Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2011

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη εκδήλωση διαμαρτυρίας της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Βριλησσίων στην πλατεία Αναλήψεως, σήμερα Σάββατο στις 12 το μεσημέρι.
Παρεβρέθηκαν το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης, επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, μηδέ εξαιρουμένου και του δημάρχου, εναντίον του οποίου ήταν και η εκδήλωση, γονείς και λίγα παιδιά - μαθητές.
Βρέθηκε εκεί και ο διευθυντής του Β΄Λυκείου Βριλησσίων Τάσος Χρηστάκης μαζί με ένα καθηγητή του Β΄Λυκείου Βριλησσίων.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης πολύ σύντομα ενημέρωσε το κοινό τους λόγους που έγινε η εκδήλωση αυτή και εκεί τελείωσε η εκδήλωση.
Πολλά ερωτήματα μας γεννήθηκαν με την σημερινή εκδήλωση. Πρώτον, η συμμετοχή γονέων δεν μας εντυπωσίασε. Δεύτερον, δεν υπήρχαν μαθητές!!!!  Τρίτον, ποιός ήταν ο στόχος της εκδήλωσης δεν τον έχουμε καταλάβει καλά.
Τα επόμενα ερωτηματικά και ίσως και οι απαντήσεις θα τα εκθέσουμε σε επόμενο σχόλιό μας.

ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΛΕΙ ΣΕ....ΒΟΗΘΕΙΑ ΙΔΙΩΤΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ....!!!!

Η κυβέρνηση και ασφαλώς ο κ. Κουκουλόπουλος ως έμπειρος στην αυτοδιοίκηση αφού διεπίστωσε την αδυναμία να πείσει τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στη δουλειά τους και να μαζέψουν τα σκουπίδια, αποτάνθηκε στη διεθνή αγορά για .....εθελοντές.
Ω!!! του θαύματος. Βρήκε ανταπόκριση. Αμέσως ανταποκρίθηκε ποιός; Δείτε τις φωτό πιο κάτω!!!
Αυτό θα πει πειστικότητα!!!!!!!!

Δείτε το λαμπρό παράδειγμα...μετά απο πρόσκληση του Υφυπουργού Εσωτερικών κ.Πάρι Κουκουλόπουλου,



Η πρώην πρωταγωνίστρια του Baywatch, Traci Bingham ήρθε στη χώρα μας για να εργαστεί εθελοντικά ως οδοκαθαριστής. Όπως φαίνεται από τα στιγμιότυπα η απόδοσή της στη δουλειά είναι... εντυπωσιακή


ΤΑ ΓΥΡΙΖΕΙ Ο κ. ΡΟΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

Με νέες του δηλώσεις στην εφημερίδα «Καρφίτσα», ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ Θωμάς Ρομπόπουλος ανατρέπει τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Ο κύριος Ρομπόπουλος φέρεται να δηλώνει τώρα πως δεν προτίθεται να παραιτηθεί και να παραδώσει τη βουλευτική του έδρα αλλά να ανεξαρτητοποιηθεί!
Το πρωί πάντως είχε δηλώσει σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης πως θα παραιτηθεί στην αρχή της επόμενης εβδομάδας και μιλούσε για τελεσίδικη απόφαση που οφείλεται στο γεγονός ότι δεν μπορεί πλέον να μη γνωρίζει τι ψηφίζει.

ΗΡΕΜΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΥΤΑ

Παρ΄όλο που υπήρχαν ενδείξεις ότι θα υπάρξουν επεισόδια στη χωματερή δεν συνέβη τίποτα. Οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ αφού συναντήθηκαν με τον υπουργό ανακοίνωσαν ότι δεν υπήρξε καμιά συμφωνία κι έτσι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Το Σαββατοκύριακο καταλήψεις σε χώρους εργασίας των δήμων, Δευτέρα και Τρίτη 48ωρη απεγία και Τετάρτη και Πέμπτη συμμετοχή στην απεργία ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ πανελλαδικά.
Η κατάσταση είναι εκρηκτική και οι εργαζόμενοι στους δήμους βρίσκονται σε κατάσταση πείνας.
Ο Εισαγγελέας που βρέθηκε στον ΧΥΤΑ αφού ζήτησε την αποχώρηση των εργαζομένων και εισέπραξε την άρνηση απεχώρησε χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Η Περιφέρεια με τον κ. Σγουρό ανέθεσε σε τρείς ιδιωτικές εταιρείες την αποκομιδή των σκουπιδιών. Όμως, παρ΄όλο που άρχισαν να να φορτώνουν δεν μπορούν να αποθέσουν τα απορρίμματα αφού ο ΧΥΤΑ είναι αποκλεισμένος.

