Η ιστοσελίδα αυτή ένα πράγμα που έχει να υπερασπίζεται είναι η αντικειμενικότητα με την οποία ΄΄βλέπει΄΄ τα ζητήματα της πόλης και έχει το θάρρος όχι μόνο να τα δημοσιεύει αλλά και να τα υπερασπίζεται.
Είχαμε αποφασίσει να απέχουμε από την κριτική στην ΄΄νέα΄΄ δημοτική αρχή, για πολλούς λόγους ένας εκ των οποίων και ο σοβαρότερος ήταν ότι οφείλαμε να δώσουμε ΄΄εύλογο΄΄ χρόνο ώστε να ερευνήσει και να οργανωθεί.
΄΄Εύλογος΄΄ χρόνος είναι (ίσως και πάνω του εύλογου) ένας ολόκληρος χρόνος και πλέον από τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών. Δέκα μήνες από την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων της.
Το δελτίο τύπου από ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ μας έκανε να σκεφθούμε ότι ο χρόνος που σιωπήσαμε ήταν υπέρ αρκετός.
Όλο αυτό το διάστημα παρακολουθούσαμε τις εξελίξεις, καταγράψαμε τις παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής, διαβάσαμε τις εισηγήσεις της στα δημοτικά συμβούλια.
Βεβαίως διαπιστώσαμε μέσα από τις κινήσεις της αυτές ότι κάθε άλλο παρά αξιόπιστη μπορεί να χαρακτηριστεί (έως σήμερα, τουλάχιστον).
Λησμόνησε τον πολιτικό λόγο της πριν από τις εκλογές. Και ήταν μακρύ το διάστημα γιατί για αρκετά χρόνια η σημερινή δημοτική αρχή ήταν παρούσα στο δημοτικό συμβούλιο και γνώριζε τα γεγονότα που διαδραματίζονταν ώστε να έχει και άποψη και θέση για όλα τα ζητήματα της πόλης.
Άρα ήταν σχετικά έτοιμη να διαχειριστεί τις εξελίξεις και να δρομολογήσει αποφάσεις σύμφωνα με το ΄΄προεκλογικό πρόγραμμά της΄΄, όπως υποσχέθηκε στους δημότες.
΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ έθεσαν ένα, πράγματι, σημαντικό ζήτημα για την πόλη, το κυκλοφοριακό. Θέμα που έχει μεγάλη ιστορία και που, δυστυχώς, πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι του σημερινού δημοτικού συμβουλίου δεν γνωρίζουν.
Γι΄αυτό είμαστε κι εμείς εδώ να θυμίζουμε και να κρίνουμε όχι με βάση κάποια ιδιοτέλεια αλλά με βάση και γνώμωνα την πορεία των κρίσιμων θεμάτων για την πόλη.
Το κυκλοφοριακό της πόλης έχει την αφετηρία του από την δεκαετία του 1980 όπου ομάδες δημοτών παρενέβαιναν σε αποφάσεις των δημοτικών αρχόντων και προσπαθούσαν να επηρεάσουν προς το καλύτερο τις εξελίξεις.
Μέχρι πριν λίγο καιρό οι ομάδες αυτών των πολιτών είχαν μετεξελιχθεί σε μια άτυπη επιτροπή κυκλοφοριακού, η οποία, πράγματι, λειτουργούσε με αντικειμενικά και πολλάκις με επιστημονικά κριτήρια για οποιαδήποτε παρέμβασή της στην εκάστοτε δημοτική αρχή. Ιστορική θα λέγαμε ότι ήταν η έντονη δραστηριότητά της κατά την διάρκεια της προηγούμενης δημοτικής αρχής.
Θυμίζουμε, τις συγκεντρώσεις, τις διαμαρτυρίες, τις επισκέψεις στον δήμαρχο, την καταμέτρηση της κυκλοφορίας στην πόλη με τις οδηγίες επιστημονικού συνεργάτη, την παρέμβαση για το άνοιγμα της οδού Λακωνίας, τις παρεμβάσεις στον δήμο Χαλανδρίου, Αμαρουσίου και τόσα άλλα.
Την επιτροπή αυτή πολλοί ήταν εκείνοι των υποψηφίων και επι κεφαλής παρατάξεων, που ήθελαν να προσεταιριστούν.
Φυσικά δεν εξαιρέθηκε ο σημερινός δήμαρχος με τον οποίο η επιτροπή είχε πάμπολλες συναντήσεις προεκλογικά.
