Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

«Φυλή φάντασμα» στο γενεαλογικό δέντρο των Ευρωπαίων


«Οι ενδείξεις που είχαν συγκεντρωθεί ως σήμερα έδειχναν ότι οι σημερινοί Ευρωπαίοι κατάγονται από αγρότες που έφτασαν στην ήπειρο πριν από 7.500 χρόνια και διασταυρώθηκαν με κυνηγούς που ζούσαν ήδη εκεί. Κι όμως, νέα μελέτη στο περιοδικό Nature αποκαλύπτει ότι το DNA των σύγχρονων Ευρωπαίων φέρνει ίχνη και ενός τρίτου προγόνου, μιας μυστηριώδους φυλής από τη Βόρεια Ευρασία.
european«Πριν από αυτή την έρευνα, το μοντέλο που είχαμε για την προέλευση των Ευρωπαίων αφορούσε την ανάμειξη δύο πληθυσμών. Εμείς δείξαμε ότι υπήρχε και μια τρίτη ομάδα» αναφέρει ο Ντέιβιντ Ράιχ της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, η οποία συνεργάστηκε στη μελέτη με το Πανεπιστήμιο του Τίμπιγκεν στη Γερμανία και άλλα ιδρύματα.
Αρχαιολογικές και γενετικές ενδείξεις που έχουν συγκεντρωθεί την τελευταία δεκαετία έχουν αποκαλύψει ότι η εφεύρεση της γεωργίας στην Εγγύς Ανατολή άλλαξε ριζικά το τοπίο στην Ευρώπη πριν από περίπου 7.500 χρόνια: Γεωργοί από τη Εγγύς Ανατολή, οι οποίοι είχαν πιθανώς ανοιχτόχρωμο δέρμα και καστανά μάτια, κατέφθασαν τότε στην ήπειρο και αναμείχθηκαν με κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες, οι οποίοι ζούσαν ήδη στην Ευρώπη για δεκάδες χιλιάδες χρόνια. Πρέπει μάλιστα να είχαν ασυνήθιστη για τα σημερινά δεδομένα εμφάνιση, με γαλάζια μάτια αλλά μελαμψό δέρμα.
europe_ancient_farmersΗ νέα μελέτη δείχνει τώρα ότι υπήρξε και μια τρίτη ομάδα που συμμετέχει στο γενετικό προφίλ των σύγχρονων Ευρωπαίων: μια αρχαία βορειοευρασιατική φυλή από την περιοχή της Σιβηρίας, η οποία μάλιστα είχε συγγενική σχέση με τους πληθυσμούς που πέρασαν το Βερίγγειο Πορθμό πριν από 15.000 χρόνια και έγιναν οι πρώτοι κάτοικοι της Αμερικής.
Η ερευνητική ομάδα εξέτασε το DNA περισσότερων από 2.300 ατόμων από όλο τον κόσμο και το συνέκριναν με το γονιδίωμα εννέα αρχαίων σκελετών από τη Σουηδία, το Λουξεμβούργο και τη Γερμανία: οκτώ κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες που έζησαν πριν από 8.000 χρόνια, πριν την άφιξη της γεωργίας, και ενός αγρότη που έζησε πριν από 7.000 χρόνια.
Η ανάλυση έδειξε ότι οι σημερινοί Ευρωπαίοι φέρουν γονίδια όχι μόνο από τους κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες και τους αγρότες αλλά και από τη φυλή της Βόρειας Ευρασίας. Αντίθετα, οι κυνηγοί-τροφοσυλλέκτες και οι αγρότες δεν φέρουν τέτοια γονίδια, ένδειξη ότι η βορειοευρασιατική φυλή ήταν η τελευταία που έφτασε στην Ευρώπη μετά την άφιξη της γεωργίας.
Όταν ξεκίνησε η τελευταία μελέτη, η φυλή της Βόρειας Ευρασίας ήταν μια «φυλή φάντασμα», γνωστή μόνο από τη γενετική κληρονομιά της στους σύγχρονους πληθυσμούς. Αυτό άλλαξε το 2013, όταν ανακαλύφθηκε ο σκελετός ενός αγοριού που έζησε πριν από 24.000 χρόνια κοντά στη λίμνη Βαϊκάλη της Σιβηρίας.
Η συμβολή αυτής της φυλής στο γενετικό προφίλ των Ευρωπαίων είναι μικρότερη σε σχέση με τις δύο άλλες ομάδες και δεν ξεπερνά πουθενά το 20%, επισημαίνει ο Ιωσήφ Λαζαρίδης, ερευνητής του Χάρβαρντ και πρώτος συγγραφέας της δημοσίευσης.
«Σχεδόν όλοι οι Ευρωπαίοι κατάγονται και από τις τρεις προγονικές ομάδες. Οι διαφορές ανάμεσά τους οφείλονται στις σχετικές αναλογίες: Οι Βορειοευρωπαίοι κληρονόμησαν περισσότερα από τους κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες, έως και το 50% στη Λιθουανία, ενώ οι Νοτιοευρωπαίοι κατάγονται περισσότερο από τους αγρότες» αναφέρει.
Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι να προσδιορίσουν το πότε έφτασαν στην Ευρώπη οι μετανάστες από τη Βόρεια Ευρασία.
Όπως επισημαίνουν, το παζλ της καταγωγής των Ευρωπαίων πιθανότατα δεν έχει συμπληρωθεί, και περισσότερα στοιχεία μπορούν να προκύψουν μόνο από γενετικές αναλύσεις σε αρχαίους σκελετούς, οι οποίοι συνεχίζουν να έρχονται στο φως.

Νέα έρευνα

brana_i_final
Αυτή η κατασκευασμένη εικόνα δείχνει το σκούρο δέσμα και τα μπλε μάτια ενός κυνηγού 7.000 ετών από την βόρεια Ισπανία
Συγχρόνως σε μια νέα έρευνα αποκαλύπτεται για πρώτη φορά – με τη βοήθεια του DNA – η σημαντική γενετική συνέχεια των Ευρωπαίων από τα πανάρχαια χρόνια. Η γενετική ανάλυση του αρχαιότερου μέχρι σήμερα γενετικού υλικού από Ευρωπαίο, έναν άνδρα που ζούσε στη νοτιοδυτική Ρωσία πριν από 36.200 έως 38.700 χρόνια, φωτίζει σε βάθος την γενετική κληρονομιά των Ευρωπαίων.
Μεταξύ άλλων, η νέα έρευνα δείχνει ότι υπάρχει εντυπωσιακή γενετική ομοιότητα ανάμεσα στους αρχαιότερους γνωστούς Ευρωπαίους και στους σημερινούς, ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι κατάφεραν να επιβιώσουν παρά τις σκληρές συνθήκες της τελευταίας εποχής των πάγων (που αποκορυφώθηκε πριν από 27.000 χρόνια), καθώς επίσης ότι ο ανατομικά σύγχρονος άνθρωπος, ο Homo sapiens, και τα «ξαδέρφια» μας, οι Νεάντερταλ, ήρθαν σε επιμειξία πριν από περίπου 54.000 χρόνια. Γι’ αυτό, άλλωστε, το 1,5% έως 2,1% του DNA κάθε σημερινού Ευρωπαίου προέρχεται από τους Νεάντερταλ.
Από γενετική άποψη, οι σύγχρονοι Ευρωπαίοι θεωρούνται ένα «υβρίδιο» με πολλαπλή γενετική καταγωγή από διάφορους αρχαίους πληθυσμούς. Η νέα μελέτη δείχνει όμως ότι πιθανότατα  ήδη πριν από 36.000 χρόνια είχε διαμορφωθεί πια ένας μεγάλος πληθυσμός κυνηγών – συλλεκτών, που εκτεινόταν από τη Δυτική Ευρώπη έως την Κεντρική Ασία, στο εσωτερικό του οποίου ελάμβαναν χώρα επιμειξίες μεταξύ των ομάδων, διαμορφώνοντας έτσι την σύγχρονη -πολύμορφη αλλά και αρκετά ενιαία γενετικά- ευρωπαϊκή «ταυτότητα».
Η νέα ανάλυση βασίστηκε στο DNA του λεγόμενου «Κοστένκι-14», ενός κυνηγού – συλλέκτη, το σώμα του οποίου είχε βρεθεί το 1954 στις όχθες του ποταμού Ντον. Το γονιδίωμά του σχετίζεται στενά με το αντίστοιχο των πρώτων κυνηγών – συλλεκτών της κυρίως Ευρώπης, καθώς επίσης με το DNA των σύγχρονων Ευρωπαίων, ενώ δεν έχει καμία γενετική συνάφεια με τους ανατολικοασιάτες. Αυτό σημαίνει ότι ήδη είχε γίνει ο διαχωρισμός των Ευρωπαίων από τους Ασιάτες (πριν από 37.000 έως 45.000 χρόνια) και έτσι ο «Κοστένκι-14» είναι ο αρχαιότερος Ευρωπαίος, του οποίου «διαβάζεται» το DNΑ. Πρόκειται επίσης για το δεύτερο αρχαιότερο σύγχρονο ανθρώπινο γονιδίωμα που αναλύεται: το αρχαιότερο ήταν ενός άνδρα που ζούσε στη Σιβηρία προ 45.000 ετών.το αρχαιότερο ήταν εν

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!!!

Με ενδιαφέρον διαβάσαμε τις παρατηρήσεις του κ. Λοβέρδου στην χθεσινή συνεδρίαση του συμβουλίου παιδείας.
Γιατί αυτή την στιγμή το ισχυρό ενδιαφέρον για την παιδεία; Μήπως αναγκάστηκε το υπουργείο να προβεί σε αυτές τις δηλώσεις δείχνοντας τα δόντια του στην εκπαιδευτική κοινότητα; Μήπως οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των μαθητών και των φοιτητών ανάγκασε τον υπουργό να ασχοληθεί με το μεγάλο ζήτημα της εκπαίδευσης στην χώρα μας;

Παρ΄όλο που το ερώτημα θα αιωρείται αφού απάντηση δεν θα πάρουμε ποτέ επιχειρούμε εμείς σήμερα να παρουσιάσουμε μια πραγματικότητα.

Έχουμε πολλά στοιχεία να τεκμηριώσουμε την άποψη ότι στην χώρα μας η εκπαίδευση των μαθητών κινείται ικανοποιητικά. Συγκρινόμενη με αυτή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα λέγαμε ότι οι μαθητές και οι φοιτητές αποκτούν μια πολύ καλή υποδομή στο πλαίσιο μιας ευρείας απόκτησης παιδείας.
Πως, όμως, αποκτάται αυτή; Από την δουλειά που γίνεται στα σχολεία; Όχι, απαντούμε εμείς.

Είμαστε σίγουροι ότι η δουλειά που γίνεται στα σχολεία είναι ανεπαρκής και πολλές φορές ελλιπέστατη. Ο κ. Λοβέρδος δεν ανέφερε το παραμικρό για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Καμιά κουβέντα για αυτό που οι εκπαιδευτικοί έχουν δώσει μεγάλους αγώνες να μην ισχύσει μια διαδικασία εντελώς δημοκρατική και αναγκαία.
Αν υποθέσουμε ότι κάποια στιγμή γίνει θα διαπιστωθούν τα εξής ωραία πράγματα:
Καθηγητές δεν εμφανίζονται με την τακτικότητα που αναφέρεται στο ημερήσιο πρόγραμμα.
Κάποιοι ούτε έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν.
Κάποιοι περνούν την διδασκόμενη ύλη γρήγορα, χωρίς να ελέγχεται αν αυτά που δίδαξαν έγιναν κατανοητά από τους μαθητές.
Άλλοι προκειμένου να φανούν ότι κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους θέτουν τους μαθητές σε γραπτή δοκιμασία (διαγώνισμα ή όπως λέγεται τελευταία τέστ), χωρίς να έχει παρουσιάσει (κυρίως στα πρακτικά μαθήματα) ασκησιακή εργασία ο ίδιος.
Δεν γνωρίζουν κάποιοι τελικά ότι το διαγώνισμα δεν γράφεται για να ΄΄πιαστεί΄΄ ο μαθητής αδιάβαστος αλλά να δοκιμάσει αν έχει κατανοήσει το θέμα. Αυτή η διαδικασία οδηγεί τον μαθητή στον παπαγαλισμό και όχι το ζήτημα της τράπεζας θεμάτων. Η τράπεζα θεμάτων άλλο ρόλο εξυπηρετεί και που κανείς δεν έχει μεταφέρει στους μαθητές.
Άλλοι, κυρίως διευθυντές, δεν εμφανίζονται στο μάθημα τους με την δικαιολογία ότι έχουν δουλειά στο γραφείο. Όμως έχει γραφεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα ότι εκτελεί διδασκαλικό έργο.
Η διδακτική ώρα ενώ προβλέπεται να είναι 45-50 λεπτά στην πράξη είναι 30 λεπτά....
Ελάχιστοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν αρχές της διδακτικής. Παραδίδοντας το μάθημα στοχεύουν απλά την κάλυψή του με εντελώς τυπικό χαρακτήρα ώστε να γραφεί στο βιβλίο ύλης ότι διδάχθηκε.
Δεν θα ασχοληθούμε ασφαλώς με το ζήτημα των εργαστηριακών παρουσιάσεων (μάθημα στο εργαστήριο). Ανύπαρκτα μαθήματα.  Σ΄αυτό οι καθηγητές έχουν δίκιο να μην εκφράζουν ποτέ το ανάλογο ενδιαφέρον.
Υπάρχουν δάσκαλοι και καθηγητές που δεν έχουν πιάσει ποτέ κιμωλία στα χέρια τους. Παρ΄όλα αυτά εμφανίζονται στο προσκήνιο ως μεγάλοι παιδαγωγοί και υπερασπιστές του μαθητικού ή φοιτητικού συμφέροντος!!! Η υποκρισία στο μεγαλείο της.
Οι συνδικαλιστικές υποχρεώσεις των καθηγητών περνά ως υποχρέωση και στους μαθητές με την καθιέρωση αργίας μιας ημέρας προκειμένου να ασκήσουν τα συνδικαλιστικά τους καθήκοντα. Ασφαλώς και οι αντίστοιχες ημέρες ανάδειξης πενταμελών συμβουλίων των μαθητών είναι ουσιαστικά ημέρες αργίας.

Και το ερώτημα είναι πως οι μαθητές διαπρέπουν (όχι βέβαια όλοι) στα διαγωνίσματα και κυρίως στις πανελλήνιες εξετάσεις;
Η απάντηση είναι απλή. Η δουλειά για τις επιδόσεις αυτές των μαθητών διενεργείται στα ...φροντιστήρια. Τι κάνουν, όμως, τα φροντιστήρια; Αντικαθιστούν τον ρόλο του σχολείου. Ασφαλώς όχι. 
Αυτό που επιτελείται στο φροντιστήριο είναι η ΄΄πακετοποίηση΄΄, η ΄΄κονσερβοποίηση΄΄ της αναγκαίας γνώσης, με επιφανειακό χαρακτήρα προκειμένου οι μαθητές να....΄΄γράψουν καλά΄΄. Κι εκεί τα φροντιστήρια αξιολογούνται. Πόσο οι μαθητές τους .....΄΄έγραψαν΄΄ καλά στα διαγωνίσματα.
Εδώ διενεργείται το μεγάλο έγκλημα. 
Τα φροντιστήρια, κ Λοβέρδε, δεν έχουν τον ρόλο της εκμάθησης αλλά της επιφανειακής εξυπηρέτησης των μαθητών να ανταποκριθούν στα κενά που αφήνει η διδασκαλία στο σχολείο. 
Θα συμφωνήσουμε ότι αν το σχολείο είναι δυνατό δεν θα υπάρχει η ανάγκη των φροντιστηρίων. 
Το ζήτημα αυτό το ακούμε από την δεκαετία του 1970 (!!!!). Να αφήσουμε την σπέκουλα που έγινε στην δεκαετία του ΄80 ή του ΄90!!! Ο λαϊκισμός και ο αποπροσανατολισμός στο μεγαλείο του.

Κι όμως, αγαπητέ κ. Λοβέρδε, η εικόνα που βλέπουμε στις επιδόσεις των μαθητών δεν είναι προϊόν ενός δυνατού σχολείου αλλά μιας καλά προσαρμοσμένης παραπαιδείας, την οποία εμείς υπηρετήσαμε αλλά δεν την πιστέψαμε ποτέ. Πιστεύαμε πάντα στο δυνατό, ελεύθερο, δημιουργικό σχολείο. Ένα σχολείο που ο μαθητής θα είναι ο πρωταγωνιστής και οι δάσκαλοι οι παράγοντες, ισχυροί γνώστες, καλοί παιδαγωγοί, στήριγμα του μαθητή και του φοιτητή.

Έχουμε άπειρα παραδείγματα που δείχνουν την αλήθεια των παραπάνω παρατηρήσεων. Έχουμε και γραπτά μαθητών, στο λύκειο, που φαίνεται η ΄΄δουλειά΄΄ που έγινε στο παρελθόν σ΄αυτό το σημερινό πολύπαθο σχολείο.

Οι αδυναμίες της πολιτείας να αντιμετωπίσει με γενναιότητα και μεγαλοσύνη την παροχή του αγαθού της εκπαίδευσης στο μαθητή περνά μα ταχύτητα στην αντιπολίτευση, που εκμεταλλεύεται τους πάντες με σκοπό να εκθέσει την εκάστοτε κυβέρνηση.
Φαύλος κύκλος.
Οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία είναι απόλυτα κολλημένες με την άσκηση της πολιτικής. Εντελώς άσχετα πράγματα. Η εκπαίδευση δεν είναι προνόμιο της κάθε κυβέρνησης να την επιβάλλει με βάση τις δικές της απόψεις. Η εκπαίδευση είναι αντικείμενο της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας. 
Γι΄αυτό κι εμείς έχουν την άποψη το υπουργείο παιδείας να απαγκιστρωθεί από την κυβέρνηση, να στελεχωθεί από ενεργούς εκπαιδευτικούς με όραμα και γνώση, όχι γραφειοκράτες αλλά πραγματικούς δάσκαλους. Κανείς πολιτικός στο υπουργείο παιδείας!!!

Τα τελευταία γεγονότα στην εκπαίδευση έχουν ανησυχήσει την πολιτεία. Μια σπίθα που φαίνεται να είναι τώρα είναι δυνατό να εξελιχθεί σε πυρκαγιά. Η συσσωρευμένη ενέργεια στον χώρο της εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να ελευθερωθεί (έτσι ορίζουν οι κανόνες στην φύση). Κι αν εξελιχθεί φοβούμαστε ότι η όποια αρνητική πολιτική εξέλιξη θα έχει αφετηρία εκεί που δεν το περίμενε ποτέ η πολιτεία. Οι εκφοβισμοί και η άσκηση ψυχολογικής, κυρίως, βίας θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αναμένει η πολιτεία.

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

Οι αλλαγές που προωθεί το υπ. Παιδείας σε δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια

Τα βασικά σημεία της σημερινής τοποθέτησης του υπουργού Παιδείας στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας παρουσιάζουμε.
Ο υπουργός αναφέρθηκε, όχι μόνο στην πρωτοβάθμια, αλλά και στις άλλες δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας του που ενδιαφέρουν εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι τα ακόλουθα:
Πρωτοβάθμια:
  1. Μείωση της ύλης.
  2. Συγγραφή νέων βιβλίων.
  3. Δημιουργική απασχόληση.
  4. Άθληση.
  5. Αισθητική Αγωγή.
  6. Λιγότερη δουλειά στο σπίτι.
Ο διάλογος θα πρέπει να καταλήξει σε συμπεράσματα και προτάσεις έως τον Ιανουάριο, ώστε αμέσως μετά να καταθέσουμε στη Βουλή το σχετικό σχέδιο νόμου.
Δευτεροβάθμια:
  1. Μέλημά είναι τα ανοικτά σχολεία με όσο το δυνατό λιγότερα κενά.
  2. Πιο έντονο το πρόβλημα των κενών την επόμενη χρονιά λόγω μείωσης των πιστώσεων.
  3. Δεν θα αλλάξει το νομοθετημένο σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων.
  4. Εισαγωγή της πληροφορικής στις Πανελλαδικές.
  5. Η διαρθρωτική αλλαγή του "Νέου Λυκείου" από την Τράπεζα Θεμάτων έως τα νέα βιβλία θα εφαρμοστούν ώστε να φανεί στο πεδίο της πράξης η ορθότητα, η χρησιμότητα και η δυναμική τους.
  6. Ελάφρυνση της εξεταστέας ύλης σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  7. Η συσσώρευση τεράστιας ύλης, η οποία εξωθεί τα παιδιά στην "παπαγαλία" και στα φροντιστήρια χωρίς πραγματικό αντίκρισμα. Αν αυτά λυθούν, τότε τα φροντιστήρια θα καμφθούν, ως ακριβή αλλά και περιττή πρακτική.


Κοινωνικό Σχολείο
  1. Οι δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου στο τέλος του έτους θα έχουν επεκταθεί και στα 13.330 σχολεία της Επικράτειας. 
  2. Βασικές δράσεις:
    • Η άθληση και η σωστή διατροφή, που προστατεύουν την υγεία και την αυτοεκτίμησή των παιδιών, η ενημέρωση για τις μολυσματικές ασθένειες και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.
    • ο αγώνας κατα των εθισμών, πχ του καπνίσματος.
    • η μάχη κατά του ρατσισμού και υπέρ της ανοχής στη διαφορετικότητα - "όλοι διαφορετικοί αλλά και όλοι ίσοι".
  1. Καθιέρωση της Πανελλήνιας Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, που θα γιορτάζεται κάθε χρόνο την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου.
  2. Παράλληλα, το κοινωνικό σχολείο δίνει ιδιαίτερη σημασία στην επιμόρφωση γονιών και εκπαιδευτικών, προκειμένου στη συνέχεια να φτάσει η πληροφόρηση σε κάθε σχολείο, σε κάθε σπίτι της χώρας.
Κολέγια-ΙΕΚ
  1. Συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, πρόγραμμα αντίστοιχο των Ευρωπαϊκών εμπλέκοντας ενεργά τους εργοδότες και συνταιριάζοντας τη διδασκαλία στην τάξη με την πρακτική άσκηση σε πραγματικό χώρο απασχόλησης.
  2. Προσαρμογή  της νομοθεσίας για τη λειτουργία των ΙΕΚ και των κολεγίων αναγνωρίζοντας τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, αλλά ενισχύοντας τη νομιμότητα και τη διαφάνεια στη λειτουργία του χώρου, ώστε να αποτελέσει, και αυτός, παράγοντα εξωστρέφειας.
ΑΕΙ-ΤΕΙ
  1. Έμφαση στην εξωστρέφεια των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την ανάπτυξη προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα, με δίδακτρα που θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς αρχικά σε σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και ανθρωπιστικών σπουδών.
  2. Να αποκτήσουν τα ιδρύματα οργανισμούς.
  3. Να εναρμονιστεί η λειτουργία των πρυτανικών αρχών με τα συμβούλια.
  4. Απόλυτη εφαρμογή των ρυθμίσεων για τις διαγραφές των λιμναζόντων φοιτητών και την κατοχύρωση του κύκλου σπουδών.
  5. Από την 1η Ιανουαρίου 2015 η συγκρότηση μεταπτυχιακών τμημάτων ανήκει ως αρμοδιότητα στα ΑΕΙ, αφαιρώντας τη γραφειοκρατική έγκριση του υπουργείου Παιδείας. Αρκεί βέβαια να υπάρχει η σχετική αξιολόγηση της ΑΔΙΠ.
  6. Διορθωτικές κινήσεις στον υφιστάμενο νόμο για τις μετεγγραφές, στην προσπάθειά μας να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλά ταυτόχρονα να προστατευτούν όσο είναι δυνατόν οι οικογένειες οι οποίες πράγματι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες εν μέσω οικονομικής κρίσης.
  7. Απελευθέρωση της έρευνας από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών, αφαιρώντας εμπόδια γραφειοκρατίας και προσδίδοντας ευχέρειες και ευκαιρίες στην έρευνα εντός κι εκτός των ΑΕΙ.
  8. Υποστήριξη  του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ και την ουσία της ακαδημαϊκής ελευθερίας κι από έναν άλλο εξωγενή παράγοντα: τους τρίτους, που θεωρούν τα ιδρύματα ως προσωπικό "ιδιωτικοπολιτικό" τους χώρο.
  9. Στηρίξαμε τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, με όλες μας τις δυνάμεις ως κυβέρνηση.
Καλόγηρος Βασίλειος

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

΄΄ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ΄΄ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

         Τα 73 χρόνια από την ίδρυση του ΕΑΜ τίμησε με εκδήλωση της η Δημοτική Παράταξη ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΟΛΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ την Παρασκευή 31-10-14. O κ. Στέλιος Ελληνιάδης, μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε για το ρόλο του ΕΑΜ στην ανάπτυξη ενός κινήματος αλληλεγγύης στα χρόνια της Κατοχής παρουσιάζοντας τις δράσεις του Εθνικού Απελευθερωτικού Μετώπου για τη σωτηρία του λαού της Αθήνας αλλά και της περιφέρειας από το φάσμα της πείνας. Προβλήθηκε υλικό από τα ιστορικά αρχεία της ΕΡΤ, και η ηθοποιός-θεατρολόγος και Δημοτική Σύμβουλος της παράταξης, κ. Αθανασία Γκανά, απήγγειλε αποσπάσματα από το έργο του Παύλου Μάτεσι, «Η μητέρα του σκύλου».
       Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τελέσθηκε Πολιτικό Μνημόσυνο στην μνήμη της αγωνίστριας της Αριστεράς, Κατερίνας Μακαρούνη. Παρουσιάστηκε η ζωή της και η δράση της, με μαρτυρίες και φωτογραφικό, που πρόσφερε η θυγατέρα της, κ. Μαργαρίτα Μακαρούνη.
    Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Επίτιμος Δήμαρχος επί σειρά ετών κ. Νίκος Παπαδόπουλος, ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος κ. Ξένος Μανατογιάννης,  ο Αντιδήμαρχος κ. Αλέξης Μαυραγάνης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Φώτης Χρυσικός, ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Πεντέλη εν Δράσει» και Δημοτικός Σύμβουλος Πεντέλης-Μελισσίων  κ. Αντώνης Φειδοπιάστης, ο Δημοτικός Σύμβουλος Βριλησσίων και επικεφαλής της παράταξης «Βριλήσσια Ανατροπή»  κ. Σπήλιος Παπασπηλίου, η επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Βριλήσσια Ανοικτή Πόλη Αλληλεγγύης & Πολιτισμού» κ. Ελένη Σακισλή, καθώς και αντιπροσωπεία του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ-ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ, αποτελούμενη από την κ. Μαρία Λεκάκου,  τον κ. Ηλία Παπαδόπουλο.


                                                                          Βριλήσσια  1-11-2014

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

Ο ΛΑΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Α. ΦΛΕΜΙΓΚ

Ο δήμαρχος Πεντέλης ανακοίνωσε την αντίδρασή του στις νέες και προκλητικές προθέσεις των ΄΄ειδημόνων΄΄, ΄΄φωτεινών εγκεφάλων΄΄ να μεταφερθεί τμήμα του νοσοκομείου Φλέμιγκ στο Σισμανόγλειο. Ακόμη μια φορά δοκιμάζεται η αντοχή και η ανοχή των δημοτών των όμορων δήμων.
Γνωρίζουμε κι εμείς πόσο χρήσιμο και αποδοτικό είναι το εν λόγω νοσοκομείο. Γνωρίζουμε, επίσης, τον αγώνα που κάνουν γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό ενάντια στις άσκοπες προθέσεις κάποιων ΄΄έξυπνων΄΄.
Τα στοιχεία που κι εμείς διαθέτουμε για τις αποδόσεις του νοσοκομείου είναι τρομακτικά και δείχνουν απόλυτα την αναγκαιότητα της παραμονής του νοσοκομείου με τον ίδιο χαρακτήρα  που έχει και σήμερα.
Είναι απαραίτητο να τονίσουμε τον , επίσης, μεγάλο αγώνα που κάνει ο δήμαρχος Πεντέλης, Δ. Στεργίου. Είναι ο μοναδικός δήμαρχος των όμορων δήμων που πρωτοστατεί στους αγώνες.
Ο κ. Στεργίου καλεί τους δημότες και όχι μόνο σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή στις 13.00 στο αμφιθέατρο του νοσοκομείου, προκειμένου να δηλωθεί η αντίδραση και η ασυμφωνία στις αποφάσεις αυτών των ΄΄έξυπνων΄΄ της εξουσίας!!
Θα είμαστε εκεί !!

Ανοικτή Πρόσκληση - Επιστολή Δημάρχου Πεντέλης Δημήτρη Στεργίου – Καψάλη
για το κλείσιμο του Νοσοκομείου A. Φλέμιγκ.
Σε έναν συνεχή αγώνα για τα νοσοκομεία του τόπου μας για να παραμείνουν λειτουργικά, στον οποίο αγώνα δυστυχώς είχαμε ήδη την απώλεια νοσοκομείου της πόλης μας, συνεχίζεται η καταστρεπτική πορεία που έχει ως «σχέδιο» το τελειωτικό κλείσιμο του Φλέμιγκ και τη φυσιολογική υποβάθμιση του Σισμανογλείου..
Σε αυτό το δύσκολο αγώνα είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι:
  1. Το πρόβλημα που δημιουργούν οι αποφάσεις των αρμοδίων είναι βαθιά ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ με καθημερινές σοβαρές και ουσιαστικές επιπτώσεις σε όλους τους πολίτες και όχι μόνο τους δημότες μας.
  1. Απέναντι στα προσχήματα και τις δικαιολογίες για δήθεν «νοικοκύρεμα» και παράλληλα με την τόση υποβάθμισή του σε υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό να επιλέγεται ως Νοσοκομείο Αναφοράς για υποδοχή υπόπτων περιστατικών του Ίου του Ebola, ΕΜΕΙΣ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ! 
  1. Τα νοσοκομεία της περιοχής μας κλείνουν και η υγεία θα αφορά πλέον μόνον όσους έχουν χρήματα να πληρώσουν. Έτσι είναι ξεκάθαρο σε όλους πλέον πως η θρυαλλίδα της λαϊκής οργής είναι σε οριακή κατάσταση και η ανακολουθία των λόγων, πράξεων και δεσμεύσεων επιτείνει προς ένα αποτέλεσμα με κινδύνους Εθνικούς.
Επειδή λοιπόν η ΥΓΕΙΑ είναι Κοινωνικό Αγαθό και ΟΧΙ Εμπόρευμα,
Σας Περιμένουμε ΟΛΟΥΣ ΜΑΖΙ την Παρασκευή 31/10/2014 και ώρα 13:00 στο Αμφιθέατρο του Νοσοκομείου Α.Φλέμιγκ.
Δημήτρης Στεργίου – Καψάλης


Δήμαρχος Πεντέλης

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Σ΄ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ;

Σήμερα θα αναδείξουμε ένα ζήτημα, που και σε εμάς προκάλεσε εντύπωση.
Χθες στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης, υπήρχε ένα θέμα που αναφέρονταν στις ασφαλτοστρώσεις τριών οδών της πόλης, Σαλαμίνος, Θερμοπυλών και Β. Ηπείρου.
Ως εδώ άριστα, θα λέγαμε και μπράβο στον δήμο.

Το πρώτο ερωτηματικό ήταν, όταν το διαβάσαμε, αν προβλέπονταν στο τεχνικό πρόγραμμα για το ...2014!!
Απ΄ότι γνωρίζουμε δεν προβλέπονταν.
Το δεύτερο ερώτημα ήταν αν υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από πόρους του δήμου ή από άλλο φορέα. Ήταν έκπληξη, για μας, διότι τα οικονομικά του δήμου δεν αντέχουν σε μια δαπάνη ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ!!!!! (Τόσο θα κοστίσει, προϋπολογιστικά το έργο).

Μας ήλθαν κάποιες πληροφορίες ότι η χρηματοδότηση είχε εξασφαλιστεί από γραφείο βουλευτή - υπουργού!!!!!!! 
Εδώ είναι το μεγαλύτερο ερώτημα αλλά και η απορία. 
Πως είναι δυνατό να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Πως είναι δυνατό να μπορεί βουλευτής - υπουργός να χρηματοδοτεί σ΄αυτή την συγκυρία ένα δήμο; 
Μας θύμισε παλαιές εποχές που δήμαρχοι, νομάρχες την έστηναν έξω από γραφεία υπουργών και βουλευτών μήπως και πετύχαιναν κάποια (εξ ουρανού) χρηματοδότηση για την πόλη τους ή το χωριό τους.
Αλλά οι εποχές αυτές (απ΄ότι γνωρίζουμε) παρήλθαν. Πως προέκυψε αυτή η χρηματοδότηση, λοιπόν;
Μήπως είναι ουτοπία να πιστεύουμε ότι οι εποχές άλλαξαν και ότι πάντα οι ενέργειες αυτού του είδους θα συνδέονται με εκλογές;

Για να μην φανούμε απαξιωτικοί προφανώς ήταν καλό για την πόλη. Όμως μας μένει το ερώτημα αν τελικά η εικόνα μιας αυστηρής διαχείρισης, όπως τονίζει η κυβέρνηση, είναι η αλήθεια.

Ίσως οι πληροφορίες μας να μην έχουν καμιά αξία. Μας μένει, όμως το ερώτημα της χρηματοδότησης και ο τρόπος που τα χρήματα έφθασαν στον δήμο μας.

Καλό το έργο, όμως και ήταν καιρός να φροντίσει ο δήμος δρόμους που έχουν να περιποιηθούν από δεκαετίες τώρα!!!!
Βλέπετε οι προηγούμενες διοικήσεις είχαν πάντα στο μυαλό (!!!!) τους το καλό αυτής της πόλης!!!!!

Δεχόμαστε κάθε διόρθωση στις υποθέσεις μας από οποιονδήποτε για να ανασκευάσουμε. Αν δεν υπάρξει καμιά διόρθωση θα θεωρήσουμε ορθή την εκτίμησή μας.

Έρευνα σοκ για την κλιματική αλλαγή - Μεταξύ των 10 πιο ευάλωτων χωρών η Ελλάδα - Στο 7,10% ο δείκτης κινδύνου!


Έρευνα σοκ για την κλιματική αλλαγή - Μεταξύ των 10 πιο ευάλωτων χωρών η Ελλάδα - Στο 7,10% ο δείκτης κινδύνου!
Με απώλεια κινδυνεύει το 25% του παγκόσμιου ΑΕΠ
Τρομακτικές είναι οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τις αδυσώπητες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, καθώς υπάρχουν σενάρια για απώλεια ακόμη και του 25% του παγκόσμιου ΑΕΠ!
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου των ΗΠΑ για το Περιβάλλον και την Ανθρώπινη Ασφάλεια, η οποία αναπαράγεται από το πρακτορείο CNBC, αρκετές αναπτυγμένες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, κινδυνεύουν ακόμη και με αφανισμό, εξαιτίας των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Μάλιστα, οι ζημιές δεν περιορίζονται μόνο στα ευάλωτα, μικρά νησιωτικά συμπλέγματα του Ειρηνικού Ωκεανού, αλλά και σε χώρες, οι οποίες συγκαταλέγονται στις top 50 οικονομίες του πλανήτη!
Ποιες είναι λοιπόν, οι 10 χώρες, οι οποίες απειλούνται περισσότερο από την κλιματική αλλαγή, και το συνολικό τους ΑΕΠ υπερβαίνει τα 19 τρισ. δολάρια, ήτοι το 25% της παγκόσμιας οικονομίας;

1.  Φιλιππίνες: Βαθμός κινδύνου 28,25% - ΑΕΠ 272 δισ. δολαρίων
2.  Ιαπωνία: Βαθμός κινδύνου 13,38% - ΑΕΠ 4,9 τρισ. δολαρίων
3.  Χιλή: Βαθμός κινδύνου 11,30% - ΑΕΠ 277 δισ. δολαρίων
4.  Ινδονησία: Βαθμός κινδύνου 10,55% - ΑΕΠ 868 δισ. δολαρίων
5.  Ολλανδία: Βαθμός κινδύνου 8,25% - ΑΕΠ 800 δισ. δολαρίων
6.  Ελλάδα: Βαθμός κινδύνου 7,10% - ΑΕΠ 241,7 δισ. δολαρίων
7.  Κίνα: Βαθμός κινδύνου 6,9% - ΑΕΠ 9,2 τρισ. δολαρίων
8.  Κολομβία: Βαθμός κινδύνου 6,83% - ΑΕΠ 378 δισ. δολαρίων
9.  Ταϊλάνδη: Βαθμός κινδύνου 6,38% - ΑΕΠ 387 δισ. δολαρίων
10. Μεξικό: Βαθμός κινδύνου 6,27% - ΑΕΠ 1,26 τρισ. δολαρίων

Η περίπτωση της Ελλάδας:
Η Ελλάδα είναι η πλέον ευάλωτη χώρα της Ευρωζώνης, καθώς ο κίνδυνος φυσικών καταστροφών είναι αρκετά αυξημένος.
Άλλωστε, οι σεισμοί και οι πλημμύρες έχουν πλήξει επανειλημμένως τη χώρα.
Δεδομένης και της υψηλής αστικοποίησης του πληθυσμού, ο κίνδυνος από ενδεχόμενες περιβαλλοντικές καταστροφές αυξάνεται περαιτέρω. 

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

ΜΙΑ ΕΚΛΕΙΨΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΞΑΝΑΔΕΙ



Παρατήρηση με υπερσύγχρονα τηλεσκόπια.
Αναρτήθηκε από την Σόνια Φερνάντεθ - Βιδάλ, διδάκτωρ φυσικός στην κβαντική φυσική και συγγραφέας.
Η Σόνια επιχείρησε και πέτυχε την εκλαϊκευση της κβαντικής φυσικής και σε βαθμό που να μπορεί να διαβαστεί και από ένα μαθητή της Γ΄Γυμνασίου. Κίνητρο να ασχοληθεί με τον μυστηριώδη, φανταστικό και άγνωστο, στο μεγαλύτερο μέρος του ακόμη, κόσμο της κβαντικής φυσικής.

Η Σόνια είναι σήμερα συγγραφέας και προσπαθεί να φέρει στο ευρύ κοινό τις έννοιες της φυσικής που για τους πολλούς θεωρούνται δύσκολες και αδύνατο να μάθουν. Κι όμως η εκτίμηση αυτή είναι πέρα για πέρα λάθος. Είναι χρήσιμο να αποτιμήσει κανείς τι δεν έκανε καλά ώστε να έχει αυτή την εντύπωση.

Έχει ήδη μεταφραστεί στα Ελληνικά το πρώτο της βιβλίο, που απευθύνεται ακόμη και σε παιδιά με έφεση και μεράκι και το οποίο παρουσίασε ο καθηγητής κ. Σιμόπουλος στο ίδρυμα Ευγενίδου πριν λίγες ημέρες. Το βιβλίο έχει τον τίτλο :
΄΄Η ΠΟΡΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ΄΄

Προτείνουμε να το αγοράσετε και να το διαβάσετε. Θα εκπλαγείτε και θα θαυμάσετε αλλά και θα αναρωτηθείτε πως είναι δυνατό να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα ίσως και στον κόσμο που εμείς αντιλαμβανόμαστε. Πόσο μάλλον σ΄ένα κόσμο που τώρα ανακαλύπτουμε σιγά αλλά σταθερά. Ο κόσμος αυτός είναι η επόμενη μεγάλη κατάκτηση του ανθρώπινου νου και η αποθέωση της επιστήμης!!!! 

Θα επανέλθουμε στο θέμα με περισσότερες λεπτομέρειες.

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΥΜΒΟ


Η μετά μεγάλης προσοχής εργασία της ομάδας ανασκαφής στον τύμβο της Αμφίπολης, Το βίντεο δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα παράλληλα με την ανακοίνωση ότι δεν υπάρχει τέταρτος θάλαμος όπως ανέμεναν.
Σε μικρό διάστημα θα έχουμε την τελική μορφή όλου του τύμβου αφού οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς.



BINTEO-Oι εργασίες στον Τύμβο Καστά από Enikos_gr

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΄΄ΤΡΥΠΑ΄΄ ΑΦΗΣΕ Η ΑΠΕΛΘΟΥΣΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ!!!

Οι δημότες αυτές τις ημέρες παρέλαβαν δύο λογαριασμούς ύδρευσης. Οι λογαριασμοί συνοδεύονται από επιστολή του σημερινού δημάρχου, όπου αναλύονται οι λόγοι για τους οποίους κατέφθασαν μαζεμένα δύο λογαριασμοί ύδρευσης.

Εκεί, λοιπόν, διαβάσαμε ότι η η απελθούσα διοίκηση είχε να εισπράξει λογαριασμούς ύδρευσης από το πρώτο τρίμηνο του ....2013!!!

Γιατί άραγε;

Ως δημότες αυτής της πόλης πέραν από το γεγονός ότι καλούμαστε να πληρώσουμε δύο λογαριασμούς μαζεμένους, αναρωτιόμαστε ποιοι ήταν οι λόγοι αυτής της καθυστέρησης.  Στο δημοτικό συμβούλιο έγινε η ερώτηση και η τότε διοίκηση ΄΄μπάλωσε΄΄ το ζήτημα λέγοντας ότι η καθυστέρηση προήλθε από την επιβολή του ΦΠΑ στους λογαριασμούς, ο οποίος ΦΠΑ, δεν επιβάρυνε τους δημότες ως τότε και έπρεπε να ενσωματωθεί στους λογαριασμούς. Είχε, επίσης, αναφερθεί ότι καθυστερούσε η διαδικασία ανάθεσης της έκδοσης των εντύπων των λογαριασμών για κάποιους λόγους.  
Αυτή την φτηνή και μικρόψυχη απάντηση έλαβε το δημοτικό συμβούλιο τότε.
Εμείς βλέποντας με άλλο τρόπο τα πράγματα εκτιμούμε ότι η καθυστέρηση περιείχε σκοπιμότητα.
Η τότε διοίκηση θέλοντας να φανεί αρεστή στους δημότες δεν έστειλε τους λογαριασμούς έγκαιρα.
Κι αν ακόμη υποθέσουμε ότι υπήρξε κάποια στιγμή καθυστέρηση από τεχνικούς λόγους, η αποκατάσταση της ισορροπίας απαιτούσε 1,5 χρόνια;!!!!

Ποιες ήταν οι επιπτώσεις απ΄αυτή την καθυστέρηση; 
Ορθώς η σημερινή διοίκηση αναλύει το ζήτημα στην επιστολή. Οι όποιες καθυστερήσεις έχουν άμεση επίπτωση στην οικονομική κατάσταση του δήμου, κυρίως στην διαμόρφωση των προϋπολογισμών του δήμου. 
Είναι προφανές ότι τα έσοδα που προκύπτουν από τους λογαριασμούς αποδίδονται στην ΕΥΔΑΠ. Είναι προφανές, επίσης, ότι αφού δεν εισπράχθηκαν αυτοί οι λογαριασμοί δεν ....αποδόθηκαν!!!!  Άρα οφείλονται και μάλιστα με προσαυξήσεις.
Είναι δυνατό να αποπληρώσει τώρα ο δήμος τις οφειλές προς την ΕΥΔΑΠ με την είσπραξη έστω και δύο λογαριασμών μαζεμένα; Μάλλον, όχι. 
Έτσι θα αναγκαστεί να έλθει σε νέα συμφωνία με την ΕΥΔΑΠ προκειμένου να ρυθμίσει το συσσωρευμένο χρέος. Και λέμε νέα συμφωνία διότι η απελθούσα διοίκηση είχε ρυθμίσει παλαιότερα χρέη, που είχαν, για άγνωστους και πάλι λόγους, δημιουργηθεί από την ίδια αυτή διοίκηση.

Με αυτά τα δεδομένα τι συμπέρασμα μπορεί να εξάγει κανείς;
Απλά αλλά εμφανώς η απελθούσα διοίκηση δεν είχε καν την ικανότητα να διαχειριστεί ούτε και τα έσοδά της όχι να σχεδιάσει και να οραματιστεί το μέλλον αυτής της πόλης!!!

Είμαστε στην συνέχεια της αργής και σταδιακής αποδόμησης, της κατάρρευσης του πλασματικού οικοδομήματος που είχε κτιστεί από αρκετά χρόνια τώρα για την ποιότητα και την ικανότητα των διοικήσεων των προηγούμενων χρόνων.
Δυστυχώς!!!!

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...