Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

                                          ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ        15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2013
ΘΕΜΑ                ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΩΣ ΤΟΠΙΚΗ               
                            ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

 Το 2010 συμμετείχαμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές υποστηρίζοντας την άποψη ότι η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αποτελέσει την ανεξάρτητη διοικητική βαθμίδα στον κρατικό μηχανισμό και στην πολιτική.
Αποτέλεσε το ισχυρό επιχείρημα να βρεθούμε στην εκλογική διαδικασία θέτοντας στην ουσία της την παρουσία των υποψηφίων στην διεκδίκηση της τοπικής εξουσίας, της διαχείρισης και των πολιτικών εξελίξεων.
Τότε, το 2010, δυστυχώς τα κόμματα βρέθηκαν απέναντί μας, πολεμώντας μας και ισχυριζόμενα ότι οι υποψήφιοι θα ΄΄χριστούν΄΄, θα πάρουν την ευλογία του κόμματός τους για να διεκδικήσουν την ψήφο.
Τι γίνεται σήμερα;
Όλοι μιλούν για ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση!!! Όλοι μιλούν για τον απογαλακτισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης από τον κομματικό εναγκαλισμό.
Η συνάντηση του πρωθυπουργού με δημάρχους έδειξε ότι η Νέα Δημοκρατία προσανατολίζεται προς την κατεύθυνση αυτή, της απαλλαγής των υποψηφίων από την εξάρτησή τους από τα κόμματα και τους μηχανισμούς τους.
Όλοι οι σημερινοί δήμαρχοι δημιουργούν ακριβώς την επιχειρηματολογία που είχαμε εμείς, ως δημοτική παράταξη, το 2010.
Αλλάζουν την στάση τους σήμερα όταν το 2010 βρίσκονταν απέναντί μας επιχειρώντας να δείξουν ότι η αυτοδιοίκηση απαιτεί ισχυρά πολιτικά και κομματικά ερείσματα.
Οι δημοτικές παρατάξεις σχηματίστηκαν στο πλαίσιο της απόλυτης χειραγώγησης της κοινωνίας, παρασύροντας τους πολίτες σε διλήμματα με κομματικό περιεχόμενο.
Σήμερα διαπιστώνουν όλοι ότι τα κόμματα απαξιώθηκαν και είναι ανίσχυρα να στηρίξουν πολιτικές και υποψηφίους. Αδύνατη εμφανίζεται η κομματικοκρατία να επιβάλλει και πάλι τους δικούς της κανόνες στις τοπικές κοινωνίες. Οι πολίτες εμφανίζονται πιο μπροστά από τα κόμματα. Κι αυτό είναι εξαιρετικά σπουδαίο, τουλάχιστον σε μας που δώσαμε πρώτοι, τοπικά, το σύνθημα μιας νέας σελίδας στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Πόσο, όμως, αξιόπιστο θα είναι και πάλι το πολιτικό σύστημα με τις ΄΄νέες ιδέες΄΄ του; Πόσο ο πολίτης μπορεί να πιστέψει στο νέο προσωπείο των απαξιωμένων κομμάτων; Πόσο η επιχειρηματολογία θα πείσει τον ψηφοφόρο να απαλλαγεί, τελικά από τους ανίκανους, τους άσχετους και εν πολλοίς, τους ετερόφωτους; Πόσο μπορεί να στηριχθεί ο δημότης σε μια ομάδα υποψηφίων, που βρέθηκαν με αλλότρια κριτήρια από τα αυτοδιοικητικά σε  μια δημοτική παράταξη;
Παρατηρούμε πρόσωπα της κεντρικής πολιτικής σκηνής, αποτυχημένα να εκλεγούν στις εθνικές εκλογές, να δηλώνουν ΄΄το ενδιαφέρον΄΄ τους για τους δήμους και τις περιφέρειες!!! Προβλέποντας μια επόμενη αποτυχία τους στις εθνικές εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, προτιμούν την τοπική εξουσία. Κανένα αυτοδιοικητικό κριτήριο!!! Απλά υποψηφιότητα. Θα δούμε αν τα κόμματα θα παρέμβουν υποδεικνύοντας αυτά τα πρόσωπα ώστε να απαλλαγούν από τις λίστες των υποψηφίων στα εθνικά ψηφοδέλτια ενώ ταυτόχρονα μεταφέρουν τα προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες.
Εμείς είμαστε σταθεροί στην άποψή μας, αυτή που δείξαμε και δημοσιοποιήσαμε στις εκλογές του 2010. Η ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί πρόοδο και δημοκρατικό στοιχείο. Είναι εργαλείο διαλόγου και δημιουργίας αλλά και ικανότητας.
Το επιχείρημα πολλών σημερινών δημάρχων ότι δεν θα μπορούν να διαχειριστούν τα πράγματα αν δεν έχουν την πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο φαντάζει ανίσχυρο μπροστά στις ισχυρές προϋποθέσεις των ανεξάρτητων εξελίξεων στις τοπικές κοινωνίες.
Κάτω απ΄αυτό το επιχείρημα είναι πιθανή η συμμετοχή της κομματικοκρατίας με κάποιο τρόπο, που δεν είναι ορατός αυτή την ώρα. Εκφράζουμε την δυσπιστία μας στον λόγο των κομμάτων. Γι΄αυτό και θέτουμε από τώρα το ζήτημα ώστε οι τοπικές κοινωνίες να ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση. Το πολιτικό σύστημα δεν θα παραδοθεί εύκολα. Αν τελικά τα κόμματα αποστασιοποιηθούν από αυτά τα σχέδια θα αποτελέσει μια κατάκτηση της κοινωνίας ενώ το σύστημα θα πρέπει να αποδεχθεί μια ισχυρή ήττα. Η απάντηση να δοθεί από την ίδια την κοινωνία σ΄ εκείνους που το 2010 εμφανίζονταν ως ικανότεροι αφού είχαν το ΄΄εκ Θεού΄΄  χρίσμα!!!!
Θα είμαστε εδώ να υπερασπιστούμε και πάλι την αλήθεια, την πραγματικά ανεξάρτητη τοπική αυτοδιοίκηση. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα, θέτοντας από τώρα το ζήτημα της ποιοτικής πολιτικής παρουσίας στην τοπική αυτοδιοίκηση, που είναι το επόμενο βήμα και για το οποίο θα παρουσιάσουμε στην πορεία.

    ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


ΠΩΣ ΘΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ

Το νέο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας προβλέπει:
Ο κάθε μαθητής υποψήφιος θα έχει πέντε βαθμούς. Τέσσερις που έχουν προκύψει από τις γραπτές εξετάσεις και ένας από την γενική πρόοδο του μαθητής όλες τις τάξεις του Λυκείου.
Ο πέμπτος αυτός βαθμός θα προκύπτει από τον σταθμισμένο μέσο όρο του γενικού βαθμού σε κάθε τάξη. Για την Α΄Λυκείου ο συντελεστής είναι ο 0,4, για την Β΄Λυκείου 0,7 και για την Γ΄Λυκείου 0,9.
Οι πέντε αυτοί βαθμοί θα δώσουν τον βαθμό πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Θα δώσουμε αριθμητικό παράδειγμα σε λίγες ημέρες όταν εξετάσουμε όλα τα στοιχεία του νόμου. Αποφεύγουμε αυτή την ώρα επιφυλασσόμενοι για κάποια λεπτομέρεια που δεν έχουμε δει ακόμη.

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΗΜΑΡΧΩΝ

                                                                                                                        Αθήνα                                                                                     10 Σεπτεμβρίου  2013                                                                                                                         
                                                               
                                                             ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
                ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
                      ΤΗΣ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ                                                      
                    ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ κ. Αλέξη Τσίπρα                        
                                        ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ καταγγέλει ως υβριστική, ανεπίτρεπτη και απαξιωτική τόσο για το θεσμό του Δημάρχου και της Αυτοδιοίκησης ειδικότερα, όσο και για τους πολίτες-ψηφοφόρους γενικότερα, την πρόσφατη συμπεριφορά του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Αλέξη Τσίπρα.
Η προφανής πρόθεση υποτίμησης συλλήβδην των Δημάρχων, με μοναδικό κριτήριο την μη κομματική συγγένειά τους με το κόμμα του, γυρίζει την πολιτική σε εποχές παλαιοκομματισμού και χειραγωγημένης Αυτοδιοίκησης.
Αφού υπενθυμίσουμε σε όλους τους θεσμικούς και μη παράγοντες ότι η Αυτοδιοίκηση είναι κατά το Σύνταγμα διακριτός θεσμός και ότι οι 325 αιρετοί Δήμαρχοι έχουν ακριβώς την ίδια νομιμοποιητική βάση με τους 300 κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους.
Απαιτούμαι  τουλάχιστον σεβασμό στην κρίση των πολιτών.
Και κυρίως σεβασμό στην προσωπικότητα των αιρετών.
Οι Δήμαρχοι ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης και  υπό αντίξοες συνθήκες τις οποίες δημιούργησαν και δημιουργούν πολλοί από τους σημερινούς όψιμους κριτές τους,  αγωνίζονται να στηρίξουν μια κοινωνία που βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης.
Παρόμοιες δηλώσεις και αντίστοιχες συμπεριφορές κοινοβουλευτικών μ εκπροσώπων οδήγησαν κυριολεκτικά σε τέλμα την αξιοπιστία των ίδιων,  αλλά   και του θεσμού της Βουλής.
Εμείς δηλώνουμε ότι δεν  θα επιτρέψουμε να συμβεί το ίδιο για τους αιρετούς και για το θεσμό της Αυτοδιοίκησης, από οιονδήποτε, εσκεμμένα ή μη.

                                                                                                              ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΟΡΥΦΟΡΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ!!!!!



Το Αμερικανο_κορεατικό Ινστιτούτο Τζόνς - Ηόπκινς έδωσε στην δημοσιότητα μια φωτογραφία που δείχνει ότι πυρηνικό εργοστάσιο στην Βόρεια Κορέα εκπέμπει καπνούς δείγμα ενεργοποίησής του.
Κοντά στον σταθμό υπάρχουν σε εξέλιξη εργασίες με άγνωστο αντικείμενο. 
Η Ρωσία δηλώνει ανήσυχη για την εξέλιξη και για τις ενδεχόμενες συνέπειες στην επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού, ο οποίος είναι τεχνολογίας της δεκαετίας του ΄50 με πολλά προβλήματα στην υποδομή του.
΄΄Δεν έχουμε στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι ο αντιδραστήρας επαναλειτουργεί΄΄ τόνισε ρωσική πηγή.
Ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ για την Βόρεια Κορέα δήλωσε από την πλευρά του ότι αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για την επαναλειτουργία του αντιδραστήρα θα πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα.
Το Ινστιτούτο ανακοίνωσε ταυτόχρονα ότι η Βόρειος Κορέα φαίνεται να έχει θέσει σε επαναλειτουργία τον πυρηνικό αντιδραστήρα στον σταθμό Γιανγκμπιον, ο οποίος παράγει πλουτώνιο για να επιταχύνει το στρατιωτικό πυρηνικό του πρόγραμμα.
Η φωτογραφία ελήφθη στις 31 Αυγούστου και δείχνει ατμό να βγαίνει από ένα από τα παρακείμενα κτίρια του σταθμού.
Από την Βιέννη ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) Γιουκίγια Αμάνο δήλωσε ότι παρακολουθεί την δημοσίευση των πληροφοριών αλλά δεν έχει σαφή εικόνα για την κατάσταση εκεί.
Ο αντιδραστήρας αυτός έχει την ικανότητα να παράγει 6 κιλά πλουτωνίου ετησίως, το οποίο η Βόρεια Κορέα μπορεί να χρησιμοποιήσει για μια σχετική αύξηση του μεγέθους του πυρηνικού της οπλοστασίου.
Ο αντιδραστήρας σταμάτησε να λειτουργεί το 2007 στο πλαίσιο διεθνούς συμφωνίας με την υποστήριξη των ΗΠΑ.

ΣΤΑ ΥΨΗ Η ΑΝΕΡΓΙΑ!! Η ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ!!!

Σήμερα ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ τους δείκτες ανεργίας στην χώρα.
Εμφανίζεται η υψηλότερη της περιόδου μετά τον πόλεμο. Να σημειώσουμε ότι ακόμη και με το αμερικανικό κράχ του 1929 η ανεργία είχε φτάσει μέχρι το 24,5%!!!! Στη συνέχεια με ΄΄συνταγή  Κέϋνς΄΄ ο δείκτης άρχισε να υποχωρεί εντός τριών ετών.
Η ανεργία, λοιπόν, για τον Ιούλιο 2013 ανήλθε στο 27,9%. Σε απόλυτο αριθμό οι άνεργοι που καταγράφονται επισήμως είναι 1403.698 άτομα.
Θερίζει στους νέους κάτω των 24 ετών, ποσοστό 58,8% και στις γυναίκες 31,9%.
Το μεγαλύτερο ποσοστό μετράται στην Ήπειρο και την Μακεδονία. Στην Δυτική Μακεδονία ανέρχεται στο 29,7% και στην υπόλοιπη Μακεδονία και Θράκη στο 29,5%.

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΨΗΦΙΣΤΟΥΝ ...ΤΩΡΑ (!) ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΤΙΑ 2015-2016

Μέτρα ύψους 5 δις συνολικά πρόκειται να ψηφιστούν εντός του 2013 στο πλαίσιο του νέου μνημονίου 2014-2017.
Τα μέτρα προβλέπουν αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ, τέλη κυκλοφορίας, αντικειμενικές αξίες ακινήτων, ειδικός φόρος κατανάλωσης στα νερά και στα αναψυκτικά και χυμούς.
Τα νέα μέτρα προβλέπουν αύξηση, επίσης κατά 25% στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς και στον ΟΣΕ ενώ τα έσοδα από τους φόρους από τα νερά, τους χυμούς και τα αναψυκτικά υπολογίζονται στο επίπεδο των 215 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτά τα θέματα βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων στο υπουργείο οικονομικών σήμερα προετοιμάζοντας την έλευση της τρόϊκας στις 22 Σεπτεμβρίου.
Το δημοσιονομικό κενό της διετίας 2015-2016 η τρόϊκα το υπολογίζει στα 5 περίπου δις για την κάλυψη του οποίου έρχονται τα νέα μέτρα. 
Παράλληλα να επισημάνουμε ότι στα μέτρα αυτά εντάσσεται και η στόχευση της κυβέρνησης να μονιμοποιήσει το όποιο πρωτογενές πλεόνασμα προκύψει με το τέλος της χρήσης του 2013.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ.... ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ


Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟ 2014! ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2014

Παρ΄ολες τις προσπάθειες του πρωθυπουργού να δώσει νότες αισιοδοξίας από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τα στοιχεία του προϋπολογισμού του 2014 δείχνουν ότι και το 2014 θα είναι και πάλι ένα έτος αυστηρής λιτότητας.
Και ως ένα βαθμό ήταν αναμενόμενο διότι η μετάβαση από ρυθμούς ύφεσης σε ρυθμούς ανάπτυξης δεν επιτυγχάνεται με το πάτημα ενός κουμπιού αλλά στο βαθμό που διαβάζουμε από το προσχέδιο του προϋπολογισμού διαπιστώνουμε ότι οι πολίτες θα συναντήσουν όλοι και πάλι μια άκρως δύσκολη χρονιά.
Πώς φαίνεται αυτό; Ιδού μερικά στοιχεία από τον νέο προϋπολογισμό ενδεικτικά για το κλίμα.
Στο υπουργείο εργασίας, υπουργείο γενικώς κοινωνικής πολιτικής, εργασίας και ανεργίας μαζί οι δαπάνες εμφανίζονται μειωμένες κατά 1,8 δις ευρώ σχετικά με την προηγούμενη χρονιά. Από 13,97 δις το 2012 στα 12,16 το 2014. Το μεγάλο πλήγμα θα έλθει στα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία θα συναντήσουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα την πιθανή μείωση των εφάπαξ κατά 20% περίπου.
Στο υπουργείο παιδείας όπου κλείνουν σχολικές μονάδες, σε διαθεσιμότητα περί τους 16000 εκπαιδευτικοί, οι δαπάνες εμφανίζονται μειωμένες κατά 400 εκατομμύρια περίπου, από 5,2 δις σε 4,88 περίπου.
Μείωση και στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων κατά 500 εκατομμύρια, από 6,9 δις σε 6,4 δις ευρώ.
Ένας από τους στόχους του προϋπολογισμού είναι η μείωση των δαπανών στην πληρωμή των τόκων. Εκεί εμφανίζεται μείωση πράγματι μείωση από 10,9 δις σε 8,9 δις, μειωμένες κατά 2 δις ευρώ.
Γενικώς παρουσιάζεται μείωση δαπανών κατά 6,4 δις στο σύνολο του νέου προϋπολογισμού.
Υπάρχουν περικοπές δαπανών και σε άλλα υπουργεία μικρότερης κλίμακας ενώ στο υπουργείο δικαιοσύνης δεν εμφανίζονται κάποιες μειώσεις.

