Τρίτη 22 Μαΐου 2012

ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΩΡΕΣ ΠΕΡΝΑ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Η οικονομική κρίση χτυπά σε όλους τους τομείς. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δέχεται απανωτά τα χτυπήματα.
Άρχισε με το πάγωμα των προσλήψεων. Ήλθε η εφεδρεία έδιωξε αριθμό εργαζομένων χρήσιμων με την εμπειρία τους στα αυτοδιοικητικά πράγματα. Ακολούθησαν οι περικοπές των μισθών, οριζόντια και κάθετα.
Φτάνουμε τώρα στις περικοπές των....έργων. Η απένταξη των έργων λίγιες ημέρες πριν την 6η Μαίου, που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε δεν ξεκίνησαν καθόλου αλλά περίμεναν την χρηματοδότηση.  Το ύψος των χρηματοδοτήσεων προϋπολογιστικά φτάνει τα 17 δις ευρώ και στα οποία είχαν απορροφηθεί περίπου τα 10 δις ευρώ.
Με απόφαση του κ. Θάνου Μωραϊτη απεντάσονται μια σειρά έργων σε όλη την Ελλάδα, σε Καλλικρατικούς δήμους και σε Περιφέρειες.
Τα έργα αυτά αφορούν διάφορες δραστηριότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπως:
΄΄Βοήθεια στο σπίτι΄΄, έργα αποχέτευσης, βιολογικούς καθαρισμούς, αναπλάσεις, ΧΥΤΑ, αντιπλημμυρικά, οδοποιία, σχεδιαμός για αποκομιδή και διαχείριση σκουπιδιών, πληροφοριακά συστήματα κ.α.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση θύμα της κακοδιαχείρισης των οικονομικών της χώρας, της έλλειψης οράματος και εντιμότητας, της έλλειψης δικαιοσύνης και γνώσης.
Αυτό επικράτησε πολλά χρόνια τώρα για να έλθουμε στη σημερινή κατάσταση όπου οι πολίτες, οι δημότες στερούνται κάθε μορφής έργων από τους φόρους τους, που έτσι κι αλλιώς παρακρατούνται. Η διαχείριση του δημόσιου χρήματος με συνετό και δίκαιο τρόπο ενώ παράλληλα να υπάρχει γνώση, τόλμη και όραμα είναι τα στοιχεία εκείνα που διαμορφώνουν την πολιτική στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι μόνο.
Οι δήμοι θα κληθούν να λειτουργήσουν κάτω από δύσκολες συνθήκες ενώ τα όργανα της αυτοδιοίκησης ασθενούν, αδιαφορούν ή δεν έχουν καμιά επιρροή αφού τα ίδια αυτά όργανα δεν έπεισαν ποτέ γιατί δεν ήταν άξια και ικανά.
Πώς να μας πείσει τώρα η σημερινή ΚΕΔΕ που αποτελείται λίγο ως πολύ απο τα ίδια πρόσωπα που ΄΄εκλέγονται΄΄ με τη μέθοδο του ΄΄τρενάκι΄΄ καθ΄υπόδειξη των κομμάτων και των μηχανισμών τους;
Πώς να μας πείσουν τα ίδια πρόσωπα της προηγούμενης δεκαετίας όταν στηρίζονται σε πολιτικές γνωριμίες που ζυμώνονται σε κομματικά γραφεία;  Πώς να ανασάνει ο δήμος όταν όλοι δέχθηκαν την λειτουργία των δήμων κάτω από ΄΄Καλλικρατικές΄΄ διατάξεις που δεν έχουν καμιά αξία παρά μόνο την αύξηση της γραφειοκρατίας και τον μηδενισμό της δημιουργίας;
Δεν είναι όμως αμέτοχοι και οι πολίτες, δημότες στην διαμόρφωση αυτής της σημερινής κατάστασης. ΄΄Επέλεξαν΄΄ στις δημοτικές εκλογές με κομματικά κριτήρια, καθ΄υπόδειξη. Εξέλεξαν ανθρώπους που αποτελούν ετερόκλητες και αδειάφορες συνιστώσες κομματικών κλαριών, που η παρουσία τους και μόνο ακυρώρουν και μηδενίζουν τον ρόλο της της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι τοπικές κοινωνίες οφείλουν να βρουν κριτήρια επιλογής, να αποδιώξουν τις φιλίες και τα κόμματα και να θέσουν τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στη θέση που της ανήκει. 

Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ


Μόντι: Θα υπάρξει λύση για την Ελλάδα - Θα ενεργοποιηθούν όλοι όσο πλησιάζουμε τις εκλογές

Πεπεισμένος ότι η Ελλάδα θα βρει τη λύση για να βγει από την οικονομική κρίση και να παραμείνει στην Ευρωζώνη, εμφανίστηκε ο ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Μόντι.



Σε συνέντευξή που παραχώρησε στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN, ο κ. Μόντι εξέφρασε την άποψη ότι «οι Έλληνες θέλουν να παραμείνουν στο ευρώ»,ωστόσο, όπως ανέφερε «δεν είναι όλοι τους έτοιμοι να κάνουν ό,τι πρέπει για να παραμείνουν στο ευρώ».


«Αλλά νομίζω πως καθώς προχωράμε προς τις εκλογές της 17ης Ιουνίου, το αίσθημα στην Ελλάδα που είναι κρίσιμο για τη χώρα, και νομίζω επίσης και για την Ευρώπη, αλλά σίγουρα για τη χώρα, να παραμείνει στο ευρώ θα ενεργοποιήσει και τα πολιτικά προγράμματα», συνέχισε.


«Νομίζω πως σε αυτό το πλαίσιο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ελληνικές αρχές, η ό,τι απομένει απ΄αυτές στη διαδικασία που οδηγεί στις εκλογές, θα βρουν μια λύση», υπογράμμισε ο κ. Μόντι.


Σύμφωνα με τον ιταλό πρωθυπουργό, «δεν θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ε.Ε. που η Ευρώπη χτυπά σ΄έναν τοίχο και ξαφνικά, όλα τα πνεύματα εγείρονται, η πολιτική βούληση συγκλίνει, και βρίσκεται η λύση. Όμως είναι μια κατάσταση κρίσιμη».

ΜΑΝΟΣ - ΤΖΗΜΕΡΟΣ ΜΑΖΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Σήμερα ανακοινώνεται η συνεργασία των κομμάτων ΄΄Δράση΄΄ και ΄΄Δημιουργία Ξανά΄΄.
Κοινό το ψηφοδέλτιο με στόχο την Βουλή.
Αύριο το μεσημέρι, σε κοινή συνέντευξη τύπου θα αναλυθεί περισσότερο η συμφωνία αυτή.

Παρέμβαση της Citigroup προς Γερμανία, Γαλλία και ΕΚΤ να αναλάβουν πρωτοβουλίες πριν χαθεί ο έλεγχος – Προειδοποιεί για κατάρρευση της Ελλάδος και συστημικό σοκ στις καταθέσεις – Προτείνει πανευρωπαϊκό μηχανισμό εγγύησης καταθέσεων

Στις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις της Ευρώπης παρεμβαίνει η Citigroup η οποία σε ανοικτή επιστολή προς την Γερμανίδα Καγκελάριο Merkel, το νέο Γάλλο πρόεδρο Hollande και τον επικεφαλής της ΕΚΤ Μ. Draghi ζητάει να αναλάβουν πρωτοβουλίες πριν χαθεί ο έλεγχος.



Ειδικά για την Ελλάδα προειδοποιεί για κατάρρευση της οικονομίας ενώ τονίζει ότι η μαζική φυγή καταθέσεων δεν θα είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο αλλά πανευρωπαϊκό.


Στην έκθεση- παρέμβαση της Citigroup αναφέρεται ότι


Αγαπητή Angela, αγαπητέ Francois, αγαπητέ Mario


Η Ευρώπη βρίσκεται ακόμη μια φορά σε μια ιστορική καμπή.


Την τελευταία εβδομάδα έχουν εκδηλωθεί πρωτόγνωρα γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην κατάρρευση.


Το πρώτο τρίμηνο ξεκίνησε καλά στην Ευρώπη, υπήρξε ρευστότητα στις τράπεζες οι οποίες την κατεύθυναν σε αγορές ομολόγων.


Όμως οι εξελίξεις στην Ελλάδα έχουν αλλάξει άρδην το τοπίο.


Όλο το κλίμα έχει χαλάσει γιατί η παγκόσμια επενδυτική κοινότητα πιστεύει ότι η Ελλάδα θα καταρρεύσει.


Μάλιστα τονίζεται ότι είναι πιθανό να υπάρξει συστημικό σοκ από την εκροή καταθέσεων από την Ελλάδα που ωστόσο ενδέχεται να μην περιοριστεί μόνο στην Ελλάδα αλλά να επεκταθεί και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.


Η ακυβερνησία στην Ελλάδα περιπλέκει τα πράγματα ενώ δεν είναι βέβαιο ότι θα προκύψει ισχυρή κυβέρνηση μετά και τις νέες εκλογές.


Θα πρέπει η Ευρώπη να θωρακιστεί και να δημιουργηθεί άμεσα ένας πανευρωπαϊκός μηχανισμός εγγύησης καταθέσεων.


Το αρνητικό κλίμα στην Ευρώπη επιδεινώνεται και λόγω της Ισπανίας καθώς τα spreads στα ομόλογα έχουν εκτιναχθεί σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ εγείρονται ζητήματα για την ανακεφαλαιοποίηση των Ισπανικών τραπεζών.


Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι προοπτικές υποβάθμισης των τραπεζών στην Ευρώπη από την Moody’s, το Ιρλανδικό δημοψήφισμα, οι εξελίξεις σε Ιταλία και Πορτογαλία.


Μπορεί ρευστότητα να υπάρχει στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα αλλά η αβεβαιότητα σκοτώνει κάθε κίνητρο για ανάληψη κινδύνων.


Σύμφωνα με την Citigroup κανείς δεν θα πρέπει να ξεγελαστεί από την ανθεκτικότητα πολλών εταιρικών ομολόγων και μετοχών.


Οι αγορές αναμένουν πολιτική παρέμβαση για να διασωθεί η Ευρώπη.


Η πολιτική αδράνεια καταλήγει η Citigroup είναι απλά μια εν λευκώ εξουσιοδότηση προς τους επενδυτές να κάθονται στο περιθώριο και να περιμένουν την περαιτέρω επιδείνωση των πραγμάτων σε όλη την Ευρώπη.

ΚΛΕΙΔΩΣΕ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΑΜΑΡΑ-ΝΤΟΡΑΣ

Οι τελευταίες πληροφορίες μας λέγουν οτι η συμφωνία και επιστροφής της κ. Μπακογιάννη στην Νέα Δημοκρατία έκλεισε.
Θα ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών.

CNBC - Reuters: Προλαβαίνει η Ελλάδα να τυπώσει δραχμές;

Το ερώτημα ανη Ελλάδα θα προλάβει να τυπώσει δραχμές εάν κι εφόσον εγκαταλείψει το ευρώ, θέτει σε σημερινό του άρθρο το Reuters, όπως μεταδίδει το CNBC.



'Οπως επισημαίνεται, η έξοδος της χώρας από τη ζώνη του ευρώ θα μπορούσε να συμβεί τόσο ξαφνικά που τα χαρτονομίσματα της ''νέας δραχμής'' δεν θα προλάβαιναν να εκτυπωθούν στην ώρα τους.


Σύμφωνα με το άρθρο, οι μακροπρόθεσμες συνέπειες από μία ελληνική αποχώρηση δεν είναι ''μη ελκυστικές''.


Η ευρωζώνη δεν θα χρειαζόταν πια να ανησυχεί για τον πιο αδύναμο κρίκο της, ενώ και ένα νέο εθνικό νόμισμα, με τη μεγάλη υποτίμηση που θα υφίσταντο άμεσα, θα οδηγούσε σε μια πιο ανταγωνιστική ελληνική οικονομία.


Ωστόσο, σημειώνεται, οι βραχυπρόθεσμες επιτπώσεις θα ήταν ''βάρβαρες'', τόσο για την εγχώρια όσο και για την παγκόσμια οικονομία.


Στη ''μετα-ευρώ'' εποχή, η Ελλάδα θα βρισκόταν αντιμέτωπη με κατάρρευση του τραπεζικού τομέα, όπως και με αδυναμία εισαγωγών, με το βιοτικό επίπεδο να πέφτει μέρα με την ημέρα.