ΚΑΛΕΣΜΑ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ

ΚΑΛΕΣΜΑ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ


(15/10, 12:00 πλατεία Ανάληψης Βριλησσίων)


Αγαπητοί Γονείς,


Παρακολουθούμε με αγανάκτηση τα όσα συμβαίνουν τελευταία στη ζωή μας ενώ το κοινωνικό κράτος δέχεται ολομέτωπη επίθεση σε Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια, Υποδομές και στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του, με κατάργηση κρίσιμων μηχανισμών του.
Με τη συγκέντρωση αυτή θέλουμε να δηλώσουμε κατηγορηματικά ότι δεν ανεχόμαστε την συνεχή υποβάθμιση της Παιδείας.
Ιδιαίτερα ανησυχητικά είναι όσα συμβαίνουν στα σχολεία μας.
• Πέρυσι εξαγγέλθηκε το «Νέο Σχολείο», φέτος επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες για την αποτυχία του.
• Τα παιδιά μας παρά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες, ένα μήνα μετά από την
“έναρξη” των μαθημάτων, έχουν ακόμα σοβαρές ελλείψεις σε βιβλία.
• Ούτε ένα ευρώ δεν έχει δοθεί μέσω των σχολικών επιτροπών για τα σχολεία μας από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.
• Εκπαιδευτικοί και γονείς χρεώνονται αυτοβούλως για τα στοιχειώδη.
• Ανοιχτά σοβαρά θέματα με απρόβλεπτες συνέπειες επίσης αποτελούν: o η συζητούμενη κατάργηση του ΟΣΚ και του ΟΕΔΒ
o η έλλειψη προσωπικού υποστήριξης λειτουργίας των σχολείων(φύλακες, καθαρίστριες τραπεζοκόμοι κλπ)
o η συζητούμενη “εργασιακή εφεδρεία” εκπαιδευτικών
Η Ένωση Γονέων έχει από τον Ιούνιο ζητήσει από το Δήμαρχο και όλες τις δημοτικές παρατάξεις, την ουσιαστική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών και έχει λάβει θετικές διαβεβαιώσεις από πλευράς Δήμου, οι οποίες μέχρι στιγμής είναι κενές περιεχομένου. Οι επαφές αυτές και η
απαίτησή μας να ομαλοποιηθεί η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών
θα συνεχιστούν επίμονα μέχρι να υπάρξει αποτέλεσμα.
Αρνούμαστε αυτή την κατάσταση Δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε!!!.
Απαιτούμε Όλοι Μαζί:
• Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά, με σύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα και βιβλία, που να προσφέρει αξιοποίηση της γνώσης και όχι αποστήθιση πληροφοριών.
• Δωρεάν Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση με επιστημονική αξία και με κατοχυρωμένη επαγγελματική προοπτική.
• Γενναίες αυξήσεις τουλάχιστον 5% για την Παιδεία και όχι συνεχείς μειώσεις της ήδη προβληματικής χρηματοδότησης.
• Ίδρυση των αναγκαίων βρεφονηπιακών σταθμών που να καλύπτουν κάθε οικογένεια με πλήρη και δωρεάν λειτουργία.
• Να μην υπάρξει περαιτέρω εξαθλίωση των εκπαιδευτικών μέσω μειώσεων των αποδοχών τους αλλά και παράλληλη αξιολόγηση του έργου τους.
• Κοινωνική στήριξη άπορων οικογενειών και εξασφάλιση δωρεάν Ιατροφαρμακευτικής κάλυψης για τα παιδιά που οι γονείς τους δεν έχουν κοινωνική ασφάλιση.
• Μείωση του φορολογικού συντελεστή στους λογαριασμούς κοινής ωφελείας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, Πετρέλαιο κλπ) που αφορούν τα σχολικά κτήρια.
• Επαρκή και πλήρη κάλυψη των εξόδων λειτουργίας των σχολείων που να περιλαμβάνει και :
o Εξασφάλιση όλου του αναγκαίου προσωπικού για την λειτουργία των σχολείων
o Υποδομές και κονδύλια για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών
Καταδικάζουμε κάθε σκέψη για “ποινικές διώξεις” στα παιδιά μας αλλά επίσης επιδιώκουμε να είναι ανοιχτά τα σχολεία μας και τα παιδιά μας ενεργοί και υπεύθυνοι μαθητές και αυριανοί πολίτες.
Οφείλουμε στα παιδιά μας, ως Γονείς και ως γενιά, την αντιστροφή της κατάστασης με την δράση και την στάση μας και απαιτούμε την ίδια σοβαρότητα από το Κράτος και το Δήμο.

Η κυβέρνηση επιτέλους να ασχοληθεί με το ΕΣΠΑ

Εκτός από τους επενδυτικούς πειραματισμούς, όπως η νέα .... ΕΤΒΑ που φιλοδοξεί να δημιουργήσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, θα πρέπει να ασχοληθεί κάποια στιγμή και με την προετοιμασία διεκδίκησης του επερχόμε-νου ΕΣΠΑ 2014-2020, που θα είναι το βασικό μέσο για την αντιμετώπιση της ‘επόμενης μέρας’ της κρί-σης.


Μέχρι στιγμής, μια πράγματι δύσκολη διαπραγμάτευση οδηγείται σε Βατερλό για τη χώρα μας, με ορατό και σαφή κίνδυνο να επιδεινωθεί περαιτέρω η περιφερειακή συνοχή.


Η κυβέρνηση, απροετοίμαστη, παρακολουθεί τις συνθήκες που διαμορφώνει η επιμονή Κρατών – Μελών που ζητούν ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις στο νέο Κοινοτικό προϋπολογισμό (2014-2020), από αυτές που έχει ήδη προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Και ενώ οι μειώσεις αναμένονται δραματικές, η χώρα μας κινδυνεύει να τιμωρηθεί διπλά, λόγω των παλι-νωδιών με τα στατιστικά στοιχεία της τριετίας 2007-2009 που αποτελούν τη βάση των υπολογισμών για τους πόρους της επόμενης περιόδου.


Τον περασμένο Φεβρουάριο, στηλιτεύαμε το γεγονός πως η …ανεξάρτητη Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), έβαλε αυτογκόλ στις ελληνικές διεκδικήσεις για το επόμενο ΕΣΠΑ, καθώς με την αλλαγή του τρόπου συμβολής των ΔΕΚΟ στο ΑΕΠ, αυτό αυξήθηκε, όχι στην πραγματικότητα, αλλά αρκετά ώστε να βγάλει «εκτός» σημαντικών χρηματοδοτήσεων τις περισσότερες Περιφέρειές μας.


Ειδικότερα και σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής:


 Μόνο τρεις περιφέρειες διατηρούν δυνητικά το ύψος των πόρων που έχουν την περίοδο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Ωστόσο, αντιστοιχούν μόλις στο 15% του πληθυσμού της χώρας. Τέσσερις περιφέρειες που αντιστοιχούν στο 16% του πληθυσμού, εισέρχονται σε νέα κατηγορία (ΑΕΠ μεταξύ 75%-90%), διατηρώ-ντας μέρος (66%) του ύψους των πόρων που έχουν την περίοδο 2007-2013. Οι υπόλοιπες έξι περιφέρειες που θα διαθέτουν σημαντικά λιγότερους πόρους την επόμενη περίοδο, αποτελούν το 70% (!) περίπου του συνολικού πληθυσμού της χώρας.


