Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

Εξαδάκτυλος: Μάσκες σε όλους, εμβολιασμένους και μη – Αποφεύγετε τον συγχρωτισμό

Την ανάγκη όλοι οι πολίτες είτε είναι εμβολιασμένοι είτε όχι να φορούν μάσκα και να αποφεύγουν τον συγχρωτισμό, κυρίως με άγνωστα άτομα, επεσήμανε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του ιού. Σε δηλώσεις του στο ΣΚΑΪ και αναφερόμενος στην επιστράτευση των ιδιωτών γιατρών ο κ.Εξαδάκτυλος είπε ότι προστίθενται διαρκώς νέοι ιδιώτες γιατροί στο σύστημα, σημειώνοντας ότι δεν είναι αριθμητικό το ζήτημα, αλλά σχετίζεται με την εμπειρία και τις ειδικότητες των γιατρών. «Για παράδειγμα άρχισε να λειτουργεί νέα κλινική Covid στο νοσοκομείο «Άγιο Παύλος», η οποία στελεχώνεται μόνο με ανθρώπους που προσήλθαν από τον ιδιωτικό τομέα. Είναι πιο σημαντικό αυτό από το να βρεθούν πέντε άνθρωποι που δεν μπορούν να κάνουν αυτή τη δουλειά» είπε ο κ.Εξαδάκτυλος, αναφέροντας πως οι εντατικολόγοι της χώρας βρίσκονται υπό τρομακτική πίεση είτε εργάζονται ιδιωτικά είτε στο δημόσιο σύστημα, δεδομένου ότι ο ιδιωτικός τομέας εδώ και μέρες παίρνει περιστατικά non Covid από τον δημόσιο τομέα. Ερωτηθείς για την πορεία της πανδημίας, υποστήριξε ότι «είμαστε στην κορυφή του βουνού», αν και σημείωσε ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι δε θα υπάρξουν αναζωπυρώσεις αργότερα. Όσον αφορά τα μέτρα, είπε ότι αυτά που έχουν ληφθεί είναι αρκετά, υποστηρίζοντας ότι «δε λαμβάνονται για να πείσουμε του ανεμβολίαστους να εμβολιαστούν, αλλά για να τους προστατεύσουμε» τονίζοντας ότι «δεν τους πείθουμε εμείς οι γιατροί, αλλά τους πείθει ο θάνατος».