Το κόστος από την αποκαλούμενη ''Grexit'' θα ήταν εξίσου μεγάλου και διεθνώς, καθώς θα οδηγούσε σε αναταραχή τις παγκόσμιες χρηματαγορές, ενώ θα έθετε σε ασφυκτικό κλοιό πιέσεων τις οικονομίες της Ισπανίας και της Ιταλίας.



Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΑΥΛΑΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Την Δευτέρα ανοίγει η αυλαία των Πανελληνίων εξετάσεων. Οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στο μάθημα της έκθεσης.

Η ιστοσελίδα www.frontistiriav.blogspot.com  θα δημοσιεύει τα θέματα μόλις επιτραπεί από το Υπουργείο Παιδείας. Αν προλάβουμε θα δημοσιεύουμε και ενδεικτικές  λύσεις των θεμάτων
Εμείς ευχόμαστε ολόψυχα σε όλους τους υποψηφίους καλή επιτυχία.
Μια συμβουλή όσο μας επιτρέπεται. Να μην βιάζεστε, διαβάστε καλά τις εκφωνήσεις των θεμάτων με υπομονή και απόλυτη συγκέντρωση. Τα θέματα θα είναι στο επίπεδο των μαθητών- υποψηφίων. Απλά χρειάζεται προσοχή και ηρεμία.


Καλή δύναμη

Παρασκευή 18 Μαΐου 2012

ΕΧΑΣΕ ΚΑΙ ΤΙΣ 550 ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

Όχι μόνο πτωτική η πορεία του χρηματιστηρίου αλλά ΄΄στοχεύει΄΄ τις 350-370 μονάδες. Ξεπούλησαν πολλά τεμάχια τραπεζικών μετοχών και οι ξένοι αναμένοντας το αποτέλεσμα των εκλογών.
Φόβος επικρατεί για πολλά ζητήματα που άνοιξαν ξαφνικά. Το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, οι επαναληπτικές εκλογές και η πρόθεση των Ελλήνων να τιομωρήσουν όλους αυτούς που τους πίκραναν δημιουργούν ένα χρηματηστηριακό τοπίο πολύ αρνητικό. Απεικονίζεται άμεσα στον γενικό δείκτη και στις μετοχές του ΄΄20αρη΄΄ κυρίως.
Όμως και οι συναλλαγές έχουν περιοριστεί ακόμη περισσότερο. Κι αν υπάρχουν κάποιες συνεδριάσεις με ελάχιστα αυξημένο τζίρο οφείλεται στις πωλήσεις των ξένων.
Σήμερα συνεχίζεται η πτωτική η πορεία. Ο γενικός δείκτης αυτή την ώρα βρίκσεται μόλις στις 533 μονάδες γράφοντας απώλειες 0,46%. Οι συναλλαγές στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.
Μικρή, ισχνή προσπάθεια ανόδου γίνεται αυτή την ώρα στους τραπεζικούς τίτλους με την Εθνική να σημειώνει άνοδο 2,56% στα 1,2 ευρώ και στην Άλφα 3,32% στα 0,715 ευρώ.
Το ευρώ με το δολάριο στο 1,2676 συνεχίζοντας τις απώλειες που άρχισε πρίν τέσσερις ημέρες.
Τα Ευρωπαϊκά σημειώνουν και σήμερα απώλειες στο άνοιγμα με την Γερμανία -0,57%, το Παρίσι -0,65% και το Λονδίνο -0,64%.

Στον αέρα 130.000 ωφελούμενοι του "Βοήθεια στο Σπίτι"

Σε αναβρασμό βρίσκονται ωφελούμενοι και εργαζόμενοι του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», καθώς για τους μεν πρώτους είναι ορατός ο κίνδυνος να βρεθούν εκτός προγράμματος, ενώ για τους δεύτερους υπάρχει το ενδεχόμενο να μην ανανεωθούν οι συμβάσεις τους.



Μέχρι σήμερα, 130.000 ηλικιωμένοι και άτομα με ειδικές ανάγκες επωφελούνται από το πρόγραμμα, αριθμός που αναμένεται να συρρικνωθεί αισθητά το προσεχές διάστημα, αφού θα ισχύσουν ακόμη πιο αυστηρά κριτήρια υπαγωγής σε αυτό. Να σημειώσουμε πως 130 χιλιάδες είναι ο επίσημος αριθμός ωφελουμένων, γιατί ανεπίσημα πολλοί περισσότεροι, κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας που χρήζουν βοήθειας, λαμβάνουν αυτή τη φροντίδα, παρά το ότι «τυπικά» δεν πληρούν όλα τα κριτήρια.


Τα πάντα όμως αναμένεται να ανατραπούν, καθώς στην υπουργική απόφαση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα «κριτήρια και διαδικασία επιλογής ωφελούμενων για την υλοποίηση προγράμματος κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων», την οποία υπογράφει ο Γιώργος Κουτρουμάνης, προβλέπεται στο Άρθρο 1 πως δικαίωμα υπαγωγής στο σύστημα έχουν όσοι έχουν ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, ανεξαρτήτως ηλικίας, και όσοι έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον το 78ο έτος της ηλικίας τους. Έτσι αποκλείονται ωφελούμενοι συνταξιούχοι 65-78 ετών, που μέχρι πρότινος δέχονταν σημαντική βοήθεια.


Η υπουργική απόφαση πάντως εμπεριέχει ασάφειες και αφήνεται να εννοηθεί πως πιθανώς ούτε οι ηλικιωμένοι θα μπορούν να ωφελούνται πια, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του προγράμματος. Στο τέλος λοιπόν της απόφασης και πιο ειδικά στο άρθρο 5 (μεταβατικές διατάξεις) αναφέρεται πως «ωφελούμενοι είναι μόνο όσοι έχουν αναπηρία 67% και άνω», ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά για τους ηλικιωμένους.


Σύμφωνα με την πρόεδρο των εργαζομένων Σοφία Κολιζέρα, όλα δείχνουν πως οδηγούμαστε σχεδόν σε ολική κατάργηση του προγράμματος και την προώθηση του στα χέρια των ιδιωτών μέσω του ΙΚΑ, σύμφωνα και με τον εφαρμοστικό νόμο για τις κοινωνικές επιχειρήσεις. Αυτό θα σημάνει και την υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μόνη σωστή και δίκαιη λύση, σύμφωνα με την κ. Κολιζέρα είναι το «Βοήθεια στο Σπίτι» να γίνει υπηρεσία στους Δήμους όπως προβλέπεται κι από τον Καλλικράτη, διότι «η άσκηση κοινωνικής πολιτικής σε ευπαθείς ομάδες, είναι πάνω απ’ όλα υποχρέωση και μέριμνα κάθε πολιτισμένου κράτους».


Το επιχείρημα που προβλήθηκε από το υπουργείο Εργασίας για αναγκαστική μείωση των εξόδων του προγράμματος δεν ευσταθεί σύμφωνα με τους εργαζόμενους, αφού μακροπρόθεσμα η εξοικονόμηση χρημάτων είναι μεγαλύτερη, γιατί αποφεύγεται η ιδρυματική και νοσοκομειακή περίθαλψη.


Εντωμεταξύ, στις 30 Ιουνίου λήγουν οι συμβάσεις 4.000 εργαζομένων. Πολλοί από αυτούς ανανεώνουν συνεχώς τις συμβάσεις τους τα τελευταία δέκα χρόνια, από τότε δηλαδή που το πρόγραμμα τέθηκε σε εφαρμογή. Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως οι περισσότεροι από αυτούς παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τουλάχιστον 6 μήνες.


Για το λόγο αυτό, έχει προγραμματιστεί γενική συνέλευση του σωματείου των εργαζομένων την επόμενη Τετάρτη, όπου και θα αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις , δεδομένης και τις ρευστής πολιτικής κατάστασης, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου.


Πηγή:www.capital.gr

Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Κοινοτικοί πόροι ύψους 11,5 δις. ευρώ παραμένουν ανεκμετάλλευτοι από την χώρα μας – Σε ακινησία 134 από τα 181 αναπτυξιακά έργα σε ολόκληρη την Ελλάδα – Έχουν υλοποιηθεί μόλις τα 10, ενώ 3 βρίσκονται στο «κόκκινο»

Σε ακινησία παραμένουν εκατοντάδες έργα του ΕΣΠΑ, αφού από την λίστα των 181 συνολικού προϋπολογισμού 11,5 δις. ευρώ που θα πρέπει η Ελλάδα να έχει έτοιμα έως το τέλος του 2014, πρόοδος σημειώνεται σε μόλις 47 που αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό που φθάνει στο 26% του συνόλου.



Επίσης, τρία από τον κατάλογο των συγχρηματοδοτούμενων έργων βρίσκονται στο «κόκκινο», δηλαδή απαιτείται επιτάχυνση για να μην χαθούν κοινοτικοί πόροι, ενώ για 67 δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ στους επιχειρηματίες για να μπορέσουν να προχωρήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια.


Αυτή είναι η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο τομέας των ιδιωτικών επενδύσεων στην χώρα μας, έξι μήνες μετά της επικαιροποίησης της λίστας με τα 181 έργα που προηγήθηκε στις Βρυξέλλες ( 30 Νοεμβρίου του 2011)και στην οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνονταν έργα από τον τομέα της ενέργειας, των μεταφορών και των υποδομών, της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας. Όπως, αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια, νέες σιδηροδρομικές γραμμές, νοσοκομεία κ.ά. Όλα αυτά τα έργα θα συγχρηματοδοτούνταν από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ταμείο Συνοχής και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης.


Το σκεπτικό της επικαιροποίησης ήταν να μπορέσει η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί άμεσα την παραχώρηση που έκανε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης στο 95% (αρχική συγχρηματοδότηση 85 % με πρόσθετο ποσοστό 10% συμπληρωματικής πληρωμής), κάτι που θα επέτρεπε στην χώρας μας να βγει γρηγορότερα από την κρίση.


Σε εποχές σαν τις σημερινές με την Ελλάδα να βουλιάζει για πέμπτη συνεχή χρονιά στην ύφεση, οι επενδύσεις συνιστούν το καλύτερο «φάρμακο» για να μπορέσει η ελληνική οικονομία να βρει βηματισμό προς την ανάπτυξη και να καταπολεμηθεί το «τέρας» της ανεργίας σε κάθε περιφέρεια της χώρας.


Τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης δείχνουν ότι παραμένει ανεκμετάλλευτη αυτή η επενδυτική ευκαιρία είτε γιατί οι κοινοτικοί πόροι δεν έφθασαν ποτέ στην τσέπη των επιχειρηματιών, είτε εξαιτίας της πληθώρας των προβλημάτων πάνω στα οποία «σκόνταψε» η υλοποίηση αυτών των έργων.


Αναλυτικότερα:


· Σε πολλά από αυτά τα έργα παρατηρήθηκε υπερδέσμευση πόρων. Οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί ως τώρα καλύπτουν ένα προϋπολογισμό έργων ύψους 8,9 δις ευρώ και οι πληρωμές φτάνουν στα 3,5 δις ευρώ από το 2007 μέχρι σήμερα. Από τα χρήματα αυτά περίπου 1,5 δις ευρώ είναι αυτά που εισέρευσαν στην χώρα μας από την αύξηση της συμμετοχής της Ε.Ε στα έργα του ΕΣΠΑ ενώ τα υπόλοιπα 2 δις ευρώ έχουν δοθεί σταδιακά σε ορισμένα από αυτά από το 2007 μέχρι και σήμερα .


· Από τα συνολικά 181 έργα σε 67 από αυτά συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δις ευρώ η πρόοδος είναι μηδενική. Με άλλα λόγια δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ δαπάνης . Μεταξύ των έργων αυτών είναι : τα μεγάλα έργα του ΟΣΕ (Αίγιο - Ρίο, Διακοφτό - Ροδοδάφνη), το Ψηφιακό Σχολείο, ο κάθετος άξονας Εγνατίας οδού (Κορομηλιά -Ιεροπηγή - Κρυσταλλοπηγή), η συλλογή απορριμμάτων Κορωπίου - Παιανίας, η δυτική επέκταση του τραμ στον Πειραιά, οι εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων Αττικής, το Νέο Μουσείο της Βεργίνας όπου αναμένεται η έκδοση της οικοδομικής του άδειας.


