Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

''ΒΡΑΖΕΙ΄΄ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Οι περικοπές στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους,, το ''κούρεμα'' στις χρηματοδοτήσεις από την ΣΑΤΑ, ο περιορισμός των χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ φέρνουν την τοπική αυτοδιοίκηση σε δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση.
Οι δήμοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ακόμη και σε βασικές ανελαστικές δαπάνες τους.
Οι δήμαρχοι προσπαθούν να αντιδράσουν με κάποιους τρόπους κυρίως μέσα από τα όργανα της Τ.Α.
Ήδη εκφράζουν διάφορες απόψεις περί δυναμικών αντιδράσεων ακόμη και απειλώντας με ''λουκέτο'' στους δήμους.
Πολλοί δήμοι είναι σε εγρήγορση και έθεσαν τα οικονομικά ζητήματα που τους απασχολούν στα δημοτικά συμβούλιά τους όπου αναλύθηκε η οικονομική κατάσταση.
Στο τέλος του μηνός Αυγούστου προγραμματίστηκε έκτακτο συνέδριο της τοπικής αυτοδιοίκησης με μοναδικό και επείγον θέμα τα οικονομικά και οι περικοπές.
Την Τετάρτη υπάρχει προγραμματισμένη γενική συνέλευση περιφερειών με το ίδιο θέμα και είναι προάγγελος δυναμικών εξελίξεων στο χώρο.
Ο δήμος Βριλησσίων είναι από εκείνους που μάλλον έχει ''λύσει'' το οικονομικό του πρόβλημα αφού καμιά πρωτοβουλία δεν υπάρχει ούτε σε επίπεδο δημοτικό συμβούλιο ούτε και σε γενική μορφή αντίδρασης.
Φαίνεται ότι δεν αντιμετωπίζει κανένα οικονομικό πρόβλημα. Όλα βαίνουν καλώς.
Το ευχόμαστε αλλά θα το δούμε όταν έλθει η ώρα.

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

               ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ


Πόσο σημασία έχει τελικά να προβλέπει ο δήμος και να μην υλοποιείται; Πόσο σημασία έχει να καταγράφει για να εντυπωσιάσει αν εκείνος ούτε μελετά σε βάθος ούτε και ενεργεί προς την κατεύθυνση απόκτησης των ανάλογων πόρων;

Αν όλα τα στηρίζει στην πιθανότητα να επιχορηγηθεί από το κράτος, που ναι μεν οφείλει αλλά ούτε μπορεί ούτε και θέλει πολλές φορές, θέτοντας σε εξάρτηση την τοπική αυτοδιοίκηση (κι ας κόψουμε το ‘αυτο’ γιατί δεν αυτοδιοικείται σε κανένα επίπεδο).

Εμείς λέμε ότι τελικά όλοι οι προϋπολογισμοί είναι εντελώς πλασματικοί, εντελώς εικονικοί. Για παράδειγμα, η απόκτηση του Ο.Τ. 61 καταγράφεται ως έσοδο και ταυτόχρονα ως έξοδο στους προϋπολογισμούς επί 13 χρόνια με ύψος 10 εκατομμυρίων ευρώ περίπου και δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη με πολλές πιθανότητες να μην υλοποιηθεί ποτέ.

Κι άλλα παραδείγματα μπορούμε να δώσουμε όχι αυτού του μεγέθους αλλά ως άθροισμα αλλοιώνουν την πραγματικότητα της οικονομικής ταυτότητας του δήμου.

Βέβαια η κατάρτιση ενός προϋπολογισμού είναι απαραίτητη και υποχρεωτική από τον νόμο. Είναι ο ΄΄μπούσουλας΄΄ ενός συνόλου προβλεπόμενων πράξεων, που δεν αποτελεί και δέσμευση για την υλοποίησή τους.

Η πραγματικότητα καταγράφεται ουσιαστικά στους ισολογισμούς, οι οποίοι κατατίθενται περί τον Οκτώβριο του επομένου έτους της χρήσης.

Έτσι μπορούμε να σας δώσουμε τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης των χρήσεων 2009 και 2010, που έχουμε τους ισολογισμούς.

Εδώ φαίνεται τι στην πραγματικότητα διαχειρίστηκε ο δήμος σε κάθε χρόνο λειτουργίας του και τι αποτελέσματα έφερε από την λειτουργία του.

Αυτό έχει την δική του αξία.

                                                                    2009                                              2010

ΕΣΟΔΑ ΕΚΜ/ΣΗΣ                                    15.193.192                                14.283.000

ΕΞΟΔΑ ΕΚΜ/ΣΗΣ                                    13.310.320                                15.193.192

ΕΞΟΔΑ  ΛΕΙΤ/ΓΙΑΣ                                    4.359.153                                   4.118.795

ΑΠΟΤEΛΕΣΜ  ΕΚΜ/ΣΗΣ                       -1.176.593                                   -1.812.118

Τι διαπιστώνει κανείς, λοιπόν. Από την λειτουργία του δήμου και στις δυο χρονιές λειτουργίας του τα έξοδα ήταν περισσότερα από το έσοδα για την λειτουργία του. Δηλαδή, κάνοντας την, ίσως λανθασμένη για αρκετούς την υπόθεση, ότι ο δήμος είναι ένας οργανισμός, μια επιχείρηση, που δουλεύει, παράγει και πληρώνεται γι’αυτό δεν έχει έστω ένα μηδενικό αποτέλεσμα δηλαδή ούτε κέρδος ούτε ζημιά. Αντίθετα παράγει χρέος αφού η απόδοσή του είναι μικρότερη των εισροών του.

Αυτό μπορεί κανείς να το διαβάσει και αλλιώς. Δεν πληρώνεται αυτό που παράγει.

Εδώ για μας είναι το μυστικό μιας επιτυχίας.

Αφού ο χρηματοδότης (το κράτος) είτε είναι αναξιόπιστος είτε διαχειρίζεται κακώς είτε είναι ανίκανος, δεν θα πρέπει να ληφθούν μέτρα (από τον δήμο) ώστε οι δημότες να μην επηρεάζονται από τις κακές και ανίκανες αυτές διοικήσεις που διαχειρίζονται την οικονομία;

Μπορεί να χαρακτηριστεί βιώσιμη αυτή κατάσταση; Εμείς απαντούμε με βεβαιότητα όχι.

Έτσι θα εξηγηθούν οι περιορισμοί στις αμοιβές των εργαζομένων, έτσι δεν θα ικανοποιούνται όλες οι αιτήσεις στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς έτσι θα καταφεύγει σε ερμαφρόδιτες λύσεις τύπου, χρηματοδοτήσεις ΕΕΤΑΑ, έτσι θα υπάρχουν τροφεία, έτσι θα υπάρχει οικονομική συμμετοχή στον πολιτισμό και στον αθλητισμό από τους δημότες.

Κάποιοι βέβαια θα ρωτήσουν, καλά τα κρίνουμε, καλά τα λέμε, ποια άλλη λύση θα μπορούσε να υπάρχει;

Το ερώτημα σωστό και σοβαρό και ουσιώδες είναι. Εμείς λέμε ότι πάντα υπάρχουν λύσεις, που μπορεί να έχουν διάφορες μορφές. Δεν είναι λύση πάντως να περιμένουμε να οδηγηθούμε στο.. τέλος, δηλαδή στο…… δυστυχώς πτωχεύσαμε!!!

Οι σκέψεις και οι προτάσεις στον άλλο φάκελο ‘’λύσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση΄΄ όταν θα τον ανοίξουμε.

Ωστόσο επειδή καταγράφηκε υψηλό ενδιαφέρον για τα οικονομικά από τους φίλους αναγνώστες στείλτε τις δικές σας σκέψεις και προτάσεις.

Ας ανοίξει ένας διάλογος έστω και με αυτές τις συνθήκες.

Εμείς θα ανοίξουμε τον φάκελο κάποια στιγμή. Αν υπάρξει το ίδιο ενδιαφέρον με αυτό που κατέδειξαν αρκετοί δημότες, θα τον ανοίξουμε νωρίτερα.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2012

''ΕΦΥΓΕ'' ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΡΗΤΩΝ Γ. ΠΑΝΑΚΑΚΗΣ

Ένας από τους σημαντικούς ανθρώπους της πόλης μας ''έφυγε'' από την ζωή και από κοντά μας.
Ο Γιώργος Πανακάκης υπήρξε για πολλά χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Κρητών Βριλησσίων. Είχε την τύχη να χαίρει της απόλυτης εκτιμήσεως όλων των Κρητών Βριλησσίων και δεν ήταν καθόλου τυχαίο γεγονός.
Από τους ιδρυτές της Ένωσης αφιερωμένος στην παράδοση, οργάνωσε την Ένωση με πολλές δραστηριότητες, τμήματα χορού, μουσικών οργάνων και άλλα. Στην Ένωση κατάφερε με πολλά χρόνια δουλειάς να διατηρεί τις παραδόσεις και να τις μεταλαμπαδεύσει στους νεότερους.
Πλήθος παιδιών βρίσκονται μαθητές στα Κρητικά έθιμα.
Παράδειγμα ήταν τα δύο του παιδιά, αφιερωμένα κι αυτά στην παράδοση, επικουρώντας το μεγάλο έργο του πατέρα τους. Πρώτα στις εκδηλώσεις, πρώτα στην διατήρηση της Κρητικής παράδοσης, στα έθιμα και στα χορευτικά.
Έντιμος και δημιουργικός Κρητικός, με αγάπη στην πόλη μας, με μεγάλο ενδιαφέρον για όλα τα γεγονότα.
Χαρακτηριστικά ήταν τα σχόλιά του και οι μαντινάδες του σε πρώτη ευκαιρία ακόμη και σε παραδοσιακές δημόσιες εκδηλώσεις.
Μεγάλος ο καημός του, που η Πολιτεία αδρανούσε στο γεγονός ότι η Κρήτη και άλλα μέρη της Ελλάδας είναι στόχος εξαγοράς πατρώας γής!!
Εμείς είχαμε την μεγάλη τύχη όχι μόνο να τον γνωρίζουμε από κοντά αλλά και να συνεργαστούμε μαζί του ενεργά. Διαπιστώσαμε την ευρύτητα του πενύματος και της σκέψης του, αντικειμενικός, σοβαρός, λιγομίλητος αλλά ουσιαστικός.
Ευχόμαστε στην οικογένειά του θερμά συλλυπητήρια. Θα τον θυμόμαστε πάντα και θα μας είναι πάντα ζωντανό παράδειγμα πατριωτισμού προς μίμηση!!
Καλό ταξίδι αγαπητέ Γιώργο

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ. ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

                                                ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΕΛΗ


Σωστά ρωτούν δημότες αν υπάρχουν άλλα έσοδα από άλλες πηγές στο δήμο.
Ναι, υπάρχουν. Δυστυχώς όμως φτωχά και άνευ μεγάλης αξίας σε σχέση με αυτά που έπρεπε να εισπράττει.

Το τέλος των επιτηδευματιών, για παράδειγμα ή ακόμη από την τέλος κοινόχρηστων χώρων, στις πλατείες και αλλού ή ακόμη από τέλη διαφήμισης.

Σας δίνουμε τα στοιχεία προς ικανοποίηση των ερωτημάτων σας.

                                                           2010                                          2011               2012

                                              Διμ/ντα βεβ/ντα εισπ/ντα         διαμ/ντα βεβ/ντα      προβ/ντα

Τέλος Επιτηδευματιών         300000 76969  75174               100000  57419       70000

Τέλος Κοιν. Χώρων               150000   82859  77831            100000 101930      100000

Τέλος Διαφ/σης                     200000   92066   92066             200000    949         50000

Υπάρχουν και έσοδα από αντίστοιχους κωδικούς που αναφέροντα σε προηγούμενα χρόνια και τα οποία δεν πληρώθηκαν και άρα δεν εισπράχθηκαν από τον δήμο για διάφορους λόγους.

Παρ’ όλα αυτά όμως ο δήμος τα προβλέπει προς είσπραξη στους προϋπολογισμούς του. Η πρόθεση πάντως των οφειλετών να πληρώσουν ή η πρόθεση του δήμου να εισπράξει δεν καταγράφεται ζωηρή πολύ περισσότερο σ΄αυτή την εποχή και την συγκυρία.

Έτσι στους προϋπολογισμούς εμφανίζονται ως αριθμοί αλλά στην ουσία δεν υπάρχουν τα έσοδα κι ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελέσει στοιχείο προγραμματισμού για τον δήμο.

Το κυριότερο είναι ότι τα εισπραχθέντα και στα δυο χρόνια 2010 και 2011 δεν έχουν κάποια σχέση με τα προβλεφθέντα ή τα βεβαιωθέντα!!

Ακόμη χειρότερα θα είναι τα αποτελέσματα για το 2012 αφού οι επιχειρήσεις του αντίστοιχου είδους βρίσκονται σε οικονομικό τέλμα και έτοιμες για λουκέτο!!! Τι θα πάρει ο δήμος;

Δείτε την εικόνα των εσόδων του δήμου απ’ αυτή την πηγή.

                                                   2010                                  2011                         2012

                                   Διαμ/ντα  βεβα/θεντα  εισπ/ντα    Διαμ/ντα βεβ/ντα      προβλ/ντα

Τέλος καταλ. Κ.χ.      72000        87641       12086         57148   57148            47542

Τέλος Διαφ/σης                                                               75428   75428             75297

Τέλος από μισθ. Κ.χ.                                                       35930   35930              14542

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ

Για δεύτερη φορά σε διάστημα 15 ημερών ο δήμος δέχεται επίθεση από αγνώστους με σκοπό την κλοπή. Αυτή την φορά η επίθεση εκδηλώθηκε στην υπηρεσία καθαριότητας.
Αφού άνοιξαν την εξώπορτα προσπάθησαν να κλέψουν όχημα - αυτοκίνητο. Προσπάθησαν να κινήσουν τρία αυτοκίνητα αλλά απέτυχαν.
Στη συνέχεια άνοιξαν τις αποθήκες και προκάλεσαν δολιοφθορές. Έκλεψαν διάφορα αναλώσιμα, καλώδια, παλιά τιμόνια αυτοκινήτων και άλλα.
Προσπάθησαν ακόμη μια φορά να κινήσουν ένα μικρό αυτοκίνητο, το κατάφεραν και το πήραν μαζί τους.
Η επίθεση εκδηλώθηκε, κατά πάσα πιθανότητα, ξημερώματα.
Την ίδια ημέρα αργά το μεσημέρι της Τετάρτης, ημέρα της εορτής, 15 Αυγούστου, το αυτοκίνητο βρέθηκε στην περιοχή της Ραφήνας, το οποίο παρέλαβαν οι υπηρεσίες του δήμου.
Την υπόθεση ανέλαβε και πάλι η Ασφάλεια, η οποία διενεργεί ελέγχους.

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Ένα άλλο ερώτημα που δεχθήκαμε και μάλιστα με σχόλια ήταν τα της ύδρευσης.

Είναι γνωστό ότι ο δήμος έχει στην κατοχή του πλήρως όλο το δίκτυο της πόλης. Μέχρι το 2000 οι δημότες είχαν νερό από γεωτρήσεις του δήμου και γι΄αυτό οι τιμές στην κατανάλωση δεν ακολουθούσαν το τιμολόγιο της ΕΥΔΑΠ. Από το 2000 έχουμε την διακοπή της λειτουργίας των γεωτρήσεων τουλάχιστον προς πόση και σταδιακά το νερό παραχωρείται εξ ολοκλήρου από την ΕΥΔΑΠ. Και πάλι, όμως, το τιμολόγιο δεν είναι το ίδιο με αυτό που χρεώνει η ΕΥΔΑΠ σε άλλους δήμους στους καταναλωτές- πελάτες της.

Η συντήρηση του δικτύου, ως περιουσιακό στοιχείο του δήμου, ανήκει στον δήμο.

Είναι απαραίτητο να διατηρεί προσωπικό για την λειτουργία του και την συντήρηση τα της ύδρευσης του δήμου.

Διαβάζοντας και πάλι τους ισολογισμούς, απολογισμούς και προϋπολογισμούς έχουμε τα εξής:

Το 2010

Για την συντήρηση και λειτουργία της η υπηρεσία ύδρευσης στο σύνολό της ο δήμος είχε προβλέψει ως έξοδα 2.652.150 ευρώ. Διαμορφώθηκαν τελικώς στα 2.593.950 ευρώ και εντάλθηκαν και πληρώθηκαν 1.018.918 ευρώ. Άφησαν υπόλοιπο από τα διαμορφωθέντα ή προϋπολογισθέντα 1.575.011 ευρώ.

Για το 2011 έχουμε τα εξής:

Η πρόβλεψη και η τελική διαμόρφωση ήταν (πάντα για την ύδρευση) 4.368.000 ευρώ, εντάλθηκαν 3.051.000 ευρώ. Δεν γνωρίζουμε πόσα πληρώθηκαν τελικώς αλλά αρκεί να σημειώνουμε την τάξη των μεγεθών. Και πάλι έχουμε εκτροπή από τα προϋπολογισθέντα κατά 1.317.000 ευρώ.

Για το 2012 έχει προβλεφθεί ως έξοδο για την ύδρευση ποσό 2.730.000 ευρώ. Ασφαλώς οι μειώσεις στις αμοιβές των εργαζομένων, οφείλεται κατά κύριο λόγο η μείωση στις προβλέψεις για το 2012.

Απλοϊκά σκεφτόμενοι, ο δήμος έχει μια δαπάνη κάθε χρόνο για την ύδρευση περί το 1.500.000 ευρώ.
Στο ενδεχόμενο να μειώσει δαπάνες ο δήμος προκειμένου να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό του, στην ύδρευση θα μπορούσε να παραχωρήσει το δίκτυο στην ΕΥΔΑΠ κι έτσι να απαλλαγεί από 1,5 εκατομμύρια ευρώ δαπάνης.
Υπάρχει η πρόβλεψη να αναληφθεί η υποχρέωση αυτή από την ΕΥΔΑΠ στην σύμβαση ρύθμισης χρεών, που έχει υπογράψει ο δήμος από το 2011..
Η υπόθεση αυτή αποτελεί μια πρόκληση για τις οικονομικές εξελίξεις στα του δήμου.
Εκτιμούμε ότι η σημερινή δημοτική αρχή αν δεν έχει ήδη αποφασίσει να παραχωρήσει το δίκτυο στην ΕΥΔΑΠ, θα προβληματιστεί εξαιρετικά.

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Με το δάχτυλο στην σκανδάλη των κινητοποιήσεων η Π.Ο.Ε-Ο.Τ.Α

Καζάνι που βράζει, κατά του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας που εξετάζει η κυβέρνηση, είναι ο χώρος της τοπικής αυτοδιοίκησης.


Με ανακοίνωση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε-Ο.Τ.Α γίνεται κλήση στους εργαζόμενους να τεθούν σε επιφυλακή απεργιακών κινητοποιήσεων. Τα μέλη της Εκτελεστικής επιτροπής αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι το μέτρο της εφεδρείας "αποτελεί εκτός των άλλων πλήρη παραβίαση του Συντάγματος και οδηγεί μαθηματικά σε απολύσεις χιλιάδων Δημοσίων Υπαλλήλων".

Όπως επισημαίνεται η εφεδρεία σε συνδυασμό με τις νέες περικοπές στους πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού οδηγούν τους ΟΤΑ «σε οικονομική κατάρρευση, διάλυση όλων των υπηρεσιών κοινωνικού χαρακτήρα και την εκχώρησή τους σε ιδιώτες ».

Παράλληλα, με αφορμή το με αριθμ. πρωτ.: ΔΙΠΠ/Φ.2.9/35/οικ.18195/3-8-2012 έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που ζητά εκ νέου στοιχεία και από τους ΟΤΑ για τις αποχωρήσεις του τακτικού προσωπικού για τα έτη 2012-2016, καλεί τους Συλλόγους-Μέλη της να παρέμβουν σε όλους τους Δήμους ώστε να μην αποσταλούν τα στοιχεία που ζητούνται, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «μας έχουν μετρήσει τόσες πολλές φορές που έχουν χάσει το λογαριασμό».

«Πριν μας τελειώσουν αυτοί πρέπει εμείς με τον ενωτικό, μαζικό και διευρυμένο αγώνα μας να ανατρέψουμε τις μνημονιακές πολιτικές που μας οδηγούν στην φτώχεια και στην πλήρη εξαθλίωση» καταλήγει η ανακοίνωση.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΣΟΔΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΠΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ

Στη συνέχεια της ανάλυσής μας στα οικονομικά του δήμου και σε ερωτήματα αναγνωστών μας αν ο δήμος δημιούργησε επενδύσεις ώστε να έχει έσοδα από την εκμετάλλευση της περιουσίας του σχολιάζουμε τα εξής.


Είναι της μόδας σήμερα να συζητούμε τα περί εκμετάλλευσης της περιουσίας του δήμου και γενικά της δημόσιας περιουσίας αφού οι περικοπές προς την τοπική αυτοδιοίκηση έχουν αυξηθεί επικίνδυνα. Βλέπετε η ανάγκη προκαλεί να ληφθούν μέτρα ή να ληφθούν αποφάσεις που ήταν πάντα υποχρέωση των δημοτικών αρχών όταν αναλάμβαναν τα καθήκοντά τους. Ίσως να ΄΄ψάχνουμε ψύλλους στα άχυρα΄΄ τελικά κάνοντας αυτές τις σκέψεις.

Ο δήμος, δυστυχώς, δεν κατάφερε ποτέ να δημιουργήσει επενδύσεις, που να έχουν αποδοτικό χαρακτήρα, εκμεταλλευόμενος την ίδια την περιουσία.

Το μόνο περιουσιακό στοιχείο που βρίσκεται στα χέρια ιδιώτη, είναι το Ο.Τ. 365, που βρίσκεται στη διασταύρωση Μητροπούλου και Κισσάβου.

Το Ο.Τ. 365 έχει ενοικιαστεί από το 2003-4 σε ιδιωτική εταιρεία. Ο χώρος αυτός έχει έκταση περίπου 9,5 στρέμματα και έχει δοθεί στον ιδιώτη αντί 3500 ευρώ, ως μίσθωμα αναπροσαρμοζόμενο κάθε χρόνο.

Διαβάζοντας τους προϋπολογισμούς και τους ισολογισμούς παρατηρούμε τα εξής.

Το 2010 προβλέφθηκαν για μισθώματα από ακίνητα 73.700 ευρώ, βεβαιώθηκαν 74.273 ευρώ και εισπράχθηκαν 53.624 ευρώ.

Από την παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων προβλέφθηκαν 80.000 ευρώ, βεβαιώθηκαν 4.000 και εισπράχθηκαν 4.000 ευρώ.

Είναι φανερό μόνο από την εικόνα του 2011 ότι ο δήμος δεν έχει δημιουργήσει συνθήκες εκμετάλλευσης της περιουσίας του αλλά και από αυτό που έχει κάνει δεν εισπράττει τα νόμιμα και τα συμφωνηθέντα.

Για το 2011 είχαν προβλεφθεί και διαμορφωθεί έσοδα από μισθώματα από ακίνητα 78.000 ευρώ, βεβαιώθηκαν 75195 ευρώ. Δεν γνωρίζουμε από τα στοιχεία που διαθέτουμε πόσα εισπράχθηκαν.

Από παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων είχαν προβλεφθεί 4.000 ευρώ δεν βεβαιώθηκε κανένα ποσό κι ασφαλώς δεν εισπράχθηκε κανένα ποσό.

Για το 2012, έχουν προβλεφθεί έσοδα από μισθώματα ακινήτων ποσό 95.000 ευρώ και από παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων ποσό 4.000 ευρώ.
Δεν γνωρίζουμε μέχρι στιγμής τι έχει υλοποιηθεί από αυτά για το 2012.

Στα ερωτήματα, λοιπόν, που δεχθήκαμε υπάρχει σαφής απάντηση από τις επίσημες σελίδες των ισολογισμών και προϋπολογισμών του δήμου.

Παρ΄όλο που ο δήμος έχει στην κατοχή του ακίνητη περιουσία προς εκμετάλλευση, παραχωρεί και ενοικιάζει ένα μέρος από την περιουσία του (κι αυτό τυχαίως θα λέγαμε) αλλά στην ουσία δεν εισπράττει τα ανάλογα ούτε καν τα συμφωνηθέντα. Πόσο μάλλον να τεθεί ερώτημα αν θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί όλη την ακίνητη περιουσία του.

Ασφαλώς αυτό απαιτεί γνώση αποφασιστικότητα, βούληση και ενδιαφέρον, στοιχεία που δεν υπάρχουν στη σημερινή διοίκηση.

40 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕΤΑΑ

Σαράντα μια αιτήσεις ικανοποίησε η ΕΕΤΑΑ από το πρόγραμμα των παιδικών σταθμών. Την προηγούμενη χρονιά ικανοποιήθηκαν 120 αιτήσεις.
Ακόμη ένα σημάδι των αρνητικών εξελίξεων στα οικονομικά των δήμων.
Όλες οι αιτήσεις που δεν ικανοποίηθηκαν από την ΕΕΤΑΑ θα συμπεριληφθούν στους καταλόγους των αιτήσεων προς τον δήμο.
Αυτό που θα επισημάνουμε είναι ότι τελικά στενεύουν τα όρια των επιχορηγήσεων ακόμη και από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Η λειτουργία των παιδικών σταθμών θα στηριχθεί στην οικονομική συμμετοχή των δημοτών αφού ο δήμος ακολουθεί την τακτική της επιβολής τροφείων στους παιδικούς σταθμούς.
Ασφαλώς η συμμετοχή αυτή δεν συγκρίνεται με αυτή στους ιδιωτικούς παδικούς σταθμούς αλλά βλέπουμε ότι οι στρόφιγγες ροής χρήματος κλείνουν όσο περνά ο χρόνος.

ΤΙ ΟΦΕΙΛΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΔΑΠ

ΤΙ ΟΦΕΙΛΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΔΑΠ


Αναγνώστες μας ερώτησαν πόσα χρήματα οφείλει στην ΕΥΔΑΠ.
Ερωτούν, επίσης, πώς προέκυψαν αυτές οι οφειλές.

Για το δεύτερο σκέλος δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε γιατί είναι στοιχείο διαχείρισης και πολιτικής της δημοτικής αρχής. Δεν γνωρίζουμε ούτε και θα μάθουμε στην ουσία το θέμα.

Στο πρώτο ερώτημα έχουμε να πούμε τα εξής:

Μέχρι την 4/3/2011 ο δήμος είχε ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 2.257.269 ευρώ ενώ οι νόμιμες προσαυξήσεις ανέρχονταν στο ποσό των 458.190 ευρώ.

Ο δήμος κατέθεσε ποσό 260.000 ευρώ και το υπόλοιπο ανέρχοταν στα 1.997.269 ευρώ.

Η ΕΥΔΑΠ δέχθηκε να μην απαιτήσει τις προσαυξήσεις από τον δήμο και οι δύο συμφώνησαν να πληρώσει ο δήμος την οφειλή σε 48 δόσεις αρχής γενομένης από την 30/4/2011.

Μέχρι σήμερα, Αύγουστος 2012, ο δήμος πρέπει να έχει αποπληρώσει χρέος ύψους 665.760 ευρώ. Για το 2011 το ποσό ανέρχονταν σε 374.490 ευρώ ενώ για το 2012 πρέπει να έχει προβλέψει το ποσό των 499.320 ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι δεν συμπεριλαμβάνονται οι υποχρεώσεις της τρέχουσας χρήσης στην κατανάλωση.

Επίσης να σημειώσουμε ότι τελευταία η κατανάλωση επιβαρύνεται με το αντίστοιχο ΦΠΑ, το οποίο επέβαλε η ΕΥΔΑΠ και ο δήμος το ΄΄πέρασε΄΄ στους δημότες.

Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζουμε αν ο δήμος αποπληρώνει το χρέος. Αυτό θα το μάθουμε με τον απολογισμό και τον ισολογισμό του δήμου.

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...