα τους έρθει. Εδώ οι δημότες δεν μπορούν να προγραμματίσουν τη ζωή τους, επειδή ο Δήμαρχος πρώτα παίρνει μέτρα και μετά κάνει μελέτες. Εδώ οι κάτοικοι σκέφτονται να πουλήσουν τα σπίτια που ακόμα δεν έχουν ξεχρεώσει και εμποδίζονται να αγαπήσουν την πόλη τους και να ριζώσουν σ’ αυτή. Βρισκόμαστε στην εποχή της επικοινωνίας και κανείς δεν μπορεί να μας εμποδίσει να εκφράσουμε τα παράπονά μας με κάθε πρόσφορο μέσο. Αν θεωρείτε αβάσιμες τις παραπάνω αιτιάσεις μας, σας παρακαλούμε να τις αντικρούσετε με επιχειρήματα και όχι με σκουπίσματα πεζοδρομίων και μελέτες της συμφοράς. Δεν χαιρόμαστε καθόλου για την αδυναμία σας να διαχειριστείτε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της γειτονιάς μας και να κατανοήσετε τους κινδύνους που απειλούν τα παιδιά των δημοτών σας. Απαιτούμε να ακούσετε και τη δική μας γνώμη, όχι στο πόδι και στον δρόμο, αλλά μπροστά στο Δημοτικό Συμβούλιο.


Κύριε Δήμαρχε, μέχρι να διορθώσετε τους αυτοσχεδιασμούς σας και για να μην ξεχνιόμαστε, σας προειδοποιούμε ότι αν τραυματιστεί κάποιο παιδί στη διασταύρωση Αργυροκάστρου-Ταϋγέτου θα σας κάνουμε μήνυση για ηθική αυτουργία. Θα φέρετε ακέραια την ευθύνη επειδή σας έχουμε προειδοποιήσει πολλές φορές. Δεν είναι καθόλου προσχηματικό το ενδιαφέρον μας για την ασφάλεια των μαθητών, επειδή ανάμεσα στα εκατοντάδες παιδιά που κινδυνεύουν βρίσκονται και τα δικά μας. Όπως καταλαβαίνετε, για κανένα λόγο δεν θα τα αφήσουμε εκτεθειμένα στους αυτοσχεδιασμούς και την αδιαφορία σας. Φτάνει πια. Όταν αγοράσαμε τα σπίτια μας το δρομάκι της Αργυροκάστρου φαινόταν ως πεζόδρομος στους χάρτες του Δήμου. Δείξαμε πίστη και ξοδέψαμε τους κόπους όλης της ζωής μας. Πού να φανταστούμε ότι μετά από 15 χρόνια θα κινδυνεύουμε να μας πατήσουν φορτηγά και πούλμαν. Σας παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε όσο το δυνατόν συντομότερα την ημερομηνία παράστασής μας στο Δημοτικό Συμβούλιο. Για να πάρουμε επιτέλους απαντήσεις στα ερωτήματά μας και να διαμαρτυρηθούμε για την κατάντια της γειτονιάς μας.


Με εκτίμηση


Οι παρακάτω ενήλικες κάτοικοι της οδού Αργυροκάστρου:


1) Αγαθοκλής Ελευθέριος, 2) Αγγέλη Ντίνα, 3) Αποστολάκου Ειρήνη, 4) Ασήμου Σοφία, 5) Brell Kerstin, 6) Γεωργακόπουλος Γιώργος, 7) Γεωργακόπουλος Δημήτρης, 8) Γεωργακόπουλος Χρήστος, 9) Γεωργακοπούλου Αγγελική, 10) Γιαπαλάκης Γιάννης, 11) Γιαπαλάκης Ορέστης, 12) Γώση Μαρία, 13) Δελαπόρτα Βαρβάρα , 14) Δουκακάρου Ραλίτσα, 15) Δρακονταειδής Άκης, 16) Δρακονταειδής Σταύρος, 17) Ζαρκωτός Γιάννης, 18) Ζαφειρόπουλος Βασίλης, 19) Ζαφειρόπουλος Γιώργος, 20) Ζαφειρόπουλος Σταμάτης, 21) Ζαφειρόπουλος Στέφανος, 22) Καλομπάτσος Βασίλης, 23) Καμάρας Αλέξανδρος, 24) Καμάρας Γιάννης, 25) Καμάρας Σταύρος, 26) Καμπούρη Μαρία, 27) Καραγιάννης Ανδρέας, 28) Καραμπάτος Σωτήρης, 29) Καραμπάτου Βάσω, 30) Καούρης Αντώνης, 31) Κουμούλα Αναστασία, 32) Κουνέλλη Αγγελική, 33) Κουνέλλη Ελένη, 34) Κουτουκτσή Νίκη, 35) Καφίρη Λουκία, 36) Καφίρης Αντώνης, 37) Καφίρης Ευάγγελος, 38) Μαντζαβίνου Λίτσα, 39) Μαργαρίτης Δημήτρης, 40) Μπαλακούτα-Χόισλερ Ράνια, 41) Μυργιάννης Πρίφτης, 42) Παλαιοτροτζή Ευαγγελία, 43) Περδικούλη Μ, 44) Ποταμίτη Κική, 45) Ποταμίτης Κώστας, 46) Ποταμίτης Σωτήρης, 47) Ράζελος Π., 48) Σταθούρος Γιάννης, 49) Σταθούρου Ούρσουλα, 50) Σπηλιόπουλος Μιλτιάδης, 51) Σπηλιόπουλος Παναγιώτης, 52) Σπηλιοπούλου Αναστασία, 53) Τσολάκη Αθανασία-Ιόλη, 54) Τσολάκης Γιώργος, 55) Τσολάκης Ρίζος-Άρης, 56) Τσούβαλης Κώστας, 57) Φουσιάνης Γιώργος, 58) Φυζακτάκης Δ., 59) Φωτοπούλου Καλλιόπη, 60) Χατζηχρήστος Χρήστος , 61) Χόισλερ Ροδόλφος, 62) Χουσιάδα Αργυρώ.

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Νέο καμπανάκι από τη Standard & Poor's για Ελλάδα και Πορτογαλία μετά τη δημοσίευση των stress tests

Τον κώδωνα του κινδύνου για την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας σε Ελλάδα και Πορτογαλία έκρουσε, λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση των τραπεζικών stress tests, ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor's.


"Συνεχίζονται οι πιέσεις για υποβάθμιση σε Πορτογαλία και Ελλάδα", δήλωσε χαρακτηριστικά ο οίκος. Υπενθυμίζεται ότι όλες οι πορτογαλικές τράπεζες πέρασαν τα ευρωπαϊκά τεστ αντοχής, ενώ από τις ελληνικές δεν πέρασαν οι ΑΤΕbank με core tier 1 -6% και η Eurobank με core tier 1 4,9%.
Με τις παραδοχές του 2011 περνούν τα stress tests όλες οι ελληνικές τράπεζες – Με βάση το 2010 η βαθμολογία core tier 1: ΕΤΕ 7,7%, Alpha 7,2%, Κύπρου 6,2%, Marfin 5,6%, ΤΤ 5,5%, Πειραιώς 5,3%, Eurobank 4,9% και ΑΤΕ -6%



Την Πέμπτη 21 Ιουλίου η συνάντηση των Ευρωπαίων ηγετών για την Ελλάδα

Στην ατζέντα της συνάντησης της 21ης Ιουλίου περιλαμβάνεται η μελλοντική χρηματοδότηση της Ελλάδας και η σταθερότητα της Ευρωζώνης



 




TA STRESS TESTS ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ

Με τις υποσημειώσεις και...τα μεταγενέστερα γεγονότα οι ελληνικές τράπεζες περνάνε τα stress tests – Η βαθμολογία που λαμβάνουν κατά τράπεζα


Στις 7 το απόγευμα σήμερα θα ανακοινωθούν τα stress tests. Οι 7 από τις 8 ελληνικές τράπεζες τα περνούν. Προφανώς και υπάρχει ενδιαφέρον για τα stress tests και την βαθμολογία που θα πάρουν αλλά η ουσία είναι θα απομακρύνουν τις σκιές για τον τραπεζικό κλάδο; Μάλλον όχι καθώς δεν έχουν προλλάβει να δημοσιευθούν και ξεκίνησαν οι αμφισβητήσεις. Τα stress tests γενικώς δεν πείθουν για την αποτελεσματικότητα τους.


Η Εθνική, η Alpha, η Eurobank, η Πειραιώς, η Κύπρου και η Marfin περνούν τα stress tests ενώ η ΑΤΕ επειδή η αύξηση κεφαλαίου υλοποιήθηκε σε μεταγενέστερο χρόνο δεν θα τα περάσει αλλά με την στήριξη των υποσημειώσεων…. θα εμφανισθεί ότι τα περνάει.