· Τρία από τα 181 έργα βρίσκονται στο «κόκκινο» δηλαδή απαιτείται επιτάχυνση για να μην χαθούν κοινοτικοί πόροι . Το πρώτο εξ αυτών είναι - και πάλι -το Κτηματολόγιο (προβλέπονται 130 εκατ .ευρώ) που αποτελεί πλέον μία θλιβερή ιστορία. Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει κτηματολόγιο, δηλαδή μία ηλεκτρονική βάση δεδομένων με όλα τα ακίνητα της ελληνικής επικράτειας. Πριν από 20 ημέρες η επιτροπή αποκρατικοποιήσεων ενέκρινε την πρόταση για την αναζήτηση ιδιώτη- επενδυτή για την ολοκλήρωση του έργου. Ένα δεύτερο έργο στην κατηγορία αυτή είναι και ο προαστιακός στο τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες ( προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ ) και ακολουθεί ο Οδικός άξονας Βέροια -Νάουσα στο τμήμα Πατρίδα - Νάουσα με προϋπολογισμό 19,7 εκ ευρώ .


· Άλλα 57 έργα από την ίδια λίστα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που θα πρέπει να λυθούν . Πέρα από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους , η επανεκκίνηση των οποίων μεταφέρεται για μετά τον Οκτώβριο περιλαμβάνονται πολλά έργα στα οποία απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση, εκ των υστέρων νομιμοποίηση, παραχώρηση αιγιαλού, έκδοση δικαστικών αποφάσεων , έγκριση περιβαλλοντικών όρων, νέα δημοπρασία, συμβασιοποίηση έργων της SIEMENS, αρχαιολογικές έρευνες, ή στα οποία απλά πρέπει να ξεπεραστούν τα γνωστά γραφειοκρατικά προβλήματα και να ολοκληρωθεί η ανάθεση του έργου.


· Μόνο 10 έργα έχουν ολοκληρωθεί μεταξύ των οποίων κάποια έχουν απορρόφηση μεγαλύτερη από τον αρχικό τους προϋπολογισμό. Μεταξύ αυτών ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή - Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, το τμήμα του προαστιακού ΣΚΑ - Τρεις Γέφυρες, τα νέα Λεωφορεία της ΕΘΕΛ. Επίσης ολοκληρώθηκε η επιδομή των σιδηροδρομικών γραμμών από την Ομόνοια ως το Μοναστηράκι με προϋπολογισμό 53 εκατ. ευρώ.

Έλεγχο κεφαλαίων και τανκς στα σύνορα προβλέπει η KPMG αν η Ελλάδα φύγει από το ευρώ - Συστήνουν σε επιχειρήσεις να βάζουν ρήτρες πληρωμής σε ευρώ... Γερμανίας

Οι φόβοι για πιθανή έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ ολοένα και κλιμακώνονται, με τις εκτιμήσεις των δικηγόρων για την επόμενη μέρα στη χώρα και την ευρωζώνη να έχουν διαδεχτεί εκείνες των οικονομόλογων.

Σύμφωνα με τους νομικούς που έχουν μελετήσει την υπόθεση της Ελλάδας, η επόμενη μέρα της ανακοίνωσης είναι λίγο πολύ γνωστή. Έλεγχοι κεφαλαιακών ροών, υποχρεωτική αργία τραπεζών, διακοπή της πίστωσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, και άλλα πολλά.


Ο σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης είναι δύσκολο να γίνει γιατί δεν είναι σαφές πώς μια έξοδος θα μπορεί να πραγματοποιηθεί.


"Ακόμη και αν υπήρχε συναίνεση στο ότι η χώρα θα φύγει, ας πούμε, σε τρεις μήνες, μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα συμβεί στο μεσοδιάστημα; Συναλλαγματικοί έλεγχοι, έλεγχοι κεφαλαίων, τανκς στα σύνορα, επισημαίνει ο Simon Collins, της KPMG.


Μάλιστα, η KPMG συμβουλεύει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να είναι περισσότερο προνοητικές στα συμβόλαια που κάνουν και να μην λαμβάνουν επιφανειακά μέτρα. Και προσθέτει ότι μία ρήτρα που να προβλέπει ότι το συμβόλαιο διέπεται υπό το αγγλικό δίκαιο και να προσδιορίζει ότι η πληρωμή θα γίνεται σε ευρώ... Γερμανίας, θα αποδειχθεί στην πορεία ανεκτίμητη αξία.


Το βασικό πρόβλημα στις επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τις ελληνικές είναι να αποφευχθεί η εκ νέου μείωση της ονομαστικής αξίας, δεδομένου ότι είναι πολύ πιθανό ότι ένα νέο νόμισμα θα βυθιζόταν έναντι του ευρώ, αναφέρει ο ειδικός σε αναδιαρθρώσεις χρεών της Slaughter and May, Ian Johnson.


Εάν η Ελλάδα βγει και από την ευρωζώνη και από την ΕΕ, τα δικαστήρια της δεν θα είναι πλέον υποχρεωμένα να σεβαστούν την απόφαση άλλου δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν όμως η Ελλάδα παραμείνει στην ΕΕ., ακόμη και να βγει από το ευρώ, τα δικαστήριά πιθανότατα να πρέπει να τηρούν τους νόμους όλων των συμβάσεων της ΕΕ, αναφέρει ο Johnson.


Ο Simon Gleeson, σύμβουλος στο δικηγορικό γραφείο Clifford Chance, αναφέρει ότι η εταιρική προστασία έγκειται στην ελαχιστοποίηση της έκθεσης σε τράπεζες και επιχειρήσεις. "Είναι ότι απλό,", είπε. "Μην εκτείνεστε σε πιστώσεις προς τους πελάτες. Βάλτε φρένα".

ΥΠΕΣ: 10.000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ

Με επιστολή του υφυπουργού προς την Επιτροπή του άρθρου 28, παρ. 4 του Ν. 2190/1994 (σ.σ: νόμου Πεπονή) του Συμβουλίου της Επικρατείας ζητεί να γίνουν περίπου... 10.000 (για την ακρίβεια 9.403) «εξαιρέσεις» για τους δήμους της χώρας, καθώς «η παράταση της περιόδου αναστολής, σε συνδυασμό με την έλευση της θερινής περιόδου που οδηγεί σε κατακόρυφη άνοδο των αναγκών των φορέων αρμοδιότητάς μας σε προσωπικό έχει ήδη αρχίσει να προκαλεί σοβαρές δυσχέρειες στη λειτουργία τους, με άμεσο αντίκτυπο στους εξυπηρετούμενους πολίτες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ελλοχεύει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία».



Έτσι, ο Π. Κουκουλόπουλος ζητεί να υπάρχουν κατ' εξαίρεση προσλήψεις σε ανταποδοτικούς τομείς των δήμων. Αναλυτικότερα, αιτείται:


- 4.703 προσλήψεις στις υπηρεσίες καθαριότητας («η έλλειψη έχει άμεσο αντίκτυπο στη δημόσια υγεία, ιδίως κατά τη θερινή περίοδο, οπότε ο όγκος των απορριμμάτων αυξάνεται λόγω της τουριστικής κίνησης και ο σχετικός κίνδυνος από τη μη έγκαιρη αποκομιδή τους επεκτείνεται λόγω των υψηλών θερμοκρασιών»).


- 4.000 δίμηνες συμβάσεις προσωπικού για:


•ναυαγοσώστες («η πρόσληψή τους είναι υποχρεωτική εκ του νόμου για την κάλυψη εκμισθούμενων από τους ΟΤΑ ακτών και παραλιών από την 1η-6 έως την 31η-8-2012. Η μη πρόσληψή τους επισείει την επιβολή προστίμων από τις Λιμενικές Αρχές»).


•τους δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, που θα λειτουργούν έως το τέλος Ιουλίου («οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό -συνταξιοδοτήσεις τακτικών υπαλλήλων, λήξη συμβάσεων εκτάκτου προσωπικού- έχουν ως αποτέλεσμα οι εναπομείναντες εργαζόμενοι να μην επαρκούν για τη στοιχειώδη λειτουργία τους και τη φροντίδα των νηπίων που έχουν εγγραφεί σε αυτούς -βρεφονηπιοκόμοι-, αλλά και για την κάλυψη των αναγκών σίτισης και καθαριότητας -μάγειροι, καθαρίστριες»).


•την πυρασφάλεια (καθώς «οι πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ επικουρούν το αντιπυρικό έργο των αρμόδιων υπηρεσιών προσλαμβάνοντας εργάτες για τον καθαρισμό δασών»).


- 500 υδρονομείς άρδευσης («στις περιοχές, όπου η έναρξη της αρδευτικής περιόδου συνέπεσε με την προεκλογική περίοδο, δεν πραγματοποιήθηκαν οι προσλήψεις αυτές, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι καλλιέργειες»).


- 700 στελέχη για τις δημοτικές παιδικές κατασκηνώσεις («είναι αυτονόητο ότι η μη πρόσληψη του προσωπικού αυτού, ενώ επίκειται η πρώτη κατασκηνωτική περίοδος, θα σημάνει την αναστολή της λειτουργίας του, στις οποίες έχουν εγγραφεί πολλά παιδιά»).


Να σημειωθεί πως εξαιρέσεις στις προσλήψεις στους δήμους για τους συγκεκριμένους τομείς ζήτησε και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού τους συμβουλίου

H ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: Αντώνιος Αργυρός

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Τατιάνα Καραπαναγιώτη
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Ελευθέριος Οικονόμου
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΩΜΑΤΩΝ: Χρήστος Γεραρής
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ: Ναπολέων Μαραβέγιας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: Χρήστος Κίττας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: Αντώνιος Ρουπακιώτης
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ: Σίμος Σιμόπουλος
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: Αγγελική-Ευφροσύνη Κιάου
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ: Γρηγόριος Τσάλτας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ: Ιωάννης Στουρνάρας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ: Φράγκος Φραγκούλης
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ: Πέτρος Μολυβιάτης
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ: Γεώργιος Ζαννιάς
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ: Αντώνιος Μανιτάκης
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: Παύλος Αποστολίδης


Εργαζόμενοι Βοήθεια στο Σπίτι προς Γ. Κουτρουμάνη:«Μας εξαπάτησες»

Νέα σφοδρή επίθεση, εξαπολύουν οι εργαζόμενοι στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» κατά του υπουργού Εργασίας Γιώργου Κουτρουμάνη, κατηγορώντας τον για « κοροϊδία» που παίχτηκε επί μήνες σε βάρος των εργαζομένων, αφού σύμφωνα με τη Γενική Γραμματέα Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων δεν υπάρχει συγχρηματοδότηση ούτε προβλέπεται για τη συνέχιση του προγράμματος».



Όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι κατηγορούν επίσης πως ο υπουργός εξαπάτησε και την ΚΕΔΕ για το θέμα του προγράμματος, αφού εφησυχάστηκε στις διαβεβαιώσεις του Γ. Κουτρουμάνη και υπογραμμίζουν:


«Τα Σωματεία, λοιπόν, δικαίως και αγανακτισμένα μίλησαν για εξόντωση 4.000 εργαζομένων μετά από δέκα χρόνια συνεχούς εργασίας οι οποίοι μάλιστα έχουν προσληφθεί όλοι με ΑΣΕΠ, και εξακολουθούν να δουλεύουν επί σειρά μηνών απλήρωτοι. Δικαίως αντέδρασαν για την «ταφόπλακα» που βάζει το Υπουργείο Εργασίας σε 130.000 ωφελούμενους μέχρι σήμερα (ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ), αφού με το ΦΕΚ για τα κριτήρια ωφελουμένων που εξέδωσε εκ νέου το Υπουργείο μετά την έντονη αντίδραση που υπήρξε, η μοναδική αλλαγή είναι για τα ΑΜΕΑ (και μόνο γι αυτούς με 67% αναπηρία και άνω), όπου δεν τίθεται θέμα ηλικίας».

Αυθαίρετη εκχώρηση πόρων 31,2 εκατ. από το ΠΕΠ Αττικής καταγγέλλει ο Γιάννης Σγουρός

Αρμοδιότητες και πόρους ύψους 31.200.000 Ευρώ από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής αποφάσισε να εκχωρήσει αυθαίρετα το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας - χωρίς να έχει ενημερωθεί ο Περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός και η Περιφέρεια Αττικής - στην Εταιρία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών, Αναπτυξιακή Ανώνυμος Εταιρία Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του Δήμου Αθηναίων.



Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, δηλώνει:


«Μετά τη σημαντική μείωση των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων για την Περιφέρεια Αττικής, τη μη απόδοση πιστώσεων που αντιστοιχούν σε αρμοδιότητες της Περιφέρειας, η Κεντρική Διοίκηση και συγκεκριμένα το Υπουργείο Ανάπτυξης προχώρησε για μία ακόμη φορά στον κατακερματισμό των πόρων του ΠΕΠ Αττικής, μέσω εκχωρήσεων (έχει προηγηθεί η εκχώρηση πόρων στην Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης).


Και ερωτώ:


- Πώς δημιουργείται ξαφνικά ένας φορέας διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος, χωρίς να έχει προηγηθεί η διερεύνηση των δυνατοτήτων του - θεσμικά και πρακτικά - να διαχειριστεί πόρους υπό την έννοια του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου του ΕΣΠΑ;


- Είναι συμβατή και δεοντολογική η εκχώρηση πόρων σε ένα φορέα ενός μόνο Δήμου για την ένταξη έργων που αφορούν μόνο στο συγκεκριμένο Δήμο;


- Πώς εφαρμόζεται η Αρχή της μη διάκρισης μεταξύ δυνητικών τελικών δικαιούχων με αυτόν τον τρόπο;


Αν το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν αντιλαμβάνεται ότι με αυτόν τον τρόπο θολώνει την εικόνα της διαχείρισης και υλοποίησης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος και δυσχεραίνει την απόδοση απολογισμού και λογαριασμού σε σχέση με αυτό, τότε έχει ήδη χάσει το μεγάλο στοίχημα για την ανάπτυξη και τη δημιουργία έργων υποδομής για τη χώρα μας».

Τετάρτη 16 Μαΐου 2012

Ο Π. Πικραμμένος του ΣτΕ αναλαμβάνει υπηρεσιακός πρωθυπουργός μέχρι τις νέες εκλογές στις 17 Ιουνίου - Θα έχουν χαρακτήρα δημοψηφίσματος με δίλημμα ευρώ ή δραχμή - Συσπειρώνεται η κεντροδεξιά η Μπακογιάννη στην ΝΔ, ακολουθεί το ΛΑΟΣ

Υπηρεσιακή κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, Παναγιώτη Πικραμμένο, θα έχει η Ελλάδα μέχρι τις προσεχείς εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στις 17 Ιουνίου, σύμφωνα με την απόφαση του συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών που συνεδρίασε σήμερα υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κ. Παπούλια. Η ορκωμοσία του εντολοδόχου πρωθυπουργού θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 20:00, ενώ αύριο το πρωί στις 10:00 θα πραγματοποιηθεί η ορκωμοσία της υπηρεσιακής κυβέρνησης.



Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα διαρροές στην υπηρεσιακή κυβέρνηση που θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές θα μετέχουν ως:


- υπουργός Άμυνας ο Φραγκούλης Φράγκος
- Οικονομικών ο Τ. Γιαννίτσης


Νωρίτερα οι πληροφορίες ήθελαν τον πρόεδρο της ΕΤΕ, Β. Ράπανο να μετακινείται στο Οικονομικών, αλλά η τράπεζα τις διέψευσε.


- Εξωτερικών ο Π. Μολυβιάτης
- Προστασίας του Πολίτη ο Λ. Οικονόμου
- Εργασίας ο Α. Ρουπακιώτης
- Δικαιοσύνης ο Χρ. Γεραρής
- Επικρατείας ο Αντ. Αργύρης
- Εσωτερικών ο Αντ. Μανιτάκης


H χώρα εισέρχεται εκ νέου σε προεκλογική περίοδο, με τις πολιτικές ζυμώσεις να εντείνονται και πάλι...


Επιστρέφει στη ΝΔ η Ντόρα Μπακογιάννη... Ακολουθεί ο Γ. Καρατζαφέρης;


Κλείδωσε όπως φαίνεται η επιστροφή της Ντόρας Μπακογιάννης στη Νέα Δημοκρατία. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμμαχίας συμφώνησε με τον Αντ. Σαμαρά να επιστρέψει στη ΝΔ και να ενταχθεί, ενόψει των εκλογών του Ιουνίου, στις λίστες της Συγγρού.


Πιθανότατα, η Ντόρα Μπακογιάννη θα τεθεί επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας. Η


Η σχετική ανακοίνωση αναμένεται να γίνει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.


Στο δρόμο της επιστροφής προς τη ΝΔ φαίνεται πως βρίσκεται και ο Γιώργος Καρατζαφέρης, ενώ δεν έχουν ακόμη τελεσφορήσει οι επαφές για την επιστροφή του Στέφανου Μάνου.


Έλαβε την εντολή ο Π. Πικραμμένος - Προσδοκώ σε αναγέννηση μετά τη δική μου περίοδο


"Δεν διαφεύγει από κανέναν ότι η πατρίδα περνάει δύσκολες στιγμές", δήλωσε κατά τη συνάντησή του με τον Κ. Παπούλια ο εντολοδόχος πρωθυπουργός Π. Πικραμμένος.


Απευθυνόμενος προς τον κ. Παπούλια τόνισε πως "υπό τη δική σας καθοδήγηση πρέπει να διαφυλάξουμε το κύρος της πατρίδας και την ομαλή μετάβαση σε μία νέα πολιτική κυβέρνηση".


"Αν λόγω ονόματος είμαι ο τελευταίος πρωθυπουργός της μεταπολιτεύσεως, θα ήθελα μετά από τη δική μου περίοδο, να αρχίσει μια περίοδος αναγέννησης για την ωραία μας χώρα", κατέληξε ο κ. Πικραμμένος.


Η επόμενη μέρα και τα κρίσιμα διλήμματα


Αύριο Πέμπτη θα συγκληθεί σε σώμα η Βουλή και θα ορκιστούν οι βουλευτές ενώ την ερχόμενη Παρασκευή η Ολομέλεια θα εκλέξει το νέο προεδρείο της Βουλής. Στην συνέχεια – Παρασκευή βράδυ ή Σάββατο – ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα εκδώσει Διάταγμα με το οποίο θα διαλύει την Βουλή και θα προκηρύσσει εκλογές.


Το μεγάλο δίλημμα που τίθεται πλέον στην νέα εκλογική αναμέτρηση είναι ευρώ η δραχμή. Το δίλημμα το έθεσε η Γερμανίδα Καγκελάριος Μέρκελ στην συνάντηση της με τον νέο πρόεδρο της Γαλλίας τον Hollande.


Οι έλληνες θα προσέλθουν στις νέες εκλογές με δύο επιλογές ευρώ ή δραχμή μνημόνιο ή εκτός μνημονίου.


Για πρώτη φορά τόσο απροκάλυπτα και ωμά η Γερμανία θέτει ένα δομικό δίλημμα στην ελληνική κοινωνία.


Είναι ξεκάθαρο όμως από την άλλη ότι η Merkel υπερασπίζεται το ισχυρό ευρώ.


Η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών


Σύμφωνα με διαρροές ο Ευ. Βενιζέλος και ο Αντ. Σαμαράς πρότειναν τον Λουκά Παπαδήμο για υπηρεσιακό πρωθυπουργό, ενώ ο Αλ. Τσίπρας πρότεινε τον Γεράσιμο Αρσένη. Στο δεύτερο γύρο των συνομιλιών ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συμφώνησε στο πρόσωπο του κ. Παπαδήμου, προκαλώντας την αντίδραση του Φ. Κουβέλη, προέδρου της Δημ. Αρ.


Ο Πάνος Καμμένος τάχθηκε υπέρ της λύσης Πικραμμένου, προτείνοντας ως υπουργό Εξωτερικών τον καθηγητή Παναγιώτη Ήφαιστο και ως υπουργό Άμυνας τον πρώην αρχηγό ΓΕΕΘΑ κ. Γράψα. Ωστόσο, δεν έγινε, σύμφωνα με τη σχετική πληροφόρηση, συζήτηση για τους υπουργούς της υπηρεσιακής κυβέρνησης.


Οι δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών για την υπηρεσιακή κυβέρνηση


Α. Σαμαράς: Αλλάζουμε τα πάντα ή ζούμε τον τρόμο της εξόδου από το ευρώ


"Ο ελληνικός λαός έχει μπροστά του δύο δρόμους: Από τη μία να αλλάξουμε τα πάντα στην Ελλάδα με αλλαγές που γίνονται ή από την άλλη να ζήσουμε τον τρόμο της εξόδου από το ευρώ, της απομόνωσης εκτός Ευρώπης και της κατάρρευσης", δήλωσε λακωνικά ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντ. Σαμαράς.


Αλ. Τσίπρας: Κυβέρνηση αριστεράς με οριστική ακύρωση του Μνημονίου


"Ο λαός θα έχει το λόγο για να πάρει οριστικά τις τύχες στα χέρια του, για να ολοκληρώσει το βήμα που έκανε στις 6 Μαΐου και να υπάρξει κυβέρνηση της αριστεράς που θα ακυρώσει οριστικά το μνημόνιο της φτώχειας και της χρεοκοπίας", δήλωσε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρας.


Ο κ. Τσίπρας επιβεβαίωσε πως πρότεινε τον Γ. Αρσένη για τη θέση του υπηρεσιακού πρωθυπουργού, με το σκεπτικό "ότι έπρεπε στο πρόσωπο αυτό να αντανακλώνονται και οι νέοι εκλογικοί συσχετισμοί", ενώ ανέφερε ακόμη πως "διαθέτει εμπειρία για την εκπροσώπηση της χώρας σε ΕΕ και ΝΑΤΟ".


"Αρνήθηκαν ακόμη και μιας ευρείας λογικής πρόταση που καταθέσαμε για τη θέση του πρωθυπουργού. Η υποκρισία όλες τις τελευταίες μέρες περισσεύει", τόνισε ο κ. Τσίπρας.


Ευ. Βενιζέλος: Το ότι υπάρχει υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν έχει πάψει η ευθύνη των πολιτικών


"Το ότι υπάρχει υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν έχει πάψει η ευθύνη των πολιτικών", δήλωσε μετά το πέρας της σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλος.


"Πρέπει να προχωρήσει η χώρα στις απαραίτητες ενέργειες για να σταματήσει η κρίση", πρόσθεσε ο κ. Βενιζέλος για να συμπληρώσει πως "Οι Έλληνες πρέπει να σταθμίσουν αυτά που θέλουν για το μέλλον τους".


Αναφερόμενος στα πολιτικά κόμματα σημειώνει πως "Ο καθένας πρέπει να εξηγήσει πλέον τις προτάσεις του".


"Πρέπει να μην επιδεινωθεί η κατάσταση για τους Έλληνες. Το ότι υπάρχει υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν έχει πάψει η ευθύνη των πολιτικών", σημείωσε επίσης.


Π. Καμμένος: Η υπηρεσιακή κυβέρνηση να μην πάρει καμία απόφαση


Να μην πάρει καμία απόφαση η υπηρεσιακή κυβέρνηση ζήτησε ο Π. Καμμένος. Σε δήλωση του ανέφερε ότι: Πρόταση Προέδρου της Δημοκρατίας ήταν για παραμονή Παπαδήμου, κάτι στο οποίο συμφώνησαν οι κ.κ. Σαμαράς και Βενιζέλος. Ο κ. Τσίπρας πρότεινε τον Γεράσιμο Αρσένη και μετά δέχθηκε τον κ. Παπαδήμο. Εμείς διαφωνήσαμε. Προτείναμε για πρωθυπουργό τον Πρόεδρο του ΣτΕ κ. Πικραμμένο. Η υπηρεσιακή κυβέρνηση να μην πάρει καμία απόφαση. Είναι καθαρά υπηρεσιακή».


Φ. Κουβέλης: Ζητώ από τους ΈΛληνες να δώσουν διπλάσια δύναμη στην Δημ.Αρ.


"Ζητώ από τον ελληνικό λαό τη δύναμη που μας έδωσε στη δύναμη της 6ης Μαϊου να την πολλαπλασιάσουμε για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας και της κοινωνίας", δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ κ. Φώτης Κουβέλης, μετά την προκήρυξη νέων εκλογών για τις 17 Ιουνίου.


"Από αυτήν τη θέση ζητήσαμε να υπάρξει οικουμενική κυβέρνηση για την σταδιακή απομάκρυνση της χώρας από το μνημόνιο.


Ζητώ από τους Έλληνες και της Ελληνίδες να δώσουν πολλαπλάσια δύναμη στη Δημοκρατική Αριστερά για να μπορέσουμε να δώσουμε κυβέρνηση στην Ελλάδα η οποία θα υπηρετεί την παραμονή στην Ευρώπη".


Αλ. Παπαρήγα: Αυστηρά υπηρεσιακή κυβέρνηση


Σε μια αυστηρά υπηρεσιακή κυβέρνηση, η οποία δεν πρέπει να προχωρήσει σε καμία ενέργεια που να δεσμεύει το λαό, αναφέρθηκε εξερχόμενη του Προεδρικού Μεγάρου η Αλ. Παπαρήγα.


Μάλιστα, φανερά οργισμένη, τόνισε πως "ούτε από το θέμα της υπηρεσιακής έλειψε το πολιτικό-εκλογικό παιχνίδι". "Αν υπάρξει ένα έκτακτο γεγονός με τη διαδικασία της επικοινωνίας των κομμάτων μπορεί να αντιμετωπιστεί", πρόσθεσε η ίδια.


"Δεν κάναμε καμία πρόταση", σημείωσε παράλληλα η κυρία Παπαρήγα για να προσθέσει πως "όταν γίνονται προτάσεις για εξυπηρετηθούν πολιτικοί - εκλογικοί σκοποί και να είχαμε θα την παίρναμε πίσω και στο σημείο αυτό ανέφερε πως θα μπορούσε απλά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να είχε αναλάβει την ευθύνη της πρότασης για τη σύνθεση της κυβέρνησης".


Το βιογραφικό του Π. Πικραμμένου


Ο Παναγιώτης Πικραμμένος γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1945, στο σπίτι του Όθωνα Πικραμμένου και της Θάλειας (το γένος Χαιρέτη). Αποφοίτησε το 1963 από την Γερμανική Σχολή Αθηνών και, πέντε χρόνια αργότερα, πήρε το πτυχίο του από τη Νομική Σχολή Αθηνών του Καποδιστριακού. Μιλά, άπταιστα, τη γαλλική, την αγγλική και τη γερμανική.


Σύζυγός του, είναι η Αθηνά Νούτσου- Πικραμμένου, με την οποία έχει μια κόρη- φοιτήτρια, σήμερα.


Την τετραετία 1969 -1973, δικηγόρησε στην Αθήνα, με εξειδίκευση σε θέματα Ναυτικού Δικαίου. Εργάστηκε, το 1972, στο δικηγορικό γραφείο Ince&Co του Λονδίνου, ενώ, δύο χρόνια μετά, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο πανεπιστήμιο Paris II, απ' όπου και έλαβε τον μεταπτυχιακό τίτλο DES de Droit Public.


Το 1976, διορίστηκε, κατόπιν διαγωνισμού, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ως εισηγητής. Πέντε χρόνια αργότερα, προήχθη στον βαθμό του παρέδρου. Παρακολούθησε, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής του αδείας, τη διετία 1988-1989, μαθήματα Ευρωπαϊκού Δικαίου στο πανεπιστήμιο Paris II. Το 1993, τον βρίσκει με τον βαθμό του συμβούλου.


Προήχθη σε αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, το 2007 και, δύο χρόνια μετά, δηλαδή τον Ιούλιο του 2009, προήχθη σε πρόεδρο του ίδιου δικαστηρίου. Είναι, παράλληλα, πρόεδρος του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (ΑΕΔ) και έχει διατελέσει μέλος νομοπαρασκευαστικών επιτροπών, καθώς και υπηρεσιακών συμβουλίων.


Την τετραετία 2005 -2009, άσκησε, παράλληλα με τα καθήκοντα του δικαστικού λειτουργού και καθήκοντα γενικού διευθυντή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, θέση από την οποία υπέβαλε παραίτηση, μετά την προαγωγή του σε πρόεδρο του ΣτΕ (2009).


Τη διετία 1991-1993, διετέλεσε σύμβουλος του πρωθυπουργού σε θέματα δημοσίου δικαίου, ενώ, το χρονικό διάστημα 1990-1991, ήταν μέλος της Κεντρικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής - ΚΕΝΕ.


Διετέλεσε μέλος της ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που εκπόνησε το σχέδιο του νόμου 3674/2008 «Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου διασφάλισης του απορρήτου της τηλεφωνικής επικοινωνίας και άλλες διατάξεις».


Προήδρευσε της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής του υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της οδηγίας 2002/58/ΕΚ «για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες» (Ν. 3471/2006 «Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τροποποίηση του Ν. 2472/1997»).


Επιπλέον, προήδρευσε της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής του υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση της οδηγίας 2006/24/ΕΚ (σχέδιο νόμου με τίτλο «Διατήρηση δεδομένων που παράγονται ή υποβάλλονται σε επεξεργασία σε συνάρτηση με την παροχή διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή δημοσίων δικτύων επικοινωνιών και τροποποίηση του Ν. 3471/2006»).


Διετέλεσε εισηγητής σε σημαντικές υποθέσεις ενώ, υπό την προεδρία του, έχουν εκδοθεί πολλές αποφάσεις μείζονος σπουδαιότητας. Ειδικότερα, ήταν εισηγητής, μεταξύ άλλων, στις υποθέσεις του δασικού νόμου, της ανέγερσης του Μουσείου της Ακρόπολης, του γηπέδου της Α.Ε.Κ., ενώ προήδρευσε στις υποθέσεις του Μνημονίου, της έκτακτης εισφοράς, η οποία εισπράχθηκε μέσω της ΔΕΗ (το λεγόμενο «χαράτσι»), του «Καλλικράτη», κ.λπ.


Αποχωρεί από το δικαστικό σώμα, την 30η Ιουνίου του 2012.

Τρίτη 15 Μαΐου 2012

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΣΙΠΡΑ - ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΠΡΕΣΒΗ

Αύριο θα υπάρξει συνάντηση του κ. Τσίπρα με τον Γερμανό πρέσβη. Το περιεχόμενο είναι άγνωστο αλλά οπωσδήποτε συσχετίζεται με το μνημόνιο και τις εκλογές.
Η κίνηση αυτή, σ΄αυτή τη χρονική στιγμή, αποτελεί μεγάλα ερωτηματικά. Αρχηγός κόμματος και μάλιστα δεύτερου κόμματος στην επιλογή των Ελλήνων στις τελευταίες εκλογές, συναντά τον Γερμανό πρέσβη σε προεκλογική ήδη περίοδο γεννά μεγάλα ερωτηματικά. 

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ Η ΠτΔ

Από την Προεδρεία της Δημοκρατίας ανακοινώθηκε ότι στη συνάντηση του κ. Καμμένου με τον Πρέδρο της Δημοκρατίας παράδόθηκε το έγγραφο όπου αναφέρονταν τα σενάρια για τον σχηματισμό κυβέρνησης.
Έτσι επιβεβαιώνει ακόμη μια φορά ο κ. Παπούλιας  την ύπαρξη του εγγράφου. ΄Ετσι λήγει το θέμα περί της μη ύπαρξης που ισχυρίζονταν η πλευρά του κ. Καμμένου.
Φαίνεται ότι η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε απο την πλευρά του κ. Καμμένου περί άγνοιας ή ακόμη περί προβοκάτσιας είναι στον αέρα!!!

ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ

Μετά το ναυάγιο της συνάντησης των πολιτικών αρχηγών απο την Προεδρία της Δημοκρατίας ανακοινώθηκε ότι αύριο το μεσημέρι υπάρχει συνάντηση των αρχηγών για τον καθορισμό υπηρεσιακής κυβέρνησης και να καθοριστεί ο χρόνος των επόμενων εκλογών, οι οποίες προσδιορίζονται ή στις 17 ή στις 24 Ιουνίου.

Ναυάγησε η προσπάθεια σχηματισμού κυβέρνησης η χώρα οδηγείται σε κλογές στις 17ή 24/6 – Δραματική αλλαγή κλίματος στο ΧΑ στο -3,4% πτώση έως -10% στις τράπεζες - Εμφανής η αποχή ξένων - Στο 81% το CDS και στο 26,85% η 10ετία…

Σε αδιέξοδο βρίσκεται η Ελλάδα μετά το ναυάγιο των συνομιλιών των πολιτικών αρχηγών υπό τον πρόεδρο της Δημοκρατίας. Το κλίμα στο ΧΑ άλλαξε άρδην και από κέρδη 0,8% υποχωρεί 3,4% ενώ οι τράπεζες καταρρέουν καταγράφοντας απώλειες έως 10%.

Το ΧΑ σήμερα αντιδρά θετικά αλά άνευρα, μια προσπάθεια αναλαμπής εν μέσω μιας αμυδρής προσδοκίας ότι μπορεί να υπάρξει κυβέρνηση συνεργασίας. Η αγορά με κέρδη 0,68% στις 588 μονάδες με τις τράπεζες να αντιδρούν ήπια ανοδικά.


Στην αγορά ομολόγων καταγράφεται σταθεροποίηση μετά μάλιστα και την πληρωμή των ομολόγων ύψους 436 εκατ ευρώ που έληγαν σήμερα και ήταν αγγλικού δικαίου.


Η κίνηση πληρωμής ήταν σωστή αλλά αποδεικνύεται ότι τα ελληνικού δικαίου είναι σκουπίδια και τα αγγλικού δικαίου πληρώνονται.


Η χώρα βιώνει τις κρισιμότερες στιγμές στη νεότερη ιστορία της και οι πολιτικοί αρχηγοί καλούνται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.


Το θρίλερ για τη συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας δεν έχει τέλος, 9 ημέρες μετά το εκλογικό αποτέλεσμα της 6ης Μαΐου.


Στη σημερινή σύσκεψη υπό τον Κ. Παπούλια θα συζητηθεί εκ νέου - και με στόχο την εξεύρεση οριστικής λύσης - η χθεσινή πρόταση - ύστατη λύση - του Προέδρου της Δημοκρατίας, για συγκρότηση κυβέρνησης προσωπικοτήτων, με χρονικό ορίζοντα 18 μηνών.


Ο Αντ. Σαμαράς της ΝΔ στη σύσκεψη της Δευτέρας ζήτησε να εξεταστεί εκ νέου η πρόταση Καμμένου, αλλά από τη μεριά του ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων αρνείται ότι έδωσε τέτοια επιστολή στον πρόεδρο της Δημοκρατίας, μιλώντας για προβοκάτσια από τη μεριά της Νέας Δημοκρατίας.


Ο Ευ. Βενιζέλος του ΠΑΣΟΚ είπε ναι σε κυβέρνηση προσωπικοτήτων, ως ύστατη λύση, αλλά όχι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η ΔΗΜΑΡ θέτει ως όρο τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ για να συμμετάσχει και η ίδια σε μια τέτοια κυβέρνηση.






Σάλος με το έγγραφο Καμμένου - "Πλαστό το κείμενο που διένειμε η Προεδρία" επιμένει ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων

Διαψεύδει εκ νέου ο Πάνος Καμμένος ότι παρέδωσε στην Προεδρία της Δημοκρατίας, έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο θα συμμετέχει σε κυβέρνηση σωτηρίας, είναι πλαστό. Ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων τόνισε ακόμη πως δεν θα παραστεί στη συνάντηση με τον Κάρολο Παπούλια, σε περίπτωση που το αντικείμενο συζήτησης θα είναι το επίμαχο έγγραφο.



Από την πλευρά της η προεδρία της Δημοκρατίας ανακοίνωσε ότι ο κ. Καμμένος παρέδωσε το σχετικό έγγραφο, το οποίο στη συνέχεια διενεμήθη στα πολιτικά κόμματα.
Ο κ. Καμμένος, όμως, μιλώντας το πρωί σε εκπομπή του ΑΝΤ1, ξεκαθάρισε πως το κείμενο που αναπαράχθηκε σε διαδίκτυο και τηλεόραση και διέρρευσε από την προεδρία της Δημοκρατίας είναι πλαστό. Σύμφωνα με αυτό ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων θα δεχόταν την συμμετοχή του σε κυβέρνηση συνεργασίας-προσωπικοτήτων σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης. Μάλιστα σε περίπτωση που θα συμφωνούσε στη δημιουργία κυβέρνησης «Εθνικής Σωτηρίας», θα γινόταν ανάληψη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από στέλεχος των Ανεξάρτητων Ελλήνων.

