Η ψήφιση του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο πέρα από τις αλλαγές στα
ωρολόγια προγράμματα φέρνει και ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Πολλοί είναι οι μαθητές της Α τάξης του λυκείου που ακόμα δε γνωρίζουν ότι από
εδώ και πέρα οι βαθμολογικές τους επιδόσεις σε κάθε τάξη θα προσμετρούνται για
την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά οι μαθητές που στοχεύουν
σε σχολές που παραδοσιακά διατηρούν υψηλές βάσεις εισαγωγής όπως Ιατρική,
Νομική, Ψυχολογία, Οδοντιατρική κ.α. οφείλουν από το τρέχουν έτος να στοχεύουν
σε υψηλές βαθμολογικές επιδόσεις για να αυξήσουν τις πιθανότητες εισαγωγής.
Πλέον εκτός τους βαθμούς των 4 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων θα
προσμετράται και ο βαθμός προαγωγής των 3 τάξεων του λυκείου γνωστός ως Βαθμός
Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ) που θα αποτελεί στην ουσία τον 5ο βαθμό.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουν γονείς και μαθητές τη βαρύτητα κάθε τάξης στη
διαμόρφωση του ΒΠΑ και γι αυτό το λόγο δίνονται παραδείγματα. Αξίζει να
σημειωθεί ότι η βαθμολογία κάθε τάξης έχει το δικό της συντελεστή που είναι 0,4
στην Α, 0,7 στη Β και 0,9 στη Γ. Με βάση λοιπόν τους συντελεστές η βαρύτητα
κάθε τάξης στη διαμόρφωση του ΒΠΑ είναι 20% για την Α τάξη, 35% για τη Β τάξη
και 45% για τη Γ τάξη, αν ο μαθητής έχει τους ίδιους βαθμούς και στις 3 τάξεις.
Βέβαια αν ένας μαθητής τα πάει πολύ καλά στην Α τάξη και χειρότερα στη Β και
στη Γ όπου και αυξάνεται και η δυσκολία των μαθημάτων το ποσοστό συνεισφοράς
μεταβάλλεται όπως φαίνεται στον πίνακα 2. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και αν τα
πάει πολύ καλά στη Γ και στη Β συγκριτικά με την Α όπως φαίνεται στον πίνακα 3.
Ο βαθμός όμως που θα αλλάξει άρδην το σκηνικό της επίδοσης στις τρείς τάξεις
του λυκείου είναι ο μέσος όρος των 4 μαθημάτων στα οποία εξετάστηκε
πανελλαδικά.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο βαθμός κάθε τάξης αναπροσαρμόζεται ανάλογα με το
πώς τα πήγε ο υποψήφιος στις πανελλήνιες, όπως φαίνεται από τον πίνακα 5. Αν
για παράδειγμα κάποιος γράψει 15 και έχει στην Α 18 το 18 θα γίνει 16. Το
συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι μπορεί οι βαθμοί στις τρεις τάξεις να συνδράμουν
στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άλλα καθοριστικότατη είναι η επίδοση στα 4
πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα όπου 1 εξ αυτών θα έχει συντελεστή βαρύτητας.
Αν ένας μαθητής έχει υψηλούς βαθμούς προαγωγής και απόλυσης και δεν τα
καταφέρει στις πανελλήνιες θα καταστρέψει ότι πέτυχε τα προηγούμενα χρόνια.
Φυσικά μαθητές που στοχεύουν σε υψηλόβαθμες σχολές όπου ο ανταγωνισμός είναι
μεγάλος θα πρέπει από την Α τάξη να βάλλουν τα δυνατά τους.
Πίνακας 1
Τάξη
|
Βαθμός
|
Συντελεστής
|
Βαθμός μετά τους συντελεστές
|
Ποσοστό συνεισφοράς
στο ΒΠΑ
|
Α
|
16
|
0,4
|
6,4
|
20%
|
Β
|
16
|
0,7
|
11,2
|
35%
|
Γ
|
16
|
0,9
|
14,4
|
45%
|
|
||||
ΒΠΑ
|
16
|
Πίνακας 2
Τάξη
|
Βαθμός
|
Συντελεστής
|
Βαθμός μετά τους
συντελεστές
|
Ποσοστό συνεισφοράς
στο ΒΠΑ
|
Α
|
18
|
0,4
|
7,2
|
22,57%
|
Β
|
16
|
0,7
|
11,2
|
35,1%
|
Γ
|
15
|
0,9
|
13,5
|
42,32%
|
|
||||
ΒΠΑ
|
15,95
|
Πίνακας 3
Τάξη
|
Βαθμός
|
Συντελεστής
|
Βαθμός μετά τους
συντελεστές
|
Ποσοστό συνεισφοράς
στο ΒΠΑ
|
Α
|
14
|
0,4
|
5,6
|
17,44%
|
Β
|
16
|
0,7
|
11,2
|
34,9%
|
Γ
|
17
|
0,9
|
15,3
|
47,66%
|
|
||||
ΒΠΑ
|
16,05
|
Πίνακας 4
Τάξη
|
Βαθμός
|
Συντελεστής
|
Βαθμός μετά τους συντελεστές
|
Ποσοστό συνεισφοράς
στο ΒΠΑ
|
Μ.Ο πανελληνίων:
14
|
Ποσοστό
|
|
Α
|
14
|
0,4
|
5,6
|
17,44%
|
14
|
18,93%
|
|
Β
|
16
|
0,7
|
11,2
|
34,9%
|
15
|
35,47%
|
|
Γ
|
17
|
0,9
|
15,3
|
47,66%
|
15
|
45,6%
|
|
|
ΒΠΑ-μετά πανελλήνιες
|
|
|||||
ΒΠΑ
|
16,05
|
14,8
|
|
||||
Πίνακας : 5. Βαθμός
Προαγωγής και Απόλυσης
Αν ΒΠΑ μεγαλύτερος
από το Μ.Ο πανελληνίων μέχρι 1 μονάδα
|
Δεν αναπροσαρμόζεται
|
Μ.Ο Πανελλήνιες
15
|
ΒΠΑ
16
|
||||
|
|
|
|||||
Αν ΒΠΑ μεγαλύτερος
από το Μ.Ο πανελληνίων περισσότερο από 1 μονάδα
|
Αναπροσαρμόζεται
ώστε να απέχει 1 μονάδα
|
15
|
17
16
|
18
16
|
|||
|
|
|
|||||
Αν ΒΠΑ μικρότερος
από το Μ.Ο πανελληνίων κατά μία μονάδα
|
Αναπροσαρμόζεται
προς τα πάνω κατά μια 1 το πολύ μονάδα
|
15
|
14
15
|
14,5
15
|
11
12
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου