Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Μπορεί να έχει ισχυρές απόψεις το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε πολλά ζητήματα αλλά στο θέμα των τραπεζών είτε κάνει λάθος εκτιμήσεις είτε σκοπίμως ισχυρίζεται ορισμένα θέματα του τραπεζικού γίγνεσθαι. 
Δεν θα ισχυριστούμε ότι είναι ασαφής οι θέσεις του αλλά παρακολουθώντας τις δηλώσεις του κ. Τσίπρα διαπιστώνουμε ανακρίβειες που μπορεί να εντάσσονται στην πρόκληση εντυπώσεων σε προεκλογική περίοδο.

Κατ΄αρχής ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι το Ελληνικό δημόσιο επένδυσε άρα παρείχε 205 δις ευρώ στον τραπεζικό τομέα. Αυτό αν μη τι άλλο αποτελεί ανακρίβεια.
Η πραγματικότητα είναι η εξής: Το ΤΧΣ ως φορέας δημοσίου και υπεύθυνο για την διαχείριση των τραπεζικών κεφαλαίων άρα της επάρκειάς του, επένδυσε 39,5 δις ευρώ εκ των οποίων 26,5 σε πραγματικά κεφάλαια, 13 δις σε Funding gap και 4,4 δις απ΄ευθείας το Ελληνικό δημόσιο με την έκδοση των προνομιούχων μετοχών το 2009 (αν ενθυμούμαι καλά).
Επειδή οι όροι είναι άγνωστοι αναφέρουμε τι είναι το funding gap.  
Όταν κάποιες τράπεζες χωρίστηκαν σε good και bad προέκυψε διαφορά ανάμεσα στο ενεργητικό και το παθητικό τους. Το ενεργητικό περιλαμβάνει τα δάνεια και τις επενδύσεις της κάθε τράπεζας ενώ το παθητικό περιλαμβάνει τις καταθέσεις και τα κεφάλαιά τους. Το ΤΧΣ κάλυψε την διαφορά αυτή των χωρισμένων τραπεζών με 13 δις. Το κεφάλαιο αυτό βρίσκεται στο ενεργητικό των τραπεζών και αποτελεί υπαρκτή ρευστότητα και δεν κινδυνεύει να χαθεί. Μπορεί όμως αυτό το κεφάλαιο να ανακτηθεί από το Ελληνικό δημόσιο; Αυτό είναι ένα ερώτημα. Πώς θα μπορούσε να ανακτηθεί. Με την δημιουργία κερδών των τραπεζών άρα αύξηση των ιδίων κεφαλαίων τους άρα παραγωγή χρήματος - κέρδους. Στην συγκεκριμένη συγκυρία φαίνεται αυτή η περίοδος να μην ευνοεί κάτι τέτοιο. 
Όμως η άποψη του ΣΥΡΙΖΑ να επανέλθουν τα χρήματα αυτά στο Ελληνικό δημόσιο είναι αληθής και ρεαλιστική. Θα έλθει κάποια στιγμή αν και εφόσον η αγορά επανέλθει σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας. Αν, όμως, το τραπεζικό σύστημα εθνικοποιηθεί θα επανέλθει το κεφάλαιο αυτό; Μάλλον όχι και ίσως ποτέ!!!
Ένας άλλος όρος, επίσης, που ίσως δεν έχει κατανοηθεί και αποτελεί σημαντικό παράγοντα στις εξελίξεις και πολιτικά και οικονομικά είναι ΄΄τα κόκκινα δάνεια΄΄. Ο όρος αναφέρεται σε δάνεια τα οποία έχουν ξεπεράσει τον κρίσιμο χρόνο των 90 ημερών που δεν έχουν εξυπηρετηθεί και εκτιμάται ότι δεν θα εξυπηρετηθούν ποτέ, τουλάχιστον με τις σημερινές συνθήκες της αγοράς.
Όμως τα δάνεια δεν είναι όλα ΄΄κόκκινα΄΄. Πολλά των δανείων εξυπηρετούνται έστω και με καθυστερήσεις. 
Αυτός ο παράγοντας είναι μήλον της έριδος μεταξύ των τραπεζών και της τρόϊκας. .
Στον παράγοντα αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά δεν απαντά αν και κατά πόσο θα τα διεκδικήσει και από που.  όταν επέλθει εθνικοποίηση του τραπεζικού συστήματος.
Τα 39,5 δις έχουν εγγραφεί στο δημόσιο χρέος και ζητείται να βρεθεί τρόπος να ανακτηθούν. Υπ΄αυτές τις συνθήκες φαίνεται να είναι αδύνατο. Πάντως με την εθνικοποίηση είναι βέβαιο ότι αυτά όλα χάνονται. Σε άλλη περίπτωση αν και εφόσον η αγορά ΄΄ισορροπήσει΄΄ κάτω από την λήψη μέτρων όχι είσπραξης αλλά ανάκτησης και αύξησης του ΑΕΠ είναι δυνατόν να επανέλθουν στο δημόσιο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επομένως επιλέγει τον δρόμο της οριστικής απώλειας των χρημάτων αυτών.
Αν και εφόσον, λοιπόν, η αγορά ΄΄ισορροπήσει΄΄ είναι βέβαιο ότι κατ΄αρχήν το funding gap και οι προνομιούχες μετοχές επανέρχονται άμεσα.
Δεύτερον. Αν οι τράπεζες προχωρήσουν σε νέες αυξήσεις κεφαλαίων με την συμμετοχή ΄΄εισαγόμενου΄΄ χρήματος αφού στην χώρα δεν υπάρχουν ή δεν επιθυμεί να επενδυθεί στον τομέα είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί η κεφαλαιακή τους επάρκεια με αύξηση της δυνατότητάς των να μετακυλήσουν το χρήμα στην αγορά ώστε να δοθεί στην πραγματική οικονομία και άρα θα επιστρέψει με κέρδη.
Το ζήτημα όμως είναι πως θα επιτευχθεί μια αύξηση κεφαλαίου σε σημερινή τράπεζα όταν ήδη είναι κρατικοποιημένες; Ποιος θα αποφασίσει να συμμετάσχει όταν το ίδιο το κράτος φέρεται ως αναξιόπιστο;
Η περίπτωση της κυοφορούμενης αύξησης κεφαλαίου της Eurobank στην οποία αναφέρθηκε και ο κ. Τσίπρας θα είναι η μεγάλη δοκιμασία του τραπεζικού συστήματος αν βέβαια αποφασιστεί επιτέλους. Είναι συνδεδεμένη με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των stress tests των τραπεζών, τα οποία γνωρίζουν τα κόμματα, δεν γνωρίζει η αγορά κι επομένως οι εν δυνάμει επενδυτές.
Ποιος θα επενδύσει όταν γνωρίζει ότι το πολιτικό σύστημα είναι σε πλήρη ρευστότητα. Κλονίζεται η κυβέρνηση, εκλογές έρχονται ίσως και εθνικές. Κλίμα κάθε άλλο παρά ήρεμο που απαιτεί η αγορά των υπό επένδυση κεφαλαίων.
Με χίλια βάσανα η διοίκηση της Eurobank ισχυρίζεται ότι έχει εξασφαλίσει την επιτυχία της αύξησης κατά 2,2 δις περίπου. 
Όμως το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα δεν είναι μόνο, δεν είναι ανεξέλεγκτο, δεν κινείται από τις δικές του στρατηγικές κατευθύνσεις. Είναι ελεγχόμενο από τον Ευρωπαϊκό μηχανισμό ESM, εργαλείο της ΕΚΤ.
Και ποιος είναι αυτός ο μηχανισμός και ποιος ο ρόλος του;
Απ΄αυτόν τον μηχανισμό το ελληνικό τραπεζικό σύστημα αντλούσε ρευστότητα με την εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου. Αυτές οι εγγυήσεις δόθηκαν στις τράπεζες και δεν αποτελεί πραγματική ρευστότητα όπως υπολογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ που συμπεριλαμβάνει στα 205 δις και τις εγγυήσεις. Αυτές δεν υπερβαίνουν τα 90 δις αθροιστικά και το λέμε αυτό γιατί πολλές απ αυτές έχουν ανανεωθεί μετά τις λήξεις τους.
Δείτε τώρα πως μπορεί να ενεργοποιηθεί το bail in αν τελικά εθνικοποιηθεί το τραπεζικό σύστημα. 
Η Eurobank μετά την αναθεώρηση της έκθεσης της Blackrock, τα κεφάλαια που θα απαιτηθούν για να υπάρξει η ανάλογη επάρκεια, απαιτούμενη από τους κανόνες του ESM και της ΕΚΤ είναι περίπου 9,4 δις, που προέκυψαν από πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου 5,8 δις, 2, 2 δις η νέα αύξηση κεφαλαίου, 550 εκατομ στο ΤΤ που απορρόφησε και 550 εκατομ. από την Proton. Αυτά τα κεφάλαια πως θα  εξασφαλιστούν; Η κατεύθυνση θα στραφεί προς τους μετόχους ή τους....καταθέτες (σύμφωνα και με τις τελευταίες αποφάσεις της ΕΕ). Τ σημαίνει αυτό; Πανικός στην αγορά των καταθέσεων. Το συλλαμβάνουμε; Νέες εκροές ΄΄παρκαρισμένων΄΄ κεφαλαίων ως καταθέσεις από τις τράπεζες.

Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει και ένα δίκιο σε κάποιο σημείο της θεώρησής του. Ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να ανακεφαλαιοποιείται το τραπεζικό σύστημα με την συμμετοχή του Ελληνικού λαού και που έχει ενσωματωθεί στο δημόσιο χρέος και από την άλλη να χρηματοδοτούνται χρεοκοπημένες επιχειρήσεις του εκδοτικού χώρου. Ναι ασφαλώς υπάρχει δίκιο. σ΄αυτό. Όμως οι τράπεζες που έχουν ήδη χρηματοδοτήσει τις ίδιες αυτές επιχειρήσεις στο παρελθόν, τα χρήματά τους δεν θα τα πάρουν ποτέ πίσω γιατί αυτόματα όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα κηρύξουν πτώχευση. Προτιμούν, λοιπόν, σ΄αυτή τη φάση να στηρίξουν με την χρηματοδότηση και με την ελπίδα να ορθοποδήσουν κάποια στιγμή.

Ένα τελευταίο. Πρέπει να διακρίνουμε το εξής. Για τα εξυπηρετούμενα δάνεια αλλά προβληματικά δεν ευθύνεται το τραπεζικό σύστημα. Ευθύνεται το κράτος, που δημιούργησε το πρόβλημα με το PSI. με τα ΄΄σκουπίδια΄΄ ομόλογα, τα οποία απαξιώθηκαν και φορτώθηκαν στην ΕΚΤ. Δεν συζητούμε για τα ΄΄κόκκινα΄΄ αλλά αυτά που συμπεριλαμβάνονται στον όρο NPLs.
Τελικά ανα αναγνωρίσουμε ότι το τραπεζικό σύστημα δεν χρεοκόπησε την χώρα, όπως ισχυρίζονται κάποιοι. Το κράτος χρεοκόπησε το τραπεζικό σύστημα χωρίς να σημαίνει ότι είναι άγγελοι προστάτες οι τράπεζες, στις οποίες μπορεί κανείς να φορτώσει πλήθος λαθών και κινήσεων ανεπίτρεπτων απέναντι στον λαό.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι, όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε άλλο άρθρο μας πριν λίγες ημέρες, ο τραπεζικός χώρος θα βρίσκεται υψηλά στην αντζέντα του πολιτικού προεκλογικού λόγου των κομμάτων - μονομάχων στην αρένα της διεκδίκησης της εξουσίας. Οφείλουμε, όμως, εμείς, που είμαστε θεατές αυτής της διαμάχης να είμαστε ενημερωμένοι ώστε να διακρίνουμε ποιος λέγει την αλήθεια και ποιος προσπαθεί να παραπλανήσει. Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός της γραφής αυτού του άρθρου και που δεν γνωρίζουμε αν το πετύχαμε ή όχι.

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

ΜΕΤΑ ΤΙΣ 25 ΜΑΪΟΥ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Με εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε τις διευθύνσεις Βθμιας εκπαίδευσης ότι το πρόγραμμα των πανελληνίων εξετάσεων θα αρχίσει μετά τις 25 Μαϊου εξ αιτίας των διπλών εκλογών, Ευρωεκλογές και τοπικής αυτοδιοίκησης.
Παράλληλα το υπουργείο υπενθυμίζει την απόφαση όπου οι επιλογές των σχολών Αστυνομίας δεν θα υπάρχουν στο φετινό μηχανογραφικό. Είναι πιθανό, όμως, η τρόϊκα να δεχθεί να υπάρχει η επιλογή αλλά οι επιτυχόντες θα πρέπει να αναμένουν δύο χρόνια μέχρι να εισαχθούν στην σχολή και να αρχίσουν τα μαθήματα.
Επίσης, επειδή το σύστημα των εξετάσεων αλλάζει με τους μαθητές που βρίσκονται σήμερα στην Α΄Λυκείου, δικαίωμα να συμμετέχουν με το 10% θα έχουν οι φετινοί τελειόφοιτοι μόνο μια φορά αυτή του 2015. Από εκεί το σύστημα αλλάζει και θα υποχρεωθούν να συμμετέχουν κανονικά όπως και οι τελειόφοιτοι του 2016.

ΤΡΕΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΟΜΙΛΙΕΣ

Θα προσπαθήσουμε να δημοσιεύουμε τις πιο σημαντικές ομιλίες - εκδηλώσεις που θα γίνονται στην Αθήνα ή ακόμη και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, που εκτιμούμε ότι έχουν μεγάλη αξία να παρακολουθήσει κανείς. 
Παρακολουθούμε κάθε ημέρα πολλές επιστημονικές ιστοσελίδες που έχουν ενδιαφέρον και αποφασίσαμε να μοιραστούμε αυτές τις δράσεις με όποιους θα ήθελαν να έχουν ενημέρωση και πιθανόν θα ήθελαν να παρακολουθήσουν. Σε πολλές απ αυτές και στις δυνατότητες που μας δίνει ο ελεύθερος χρόνος μας, βρισκόμαστε εκεί.
Σήμερα σας ενημερώνουμε για τρείς πολύ σημαντικές (για μας πάντα και ίσως για άλλους) εκδηλώσεις. Παραθέτουμε τις επίσημες ανακοινώσεις αυτές που μας απέστειλαν ή αυτές που βρήκαμε ψάχνοντας. Δυστυχώς οι δυο γίνονται την ίδια ημέρα. Εμείς θα βρεθούμε μάλλον σ΄αυτή του Δήμου Μοσχάτου.
Επίσης  6-9 Μαρτίου θα γίνει το Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Τόπος διενέργειας το Ναύπλιο. Να τονίσουμε ότι η Ένωση οργανώνει τα συνέδριά της κάθε φορά σε διαφορετική πόλη της Ελλάδας ώστε να δοθεί η ευκαιρία να μάθουν όλοι οι Έλληνες τις δράσεις των Ελλήνων Φυσικών. Θα βρεθούμε, επίσης, στο συνέδριο στο Ναύπλιο, όπου εκτιμούμε ότι θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Άλλωστε μπορεί να εξαχθεί το συμπέρασμα και από το κύριο θέμα του συνεδρίου.
Για περισσότερες πληροφορίες αν κάποιος επιθυμεί είμαστε στη διάθεσή του.

  15ο Πανελλήνιο Συνέδριο  της  Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Nαύπλιο,6-9 Μαρτίου 2014 
Σύγχρονη Φυσική και Κοινωνία
Επιτεύγματα – Τεχνολογία – Έρευνα
Mε τη συνδιοργάνωση  της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δήμου Ναυπλιέων και της Διεύθυνσης  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδoς  και σε συνεργασία με το τμήμα Φυσικής του  ΕΚΠΑ, το τμήμα Φυσικής  του Πανεπιστημίου Πατρών και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Χώρος Διεξαγωγής: Παλιό Βουλευτικό(Πρώτη Βουλή)
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  
 ΔΕΥΤΕΡΗ   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Τα Πανελλήνια Συνέδρια της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) είναι θεσμοθετημένα από την πολιτεία και διεξάγονται ανά διετία με τη συνδρομή  του Υπουργείου  Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Την προσεχή Άνοιξη 6-9 Μαρτίου οργανώνεται το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής στο Ναύπλιο, με αντικείμενο: «Σύγχρονη Φυσική και Κοινωνία:. Επιτεύγματα – Τεχνολογία – Έρευνα», σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελ/σου και τη Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης Αργολίδος. Το συνέδριο φιλοδοξεί να προσεγγίσει τις νεότερες τάσεις και τεχνολογίες που αναδύονται στη Σύγχρονη Φυσική μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα,  επιστημονικές εισηγήσεις, συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας, προφορικές ή αναρτημένες ανακοινώσεις, εργαστηριακά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (WORKSHOPS) καθώς επίσης και ειδικές συνεδρίες (Ελληνογερμανική Αγωγή, ΠΑΝΕΚΦΕ, Ερευνητικές Εργασίες Projects) Ο διεπιστημονικός και πολυθεματικός χαρακτήρας του συνεδρίου πλαισιώνεται από τη συμμετοχή διακεκριμένων, στα πεδία δράσης τους, επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό και  σκοπό έχει να συμβάλει τόσο στη γόνιμη ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των επιστημόνων αλλά και στην αναβάθμιση της ενημέρωσης σε επίπεδα σύγχρονης, πρωτότυπης γνώσης.  
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
1. Βασικά θέματα Φυσικής
2.Φυσική του Διαστήματος
3. Εφαρμοσμένη Φυσική
4.Φυσική στην εκπαίδευση
5.Φυσική Φιλοσοφία και Τέχνη
6.Οικονομική Φυσική  
ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Αναστασόπουλος Βασίλειος, Καθηγητής Τμ. Φυσικής Πάτρας
Αυγολούπης Σταύρος, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΑΠΘ
Βάρβογλης Χάρης, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΑΠΘ
Βαρώτσος Παναγιώτης, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Γαζής Ευάγγελος, Καθηγητής Σχολής ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ
Δανέζης Μάνος, Επ. Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Δημοβασίλη Ευαγγελία, Ερευνήτρια στο CERN
Δρυς Εμμανουήλ, Ομ. Καθηγητής Ε.Μ.Π.
Ζερεφός Χρήστος, Ομ. Καθηγητής Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ, Ακαδημαϊκός
Κατσανέβας Σταύρος, Καθηγητής Φυσικής Πανεπιστημίου PARIS VII
Κορατζίνος Μιχάλης, Ερευνητής στον τομέα Σωματιδιακής Φυσικής, CERN
Κροντηράς Χριστόφορος, Καθηγητής Τμ. Φυσικής Πάτρας
Λιγομενίδης Πάνος, Καθηγητής, Ακαδημαϊκός
Λόντος Χαράλαμπος, Καθηγητής Τμ.Φυσικής ΕΚΠΑ
Mακροπούλου Μυρσίνη, Αν. Καθηγήτρια Σχολής ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ
Μουσάς Ξενοφων, Καθηγητής Τμ.Φυσικής ΕΚΠΑ
Νιάρχος Παναγιώτης, Καθηγητής Τμ.Φυσικής ΕΚΠΑ
Παπαδόπουλος Περικλής, Αστροφυσικός, ΝΑΣΑ
Πράντζος Νικόλαος, Καθηγητής Πανεπιστημίου PARIS VII, Διευθυντής στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Γαλλίας CNRS
Σεραφετινίδης Αλέξανδρος, Καθηγητής ΕΜΠ
Σιμόπουλος Διονύσης, Διευθυντής Ευγενιδείου Πλανηταρίου
Σπυρίδης Χαράλαμπος, Καθηγητής Τμήματος Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ
Σταυρόπουλος Γεώργιος, Επιστημονικός και Διοικητικός Υπεύθυνος των εγκαταστάσεων του ΙΠΣΦ στην Πύλο
Σκορδούλης Κώσταντίνος,Παιδαγωγικό Τμήμα  ΕΚΠΑ
Τόμπρας Γεώργιος, Πρόεδρος Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ, Καθηγητής
Τσιτομενέας Στέφανος, Β ΄Αντιπρ. Ε.Ε.Φ. Oμ. Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά
Τσεσμελής Εμμανουήλ, Ερευνητής στο ερευνητικό κέντρο CERN
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρόεδρος: Ζερεφός Χρήστος, Ομ. Καθηγητής Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ
Αθανασάκης Μ. Αρτέμης, Μ.Sc,M.Rd,M.Ed, Kαθηγητής Περιβαλλοντικών Επιστημών
Ασημακόπουλος Δημοσθένης, Καθηγητής Τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ, π. Πρύτανης ΕΚΠΑ
Βαβουγυιός Διονύσιος, Αν. Καθηγητής Παν/μίου Θεσσαλίας
Δανέζης  Εμμανουήλ, Επικ. Καθηγητής Τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ
Θεοδοσίου Ευστράτιος , Αν. Καθηγητής Τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ
Καλκάνης Γεώργιος, Παιδαγωγικό Τμήμα, Καθηγητής ΕΚΠΑ
Κώτσης Κωνσταντίνος, Αναπλ. Καθηγητής Παν/μίου Ιωαννίνων
Μουσάς Ξενοφών, Καθηγητής Τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ
Μακρόπουλος Κωνσταντίνος, Καθηγητής ΕΚΠΑ, Δ/της Ινστιτούτου Σεισμολογίας ΕΑΕ
Παπαδόπουλος Γεώργιος, Ομ. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Τσιτομενέας Στέφανος, Β΄Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Φ, Ομ. Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρόεδρος: Φιλντίσης Παναγιώτης, Α΄ Αντιπρόεδρος της ΕΕΦ, Διευθυντής Σχολικής Μονάδας
Γιαννούλη Θέκλα, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Ζαχαρόπουλος Ζαχαρίας,Β/θμιας Εκπαίδευσης
Eλμαλής Ελευθέριος,Φυσικός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
Κασίδης Αθανάσιος, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Κολέτσιος Γεώργιος, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Κιουρή Χαρίκλεια, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Κλειδέρη Παρασκευή, Φυσικός M.Sc., Μέλος Δ.Σ. ΕΕΦ
Μαλάκος Σταμάτης, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Μανουσάκη Κλεοπάτρα, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Σαμπράκος Εμμ., Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Τσεφαλάς Κων/νος, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης, Γεν. Γραμματέας ΕΕΦ
Χριστακόπουλος Ιωάννης, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης
Xατζηκυριάκου Νίκη,Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Χονδρογιάννη Μαίρη, Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης, Ειδ. Γραμματέας ΕΕΦ 
Xατζηιωακειμίδης Ανέστης,Φυσικός Β/θμιας Εκπαίδευσης 
TOΠΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Βεργοπούλου  Σοφία Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Διδασκάλου  Καίτη  Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Καλαϊτζής Βαγγέλης Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Μανουσάκη Κλεοπάτρα Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Σπυροπούλου Γιάννα Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Τραχίλης  Χρήστος Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
Τσακάλης Σταύρος Φυσικός Β/θμίας Εκπαίδευσης
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ   ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ   30/10/2013
ΟΔΗΓΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ
1. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να πάρουν μέρος με προφορική ανακοίνωση-εισήγηση στο Συνέδριο πρέπει να αποστείλουν τα βασικά στοιχεία της ανακοίνωσης τους (Τίτλος, Περίληψη, Θεματική Ενότητα), με το ονοματεπώνυμο καιτην ιδιότητά τους (π.χ. καθηγητής Β/θμιας Εκπ/σης), το αργότερο μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2013 , με e-mail στην Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στη διεύθυνση: eef@otenet.gr, υπόψη κας Γεώργα Αναστασίας. Η περίληψη της ανακοίνωσης να είναι σε ηλεκτρονική μορφή (αρχείο .doc ή .pdf) και να μην ξεπερνά τις 1-2 σελίδες. Να είναι γραμμένη σύμφωνα με το πρότυπο-περίληψης που επισυνάπτεται και να αποσταλεί το αργότερο μέχρι τις 20 Νοεμβρίου 2013.
2. Το συνολικό κείμενο της ανακοίνωσης-εισήγησης, θα πρέπει επίσης να αποσταλεί όπως περιγράφεται παραπάνω για την περίληψη, το αργότερο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2013.
3. Για την περίληψη και το συνολικό κείμενο της εργασίας, να χρησιμοποιηθεί γραμματοσειρά Times New Roman μεγέθους 12pt. (στιγμές), διάστημα παραγράφου πριν και μετά 6pt. (στιγμές) και διάστιχο 1,5 γραμμή.



ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ       ΔΗΜΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ
HΜΕΡΙΔΑ
 ΣΥΓΧΡΟΝΗ  ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΤΩΝ  ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ  27 Iανουαρίου  2014  , ΩΡΑ 18.30 -21.00
Πολιτιστικό Κέντρο “Θεόδωρος Αγγελόπουλος” στο Μοσχάτο
 Κωνσταντινουπόλεως, Σολωμού και Ομήρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
18.30 -18.45    Χαιρετισμοί
                         Δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου, Ευθυμίου Ανδρέας
                         Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Φ ,Φιλντίσης Παναγιώτης

ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ:  Φιλντίσης Παναγιώτης, Ελμαλής Λευτέρης
ΟΜΙΛΙΕΣ
18.45 - 19.30   Θεοδοσίου Ευστράτιος, Αν. Καθηγητής Αστροφυσικής Παν/μίου Αθηνών
Θέμα: «Τα άστρα και οι μύθοι τους »
19.30-20.00 Γραμματικάκης Ιωάννης, Αν. Καθηγητής Φυσικής Στερεάς Κατάστασης Παν/μίου Αθηνών
 Θέμα: «Φαντασιακή δόμηση της Φυσικής»
20.00-20. Moυσάς Ξενοφών, Καθηγητής, Διευθυντής Εργαστηρίου Αστροφυσικής Παν/μίου Αθηνών
Θέμα: «15 χρόνια του  ηλιακού ραδιοφασματογράφου Άρτεμις»

20.30-21.00   Ερωτήσεις

21.00  Λήξη Εκδήλωσης

Είσοδος ελεύθερη
  
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αλμπάνης Ευάγγελος, Αθανασόπουλος Παναγιώτης, Γεώργα  Αναστασία, Zωγοπούλου Δήμητρα, Ελμαλής Λευτέρης, Φιλντίσης Παναγιώτης

ΕΞΟΔΟΣ ΣΕ 11400 ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΤΟ 2014

500 επίορκοι, 1000 εργαζόμενοι για ιατρικούς λόγους, 1500 εργαζόμενοι από καταργήσεις και συγχωνεύσεις ΝΠΙΔ, ΔΕΚΟ και επιχειρήσεων των Δήμων, 2400 γιατροί του ΕΟΠΥΥ που δεν θα δεχθούν να παραμείνουν στον οργανισμό με μόνιμη σχέση εργασίας θα είναι η αποτίμηση της μείωσης του δημόσιου τομέα στο πλαίσιο του μνημονιακού δεσμευτικού πλάνου.
Ίσως να μην ολοκληρωθεί η μείωση του δημόσιου τομέα, μπορεί να προκύψει και άλλος γύρος απολύσεων.
Μεγάλος χαμένος, ασφαλώς, είναι η τοπική αυτοδιοίκηση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄

Μεταφέρουμε το δελτίο τύπου από την ιστοσελίδα του δημοτικής παράταξης όπως ακριβώς είναι


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2014

Την 15 Ιανουαρίου 2014 συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο του Αθλητικού Οργανισμού του δήμου όπου και εκπροσωπείται και ο δικός μας συνδυασμός.
Η ημερήσια διάταξη περιείχε τα εξής θέματα:

1.      Απαλλαγή υπολόγου παγίας προκαταβολής οικ. Έτους 2013
2.     Συμβιβαστική επίλυση διαφοράς με Ψωμακέλη Χρήστο ο οποίος ζητά την καταβολή του ποσού που αντιστοιχεί στο ΤΠΥ 208/5.7.2010
3.     ψήφιση του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης οικονομικού έτους 2014
4.     Ορισμός δικηγόρου για αγωγή εργαζομένων εναντίον του νομικού προσώπου.

Στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας να ενημερώνουμε τους δημότες για τις δικές μας ενέργειες στη συμμετοχή μας στα δημόσια πράγματα έγκυρα και υπεύθυνα δημοσιεύουμε πάντα με δελτία τύπου τις θέσεις μας στις συζητήσεις στα νομικά πρόσωπα του δήμου και στο δημοτικό συμβούλιο.

Στην συνεδρίαση αυτή δύο ήταν τα θέματα στα οποία καταθέσαμε την διαφορετική θέση, στο με αριθμό 2 και 3.

Αναφορικά με το με αριθμό 2.
Δημοσιεύουμε το τμήμα της εισήγησης που αναφέρεται στο ιστορικό της υπόθεσης αυτής.

 Β. Το ΝΠΔΔ "Πολιτιστικός και Αθλητικός Οργανισμός Δήμου Βριλησσίων" προέκυψε από την συγχώνευση των ΝΠΔΔ "Πνευματικό κέντρο Βριλησσίων" και "Αθλητικός Οργανισμός Δήμου Βριλησσίων" και η συστατική του πράξη δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 582/τ.Β΄/13.04.2011. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 το νέο Νομικό Πρόσωπο αναλαμβάνει όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των προϋφισταμένων Ν. Π.
Το ΝΠΔΔ με την επωνυμία- τότε - «Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων», με την υπ’ αριθ. 41/2010 απόφαση του, αποφάσισε την μίσθωση από τον κ. Χρ. Ψωμακέλη, του εξοπλισμού που αναφέρεται στην απόφαση αυτή, για διάστημα από 31/5/2010 έως 3/7/2010, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει, σε σειρά εκδηλώσεών του κατά το χρονικό αυτό διάστημα. Στα πλαίσια της απόφασης αυτής, υπογράφηκε η από 28/5/2010 σύμβαση μεταξύ του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Βριλησσίων και του Χρ. Ψωμακέλη και ακολούθως ο κ. Ψωμακέλης, με τα υπ’ αριθ. 264/29.5.2010 και 265/29.5.2010 δελτία αποστολής του, παρέδωσε στο ΝΠΔΔ τον εκμισθωμένο εξοπλισμό που αναφέρεται στην σύμβαση και στην απόφαση του ΝΠΔΔ. Ο εξοπλισμός αυτός χρησιμοποιήθηκε στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από 31/5/2010 έως 3/7/2010.
Στα ως άνω πλαίσια, εκδόθηκε από τον Χρ. Ψωμακέλη, το υπ’ αριθ. 208/5.7.2010 τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών του, προς το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων.
Ακολούθησε η έκδοση του υπ’ αριθμόν 179/2010 χρηματικού εντάλματος του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Βριλησσίων, ποσού 33.380,01 ευρώ, ώστε να καταβληθεί το συμφωνηθέν μίσθωμα των 33.880,01 ευρώ στον Χρ. Ψωμακέλη, όμως η Ταμειακή Υπηρεσία αμφισβήτησε με το από 11/10/2010 έγγραφό της, την νομιμότητα του εντάλματος αυτού και έτσι δεν καταβλήθηκε το ως άνω ποσό στον Χ. Ψωμακέλη.
Μετά τα παραπάνω ο Χ. Ψωμακέλης, απέστειλε την από 16/9/2011 εξώδικη διαμαρτυρία του, ζητώντας να του καταβληθεί το ποσόν των 33.880,01 ευρώ και κατόπιν άσκησε την  με αριθμό δικογράφου 1024/2013, αγωγή του κατά του Ν.Π.Δ.Δ με την επωνυμία «Πολιτιστικός και Αθλητικός Οργανισμός του Δήμου Βριλησσίων», η οποία εκδικάζεται την 13/3/2014, ζητώντας να υποχρεωθεί το Ν.Π.Δ.Δ να καταβάλλει σε αυτόν το ποσόν των 33.880,01 ευρώ, νομιμότοκα από την 6/7/2010, πλέον δικαστικής δαπάνης.
Γ. Προκειμένου να ληφθεί απόφαση του Δ.Σ, για την καταβολή στον κ. Χ. Ψωμακέλη, μόνο του συμφωνηθέντος ποσού και όχι επιπλέον του ποσού αυτού, τόκων, εξόδων και δικαστικών δαπανών, πρέπει να συνταχθεί σχετική γνωμοδότηση σχετικά με το εάν το Ν.Π.Δ.Δ με την επωνυμία «Πολιτιστικός και Αθλητικός Οργανισμός του Δήμου Βριλησσίων», οφείλει να καταβάλλει στον κ. Χρ. Ψωμακέλη, το ποσόν των 33.380,01 ευρώ, για τις ως άνω παρασχεθείσες από αυτόν υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) και συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 240 παρ. 2 σε συνδυασμό με το άρθρο 234 παρ. 1, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει για θέματα του Νομικού Προσώπου με αναλογική εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν το Δημοτικό Συμβούλιο και τη Δημαρχιακή Επιτροπή και νυν οικονομική επιτροπή, άρθρο 72 Ν3852/10.
Κατόπιν των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη :
-         το άρθρο 72 παρ.1 περ. ιδ και την παρ. 2 Ν.3852/2010 
-         τις διατάξεις του άρθρου 104 και 106 Εισ.ΝΑΚ
-         τις διατάξεις των άρθρων 914 και 922 ΑΚ.
-         την αίτηση του  ιδιοκτήτη του ζημιωθέντος
-         την γνωμοδότηση του δικηγόρου κ. Μιχαήλ Νοτάρη της νομικής υπηρεσίας του Δήμου
-         το γεγονός ότι στην προκειμένη περίπτωση συντρέχουν οι πραγματικοί και νομικοί όροι για τη σύναψη του συμβιβασμού
παρακαλούμε για τη λήψη απόφασης με την οποία το ΔΣ να:
1. Την καταβολή του ποσού 33.380,01 ευρώ, για τις ως άνω παρασχεθείσες από αυτόν υπηρεσίες με συμβιβαστική επίλυση (εξωδικαστικό συμβιβασμό)