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Σταθμοί στο Διάστημα

ΔΙΟΝΥΣΗΣ Π. ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ* Πριν από 23 χρόνια, στις 20 Νοεμβρίου 1998, ξεκίνησε η κατασκευή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ΔΔΣ) με την εκτόξευση της πρώτης μονάδας ελέγχου μετακινήσεων και αποθήκευσης καυσίμων με την ονομασία «Ζάρυα» (ξημέρωμα). Με χρηματοδότηση της ΝASA η μονάδα αυτή, με κυλινδρικό σχήμα μήκους 12,5 μέτρων και πλάτους 4 μέτρων, κατασκευάστηκε από τους Ρώσους και την αμερικανική εταιρεία «Μπόινγκ», ενώ στο Διάστημα τοποθετήθηκε με τη βοήθεια ενός ισχυρού ρωσικού πυραύλου. Δύο εβδομάδες αργότερα, στις 6 Δεκεμβρίου, τη «Ζάρυα» συνάντησε το Διαστημικό Λεωφορείο «Εντίβορ», το οποίο μετέφερε τη δεύτερη αμερικανική μονάδα με την ονομασία «Γιούνιτι» (ενότης), που αποτελεί μία από τις κεντρικές μονάδες του ΔΔΣ. Εκτοτε τα δεκάδες διαφορετικά τμήματα που αποτελούν τον ΔΔΣ μεταφέρθηκαν τμηματικά με πτήσεις των διαστημικών λεωφορείων και διαφόρων αυτόνομων πυραύλων-φορέων, με αποτέλεσμα οι σημερινές του διαστάσεις να φτάνουν σε όγκο το Ολυμπιακό Στάδιο, ενώ οι χρήσιμοι χώροι των διαφόρων μονάδων του ξεπερνούν τα 1.300 κυβικά μέτρα. Με πλάτος 108 μέτρων, μήκος 88 μέτρων και ύψος 44 μέτρων, ο ΔΔΣ έχει βάρος περίπου 500 τόνων. Οι διάφορες μονάδες που τον αποτελούν σκοπεύουν όχι μόνο τη Γη αλλά και το Σύμπαν, παρατηρώντας έτσι τα απόμακρα αντικείμενά του. Ετσι, από τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας του ο ΔΔΣ χρησιμεύει σαν εργαστήριο μελετών, παρατηρητήριο και σπιτικό για ομάδες αστροναυτών που επανδρώνουν τον σταθμό σε συνεχή βάση. Τα μέλη του πληρώματος ζουν στο εσωτερικό του με αρκετή άνεση επί μήνες, σε πολύ μεγαλύτερη δηλαδή έκταση απ’ ό,τι ήταν δυνατόν με τα επανδρωμένα διαστημόπλοια ή τα διαστημικά λεωφορεία. Το πρώτο τριμελές πλήρωμα του ΔΔΣ (αποτελούμενο από δύο Ρώσους κι έναν Αμερικανό) ξεκίνησε από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ με ένα διαστημόπλοιο «Σογιούζ» και εγκαταστάθηκε στον σταθμό τον Ιούλιο του 1999, όπου παρέμεινε επί πέντε μήνες, οπότε και αντικαταστάθηκε από ένα δεύτερο τριμελές πλήρωμα στα τέλη του 1999. Εκτοτε περίπου 250 άτομα από 20 χώρες επισκέφθηκαν τον σταθμό, μεταξύ των οποίων και μερικοί τουρίστες! Ο ΔΔΣ φυσικά δεν είναι ο πρώτος. Η τιμή αυτή ανήκει στον «Σαλιούτ 1», ο οποίος τέθηκε σε τροχιά το 1971 από τη Σοβιετική Ενωση, δέκα χρόνια μετά την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στο Διάστημα, του Γιούρι Γκαγκάριν. Η όλη προσπάθεια, όμως, είχε τρομερές δυσκολίες, μεταξύ των οποίων και τον θάνατο ενός από τα πρώτα τριμελή πληρώματά του. Αργότερα η εγκατάσταση βελτιωμένων σταθμών επιβεβαίωσε τη δυνατότητα του ανθρώπου να παραμένει στο Διάστημα επί μακροχρόνια διαστήματα. Το «Σκάιλαμπ» ήταν ο πρώτος αμερικανικός διαστημικός σταθμός που επανδρώθηκε από τρία διαφορετικά τριμελή πληρώματα στη διετία 1973-1974. Στις αποστολές αυτές αποδείχθηκαν πανηγυρικά οι πολύμορφες ευκαιρίες που προσφέρει το Διάστημα στην επιστήμη, την τεχνολογία και σε κάθε πτυχή του ανθρώπινου ενδιαφέροντος πάνω στη Γη κι έξω από αυτήν. Πέντε χρόνια αργότερα το μεγαλύτερο μέρος του «Σκάιλαμπ» καταστρεφόταν στη γήινη ατμόσφαιρα, ενώ ένα από τα κομμάτια που επέζησαν από την καταστροφή και έφτασαν στη Γη σκότωσε μια αγελάδα στην Αυστραλία. Στη δεκαετία του 1980 η Αμερική επικέντρωσε το ενδιαφέρον της στις πτήσεις του διαστημικού λεωφορείου, ενώ η Σοβιετική Eνωση άρχισε το 1986 τη δημιουργία του διαστημικού σταθμού «Μιρ» (Ειρήνη), ο οποίος παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι το 2001 αποτελούμενος από συνολικά επτά μονάδες. Τον «Μιρ» επισκέφθηκαν κατά καιρούς αστροναύτες διαφόρων εθνικοτήτων, περιλαμβανομένων τελευταία και Αμερικανών, ενώ στον σταθμό αυτόν ο κοσμοναύτης Βαλερί Πολιακόφ απέκτησε το ρεκόρ συνεχούς παραμονής ανθρώπου στο Διάστημα επί 438 ημέρες το 1994-1995. Στον χορό όμως των διαστημικών σταθμών συμμετέχει πλέον και η Κίνα, με τον πρώτο σταθμό της να τοποθετείται στο Διάστημα το 2011 και τον δεύτερο το 2016, ενώ σήμερα είναι σε λειτουργία ένας τρίτος, ο οποίος τοποθετήθηκε τον περασμένο Απρίλιο. Στη διάρκεια της δεκαετίας έχουν επίσης προγραμματιστεί κι άλλοι νέοι διαστημικοί σταθμοί από τις ΗΠΑ, τη Ρωσία και την Ινδία, αλλά και από ιδιωτικούς φορείς. Φαίνεται ότι η ανθρώπινη παρουσία στο Διάστημα θα συνεχιστεί απτόητη και με απώτερο στόχο την επιστροφή του ανθρώπου στην επιφάνεια της Σελήνης. Το πρόγραμμα «Artemis» της αμερικανικής NASA, για παράδειγμα, σχεδιάζει να τοποθετήσει την πρώτη γυναίκα και τον επόμενο άντρα στην επιφάνεια του φυσικού μας δορυφόρου μέχρι το 2025. Σε αυτή τη νέα κοσμική Οδύσσεια η Αμερική δεν θα είναι μόνη της, γιατί και η Ρωσία έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2030 σκοπεύει να εγκαταστήσει μια ανθρώπινη αποικία στη Σελήνη, ενώ και η Κίνα προτίθεται να κάνει το ίδιο μέχρι το 2036. Ο Ευρωπαϊκός Διαστημικός Οργανισμός (ESA) έχει επίσης ανακοινώσει τη δημιουργία ενός Διεθνούς Σεληνιακού Χωριού με τη βοήθεια μεγάλων «κατασκευαστικών-εκτυπωτών 3D». Υπάρχουν φυσικά αρκετά ακόμη τεχνικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν και ήδη πολλά από αυτά επιλύονται σε καθημερινή βάση. * Ο κ. Διονύσης Π. Σιμόπουλος είναι επίτιμος διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου.