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ

Ακόμη μια χρονιά αρχίζει με τα ίδια δεδομένα των προηγούμενων στην εκπαιδευτική κοινότητα, κυρίως στους Παιδικούς Σταθμούς.
Καμιά νέα πολιτική και ουσιαστική πρωτοβουλία από την πλευρά της διοίκησης δεν υπάρχει για την κάλυψη περισσότερων παιδιών στους Παιδικούς Σταθμούς.
Από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ η δημοτική αρχή θα εισπράξει πάνω από 330.000 ευρώ για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Θα εισπράξει, επίσης, περί τις 160.000 ευρώ πάλι από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την λειτουργία του ΄΄Κρίκου΄΄.
Παρ΄όλο που η επιχορήγηση είναι σημαντική, η δημοτική αρχή δεν κατάφερε να αναπτύξει πρωτοβουλίες να καλύψει τις ανάγκες 80 περίπου παιδιών, που μένουν έξω από τους Παιδικούς Σταθμούς, αναμένοντας σε λίστες αναμονής.
Και για την φετινή χρονιά, η δημοτική αρχή, διατήρησε την ίδια διαδικασία αποδοχής και ικανοποίησης αιτήσεων παιδιών χωρίς να λάβει υπ΄όψη της τα χειρότερα δεδομένα από οικονομικής άποψης που αντιμετωπίζουν οι δημότες, την ώρα που άλλοι δήμοι φροντίζουν να καλύψουν όλες τις ανάγκες των δημοτών αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες.
Η δημοτική μας παράταξη έχει καταθέσει από το 2011 γραπτώς προτάσεις αντιμετώπισης των σημερινών προβλημάτων των δημοτών. Ζητήσαμε την λειτουργία νέου παιδικού σταθμού, έστω και σε ενοικιαζόμενο χώρο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Είχαμε με επιτυχία προβλέψει, δυστυχώς, την οικονομική δυσχέρεια των δημοτών και των οικογενειών τους και στο πλαίσιο αυτό προτείναμε τις αναγκαίες πρωτοβουλίες με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών.
Δυστυχώς η δημοτική αρχή σε κανένα επίπεδο δεν αποδέχθηκε τις παρατηρήσεις μας, που δεν είναι κάτι άλλο από τα αιτήματα των δημοτών. Ούτε αποδέχθηκε την αλλαγή των δεδομένων στα κριτήρια αποδοχής και ικανοποίησης των αιτήσεων για τους Παιδικούς Σταθμούς.
Παρουσιάσαμε ολοκληρωμένη μελέτη για την λειτουργία τους με αντικειμενικά και κοινωνικά κριτήρια, που δυστυχώς δεν έγινε δεκτή από καμιά πλευρά του δημοτικού συμβουλίου προτιμώντας να παραμείνουν στις ξεπερασμένες αντιλήψεις του παρελθόντος, ασκώντας πολιτικές ανούσιες και αόριστες. 
Η μελέτη αυτή παραμένει με διαχρονική αξία έτοιμη να εφαρμοστεί σε κάθε χρονική στιγμή δίνοντας προοπτική σχετικά με τις κοινωνικές ανάγκες των δημοτών.
Τα χρήματα που θα εισπράξει ο δήμος από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ είναι πάρα πολλά που θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες περισσότερων δημοτών ή ακόμη να μειωθούν τα τροφεία απαλλάσσοντας τους δημότες από οικονομική επιβάρυνση σ΄αυτή την άκρως αρνητική συγκυρία.
Δεν ασκήσαμε κρητική στο σχέδιο της δημοτικής αρχής αλλά προτιμήσαμε να καταθέσουμε την θέση μας απόλυτα τεκμηριωμένη και δίκαιη και πάντα προσαρμοσμένη στις σημερινές ανάγκες. 
Στο πρόγραμμα ΄΄Κρίκος΄΄, η χρηματοδότηση είναι εξαιρετικά σημαντική και σε βαθμό να μπορούν να αναπτυχθούν σπουδαίες δράσεις προς όφελος του προγράμματος. Έτσι, περίπου, ήταν και την περσινή χρονιά και παρ΄όλο που καταθέσαμε σημαντικές προτάσεις για την λειτουργία του, δυστυχώς, και πάλι συναντήσαμε άρνηση.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι από την χρηματοδότηση του προγράμματος ΕΣΠΑ υπάρχει περίσσευμα, που δεν φαίνεται παρά στην μειωμένη συμμετοχή του δήμου στις δράσεις του Οργανισμού Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης.
Θεωρούμε ότι, χωρίς να θίξουμε κανένα ή να υποβαθμίσουμε άλλες προτάσεις και σκέψεις διατυπώσαμε και καταθέσαμε σημαντικές προτάσεις, που στήριζαν σημαντικά τους δημότες. Δυστυχώς δεν ακουστήκαμε παρά δεχόμαστε πάντα επιθέσεις υποτίμησης και απαξίωσης.
Εμείς θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στον τόπο μας με θέσεις και με γνώμονα το συμφέρον του δημότη και την στήριξή του σ΄αυτό το τόσο αρνητικό οικονομικό περιβάλλον.

    ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΤΑ. του Ι. Ασλανίδη

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΤΑ
«Αρχή άνδρα δείξει» (ΒΙΑΣ)

            Οι προχειρότητες, οι σκοπιμότητες και οι άστοχες ενέργειες των κυβερνήσεών μας, δεν έχουν τέλος. Θέλουν π.χ. να περιορίσουν την γραφειοκρατία, παίρνουν μέτρα που φέρνουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, θέλουν να περιορίσουν τα οικονομικά έξοδα και την σπατάλη στο Κράτος, με τα μέτρα που παίρνουν επιτυγχάνουν επίσης το αντίθετο αποτέλεσμα.
            Το πολιτικό σύστημα και ιδιαίτερα η νοοτροπία αυτού συμπαρομαρτούντος και του λεγομένου «Πολιτικού κόστους», έχουν καταρρεύσει ανεπανόρθωτα και παράλληλα έχουν παρασύρει μια ηρωική και ιστορική χώρα στην οικονομική καταστροφή.
            Το ιδιαίτερο σήμερα είναι ο ηδονικός χαρακτήρας της κοινωνίας μας, στην καταναλωτική εθελοδουλία.
            Αποτέλεσμα, της μη δυνατότητος εισπράξεως, από τους πραγματικά υπεύθυνους της οικονομικής συμφοράς, με τις αδυναμίες που παρουσιάζουν οι κυβερνήσεις της χώρας, προβαίνουν σε βίαιες ενέργειες προς λαθεμένες κατευθύνσεις. Έτσι, ο βίαιος αυτός περιορισμός με αντιλαϊκά μέτρα της καταναλωτικής ευχέρειας προκαλεί στερητικό σύνδρομο, το οποίο με την σειρά του επιτείνει ραγδαία την εξαθλίωση των ψηφοφόρων πολιτών, με αποτέλεσμα να τρέπονται αυτοί σε επιλογές συμπεριφοράς οργής και εκδίκησης του πολιτικού μας συστήματος. Το παράδοξο και σ’ αυτήν την περίπτωση είναι, ενώ αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, δεν επιθυμούν ν’ αλλάξει, από το σαθρό αυτό κομματοπολιτικό σύστημα δυστυχώς τίποτε.
            Δυνατότητα αντίστασης στην καινούργια μορφή υποδούλωσης είναι, η αγάπη προς την πατρίδα και η παιδεία των νέων που θα στηρίζεται σε αρχές και αξίες, που καταξιώθηκαν στο πέρασμα του χρόνου.
            Ερχόμαστε λοιπόν στο φλέγον σήμερα θέμα των ΟΤΑ.
ΠΡΩΤΟΝ: Το μεγάλο λάθος ξεκίνησε εδώ και χρόνια, όταν καταξιωμένοι στο πέρασμα του χρόνου θεσμοί κατηγορήθηκαν ως αναχρονιστικοί και στο όνομα της προοδευτικότητας διέλυσαν τα πάντα.
            Υπήρχε ο Δήμαρχος αιρετός σε κάθε Δήμο, όπου συγκέντρωνε περισσότερους από έναν συγκεκριμένο αριθμό πολιτών, κάτω από αυτόν τον αριθμό συνοικισμοί ή χωριά, είχαν τους κοινοτάρχες επίσης αιρετοί. Τέλος υπήρχε ο Νομάρχης στο Δήμο και στις Κοινότητες διορισμένος από την Κυβέρνηση. Με αποτέλεσμα ο εκάστοτε Νομάρχης ήταν εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στην Επαρχία αυτή και εκπρόσωπος ταυτόχρονα στην κυβέρνηση της επαρχίας στην οποία ήταν Νομάρχης. Ήλθαν λοιπόν οι κακώς εννοούμενες προοδευτικές αντιλήψεις, επενέβησαν σ’ αυτό το καταξιωμένο σύστημα διοίκησης και έφθασαν την χώρα στον αδικαιολόγητο, ύπουλο και επικίνδυνο για την ακεραιότητα της Πατρίδος μας «Καλλικράτη», όπου χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάννα.
            Αποτέλεσμα:
        Να απομακρυνθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση, από τον απλό Δημότη που έχει την απόλυτη ανάγκη του.