Υπάρχει σχέδιο Grexit δηλαδή Greek exit ή ελληνιστί έξοδος της Ελλάδος από το ευρώ;

Δεν είναι μόνο οι εκθέσεις των ξένων οίκων που από το καλοκαίρι του 2011 αναφέρονται πεισματικά σε σχέδιο εξόδου της Ελλάδος αλλά και όλες οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται αποδεικνύουν ότι όντως η Γερμανία έχει καταστρώσει plan B δηλαδή το Grexit την έξοδο της χώρας μας από το ευρώ.
Ανώτερη κυβερνητική πηγή στην Ελλάδα μας αναφέρει ότι «η Γερμανία όντως σχεδιάζει εδώ και 1 χρόνο την έξοδο της Ελλάδος από το ευρώ.
Το πρώτο κύμα του σχεδίου ήταν να καταβληθεί μια προσπάθεια διάσωσης σε αυτό εντάσσονται το μνημόνιο 1 και 2 και βεβαίως το PSI+.
Να σημειωθεί ότι η Ευρώπη δεν έχει βοηθήσει αμελητέα την Ελλάδα. Συνολικά με όρους πραγματικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης και της στήριξης της ρευστότητας των τραπεζών η βοήθεια της Ευρώπης κυρίως και της ΕΚΤ και του ΔΝΤ δευτερευόντως αγγίζει τα 300 δις ευρώ.
Να σημειωθεί ότι ο Βενιζέλος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, είχε δηλώσει ότι αν συμπεριληφθούν και οι συμβάσεις μεταξύ Ελλάδος και Τρόικας η συνολική βοήθεια προσεγγίζει το μισό τρις ευρώ ή 500 δις ευρώ.
Η Γερμανία με βάση την ίδια ελληνική κυβερνητική πηγή είχε θέσει ένα ποιοτικό και χρονικό στόχο.
Ο ποιοτικός στόχος ήταν να υπάρξει σταθεροποίηση της οικονομίας μετά το PSI+ που προφανώς ήταν ιστορική στιγμή για την Ευρώπη και βεβαίως την Ελλάδα.
Ο χρονικός στόχος ήταν η Ελλάδα το καλοκαίρι του 2012 να παρουσιάζει δείγματα αλλαγής πορείας και σε αυτό θα βοηθούσε και το πρόγραμμα ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών.
Όμως η Γερμανία είχε και plan B στην περίπτωση που υπήρχε πολιτική κοινωνική ή οικονομική εκτροπή στην Ελλάδα.
Αν η Γερμανία διαπίστωνε ότι η Ελλάδα αδυνατεί να ισορροπήσει και μετά το PSI+ η αποσταθεροποίηση δεν εκλείπει τότε θα κινήσει τις διαδικασίες εξόδου από το ευρώ.
Βέβαια η Γερμανία γνωρίζει ότι πρέπει και η Ελλάδα να συναινέσει για την έξοδο της από το ευρώ.
Ωστόσο οι πολιτικές εξελίξεις με την έλευση του Schaueble του τωρινού υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας στο τιμόνι του Eurogroup θα είναι τέτοιες που αν δεν έχει αλλάξει κάτι μέχρι τα τέλη Ιουνίου, δεν έχει ξεκαθαρίσει το πολιτικό τοπίο στην Ελλάδα τότε το πιθανότερο σενάριο είναι να ενεργοποιηθούν όλες οι παράμετροι μεταβατικής περιόδου στην Ελλάδα.
Το πιθανό σενάριο δεν θα είναι οριστική έξοδος από το ευρώ και επιστροφή στην νέα δραχμή.
Το πιθανό σενάριο είναι η χρήση 2 νομισμάτων το ευρώ για εξωτερική χρήση και την νέα δραχμή για εσωτερική χρήση.
Ο έλληνας κυβερνητικός αξιωματούχος συμπληρώνει η Γερμανία έχει σχέδιο εξόδου της Ελλάδος από το ευρώ.
Όμως όλοι οι έλληνες πρέπει να δώσουμε μάχη ώστε η Ελλάδα να παραμείνει στο ευρώ να παραμείνει η Ελλάδα στην ευρωπαϊκή οικογένεια.
Η παραμονή της Ελλάδος στο ευρώ πρέπει να αποτελεί βασική στρατηγική επιλογή.
Μπορεί λόγω μνημονίου να υπάρχει μεγάλη πίεση και απογοήτευση στην κοινωνία αλλά μπορεί να επανέλθει η ευημερία στην Ελλάδα παραμένοντας στο ευρώ αλλά κάνοντας λογικές θυσίες τα επόμενα χρόνια.

Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΜΜΑ

Η συνεργασία των δύο κομμάτων της κ. Μπακογιάννη και του κ. Μάνου έφερε αποτέλεσμα την δημιουργία νέου πολιτικού σχηματισμού με το όνομα ΄΄ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ΄΄.
Περισσότερα θα μάθουμε σε λίγο.
Προετοιμασίες όλων των κομμάτων  για την επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Οι πληροφορίες μας λέγουν ότι ο νέος σχηματισμός βρίσκεται σε επικοινωνία με τη Νέα Δημοκρατία. Στόχος ο σχηματισμός κυβέρνησης ευρείας συνεργασίας μετά τις επόμενες εκλογές στις 17 Ιουνίου.

ΤΟ ΧΑΑ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Τις μεγάλες απώλειες του Ελληνικού χρηματιστηρίου ακολουθούν όλα τα Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Η Γερμανία χάνει 1,68%, η Λισαβώνα 1,12%, οι Βρυξελλες 0,19%, η Βιέννη 0,1%, η Μαδρίτη 0,8%, το Λονδίνο 1,43% και το Παρίσι 2,01%.
Το Ελληνικό χρημστιστήριο αυτή την ώρα σημειώνει πτώση 3,17% με τις συναλλαγές στα 4 εκατομμύρια ευρώ.
Το ευρώ έναντι του δολλαρίου στο 1,2875 σημειώνοντας πτώση 0,8%.
Όλα δείχνουν τον κίνδυνο της εξόδου της Ελλάδας απο το ευρώ κι αυτό προκρίνουν όλα τα χρηματιστήρια.

Θα φρίξετε μόλις διαβάσετε ποιός είναι και τι έχει κάνει ο Πολ Τόμσεν

Διαλύει την Ελλάδα ο Πολ Τόμσεν και ουδείς τον συλλαμβάνει - Το Βιογραφικό του - Από που λαμβάνει εντολές; - Τι έκανε σε άλλες χώρες και γιατί ο Πούτιν απείλησε με διεθνές ένταλμα σύλληψης των κερδοσκόπων!

Ο Πολ Τόμσεν θα μείνει στην ιστορία ως ο αδίστακτος ανθρωπάκος που διέλυσε συθέμελα την Ευρωπαϊκή Ένωση! Από πειθήνιο εκτελεστικό όργανο της Μέρκελ και του ΔΝΤ, εξελίσσεται σε υπηρέτη αλλότριων συμφερόντων και αποτελεί στην ουσία τον οικονομικό δολοφόνο και πράκτορα των hedge funds!...
Το μοναδικό του πιστεύω; η δύναμη του χρήματος!
Δυστυχώς, οι Ελληνικές Αρχές συνδιαλέγονται με αυτόν τον απίστευτο τύπο, που έχει διαπράξει σωρεία εγκληματικών πράξεων κατά της ανθρωπότητας!
Ήρθε εδώ με το πρόσχημα ότι αποτελεί τον εκπρόσωπο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), στις διαπραγματεύσεις για το πρώτο δάνειο, και η φράση που χαρακτηρίζει την καριέρα του είναι μία και μοναδική : «Οπου πατάει δεν φυτρώνει χορτάρι» !
Ο 55χρονος σήμερα Πολ Τόμσεν, είναι Δανός, που εργάζεται στο ΔΝΤ και με νόμο αποτελεί τον άνθρωπο που ΔΕΝ πλήρωσε ποτέ ένα ευρώ σε φόρους! Η δουλειά του είναι βλέπετε, να πληρώνουν οι λαοί τα σπασμένα των πολιτικών, αλλά αυτός ποτέ!!
Από την Άνοιξη του 2010, πολλοί ζητούσαν μετ’ επιτάσεως, από την Ελληνική Κυβέρνηση, να ζητήσει την αντικατάσταση του Πολ Τόμσεν, για ένα απλό λόγο! Σε όλο τον πλανήτη τον κατηγορούσαν από το 1990 , ως τον ... στυγνότερο «οικονομικό δολοφόνο» που είχε εξευτελίσει όπου πήγε, όχι μόνο τους λαούς, αλλά κυρίως το ίδιο το ΔΝΤ ως οργανισμό, βάζοντας το σε περιπέτειες και καταφέρνοντας να το απομονώσει διεθνώς, μιας και κατόρθωσε με όσα έκανε να βάλει ταμπέλα στο ΔΝΤ ως «Διεθνούς Τοκογλύφου»!
Αρχικά, ο ρόλος του ήταν να βάλει χέρι στον Ιδιωτικό τομέα, κάτι που η Ε.Ε. με τον δικό της
εκπρόσωπο δεν μπορούσε να το κάνει, λόγω του ότι το απαγορεύει η καταστατική της συνθήκη! Δυστυχώς όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό!
Ο κρυόκωλος Δανός με το ειρωνικό χαμόγελο, κατάφερε να εκμεταλλευτεί την αδυναμία των ηγετών της Ευρώπης να συνεννοηθούν μεταξύ τους και πολύ γρήγορα εξελίχτηκε σε αφεντικό της Τρόικας, που δεν μιλούσε μόνο με το ΔΝΤ και τον Στρος Καν, αλλά με την ίδια την Μέρκελ!
Έφτασε σε σημείο να πληρώνει ο Δημήτρης Ρέππας και ο Ντίνος Ρόβλιας ως υπουργοί τα ροφήματά του, με ποσά των 1000 Ευρώ! Εμείς οι Έλληνες λοιπόν, πληρώναμε τα τσαγάκια του κ. Τόμσεν λες και ήταν χρυσός !
Σήμερα, αποτελεί στην ουσία τον αναπληρωτή διευθυντή του Ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ και σύμφωνα με το οργανόγραμμά του, εντάσσεται στη μισθολογική και διοικητική βαθμίδα ΒΟ5 και λαμβάνει έως 309 χιλιάδες δολάρια το χρόνο.
Παίρνει δηλαδή τα ίδια χρήματα με 35 Έλληνες υπαλλήλους, που αμείβονται με το βασικό μισθό 739ευρώ. Τα χρήματα αυτά πάνε εξ ολοκλήρου στη τσέπη του δίχως κρατήσεις, καθώς δεν φορολογείται (με νόμο), όπως όλοι οι μη Αμερικανοί υπάλληλοι του Ταμείου.
Κι όμως ο υπάλληλος που ακούει στο όνομα Πολ Τόμσεν, αμείβεται όσο ο εκάστοτε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, και παίρνει περισσότερα χρήματα ακόμη και από τον ίδιο τον Ομπάμα!
Σε όποια χώρα της Ευρώπης υπάρχει πρόβλημα τα τελευταία 20 χρόνια, το αναλαμβάνει ο Τόμσεν.
Ως αντιπρόσωπος του ΔΝΤ στη Σερβία, εγκατεστημένος στο Βελιγράδι για δύο χρόνια, το 1990-1991, δημιούργησε στη χώρα απίστευτα προβλήματα, κυρίως με την αμάθειά του και τις αποσπασματικές του οικονομικές γνώσεις! Χρησιμοποιώντας «τυφλοσούρτες» καθηγητών πανεπιστημίων, διείσδυσε όχι μόνο οικονομικά αλλά και πολιτικά στη χώρα, και διέλυσε τα πάντα στο πέρασμά του! Όχι πάντοτε επειδή το ήθελε! Υπήρξαν φορές που ήθελε να ανακάμψει μια οικονομία, αλλά η ασχετοσύνη του περί τα οικονομικά, τον οδήγησαν σε ατραπούς και απίστευτα εσφαλμένους δρόμους!
Στη συνέχεια τοποθετήθηκε στη Σλοβενία και αργότερα στα Σκόπια. Μέχρι το 1996, διαμοίρασε το φιλέτα των δύο αυτών χωρών, εκεί όπου είχε πάρει εντολές, καταστρέφοντας το βιοτικό επίπεδο των δύο αυτών χωρών, που σαφώς ήταν υψηλότερο πριν το πέρασμά του, κι ας είχε προηγηθεί πόλεμος στην περιοχή!
Αποτελεί τον καταστροφέα της Ρουμανίας μιας και από το 1996 ώς το 1998 , εβρισκόμενος εκεί, «ρύθμισε» την οικονομία της χώρας, με σκοπό την ένταξη της στην Ε.Ε. αλλά ακόμη και σήμερα, 15 χρόνια μετά, η Ρουμανία δεν μπορεί να βρει την περπατησιά της, από τα καμώματα του Τόμσεν και είναι γνωστό ότι η χώρα έχει σήμερα «ευημερούντες αριθμούς» αλλά πολίτες με πολύ χαμηλό βιοτικό επίπεδο! Όλα στη Ρουμανία αναπτύσσονται, οι επενδύσεις αυξάνονται ραγδαία, αλλά ο λαός της βρίσκεται σε βαθιά φτώχια!!!
Περισσότερα χρόνια κάθισε στη Ρωσία, όπου πήγε αμέσως μετά την Ρουμανία! Στην αρχή έκανε πάλι «τα δικά του», βάζοντας σε περιπέτεια ολάκερη «Αρκούδα» και επί ημερών του, μετανάστευσε το σύνολο των «καλλίγραμμων ρωσίδων» και πήρε το δρόμο της … «ροζ κάρτας», σε πορνεία της Ευρώπης! Αυτό ήταν και το … μοναδικό επίτευγμά του στη Ρωσία, γιατί είχε την ατυχία να μην μπορέσει να ολοκληρώσει το ανήθικο σχέδιο του! Αιτία, η άνοδος του Πούτιν στην εξουσία , γεγονός που έκανε το ΔΝΤ να τον αποσύρει το 2004 από τη Μόσχα κακήν κακώς, μιας και ήταν η πρώτη φορά που αισθάνθηκε ότι κινδύνευε με την παραμονή του σε μια χώρα! Κοινώς, ο Πούτιν τον αντιμετώπισε και τον πέταξε με τις κλωτσιές από τη χώρα και όλοι σας γνωρίζετε την ραγδαία ανάπτυξη της Ρωσίας μετά το 2004!
Είναι γεγονός, ότι η μωροφιλοδοξία του, και τα ανεπαρκή του επιστημονικά εφόδια, τον έκαναν να αποδεχτεί αυτού του είδους την εργασία, στο ΔΝΤ, που στους κύκλους των χρηματιστών και των Οικονομολόγων στην Αμερική, είναι για τους αποτυχημένους» (loosers) , μιας και τα πραγματικά Golden Boys, βγάζουν σε ένα μήνα, όσα ο Πολ Τόμσεν σε ολάκερη τη ζωή του!
Αργότερα το ΔΝΤ, τον αναβάθμισε λόγω έλλειψης «φρέσκου κρέατος» σε αναπληρωτή διευθυντή του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ και στη θέση αυτή είναι μέχρι και σήμερα.
Εποπτεύει τις ομάδες που ασχολούνται με άλλες «προβληματικές ευρωπαϊκές χώρες», όπως η Ισλανδία, η Ρουμανία, η Ουκρανία και η Σερβία. Από την θέση του αυτή, «βρήκε πόρτα» και επέστρεψε και πάλι στη Μόσχα αλλά με την ιδιότητα του επικεφαλής του ΔΝΤ.
Εκεί λοιπόν, δημιουργεί όπως και όπου μπορεί προβλήματα στον Πούτιν!
Το τελευταίο του ήταν , τα καυτά βέλη κατά του Προϋπολογισμού της Ρωσίας, που εξόργισαν τον Πούτιν! Πριν καιρό, η Ρωσία δέχτηκε επίθεση από κερδοσκόπους στο νόμισμά της, και οι δηλώσεις Τόμσεν τους αποθράσυναν! Τότε ο Πούτιν, έκανε μια δήλωση που εδώ πέρασε «στα ψιλά»! Δήλωσε ότι όποιος κερδοσκοπήσει σε βάρος του Ρωσικού Νομίσματος στο εξής, θα εκδίδεται διεθνές ένταλμα σύλληψης και θα αναζητείται όπου γης, και θα οδηγείται στις Ρωσικές Φυλακές!
Όπως καταλάβατε, η καμπάνα χτυπούσε και για τον Τόμσεν, ο οποίος αμέσως μετά, έφυγε και ήρθε να … τακτοποιήσει το θέμα της Ελλάδας. Της Ελλάδας, δηλαδή μιας χώρας, όπου σαφώς και είναι καλοδεχούμενος από το Πολιτικό μας προσωπικό, που έφτασε στο σημείο, δια στόματος του τότε υπουργού Οικονομίας (Ε.Βενιζέλου) την κρίσιμη νύχτα των διαπραγματεύσεων, να ζητά από τους πολιτικούς αρχηγούς, να φωνάξουν τον Τόμσεν, για να τον ρωτήσουν αν θα … του άρεσε η λύση των συντάξεων!
Με τέτοια μικρά ανθρωπάκια, κάνει τις δουλειές του ο Πολ Τόμσεν!
Και στην Ελλάδα βρήκε πολλά!
Όλα τα παραπάνω, αποτελούν εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας και των λαών της Ευρώπης, που πρέπει άμεσα να ερευνηθούν τόσο σε κρατικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο Διεθνών Δικαστηρίων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων!
Πριν λίγο καιρό, οι Ενώσεις αστυνομικών υπαλλήλων Ελλάδας, ζήτησαν τη σύλληψη του Πολ Τόμσεν !
Σε συνδυασμό με την προχτεσινή δήλωση του ηγέτη της Σοσιαλιστικής πτέρυγας της Γαλλίας που έλεγε ότι «ο Τόμσεν και η Τρόικα, λειτουργούν χωρίς την έγκριση της Κομισιόν», τα πράγματα είναι απλά για την Ελληνική Δικαιοσύνη, και ανοίγει ο δρόμος για την διερεύνηση και την διαλεύκανση του ρόλου του Πολ Τόμσεν!
Αρκεί, ένας εισαγγελέας, να ζητήσει την άμεση σύλληψη του Πολ Τόμσεν, και την έναρξη της ανακριτικής διαδικασίας! Με την κατηγορία της προσπάθειας διάλυσης της χώρας καθώς και της άσκησης οικονομικής πολιτικής, αντίθετης στα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προς όφελος ιδιωτικών οργανισμών! Να διερευνηθεί αν λειτουργεί ως σύνδεσμος των εταίρων μας και μεταφέρει τις εντολές τους, ή αν λειτουργεί από μόνος του για ίδιον όφελος οπότε «εκπροσωπεί αλλότρια συμφέροντα και όχι την έννομη τάξη της καταστατικής χάρτας των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και των εταίρων που μας δάνεισαν»!
Να διερευνηθεί, αν λειτουργούσε εκβιαστικά προς τους πολιτικούς καθώς και τους Δικαστικούς λειτουργούς, προκειμένου να επιβάλλει αντισυνταγματικά νομοθετήματα, λειτουργώντας προς όφελος ιδιωτών και όχι προς όφελος της Ε.Ε ή του ΔΝΤ όπου υπηρετεί ως υπάλληλος!
Αυτό ζητούν άλλωστε οι ενώσεις Αστυνομικών που με ανακοίνωσή τους ζητούν την άμεση έκδοση εντάλματος σύλληψής του, προσάπτοντάς του κακουργηματικές πράξεις!
Κι επειδή στον Διεθνή Τύπο, έχει γραφτεί ότι εκβιάζονται οι Έλληνες πολιτικοί, με βίντεο και άλλα ντοκουμέντα, ο Δανός θα πρέπει να λογοδοτήσει, γιατί, αφού η χώρα μας, συμφωνεί σε όλα, αυτός κάθε φορά βάζει κι ένα επιπλέον ζήτημα στο τραπέζι, δυναμιτίζοντας τις συνομιλίες κάθε φορά!
Το κάνει γιατί η Μέρκελ του ανέθεσε να μας πετάξει έξω από την Ευρωζώνη ή για κάποιον άλλο λόγο;
Και τέλος, να ερευνηθούν με διεθνή δικαστική συνδρομή, όλοι οι λογαριασμοί του Τόμσεν και των πλησιέστερων συγγενών του!
Όπως ακριβώς συμβαίνει για όλους τους Έλληνες που είναι υπόχρεοι στην υποβολή «πόθεν έσχες»!
Κι επειδή υπάρχουν άνθρωποι-ογκόλιθοι στο δικαστικό μας σύστημα, οφείλουν, ελλείψει πολιτικού προσωπικού, να προστατέψουν τον Έλληνα και την Ελληνίδα, από το διεθνούς εμβέλειας οικονομικό σκιάχτρο, που δολοφονεί καθημερινά την χώρα μας!


Πριν να είναι αργά...

ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΧΑΑ

Το ΧΑΑ παρακολουθώντας με ΄΄ευαισθησία΄΄  στις πολιτικές εξελίξεις ανοίγει με σημαντικές απώλειες. Βλέπει την αδυναμία να σχηματιστεί κυβέρνηση με όποια δεδομένα ενώ ταυτόχρονα ΄΄ακούει΄΄ τις φωνές στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ περί κρατικοποίησης - εθνικοποίησης των τραπεζών, τις απόψεις περί αναγκαστικού εσωτερικού δανείου για υψηλά εισοδήματα και βγάζει το συμπέρασμα: ΄΄Πρέπει να φεύγουμε!!΄΄
Οι 550 μονάδες του γενικού δείκτη φαντάζουν μικρό εμπόδιο στην συνεχή πτώση.
Το ΧΑΑ γράφει τη δική του ιστορία ως αποτέλεσμα αδυναμιών του πολιτικού συστήματος, ως ανικανότητα των πολιτικών και βέβαια ως έλλειψη στερεής βάσης εθνικής και στρατηγικής πολιτικής.
Το έλλειμμα αυτό το πληρώνει και πάλι ο μικροεπενδυτής!!

ΒΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΘΡΙΛΕΡ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ

Κορυφώνεται το θρίλερ για σχηματισμό κυβέρνησης στην Ελλάδα, με την νέα πρωτοβουλία Παπούλια να συναντήσει τους προέδρους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ. Πρόταση υποβλήθηκε και προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος αρνήθηκε την συμμετοχή.



Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και μπορεί να μετεξελιχθούν σε ιστορικές. Ήδη συμπληρώθηκε μια εβδομάδα πυρετωδών μεν, χωρίς αποτέλεσμα δε, διαβουλεύσεων από την εκλογική αναμέτρηση της 6ης Μαϊου και ο κίνδυνο χρεοκοπίας της χώρας και εξόδου από το ευρώ να παραμένει υπαρκτός.


Σε μια ύστατη προσπάθεια να αποφευχθεί η ακυβερνησία της χώρας και μετά τα αδιέξοδα της Κυριακής με τις συναντήσεις με τους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ Παπούλιας, ζήτησε νέα συνάντηση σήμερα το απόγευμα και ώρα 19:30 με τους κ. κ. Αντ. Σαμαρά, Αλ. Τσίπρα, Ευ. Βενιζέλο, Φ. Κουβέλη.


Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν άμεση, καθώς δηλώνοντας πως δεν υποκύπτει σε εκβιασμούς, ανακοίνωσε την άρνηση του Αλ. Τσίπρα να συμμετάσχει στη νέα συνάντηση των πολιτικών αρχηγών στο Προεδρικό Μέγαρο.


Η λύση που προκρίνεται είναι η συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας με τη συμμετοχή ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και ενδεχομένως με πρωθυπουργό τον Αβραμόπουλο ή άλλο πρόσωπο κοινής αποδοχής. Η προσπάθεια να δώσει ο Αλ. Τσίπρας ψήφο ανοχής σε αυτή την κυβέρνηση πέφτει στο κενό, μετά την άρνησή του να προσέλθει στην νέα συνάντηση υπό τον Παπούλια.


Ακόμη όμως κι αν έδινε ψήφο ανοχής σε μια κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, θα ήταν μια κυβέρνηση μειοψηφίας, αφού αθροιστικά τα ποσοστά των τριών κομμάτων δεν φτάνουν το 40%.


Όμως τα πολιτικά ζητήματα είναι


Ο Α. Σαμαράς της ΝΔ είχε δηλώσει προεκλογικά ότι δεν θα συνεργαστεί με τον ΠΑΣΟΚ και τώρα συνεργάζεται; Θα φανεί ανακόλουθος στο κόμμα του.


Ο Ε. Βενιζέλος του ΠΑΣΟΚ έχει να διαχειριστεί ένα κόμμα σε αποσύνθεση


Η ΔΗΜΑΡ και ο Φ Κουβέλης υποστήριζαν ότι χωρίς τον ΣΥΡΙΖΑ δεν θα συμμετάσχουν σε κυβέρνηση ΝΔ με ΠΑΣΟΚ.