Η μεγαλύτερης διάρκειας μερική έκλειψη Σελήνης του αιώνα μας

Tο βράδυ της Παρασκευής 19 Νοεμβρίου πρόκειται να υπάρξει και μια μερική έκλειψη Σελήνης, η οποία όμως δεν θα είναι ορατή από την Ελλάδα. Το «μονοπάτι» της έκλειψης θα περάσει από την ανατολική Ρωσία, την Ιαπωνία, τον Ειρηνικό Ωκεανό, την Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη. Η μερική έκλειψη συμβαίνει 1,7 μέρες προτού το φεγγάρι φθάσει στο απόγειό του, δηλαδή στο πιο μακρινό σημείο της τροχιάς του από τη Γη, κάτι που αυξάνει τη διάρκεια της έκλειψης. Η ιδιαιτερότητά της είναι ότι θα πρόκειται όχι μόνο για τη μεγαλύτερης διάρκειας μερική σεληνιακή έκλειψη του αιώνα μας, αλλά για αυτήν με τη μεγαλύτερη διάρκεια έως το 2669, σύμφωνα με το Αστεροσκοπείο Holcomb της Ιντιάνα των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA), η σχεδόν ολική έκλειψη – που θα καλύψει το 97% της πανσελήνου – θα διαρκέσει περίπου 3,5 ώρες, ενώ το συνολικό φαινόμενο – μαζί με την παρασκιά – θα διαρκέσει έξι ώρες. Η μακρύτερη ολική σεληνιακή έκλειψη του 21ού αιώνα έως τώρα είχε συμβεί το 2018 και είχε διαρκέσει μία ώρα και 43 λεπτά. Είχε προηγηθεί μια ολική έκλειψη Σελήνης στις 26 Μαΐου φέτος, ενώ θα ακολουθήσει μια ολική έκλειψη Σελήνης στις 15 Μαΐου 2022 και άλλη μία στις 7 Νοεμβρίου 2022. Οι σεληνιακές εκλείψεις συμβαίνουν, όταν ο Ήλιος, η Γη και η Σελήνη σχεδόν ευθυγραμμίζονται (συζυγία), με αποτέλεσμα το φεγγάρι να περνάει μέσα από τη σκιά της Γης και να παίρνει έτσι μια κοκκινωπή απόχρωση.

Οι Βρετανοί... λάτρεψαν τον Μητσοτάκη και τον θέλουν για δικό τους πρωθυπουργό! Τα μηνύματα που του έστειλαν

Ο πρωθυπουργός μετά τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή του ITV, «Good Morning Britain», έκλεψε τις καρδιές των βρετανών τηλεθεατών, οι οποίοι με μηνύματά τους στην εκπομπή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζήτησαν... ανταλλαγή πρωθυπουργών μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας! Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στο Λονδίνο στο πλαίσιο της συνάντησής του με τον Βρετανό ομόλογό του, Boris Johnson όμως, ενώ ο Ελληνας πολιτικός μεταξύ άλλων ζητάει να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα... οι Βρετανοί ζήτησαν τη δική του παραμονή ως ηγέτη στο Ηνωμένο Βασίλειο! Ο πρωθυπουργός μετά τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή του ITV, «Good Morning Britain», έκλεψε τις καρδιές των βρετανών τηλεθεατών, οι οποίοι με μηνύματά τους στην εκπομπή, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζήτησαν... ανταλλαγή πρωθυπουργών μεταξύ Ελλάδας και Βρετανίας! Οι παρουσιαστές δεν πίστευαν στα μάτια τους από τα μηνύματα που λάμβαναν από τους τηλεθεατές και ξέσπασαν στα γέλια διαβάζοντας πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο «εκλεκτός» τους για πρωθυπουργός του κράτους. Σχολιάζοντας τα όσα έστελναν οι τηλεθεατές της εκπομπής μίλησαν για κύμα αγάπης προς τον Έλληνα πρωθυπουργό: «Ήταν αξιαγάπητος», είπε η μια από τις δυο παρουσιάστριες. Και άρχισαν να διαβάζουν μηνύματα: «Μπορούμε να έχουμε τον Έλληνα πρωθυπουργό, αντί για τον δικό μας;», «Αυτόν θέλουμε για πρωθυπουργό. Τι έξυπνος, σκεπτόμενος και λογικός άνθρωπος», «Ο Έλληνας πρωθυπουργός με κέρδισε. Μιλάει καθαρά, με ακρίβεια», «Ωραίος άνθρωπος μου φαίνεται ο Έλληνας πρωθυπουργός», ήταν μερικά από τα μηνύματα που διάβασαν στον αέρα της εκπομπής. Και κατέληξαν σχολιάζοντας και οι τέσσερις συντελεστές της εκπομπής: «Απ’ ότι φαίνεται θα τον ψηφίζαμε όλοι». Μάλιστα μια από τις παρουσιάστριες είπε... συγκρίνοντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη (προφανώς με τον Μπόρις Τζόνσον): «Είναι ωραίο να ακούς κάποιον να λέει πράγματα που βγάζουν νόημα. Αφήστε που ήρθε εδώ! Ήταν εδώ! Και μας έδωσε συνέντευξη».

Ο ΟΗΕ απάντησε στον Elon Musk: Έτσι μπορείς να σώσεις τον πλανήτη με 6,6 δισ. δολ. από την περιουσία σου

