Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

Στο μεγαλύτερο συνέδριο Ηγεσίας που ξεκινά στην Ελλάδα στις 12/2, συμμετέχουν ήδη 300 ομιλητές

Με την συμμετοχή 300 ομιλητών από την Ελλάδα και από άλλες 8 χώρες πραγματοποιείται από τις 12 έως τις 20 Φεβρουαρίου το Leading Minds, το μεγαλύτερο συνέδριο-φεστιβάλ Ηγεσίας που έχει διοργανωθεί στην Ελλάδα. Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές φιλοδοξία του συνεδρίου είναι η προαγωγή της γνώσης σε θέματα του «επιχειρείν» και η διεύρυνση της αντίληψης στους νέους τομείς που εξερευνά η ανθρωπότητα. Το συνέδριο, όπως ανακοινώθηκε, θα προβάλλεται διαδικτυακά για 9 ολόκληρες μέρες σε ζωντανή ροή και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να το παρακολουθήσουν δωρεάν από τον υπολογιστή ή το κινητό τους με μια απλή εγγραφή στη σελίδα της διοργάνωσης. Θα είναι διαδραστικό καθώς θα δίνεται η δυνατότητα υποβολής ζωντανών ερωτήσεων στους 300 ομιλητές από την Ελλάδα και ο εξωτερικό που θα παρουσιάσουν τις τελευταίες τάσεις στους κλάδους της ηγεσίας, της επιχειρηματικότητας, της προσωπικής ανάπτυξης, της οικογένειας και της υγείας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διοργανωτών, το συνέδριο, με την Generation Y να έχει αναλάβει τον ρόλο του digital transformation partner, θα παρακολουθήσουν περισσότερα από 50.000 άτομα, ενώ σε βάθος εξαμήνου θα ανατρέξουν στις παρουσιάσεις που θα είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο άνω των 200.000 ατόμων. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Φεστιβάλ, θα ακολουθήσουν και άλλες μικρότερες ημερίδες και εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως το CEO's Day στις 12 Μαρτίου με την συμμετέχει διευθυνόντων σύμβουλων από την χώρα μας που θα μοιραστούν αληθινές ιστορίες έμπνευσης και ηγεσίας. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επισκεφτούν την επίσημη ιστοσελίδα διοργάνωσης: https://leadingminds.gr/

Γιώργος Πατσής (Obrela Security Industries): Τοποθετούμε την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο χάρτη της κυβερνοασφάλειας

"Στόχος μας είναι να τοποθετήσουμε την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο χάρτη της κυβερνοασφάλειας, ανάμεσα στις ηγέτιδες χώρες, όπως είναι το Ισραήλ, η Μεγάλη Βρετανία και οι ΗΠΑ. Αυτό αποτελεί βασική επιδίωξη της εταιρείας αλλά και το δικό μου προσωπικό όραμα για το μέλλον”, τονίσει σε συνέντευξή του στο Capital.gr ο CEO και συνιδρυτής της Obrela Security Industries, Γιώργος Πατσής. Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, λίγες εβδομάδες μετά από την εξαγορά της εταιρείας Encode, που επίσης δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, ο κ. Πατσής μιλά για τα μελλοντικά σχέδια της Obrela για επέκτασή της σε νέες περιοχές αλλά και αγορές. Με την επένδυση στην Encode "αναπτυσσόμαστε ακόμα πιο γρήγορα, γινόμαστε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά και παράλληλα τοποθετούμαστε ακόμα καλύτερα στον χώρο της κυβερνοασφάλειας, που είναι η πιο γρήγορα εξελισσόμενη αγορά τεχνολογίας παγκοσμίως”, τονίζει ο κ. Πατσής.

