Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Σενάρια επιστροφής του Κώστα Καραμανλή στη θέση του πρωθυπουργού κοινής αποδοχής μετά τις εκλογές – Στόχος να συσπειρωθεί ξανά η κεντροδεξιά παράταση στο πρόσωπο του πρώην ηγέτη

Σενάρια επιστροφής του πρώην πρωθυπουργού, Κώστα Καραμανλή, επεξεργάζονται στη Συγγρού, καθώς είναι παραπάνω από πιθανό – σχεδόν βέβαιο, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις – ότι η Νέα Δημοκρατία υπό τον Αντώνη Σαμαρά δε θα καταφέρει ούτε καν να πλησιάσει στην αυτοδυναμία.


Σύμφωνα με πολύ έγκυρες πηγές, ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία αποκλείουν μετεκλογική τους συνεργασία, καθώς η κόντρα ανάμεσα στον Ευάγγελο Βενιζέλο και στον Αντώνη Σαμαρά οξύνεται και θα κορυφωθεί λίγες μέρες πριν τις εκλογές σε βαθμό που φαντάζει αδύνατη ενδεχόμενη συνεργασία των δύο αντρών.

Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι θα απαιτηθεί μετεκλογικά μία συνεργασία της ευρύτερης κεντροδεξιάς ώστε να κυβερνηθεί ο τόπος, διαφορετικά στην Ελλάδα θα ξεκινήσει μία ατέρμονη προεκλογική μάχη με καταστροφικές συνέπειες για την οικονομία.

Όλες οι δημοσκοπήσεις που έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες δείχνουν ότι η Νέα Δημοκρατία θα είναι πρώτο κόμμα και θα ακολουθήσει το ΠΑΣΟΚ. Δείχνουν επίσης είσοδο του κόμματος του Πάνου Καμένου στη Βουλή, καθώς και του ΛΑΟΣ έστω και αν ο Γιώργος Καρατζαφέρης είναι αποδυναμωμένος σημαντικά.

Αν τα ποσοστά των δημοσκοπήσεων επαληθευτούν τότε η Νέα Δημοκρατία θα λάβει, στην καλύτερη περίπτωση, ποσοστό που θα κυμαίνεται από το 25% έως το 30%, οπότε και θα συγκεντρώσει - με το μπόνους των 50 εδρών - από 110 έως 130 έδρες στη νέα Βουλή που θα προκύψει και που θα είναι πολυκομματική, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων.

Με δεδομένο ότι δε θα υπάρξει συμφωνία Βενιζέλου-Σαμαρά, θα πρέπει να αναζητηθεί η συναίνεση των κομμάτων της δεξιάς ώστε να σχηματισθεί αυτοδύναμη κυβέρνηση, με τη διαφορά ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση ο Καμμένος και ο Καρατζαφέρης να στηρίξουν στην πρωθυπουργία τον Αντώνη Σαμαρά.

Σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες από το περιβάλλον του πρώην πρωθυπουργού, το μόνο πρόσωπο που με προθυμία θα στήριζαν – και που φέρεται να έχει ήδη συμφωνηθεί να στηρίξουν – ο Καμμένος και ο Καρατζαφέρης για τη θέση του πρωθυπουργού ευρείας συναίνεσης είναι ο Κώστας Καραμανλής.

Εξ άλλου θεωρείται σχεδόν βέβαιο – με βάση πάντα τις δημοσκοπήσεις – ότι το ποσοστό που θα συγκεντρώσουν η Νέα Δημοκρατία, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και ο ΛΑΟΣ θα είναι υπέρ αρκετό για να εξασφαλίσουν περισσότερες από 151 έδρες στη Βουλή.

Αξίζει ασφαλώς να σημειωθεί και το ότι η επιστροφή Καραμανλή στα πολιτικά πράγματα μελετάται εδώ και καιρό και προγραμματίζεται με πολύ προσεκτικές κινήσεις.

Δεν είναι τυχαία η διαρροή πριν από μερικές εβδομάδες για το σχέδιο δολοφονίας του πρώην πρωθυπουργού, αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπήρξαν συμφέροντα που δεν ήθελαν τον ίδιο στην εξουσία, αλλά το Γιώργο Παπανδρέου.

Επίσης, η υπενθύμιση της ομιλίας του Κώστα Καραμανλή από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης που προειδοποιούσε για την ανάγκη λήψης σκληρών μέτρων ώστε να βγει η Ελλάδα από την ύφεση.