Την προηγούμενη εβδομάδα παρακολουθούσαμε με ενδιαφέρον τη συζήτηση που ξεκίνησε μεταξύ του δισεκατομμυριούχου Elon Musk και του επικεφαλής του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Προγράμματος (WFP) του ΟΗΕ Breasley, όταν ο πρόεδρος της Tesla είχε αμφισβητήσει τον ισχυρισμό του, σύμφωνα με τον οποίο μόνο ένα μικρό ποσοστό της περιουσίας του θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της πείνας στον κόσμο. Ο Breasley είχε απευθύνει έκκληση, ζητώντας από δισεκατομμυριούχους όπως ο Musk να αναλάβουν δράση, ενώ ζήτησε δράση συγκεκριμένα από τον Musk και τον συνιδρυτή της Amazon Bezos, τους δύο άνδρες που βρίσκονται στην κορυφή του Bloomberg Billionaires Index. Μόλις 6 δισ. δολάρια θα μπορούσαν να σώσουν 42 εκατ. ανθρώπους από τον θάνατο, είπε. Τότε ο Musk είχε σχολιάσει: «Εάν το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας διαφανείς και ανοιχτούς λογαριασμούς, «μπορεί να περιγράψει στο Twitter πώς ακριβώς θα λύσουν τα 6 δισ. δολάρια την πείνα στον κόσμο, θα πουλήσω τις μετοχές μου τώρα και θα το κάνω». Ο αξιωματούχος του ΟΗΕ επανήλθε σήμερα στο θέμα και σε ανάρτησή του στο Twitter σημειώνει: «Αυτή η κρίση πείνας είναι επείγουσα, άνευ προηγουμένου και μπορεί να αποφευχθεί @elonmusk, ζήτησες ξεκάθαρο σχέδιο και ανοιχτά βιβλία. Εδώ είναι! Είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε μαζί σου – και με οποιονδήποτε άλλον – που είναι σοβαρός όσον αφορά τη διάσωση ζωών. Το ζητούμενο είναι 6,6 δισ. δολάρια για να αποφευχθεί ο λιμός το 2022». Αυτό που μένει τώρα να φανεί είναι εάν ο Elon Musk θα κάνει πραγματικότητά του τη δέσμευσή του να πουλήσει μετοχές της Tesla για να λύσει το πρόβλημα της πείνας.

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΑΔΑ (ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΑΣΤΡΑΠΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ)

Δελτίο Τύπου Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας - Το 1555 τα αλλάζει όλα Τίθεται από σήμερα σε πλήρη λειτουργία o Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης του Πολίτη - 400.000 απαντημένες κλήσεις από τα τέλη Ιουλίου Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Αλλάζουν όλα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ». Αυτό σημείωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον τρόπο λειτουργίας του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης 1555. «Οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται και δεν πρέπει να καλούν πλέον σε επιμέρους υπηρεσίες και καταστήματα. Όλη η πληροφόρηση που χρειάζονται θα δίνεται μέσω του 1555», πρόσθεσε. Και υπογράμμισε ότι «Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά για ένα σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης που θα βασίζεται στο λεγόμενο ticketing. Στις 100 ημέρες που έχει λειτουργήσει πιλοτικά το 1555 μέχρι τώρα, έχουν γίνει περίπου 400.000 κλήσεις και έχει εξυπηρετηθεί το 96%. Το χάος ξεκινά να δίνει τη θέση του στην οργάνωση, στο σύστημα και στην μέθοδο με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική στη πράξη!». Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «η ανάγκη για άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική και μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μου –μαζί με την αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων- από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο Υπουργείο. Μόνο ο ΕΦΚΑ καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αν προσθέσουμε και το πλήθος των έμμεσα ασφαλισμένων αλλά και των πολιτών που συναλλάσσονται με τους υπόλοιπους φορείς, τότε το κοινό που καλύπτεται δυνητικά από το 1555 αγγίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού». Αναλύοντας την κατάσταση που έρχεται να αλλάξει εκ βάθρων ο νέος τετραψήφιος αριθμός, ο ίδιος είπε ότι «ενώ καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε τόσα εκατομμύρια πολίτες, είμαστε στην πρώτη θέση σε παράπονα και καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη, με τον ΕΦΚΑ ειδικά να διασύρεται καθημερινά στις τηλεοράσεις και τα κοινωνικά δίκτυα για τα κατεβασμένα τηλέφωνα και την αδυναμία των πολιτών να εξυπηρετηθούν, αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να ταξιδέψουν χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να επισκεφθούν το πλησιέστερο υποκατάστημα. Μέσα σε αυτό το πρόβλημα προστέθηκε η πανδημία. Ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που μας επέβαλε να δράσουμε άμεσα και να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση ενός ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες». Το «πριν» και το «μετά» του 1555 Περιγράφοντας το «πριν» και το «μετά» του 1555, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων υπογράμμισε ότι «μέχρι πρότινος είχαμε διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα και πολλές επιμέρους τηλεφωνικές γραμμές, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ π.χ. λειτουργούσε με ωράριο Δημοσίου και απαντούσε μόλις 800 κλήσεις την ημέρα, με μέσο χρόνο αναμονής τα 20 λεπτά. Αδυνατούσε δε να απαντήσει στο 1/3 των κλήσεων είτε γιατί δεν είχε αρκετό προσωπικό στις ώρες αιχμής είτε γιατί οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν στο ακουστικό τους και το έκλειναν! Κληθήκαμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση μη εξυπηρέτησης και την επιτακτική ανάγκη να βρούμε άμεσα λύση εν μέσω πανδημίας. Επιλέξαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό εξυπηρέτησης, μια γραμμή «για να βρίσκεις άκρη». Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Deloitte σε συνέχεια πρόσκλησης προς τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (PWC, Grant Thornton, KPMG, E&Y), με τη συμμετοχή των τριών μεγαλύτερων παρόχων call center, της Cosmote/Evalue, της Teleperformance και της Mediatel, που έχουν διεθνή εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και επαρκές προσωπικό για τις ανάγκες ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος. Οι αριθμοί Κατά την παρουσίαση των μέχρι τώρα πεπραγμένων του 1555, τονίστηκε ότι: Από τον Ιούλιο που ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του αριθμού, έχει απαντήσει σε περίπου 400.000 κλήσεις. Το ποσοστό απαντημένων κλήσεων αγγίζει το 99%. Από αυτές, το 84,4% απαντήθηκε σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή από τους ίδιους τους τηλεφωνητές. Το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από τις ομάδες υποστήριξης του κάθε φορέα και το υπόλοιπο 2,8% των ερωτημάτων εκκρεμεί για να απαντηθεί από τις υπηρεσίες. Στο νέο μηχανισμό συνεργάζονται καθημερινά 990 υπάλληλοι, εκ των οποίων 320 είναι υπάλληλοι των εταιριών και οι υπόλοιποι προέρχονται από το Υπουργείο και τους Οργανισμούς. «Από εκεί που είχαμε τηλεφωνικά κέντρα με ωράρια Δημοσίου και με χρέωση για τον πολίτη, τώρα έχουμε έναν τηλεφωνικό αριθμό που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν για όλους. Εκεί που είχαμε 800 κλήσεις την ημέρα στον ΕΦΚΑ, τώρα απαντώνται καθημερινά 4.700 κλήσεις, εξαπλάσιος δηλαδή αριθμός. Και εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν στα 20 λεπτά τώρα έχει προσγειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα. Από εκεί που δεν σήκωναν τα τηλέφωνα ή τα σήκωναν με μέσο χρόνο αναμονής τη μισή ώρα, ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει ο ίδιος να καλεί τον πολίτη για να του δώσει απάντηση στο ερώτημα του. Μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στα συστήματα ελέγχου που ενσωματώνει ο νέος μηχανισμός, καθώς παρακολουθεί την πορεία εξυπηρέτησης των ερωτημάτων –που γίνεται σε τρία επίπεδα- από την αρχή έως το τέλος. «Υπάρχει στοχοθεσία, αυστηρές προθεσμίες και έλεγχος παντού. Γιατί η κάθε κλήση «χρεώνεται» σε έναν υπάλληλο ή μια ομάδα υπαλλήλων». Τα επόμενα βήματα Στη συνέχεια, ο υπουργός ανέλυσε την συνολική στρατηγική που υλοποιείται για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και τους εποπτευόμενους φορείς του. Όπως είπε: Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του. Διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας. Και για τους δυο φορείς αυτό σημαίνει 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα κάθε μήνα. Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ. Πάνω από 250.000 πολίτες επισκέφθηκαν τα ΚΕΠ για συναλλαγές με τους τρεις αυτούς φορείς τους τελευταίους μήνες Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του Υπουργείου και των υπολοίπων φορέων. Υλοποιήθηκε η υπηρεσία myOAEDlive και myEFKAlive που σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ. Θεσπίστηκαν τα ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ με 850.000 πολίτες να έχουν ήδη αξιοποιήσει το μέτρο. Προχωρά η αναβάθμιση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων. Άμεσος στρατηγικός μας στόχος είναι σε φορείς όπως ο ΕΦΚΑ σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης. «Μην καλείτε στα υποκαταστήματα. Καλείτε το 1555» Ο Κωστής Χατζηδάκης ζήτησε από τους πολίτες να καλούν πλέον το 1555 και όχι τα υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ για να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές των υποκαταστημάτων θα καταργηθούν και το σύνολο των κλήσεων θα περνά υποχρεωτικά μέσα από το 1555. «Στοίχημα από εδώ και στο εξής είναι το 1555 να γίνει κομμάτι της καθημερινότητας μας. Στόχος μας είναι οι εμπειρίες ακραίας ταλαιπωρίας, θυμού και αγανάκτησης να δώσουν την θέση τους στην ποιοτική, αξιόπιστη και ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση, καθώς έχουμε πλέον το εργαλείο για να επουλώσουμε σταδιακά μια πληγή και μόνιμη πηγή παραπόνων και καταγγελιών που συνδέεται άρρηκτα με την καθημερινότητα του πολίτη», κατέληξε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Επισυνάπτεται σχετική παρουσίαση Στο link θα βρείτε τα τρία βίντεο που προβλήθηκαν κατά την παρουσίαση: https://we.tl/t-eoTGGLo91l Στο link αυτό θα βρείτε πλάνα με δηλώσεις του Υπουργού από την σημερινή παρουσίαση: https://we.tl/t-ujBcWIIuF3