Σε όλες αυτές τις συναντήσεις αλλά και σε όλες τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου η θέση της σημερινής δημοτικής αρχής ήταν ότι άμεσα θα έπρεπε η τότε δημοτική αρχή να προχωρήσει στην υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης, χωρίς να μεσολαβήσουν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα.
Στην σωρεία τέτοιων παρεμβάσεων που είχε κάνει η προηγούμενη δημοτική αρχή (παρ΄όλο που κι εκείνη είχε υποσχεθεί τα περί κυκλοφοριακής μελέτης) η τότε μείζονα αντιπολίτευση και σημερινή δημοτική αρχή κρατούσε το λάβαρο της κυκλοφοριακής μελέτης.
Τι κάνει, όμως, σήμερα;
Ήδη έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα όπου φάνηκε να κινείται στην ίδια τακτική με την προηγούμενη δημοτική αρχή, την εξυπηρέτηση σε προσωπικό επίπεδο ή σε ικανοποίηση μικρής μερίδας δημοτών ώστε να αποκομίσει εκλογικά οφέλη. Στις παρεμβάσεις αυτές δεν πήραμε θέση, δεν ανακοινώσαμε κάτι, δεν ασχοληθήκαμε γιατί ελπίζαμε ότι ο δήμαρχος θα έχει υποσχεθεί προσωπικά σε ορισμένους δημότες κάποιες αλλαγές, οι οποίες απαιτούσαν άμεση επίλυση.
Όμως τα πράγματα δεν απεδείχθησαν ότι είναι έτσι. Η δημοτική αρχή προχωρεί σε μείζονες και καθοριστικές παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό της πόλης χωρίς να έχει αναλόγως κάποιο δείγμα ή συμβουλή από μελετητές. Η καρδιά της καθημερινότητας της πόλης θα υποδεχθεί παρεμβάσεις πεζοδρόμησης όπου σήμερα ουσιαστικά εξυπηρετούν τροχοφόρα για στάθμευση.
Όπως υπολογίζουμε, ένας αριθμός τουλάχιστον 2500 τροχοφόρων σε καθημερινή βάση θα πρέπει να βρούν σε όμορους δρόμους αντίστοιχους χώρους στάθμευσης. Υπάρχουν; Έχουν προβλεφθεί;
Δεν είναι, όμως, πως θα εξυπηρετηθούν οι οδηγοί αυτών των οχημάτων. Είναι η βαθειά αλλαγή που επιφέρει μια τέτοια παρέμβαση, στην καρδιά της πόλης.
Ο χαρακτηρισμός ΄΄πεζόδρομος΄΄ είναι εξαιρετικά σημαντικός όταν μάλιστα η δημοτική αρχή σέβεται τον χαρακτήρα αυτό. Και το λέμε γιατί και σε άλλα σημεία της πόλης υπάρχουν χαρακτηρισμένοι πεζόδρομμοι αλλά οι δημοτικές αρχές ουδέποτε σεβάστηκαν. Όλοι, όμως, το εκμεταλλεύθηκαν. Και δεν εκμεταλλεύθηκαν την κατάσταση αλλά τους παραπονεμένους, θυμωμένους και μη δικαιωμένους δημότες που αν μη τι άλλο διεκδικούσαν το δίκιο τους. Από ποιούς όμως; Ιδού το ερώτημα!!!
Ο σημερινός δήμαρχος, λοιπόν, αποφάσισε μονομερώς, αυταρχικά, με έλλειψη μνήμης να προχωρήσει σε χαρακτηρισμό δύο τεμαχίων - δρόμων στο κέντρο της πόλης. Ενεργεί σε πλήρη αντίθεση με αυτά που είχε υποσχεθεί προεκλογικά.
Μαθαίνουμε ότι σε κάποιες διαμαρτυρίες για την απόφαση αυτή προσπαθεί να υποβαθμίσει την εισήγησή του προς το δημοτικό συμβούλιο τονίζοντας τον χαρακτήρα του ΄΄πιλοτικού΄΄ προγράμματος.
Θα πούμε στον δήμαρχο εμείς από εδώ ότι:
Πρώτον, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού΄΄.