Άλλωστε, σύμφωνα και με αναλυτές, αν το Σεπτέμβριο του 2009 ο Κώστας Καραμανλής είχε λάβει τα μέτρα που προτίθετο να λάβει σε περίπτωση επανεκλογής του στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου του 2009 και δεν υπήρχε η καθυστέρηση μηνών της κυβέρνησης Παπανδρέου, τα πράγματα θα είχαν εξελιχθεί πολύ διαφορετικά.

Πολλοί υποστηρίζουν – πιθανότατα δικαίως – ότι η Ελλάδα θα είχε αποφύγει με πολύ πιο ελαφρά μέτρα την προσφυγή της στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που ενορχηστρώθηκε από την επόμενη κυβέρνηση, ενώ δε θα είχε καν αποκλειστεί από τις διεθνείς αγορές, με τις δραματικές συνέπειες που όλοι βιώνουμε σήμερα.

ΜΗΠΩΣ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ;

Ενώ διάφορες ασιατικές και λατινοαμερικανικές χώρες έχουν αρχίσει πρόσφατα να αποκαθιστούν την έλλειψη της επένδυσής τους στην επιστήμη, οι αναπτυσσόμενες χώρες πρέπει να επενδύσουν στους ταλαντούχους νέους επιστήμονες για να εξασφαλίσουν ότι εκπληρώνουν την ικανότητα που έχουν. Είναι σαφές ότι το πρόσφατο οικονομικό μπουμ στην Κίνα είναι η ανταμοιβή μιας τεράστιας προσπάθειας των δεκαετιών του '80 και του '90 για την εκπαίδευση νέων σπουδαστών στα ξένα πανεπιστήμια.



Οι αναπτυσσόμενες χώρες πρέπει επίσης να δημιουργήσουν εκείνους τους ερευνητικούς θεσμούς, που να ανταμείβουν την τελειότητα, έτσι ώστε οι νέοι επιστήμονες να μπορούν να δουν ότι έχουν μέλλον στα κράτη τους. Ενώ αυτή η προσπάθεια πρέπει να καλύψει τα πανεπιστήμια, τα ερευνητικά ιδρύματα και τις επιστημονικές ακαδημίες, θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό να δημιουργηθούν μερικά παγκόσμιας ποιότητας πρότυπα κέντρα σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου. Το επιστημονικό ταλέντο και η τεχνογνωσία μπορούν έπειτα να μεγιστοποιηθούν με τη διαμόρφωση ενός δικτύου τέτοιων κέντρων. Θα βοηθήσει επίσης αυτό στην ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ των φυσικών, των βιολόγων, και όσων ασχολούνται με τα ιατρικά επαγγέλματα αλλά και των μηχανικών, που είναι ουσιαστικό για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά ζητήματα, όπως τα περιβαλλοντικά, τα υγειονομικής περίθαλψης, οι επικοινωνίες και τα θέματα επιστημών, που απασχολούν τα αναπτυσσόμενα έθνη.


Η ισορροπημένη ανάπτυξη και η ικανότητα υποστήριξης δεν θα είναι εύκολη στα αναπτυσσόμενα έθνη, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη τους ολοένα αυξανόμενους πληθυσμούς τους και τις γρήγορα αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες τους. Αλλά δύο πράγματα είναι σαφή. Κατ' αρχάς, δεν υπάρχουν αρκετοί πόροι στον πλανήτη για τον αναπτυσσόμενο κόσμο για να ακολουθήσουν την ίδια πορεία στην οικονομική ανάπτυξη, όπως ακολούθησαν οι βιομηχανικές χώρες. Ο αναπτυσσόμενος κόσμος πρέπει να παρουσιάσει μεγαλύτερη ευστροφία και να δημιουργήσει εναλλακτικές λύσεις, που απαιτούν ακόμα μεγαλύτερη επένδυση στην επιστήμη. Δεύτερον, ο υπόλοιπος κόσμος πρέπει να δεσμευτεί για να γίνει συνεργάτης στη μοίρα των αναπτυσσόμενων εθνών. Οι συνέπειες για τη μη αποδεκτή ανάπτυξη σε ένα τμήμα του κόσμου θα μας βλάψουν ανεπανόρθωτα όλους

Έρχεται ιστορική ανατροπή στις τράπεζες – Από ισχυροί... αδύναμοι οι βασικοί μέτοχοι και πως Τρόικα και Γερμανία θα ελέγξουν τράπεζες και πραγματική οικονομία – Η μάχη των κινήτρων ξεθωριάζει, τα 40 δις ζημίες και 36 δις κεφάλαια

Ιστορική ανατροπή έρχεται στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο.



Τα κίνητρα προς τους παλαιούς μετόχους θα είναι «ελεγχόμενα» ενώ την ίδια ώρα μέσω της ενεργούς εμπλοκής σε όλες τις τράπεζες του ΤΧΣ η Τρόικα και η Γερμανία θα αποκτήσουν τον έλεγχο όχι μόνο των τραπεζών αλλά και της ελληνικής πραγματικής οικονομίας.


Η τρόικα από την μια πλευρά ανέλαβε ένα τεράστιο ρίσκο χρηματοδοτώντας την Ελλάδα με τον ορατό και όχι υποθετικό κίνδυνο να υποστεί haircut.


Μια απομείωση του νέου χρέους κατά 50 ή 75%, θα οδηγήσει σε ζημίες άνω των 100 δις ευρώ των ευρωπαίων φορολογούμενων πολιτών.


Πως διασφαλίζεται η Ευρώπη από το νέο haircut που πιθανότατα να έρθει μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2013 και θα είναι οριζόντιο και καθολικό προς όλους;


Ο μόνος τρόπος να ελεγχθεί μια ανεξέλεγκτη κατάσταση στην Ελλάδα είναι η Τρόικα και η Γερμανία να ελέγξουν το τραπεζικό σύστημα και μέσω αυτού την πραγματική οικονομία.


Υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα πρόκειται για την μεγαλύτερη επικυριαρχία ξένων θεσμών και χωρών προς την Ελλάδα στην ιστορία της χώρας και παγκοσμίως.


Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε ένας οικονομικός πόλεμος με τις αγορές ενεργές και αντιμέτωπες.


Η Ελλάδα κατακτήθηκε οικονομία. Ο οικονομικός έλεγχος θα είναι πλήρης η Τρόικα μέσω των τραπεζών θα ελέγξει την πραγματική οικονομία. Στόχος δεν είναι η κρατικοποίηση των τραπεζών όπως λανθασμένα αναφέρεται αλλά ο έλεγχος της πραγματικής οικονομίας.


Διασφαλίζει έτσι τα δάνεια της η Τρόικα και ταυτόχρονα θα επιχειρήσει να αλλάξει το οικονομικό μοντέλο της χώρας εκ των έσω.


Στον πόλεμο αυτό υπήρξαν και πολλά θύματα ίσως όχι με την φυσική έννοια θύματα αλλά την μεταφορική.


Η ιστορικών διαστάσεων λιτότητα αποδεκάτισε την κοινωνία ενώ μέσω του ΤΧΣ θύματα θα είναι και οι μέτοχοι.


Τα κίνητρα που θα δοθούν στους παλαιούς μετόχους δεν είναι τέτοια κλίμακας που θα αλλάξουν την ροή των γεγονότων.


Οι παλαιοί μέτοχοι όλοι στην κυριολεξία θα εξέλθουν αποδυναμωμένοι από την διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.


Τι κίνητρα θα περιλαμβάνονται μέσω του ΤΧΣ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών


Φαίνεται ότι χαμηλώνει ο πήχης των προσδοκιών για τα κίνητρα που θα δοθούν στους παλαιούς μετόχους από το ΤΧΣ καθώς με βάση τελευταίες πληροφορίες από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές συμφωνία έχει υπάρξει κατ΄ ουσία μόνο για τον αναβαλλόμενο φόρο που θα ωφελήσει το τραπεζικό σύστημα κατά 3,5 με 4,5 δις ευρώ.


Δεν έχει υπάρξει συμφωνία για τα warrants ή put options καθώς οι τραπεζίτες ζητούν 5 (αρχικά ζητούσαν 7) αλλά δεν φαίνεται πιθανό να ξεπεράσουν τα 3 ή 4 warrants.


Δεν έχει υπάρξει συμφωνία για τα CoCos τα οποία θα χρησιμοποιούνται ως εργαλεία κεφαλαιακής ενίσχυσης αλλά οι τραπεζίτες ζητούν να αντιστοιχούν στο 30% και φαίνεται ότι δεν θα αντιστοιχούν πάνω από 10% ή 15%.


Δεν έχει υπάρξει απόφαση για το μείζον ζήτημα του τρόπου εμφάνισης και ανακεφαλαιοποίησης των αποτιμητικών ζημιών δηλαδή των ζημιών που προέρχονται από την Blackrock και τις ζημίες από τα νέα ομόλογα. Ναι με επεξεργάζονται ένα σχέδιο μυστικό….αλλά τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι τίποτε δεν είναι βέβαιο.


Η απόφαση που λήφθηκε από το υπουργικό συμβούλιο το ελληνικό κράτος να εγγυηθεί τα νέα ομόλογα και όχι το EFSF μάλλον είναι φιάσκο.


Είναι απορίας άξιο πως το ελληνικό κράτος που επέβαλλε haircut στα ομόλογα θα εγγυηθεί για τα νέα ομόλογα όταν η παγκόσμια επενδυτική κοινότητα εκτιμά ότι θα υπάρξει και νέο haircut.


Θεωρητικά οι τράπεζες θα μπορέσουν να αποτιμήσουν στο 100 και όχι στις 20 μονάδες βάσης που διαπραγματεύονται τώρα τα νέα ομόλογα αλλά γεγονός είναι ότι η διαδικασία αυτή θα είναι έωλη και μόνιμα αμφισβητήσιμη.


Όταν οι πάντες πιστεύουν ότι θα υπάρξει και νέο haircut έχει καμία αξία η εγγύηση του κράτους που θα υλοποιήσει το haircut;


Τα κομβικής σημασίας ζητήματα


Στο τραπέζι των περίπλοκων διαπραγματεύσεων για τις τράπεζες βρίσκονται τα εξής βασικά θέματα.


1)Τρόπος αποτίμησης των αποτιμητικών ζημιών


Οι αποτιμητικές ζημίες δηλαδή αυτές που προέρχονται από την Blackrock ύψους 7- 8 δις και από τα νέα ομόλογα λόγω της κατάρρευσης των τιμών των ομολόγων ζημίες ύψους 9 δις να μην ανακεφαλαιοποιηθούν με κοινές μετοχές αλλά με άλλες μορφές άντλησης κεφαλαίων.


Οι εγγυήσεις που δίδονται από το κράτος στις τράπεζες στα νέα ομόλογα αγγλικού δικαίου είναι αξιόπιστες; Τα ερωτηματικά είναι πολλά.


2)Οι τραπεζίτες έχουν ζητήσει η επιβάρυνση στα κεφάλαια από τις ζημίες λόγω PSI+ και Blackrock να είναι σε μετά φόρων βάση, να εφαρμοστεί ο αναβαλλόμενος φόρος. Αν αυτό συμβεί θα ωφεληθούν οι τράπεζες περίπου 3,5 με 4,5 δις ευρώ, δηλαδή περαιτέρω κεφαλαιακή ελάφρυνση. Για το ζήτημα αυτό φαίνεται ότι έχει υπάρξει συμφωνία.


Ωστόσο αναβαλλόμενος φόρος αν ισχύσει για τις τράπεζες, τους θεσμικούς θα πρέπει να ισχύσει και για τα φυσικά πρόσωπα Δεν θα είναι άδικο να μην ισχύσει και για τα φυσικά πρόσωπα αλλά και για τους ξένους;


3)Τα warrants ή put options να μην είναι 3 ή 4 που φέρεται να προτείνουν ορισμένοι αλλά σίγουρα 5 πέραν του 10% της ελάχιστης συμμετοχής. Το ποσοστό των ιδιωτών δυνητικά να φθάνει το 60%. Τα warrants ωστόσο μάλλον θα είναι 3 κατά το πιθανότερο ή 4 κατά το καλύτερο σενάριο.


4)Τα Cocos να μην είναι 10% ή 15% αλλά 30% στο σύνολο της ανακεφαλαιοποίησης. Τα CoCos θα αντιστοιχούν σε 2,5 δις ευρώ άρα θα φθάσουν το 10% με 15% της ανακεφαλαιοποίησης


5)Το ΤΧΣ να λειτουργεί ως εγγυητής ανάδοχος των αυξήσεων κεφαλαίου και παράλληλα να χορηγεί εγγυήσεις στις τράπεζες.


Το μέτρο αυτό επιτεύχθηκε καθώς αποφασίστηκε από το υπουργικό συμβούλιο. Ωστόσο η απόφαση αυτή ήταν αναμενόμενη.


6)Να δίδεται η δυνατότητα και στις τράπεζες μετά την ολοκλήρωση των ανακεφαλαιοποιήσεων να συμμετάσχουν στην φάση της επανάκτησης του ελέγχου των μετοχών, να μπορεί δηλαδή κάθε τράπεζα να επαναγοράζει μετοχές της.


Το μέτρο αυτό θα περάσει.


7)Να υπάρχει σαφής προσανατολισμός του κράτους υπερ της διατήρησης των ιδιωτικών τραπεζών. Από την Τρόικα ναι μεν συμφωνούν αλλά και οι απόψεις τους δεν είναι ξεκάθαρες σε ορισμένα ζητήματα.


Το 2011 «εκμηδένισε» τα κέρδη 12 ετών της περιόδου 1998-2009

Σε επίπεδα ρεκόρ όλων των εποχών θα φθάσουν οι ζημίες στις τράπεζες.


Οι ελληνικές τράπεζες θα υποστούν μια συνολική σωρευτική ζημία 40 με 41 δις ευρώ για την χρήση 2011.


Η ζημία αυτή εκμηδενίζει τα κέρδη 12 ετών της περιόδου 1998 με 2010 ή κατά το ορθότερο ότι πέτυχαν οι τράπεζες 12 χρόνια χάθηκε το 2011;


Οι ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων είναι προγραμματισμένες για τις 20 Απριλίου.


Αν το τελικό haircut με βάση και τις καθαρές παρούσες αξίες δεν είναι 74% αλλά 78% ή 80% που εσχάτως κάποιοι αναφέρουν οι ζημίες θα είναι πάνω από 40 με 41 δις ευρώ.


Οι ζημίες αυτές περιλαμβάνουν το PSI+ και την Blackrock.


Περιλαμβάνουν εγγεγραμμένες και αποτιμητικές ζημίες.


Τα νέα κεφάλαια που απαιτούνται θα είναι τουλάχιστον 36 δις ευρώ.


Αφαιρώντας τον αναβαλλόμενο φόρο – αν γίνει αποδεκτή η πρόταση αυτή από το υπουργείο Οικονομικών και βεβαίως την Τρόικα - το κεφαλαιακό όφελος για τις τράπεζες θα είναι 4,5 δις ευρώ.


Αν το EFSF εγγυάτο τα νέα ομόλογα στα οποία κατέρρευσαν, οι τιμές τους από το 100 στις 20 μονάδες βάσης το όφελος θα ήταν επιπλέον 5-6 δις ευρώ.


Ωστόσο αυτό το ενδεχόμενο αποκλείστηκε και εμφανίστηκε εγγυητής το ελληνικό δημόσιο αλλά η αξιοπιστία του αμφισβητείται.

Νέο πακέτο στήριξης για την Ελλάδα μετά το 2014 βλέπει ο A. Hefert της UBS - Μιλά για έξοδο της χώρας από το ευρώ...

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την Ελλάδα, κάνοντας λόγο για νέα επερχόμενη δανειακή σύμβαση μετά το 2014, έως και έξοδο από το ευρώ, ο Andreas Hefert, επικεφαλής οικονομολόγος της ελβετικής τράπεζας UBS.



"H Ελλάδα θα χρειαστεί κι άλλα χρήματα. Πιθανή έξοδός της χώρας από την ευρωζώνη θα οδηγούσε στην έξοδο και άλλες χώρες. Η κρίση δεν έχει περάσει, αλλά θα επιστρέψει σε έξι έως δεκαοκτώ μήνες, λόγω τόσο της μεγάλης διαφοράς στην ανταγωνιστικότητα μεταξύ Βορρά και Νότου όσο και της απουσίας κοινής δημοσιονομικής πολιτικής", σημειώσε ο ίδιος μιλώντας στην γερμανική εφημερίδα "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung", ο κ. Χέφερτ προειδοποιεί ότι η


Αναφορικά με την πιθανότητα επιστροφής στην δραχμή, ο Hefert εξηγεί ότι θα υπήρχε τεράστιο πρόβλημα, καθώς το νόμισμα δεν θα είχε καμμία αξία.


"Σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ η Πορτογαλία θα αναγκαζόταν να αποχωρήσει. Κι όσο το κάνουν αυτό οι μικρές χώρες, εντάξει. Το πρόβλημα είναι εάν χρειαστεί να αποχωρήσει η Ιταλία", εκτίμησε τέλος ο επικεφαλής οικονομολόγος του ελβετικού οίκου.

Goldman Sachs: Οι τρείς λόγοι που η πολιτική σκηνή στην Ελλάδα δεν θα αλλάξει μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου – Αναμένεται νέα περίοδος συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – Ποια σημάδια θα δείξουν ότι οι αγορές δεν πρέπει να ανησυχούν

Απίθανη θεωρεί μια ριζική αλλαγή στην ελληνική πολιτική σκηνή μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου η Goldman Sachs, στη νέα έκθεση της για την επόμενη μέρα των εκλογών, καθώς ο εκλογικός νόμος, ο κατακερματισμός της αντιπολίτευσης και τα λάθη πιθανοτήτων στις δημοσκοπήσεις δεν θα επιτρέψουν στην ανάδυση ασταθών πολιτικών δυνάμεων.



Σύμφωνα με την Goldman η ελληνική πολιτική σκηνή έχει υποστεί σημαντική μεταβολή. Ο παραδοσιακός διαχωρισμός ανάμεσα στην κέντρο-αριστερά (ΠΑΣΟΚ) και την κεντρο-δεξιά (Νέα Δημοκρατία, ή ΝΔ) δεν είναι πλέον το βασικό δίλημμα για τους Έλληνες ψηφοφόρους. Η άνευ όρων υποστήριξη που ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν δώσει στην κυβέρνηση συνασπισμού του Λουκά Παπαδήμου έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στο δίλημμα: Είναι αυτοί που είναι πρόθυμοι να αναλάβουν το πολιτικό κόστος της λιτότητας προκειμένου η Ελλάδα να παραμείνει στο ευρώ και εκείνων που αντίκειται στην ευρωπαϊκή πολιτική.


Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, έντονη είναι η δυσφορία των ψηφοφόρων με τους χειρισμούς των κυβερνήσεων των δύο μεγάλων κομμάτων κατά την τελευταία δεκαετία, μειώνοντας τη δημοτικότητάς τους. Ενώ στο παρελθόν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ συγκέντρωναν ποσοστά περίπου 70-80% μαζί, πλέον η δύναμη τους έχει μειωθεί σε περίπου 30-40%. Οι εκλογές θα κριθούν από το ποσοστό αναποφάσιστων ψηφοφόρων, ενώ μια σειρά από μικρά και νέα κόμματα αναμένεται να εισέλθουν στη νέα Βουλή.


Αυτό έχει δημιουργήσει ανησυχίες στην αγορά, καθώς οι ελληνικές εκλογές θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια αντιευρωπαϊκή κυβέρνηση, η οποία θα μπορούσε να διακόψει τις προσπάθειες προσαρμογής και να δημιουργήσει κινδύνους για την οικονομική σταθερότητα.


Η Goldman όμως θεωρεί ότι κάτι τέτοιο είναι απίθανο να συμβεί για τους εξής λόγους:


-Δεδομένου του εκλογικού νόμου (με μπόνους 50 εδρών στο πρώτο κόμμα), ακόμα και με τη συνολική εκλογική δύναμη 30-40% από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μαζί, τα δύο κόμματα μπορούν να σχηματίσουν κυβέρνηση πλειοψηφίας σε περίπτωση που συνεργαστούν.


-Τα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι πολλά, αλλά αποσπασματικά και διαιρεμένα. Υπάρχουν έντονες ιδεολογικές διαφορές μεταξύ των κομμάτων της αριστεράς - και πολύ περισσότερο μεταξύ εκείνων της άκρας αριστεράς και της άκρας δεξιάς. Τα προγράμματα και οι επιδιώξεις είναι πολύ διαφορετικές. Η πιθανότητα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να σχηματίσουν ένα σταθερό και συνεκτικό συνασπισμό είναι αρκετά χαμηλή.


-Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων συνεχίζουν να προειδοποιούν ότι το υψηλό ποσοστό των αναποφάσιστων ψηφοφόρων δημιουργεί ένα ευρύ περιθώριο λάθους γύρω από τις τρέχουσες δημοσκοπήσεις. Δεδομένης της υψηλής στήριξης για την ελληνική προοπτική στη ζώνη του ευρώ, οι τρέχουσες δημοσκοπήσεις υποεκτιμούν κατά πάσα πιθανότητα τον παράγοντα οι Έλληνες να ψηφίσουν εκείνους που μπορούν να εξασφαλίσουν την ευρωπαϊκή προοπτική.


Η επόμενη μέρα των εκλογών χρειάζεται προσοχή


Η επόμενη μέρα των εκλογών θα είναι το κλειδί για το τι θα επακολουθήσει στην Ελλάδα. Οι σημαντικές οικονομικές προκλήσεις θα απαιτήσουν από την επόμενη κυβέρνηση να ψηφίσει και να εφαρμόσει πολιτική που να στοχεύει σε:


1) περικοπές δαπανών και 2) διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, όπως η απελευθέρωση των επαγγελμάτων και της αγοράς εργασίας. Αυτές είναι και οι προτεραιότητες του νέου προγράμματος της ΕΕ και του ΔΝΤ για τα επόμενα τρία έτη.


Η επιτυχία του κυβερνητικού συνασπισμού για τη μακροπρόθεσμη πολιτική σταθερότητα στην Ελλάδα θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να εφαρμόσει αποτελεσματικά τις δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.


Σύμφωνα με την Goldman αμέσως μετά τις εκλογές, οι επενδυτές πρέπει να εστιάσουν σε τρία σημεία, για να διαπιστώσουν εάν η νέα κυβέρνηση μπορεί να προχωρήσει στο νέο πρόγραμμα:


-Αν η νέα κυβέρνηση συνασπισμού διαθέτει άνετη πλειοψηφία. Αυτό σημαίνει πάνω από 160 έδρες


-Τα μέλη της νέας κυβέρνησης θα πρέπει να είναι έμπειρα, με ισχυρό τεχνικό υπόβαθρο, μεταρρυθμιστική νοοτροπία και αξιοπιστία


-Οι στόχοι του προγράμματος της νέας κυβέρνησης (θα ανακοινωθούν κατά τη διαδικασία της ψήφου εμπιστοσύνης) πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και όχι να δημιουργούν πεδία της σύγκρουσης με το τρέχον πρόγραμμα προσαρμογής που πρόσφατα ψηφίστηκε.

Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

TO ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΗ Β΄ΑΘΗΝΑΣ

1. ΑΚΡΙΤΑΣ ΘΩΜΑΣ

2. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
3. ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
4. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΜΙΛΕΝΑ
5. ΒΑΛΑΒΑΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑ
6. ΒΕΡΟΥΛΗ ΑΝΝΑ
7. ΒΙΔΑΛΗ ΜΑΙΡΗ
8. ΒΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
9. ΔΟΝΤΑ ΕΛΕΝΗ
10. ΔΡΕΤΑ ΑΘΗΝΑ
11. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ
12. ΖΕΡΒΑ ΓΚΙΟΥΡΤΣΙΑΝ ΕΛΕΝΗ
13. ΖΗΣΗ ΡΟΔΟΥΛΑ
14. ΖΙΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΛΑΪΑ
15. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
16. ΚΑΝΤΑΡΕΛΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ
17. ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
18. ΚΑΤΡΙΒΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
19. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΑΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
20. ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
21. ΚΙΟΥΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
22. ΛΟΒΕΡΔΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
23. ΜΙΧΑΗΛ-ΠΑΥΛΙΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
24. ΜΟΥΣΤΟΥ ΜΑΡΙΖΑ
25. ΜΠΕΚΟΥ ΕΦΗ
26. ΜΩΡΑΪΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
27. ΝΤΑΛΑΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
28. ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ
29. ΠΟΛΥΖΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
30. ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
31. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
32. ΡΕΠΠΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
33. ΧΑΛΑΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
34. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ –ΕΡΝΕΣΤΟΣ
35. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
36. ΧΥΤΗΡΗΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟ

Τρίτο κόμμα βγάζει το ΠΑΣΟΚ στη Β’ Αθήνας η MRB

Τρίτο κόμμα βγάζει το ΠΑΣΟΚ στη Β’ Αθήνας η MRB σε νέα δημοσκόπησή της που διενεργήθηκε από τις 4 έως τις 7 Απριλίου σε δείγμα 1514 ατόμων.

Το απίστευτο αυτό αποτέλεσμα επιβεβαιώνει τον πολυκερματισμό και την ρευστότητα του πολιτικού συστήματος στη Β' Αθηνών, τη μεγαλύτερη δηλαδή εκλογική Περιφέρεια της χώρας όπου ψηφίζει το μισό περίπου εκλογικό σώμα και στην οποία στο παρελθόν επικρατούσε το ΠΑΣΟΚ.
Χαμηλά είναι και τα ποσοστά της Νέας Δημοκρατίας, η οποία συγκεντρώνει 15,5%, ενώ οι Ανεξάρτητοι Έλληνες του Πάνου Καμμένου συγκεντρώνουν το 9,7% με τον ΣΥΡΙΖΑ στο 9,4%, την ΔΗΜ.ΑΡ. Στο 6,8% ενώ ένα άνετο ποσοστό φαίνεται να συγκεντρώνει και η ακροδεξιά Χρυσή Αυγή που αγγίζει σχεδόν το 5%.