Επίσης η Πειραιώς υλοποίησε αύξηση κεφαλαίου μετά το τέλος του 2010 και αυτό θα περιληφθεί στις υποσημειώσεις.


 Προφανώς και επηρεάστηκαν από το haircut 15% στα ομόλογα αλλά η ουσία είναι ότι το core tier 1 είχε προσδιοριστεί στο 5% και οι ελληνικές τράπεζες λαμβάνουν ικανοποιητική βαθμολογία με core tier 1 υψηλότερο.


Με βάση πληροφορίες και εκτιμήσεις η Εθνική με βάση το ακραίο σενάριο θα λάβει core tier 1 6,5% η Alpha 6,3% η Eurobank 6%, η Πειραιώς 5,5% η Κύπρου 5,5% με πιθανή απόκλιση +0,3% η Marfin 5,4% με πιθανή απόκλιση -0,1%.


Ωστόσο το πλέον σημαντικό είναι ότι ακόμη και με ακραία σενάρια και haircut 15% οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν κεφάλαια και ικανοποιητικούς δείκτες.


Με βάση πληροφορίες για πρώτη φορά θα υπάρχουν επεξηγήσεις στα stress tests και αναφορές σε μεταγενέστερα γεγονότα.


Π.χ. δεν συμπεριλήφθηκε η πώληση της συμμετοχής στην Αυστραλία από την Marfin αλλά θα υπάρχει ως υποσημείωση.


Δεν συμπεριλήφθηκε η αύξηση κεφαλαίου της ΑΤΕ ως μεταγενέστερο γεγονός αλλά θα αναφέρεται ότι με την αύξηση εμφανίζει υψηλότερο core tier 1 και περνάει τα stress tests.


Όμως τα stress tests πραγματοποιήθηκαν με τις παραδοχές κατ΄ ουσία του 2010.


Από τις επεξηγήσεις προκύπτει ότι οι ελληνικές τράπεζες εμφανίζουν καλύτερη εικόνα από αυτή που θα αποτυπωθεί στο ακραίο σενάριο των stress tests.


Υποσημείωση στον πίνακα που ακολουθεί


Το www.bankingnews.gr έχει λάβει ως βάση τις εκτιμήσεις των τραπεζών


Υπάρχει πιθανότητα θετικής απόκλισης και όχι αρνητικής εφόσον συμπεριληφθούν και μεταγενέστερα γεγονότα.


π.χ. ΑΤΕ δεν περνάει τα stress tests αλλά μετά την αύξηση κεφαλαίου τα περνάει....
Εκτιμήσεις για την βαθμολογία των stress tests των ελληνικών τραπεζών με βάση το αρνητικό σενάριο
Τράπεζες
Core Tier 1 Μάρτιος 2011


Stress tests


Εθνική               11,8%                              6,5%
Alpha bank         9,3%                                6,3%
Eurobank           9% ή 8% το 2010              6%
Πειραιώς           9,4% ή 9,1% το 2010       5,3%-5,4%
Κύπρου             8,1%                               5,5% με 5,8%
Marfin P B         9,4% ή 7,3% το 2010     5,4%
ATE Bank     10,8% ή 1,8% το 2010       1,5%
TT                      18,5%                           7,8%


Ελάχιστο όριο stress tests  5%

Η βρετανική τράπεζα Lloyds περνάει τα stress tests με 7%, ενώ η Barclays με 6%



Απέτυχαν στα stress tests 21 ευρωπαϊκές τράπεζες κυρίως από Ισπανία και Γερμανία; Τα πέρασαν οι βρετανικές




Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Τη Δευτέρα 18 Ιουλίου η κρίσιμη Σύνοδος Κορυφής για την Ελλάδα

 Εξετάζονται νέο πακέτο διάσωσης και συμμετοχή ιδιωτών - Ηχηρό μήνυμα Μέρκελ προς ΕΚΤ



Τη Δευτέρα 18 Ιουλίου και όχι αύριο Παρασκευή αναμένεται τελικά να πραγματοποιηθεί η κρίσιμη Σύνοδος Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών στο επίκεντρο της οποίας αναμένεται να βρεθεί η διαχείριση του ελληνικού χρέους, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που διαρρέουν στα διεθνή μέσα ενημέρωσης.