Προεκλογικώς είχε διαρρεύσει ότι αυτά τα 3 κόμματα θα συνεργαστούν. Αν επιβεβαιωθεί αυτό θα πρόκειται για κρυφή αντζέντα που δεν παρουσιάστηκε στο εκλογικό σώμα θα πρόκειται για πολιτική απάτη που θα νομιμοποιείται λόγω της δυσμενής κατάστασης της οικονομίας.


Η εβδομάδα που ξεκίνησε είναι μια ακόμη κρίσιμη εβδομάδα για το εγχώριο πολιτικό σκηνικό, αλλά και την ελληνική οικονομία, καθώς το οριστικό ναυάγιο για συγκρότηση κυβέρνησης συνεργασίας θα αυξήσει την πιθανότητα νέων εκλογών, πιθανότατα στις 17 Ιουνίου ενώ θα δραματοποιήσει την πιθανότητα κατάρρευσης της οικονομίας ή ακόμη και εξόδου από το ευρώ.


Ωστόσο, δεν αποκλείεται, την ερχόμενη Πέμπτη που ανοίγει εκ νέου η Βουλή, να επιχειρήσουν κόμματα και βουλευτές να δώσουν λύση στο πολιτικό αδιέξοδο, που απειλεί το μέλλον της χώρας.


Εάν όλες οι προσπάθειες αποτύχουν, ενισχύεται ο κίνδυνος οικονομικής κατάρρευσης της χώρας, ενώ αυξάνονται οι πιθανότητες χρεοκοπίας και εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ.


Αν το ναυάγιο οριστικοποιηθεί, ιστορικές είναι οι αλλαγές που θα συμβούν και στο πολιτικό πεδίο. Το πολιτικό σκηνικό στην Ελλάδα αλλάζει άρδην, με τον ΣΥΡΙΖΑ να ενδυναμώνει συνεχώς τα ποσοστά του, ενώ αντίθετα τα κόμματα που - φανερά ή μη - υποστηρίζουν το Μνημόνιο, δέχονται πρωτοφανή πλήγματα.

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ

Τι θα συνέβαινε πραγματικά αν η Ελλάδα βίαια απομακρυνόταν από το ευρώ και επέστρεφε στην νέα δραχμή ένα νέο νόμισμα πιθανότατα υποτιμημένο κατά 40% με 50%;

Υπόθεση εργασίας, ανησυχία, πιθανό ενδεχόμενο μπορεί να δοθούν πολλές ερμηνείες σε μια τέτοια προοπτική αλλά αν αυτό συνέβαινε τι θα μπορούσε να συμβεί στην καθημερινότητα μας;
Έχουν γραφεί πολλά για το ενδεχόμενο αυτό.
Δεν θέλουμε να αποτελέσουμε ένα μέρος των πολλών αλλά να παρουσιάσουμε μια διαφορετική προσέγγιση για το τι θα μπορούσε να συμβεί.
Η προσέγγιση μας θα κατηγοριοποιηθεί στο τι θα μπορούσε να συμβεί πριν την έξοδο και μετά την έξοδο.
Επίσης η προσέγγιση μας θα κατηγοριοποιηθεί στα πολλά αρνητικά αλλά και στα θετικά που θα προκύψουν…
Πρωτίστως να αναφερθεί ότι τασσόμαστε σταθερά υπέρ της παραμονής της Ελλάδος στο ευρώ. Η επιστροφή στην δραχμή θα ήταν ιστορικό πισωγύρισμα θα ήταν καταστροφή μιας χρεοκοπημένης και απελπισμένης χώρας.
Τι θα συνέβαινε στην καθημερινότητας μας
Η χρεοκοπία και η συνακόλουθη αλλαγή νομίσματος θα ήταν ένα μεγάλο σοκ στην κοινωνία.
Ο πολίτης στην καθημερινότητα του θα τα έχανε σχεδόν όλα.
Οι κοινωνικές τάξεις πλην των πολύ πλουσίων και όσων έχουν χρήματα στο εξωτερικό θα ισοπεδώνονταν.
Το κράτος θα κατέρρεε καθώς δεν θα μπορούσε να πληρώσει τις υποχρεώσεις του άπαξ και τα κεφάλαια της Τρόικα που κατευθύνονται στο προϋπολογισμό θα διακόπτονταν.
Οι αναφορές ότι θα συνέχιζε το EFSF να στηρίζει μέρος του χρέους και ειδικά αυτό που κατέχει η ΕΚΤ δεν θα έχει καμία αξία για το εγχώριο τραπεζικό σύστημα.
Η μετάβαση της Ελλάδος από το ευρώ στην νέα δραχμή θα είναι μια σταδιακή διαδικασία που χρονικά θα μπορούσε να κρατήσει ένα 6μηνο
Μισθοί – Συντάξεις
Με βάση την περίπτωση της Αργεντινής αλλά και προσεγγίσεις οικονομολόγων το ελληνικό δημόσιο λόγω της κατάρρευσης των εισπρακτικών μηχανισμών από την χρεοκοπία αλλά και την διακοπή των κεφαλαίων από την δανειοδότηση της Τρόικα, θα υποχρεωνόταν να καταβάλλει μόνο έναντι μισθών και συντάξεων.
Με βάση τα υφιστάμενα ρευστά διαθέσιμα του κράτους δεν θα μπορούσε να καταβληθεί πάνω από το 25% των μισθών και των συντάξεων στο δημόσιο τομέα.
Στον ιδιωτικό τομέα άπαξ και θα προκληθεί σοκ και στον ιδιωτικό τομέα θα υπάρξει δραματική μείωση, οι εταιρίες θα πληρώνουν έναντι των μηνιαίων αποδοχών των εργαζομένων.
Καταθέσεις
Είναι ξεκάθαρο ότι το τραπεζικό σύστημα δεν θα ανακεφαλαιοποιηθεί άπαξ και η Ελλάδα αποφάσισε να βγει από το ευρώ και να επιστρέψει στην δραχμή.
Αν από αλληλεγγύη η Ευρώπη ανακεφαλαιοποιουσε τις τράπεζες ακόμη και αν η Ελλάδα αποφάσιζε να φύγει από το ευρώ θα ήταν σίγουρα μια «σπουδαία εξέλιξη» γιατί οι τράπεζες θα μπορούσαν να διαχειριστούν τις καταθέσεις.
Αν οι τράπεζες δεν ανακεφαλαιοποιηθούν είναι πολύ πιθανό να δεσμευτεί το 24% των καταθέσεων και τα κεφάλαια αυτά να χρησιμοποιηθούν ως εγγύηση κεφαλαίου ώστε να υπάρχουν επαρκείς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας.
Προφανώς σε επίπεδο κοινωνίας θα επικρατούσε πανικός.
Ακόμη και σε αυτό το χάος η σωφροσύνη θα επέβαλλε να μην υπάρξουν υπεραναλήψεις από τους καταθέτες.
Αν όμως δεν επικρατήσει η λογική είναι ξεκάθαρο ότι για να αποτραπούν οι μαζικές υπεραναλήψεις το τραπεζικό σύστημα θα έθετε όριο ανάληψης μετρητών 300 ευρώ την εβδομάδα έως 500 ευρώ με βάση την δομή των λογαριασμών και θα απαγόρευε τις υπεραναλήψεις.
Ομόλογα
Τα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, τα νέα ομόλογα αγγλικού δικαίου δεν θα είχαν καμία αξία.
Η αξία τους θα ήταν μηδενική.
Οι κάτοχοι των νέων ομολόγων θα κατείχαν σκουπίδια.
Στην περίπτωση εξόδου από το ευρώ η Ελλάδα θα υποχρεωνόταν να εκδώσει βεβαιώσεις τίτλων για τα ομόλογα αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο το χρέος.
Η αναγνώριση δεν σημαίνει όμως και αποζημίωση.
Τα παλαιά ομόλογα που κατέχει η ΕΚΤ και οι εθνικές κεντρικές τράπεζες που δεν συμμετείχαν στο PSI+ ύψους 56,6 δις ευρώ θα κατάρρεαν. Η αξία τους θα μηδενιζόταν.
Τράπεζες
Οι τράπεζες καταρρέουν από κεφάλαια και ρευστότητα.
Οι ελληνικές τράπεζες με βάση το χειρότερο σενάριο δεν θα έχουν ούτε κεφάλαια ούτε ρευστότητα.
Αν δεσμευθεί το 24% των καταθέσεων και απαγορευθούν οι υπεραναλήψεις είναι ξεκάθαρο ότι θα κρατηθεί εν ζωή το τραπεζικό σύστημα.
Να διευκρινιστεί ότι δέσμευση καταθέσεων σημαίνει ότι το 24% του κεφαλαίου κατάθεσης που έχει κάθε φυσικό πρόσωπο ή εταιρία θα «διακρατόταν υποχρεωτικά» για όσο διάστημα κριθεί αναγκαίο.
Βέβαια οι μέτοχοι θα έχαναν κάθε περιουσιακό στοιχείο καθώς και χρηματιστηριακά ο κλάδος θα είχε καταρρεύσει.
Οι τράπεζες όλες εν μια νυκτί θα κρατικοποιούνταν και όλες οι διοικήσεις θα τις αντικαθιστούσε το κράτος.
Με καταστραμμένο τραπεζικό σύστημα η χρεοκοπία της Ελλάδος θα ήταν πολύ πιο επώδυνη πολύ πιο οδυνηρή.
ΧΑ και τραπεζικές μετοχές
Αποτιμώντας τις πρώτες αντιδράσεις και όχι τις επόμενες είναι ξεκάθαρο ότι το ΧΑ και οι τραπεζικές μετοχές θα κατέρρεαν.
Δεν χρειάζεται να γραφούν πολλά μόνο δύο αριθμοί το ΧΑ στις 100 μονάδες και η Εθνική στα 0,10 ευρώ.
Σε μεσοπρόθεσμη βάση το ΧΑ και οι τραπεζικές μετοχές θα εκτινάσσονταν.
Το ύψος της υποτίμησης της νέας δραχμής
Αν το νέο νόμισμα ή το διπλό νόμισμα θα είναι η νέα δραχμή ή νέα δραχμή με το ευρώ θα χρειαστεί χρόνος για να τυπωθεί και να κυκλοφορήσει στην αγορά περίπου 6 μήνες.
Το ευρώ θα υπάρχει ως μεταβατικό νόμισμα.
Προφανώς η υποτίμηση της νέας δραχμής θα είναι 40% με 50% που σημαίνει ότι η αγοραστική δύναμη θα μειωνόταν 40% με 50% και ταυτόχρονα όλα τα προϊόντα σε ευρώ θα αυξάνονταν 40% με 50%.
Νομισματική πολιτική και ELA από την ΤτΕ
Η ΤτΕ ως νομισματική αρχή πλέον θα ασκεί ενεργό ρόλο στην διαμόρφωση του νομίσματος και της συναλλαγματικής ισοτιμίας.
Είναι ξεκάθαρο ότι η νομισματική πολιτική και η παροχή ρευστότητας μέσω του ELA προς τις τράπεζες θα είναι οι δύο βασικές προτεραιότητες της ΤτΕ.
Η ΤτΕ μέσω του ELA έχει δανείσει 54 δις τις τράπεζες και η ΕΚΤ 73 δις ευρώ.
Αν η ΕΚΤ έκοβε άμεσα τις γραμμές παροχής ρευστότητας όλο το βάρος θα έπεφτε στην ΤτΕ αν και πιθανό σενάριο θα ήταν να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος εβδομάδων.
Υπερπληθωρισμός και ακραία αισχροκέρδεια
Αν η Ελλάδα χρεοκοπήσει ο υπερπληθωρισμός θα αποτελεί το βασικό πρόβλημα της καθημερινότητας του πολίτη.
Με τις τιμές στα ύψη, π.χ. πολλοί μπορεί να σπεύσουν να αισχροκερδήσουν αυξάνοντας τις τιμές από 1 έως 10 φορές.
Σε μια τέτοια περίπτωση όλος ο μηχανισμός αγοράς θα κατέρρεε.
Το συμπέρασμα
Οι θιασώτες του ονείρου της νέας δραχμής δυστυχώς θα διαψευσθούν. Αν η Ελλάδα αλλάξει νόμισμα και φύγει από το ευρώ όλα θα καταρρεύσουν.
Το μέλλον της Ελλάδος είναι στο ευρώ.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΠΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Ανοιχτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας Ρ. Τ. Ερντογάν Κοινοποίηση στα: 1) Μέλη του ΟΗΕ 2) Μέλη Ευρωπαϊκού Κοινοβουλ...