Σε θυγατρική της Hellenic Seaplanes το υδατοδρόμιο στη Σίφνο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία ανάδειξης της εταιρείας που θα αναλάβει το υδατοδρόμιο της Σίφνου, εντός της λιμενικής ζώνης στον Πλατύ Γυαλό. Μετά την διαγωνιστική διαδικασία η αρμόδια επιτροπή, που συστήθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σίφνου, επέλεξε ως ανάδοχο επενδυτή τη Hellenic Seaplanes που μέσω της θυγατρικής εταιρείας "Υδατοδρόμιο Σίφνου ΙΚΕ" θα αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου Καθοριστικό ρόλο για την υλοποίηση του έργου να μην μείνει στα σχέδια αλλά αντιθέτως να περάσει στη φάση υλοποίησης κατέχουν τόσο η Δημοτική όσο και η Λιμενική αρχή. Η Δήμαρχος Σίφνου, κα Μαρία Ναδάλη και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Απόστολος Διαμαντής έχουν ξεκινήσει ,αμέσως μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, την από κοινού σχεδίαση με την ανάδοχο εταιρεία, όλων των βημάτων που απαιτούνται για την κατασκευή και διαχείριση του υδατοδρομίου. Μετά την ανάληψη της διαδικασίας του διαγωνισμού, ο Πρόεδρος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes , κ. Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε: "Είναι μια πολύ καλή μέρα, μια ιστορική μέρα για το νησί της Σίφνου, ένα πολύ σημαντικό έργο για την αεροπορική διασύνδεση του νησιού προχωρά και έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωσή του εντός 2022. Το πρώτο δίκτυο στις Κυκλάδες Αθήνα, Τήνο, Πάτμο και η επέκταση προς την Σίφνο μπαίνει σε λειτουργία σύντομα, βελτιώνοντας ουσιαστικά την πρόσβαση των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών στα νησιά μας. Μετά από την πολυετή προσπάθεια, μέσα από πολλές δυσκολίες και πρωτόγνωρες συνθήκες για την Ελλάδα, έχουμε αποκτήσει την πείρα, να οδηγήσουμε την διαδικασία με γοργούς ρυθμούς και να εντάξουμε το νησί της Σίφνου στο πρόγραμμα πτήσεων του Νότιου Αιγαίου. Πρέπει να αναφέρω και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συντελεστές που έχουν συμβάλλει, για να φτάσουμε στη σημερινή μέρα και στην έναρξη της διαδικασίας ολοκλήρωση του υδατοδρομίου: τους Φορείς του νησιού, την Δήμαρχο, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τον Περιφερειάρχη που έχει ανοίξει το δρόμο για το δίκτυο υδατοδρομίων σε όλο το Ν. Αιγαίο. Επίσης είναι σημαντικό να αναφέρω για την συμβολή της σημερινής κυβέρνησης που με σθένος έχει εισφέρει στο να λυθούν τα προβλήματα που υπήρχαν και να αντιμετωπιστούν όλα με διάθεση να ολοκληρωθεί το έργο δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα". Η Hellenic Seaplanes ανοίγει την αυλαία των πτήσεων στο Αιγαίο Η αεροπορική εταιρεία φιλοδοξεί να κόψει πρώτη το νήμα των ταξιδιών με υδροπλάνα στο Αιγαίο Πέλαγος, δημιουργώντας το πρώτο δίκτυο υδατοδρομίων με προορισμούς τόσο στις Κυκλάδες, όσο και στα Δωδεκάνησα. Ειδικότερα, το πλάνο πτήσεων της Hellenic Seaplanes περιλαμβάνει σε πρώτη φάση την Τήνο, όπου η υποδομή υδατοδρομίου είναι σε φάση κατασκευής, την Πάτμο με τα έργα να ολοκληρώνονται πολύ σύντομα ενώ στο σχέδιο προστίθεται πλέον και η Σίφνος, με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την κατασκευή του υδατοδρομίου η οποία θα ξεκινήσει άμεσα. Με φόντο την εκκίνηση των πτήσεων εντός του έτους, προχωρά και εξελίσσεται με σταθερά βήματα η πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, με το περιεχόμενο αυτής να αφορά την αδειοδότηση 30 υδατοδρομίων στα νησιά Ρόδος (2 υδατοδρόμια), Κως (2 υδατοδρόμια), Πάρος, Νάξος, Μήλος, Σύρος, Αμοργός, Κάλυμνος, Λειψοί, Λέρος, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα και Ανάφη. Παρά τις καθυστερήσεις και τα εμπόδια που έφερε ο κορονοϊός, απόλυτος στόχος είναι η δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου υδατοδρομίων που θα αναδείξει τις πολύπλευρες δυνατότητες του υδροπλάνου ως μεταφορικού μέσου αλλά και την ευκολία μετακίνησης των ντόπιων νησιωτών και τουριστών. Συζήτηση εφ’ όλης της ύλης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και Υφυπουργού Μεταφορών, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου Στην ατζέντα των θεμάτων προς συζήτηση που είχαν οι εμπλεκόμενοι φορείς με συμμετοχή της Hellenic Seaplanes και τον Υφυπουργό αρμόδιο για θέματα των υδατοδρομίων και την λειτουργία υδροπλάνων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ήταν: 1.Επιτάχυνση αδειοδότησης και κατασκευής υδατοδρομίων 2. Απλοποίηση διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης 3. Πλαίσιο καυσίμων και δημιουργία δικτύου ανεφοδιασμού υδροπλάνων Αναφορικά με το δίκτυο υδατοδρομίων που δημιουργείται στη χώρα μας, η συζήτηση στράφηκε γύρω από την παρούσα κατάσταση που βρίσκονται τα ολοκληρωμένα και τα εν δυνάμει υδατοδρόμια στη χώρα μας και αφορούν τα υδατοδρόμια σε Νότιο Αιγαίο, Ιόνιο και Σποράδες, το επίπεδο ετοιμότητά τους αλλά και τις εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν γύρω από θέματα όπως την επίλυση καίριων ζητημάτων που αφορούν υφιστάμενους φακέλους υδατοδρομίων, την επιτάχυνση χρόνων έκδοσης αδειών λειτουργίας κ.α. Ο CEO της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε: "H συνάντηση με τον Υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική καθώς είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε πολλά και σημαντικά θέματα γύρω από την εξέλιξη του πρότζεκτ των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων στη χώρα μας. Με την ουσιαστική στήριξη της κυβέρνησης, και την καλή συνεργασία των δημόσιων φορέων μπορούμε να φιλοδοξούμε εμπράκτως ότι φέτος θα είναι η καταλυτική χρονιά όπου θα δούμε τα υδροπλάνα να πετάνε στους ελληνικούς αιθέρες. Υπάρχουν κάποια ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν, αλλά με τις καίριες επεμβάσεις και ενέργειες όλων των αρμόδιων φορέων μπορούμε να κοιτάμε το μέλλον με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα".

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

Ο πιο αξιόπιστος μετεωρολόγος του κόσμου

… προβλέπει ότι θα έχουμε άλλες 6 εβδομάδες χειμώνα!
Στιγμιότυπο από σημερινή τελετή στο Punxsutawney της Pennsylvania Η ημέρα της Μαρμότας αποτελεί έθιμο των Βορείων Πολιτειών, κυρίως στην Πενσυλβάνια, και του Καναδά, με καταγωγή από τη Γερμανία του 18ου αιώνος κατά το οποίο κάθε 2 Φεβρουαρίου οι ακόλουθοι του εθίμου συγκεντρώνονται και βασίζουν τις μετεωρολογικές προβλέψεις τους στο αν η μαρμότα δεν θα αναγνωρίσει την σκιά της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο Χειμώνας έχει πρακτικά τελειώσει ή αν θα την αναγνωρίσει και θα επιστρέψει πίσω στη φωλιά της που ερμηνεύεται ότι ο χειμώνας θα διαρκέσει ακόμη έξι εβδομάδες. Ωστόσο, σύμφωνα με κάποιους κακεντρεχείς επιστήμονες της Εθνικής Υπηρεσίας Κλιματικών Δεδομένων, το ποσοστό επιτυχίας των προβλέψεων με αυτό το μοντέλο, δεν ξεπερνά το 39%. Εννοείται πως ο Phil απαξιεί να απαντήσει (διαμέσου των συνεργατών του) στους ψευδοεπιστημονικούς αυτούς ισχυρισμούς. Άλλωστε δεν είναι κακό να περνάμε όλοι καλά. Βίντεο: Η μαρμότα Phil κάνει τις μετεωρολογικές της προβλέψεις

ΠΟΜΙΔΑ: Τα συν και τα πλην του νέου ΕΝΦΙΑ

Στα συν και τα πλην του νέου ΕΝΦΙΑ, όπως αυτός ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και εξειδικεύθηκε από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, αναφέρεται η Πανελλήνιος Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ). Σύμφωνα πάντα με την Ομοσπονδία, "τα κυριότερα θετικά για τους φορολογούμενους στοιχεία της νέας ρύθμισης φαίνεται να είναι τα εξής: Η μείωση της συνολικής επιβάρυνσης της κοινωνίας από τον ΕΝΦΙΑ κατά 350 εκ. σε σχέση με το 2021 και 920 εκ. σε σχέση με το 2018. Η έμπρακτη αναγνώριση ότι ο συμπληρωματικός φόρος περιουσίας ήταν μια ιστορική αδικία σε βάρος μιας ευρείας κατηγορίας φορολογουμένων που ‘μάτωσε’ κυριολεκτικά να τον πληρώνει επί μία οκταετία, και η κατάργησή του ως αυτοτελούς δεύτερου φόρου εντός του ΕΝΦΙΑ στο σύνολο της περιουσίας. Η αύξηση και επέκταση των εκπτώσεων φόρου για ευρείες κατηγορίες φορολογουμένων με κοινωνικά κριτήρια. Η μείωση των βασικών συντελεστών φορολόγησης των κτισμάτων και των οικοπέδων, εάν περιλαμβάνουν όλα τα κτίσματα και όλα οικόπεδα. Η αύξηση του αριθμού των δόσεων καταβολής του φόρου. Τα κυριότερα αρνητικά για τους φορολογούμενους στοιχεία της νέας ρύθμισης είναι: Η επιβολή ενός νέου τύπου ”συμπληρωματικού φόρου” ανά ακίνητο, αγνώστου ύψους και κλιμάκωσης, επί των ακινήτων αξίας άνω των 400 χιλ. ευρώ, αντί για την πλήρη και οριστική κατάργησή του με οποιαδήποτε μορφή, όπως έχει ζητήσει με επιμονή η ΠΟΜΙΔΑ. Η ανυπαρξία "κόφτη” ΄στις αυξήσεις χρεώσεων για τους φορολογούμενους με ακίνητα σε περιοχές όπου επιβλήθηκαν σημαντικές αυξήσεις στις προΐσχύσασες αντικειμενικές αξίες. Η διατήρηση του συμπληρωματικού φόρου για τα νομικά πρόσωπα. Η ανυπαρξία έκπτωσης για όσους φορολογούμενους εξοφλήσουν το φόρο στην προθεσμία της πρώτης δόσης, όπως ισχύει για το φόρο εισοδήματος. Γενικά φαίνεται ότι έγινε σοβαρή προσπάθεια εξορθολογισμού ενός "δύσπεπτου" και ασύμβατου με την ελληνική πραγματικότητα φόρου. Όμως το τελικό και πραγματικό συμπέρασμα για το νέο ΕΝΦΙΑ, η στιγμή της αλήθειας για τον κάθε φορολογούμενο ατομικά, θα είναι την ώρα και μόνον που θα ανοίξει το εκκαθαριστικό του…".

ΤτΕ: Η κατάταξη των Βασικών Διαπραγματευτών Αγοράς

Την κατάταξη των Βασικών Διαπραγματευτών Αγοράς βάσει της δραστηριότητάς τους στην αγορά ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2021, ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδας: 1. ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 2. BNP PARIBAS S.A. 3. JP MORGAN SE (πρώην JP MORGAN AG) 4. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 5. ALPHA BANK 6. GOLDMAN SACHS BANK EUROPE SE 7. DEUTSCHE BANK AG 8. SOCIETE GENERALE 9. EUROBANK SA 10. COMMERZBANK AG 11. HSBC CONTINENTAL EUROPE GREECE 12. BARCLAYS BANK IRELAND PLC 13. NOMURA FINANCIAL PRODUCTS EUROPE GmbH 14. MORGAN STANLEY EUROPE SE 15. CITIGROUP GLOBAL MARKETS EUROPE AG 16. BofA SECURITIES EUROPE SA 17. INTESA SANPAOLO S.p.A. 18. CREDIT SUISSE BANK (EUROPE) SA

ΥφΥΠΕΞ: Τα πρώτα εγκαίνια ορθόδοξης εκκλησίας σε τουρκικό έδαφος μετά από 100 χρόνια

Στην Ίμβρο βρέθηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος τον Απόδημο Ελληνισμό και τα εκκλησιαστικά θέματα, Ανδρέας Κατσανιώτης, όπου παραβρέθηκε στα εγκαίνια του παρεκκλησίου του Αγίου Τρύφωνα στο Σχοινούδι που πραγματοποιήθηκαν χθες. "Τα πρώτα εγκαίνια Ορθόδοξης Εκκλησίας σε τουρκικό έδαφος μετά από 100 χρόνια!", ανέφερε ο κ. Κατσανιώτης σε ανάρτησή του στο twitter. "Φεύγουμε από την Ίμβρο αλλά η καρδιά μας θα μείνει εδώ. Το όνειρο παραμένει ζωντανό", προσέθεσε.

Ευρωζώνη: Απίθανη μια αύξηση επιτοκίων φέτος – Περιορισμένος ο αντίκτυπος από τη Fed

Η αύξηση των επιτοκίων στις ΗΠΑ έχει δρομολογηθεί μετά τις δηλώσεις του προέδρου της κεντρικής τράπεζας (Fed) την περασμένη Τετάρτη. Ο Τζερόμ Πάουελ είπε ότι η πρώτη αύξηση των επιτοκίων της Fed από το 2018 μπορεί να ανακοινωθεί τον Μάρτιο, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων στις επόμενες έξι συνεδριάσεις της κεντρικής τράπεζας μέσα στο 2022, για να αντιμετωπισθεί ο πληθωρισμός που τρέχει με ετήσιο ρυθμό 7% στις ΗΠΑ. Η προοπτική αυξήσεων των αμερικανικών επιτοκίων έχει ήδη αντίκτυπο στις χρηματοπιστωτικές αγορές, με τις τιμές των μετοχών να υποχωρούν και τις αποδόσεις των ομολόγων να αυξάνονται. Οι αγορές προεξοφλούσαν πριν τις δηλώσεις του Πάουελ ότι η Fed θα προχωρούσε σε τέσσερις αυξήσεις επιτοκίων φέτος, κατά ένα τέταρτο της ποσοστιαίας μονάδας η κάθε μία, με το βασικό επιτόκιο της να φθάνει στο 1% στο τέλος του έτους. Μετά τις δηλώσεις του Πάουελ, οι αγορές θεωρούν πιθανή και μία πέμπτη αύξηση των επιτοκίων φέτος. Οι αποφάσεις της Fed έχουν ευρύτερο αντίκτυπο καθώς επηρεάζουν την πορεία των χρηματοπιστωτικών αγορών και πέραν των αμερικανικών συνόρων. Η επίπτωση είναι αισθητή κυρίως σε αναπτυσσόμενες οικονομίες και αναδυόμενες αγορές, οι οποίες προσαρμόζουν τη νομισματική πολιτική τους. Στην Ευρωζώνη και άλλες αναπτυγμένες οικονομίες, ο αντίκτυπος είναι μικρότερος, αλλά υπαρκτός. Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια υφίστανται απώλειες και οι αποδόσεις των ομολόγων αυξάνονται ως συνέπεια της σταδιακής μείωσης των αγορών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), αλλά και της πιο αυστηρής πολιτικής της Fed. Η ΕΚΤ διαμηνύει σταθερά ότι θεωρεί απίθανη μία αύξηση των επιτοκίων της φέτος. Έχει εξηγήσει, μάλιστα, τους λόγους που δικαιολογούν τη διαφορετική προσέγγισή της, όπως ότι ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη είναι χαμηλότερος σε σχέση με τις ΗΠΑ (5% έναντι 7%) και ότι αναμένει υποχώρησή του κάτω από το 2% το επόμενο έτος. Με την προσέγγιση της ΕΚΤ συμφωνεί και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), το οποίο θεωρεί ότι ο κίνδυνος εμπέδωσης του πληθωρισμού είναι πολύ μικρότερος για την Ευρωζώνη από ό,τι στις ΗΠΑ. Εν προκειμένω τονίζει ότι ο δομικός πληθωρισμός, που δεν περιλαμβάνει τις τιμές της ενέργειας και των τροφίμων, είναι διπλάσιος στις ΗΠΑ και οι μισθολογικές αυξήσεις εκεί είναι έντονες σε αντίθεση με την Ευρωζώνη, όπου είναι περιορισμένες. Οι προθεσμιακές αγορές χρήματος προβλέπουν ότι το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ θα αυξηθεί στο 0,2% στα τέλη του έτους. Η πορεία των επιτοκίων και στην Ευρωζώνη θα κριθεί από την πορεία του πληθωρισμού. Η πρόβλεψη της ΕΚΤ ότι ο πληθωρισμός θα αποκλιμακωθεί -στο 3,2% σε μέσα επίπεδα φέτος και στο 1,9% το 2023- δεν είναι φυσικά βέβαιο ότι θα επαληθευθεί. Έχοντας και την εμπειρία από την αστοχία στις προβλέψεις της πέρυσι, η ΕΚΤ έχει λάβει υπόψη της και το σενάριο να κινηθεί ο πληθωρισμός υψηλότερα από την πρόβλεψή της φέτος και το 2023. Στο ενδεχόμενο αυτό, η ΕΚΤ θα προχωρήσει σε μεγαλύτερη σύσφιξη της πολιτικής της άμεσα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της, Φίλιπ Λέιν, ο οποίος θεωρεί πάντως λιγότερο πιθανή μία τέτοια περίπτωση. ΠΗΓΗ: moneypress.gr

«Καίει» η τιμή της βενζίνης: Νέες αυξήσεις έρχονται στα καύσιμα

Σταθερά ανοδική πορεία ακολουθούν οι τιμές των καυσίμων, παρασύροντας τις τιμές όλων των καταναλωτικών αγαθών, «χτυπώντας» κυρίως τα λαϊκά νοικοκυριά. Οι αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης, του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης αναμένεται αν συνεχιστούν το επόμενο διάστημα, πιέζοντας προς το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ στην αμόλυβδη. «Η μέση τιμή σήμερα αγγίζει το 1,90 ευρώ πανελλαδικά, η οποία είναι πολύ υψηλή τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη, όπως επίσης και για το πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο κίνησης, το οποίο είναι κόστος ενέργειας για όλα τα παραγόμενα προϊόντα αλλά και για τις παροχές υπηρεσιών οι οποίες ανεβάζουν το κόστος και έτσι αυτός που το πληρώνει τελικά είναι ο καταναλωτής» τόνισε, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου. Ο κ. Ασμάτογλου ανέφερε ακόμη πως αν ήταν πράγματι παροδική η ανοδική πορεία των καυσίμων θα έπρεπε να είχε τελειώσει το αργότερο τον Δεκέμβριο, αλλά βρισκόμαστε ήδη στον Φεβρουάριο και οι αυξήσεις τραβούν την ανηφόρα, όπως είπε χαρακτηριστικά. Αυτό δικαιολογεί και τις αυξήσεις που έχουμε δει στα προϊόντα στα ράφια των σουπερμάρκετ, καθώς προέρχονται από την υψηλή τιμή των καυσίμων, συμπλήρωσε. Παρατήρησε επίσης ότι είναι σταθερά ανοδική η πορεία του διυλισμένου προϊόντος του πετρελαίου και αν κάνει για λίγο μια κάμψη, ξαναγυρίζει πάλι ανοδικά. Οι πολύ μικρές μειώσεις που έχουν υπάρξει όχι μόνο δεν έχουν φανεί αλλά το αμέσως επόμενο διάστημα καλύπτεται η μείωση και ανεβαίνουν προς τα πάνω πάλι οι τιμές. «Λέγαμε πάντοτε ότι θα πρέπει στις περιπτώσεις που αυξάνεται η διεθνής τιμή του αργού πετρελαίου να υπάρχει ένας μηχανισμός να μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ο οποίος επιβαρύνεται και από τον ΦΠΑ και δεν ξέρω αν θα ξεπεράσουμε και τα 2 ευρώ την βενζίνη. Θα μπούμε σε μια μεγάλη ύφεση που δεν θα φέρει έσοδα στα ταμεία του κράτους, γιατί η μικρή τιμή και ο κύκλος εργασιών είναι αυτό που επιφέρει έσοδα» κατέληξε ο κ. Ασμάτογλου.

ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Η αναζήτηση µεθόδου που επιτρέπει να αποφασίσουµε αν οποιαδήποτε διοφαντική εξίσωση επιδέχεται ή όχι ακέραιες λύσεις ήταν το δέκατο από τα 23 προβλήµατα που ο Hilbert κληροδότησε στους µαθηµατικούς του εικοστού αιώνα, κατά την περίφηµη διάλεξή του στο Παρίσι, το 1900. Χρειάσθηκε να περάσουν επτά δεκαετίες έως ότου ο Γιούρι Ματιγιάσεβιτς έδωσε την οριστική και αρνητική απάντηση: µια τέτοια µέθοδος (ή αλγόριθµος, όπως θα λέγαµε σήµερα) είναι αδύνατη. Η απόδειξη αυτής της «αδυνατότητας» είναι το κύριο αντικείµενο του βιβλίου και συνοδεύεται από πολλές εφαρµογές της τεχνικής που επινοήθηκε για την επίλυση του Δεκάτου Προβλήµατος. Τονίζουµε ιδιαιτέρως την ευγενή και πολύτιµη συµµετοχή του συγγραφέα, ο οποίος συνεισέφερε διορθώσεις και προσθήκες στην αρχική έκδοση του 1993 και, κυρίως, εκτεταµένο πρόλογο στην ελληνική έκδοση µε ουσιαστική ενηµέρωση της βιβλιογραφίας. Ως αποτέλεσµα, το παρόν βιβλίο συνιστά, εν έτει 2022, το πληρέστερο παγκοσµίως σύγγραµµα επί του θέµατος .

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...