Η Σύνοδος Κορυφής της Δευτέρας κρίνεται ιδιαίτερης σημασίας καθώς ενώ οι οίκοι αξιολόγησης έχουν αρχίσει ασφυκτικά να απειλούν με selective default την Ελλάδα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε οριστική συμφωνία για το νέο πακέτο διάσωσης της χώρας, ούτε έχει αποσαφηνιστεί ο ρόλος και η συμμετοχή των ιδιωτών κατόχων ομολόγων σε αυτό.


Κατά τις τελευταίες πληροφορίες, εξετάζονται όλα τα σενάρια για την επίλυση του ελληνικού προβλήματος, ενώ το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος η γερμανική πρόταση για επαναγορά ελληνικού χρέους.


Να σημειωθεί ότι η γερμανική πλευρά έχει αναφέρει ότι ακόμη και η πρόταση της Commerzbank για haurcut 30% στο ελληνικό χρέος και επιμήκυνση κατά 30% θα μπορούσε επίσης να εξεταστεί...


Την ίδια ώρα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Γερμανίδα Καγκελάριος A. Merkel ασκεί πιέσεις προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προκειμένου να σταματήσει να προβάλλει εμπόδια για το rollover του ελληνικού χρέους.

"Το αδιέξοδο του ελληνικού χρέους και η πιθανότητα χρεοκοπίας στη σφαίρα του πιθανού... "


Σε έναν αγώνα αποφυγής της μετάδοσης της ελληνικής κρίσης χρέους έχουν επιδοθεί οι Ευρωπαίοι ηγέτες, οι οποίοι ωστόσο σε όλες τις τελευταίες κορυφαίες συναντήσεις τους απέτυχαν να καταλήξουν σε οριστική συμφωνία για την επίλυση του ελληνικού ζητήματος.


Τούτο αναφέρει σε δημοσίευμά της η Wall Street Journal, με τίτλο "το αδιέξοδο της ελληνικής κρίσης χρέους αυξάνει τους κινδύνους μετάδοσης". Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο εν λόγω δημοσίευμα, αυτό που εδώ και καιρό αποκλείουν οι Ευρωπαίοι ηγέτες - την χρεοκοπία ενός κράτους μέλους της Ευρωζώνης - έχει πλέον περάσει στη σφαίρα του πιθανού...


"Αναγνωρίζουμε όλο και περισσότερο ότι κάποιας μορφής αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους είναι πλέον αναπόφευκτη", σχολιάζει ο Fabian Zuleeg, οικονομολόγος στο European Policy Centre, ενός think tank των Βρυξελλών. "Ο όγκος του ελληνικού χρέους δεν μοιάζει πλέον διαχειρίσιμος", προσθέτει.


"Οι Ευρωπαίοι ηγέτες κάνουν νέες προσπάθειες για να διαχειριστούν την ελληνική κρίση χρέους", αναφέρει την ίδια ώρα δημοσίευμα του Reuters, κάνοντας ειδική αναφορά στο μείζον πρόβλημα που έχει ανακύψει αναφορικά με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στο νέο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας.

Η Ελλάδα έχασε 15 κλίμακες βαθμολόγησης από τα ιστορικά της υψηλά και βρίσκεται μπροστά στην βαθμολογική της χρεοκοπία μέσα στις επόμενες 20-40 μέρες….

Οι κακοί οίκοι αξιολόγησης Moody’s Standard and Poor’s και Fitch ή οι ρεαλιστές οίκοι αξιολόγησης που αποτυπώνουν βαθμολογικά την δεινή θέση της καταρρέουσας ελληνικής οικονομίας;



Η δύναμη των οίκων αξιολόγησης δόθηκε από τα κράτη στο παρελθόν με βασικό στόχο την διαφάνεια των παγκόσμιων αγορών.


Σχεδόν καθοδικά funds, εκδόσεις και πάσης φύσεως προϊόντα αγοράς είναι συνδεδεμένα με τους οίκους αξιολόγησης.


Δεν υπάρχει στον πλανήτη χώρα ή τράπεζα ή εταιρία που να μην συνεργάζεται με τους οίκους αξιολόγησης οπότε η δύναμη των οίκων είναι οι ίδιες οι αγορές.


Η Ελλάδα δεν βρέθηκε στο στόχαστρο των οίκων αξιολόγησης με το απλουστευμένο σκεπτικό της κερδοσκοπίας.