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δελτία Τύπου - Ανακοινώσεις / 8 Νοεμβρίου, 2021 Διαθέσιμη στους πολίτες για την επικοινωνία και την υποβολή ερωτημάτων και αιτημάτων σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών των φορέων είναι η ψηφιακή πλατφόρμα support.gov.gr. Η υπηρεσία σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το support.gov.gr ενοποιεί τον τρόπο επικοινωνίας με τους κυβερνητικούς φορείς για τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στο gov.gr. Δημιουργείται, έτσι, ένας ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τις δημόσιες υπηρεσίες, για την υποβολή ερωτημάτων, αιτημάτων και την λήψη απαντήσεων για τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών κάθε φορέα. Πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη υπηρεσία που παρέχεται από το gov.gr, επιλέγουν το πεδίο «Επικοινωνία» στη σελίδα της ψηφιακής υπηρεσίας για την οποία ενδιαφέρονται. Αφού ταυτοποιηθούν με τους κωδικούς Taxisnet, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν προσωποποιημένα αιτήματα εξυπηρέτησης ή ερωτήματα. Μετά την υποβολή, λαμβάνουν ως αποδεικτικό τον μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Στη συνέχεια, το gov.gr διαμοιράζει τα αιτήματα – ερωτήματα αυτόματα, στους φορείς και τις διοικητικές μονάδες που έχουν την ευθύνη απάντησης. Μετά την ολοκληρωμένη επεξεργασία του αιτήματος, η απάντηση της διοίκησης αναρτάται στη θυρίδα απαντήσεων του πολίτη. Για κάθε νέα απάντηση το gov.gr αποστέλλει ενημερωτικό email, ώστε ο πολίτης να μεταβεί στη θυρίδα απαντήσεων για να παραλάβει την απάντηση της αρμόδιας διοικητικής μονάδας. Ήδη, υποστηρίζονται από το support.gov.gr 259 ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Οικονομικών, καθώς επίσης και από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και την ΗΔΙΚΑ. Σταδιακά, όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενταχθούν στο support.gov.gr. Μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ το βίντεο σχετικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας και οδηγίες χρήσης.

Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών - Το 1555 τα αλλάζει όλα

Δελτίο Τύπου Νέα εποχή στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας - Το 1555 τα αλλάζει όλα Τίθεται από σήμερα σε πλήρη λειτουργία o Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης του Πολίτη - 400.000 απαντημένες κλήσεις από τα τέλη Ιουλίου Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Αλλάζουν όλα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ». Αυτό σημείωσε σήμερα ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τον τρόπο λειτουργίας του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης 1555. «Οι ασφαλισμένοι, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι δεν θα χρειάζεται και δεν πρέπει να καλούν πλέον σε επιμέρους υπηρεσίες και καταστήματα. Όλη η πληροφόρηση που χρειάζονται θα δίνεται μέσω του 1555», πρόσθεσε. Και υπογράμμισε ότι «Δεν πρόκειται απλώς για ένα μεγάλο τηλεφωνικό κέντρο, αλλά για ένα σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης που θα βασίζεται στο λεγόμενο ticketing. Στις 100 ημέρες που έχει λειτουργήσει πιλοτικά το 1555 μέχρι τώρα, έχουν γίνει περίπου 400.000 κλήσεις και έχει εξυπηρετηθεί το 96%. Το χάος ξεκινά να δίνει τη θέση του στην οργάνωση, στο σύστημα και στην μέθοδο με τελικό ωφελούμενο τον πολίτη. Αυτό λέγεται κοινωνική πολιτική στη πράξη!». Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, «η ανάγκη για άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών ήταν κάτι παραπάνω από επιτακτική και μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές μου –μαζί με την αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων- από την πρώτη στιγμή που ήρθα στο Υπουργείο. Μόνο ο ΕΦΚΑ καλείται να εξυπηρετήσει καθημερινά πάνω από 6,5 εκατομμύρια άμεσα ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αν προσθέσουμε και το πλήθος των έμμεσα ασφαλισμένων αλλά και των πολιτών που συναλλάσσονται με τους υπόλοιπους φορείς, τότε το κοινό που καλύπτεται δυνητικά από το 1555 αγγίζει το σύνολο του ελληνικού πληθυσμού». Αναλύοντας την κατάσταση που έρχεται να αλλάξει εκ βάθρων ο νέος τετραψήφιος αριθμός, ο ίδιος είπε ότι «ενώ καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε τόσα εκατομμύρια πολίτες, είμαστε στην πρώτη θέση σε παράπονα και καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη, με τον ΕΦΚΑ ειδικά να διασύρεται καθημερινά στις τηλεοράσεις και τα κοινωνικά δίκτυα για τα κατεβασμένα τηλέφωνα και την αδυναμία των πολιτών να εξυπηρετηθούν, αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να ταξιδέψουν χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για να επισκεφθούν το πλησιέστερο υποκατάστημα. Μέσα σε αυτό το πρόβλημα προστέθηκε η πανδημία. Ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που μας επέβαλε να δράσουμε άμεσα και να προχωρήσουμε στην υιοθέτηση ενός ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης ικανό να εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες». Το «πριν» και το «μετά» του 1555 Περιγράφοντας το «πριν» και το «μετά» του 1555, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων υπογράμμισε ότι «μέχρι πρότινος είχαμε διάσπαρτα τηλεφωνικά κέντρα και πολλές επιμέρους τηλεφωνικές γραμμές, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Το παλιό τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ π.χ. λειτουργούσε με ωράριο Δημοσίου και απαντούσε μόλις 800 κλήσεις την ημέρα, με μέσο χρόνο αναμονής τα 20 λεπτά. Αδυνατούσε δε να απαντήσει στο 1/3 των κλήσεων είτε γιατί δεν είχε αρκετό προσωπικό στις ώρες αιχμής είτε γιατί οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν στο ακουστικό τους και το έκλειναν! Κληθήκαμε λοιπόν να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση μη εξυπηρέτησης και την επιτακτική ανάγκη να βρούμε άμεσα λύση εν μέσω πανδημίας. Επιλέξαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό εξυπηρέτησης, μια γραμμή «για να βρίσκεις άκρη». Την υλοποίηση του έργου ανέλαβε η Deloitte σε συνέχεια πρόσκλησης προς τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (PWC, Grant Thornton, KPMG, E&Y), με τη συμμετοχή των τριών μεγαλύτερων παρόχων call center, της Cosmote/Evalue, της Teleperformance και της Mediatel, που έχουν διεθνή εμπειρία, τεχνογνωσία αλλά και επαρκές προσωπικό για τις ανάγκες ενός τόσο μεγάλου εγχειρήματος. Οι αριθμοί Κατά την παρουσίαση των μέχρι τώρα πεπραγμένων του 1555, τονίστηκε ότι: Από τον Ιούλιο που ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του αριθμού, έχει απαντήσει σε περίπου 400.000 κλήσεις. Το ποσοστό απαντημένων κλήσεων αγγίζει το 99%. Από αυτές, το 84,4% απαντήθηκε σε πρώτο επίπεδο, δηλαδή από τους ίδιους τους τηλεφωνητές. Το 12,8% απαντήθηκε σε δεύτερο επίπεδο από τις ομάδες υποστήριξης του κάθε φορέα και το υπόλοιπο 2,8% των ερωτημάτων εκκρεμεί για να απαντηθεί από τις υπηρεσίες. Στο νέο μηχανισμό συνεργάζονται καθημερινά 990 υπάλληλοι, εκ των οποίων 320 είναι υπάλληλοι των εταιριών και οι υπόλοιποι προέρχονται από το Υπουργείο και τους Οργανισμούς. «Από εκεί που είχαμε τηλεφωνικά κέντρα με ωράρια Δημοσίου και με χρέωση για τον πολίτη, τώρα έχουμε έναν τηλεφωνικό αριθμό που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, δωρεάν για όλους. Εκεί που είχαμε 800 κλήσεις την ημέρα στον ΕΦΚΑ, τώρα απαντώνται καθημερινά 4.700 κλήσεις, εξαπλάσιος δηλαδή αριθμός. Και εκεί που ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν στα 20 λεπτά τώρα έχει προσγειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα. Από εκεί που δεν σήκωναν τα τηλέφωνα ή τα σήκωναν με μέσο χρόνο αναμονής τη μισή ώρα, ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει ο ίδιος να καλεί τον πολίτη για να του δώσει απάντηση στο ερώτημα του. Μιλάμε για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας!», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στα συστήματα ελέγχου που ενσωματώνει ο νέος μηχανισμός, καθώς παρακολουθεί την πορεία εξυπηρέτησης των ερωτημάτων –που γίνεται σε τρία επίπεδα- από την αρχή έως το τέλος. «Υπάρχει στοχοθεσία, αυστηρές προθεσμίες και έλεγχος παντού. Γιατί η κάθε κλήση «χρεώνεται» σε έναν υπάλληλο ή μια ομάδα υπαλλήλων». Τα επόμενα βήματα Στη συνέχεια, ο υπουργός ανέλυσε την συνολική στρατηγική που υλοποιείται για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το Υπουργείο Εργασίας και τους εποπτευόμενους φορείς του. Όπως είπε: Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του. Διευρύνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έχουν περί τις 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες ο καθένας. Και για τους δυο φορείς αυτό σημαίνει 4,5 εκατομμύρια λιγότερες επισκέψεις στα υποκαταστήματα κάθε μήνα. Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ. Πάνω από 250.000 πολίτες επισκέφθηκαν τα ΚΕΠ για συναλλαγές με τους τρεις αυτούς φορείς τους τελευταίους μήνες Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του Υπουργείου και των υπολοίπων φορέων. Υλοποιήθηκε η υπηρεσία myOAEDlive και myEFKAlive που σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ. Θεσπίστηκαν τα ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ με 850.000 πολίτες να έχουν ήδη αξιοποιήσει το μέτρο. Προχωρά η αναβάθμιση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων. Άμεσος στρατηγικός μας στόχος είναι σε φορείς όπως ο ΕΦΚΑ σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης. «Μην καλείτε στα υποκαταστήματα. Καλείτε το 1555» Ο Κωστής Χατζηδάκης ζήτησε από τους πολίτες να καλούν πλέον το 1555 και όχι τα υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ για να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές των υποκαταστημάτων θα καταργηθούν και το σύνολο των κλήσεων θα περνά υποχρεωτικά μέσα από το 1555. «Στοίχημα από εδώ και στο εξής είναι το 1555 να γίνει κομμάτι της καθημερινότητας μας. Στόχος μας είναι οι εμπειρίες ακραίας ταλαιπωρίας, θυμού και αγανάκτησης να δώσουν την θέση τους στην ποιοτική, αξιόπιστη και ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση, καθώς έχουμε πλέον το εργαλείο για να επουλώσουμε σταδιακά μια πληγή και μόνιμη πηγή παραπόνων και καταγγελιών που συνδέεται άρρηκτα με την καθημερινότητα του πολίτη», κατέληξε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Επισυνάπτεται σχετική παρουσίαση Στο link θα βρείτε τα τρία βίντεο που προβλήθηκαν κατά την παρουσίαση: https://we.tl/t-eoTGGLo91l Στο link αυτό θα βρείτε πλάνα με δηλώσεις του Υπουργού από την σημερινή παρουσίαση: https://we.tl/t-ujBcWIIuF3

Ανοιξε ξανά η πλατφόρμα δήλωσης των αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων

Μια «δεύτερη ευκαιρία» έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη τη χώρα, να δηλώσουν στους Δήμους την πραγματική επιφάνεια των ακινήτων που έχουν στην κατοχή τους και με τον τρόπο αυτό, μπορούν να αξιοποιήσουν τις περιουσίες τους χωρίς να κινδυνεύουν με την καταβολή μεγάλων προστίμων και προσαυξήσεων. Η δήλωση αυτή μπορεί να πραγματοποιείται από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου ως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής που άνοιξε ξανά «ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ Τ.Μ. ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΤΑ» στη διεύθυνση https://tetragonika.govapp.gr/ . Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την ΚΕΔΕ, με τη συνεργασία και την υποστήριξη του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και της ΑΑΔΕ, τον ΔΕΔΔΗΕ και τη ΓΓΠΣ. 2,6 εκατομμύρια πολίτες έκαναν μέχρι σήμερα χρήση της πλατφόρμας Την πρώτη περίοδο που τέθηκε σε λειτουργία η συγκεκριμένη πλατφόρμα, περισσότεροι από 2,6 εκατομμύρια πολίτες έκαναν χρήση της δυνατότητας να την χρησιμοποιήσουν και να δηλώσουν 60 εκατομμύρια επιπλέον τετραγωνικά μέτρα. Οι πολίτες που αξιοποίησαν αυτή τη δυνατότητα δηλώνοντας την πραγματική επιφάνεια των ιδιοκτησιών τους, γλύτωσαν από τέλη και πρόστιμα, ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, ενώ με τις δηλώσεις των επιπλέον τετραγωνικών, οι Δήμοι διασφαλίζουν σε ετήσια βάση επιπλέον έσοδα, που θα χρησιμοποιηθούν είτε για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες που παρέχουν στους δημότες τους, είτε για να μειωθούν τα δημοτικά τέλη, όπως έχει ήδη γίνει σε πολλούς Δήμους. Πολίτες και Δήμοι να αξιοποιήσουν τη δεύτερη ευκαιρία Με αφορμή την επαν-ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ο Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της Κ.Ε.Δ.Ε. Δ. Παπαστεργίου δήλωσε : «Μια πολύ χρήσιμη ηλεκτρονική εφαρμογή που δημιούργησε η Κ.Ε.Δ.Ε. σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι ξανά στη διάθεση των πολιτών όλης της χώρας. Είναι μια εφαρμογή μέσω της οποίας ενισχύεται η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ Αυτοδιοίκησης και πολιτών, με αμοιβαίο όφελος για όλες τις πλευρές. Με το άνοιγμα της «ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ Τ.Μ. ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΤΑ», δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους δεν έχουν μέχρι σήμερα δηλώσει την πραγματική επιφάνεια της ακίνητης περιουσίας τους στους οικείους Δήμους, να το κάνουν τώρα, για να απαλλαγούν από πρόστιμα και προσαυξήσεις στο μέλλον. Επίσης και οι Δήμοι οφείλουν άμεσα να επεξεργαστούν τα στοιχεία των δηλώσεων αυτών και να εισπράξουν τα επιπλέον έσοδα που προκύπτουν από την αξιοποίηση τους, προκειμένου να αναβαθμίσουν την ποιότητα των παρεχόμενων προς τους δημότες υπηρεσιών τους ή για να μειώσουν την οικονομική τους επιβάρυνση».

Σε λειτουργία o ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες

Διαθέσιμη στους πολίτες για την επικοινωνία και την υποβολή ερωτημάτων και αιτημάτων σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών των φορέων είναι η ψηφιακή πλατφόρμα support.gov.gr. Η υπηρεσία σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και την Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το support.gov.gr ενοποιεί τον τρόπο επικοινωνίας με τους κυβερνητικούς φορείς για τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στο gov.gr. Δημιουργείται, έτσι, ένας ψηφιακός χώρος επικοινωνίας πολιτών και επιχειρήσεων με τις δημόσιες υπηρεσίες, για την υποβολή ερωτημάτων, αιτημάτων και την λήψη απαντήσεων για τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών κάθε φορέα. Πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν ερώτημα ή αίτημα εξυπηρέτησης σχετικά με την επιλεγμένη υπηρεσία που παρέχεται από το gov.gr, επιλέγουν το πεδίο «Επικοινωνία» στη σελίδα της ψηφιακής υπηρεσίας για την οποία ενδιαφέρονται. Αφού ταυτοποιηθούν με τους κωδικούς Taxisnet, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν προσωποποιημένα αιτήματα εξυπηρέτησης ή ερωτήματα. Μετά την υποβολή, λαμβάνουν ως αποδεικτικό τον μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Στη συνέχεια, το gov.gr διαμοιράζει τα αιτήματα – ερωτήματα αυτόματα, στους φορείς και τις διοικητικές μονάδες που έχουν την ευθύνη απάντησης. Μετά την ολοκληρωμένη επεξεργασία του αιτήματος, η απάντηση της διοίκησης αναρτάται στη θυρίδα απαντήσεων του πολίτη. Για κάθε νέα απάντηση το gov.gr αποστέλλει ενημερωτικό email, ώστε ο πολίτης να μεταβεί στη θυρίδα απαντήσεων για να παραλάβει την απάντηση της αρμόδιας διοικητικής μονάδας. Ήδη, υποστηρίζονται από το support.gov.gr 259 ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Οικονομικών, καθώς επίσης και από τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και την ΗΔΙΚΑ. Σταδιακά, όλες οι ψηφιακές υπηρεσίες θα ενταχθούν στο support.gov.gr. Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε βίντεο σχετικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας και οδηγίες χρήσης: https://www.youtube.com/watch?v=lWKAYJ5yYbg

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...