        Ένας τραγέλαφος γραφειοκρατίας, αυξήσεως κόστους λειτουργίας και πάλι εις βάρος του Κρατικού Κορβανά.
        Να μη γνωρίζει ο Δημότης τις αρμοδιότητες των δύο φορέων, εν πολλοίς ούτε και οι υπάλληλοι που υπηρετούν σ’ αυτούς. Ευτυχώς! ακόμη λειτουργούν τα Κ.Ε.Π. που είναι τα μόνα κοντά στον πολίτη.
        Το δε σοβαρότερο και επικίνδυνο, δια νόμου οι μεγάλες αυτές Περιφέρειες, ενώ δεν προσφέρουν τίποτε το καλύτερο στον Πολίτη, έχουν (αν δεν κάνω λάθος) το δικαίωμα να εκβιάζουν την Κυβέρνηση της χώρας, με αποκοπή από τον κορμό της χώρας με δημοψήφισμα.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ερχόμαστε στο κυρίως θέμα μας. Είναι αλήθεια όπως συμβαίνει και σε άλλους φορείς υπάρχουν Δήμοι στην Ελληνική επικράτεια, που είναι σε άριστη οικονομική κατάσταση, διότι διοικούνται από σωστούς ηγέτες και νοικοκυραίους όπως λέει ο Ελληνικός Λαός. Υπάρχουν όμως και μειωμένης ικανότητας Δήμαρχοι και Διοικητικά Συμβούλια, τα οποία, δεν θέλω να πω ότι καταχράστηκαν το Δημόσιο χρήμα, δεν μπόρεσαν όμως να ελέγξουν τις δαπάνες των, μέσα στα όρια των εσόδων των και σήμερα καταχρεωμένοι ζητούν το οικονομικό τους έλλειμμα να καλύψει το Υπουργείο Οικονομικών από τις φορολογίες του Ελληνικού Λαού. Είναι λάθος, είναι αμαρτία ο δύσμοιρος αυτός Λαός να πληρώνει την ανικανότητα των δημοτικών Αρχόντων.
            Μπρος σ’ αυτό το πολύ σοβαρό θέμα, η Κυβέρνηση με πρόθεση οπωσδήποτε, εξαλείψεως του φαινομένου αυτού, δημιουργεί το «Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ», το οποίο αποτελείται:
        Πρόεδρος: ένας σύμβουλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μέλη:
·       Ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών.
·       Ο αρμόδιος Διευθυντής από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών υπηρεσιών του ΥΠΕΣ.
·       Ένας εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΑΚΕ) όταν πρόκειται για Δήμους ή ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, όταν πρόκειται για περιφέρειες.
·       Ένας εμπειρογνώμονας εγνωσμένου κύρους.
·       Ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών, και
·       Ο Γενικός Διευθυντής Θησαυροφυλακίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
        Το ως άνω παρατηρητήριο θα έχει ως αποστολή:
·       Να παρακολουθεί σε μηνιαία βάση την πορεία των οικονομικών στοιχείων και την επιχειρησιακή δράση των ΟΤΑ. Δηλαδή, θα παρακολουθεί τους μηνιαίους και τριμηνιαίους στόχους και τις προθεσμίες που έχουν τεθεί για την απόδοση λογαριασμών και αποπεράτωση έργων. Θα παρακολουθεί γενικά την όλη δραστηριότητα των ΟΤΑ και όπου θα χρειάζεται θα επεμβαίνει κ.λπ.
Το σκεπτικό της Κυβερνήσεως είναι σωστό, διότι δεν μπορεί να επιτευχθεί τίποτε χωρίς έλεγχο, και χωρίς ποινές, αλλά συμπληρώνω και χωρίς όμως πρωτοβουλίες των ικανών επίσης δεν επιτυγχάνεται πρόοδος και αποτέλεσμα.
Προσωπικά έχω την γνώμη ότι, το σκεπτικό για κάποια μέτρα σωστό, αλλά αυτός ο τρόπος επιλύσεως του προβλήματος άστοχος, ανεφάρμοστος και αντί να λύσει το πρόβλημα, δημιουργεί και άλλα προβλήματα, δια τους παρακάτω λόγους:
        Το Συμβούλιο αυτό όντως αποτελείται από εξέχουσες προσωπικότητες, αλλά, αυτοί δεν είναι απαραίτητοι και αναγκαίοι στο χώρο όπου σήμερα προσφέρουν υπηρεσίες;
        Πώς θα μπορούν να συντονισθούν οι άνθρωποι αυτοί, επί συνεχούς βάσεως, για να επιτελέσουν το πολύ δύσκολο έργο που καλούνται να επιλύσουν;
        Μπορείτε να φανταστείτε τι γραμματειακή υποστήριξη χρειάζεται και τι επικοινωνιακά μέσα χρειάζεται για να ελέγχει τους Δήμους και τις Περιφέρειες επί καθημερινής βάσεως;
        Δηλαδή οι καλοί, οι νοικοκυραίοι και οι άξιοι Δήμαρχοι στο ίδιο καζάνι, με τους άχρηστους, ανίκανους για διοίκηση και διασπαθιστές του Δημοσίου χρήματος. Όχι είναι άδικο.
        Ενώ βασική, αναγκαία και επιτακτική ανάγκη είναι η μείωση του Κράτους σε προσωπικό και έξοδα, εμείς κολλημένοι στην παλαιοκομματική νοοτροπία, κινούμεθα προς αντίθετη κατεύθυνση. Έτσι δικαιολογείται γιατί εδώ και δύο χρόνια τα κόμματα έχουν κατορθώσει να εμφανίζουν την ζωτική ανάγκη κατάλυσης του πελατειακού κράτους, σαν εκβιαστική αξίωση και απάνθρωπη αναλγησία της τρόικας των δανειστών μας.
Το βασικό αίτημα του κοινωνικού δικαίου και θεσμικά λειτουργικού μας Κράτους είναι, η μείωση των εξόδων λειτουργίας και η απλοποίηση λειτουργίας του Κράτους και προπαντός η μείωση της γραφειοκρατίας στις Δημόσιες Υπηρεσίες:
Προτάσεις:
        Κατάργηση του επικίνδυνου, πολυδάπανου και άνευ ουσιαστικού έργου «Καλλικράτη» και επάνοδο στο απλό, λειτουργικό και οικονομικό και από απόψεως προσωπικού και λειτουργικών εξόδων, παλαιό σύστημα των Νομαρχιών. Για να φυλάμε και τα ρούχα μας από τυχόν απάτριδες.
        Εις ότι αφορά την οικονομική λειτουργία των Δήμων, οι παροχές που δίδονται από το Κράτος με αίτημα των Δήμων, θα διατίθενται αποκλειστικά για το συγκεκριμένο έργο που ζητήθηκαν ή δόθηκαν. Οι δαπάνες θα εκτελούνται με συγκεκριμένες διαδικασίες (έκθεση απαιτούμενης Δαπάνης, Διαγωνισμοί έκθεση γενομένης Δαπάνης κ.λπ.) και οι οποίες θα ελέγχονται οπωσδήποτε από την Εφορία.
        Ο Δήμος θα διατηρεί την πλήρη οικονομική αυτοτέλεια εις ότι αφορά τα δικά του έσοδα, μιας και είναι απ’ ότι λένε συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτή, αλλά με το πέρας της θητείας του Δημάρχου και του Διοικητικού του Συμβουλίου, ουδεμία οικονομική εκκρεμότης θα παραδίδεται στον επόμενο Δήμαρχο. Κατά την παράδοση-παραλαβή των Δήμων, οι νέοι Δήμαρχοι θα παραλαμβάνουν λευκό οικονομικό Μητρώο. Τυχόν ελλείμματα ή οικονομικές εκκρεμότητες θα χρεώνονται κατ’ ευθείαν στην προσωπική περιουσία του Δημάρχου κατά 50% και κατά 50% στις προσωπικές περιουσίες του Διοικητικού Συμβουλίου. Μόνον έτσι θα επέλθει τάξη και νοικοκυριό στα οικονομικά των Δήμων, για να μη πληρώνουν πλέον οι φορολογούμενοι από τον πενιχρό κορβανά τους, τα λάθη, τις παραλήψεις και την αδιαφορία των Δήμων.
Τέλος, έτσι θα εκτιμάται και το πραγματικό έργο των Δήμων, ως και οι νοικοκυραίοι, άξιοι και ικανοί Δήμαρχοι. Όχι όλοι στο ίδιο καζάνι.

Ιωάννης Μ. Ασλανίδης

Αντγος ε.α.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...