Επομένως, απαιτούνται ειδικές ρυθμίσεις. Η κυβέρνηση οφείλει να μας παρουσιάσει τα ακριβή στοιχεία των υπολογισμών της με βάση την πρόταση της Επιτροπής και να ενημερώσει επίσημα για τις εκτιμήσεις της για τις μελλοντικές απολήψεις της χώρας από την Ε.Ε..


Επιπλέον, η ΕΛ.ΣΤΑΤ άλλαξε και πάλι τα στοιχεία του ΑΕΠ. Απορούμε: Πώς διαπραγματεύεται το υ-πουργείο το επόμενο ΕΣΠΑ; Είναι δυνατόν να παίζει διαρκώς η κυβέρνηση με τους αριθμούς, χωρίς να σκέφτεται τις επιπτώσεις που έχουν στην πιο σημαντική αναπτυξιακή ενίσχυση για τη χώρα μας, τη μόνη όχι απλώς άτοκη, αλλά δωρεάν; Δυστυχώς, με τους πειραματισμούς της, δεν δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος για μια ευνοϊκή διαπραγμάτευση.


Τα συναρμόδια υπουργεία, αντί να παρακολουθούν τις εξελίξεις στενά, να τις αναλύουν και να συμμετέ-χουν ενεργά στις πολιτικές και τεχνοκρατικές διεργασίες, είτε απέχουν, ή μετέχουν τυπικά. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η έλλειψη προετοιμασίας, οδηγιών συντονισμού, ή δημιουργίας μιας ομάδας διαπραγ-μάτευσης υψηλού επιπέδου που να γνωρίζει τι να διεκδικήσει, αλλά και με ποιο τρόπο.


Τα σχέδια για τους νέους Κανονισμούς, που πρόσφατα δόθηκαν στη δημοσιότητα, αποκαλύπτουν του λό-γου το αληθές: Η Ελλάδα έμεινε αμέτοχη σε όλες τις διεργασίες διαμόρφωσης των Κανονισμών, καθώς δεν φαίνεται να περιλαμβάνουν, ούτε μικρής εμβέλειας ευνοϊκές ρυθμίσεις, αντίθετα περιέχουν σωρεία νέων αυστηρών προβλέψεων, όπως π.χ. για τα κράτη-μέλη που δεν ικανοποιούν τους δημοσιονομικούς στόχους, όπως η αφαίρεση της διαχείρισης μέρους των πόρων και μάλιστα χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεσή τους.


Υπενθυμίζεται ότι κατά το τρέχον ΕΣΠΑ, τους πόρους του οποίου διαπραγματεύτηκε η Νέα Δημοκρατία, εξασφαλίσθηκε πλήρης κάλυψη από το Ταμείο Συνοχής και υψηλά ποσοστά ενίσχυσης για όλες τις Περι-φέρειες, καθώς και ιδιαίτερα ευνοϊκές ρυθμίσεις στους Κανονισμούς.


Η Νέα Δημοκρατία Καλεί την κυβέρνηση έστω και τώρα, να αλλάξει πορεία και να εργαστεί συστηματικά προκειμένου οι ακόλουθες προτάσεις μας να μην αποτελέσουν μόνο βάση διεκδίκησης και διαπραγμάτευ-σης, αλλά να γίνουν αποδεκτές κατά τη διαμόρφωση και τελική έγκριση του νέου πλαισίου:


1. Το ύψος των πόρων Συνοχής θα πρέπει να είναι κατάλληλο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της κρίσης, με βάση τις ιδιαιτερότητες και τις αναπτυξιακές δυνατότητες κάθε Περιφέρειας της Ευρώπης.


2. Οι δημοσιονομικοί περιορισμοί των κρατών – μελών που έχουν ενταχθεί στο μηχανισμό στήριξης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη διαμόρφωση του δημοσιονομικού τους φακέλου.


3. Εφόσον δεν ισχύσουν ως βάση υπολογισμού τα στατιστικά στοιχεία της τριετίας 2008-2010, κατ’ελάχιστον να ισχύσει ευνοϊκή ρήτρα για τις «χώρες σε κρίση», ως αντιστάθμισμα τυχόν απωλειών σε σχέση με την τρέχουσα περίοδο.


4. Οι στόχοι της πολιτικής Συνοχής για τη σύγκλιση αλλά και για την υλοποίηση των εθνικών, περιφε-ρειακών και τοπικών προτεραιοτήτων, θα πρέπει να διατηρηθούν και να ενισχυθούν.


5. Η αιρεσιμότητα (conditionality) δεν πρέπει να σταθεί εμπόδιο στη χρηματοδότηση των πολιτικών και, συνεπώς, στην επίτευξη των στόχων της Συνοχής.


6. Οι εδαφικές ιδιαιτερότητες πρέπει να αποτελέσουν κυρίαρχο κριτήριο για τον καθορισμό των πολιτι-κών Συνοχής. Δεν νοείται περιφερειακή συνοχή, όταν ο σχεδιασμός είναι ομοιόμορφος για ορεινές περιο-χές, νησιά ή αστικά κέντρα.


7. Θα πρέπει να διατηρηθεί η ποικιλία των προς χρηματοδότηση δράσεων προκειμένου αυτές να ανταπο-κρίνονται στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες, και τα Κράτη – Μέλη να διατηρήσουν την ευ-χέρεια επιλογής.


Τέλος, πρέπει η κυβέρνηση:


* Να μην επιτρέψει την υποταγή του ΕΣΠΑ 2014-2020 στις επιταγές του Μνημονίου, αλλά να καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να διατηρηθεί ο αναπτυξιακός του χαρακτήρας.


* Να διερευνήσει άμεσα τις αναπτυξιακές δυνατότητες κάθε Περιφέρειας της χώρας υπό τις παρούσες συνθήκες, να εκπονήσει τις κατάλληλες μελέτες και, επιτέλους, να προετοιμάσει το νέο πρόγραμμα 2014-2020.


* Να ενημερώνει τακτικά το Εθνικό Κοινοβούλιο για την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης και για τις όποιες πρωτοβουλίες έλαβε, ή λαμβάνει.


Το μέλλον της χώρας δεν μπορεί να αφεθεί στην ευθύνη μιας κυβέρνησης που αμφισβητείται τόσο ανοιχτά και από τόσους πολλούς.

Αισχροκέρδεια στην αγορά καυσίμων λόγω κυβερνητικής ολιγωρίας

Με αφορμή τα κρούσματα αισχροκέρδειας στα πρατήρια καυσίμων και την παρατεταμένη αναποτελεσμα-τικότητα της κυβέρνησης, ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κ.Κ. Πουπάκης φέρνει για πολλοστή φορά το θέμα στο Ευρωκοινοβούλιο με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θέτοντας τα ακόλουθα ερωτήματα:


Mε ποιο τρόπο η Επιτροπή μπορεί να διασφαλίσει τα βασικά δικαιώματα των Ελλήνων καταναλωτών από τη συνεχιζόμενη αισχροκέρδεια εις βάρος τους, ειδικά στη σημερινή περίοδο έντονης λιτότητας και βαθιάς ύφεσης, όταν έχει πλέον αποδειχθεί ότι οι αρμόδιες εθνικές αρχές και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη;


Θεωρεί η Επιτροπή ότι το μέτρο της επιβολής πλαφόν ανώτατης τιμής πώλησης της αμόλυβδης βενζί-νης μπορεί από μόνο του να αποτελέσει λύση για την αντιμετώπιση της συστηματικής κερδοσκοπίας όταν αυτό δεν συνοδεύεται από τις απαραίτητες δράσεις πρόληψης, ελέγχου και πάταξης; Έχει εφαρμοστεί σε άλλο κράτος μέλος αντίστοιχο μέτρο στην αγορά καυσίμων προκειμένου να καταπολεμηθούν η ανεξέλε-γκτη αύξηση τιμών και φαινόμενα αισχροκέρδειας;

Dallara (IIF): Στον αέρα το δεύτερο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας, καθώς οι επενδυτές δεν επιθυμούν ένα haircut άνω του 21% στο ελληνικό χρέος

Σημαντική απειλή για το δεύτερο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας συνιστούν οι επενδυτές, αναφέρουν σε νέο δημοσίευμά τους οι Financial Times.