Αναλυτικά, στην δημοσκόπηση της MRB τα κόμματα συγκεντρώνουν τα εξής ποσοστά:


•ΝΔ: 15,5%
•ΚΚΕ: 10,2%
•ΠΑΣΟΚ: 9,9%
•Ανεξάρτητοι Έλληνες: 9,7%
•ΣΥΡΙΖΑ: 9,4%
•ΔΗΜ.ΑΡ.: 6,8%
•Χρυσή Αυγή: 4,9%
•Οικολόγοι-Πράσινοι: 4,2%
•Δημοκρατική Συμμαχία: 2,5%
•ΛΑΟΣ: 2,2%
•Δημοκρατική Συμφωνία: 0,4%
•ΑΝΤΑΡΣΥΑ: 1%
•Πανελλήνιο Άρμα Πολιτών: 1,2%

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΡΟΝ ANALYSIS

H ΝΔ συγκεντρώνει ποσοστό 16,5%,
το ΠΑΣΟΚ 10,4%,
το ΚΚΕ 7,4%,
οι Ανεξάρτητοι Έλληνες 6,5%,
ο ΣΥΡΙΖΑ 6,4%,
η ΔΗΜ.ΑΡ. 5,5%


Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Αίσθηση προκαλεί νέα έκθεση του ΔΝΤ - Η μακροζωία απειλεί τα ασφαλιστικά συστήματα - Ζητά εμμέσως πλην σαφώς αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης

Αίσθηση προκαλεί έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου με τίτλο "Global Financial Stability Report", στην οποία ούτε λίγο, ούτε πολύ τονίζεται πως αρκετές κυβερνήσεις και συνταξιοδοτικά συστήματα βρίσκονται εκτεθειμένα σε σοβαρούς κινδύνους... λόγω της μακροζωίας.



Στην εν λόγω έκθεση τονίζεται πως αρκετές κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και εκείνη των ΗΠΑ, έχουν υποτιμήσει το προσδόκιμο ζωής των πληθυσμών τους, έναν παράγοντα - κίνδυνο που ενδεχομένως να αυξήσει έως και 10% τις συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις, εξέλιξη η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει σε αύξηση του κρατικού χρέους.


Το ΔΝΤ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, απευθύνοντας έκκληση προς τις κυβερνήσεις να αναλάβουν άμεσα δράση, αυξάνοντας τα όρια συνταξιοδότησης.


"Τυχόν καθυστερήσεις στην κατεύθυνση αυτή αυξάνουν τον κίνδυνο για την οικονομική και δημοσιονομική σταθερότητα, γεγονός που απαιτεί τη λήψη ριζικότερων και αποτελεσματικότερων μέτρων", προειδοποιούν οι οικονομολόγοι του ΔΝΤ.


Η αύξηση του κόστους συνταξιοδότησης αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για αρκετές πλούσιες χώρες, τονίζει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, στέλνοντας νέο σήμα κινδύνου για την αύξηση των δημοσιονομικών ελλειμμάτων και δημοσίου χρέους.


Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι αρμόδιες αρχές, στη διάρκεια κατάρτισης των νέων ασφαλιστικών συστημάτων, υποτιμούν κατά 3 περίπου έτη - κατά μέσο όρο - το προσδόκιμο ζωής. Το λάθος αυτό, σύμφωνα με το ταμείο, μπορεί να επιβαρύνει σημαντικά το ΑΕΠ της κάθε χώρας.


"Οι κίνδυνοι αυτοί που υποβόσκουν, αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, τότε ο αντίκτυπος στους εθνικούς προϋπολογισμούς αρκετών χωρών θα είναι τεράστιος", εξηγεί το ταμείο, προειδοποιώντας πως οι χώρες αυτές καθίστανται πιο ευάλωτες, όσον αφορά σε νέα οικονομικά σοκ, τα οποία θα απειλήσουν σε μεγάλο βαθμό τη δημοσιονομική σταθερότητα.


Να σημειωθεί πως η έκθεση αυτή του ΔΝΤ αφορά στην παγκόσμια οικονομία, ωστόσο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα ασφαλιστικά συστήματα στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τον Καναδά, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...