Αντιθέτως βρέθηκε στο επίκεντρο λόγω της συνεχούς επιδείνωσης της οικονομίας.


Η Ελλάδα είναι σε αδιέξοδο και οι συνεχείς υποβαθμίσεις αυτό καταδεικνύουν.


Λίγα χρόνια πριν η Ελλάδα απολάμβανε υψηλή βαθμολογία χαμηλά επιτόκια δανεισμού. Οι οίκοι αξιολόγησης ήταν απλά καλοί, θιασώτες της διαφάνειας.


Τώρα είναι όργανα των κερδοσκόπων του κακού που θέλει την διάλυση της Ελλάδος και της Ευρώπης.


Μήπως δεν είναι έτσι;


Η Ελλάδα έχασε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα πάνω από 15 κλίμακες βαθμολογιών και πλέον κατά ένα αξιοσημείωτο τρόπο απέχουμε μόλις 4 κλίμακες πριν το default πριν την χρεοκοπία.


Αν υπάρξει selective default η Moody’s θα βαθμολογήσει την Ελλάδα με Ca, η Standard and Poor’s με C και η Fitch με CC ή C.


Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στην βαθμολογική της χρεοκοπία.

Ύστατες προσπάθειες να διαφυλαχθούν οι ελληνικές τράπεζες – Ανησυχεί η κυβέρνηση – haircut 30% θα οδηγήσει σε κεφαλαιακές ζημίες 12,8 δις – Το ELA μπορεί να αποτρέψει την κατάρρευση της ρευστότητας….

Ύστατες προσπάθειες να διαφυλαχθεί η σταθερότητα των ελληνικών τραπεζών καταβάλλουν κυβέρνηση, ΕΚΤ αλλά και θεσμικοί παράγοντες της Ευρώπης.



Από την μια πλευρά πλέον αρχίζουν όλοι να κατανοούν ότι η λύση που μπορεί να υιοθετηθεί για την Ελλάδα και το δυσθεώρητο χρέος της μπορεί να μην αποτελεί μια καλή πρόταση για τις ελληνικές τράπεζες.


Αν συμμετάσχουν οι ιδιώτες όπως πιέζουν Γερμανοί και Ολλανδοί με αναφορές του τύπου «ανοικτό ακόμη και το ενδεχόμενο στάσης πληρωμών» είναι προφανές ότι η λύση που θα υιοθετηθεί μπορεί να πλήξει καίρια το τραπεζικό σύστημα.


Από την άλλη πλευρά η ΕΚΤ η εποπτική αρχή του ελληνικού τραπεζικού συστήματος μέσω της ΤτΕ επιδιώκει με κάθε τρόπο να διαφυλάξει την σταθερότητα των τραπεζών.


Οι ανησυχίες για το τραπεζικό σύστημα είναι έκδηλες και στην κυβέρνηση. Δεν είναι μόνο η κρίσιμη συνάντηση της διοίκησης της Εθνικής με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό οικονομικών αλλά και οι αναφορές του υπουργείου οικονομικών ότι η υποβάθμιση της Fitch δεν πλήττει τις τράπεζες.


Η κυβέρνηση ανησυχεί για τις τράπεζες αυτό αποτελεί γεγονός.


Η γερμανοολλανδική πρόταση που φέρει την κωδική ονομασία πρόταση Commerzbank που κάνει λόγο για haircut 30% στο ελληνικό χρέος βρίσκεται στο τραπέζι. Αν η πρόταση αυτή περάσει που δεν φαίνεται σε αυτή την φάση πιθανό οι ελληνικές τράπεζες θα εγγράψουν 12,8 δις ευρώ κεφαλαιακή ζημία.


Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η τύχη των τραπεζών στην Ελλάδα καθορίζεται από την έκβαση της κρίσιμης συνόδου κορυφής - όποτε υλοποιηθεί - καθώς θα διαφανεί αν η χώρα έχει μέλλον ή νομοτελειακά οδηγείται σε αδιέξοδο.


Οι ζημίες των τραπεζών από μια λύση haircut θα είναι μεγάλης κλίμακας και όλες θα χρειαστούν νέες αυξήσεις κεφαλαίου ή αν δεν καταστεί δυνατό προσφυγή στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.


Όμως και ενώ οι κεφαλαιακές επιπτώσεις με τον ένα ή άλλο τρόπο είναι αντιμετωπίσιμες αυτό που αποτελεί τεράστιο πρόβλημα είναι ότι οι εγγυήσεις στην ΕΚΤ των τραπεζών ύψους 141 δις ευρώ μπορεί να καταπέσουν αν η χώρα βαθμολογηθεί με selective default.


Οι οίκοι αξιολόγησης έχουν αποφασίσει να υποβαθμίσουν την Ελλάδα σε καθεστώς selective default δηλαδή επιλεκτική χρεοκοπία αν εμπλακούν οι ιδιώτες στην ελληνική κρίση χρέους.


Όταν μια χώρα βαθμολογείται με selective default αυτομάτως συμβαίνει το εξής οι εγγυήσεις των τραπεζών παύουν να ισχύουν, καταπίπτουν. Σε μια τέτοια περίπτωση θα καταπέσουν 54 δις ευρώ ομολόγων και 60 δις ευρώ εγγυήσεων του ελληνικού δημοσίου και οι εκδόσεις των τραπεζών δηλαδή 141 δις ευρώ.


Κατ΄ ουσία θα καταρρεύσει η ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών.


Με βάση ασφαλείς πληροφορίες οι τράπεζες σε συνεργασία με την ΤτΕ εκπονούν σχέδια σε περίπτωση που εκδηλωθεί ένα τέτοιο ακραίο και συνάμα ρεαλιστικό ενδεχόμενο.


Τα πιθανά σενάρια είναι


α)η ΕΚΤ να συνεχίσει να δέχεται τις εγγυήσεις που έχουν καταπέσει αλλά το θεσμικό πλαίσιο δεν το επιτρέπει


β) να δημιουργηθεί ένας έκτακτος μηχανισμός με την στήριξη του EFSF που θα στηρίξει την ρευστότητα των τραπεζών


γ) οι τράπεζες με την ΤτΕ να ζητήσουν την ενεργοποίηση του ELA το Emergency Liquidity Assistance δηλαδή του έκτακτου μηχανισμού παροχής βοήθειας από την ΤτΕ η οποία θα αποδέχεται τα μη αποδεκτά στοιχεία της ΕΚΤ.


Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες τράπεζες έχουν ζητήσει από την ΤτΕ πληροφορίες για την λειτουργία του μηχανισμού παροχής έκτακτης ρευστότητας από το ELA.


To ΕLA ενεργοποιείται όταν προκύπτουν έκτακτες ανάγκες ρευστότητας.


Όταν οι τράπεζες αντιμετωπίσουν έκτακτο πρόβλημα και η ΕΚΤ εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να κάνει αποδεκτά τα ομόλογα ή τις εγγυήσεις των ελληνικών τραπεζών καθώς η χώρα θα βρίσκεται σε καθεστώς selective default, τότε η ΤτΕ μπορεί να ενεργοποιήσει το ELA τον έκτακτο μηχανισμό παροχής ρευστότητας.


Η ΤτΕ θα δέχεται ως εγγύηση τα στοιχεία των τραπεζών ομόλογα και κρατικές εγγυήσεις που δεν κάνει αποδεκτές η ΕΚΤ.


Θεωρητικά η ΤτΕ μέσω του μηχανισμού ELA θα μπορούσε να παράσχει ρευστότητα στις τράπεζες από 20-30 δις ευρώ άμεσα και σε συμφωνία με την ΕΚΤ θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερα.


Όμως αν ληφθεί υπόψη ότι οι τράπεζες έχουν έκθεση στην ΕΚΤ 97,5 δις ευρώ μόνο τα 20-30 δις ευρώ ίσως να μην φθάνουν.


Προφανώς και η λύση του ELA είναι η έσχατη και απευκταία αλλά δεν παύει να υπάρχει ως μηχανισμός παροχής έκτακτης ενίσχυσης των τραπεζών ώστε να μην καταρρεύσουν από ρευστότητα.


Η κρίσιμη βαθμολογία της Ελλάδος


Η Ελλάδα θα βαθμολογηθεί σε selective default επιλεκτική χρεοκοπία ή restricted default περιορισμένη χρεοκοπία.


Όμως το δομικό ερώτημα είναι πόσο χρόνο θα παραμείνει σε καθεστώς βαθμολογικής χρεοκοπίας η Ελλάδα;


Εκτιμάται ότι δεν θα κρατήσει πολύ μεταξύ 2-4 μηνών πιθανότατα.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...