Οι FT, επικαλούνται δηλώσεις του γενικού διευθυντή του IIF, Charles Dallara, o οποίος επισημαίνει ότι οι επενδυτές αρνούνται να δεχθούν ένα haircut μεγαλύτερο του 21% στο ελληνικό χρέος, γεγονός που θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την οριστικοποίηση έως τα τέλη της άλλης εβδομάδας, του νέου, δεύτερου πακέτου διάσωσης της Ελλάδας, ύψους 109 δισ. ευρώ.


Ο Dallara εμφανίζεται ιδιαίτερα επικριτικός για τις ευρωπαϊκές τράπεζες, επιρρίπτοντάς τους σημαντικές ευθύνες ότι δεν επιτρέπουν να προχωρήσει η εφαρμογή της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου.


"Εάν εφαρμοστεί μεγαλύτερο haircut στο ελληνικό χρέος, οι επενδυτές ενδεχομένως να αρχίσουν να πουλούν ευρωπαϊκό χρέος, γεγονός που θα οδηγήσει στην αποσταθεροποίηση του ευρωπαϊκού νομίσματος", δηλώνει ο Dallara.


"Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τράπεζες και άλλοι επενδυτές θα μοιραστούν το κόστος της διάσωσης της Ελλάδας, προκειμένου να ξεπεραστεί η κρίση", έχει τονίσει πολλάκις η Γερμανίδα Καγκελάριος, Α. Merkel, ενώ πλέον έχει τεθεί ανοιχτά επί τάπητος σχέδιο για επιβολή haircut της τάξης του 50-60% στο ελληνικό χρέος.


"Οι συνθήκες έχουν αλλάξει για όλους. To οικονομικό περιβάλλον έχει καταστεί ιδιαιτέρως δυσμενές και πολύπλοκο για κάθε συμφωνία που καλείται να αναθεωρηθεί ή να επαναπροσδιοριστεί", προσθέτει μεταξύ άλλων ο Dallara και επαναλαμβάνει ότι η συμφωνία του Ιουλίου έχει τη δυνατότητα να μειώσει το ελληνικό χρέος στο 97% το 2020.


"Είναι νωρίς να αποκηρύξουμε τη βιωσιμότητα του ελληνικου χρέους, βάσει της συμφωνίας του Ιουλίου, καθώς δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί από τις αγορές", καταλήγει ο Dallara.

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την έκτακτη εισφορά, γιγαντώνοντας τα φορολογικά δεινά για τους Έλληνες, οι οποίοι του χρόνου θα πρέπει να πληρώσουν μαζί τον κεφαλικό φόρο του 2011 και του 20112.



Η έκτακτη εισφορά για το 2011 θα πρέπει να καταβληθεί σε τρεις δόσεις, αρχής γενομένης με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων που θα υποβάλλουμε του χρόνου στην στην Εφορία.


Ενώ η εισφορά του 2012 θα παρακρατείται σε μηναία βάση από την Εφορία. Η διαδικασία αυτή θα ισχύσει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες η πληρωμή θα γίνει με την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων.


Να σημειωθεί ότι η έκτακτη εισφορά επιβάλλεται σε εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ με συντελεστές από 1% έως 3% ανάλογα με το ύψος του δηλούμενου εισοδήματος.


Το μέτρο υπολογίζεται ότι θα πλήξει περισσότερους από 3,5 εκατ. φορολογούμενους οι οποίοι κάθε χρόνο μέχρι και το 2015 θα πληρώνουν για τα εισοδήματά τους φόρο εισοδήματος και έκτακτη εισφορά.


Τα αποκαλυπτήρια της έκτακτης εισφοράς προανήγγειλε ήδη ο Ευάγγελος Βενιζέλος χθες από τη Βουλή.


Αναλυτικά ο τρόπος πληρωμής του διπλού κεφαλικού φόρου θα γίνει ως εξής:


1.Ο κεφαλικός φόρος για τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2011 θα πληρωθεί με το εκκαθαριστικό σημείωμα της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος που θα υποβληθεί την Ανοιξη του 2012. Στο εκκαθαριστικό θα είναι τετραπλό, καθώς σε αυτό θα αναγράφονται: τυχόν πρόσθετος φόρος εισοδήματος που πρέπει να πληρωθεί για τα αποκτηθέντα εισοδήματα του 2011, ο κεφαλικός φόρος επί των εισοδημάτων αυτών, η έκτακτη εισφορά επί των αντικειμενικών δαπανών (αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη και πισίνες) και το τέλος επιτηδεύματος 500 ευρώ (400 ευρώ για πόλεις μέχρι 200.000 κατοίκους).


2.Ο κεφαλικός φόρος για τα εισοδήματα του 2012 θα παρακρατείται κάθε μήνα μαζί με τον παρακρατούμενο φόρο εισοδήματος από τους μισθούς και τις συντάξεις, τις οποίες θα περιορίσει και ανάλογα. Η παρακράτηση του κεφαλικού φόρου θα γίνεται με τον συντελεστή που αναλογεί στο ετήσιο εισόδημα από κάθε μισθωτή εργασία. Για παράδειγμα, φορολογούμενος με δυο μισθωτές εργασίας από την οποία πρώτη παίρνει ετησίως 15.000 ευρώ και από τη δεύτερη 18.000 ευρώ θα του παρακρατούν κεφαλικό φόρο 1% από κάθε δουλειά, δηλαδή 150 ευρώ από την πρώτη δουλειά και 180 ευρώ από τη δεύτερη ήτοι συνολικά 330 ευρώ.


3. Τα εισοδήματα του 2012 από εργασία ή άλλη πηγή, όπως ενοίκια, θα δηλωθούν στο σύνολο τους με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος την Ανοιξη του 2013. Τότε θα έχει πλήρη εικόνα το υπουργείο για το ύψος των εισοδημάτων του φορολογούμενου και θα υπολογίσει τον κεφαλικό φόρο επί του συνόλου αυτών (μισθωτή εργασία, σύνταξη, ελευθέριο επάγγελμα, επιχειρηματική αμοιβή, ενοίκια κ.λπ.).


Στο προηγούμενο παράδειγμα, ο φορολογούμενος έχει συνολικό εισόδημα 33.000 ευρώ οπότε υπάγεται στον συντελεστή 2%, δηλαδή του αναλογεί εισφορά 660 ευρώ. Βάσει του νέου συστήματος θα του έχει παρακρατηθεί ποσό 330 ευρώ στη διάρκεια του έτους και απομένει να πληρώσει άλλα 330 ευρώ. Ως εκ τούτου, το εκκαθαριστικό σημείωμα της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του 2013 θα είναι και αυτό τετραπλό, καθώς θα περιλαμβάνει τυχόν επιπλέον φόρο εισοδήματος, το υπόλοιπο του κεφαλικού φόρου, την έκτακτη εισφορά επί αντικειμενικών δαπανών και τέλος επιτηδεύματος 500 ευρώ.


Με τον τρόπο αυτό, το υπουργείο Οικονομικών διασφαλίζει ότι ένα τμήμα της ετήσιας εισφοράς θα παρακρατείται και θα αποδίδεται από τον εργοδότη, ενώ το 2012, που είναι και η πλέον κρίσιμη χρονιά καθώς πρέπει να εμφανίσει πρωτογενή πλεονάσματα, θα έχει αυξημένα έσοδα.


Αλλαγές επήλθαν και στο αφορολόγητο των 9.000 ευρώ. Και συγκεκριμένα περιορίζεται ο αριθμός των φορολογούμενων που έχουν αφορολόγητο πάνω από 5.000 ευρώ αφού η Εφορία θα υπολογίζει όχι μόνο το πραγματικό αλλά και το τεκμαρτό εισόδημα που προκύπτει με βάση αντικειμενικές δαπάνες και υπηρεσίες. Για παράδειγμα αν ένας φορολογούμενος έχει ετήσιο εισόδημα από εργασία 7.500 ευρώ και έχει και ένα αυτοκίνητο με τεκμήριο 2.000 ευρώ χάνει το αφορολόγητο των 9.000 ευρώ και πέφτει στο αφορολόγητο των 5.000 ευρώ. Δηλαδή θα επιβαρυνθεί με επιπλέον φόρο 400 ευρώ.


Επίσης με τροπολογία που ετοιμάζεται η εξίσωση του ΕΦΚ στο 80% του πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης θα γίνει μέχρι 15.10.2012, ένα χρόνο νωρίτερα αντί της αρχικής ρύθμισης του Μεσοπρόθεσμου που προέβλεπε μέχρι 30.9.2013.

.Αποκαλυπτικό: Αυτό είναι το πραγματικό Γιγαντιαίο Τραπεζικό Πρόβλημα της Ευρώπης ύψους $32 τρις

Το πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει μία τραπεζική κρίση στην Ευρώπη εξαρτάται από το μέγεθος του ευρωπαϊκού τραπεζικού κλάδου και όπως φαίνεται στο γράφημα της εικόνας η απάντηση “Γιγαντιαία” - Η Ευρώπη φαίνεται να αντιμετωπίζει πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα ως το μέγεθος του τραπεζικού της κλάδου ακόμη και από αυτό που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ή και το ελληνικό χρηματιστήριο.

Στην περίπτωση της Ελβετίας, για παράδειγμα, ο τραπεζικός κλάδος αντιστοιχεί περίπου στο 520% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ στη Βρετανία αντιστοιχεί στο 380% όσο περίπου και στην Ολλανδία και τη Σουηδία.
Πιο τρομακτικό είναι ότι στην περίπτωση της Γαλλίας, η οποία έχει ήδη αρχίσει να μολύνεται από την κρίση, το μέγεθος του τραπεζικού κλάδου ξεπερνά το 300% του ΑΕΠ της χώρας ενώ στην περίπτωση του Βελγίου το αντίστοιχο μέγεθος είναι 250% του ΑΕΠ.


Ακόμη και στη Γερμανία, όμως, ο τραπεζικός κλάδος της χώρας αγγίζει το 150% του ΑΕΠ και στην Ιταλία το 130% του ΑΕΠ. Προσέξτε στο γράφημα πόσο μικρότερος είναι ο τραπεζικός κλάδος στις ΗΠΑ(σε σχέση με το ΑΕΠ της χώρας), όπου ανέρχεται κοντά στο 50% του ΑΕΠ.


Μεταφράζοντας το ευρωπαϊκό τραπεζικό πρόβλημα σε νούμερα διαπιστώνουμε πως το μέγεθος του ξεπερνά τα 32 τρις δολάρια.


Και τώρα τα μεγάλα ερωτήματα: Ποιος θα σώσει αυτές τις τράπεζες αν μολυνθούν όταν το μέγεθος τους είναι πολλαπλάσιο του ΑΕΠ των κρατών όπου εδρεύουν; Πόσο εύκολο είναι στην προσπάθεια, για παράδειγμα, της Γαλλίας να σώσει μολυσμένες γαλλικές τράπεζες να μετατραπεί σε Ιρλανδία; Πόσο εύκολα μπορεί να τελειώσει η υπόθεση 'ευρώ' αν Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ελλάδα και τελικά η Γερμανία βρεθούν ταυτόχρονα να προσπαθούν να σώσουν τις τράπεζες τους;


Μήπως αρκεί μία γαλλική τραπεζική κρίση από μόνη της για να διαλύσει την ευρωζώνη; Ποιος θα βρεθεί να σώσει το γαλλικό τραπεζικό σύστημα όταν είναι 3 φορές μεγαλύτερο από το ΑΕΠ της Γαλλίας;


Και για το τέλος: Γιατί τόσο οι ξένοι όσο και η Ελλάδα απέκρυψαν το γεγονός πως η κρίση ήταν εξ αρχής και τραπεζική και τη βάφτισαν 'ελληνική' διασύροντας με το χειρότερο τρόπο τη χώρα αλλά και κρύβοντας την αλήθεια για τις τράπεζες τους από τα εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρωπαίους;

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...