Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

ΤΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΕ ΚΑΙ ΤΕ Ν.4172/13. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΕ και ΤΕ

Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
1.    ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΜΑΧ  30
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
βαθμός πτυχίου
επί 0,5
έως 5
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ(της ίδιας κατηγορίας  με το βασικό τίτλο σπουδών )

3
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ

συναφές με το αντικείμενο του Φορέα
7
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
συναφής με το αντικείμενο του Φορέα
4
ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΔΔ ή ΕΣΤΑ

5
ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (μοριοδοτούνται μέχρι 2 ξένες γλώσσες)
άριστη γνώση
3
πολύ καλή γνώση
2
 καλή γνώση
1
2.    ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΜΑΧ  30
ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ


Για τα πρώτα 5 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 1)
5
Για τα επόμενα 10 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,5)
5
Για τα επόμενα 20 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,25)
5
ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ


προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης
(max  5 έτη  x 1,5  μόριο για κάθε έτος)
7,5
προϊσταμένου Διεύθυνσης
(max  5 έτη  x 1 μόριο για κάθε έτος)
5
προϊσταμένου Τμήματος
(max  5 έτη  x 0,5 μόριο για κάθε έτος)
2,5
3.    ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΑΧ  30
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΣΔΔ ή ΣΤΗΝ ΕΣΤΑ

30
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ


30
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


20
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟ ΑΣΕΠ

20
ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ

5
4.    ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Μ.Ο. βαθμολογίας εκθέσεων τελευταίων 8 ετών)

MAX 10
Μ.Ο. βαθμολογίας έως και 8,00

2
Μ.Ο. βαθμολογίας: 8,01 - 9,00

4
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,01 – 9,50

6
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,51 – 9,80

8
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,81 – 10,00

10
5.    ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ  ΠΟΙΝΕΣ

MAX-30
Πρόστιμο έως τις αποδοχές 12 μηνών

-10
·       Στέρηση δικαιώματος προαγωγής από 1 έως 5 έτη
·       Στέρηση δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής Προϊστάμενου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου από 1 έως 5 έτη
·       Αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου για τη θητεία ή το υπόλοιπό της









-20
·         Υποβιβασμός έως 2 βαθμούς
·         Προσωρινή παύση από 3 έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών

-30
















ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕ


Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
1.      ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΜΑΧ  30
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
βαθμός επί 1

έως 20
ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΕΣ  ΣΠΟΥΔΕΣ


4
ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (μοριοδοτούνται μέχρι 2 ξένες γλώσσες)
άριστη γνώση
3
πολύ καλή γνώση
2
 καλή γνώση
1
2.    ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΜΑΧ  30
ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Για τα πρώτα 5 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 1)
5
Για τα επόμενα 10 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,5)
5
Για τα επόμενα 20 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,25)
5
ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ


προϊσταμένου Διεύθυνσης
(max  5 έτη  x 2 μόριο για κάθε έτος)
10
προϊσταμένου Τμήματος
(max  5 έτη  x 1 μόριο για κάθε έτος)
5
3.    ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΑΧ 30
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ


30
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


20
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟ ΑΣΕΠ

20
4.    ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Μ.Ο. βαθμολογίας εκθέσεων τελευταίων 8 ετών)

MAX 10
Μ.Ο. βαθμολογίας έως και 8,00

2
Μ.Ο. βαθμολογίας: 8,01 - 9,00

4
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,01 – 9,50

6
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,51 – 9,80

8
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,81 – 10,00

10
5.    ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ  ΠΟΙΝΕΣ


Πρόστιμο έως τις αποδοχές 12 μηνών

-10
·         Στέρηση δικαιώματος προαγωγής από 1 έως 5 έτη
·         Στέρηση δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής Προϊστάμενου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου από 1 έως 5 έτη
·         Αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου για τη θητεία ή το υπόλοιπό της





-20
·         Υποβιβασμός έως 2 βαθμούς
·         Προσωρινή παύση από 3 έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών

-30




ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙΙ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΕ


Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
1.      ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΜΑΧ  20
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
βαθμός επί 0,70

έως 14
ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (μοριοδοτούνται μέχρι 2 ξένες γλώσσες)
άριστη γνώση
3
πολύ καλή γνώση
2
 καλή γνώση
1
2.      ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΜΑΧ  25
ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ


Για τα πρώτα 10 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 1,25)
12,5
Για τα επόμενα 25 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,5)
12,5
3.      ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΑΧ  25
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

20
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
6.      ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Μ.Ο. βαθμολογίας εκθέσεων τελευταίων 8 ετών)

MAX 10
Μ.Ο. βαθμολογίας έως και 8,00

2
Μ.Ο. βαθμολογίας: 8,01 - 9,00

4
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,01 – 9,50

6
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,51 – 9,80

8
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,81 – 10,00

10
4.      ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

20
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΤΕΚΝΩΝ(έως 5)

Για κάθε τέκνο x 4
20
5.      ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ  ΠΟΙΝΕΣ


Πρόστιμο έως τις αποδοχές 12 μηνών

-10
Στέρηση δικαιώματος προαγωγής από 1 έως 5 έτη

-20
·        Υποβιβασμός έως 2 βαθμούς
·        Προσωρινή παύση από 3 έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών

-30



ΠΙΝΑΚΑΣ IV
ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑΣ


Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ


ΕΓΓΑΜΟΣ

2
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΤΕΚΝΩΝ
Για κάθε τέκνο x 4

Σε περίπτωση ισοβαθμίας εκ νέου λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά κριτήρια 
……
……

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ΄:ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
I. Απαραίτητα επικυρωμένα δικαιολογητικά με τα οποία αποδεικνύεται η αλήθεια και η ακρίβεια των ιδιοτήτων για την εφαρμογή της περ.δ της παρ.2 του άρθρου 90 του
ν.4172/2013



ε)  Επίσης, πολύτεκνοι είναι (Ν. 860/5.1.1979)

i) Η μητέρα χήρα με τρία (3) τρία τέκνα, εφόσον είναι υπόχρεη για τη διατροφή τους από οποιοδήποτε λόγο.
ii) Ο πατέρας με τρία (3) τέκνα εφόσον κατέστη τελείως ανίκανος για κάθε εργασία, από οποιοδήποτε λόγο και δεν εργάζεται ή είναι ανάπηρος πολέμου με αναπηρία τουλάχιστον 70% και δεν εργάζεται.
iii) Ο σύζυγος με τρία (3) τέκνα σε περίπτωση θανάτου της μητρός των τέκνων ή εφόσον αυτή κατέστη τελείως ανίκανη για κάθε εργασία από οποιοδήποτε λόγο.
iv) Τα ορφανά από πατέρα και μητέρα εφόσον είναι τουλάχιστον τρία (3), αποτελούν ίδια οικογένεια και απολαμβάνουν αυτοδίκαια των ευεργετημάτων των Πολυτέκνων και εφόσον τα θήλεα δεν έχουν ιδίους πόρους ζωής.
Επισημάνσεις: Α. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις (iiv) πρέπει επιπλέον να είναι:I) τα θήλεα άγαμα ή σε διάζευξη ή σε χηρεία και να τα συντηρεί ένας από τους γονείς τους II) τα άρρενα ανήλικα III) σπουδαστές μέχρι περατώσεως των σπουδών τους ή μαθητές τεχνών και επαγγελμάτων IV) ανίκανα προς εργασία από οποιοδήποτε λόγο ή ανάπηρα πολέμου, ανεξαρτήτως ηλικίας και στις δύο περιπτώσεις. Β. Από 1.1.1983 τόσον τα άρρενα όσο και τα θήλεα πρέπει να είναι ανήλικα (άρθρο 4 παρ. 2 και 116 παρ. 1 του Συντάγματος). Γ. Μέχρι 17.2.1983 το όριο ανηλικότητας είναέτος. Από 18/2/1983 το όριο ανηλικότητας είναι το 18o έτος (άρθρο 3 Ν. 1329/1983).

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΕΠ % ΑΠΟ ΤΗΝ ΕUROSTAT. ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ


Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στο χρέος έναντι του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη. Στην καλύτερη θέση η Εσθονία, η οποία εισήλθε στην Ευρωζώνη μόλις το 2011 και αμέσως εφάρμοσε μέτρα λιτότητας ενώ η κυβέρνηση δέχθηκε αυστηρή κρητική τότε. Τώρα βλέπουν να αποδίδει η πολιτική αυτή καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση.
Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση απευθυνόμενοι στο εγχώριο πολιτικό σύστημα



Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Σήμερα θα δημοσιευθούν τα κριτήρια διαθεσιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων ενώ ταυτόχρονα τίθενται σε διαθεσιμότητα 2200 καθηγητές της τεχνικής εκπαίδευσης.
Η πλευρά της πλειοψηφίας στο κοινοβούλιο βρίσκεται σε πλήρη αναστάτωση. Οι βουλευτές καλούνται να συναινέσουν σε απολύσεις στο δημόσιο, σε αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων με απώτερο σκοπό την απόλυση την στιγμή που πολλοί απ΄αυτούς δημοσίως έχουν πάρει αρνητική θέση γι΄αυτά.
Κρίνεται η βιωσιμότητα του κυβερνητικού συνασπισμού με τις τελευταίες αποφάσεις. Χθες μόλις βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ψήφισε ΄΄παρούσα΄΄ σε τροπολογία που ήλθε ξαφνικά και που αφορούσε τα χρέη προς την ΕΥΔΑΠ.
Αναστατώθηκε ο μηχανισμός όχι μόνο του ΠΑΣΟΚ αλλά και της ΝΔ εν όψει ανάλογων περιστατικών απειθαρχίας για ψήφιση άλλων παρόμοιων μέτρων.
Παρ'  όλο που έχει διαμηνυθεί και από τους μηχανισμούς και των δυο κομμάτων ότι δεν θα δεχθούν απειθαρχία και ανυπακοή απειλώντας ακόμη και με διαγραφή φαίνεται ότι οι απειλές θα μείνουν στο επίπεδο των απειλών. 
Η ισχνή πλειοψηφία που διαθέτει η κυβέρνηση στην Βουλή δεν αφήνει περιθώρια υλοποίησης των απειλών. Οι 155 βουλευτές της πλειοψηφίας κρίνεται ανασφαλές περιβάλλον για να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα των μεταρρυθμίσεων. Μεταρρυθμίσεις που ουσιαστικά έχουν να κάνουν με συρρίκνωση του δημόσιου τομέα και περιορισμός των δαπανών, κυρίως σε επίπεδο μισθών και συντάξεων σ΄ένα περιβάλλον που κινείται στα όρια της κοινωνικής αντοχής.
Στο ενδεχόμενο μιας καταψήφισης ενός επόμενου μέτρου μπορεί να αναμένουμε την διάλυση της σημερινής βουλής και στη προσφυγή στις κάλπες.
Η εξέλιξη αυτή θα ανατρέψει πλήρως το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής που έχει επιβάλλει η τρόϊκα με απρόβλεπτα αποτελέσματα. 
Αν συμβεί αυτό, δηλαδή το ενδεχόμενο μιας κοινωνικής έκρηξης με αφορμή την καταψήφιση ενός νομοσχεδίου μέτρων στο επόμενο διάστημα και πριν τις Γερμανικές εκλογές ίσως να αποτελέσει την αφορμή οι Ευρωπαίοι να δουν με διαφορετικό μάτι την πραγματική κατάσταση στην Ελληνική αγορά, την οικονομία, στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις.
Η άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας είναι το αμέσως επόμενο βήμα δοκιμασίας της κυβέρνησης. Πολλοί βουλευτές έχουν πάρει θέση αρνητική και δεν θα υπερψηφίσουν παρ΄όλο που το ΔΝΤ πιέζει να περάσει από την Βουλή. Αν τελικώς υπάρχουν υπόνοιες ότι δεν θα περάσει από την Βουλή δεν αποκλείεται να έχουμε την εφαρμογή του νέου νόμου με παράκαμψη της Βουλής. Νομοθετική ρύθμιση και τέλος. Σ΄αυτό το ενδεχόμενο έχουμε την άποψη ότι η πρωτοβουλία για το έναυσμα κοινωνικών αντιδράσεων θα μεταφερθεί στην ίδια την κοινωνία.
Τότε το φαινόμενο θα μεταφερθεί σε όλο τον φτωχό νότο και τότε η Γερμανία όντας σε περίοδο εκλογών θα βρεθεί μπροστά σε απίθανα γεγονότα.
Αυτό το σενάριο αυτή την στιγμή εξετάζει και φοβάται η Γερμανική κυβέρνηση.

TA ΚΑΥΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΝΤ!!!

Ισχυριστήκαμε μερικές ημέρες πριν και μόλις χθες ότι τα πράγματα όχι μόνο δεν είναι ευχάριστα και ελπιδοφόρα αλλά έρχονται σημαντικές αλλαγές και νέα μέτρα στο άμεσο μέλλον.
Διαβάσαμε τα ζητήματα που θέτει το ΔΝΤ στην τελευταία συνεδρίασή του για την εκταμίευση της τελευταίας δόσης προς την Ελλάδα.
Είναι φανερό ότι τα ερωτήματα που θέτει είναι ουσιώδη για ό,τι προκύψει στο άμεσο μέλλον.
1. Αποκρατικοποιήσεις. Προειδοποιεί ότι στον επόμενο έλεγχο δεν θα είναι ελαστική η αντιμετώπιση των μεγάλων καθυστερήσεων. Αφήνει να εννοηθεί ότι η πίεση θα φθάσει ακόμη και στην απαίτηση να αλλάξει η σύνθεση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και τη απόδοση του ελέγχου σε ιδιώτες.
2. Άνοιγμα προϊόντων και υπηρεσιών. Διαπιστώνει καθυστερήσεις και προβλέπει την πώληση επιλεγμένων μη συνταγογραφούντων φαρμάκων εκτός φαρμακείων μέσα στο 2013, την μείωση των περιθωρίων κέρδους των φαρμακοποιών στο 15% από την 1-1-2014 και την επανεξέταση - κατάργηση των εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μεταφορές για ειδικές κατηγορίες όπως π.χ. φοιτητές.
3. Υγεία. Θέτει θέμα μείωσης των γιατρών του ΕΟΠΥΥ και αύξησης της κινητικότητας των γιατρών του ΕΣΥ. Ορίζει ότι το 50% των φαρμάκων πρέπει να είναι γενόσημα.
4. Κόκκινα δάνεια. Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την αύξησή τους το α τρίμηνο του ερχόμενου έτους.
5. ΦΠΑ εστίασης. Εκφράζει ευθέως την διαφωνία της για την μείωση του ΦΠΑ, επικαλούμενη το περιορισμένο δημοσιονομικό περιθώριο και την προσπάθεια εστίασης σε πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις στήριξης της οικονομίας, όπως η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και των καθαρών αμοιβών των εργαζομένων.
6. Μισθοί, ανεργία. Η μείωση μισθών στη χώρα θα διαμορφωθεί συνολικά στο 20% ενώ η ανεργία θα ανέβει στο 27% φέτος και θα αποκλιμακωθεί στο 16,3% το....2018!!
7. Ύφεση. Η εκτίμηση για την ύφεση στο 4,2% φέτος ενώ για το 2014 προβλέπεται αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,6%.
8. Αξιολόγηση Σεπτεμβρίου. Στην ατζέντα περιλαμβάνεται ο προϋπολογισμός του 2014, το νέο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2014-2017, ο νέος φόρος ακινήτων, η αξιολόγηση των αποκρατικοποιήσεων, η πρόοδος των  μεταρρυθμίσεων στη φορολογική διοίκηση.
9. Χρηματοδοτικό κενό. Προβλέπει ότι θα φθάσει στα 10,9 δις ευρώ, 4,4 δις το 2015 και 6,5 δις το 2016. Για τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί για το 2013 και 2014 θα επανεξετάσουν την επιτυχία τους.
Υπάρχει εκτίμηση ότι και για τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν δημοσιονομικά κενά.
10. Δημόσιο χρέος. Εντοπίζει σημαντικούς κινδύνους για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του και προβλέπει την εκτίναξή του στο 176% και μείωση στο 124% το....2020!!!. Προτρέπει δε τους Ευρωπαίους να λάβουν πρόσθετα μέτρα μείωσης του χρέους κατά 4% περίπου του ΑΕΠ.

Είναι απόλυτα αντιληπτό ότι το ΔΝΤ δεν εκτιμά θετικά τις εξελίξεις και την επιτυχία των ληφθέντων μέτρων στην Ελληνική οικονομία και θέτει υπό αμφισβήτηση την επιτυχία γενικά του προγράμματος δημοσιονομικής σταθερότητας.
Τα προβλήματα είναι μπροστά μας και δεν πέρασαν όπως μερικοί ισχυρίζονται στην προσπάθειά τους να δώσουν μια ευφορία στους φορολογούμενους και στην αγορά.

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΕΩΝ ΗΛΘΕ ΑΠΟ ΤΗΝ....ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Μόλις πριν λίγο βγήκε στην δημοσιότητα η ψηφοφορία στο ΔΝΤ κατά την τελευταία συνεδρίασή του για την εκταμίευση της τελευταίας δόσης προς της Ελλάδα. 
Σ΄αυτή την συνεδρίαση η Βραζιλία, που εκπροσωπεί το σύνολο των χωρών της Νοτίου Αμερικής απείχε από την ψηφοφορία ισχυριζόμενη ότι η εξακολούθηση της χρηματοδότησης της Ελλάδας μέσα απ΄π ένα πρόγραμμα που δεν φάνηκε να επιτυγχάνει, είναι καταστροφή.
Ανέφερε ο εκπρόσωπος ότι τα βήματα που έχει κάνει η Ελλάδα στο τελευταίο διάστημα δεν είναι αρκετά και ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο. Είναι πολύ πιθανό η Ελλάδα να μην μπορέσει να αποπληρώσει τα χρέη της προς το ΔΝΤ, που είναι στα 28 δις περίπου όταν μάλιστα επενδύσεις δημόσιες και ιδιωτικές δεν φαίνονται πουθενά. 
Είναι πολύ κοντά στην πιθανότητα να δηλώσουν αδυναμία πληρωμής και να οδηγηθεί η χώρα σε μια χρεοκοπία με καθυστέρηση πληρωμών ή και στάση πληρωμών.

EKTAMIΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ 2,5 ΔΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ 1,5 ΔΙΣ

Από τον προσωρινό μηχανισμό σταθερότητας (EFSF) εκταμιεύθηκαν τα 2,5 δις σήμερα το μεσημέρι και μεταφέρθηκαν μετρητά στον ειδικό λογαριασμό στην ΤτΕ.
Ακόμη 1,5 δις εκταμιεύθηκαν από τον μόνιμο μηχανισμό σταθερότητας (ESM) εκταμιεύθηκαν ως απόδοση της επαναγοράς Ελληνικών ομολόγων στην δευτερογενή αγορά.
Το νέο αυτό δάνειο είναι διάρκειας 35 ετών.
Στην ανακοίνωση του μηχανισμού επισημαίνεται ότι συνολικά από τον μηχανισμό έχει εκταμιευθεί το ποσό των 133,04 δις ευρώ από το συμφωνηθέν σύνολο των 144 δις ευρώ.

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ Siemens: Υποτροφίες Αριστείας ΙΚΥ Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ελλάδα


Ξεκίνησε το πρόγραμμα Siemens - Υποτροφίες Αριστείας ΙΚΥ Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ελλάδα που εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης της συμφωνίας συμβιβασμού μεταξύ της Siemens και της Ελληνικής Δημοκρατίας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας. Μία από τις περιοχές χρηματοδότησης που προβλέπεται από την συμφωνία είναι ο τομέας της εκπαίδευσης και αφορά στη δημιουργία κινήτρων για την παραμονή νέων Ελλήνων επιστημόνων στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα σε νέους επιστήμονες να ενισχύσουν τις γνώσεις τους και την έρευνα με μεταπτυχιακές σπουδές πρώτου και δεύτερου Κύκλου (Masters, Διδακτορικά) και μεταδιδακτορική έρευνα στην Ελλάδα, δημιουργώντας έτσι καλύτερες προοπτικές για αυτούς στο μέλλον. Στο πλαίσιο του προγράμματος, 100 νέοι επιστήμονες κάθε χρόνο και για πέντε χρόνια, θα έχουν την ευκαιρία να κερδίζουν υποτροφίες για σπουδές στους τομείς της Ενέργειας, της Βιομηχανίας, της Υγείας, των Υποδομών και της Αστικής Ανάπτυξης. Οι υποτροφίες θα καλύπτουν εξ ολοκλήρου τα έξοδα διαμονής, τα έξοδα διαβίωσης και άλλες αναγκαίες δαπάνες με στόχο τη στήριξη των νέων αυτών στην εκπαιδευτική και ερευνητική τους προσπάθεια.
Oι πρώτες υποτροφίες στους τομείς της Ενέργειας, της Βιομηχανίας, της Υγείας καθώς και των Υποδομών και της Αστικής Ανάπτυξης έχουν ήδη προκηρυχτεί. Ειδικότερα, 100 υποτροφίες για διδακτορικές σπουδές τετραετούς διάρκειας, καθώς και 50 υποτροφίες για Master και 50 υποτροφίες για μεταδιδακτορική έρευνα έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης της έναρξης του προγράμματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens AE Πάνος Ξυνής, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την υπογραφή του προγράμματος Siemens- Υποτροφίες Αριστείας ΙΚΥ με το οποίο μας δίνεται η ευκαιρία να στηρίξουμε την παραμονή των νέων αριστούχων στη χώρα μας προσφέροντας μια νέα προοπτική στους Έλληνες επιστήμονες να ολοκληρώσουν το επιστημονικό και ερευνητικό τους έργο».

ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΛΗΓΜΑ

Δύο από τις βασικές παροχές ενός κράτους προς του πολίτες είναι η υγεία και η παιδεία. Και τα δυο, σήμερα απουσιάζουν από την λειτουργία του κράτους. Προφασιζόμενο την οικονομική κρίση, που δεν αμφιβάλλει κανείς ότι υφίσταται, περικόπτει σημαντικές παροχές υγείας στους πολίτες.
Θα μπορούσε κανείς να δεχθεί παρεμβάσεις στην παιδεία αλλά στην υγεία είναι ανεπίτρεπτο.
Σήμερα στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του συστήματος υγείας νοσοκομειακές μονάδες συρρικνώνονται, σημειώνονται περικοπές στις δαπάνες του συστήματος υγείας, περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων στο σύστημα υγείας, γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού. Ποια, όμως, λογική οδηγεί στην απώλεια της δωρεάν περίθαλψης στον πολίτη; Πόσο κοστίζει αυτή η δωρεάν περίθαλψη; Κι αν ακόμη κοστίζει ποιο είναι το πολυτιμότερο η υγεία ή το χρήμα; Ποιος γιατρός δεν θα δέχονταν να εργάζεται να στηρίξει το σύστημα και να παρέχει τις υπηρεσίες του ακόμη κι αν περικοπούν οι αποδοχές του;
Ένας ασθενής με καρκίνο, που έτυχε να χάσει και την δουλειά του καλείται να πληρώσει για την περίθαλψή του στο νοσοκομείο. Κι αν υποθέσουμε, που είναι και το λογικότερο, ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις δαπάνες αυτές, δεν θα οδηγηθεί στην περικοπή των δόσεων της φαρμακευτικής αγωγής, που τον διατηρεί στη ζωή; Αυτό που θα τον οδηγήσει; Στην απώλεια του αγαθού της ζωής.
Σ΄αυτή την περίπτωση το κράτος δεν είναι αν μη τι άλλο ο ηθικός αυτουργός απώλειας ζωής;
Μήπως οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν την εισφορά τους στο ταμείο τους όταν δεν έχουν δουλειά; Πώς θα πληρώσουν όταν δεν εισπράττουν κι έτσι να εξασφαλίσουν την περίθαλψή του; 
Μεγάλος είναι ο αριθμός αυτών των περιπτώσεων σήμερα. Το κράτος οφείλει να εξασφαλίσει πάραυτα την δωρεάν περίθαλψη σε όλους με όποιο κόστος κι αν υπάρχει, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς ώστε να διασφαλίσει τουλάχιστον το κύρος ενός σύγχρονου κράτους με κοινωνικό πρόσωπο.
Είναι πολιτισμός και σοφία η παροχή δωρεάν περίθαλψης στον πολίτη.
Το υπέρτατο αγαθό της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτο!!!   

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΟ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ …ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΡΗ

    ΤΟ ΧΡΕΟΣ  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΟ
   ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
   ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ …ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΡΗ

Είναι πασιφανές, είναι καθολικά ομολογούμενο, είναι καταγεγραμμένο, είναι πλήρως αληθινό και λογικό, το δημόσιο χρέος της χώρας δεν είναι πια διαχειρίσιμο. Παρ΄ όλο που εισέρευσαν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ ως βοήθεια από την τρόϊκα την τελευταία διετία, το μόνο που επετεύχθη ήταν να προκληθεί η Ελληνική Πολιτεία να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις, τις απολύσεις και την συρρίκνωση των παροχών υγείας και παιδείας και η επιβολή τεράστιων φόρων.
Η βοήθεια αυτή, δυστυχώς, δεν είχε συγκεκριμένο πρόγραμμα σχετικά με το χρέος, είχε πειραματικό χαρακτήρα παρ΄όλο που το ΔΝΤ είχε τεραστια εμπειρία σε αυτού του είδους τις καταστάσεις. Οι παρεμβάσεις, όμως, της Ε.Ε και της Ευρωζώνης (κυρίως της Γερμανίας) και η διαμορφωθείσα κατάσταση στα ομόλογα που είχαν φορτωθεί οι κεντρικές τράπεζες των κρατών της Ευρωζώνης έφεραν ένα αποτέλεσμα όπου το ΔΝΤ να διαμαρτύρεται και να δείχνει την αποτυχία του προγράμματος και να επιθυμεί την αποχώρησή του από την τρόϊκα ενώ η Γερμανία να προσπαθεί να διατηρήσει την κατάσταση αυτή για εσωτερική κατανάλωση.
Σήμερα είναι καταφανές ότι κανείς δεν μιλά για το χρέος αλλά όλοι προσανατολίζονται στην δημιουργία πρωτογενούς πλεονάσματος. Να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός. Σήμερα ο προϋπολογισμός τρέχει με έλλειμμα της τάξης του 4% επισήμως και κατ΄εκτίμηση, προβλέποντας μικρή ανάκαμψη το 2014 κατά 0,5%!!
Έχουν όλοι αποδεχθεί ότι το χρέος έχει τραβήξει τον δρόμο του, δεν επηρεάζεται από καμιά ενέργεια της διαχείρισης των πραγμάτων. Άλλωστε τα μέχρι σήμερα ληφθέντα μέτρα δεν έχουν καμιά σχέση με ανάπτυξη, αντίστροφα μάλιστα είναι κόντρα σε συνθήκες ανάπτυξης ή σταθεροποίησης.
Το πρωτογενές πλεόνασμα τι θα μπορούσε να επιφέρει;
Το μόνο θα ήταν η στροφή της Ελληνικής οικονομίας στις αγορές απ΄όπου θα επιχειρούσε να αντλήσει κεφάλαια. Με ποια μορφή; Ασφαλώς με την έκδοση και πάλι ομολόγων. Ποιος θα μπορούσε να έχει εμπιστοσύνη με τις συνθήκες μιας υπερχρεωμένης χώρας και να αγοράσει Ελληνικά ομόλογα; Πόσα χρήματα θα μπορούσαν να αντληθούν από τις αγορές; Με ποιο τίμημα, δηλαδή με ποιο επιτόκιο, με ποια απόδοση – πρόκληση για αγορά από τους παγκόσμιους επενδυτές; Ασφαλώς σε κάθε περίπτωση υψηλότερο αυτού που δανείζεται σήμερα η χώρα. Σήμερα τα  δάνεια που εισέρχονται στην οικονομία από την βοήθεια της τρόϊκας είναι στο 2,5%. Τα νέα ομόλογα δεν θα έχουν μικρότερο από το 4,5%, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερο χρέος θα προστίθεται και οι ρυθμοί του θα αυξηθούν ταχύτατα.
Ο στόχος αυτός φαίνεται να περιέχει αδιέξοδο και μάλιστα να επισπεύδει την χρεοκοπία της οικονομίας μας όντας μέσα στην Ευρωζώνη, κάτι ανάλογο με αυτό του Ντιτρόϊτ των ΗΠΑ. Κι αυτή την φορά η χρεοκοπία θα είναι ισχυρή συνοδευόμενη με στάση πληρωμών και το τραπεζικό σύστημα σε απόλυτη κατάρρευση.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα ήταν από μόνη της λύση η επιτυχία του πρωτογενούς πλεονάσματος. Κι αν ακόμη υποθέσουμε ότι επιτυγχάνεται ένας ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 2% (!) ή περίπου τα δυο δις πλεόνασμα στην εφαρμογή του προϋπολογισμού θα ήταν ικανό να αναστρέψει την πορεία της οικονομίας με αυτό το τεράστιο χρέος ενώ δεν θα έχουν διαμορφωθεί συνθήκες ανάπτυξης και παραγωγής νέου χρήματος στην αγορά. Όταν μόνο ο τριτογενής τομέας να δείχνει να έχει στοιχεία προσαρμογής στα νέα δεδομένα; Όταν θα υπάρχει όλος ο λαός με μειωμένες αποδοχές και σε μεγάλο ποσοστό να κινείται η ανεργία;
Το σενάριο αυτό έχει αποδέκτες και μάλιστα μέσα στην Ευρωζώνη. Γι΄αυτό άλλωστε έχουν προετοιμαστεί όλα τα αναπτυγμένα κράτη να υποδεχθούν χωρίς σημαντικά τραύματα την αποχώρηση της χώρας απ΄αυτή.  Από αυτό προκύπτει και ο διαχωρισμός της ευρωζώνης σε βορά και νότο. Ο βοράς έχει ήδη προετοιμαστεί ενώ ο νότος όχι μόνο δεν έχει προετοιμαστεί αλλά αντιμετωπίζει εξ ίσου σημαντικά δημοσιονομικά προβλήματα με αυτά της Ελλάδας.
Σ΄αυτό το ενδεχόμενο είναι βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα πέσει και καλείται το πολιτικό σύστημα να υποδείξει την λύση μέσα από νέες εκλογές.
Ένα σενάριο που φαίνεται να ισχυρό αλλά να φαντάζει αδύνατο είναι ο σχηματισμός κυβέρνησης ανάμεσα ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ.
Ενισχύεται το σενάριο αυτό από δυο λόγους.
Πρώτον, οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, κόμμα πια και όχι σύνθεση συνιστωσών, έχει λειάνει κατά πολύ τις ακραίες αρχικές του θέσεις. Παρακολουθείστε σημερινές δηλώσεις στελεχών του κόμματος με αυτές πριν από λίγες εβδομάδες:
Δεύτερον, όλοι θα επικαλεστούν την διάσωση της χώρας, δηλαδή θα επικαλεστούν όλοι τον πατριωτισμό, που ήδη είχε εμφανιστεί στο ΠΑΣΟΚ από την αρχή της ουσιαστικής διάλυσής του και της απώλειας της διακυβέρνησης. Εν ονόματι της πατρίδας γίνεται η συζήτηση και η επιβολή όλων των φόρων και των μέτρων.
Σ΄αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν όλοι οι κομματικοί σχηματισμοί προκειμένου να εξιλεωθούν, να περισώσουν τους εαυτούς τους πολιτικά και να επιχειρήσουν την διάσωση της χώρας από μια πλήρη χρεοκοπία.
Υπ΄αυτή την έννοια θα έχουμε μια κυβέρνηση εθνικής ενότητας αφού οι κύριοι πολιτικοί σχηματισμοί θα συμμετέχουν στην διακυβέρνηση με ξεχασμένες τις αρχικές θέσεις τους. Οι υπόλοιποι πολιτικοί σχηματισμοί απλά θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και είτε θα χαμηλώσουν τους τόνους είτε θα παραμείνουν στις αρχές τους και θα φθίνουν συνεχώς. Ίσως αυτό το σενάριο να δώσει και μια οριστική λύση και απάντηση στην ισχυρή παρουσία της Χρυσής Αυγής που σε κάθε άλλη περίπτωση θα επιβιώνει και θα κυριαρχεί αυξάνοντας τα ποσοστά του, δημοσκοπικά και ρεαλιστικά.
Ωσονούπω, λοιπόν, σε λίγους μήνες θα είμαστε σε θέση να κρίνουμε τα ζητήματα σχετικά με αυτό το σενάριο.


Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...