Δεύτερον, αν η δημοτική αρχή έχει πρόθεση να εφαρμόσει μελέτη του κυκλοφοριακού οι παρεμβάσεις αυτές επιδεινώνουν τις συνθήκες της μελέτης. Δημιουργεί προηγούμενο ενώ οι μετρήσεις τις οποίες θα κάνει ο μελετητής θα περιέχουν προσωρινού χαρακτήρα δεδομένα.
Άρα, μεμφόμαστε τον κ. δήμαρχο όχι μόνο για την ελλειμματική μνήμη αλλά και για σκοπιμότητα.
Η ιστοσελίδα μας, θα επαναλάβουμε, ότι υπερασπίζεται το δικαίωμα της κριτικής, της γνώμης και κυρίως της σύγκρισης του προεκλογικού λόγου και της πρακτικής, της εφαρμογής μετεκλογικά.
Πράγμα που δεν βλέπουμε, δυστυχώς, πουθενά αλλού, σε άλλες σελίδες ενημερωτικού χαρακτήρα.
Γνωρίζουμε πολύ καλά γιατί.
Θα επισημάνουμε ότι όσες φορές ασκήσαμε κριτική στην εκάστοτε εξουσία ουδείς τόλμησε να αντιπαραθέσει απόψεις ή να μας διαψεύσει. Απλά αδιαφόρησαν, υποβάθμισαν, απαξίωσαν και πολλάκις συκοφάντησαν.
Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικίστικης μεθοδολογίας το είδαμε στα εκλογικά αποτελέσματα.
Ελπίζουμε να μην έχουμε μια επανάληψη από την σημερινή διοίκηση και αν τελικά κατανοήσει το λάθος της καλό θα είναι να το αναγνωρίσει και να το αποσύρει ενώ παράλληλα να δρομολογήσει την εφαρμογή μελέτης κυκλοφορικαού της πόλης όπως έχουν κάνει σχεδόν όλοι οι δήμοι της χώρας.
Όσον αφορά για την επιτροπή κυκλοφοριακού αναρωτιόμαστε, υπάρχει, λειτουργεί, έχει πάρει θέση στο ζήτημα ή τελικά λειτούργησαν φυγοκεντρικές δυνάμεις;
Επανερχόμαστε, παρακολουθώντας όλες τις εξελίξεις στα δημοτικά πράγματα. Προτεραιότητα αυτή την περίοδο δύο ζητήματα, το κυκλοφοριακό και τα οικονομικά του δήμου.
Είχαμε αποφασίσει να απέχουμε από την κριτική στην ΄΄νέα΄΄ δημοτική αρχή, για πολλούς λόγους ένας εκ των οποίων και ο σοβαρότερος ήταν ότι οφείλαμε να δώσουμε ΄΄εύλογο΄΄ χρόνο ώστε να ερευνήσει και να οργανωθεί.
΄΄Εύλογος΄΄ χρόνος είναι (ίσως και πάνω του εύλογου) ένας ολόκληρος χρόνος και πλέον από τα αποτελέσματα των αυτοδιοικητικών εκλογών. Δέκα μήνες από την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων της.
Το δελτίο τύπου από ΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ μας έκανε να σκεφθούμε ότι ο χρόνος που σιωπήσαμε ήταν υπέρ αρκετός.
Όλο αυτό το διάστημα παρακολουθούσαμε τις εξελίξεις, καταγράψαμε τις παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής, διαβάσαμε τις εισηγήσεις της στα δημοτικά συμβούλια.
Βεβαίως διαπιστώσαμε μέσα από τις κινήσεις της αυτές ότι κάθε άλλο παρά αξιόπιστη μπορεί να χαρακτηριστεί (έως σήμερα, τουλάχιστον).
Λησμόνησε τον πολιτικό λόγο της πριν από τις εκλογές. Και ήταν μακρύ το διάστημα γιατί για αρκετά χρόνια η σημερινή δημοτική αρχή ήταν παρούσα στο δημοτικό συμβούλιο και γνώριζε τα γεγονότα που διαδραματίζονταν ώστε να έχει και άποψη και θέση για όλα τα ζητήματα της πόλης.
Άρα ήταν σχετικά έτοιμη να διαχειριστεί τις εξελίξεις και να δρομολογήσει αποφάσεις σύμφωνα με το ΄΄προεκλογικό πρόγραμμά της΄΄, όπως υποσχέθηκε στους δημότες.
΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ έθεσαν ένα, πράγματι, σημαντικό ζήτημα για την πόλη, το κυκλοφοριακό. Θέμα που έχει μεγάλη ιστορία και που, δυστυχώς, πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι του σημερινού δημοτικού συμβουλίου δεν γνωρίζουν.