Διατυπώσαμε τις ερωτήσεις μας στην συζήτηση, όπως για παράδειγμα γιατί η ταμειακή υπηρεσία αρνήθηκε να πληρώσει το τιμολόγιο του προμηθευτή. Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι ο προμηθευτής δεν προσκόμισε ασφαλιστική ενημερότητα και έτσι αδυνατούσε η υπηρεσία να πληρώσει. Ρωτήσαμε αν ο προμηθευτής είχε πληρωθεί για άλλες υπηρεσίες πριν και μετά το τιμολόγιο αυτό. Η απάντηση ήταν καταφατική. Ρωτήσαμε γιατί επιλέχθηκε ο δρόμος της νομικής συμβουλής από δικηγόρο με έκθεσή του όταν ο προμηθευτής δεν έχει σήμερα πρόβλημα ασφαλιστικής ενημερότητας. Η απάντηση ήταν ότι υπήρχε αγωγή και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το νομικό πρόσωπο με τόκους αποφασίστηκε να ακολουθηθεί ο δρόμος του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Ρωτήσαμε αν ο προμηθευτής θεωρεί υπεύθυνο το νομικό πρόσωπο ως υπαίτιο για την μη πληρωμή του και διεκδικεί και τόκους όταν εκείνος δεν προσκόμισε την ασφαλιστική ενημερότητα. Δεν πήραμε σαφή απάντηση.
Ύστερα από αυτά εμείς θεωρήσαμε ότι οι απαντήσεις δεν ικανοποιούσαν την λογική και καταψηφίσαμε την εισήγηση.
Το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία.

Στο με αριθμό 3 θέμα της ημερήσιας διάταξης.

Υπενθυμίσαμε στον πρόεδρο και το διοικητικό συμβούλιο ότι είχαμε καταθέσει μια σειρά θεμάτων κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού για την χρήση του 2014. Δεν υπήρξε καμιά συζήτηση αν και κατά πόσο προτίθετο ο πρόεδρος να φέρει προς συζήτηση τα θέματα αυτά όπως ακριβώς είχε αποδεχθεί τότε. Διαπιστώσαμε ότι η στοχοποίηση της υλοποίησης του προϋπολογισμού δεν περιείχε κανένα ίχνος των δικών μας προτάσεων. Ο πρόεδρος απάντησε ότι είναι ενσωματωμένα όλα τα θέματα που εισηγηθήκαμε κι εκεί υπήρξε διαφωνία.
Υπενθυμίζουμε ότι στις προτάσεις μας υπήρχαν ζητήματα θεσμικά και οικονομικά και διαπιστώσαμε ότι στο συζητούμενο θέμα δεν υπήρχε απολύτως τίποτα. Το κυριότερο όμως ήταν ότι δεν προηγήθηκε καμιά συζήτηση όπως εμείς προτείναμε στο διοικητικό συμβούλιο. Πώς άλλωστε να ήταν δυνατό να συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό του 2014 χωρίς συζήτηση και ανάπτυξη των απόψεων αυτών με όλα τα μέλη του ΔΣ;
Έτσι καταψηφίσαμε το θέμα αυτό παρ΄όλο που ο πρόεδρος ακόμη μια φορά άφησε να εννοηθεί ότι θα συζητηθεί στο μέλλον.

Στο με αριθμό 4 θέμα. Το θέμα αυτό αναφέρεται στην αγωγή που κατέθεσαν εργαζόμενοι γυμναστές στο νομικό πρόσωπο στην οποία αγωγή διεκδικούν την μετατροπή της εργασιακής τους σχέσης με το νομικό πρόσωπο από ορισμένου χρόνου σε αορίστου με ορισμένο σκεπτικό και πρέπει να ορίσει το νομικό πρόσωπο δικηγόρο για να εκπροσωπηθεί στο δικαστήριο.
Στο θέμα αυτό καταθέσαμε την άποψή μας. Αν το δικαστήριο δικαιώσει τους εργαζόμενους θα πρέπει να αναμένεται νέα αγωγή διεκδίκησης οικονομικών αμοιβών αντίστοιχων αυτών που ορίζει η νέα εργασιακή σχέση.
Ασφαλώς η αγωγή δεν οφείλεται σε παραλήψεις και αδυναμίες του νομικού προσώπου αλλά από την κυβερνητική απαγόρευση προσλήψεων με το καθεστώς της μονιμότητας ή του αορίστου χρόνου παρ΄όλο που το νομικό πρόσωπο έχει την ανάγκη αυτών των υπηρεσιών σε μόνιμη βάση.
Έτσι συμφωνήσαμε να οριστεί δικηγόρος για την εκπροσώπηση του νομικού προσώπου.


ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Σήμερα παρακολουθώ ένα από τα πιο ενδιαφέροντα διαγράμματα του γενικού δείκτη του χρηματιστηρίου Αθηνών.
Οι διακυμάνσεις του είναι εντυπωσιακές όσο τόσο στο εύρος των τιμών του όσο από τεχνικής άποψης. 
Παρουσιάζει ΄΄gups΄΄ διαδοχικά που είναι πολύ χρήσιμα για τους ΄΄traders΄΄. Όλοι οι δείκτες παρουσιάζουν το ίδιο ενδιαφέρον μεταξύ των οποίων ο Parabolic SAR.  Οι εναλλαγές του είναι φοβερές. 
Οι γραμμές τάσης έχουν ακυρωθεί ενώ οι πιο σταθεροί όπως πάντα παραμένουν οι κινητοί μέσοι όροι, οι οποίοι δεν δίνουν όμως απόλυτα την ΄΄πρόβλεψη΄΄.
Όσοι δεν παρακολουθούν την τεχνική εικόνα της αγοράς και κινούνται με ΄΄ένστικτο΄΄ μάλλον είναι χαμένοι. Δεν κατανοούν τις συμπεριφορές και ΄΄χάνονται΄΄ προσπαθώντας να ΄΄προβλέψουν΄΄!!
Μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει το σημερινό φαινόμενο από μια ιστοσελίδα οικονομικών ειδήσεων αν διαθέτει τα αντίστοιχα εργαλεία.

ΕΝΑΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ

O Πίνακας δείχνει την χρονική έναρξη της κρίσης στην Ελλάδα. Είναι φανερό ότι το πολιτικό σύστημα γνώριζε από το 2006 την πορεία της χώρας. Είναι βέβαιο ότι το γνώριζε διότι δεν αποτελούν τα στοιχεία αυτά της Στατιστικής Υπηρεσίας κρυφό χαρτί!!
Η παραγωγή έχασε από το 2006 στο 2007 το 50% περίπου ενώ ο σχηματισμός κεφαλαίου εννέα ποσοστιαίες μονάδες με πτωτική τάση. Δείτε το 2008, έχασε 23 ποσοστιαίες μονάδες. Τεράστια η ζημιά στην οικονομία!!!
Ο πίνακας αυτός είναι τεκμήριο ανικανότητας διαχείρισης της εξουσίας από το σημερινό πολιτικό σύστημα.
Είναι αξιοσημείωτο το γκρέμισμα του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Στο τέλος του 2012 είχε χάσει 6,4 ποσοστιαίες μονάδες μόνο για το 2012 ενώ το σύστημα τότε έψαχνε να βρει λύση στο  ΔΝΤ, στην τρόϊκα και αλλαχού!!! Το κακό είχε συντελεστεί προ πολλού, δυστυχώς, όταν όλοι κοίμιζαν τον λαό υποσχόμενοι ΄΄λαγούς με ...΄΄ 
Ένας πολιτικός στην αρχή του κακού είχε προδιαγράψει την πορεία και είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Κι ο ίδιος όμως δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα. Το ίδιο το σύστημα τον ΄΄κατάπιε΄΄.
Δυστυχώς στην χώρα μας έτσι γίνεται πάντα. Αρέσει η εντύπωση, χάνεται η αξία. Το πολιτικό σύστημα για ένα πράγμα φροντίζει με μεγάλη προσοχή, ωθεί τους ικανούς και άξιους στο περιθώριο με συνοδεία λάσπης και συκοφαντίας!!
Ο πατριωτισμός μεταφράζεται με πολλούς τρόπους. 
Δύστυχη πατρίδα!!!


Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

BEYONCE VIDEO CLIP


15 ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ....PSI !!!!

Ακόμη μια αυτοκτονία ομολογιούχου είχαμε τις τελευταίες ημέρες. Το σύνολο των αυτοκτονιών είναι στους 15!!!!
Οι ιδιώτες ομολογιούχοι είχαν επενδύσει τα χρήματά τους, τις οικονομίες τους, τα εφ΄άπαξ ίσως, το κομπόδεμά τους, την αποταμίευσή τους στις κρατικές εκδόσεις ομολόγων. Τα ποσά που είχαν επενδύσει ήταν από 5000  ευρώ έως 150000 ευρώ και συνολικά είχε επενδυθεί περί το 1,2 δις.
 
Με το ΄΄κούρεμα΄΄ που υπέστησαν χάθηκε το 53% του κεφαλαίου. Το υπόλοιπο 47% περίπου αντικαταστάθηκε με νέα ομόλογα μικρής και μεγάλης διάρκειας.
Ουσιαστικά αν κάποιος είχε επενδύσει 100000 ευρώ θα πάρει στην λήξη του νέου ομολόγου του (αν το πήρε τελικά) 15000 ευρώ!!!

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ Ή ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ Ο ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ;

Τα τελευταία γεγονότα στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο μας σκάλισαν την μνήμη μας και μας έφεραν στιγμές απείρου κάλλους στον τραπεζικό χώρο.
Αναρωτηθήκαμε αν τελικά ο χώρος αυτός ανήκει πράγματι στο κράτος ή αποτελεί δείκτη κοινωνικού αγαθού;
Σε μερικούς μπορεί να φανούν αυτές οι αναζητήσεις, ουτοπία και ΄΄ψιλά γράμματα΄΄. Εμείς, όμως, εντάσσουμε αυτές τις αναζητήσεις μέσα στο σάπιο πολιτικό σύστημα, που θα προσπαθήσει και τώρα στις ερχόμενες εκλογές να το θέσει στην πολιτική ατζέντα και να αποτελέσει στοιχείο πολιτικής αντιπαράθεσης άνευ ουσίας όπως γίνεται πάντα.
Το γεγονός ότι το ΤΤ αποτέλεσε πηγή μεγάλων ποσών χρημάτων προς ατομικό πλουτισμού και ότι ξέφυγε από τις αρχές των τραπεζικών κανόνων δείχνει ότι το πολιτικό σύστημα είναι αδίστακτο.
Έτσι θεωρούμε ότι στο προεκλογικό τραπέζι των αντιδικιών θα είναι κυρίαρχο το ζήτημα της χειραγώγησης του τραπεζικού χώρου και εκτιμούμε ότι κι αυτό θα αποβεί εις βάρος των οικονομικών εξελίξεων στην ελληνική οικονομία.
Ο ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε το θέμα υπονοώντας σαφώς ότι το τραπεζικό σύστημα πρέπει να ΄΄εθνικοποιηθεί΄΄. Αλλά ας δούμε τελικά αυτή η ΄΄εθνικοποίηση΄΄ έχει αντικειμενικό τεκμήριο επιβίωσης;
Σήμερα υπάρχουν τέσσερις συστημικές τράπεζες πλήρως κρατικοποιημένες με μέσο όρο συμμετοχής του κράτους στο 90%.  Η κατάσταση προέκυψε από την αποτυχία του κράτους να διαχειριστεί τι;, τα ομόλογά του!! Δηλαδή τον ίδιο του τον δανεισμό, που ζήτησε από τις ιδιωτικές τράπεζες να στηρίξουν στην έκδοσή τους. Και οι τράπεζες έχοντας ως δεδομένο ότι αποτελούσαν εγγύηση (;!) επένδυσαν τα αποθεματικά τους στις εκδόσεις ομολόγων, που χαρακτηρίστηκαν από όλους ΄΄σκουπίδια΄΄. 
Κι αφού απέτυχε να συγκρατήσει τα ΄΄στελέχη΄΄ του (το κράτος) να βάλλουν το χέρι τους στο...μέλι, έρχεται να κουρέψει τα δικά του ομόλογα και να χρεοκοπήσει τις τράπεζες. Επειδή, όμως, οι τράπεζες είναι εργαλείο και για το πολιτικό σύστημα μετέφεραν αυτά τα χρέη στον....λαό!!!! Αρκετά έξυπνο γιατί ο λαός πάντα είναι ο αδύναμος κρίκος και επειδή δεν μπορεί να συντονιστεί και να αντιδράσει δέχεται τις επιθέσεις του συζητώντας μόνο στα καφενεία και στα στέκια.
Όμως η ΄΄δουλειά΄΄ έγινε.
Δεν έφτασε όμως αυτό. Τώρα τίθεται θέμα από το μισό πολιτικό σύστημα αν οι τράπεζες αποτελούν κρατικό πλούτο!!! Γιατί; Γιατί ήδη ο Ελληνικός λαός (ΤΧΣ) συμμετέχει (θεωρητικά ασφαλώς) στα μετοχικά κεφάλαια των πρώην ιδιωτικών τραπεζών. Για να κατανοήσουμε πιο απλά. Το πολιτικό σύστημα κατάφερε να κρατικοποιήσει τις τράπεζες και να διαχειριστεί το χρήμα αυτό μόνο του!!! (οϊμέ!!)
Δείτε, τώρα. Αν παραμείνουν κρατικοποιημένες οι τράπεζες τα χρήματα που έδωσε μέχρι τώρα τουλάχιστον ο Ελληνικός λαός για να ανακεφαλαιοποηθούν (περί τα 30 δις ως τώρα) πάνε ΄΄περίπατο΄΄.
Στη συνέχεια θα αντικατασταθούν οι επικεφαλής των σημερινών τραπεζών , Κωστόπουλος, Σάλλας, Μαντζούνης, Λεκάκος, Θωμόπουλος και άλλοι με πενήντα και πλέον χρόνια στον τραπεζικό χώρο θα σταλούν στο σπίτι τους (!!!) για να έλθουν ....ποιος;. Ας μας πει κάποιος από όλους τους πολιτικούς χώρους και κυρίως από εκείνους που πιστεύουν ότι μπορεί να ηγηθούν τραπεζών με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα παγκόσμιας οικονομικής αναστάτωσης.
Αλλά μην πάμε και πολύ μακριά. Δείτε το ΤΤ!! Το μεγάλο ποσοστό στο μετοχικό του κεφάλαιο ανήκε στο κράτος. Δείτε τι έκανε το σύστημα. Τα CDS, χρηματιστηριακά προϊόντα υψηλού ρίσκου και απευθύνονται σε ΄΄μεγάλους παίκτες παγκοσμίου εμβέλειας΄΄, έπαιζαν στα χέρια του ντόπιου πολιτικού συστήματος και μάλιστα στο μέγαρο Μαξίμου!!! (δεύτερο οϊμέ!!!). Ποιος ωφελήθηκε απ΄αυτό; Ασφαλώς όχι ο λαός.
Μην επεκταθώ περισσότερο γιατί θα αναφέρω ακόμη πιο σημαντικά ζητήματα που προκαλούν ακόμη και τους πεθαμένους.
Είπα, όμως, στην αρχή ότι έρχονται αξέχαστες μνήμες με αυτά τα τελευταία γεγονότα. Δείτε!!!
Η Αγροτική τράπεζα τι ήταν; Απόλυτα κρατική!!! Πού βρίσκεται τώρα; Σε ιδιώτη!!! Ποιος την έκλεισε; Το κράτος!!!! Γιατί την έκλεισε; Γιατί είχε χρεοκοπήσει!! Ποιος ήταν πρόεδρος παλαιότερα; Δοτός από την κυβέρνηση!!! Πλήρωσε κανείς γι΄αυτό; Όχι!!!  Πού είναι οι τότε πρόεδροι της ΑΤΕ; Κάπου και απολαμβάνουν τους κόπους της εργασίας τους!!! (τρίτο οϊμέ!!!).
Ας δούμε το ιδιωτικό τραπεζικό σύστημα τι έδωσε στην χώρα. 
Στην δεκαετία 2000-2010 οι τράπεζες παρήγαγαν πάνω από 15 δις κέρδη!!! Απ΄αυτά το κράτος εισέπραξε φόρους της τάξης των 4 δις!!!! Αν μάλιστα δεν είχαν χρεοκοπήσει το 2008-9 το κράτος θα είχε εισπράξει ακόμη περισσότερα. Μα θα μας πει κάποιος άλλος που βλέπει την άλλη πλευρά. Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν σε βάρος του λαού, με τις εργασιακές σχέσεις πονηρές, με μικρούς φόρους, με μονοπώλια κλπ, κλπ. Πόσους εργαζόμενους απασχολούσε το τραπεζικό αυτό σύστημα; Πόσοι εργάζονται σήμερα; Πόσα δάνεια έδωσε στον Ελληνικό λαό έστω και με δύσκολους όρους; Πόσα σπίτια έκτισαν οι Έλληνες; Πόσες επιχειρήσεις χρηματοδότησαν και βρήκαν δουλειές πολίτες; Πόσες επιχειρήσεις ίδρυσαν οι ίδιες; Πόσες δημιούργησαν οι ΄΄κρατικοποιημένες΄΄ τράπεζες στο παρελθόν; Πού είναι σήμερα;
Δεν υπερασπίζομαι την ακεραιότητα του τραπεζικού συστήματος και ότι όλα ήταν αγγελικά και όμορφα. Την ευθύνη ακόμη κι αυτή την έχει το κράτος και πάλι που δεν φρόντισε να θέσει κριτήρια και υπεύθυνους ελέγχους. Δεν έθεσε ποτέ κανόνες λειτουργίας αλλά φρόντισε να εισέλθει μέσα του και να διαβρώσει ακόμη κι αυτό το έστω και λίγο παραγωγικό κομμάτι της επιχειρηματικής δράσης της χώρας.
Εμείς εκτιμούμε ότι. Το κράτος είναι ανίκανο να είναι επιχειρηματίας, είναι ανίκανο να είναι τραπεζίτης, είναι ανίκανο να διαχειρίζεται, είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην ρεμούλα και στο ρουσφέτι, είναι υποταγμένο στα μονοπωλιακά συμφέροντα και στους νταβατζήδες.
Εκεί μπορεί να σημειώσει σημαντικές επιδόσεις. 
Εκτιμούμε ότι το κράτος οφείλει να θέτει κανόνες, να ελέγχει, να νομοθετεί και να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, να προστατεύει τα κοινωνικά αγαθά ή να δημιουργεί νέα για την ευδαιμονία των πολιτών του.

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...