Γι΄αυτό είμαστε κι εμείς εδώ να θυμίζουμε και να κρίνουμε όχι με βάση κάποια ιδιοτέλεια αλλά με βάση και γνώμωνα την πορεία των κρίσιμων θεμάτων για την πόλη.
Το κυκλοφοριακό της πόλης έχει την αφετηρία του από την δεκαετία του 1980 όπου ομάδες δημοτών παρενέβαιναν σε αποφάσεις των δημοτικών αρχόντων και προσπαθούσαν να επηρεάσουν προς το καλύτερο τις εξελίξεις.
Μέχρι πριν λίγο καιρό οι ομάδες αυτών των πολιτών είχαν μετεξελιχθεί σε μια άτυπη επιτροπή κυκλοφοριακού, η οποία, πράγματι, λειτουργούσε με αντικειμενικά και πολλάκις με επιστημονικά κριτήρια για οποιαδήποτε παρέμβασή της στην εκάστοτε δημοτική αρχή. Ιστορική θα λέγαμε ότι ήταν η έντονη δραστηριότητά της κατά την διάρκεια της προηγούμενης δημοτικής αρχής.
Θυμίζουμε, τις συγκεντρώσεις, τις διαμαρτυρίες, τις επισκέψεις στον δήμαρχο, την καταμέτρηση της κυκλοφορίας στην πόλη με τις οδηγίες επιστημονικού συνεργάτη, την παρέμβαση για το άνοιγμα της οδού Λακωνίας, τις παρεμβάσεις στον δήμο Χαλανδρίου, Αμαρουσίου και τόσα άλλα.
Την επιτροπή αυτή πολλοί ήταν εκείνοι των υποψηφίων και επι κεφαλής παρατάξεων, που ήθελαν να προσεταιριστούν.
Φυσικά δεν εξαιρέθηκε ο σημερινός δήμαρχος με τον οποίο η επιτροπή είχε πάμπολλες συναντήσεις προεκλογικά.
Σε όλες αυτές τις συναντήσεις αλλά και σε όλες τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου η θέση της σημερινής δημοτικής αρχής ήταν ότι άμεσα θα έπρεπε η τότε δημοτική αρχή να προχωρήσει στην υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης, χωρίς να μεσολαβήσουν κυκλοφοριακές παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα.
Στην σωρεία τέτοιων παρεμβάσεων που είχε κάνει η προηγούμενη δημοτική αρχή (παρ΄όλο που κι εκείνη είχε υποσχεθεί τα περί κυκλοφοριακής μελέτης) η τότε μείζονα αντιπολίτευση και σημερινή δημοτική αρχή κρατούσε το λάβαρο της κυκλοφοριακής μελέτης.
Τι κάνει, όμως, σήμερα;
Ήδη έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα όπου φάνηκε να κινείται στην ίδια τακτική με την προηγούμενη δημοτική αρχή, την εξυπηρέτηση σε προσωπικό επίπεδο ή σε ικανοποίηση μικρής μερίδας δημοτών ώστε να αποκομίσει εκλογικά οφέλη. Στις παρεμβάσεις αυτές δεν πήραμε θέση, δεν ανακοινώσαμε κάτι, δεν ασχοληθήκαμε γιατί ελπίζαμε ότι ο δήμαρχος θα έχει υποσχεθεί προσωπικά σε ορισμένους δημότες κάποιες αλλαγές, οι οποίες απαιτούσαν άμεση επίλυση.
Όμως τα πράγματα δεν απεδείχθησαν ότι είναι έτσι. Η δημοτική αρχή προχωρεί σε μείζονες και καθοριστικές παρεμβάσεις στο κυκλοφοριακό της πόλης χωρίς να έχει αναλόγως κάποιο δείγμα ή συμβουλή από μελετητές. Η καρδιά της καθημερινότητας της πόλης θα υποδεχθεί παρεμβάσεις πεζοδρόμησης όπου σήμερα ουσιαστικά εξυπηρετούν τροχοφόρα για στάθμευση.
Όπως υπολογίζουμε, ένας αριθμός τουλάχιστον 2500 τροχοφόρων σε καθημερινή βάση θα πρέπει να βρούν σε όμορους δρόμους αντίστοιχους χώρους στάθμευσης. Υπάρχουν; Έχουν προβλεφθεί;
Δεν είναι, όμως, πως θα εξυπηρετηθούν οι οδηγοί αυτών των οχημάτων. Είναι η βαθειά αλλαγή που επιφέρει μια τέτοια παρέμβαση, στην καρδιά της πόλης.
Ο χαρακτηρισμός ΄΄πεζόδρομος΄΄ είναι εξαιρετικά σημαντικός όταν μάλιστα η δημοτική αρχή σέβεται τον χαρακτήρα αυτό. Και το λέμε γιατί και σε άλλα σημεία της πόλης υπάρχουν χαρακτηρισμένοι πεζόδρομμοι αλλά οι δημοτικές αρχές ουδέποτε σεβάστηκαν. Όλοι, όμως, το εκμεταλλεύθηκαν. Και δεν εκμεταλλεύθηκαν την κατάσταση αλλά τους παραπονεμένους, θυμωμένους και μη δικαιωμένους δημότες που αν μη τι άλλο διεκδικούσαν το δίκιο τους. Από ποιούς όμως; Ιδού το ερώτημα!!!
Ο σημερινός δήμαρχος, λοιπόν, αποφάσισε μονομερώς, αυταρχικά, με έλλειψη μνήμης να προχωρήσει σε χαρακτηρισμό δύο τεμαχίων - δρόμων στο κέντρο της πόλης. Ενεργεί σε πλήρη αντίθεση με αυτά που είχε υποσχεθεί προεκλογικά.
Μαθαίνουμε ότι σε κάποιες διαμαρτυρίες για την απόφαση αυτή προσπαθεί να υποβαθμίσει την εισήγησή του προς το δημοτικό συμβούλιο τονίζοντας τον χαρακτήρα του ΄΄πιλοτικού΄΄ προγράμματος.
Θα πούμε στον δήμαρχο εμείς από εδώ ότι:
Πρώτον, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού΄΄.
Δεύτερον, αν η δημοτική αρχή έχει πρόθεση να εφαρμόσει μελέτη του κυκλοφοριακού οι παρεμβάσεις αυτές επιδεινώνουν τις συνθήκες της μελέτης. Δημιουργεί προηγούμενο ενώ οι μετρήσεις τις οποίες θα κάνει ο μελετητής θα περιέχουν προσωρινού χαρακτήρα δεδομένα.
Άρα, μεμφόμαστε τον κ. δήμαρχο όχι μόνο για την ελλειμματική μνήμη αλλά και για σκοπιμότητα.
Η ιστοσελίδα μας, θα επαναλάβουμε, ότι υπερασπίζεται το δικαίωμα της κριτικής, της γνώμης και κυρίως της σύγκρισης του προεκλογικού λόγου και της πρακτικής, της εφαρμογής μετεκλογικά.
Πράγμα που δεν βλέπουμε, δυστυχώς, πουθενά αλλού, σε άλλες σελίδες ενημερωτικού χαρακτήρα.
Γνωρίζουμε πολύ καλά γιατί.
Θα επισημάνουμε ότι όσες φορές ασκήσαμε κριτική στην εκάστοτε εξουσία ουδείς τόλμησε να αντιπαραθέσει απόψεις ή να μας διαψεύσει. Απλά αδιαφόρησαν, υποβάθμισαν, απαξίωσαν και πολλάκις συκοφάντησαν.
Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικίστικης μεθοδολογίας το είδαμε στα εκλογικά αποτελέσματα.
Ελπίζουμε να μην έχουμε μια επανάληψη από την σημερινή διοίκηση και αν τελικά κατανοήσει το λάθος της καλό θα είναι να το αναγνωρίσει και να το αποσύρει ενώ παράλληλα να δρομολογήσει την εφαρμογή μελέτης κυκλοφορικαού της πόλης όπως έχουν κάνει σχεδόν όλοι οι δήμοι της χώρας.
Όσον αφορά για την επιτροπή κυκλοφοριακού αναρωτιόμαστε, υπάρχει, λειτουργεί, έχει πάρει θέση στο ζήτημα ή τελικά λειτούργησαν φυγοκεντρικές δυνάμεις;
Επανερχόμαστε, παρακολουθώντας όλες τις εξελίξεις στα δημοτικά πράγματα. Προτεραιότητα αυτή την περίοδο δύο ζητήματα, το κυκλοφοριακό και τα οικονομικά του δήμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου