Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2019

Η «μουσική» των νετρίνων


Posted on 29/08/2019
0

Μια συνεργασία μεταξύ Τέχνης και Επιστήμης στο Νότιο Πόλο

Πρόκειται για μια ταινία διάρκειας περίπου 5 λεπτών που δημιουργήθηκε από διαδοχικές φωτογραφίες, κατά την διάρκεια 24 ωρών στο Νότιο Πόλο, ενώ ταυτόχρονα ακούγεται η συλλογή δεδομένων του ανιχνευτή νετρίνων IceCube, που μετασχηματίστηκε σε ήχο πιάνου.Ο ανιχνευτής IceCube καταλαμβάνει ένα κυβικό χιλιόμετρο πάγου και είναι θαμμένος σε βάθος 1,5 χιλιομέτρου κάτω από την επιφάνεια του Νότιου Πόλου. Συνίσταται από μια διάταξη 86 κατακόρυφων σωλήνων, κατά μήκος των οποίων υπάρχουν δεκάδες εξαιρετικά ευαίσθητοι αισθητήρες φωτός – συνολικά περιέχονται 5.160 φωτοαισθητήρες ή ψηφιακές οπτικές μονάδες (DOMs=Digital Optical Modules).  Οι σωλήνες είναι τοποθετημένοι σε πηγάδια μέσα στον πάγο, με τέτοιον τρόπο ώστε όλοι μαζί να μπορούν να ανιχνεύσουν συγκρούσεις που γίνονται σε βάθος 1,5 έως και 2,5 χιλιόμετρα κάτω από την παγωμένη επιφάνεια του Νότιου Πόλου.
Από τις σπάνιες αλληλεπιδράσεις των νετρίνων με τα νουκλέονια των πάγων προκύπτουν σχετικιστικά μιόνια, τα οποία με τη σειρά τους δημιουργούν φωτόνια Cherenkov. Τα φωτόνια συλλέγονται από τα DOMs και μετασχηματίζονται σε ηλεκτρικά σήματα που καταγράφονται στους υπολογιστές.
Στην ταινία, της οποίας ο τίτλος είναι «Axis mundi», φαίνονται η περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της και οι φευγαλέες κινήσεις των νεφών κατά την διάρκεια ενός 24ώρου, ενώ ταυτόχρονα ακούγονται, ως ήχος ενός πιάνου, τα σήματα των σωματιδίων που συλλέγει ο τεράστιος ανιχνευτής.
Το πως ακριβώς τα σήματα των φωτοανιχνευτών μετατρέπονται σε νότες, ώστε να προκύψει το σάουντρακ της ταινίας, περιγράφεται στην δημοσίευση με τίτλο: «Synergy between Art and Science: Collaboration at the South Pole«.

ΛΕΣ; ΜΠΟΡΕΙ, ΜΑΛΛΟΝ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΙΘΑΝΟΝ!!! ΚΑΛΟ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΙΣΧΥΡΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ


2019-09-01 11:12

Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση θα ζητήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Πρόταση του Έλληνα πρωθυπουργού στον Μπόρις Τζόνσον για έκθεση των γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο στην Αθήνα, ως πρώτο βήμα για την οριστική επιστροφή τους στη χώρα

Πρόταση στον Βρετανό Πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον να εκτεθούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα το 2021, επ’ ευκαιρία των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την εθνική μας παλιγγενεσία, απευθύνει με συνέντευξή του στη βρετανική εφημερίδα Observerο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. O Πρωθυπουργός προτείνει «ως πρώτο βήμα» για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα να εκτεθούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στην Αθήνα με αφορμή το 2021. «Η συγκυρία είναι εξαιρετική» τονίζει.
Ταυτόχρονα, ο κ. Μητσοτάκης προτείνει να οργανωθεί στο Βρετανικό Μουσείο αρχαιολογική έκθεση με πολύ σημαντικά αντικείμενα τα οποία θα ταξιδέψουν για πρώτη φορά από την Ελλάδα στην Αγγλία.
«Η επιθυμία και η φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις, έτσι ώστε η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και με αυτό τον τρόπο να μεταδώσουμε το μήνυμα της σπουδαίας και καθοριστικής συμβολής της Ελλάδας, στη διαμόρφωση του δυτικού πολιτισμού», επισημαίνει ο κ. Μητσοτάκης.
Για να προσθέσει αμέσως μετά: «Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη την σπουδαιότητα του 2021, θα προτείνω στον Μπόρις: “Ως μια πρώτη κίνηση, να σταλούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα, ως δάνειο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Από την πλευρά μας θα στείλουμε πολύ σημαντικά αντικείμενα, τα οποία δεν έχουν βγεί ποτέ από τη χώρα μας, για να εκτεθούν στο Βρετανικό Μουσείο».
Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας ξεκαθαρίζει ότι η απαίτηση για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών παραμένει και μεταφέρει την εκτίμησή του ότι «θα είναι μια χαμένη μάχη» των Βρετανών η επιμονή να μην επιστραφούν. «Η απαίτησή μας για επιστροφή των γλυπτών παραμένει ακέραια. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να συνεχίσουν να δίνουν μια χαμένη μάχη. Γιατί είναι μια χαμένη μάχη. Η πίεση θα αυξάνεται διαρκώς» επισημαίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ως μέρος της αντίληψης της προβολής της κοινής μας Ευρωπαϊκής κληρονομιάς, πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερη κινητικότητα» δηλώνει ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι «εάν αυτό συμβεί θα είναι μια πρώτη ρωγμή» έναντι των αντιλήψεων που αντιτίθενται εδώ και χρόνια σε αυτή την εξέλιξη.
Ο κ. Μητσοτάκης τονίζει μεταξύ άλλων ότι η Ακρόπολη είναι ένα μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και υπό αυτή την έννοια δεν ανήκει αποκλειστικά στην Ελλάδα. Για να σημειώσει με έμφαση αμέσως μετά: «Εάν πραγματικά θέλει να δει κανείς το μνημείο στην ολότητά του πρέπει να δει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην αρχική τους θέση. Είναι ζήτημα ενότητας του μνημείου».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Observer, «την περασμένη εβδομάδα –σε μια κίνηση που σχεδόν σίγουρα έφερε σε δύσκολη θέση τη Βρετανία– η Γαλλία ανταποκρίθηκε με απρόσμενο ενθουσιασμό στην πρόταση να επιστρέψει επίσης μέρος της ζωφόρου στην Ελλάδα. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε την πρόταση κατά τη διάρκεια συνομιλιών με τον πρόεδρο Εμ. Μακρόν κατά την πρώτη του επίσημη επίσκεψη στο Παρίσι. Προς ικανοποίηση της ελληνικής αντιπροσωπείας η απάντηση ήταν εξαιρετικά θετική: οι Γάλλοι υποσχέθηκαν να επιστρέψουν τα ανεκτίμητα αντικείμενα και σε αντάλλαγμα να δανεισθούν ελληνικά χάλκινα αντικείμενα στο Λούβρο».
Ο Observer αναφέρεται, τέλος, σε δημοσκόπηση του YouGov, η οποία διεξήχθη το 2014 και αποκάλυψε ότι μόλις το 23% των ερωτηθέντων επιθυμεί να παραμείνουν τα γλυπτά στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΙ ΚΥΡΙΑΚΕΣ

Γιατί οι φυσικοί πρέπει να γνωρίζουν φιλοσοφί

Αν θεωρούμε ότι το καθήκον της φυσικής είναι η ανακάλυψη μιας άχρονης μαθηματικής εξίσωσης που συλλαμβάνει κάθε πτυχή του Σύμπαντος, τότε πιστεύουμε πως η αλήθεια του Σύμπαντος βρίσκεται έξω από αυτό. Η συγκεκριμένη συνήθεια της σκέψης έχει καταστεί τόσο οικεία, ώστε αποτυγχάνουμε να διακρίνουμε τον παραλογισμό της: αν το μόνο που υπάρχει είναι το Σύμπαν, τότε πώς μπορεί κάτι που βρίσκεται εκτός του Σύμπαντος να περιγράφεται απ’ αυτό;
Το πρώτο αξίωμα της κοσμολογίας πρέπει να είναι: Δεν υπάρχει τίποτε έξω από το Σύμπαν (Lee Smolin)
Όλες οι σημαντικές θεωρίες της φυσικής αφορούν μέρη του Σύμπαντος – ένα ραδιόφωνο, μια μπάλα στον αέρα, ένα κύτταρο, τη Γη, έναν Γαλαξία. Όταν περιγράφουμε ένα μέρος του Σύμπαντος, αφήνουμε τον εαυτό μας και τα μετρητικά μας όργανα εκτός του υπό μελέτη συστήματος. Παραβλέπουμε τον δικό μας ρόλο στην επιλογή ή την προετοιμασία του συγκεκριμένου συστήματος. Επιπλέον, παραβλέπουμε τα συστήματα αναφοράς με βάση τα οποία γνωρίζουμε πού ακριβώς βρίσκεται το σύστημα. Και το κυριότερο – σε ότι αφορά τη δική μας μελέτη για τη φύση του χρόνου – είναι πως παραβλέπουμε τα ρολόγια με τα οποία μετράμε τις αλλαγές στο σύστημα.
Η απόπειρα να επεκτείνουμε τη φυσική στην κοσμολογία φέρνει νέες προκλήσεις και την ανάγκη για νέα σκέψη. Μια κοσμολογική θεωρία δεν μπορεί να προβλέψει τίποτε. Για να είναι πλήρης, πρέπει να λάβει υπόψη της όλα όσα υπάρχουν στο Σύμπαν – ανάμεσά τους και τον εαυτό μας, ως παρατηρητή. Πρέπει να εξηγεί τα όργανα μέτρησης και τα ρολόγια. Όταν κάνουμε κοσμολογία, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια εντελώς νέα κατάσταση: δεν είναι δυνατόν να «βγούμε» από το σύστημα που μελετούμε όταν αυτό το σύστημα είναι ολόκληρο το Σύμπαν.
Στο βίντεο που ακολουθεί ο Lee Smolin εξετάζει το πρόβλημα της κατανόησης του σύμπαντος, με δεδομένο το γεγονός ότι βρισκόμαστε μέσα σ’ αυτό και εξηγεί γιατί οι φυσικοί πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με την φιλοσοφία:
Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο του QuantaMagazine: «How to Understand the Universe When You’re Stuck Inside of It» και στο βιβλίο του Lee Smolin: «ΧΡΟΝΟS – η αναγέννηση«, εκδόσεις Τραυλός

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΓΕΛ - ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2019
 
ΜΑΘΗΜΑ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΠΡΟΣΕΛ.
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΑΝΑΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ 0 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 5 5 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 10 10 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 11 11 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 12 12 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 13 13 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 14 14 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 15 15 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 16 16 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 17 17 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 18 18 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 19 19 ≤ ΒΑΘΜΟΣ < 20
ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ % ΠΛΗΘΟΣ %
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΣ 178 20 11,24 29 16,29 73 41,01 16 8,99 9 5,06 10 5,62 14 7,87 13 7,30 5 2,81 6 3,37 2 1,12 1 0,56 0 0,00
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΕΣ 127 0 0,00 71 55,91 21 16,54 6 4,72 4 3,15 4 3,15 4 3,15 0 0,00 4 3,15 4 3,15 0 0,00 4 3,15 5 3,94
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΕΣ 138 0 0,00 102 73,91 15 10,87 1 0,72 1 0,72 2 1,45 3 2,17 3 2,17 1 0,72 4 2,90 3 2,17 2 1,45 1 0,72
ΦΥΣΙΚΗ Ο.Π. ΕΣ 178 1 0,56 124 69,66 33 18,54 3 1,69 4 2,25 0 0,00 0 0,00 5 2,81 2 1,12 1 0,56 1 0,56 1 0,56 4 2,25
ΧΗΜΕΙΑ Ο.Π. ΕΣ 176 1 0,57 113 64,20 34 19,32 10 5,68 3 1,70 7 3,98 2 1,14 3 1,70 3 1,70 0 0,00 1 0,57 0 0,00 0 0,00

Τρίτη 27 Αυγούστου 2019

ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

2019-08-27 15:30
Μαθηματικό Σάμου, ο τελευταίος υποψήφιος που εισάγεται έχει 7501 μόρια, ο οποίος καθορίζει και την βάση στην ιστορική, επιστημονική και παραγωγική σχολή της επιστήμης των μαθηματικών. 
Ελληνική Φιλολογία Κομτηνής, η τελευταία που καθόρισε την βάση έχει 10289 μόρια.
Στην πρώτη περίπτωση ο φοιτητής, πια, έγραψε μέσο όρο στα τέσσερα μαθήματα της κατεύθυνσής του 7,5 στην κλίμακα του 20 ενώ η φοιτήτρια, πια, 10,289.
Αν υποθέσουμε ότι οι δυο αυτοί μαθητές, τώρα φοιτητές έδιναν αυτή την εικόνα σε ενδοσχολικές προαγωγικές εξετάσεις τι θα συνέβαινε; Ο μεν πρώτος θα απορρίπτονταν ως επανεξεταστέςο η δε δεύτερη θα προήγειτο οριακά.
Αυτό είναι παράδοξο θα έλεγε ο μαθηματικός Καραθεοδωρή!!!! Τι θα έκανε όμως; Θα προσπαθούσε να ερμηνεύσει το...παράδοξο.
Ξέρει ο (αείμνηστος Καραθεοδωρή) ότι ένα αποτέλεσμα προέρχεται από μια αιτία. (στην εποχή του κυριαρχούσε η αντίληψη ότι όλα έχουν αίτια, αντίληψη που επικρατούσε για αιώνες μέχρι που η αντίληψη έγινε επιστημονικό ρεύμα, επιστημονικό δεδομένο, αιτιοκρατία, με ημερομηνία λήξεως όμως...).
Ψάχνει, λοιπόν, το αίτιο, που για εκείνον θα ήταν παιχνίδι να το καταλάβει με την ισχυρή αναλυτική του σκέψη. 
Γιατί οι δύο  μαθητές έδωσαν αυτή την εικόνα. Ο καθένας μας δεν γεννιέται ξέροντας τα συμβάντα στην φύση, στην καθημερινότητα, στην κοινωνία, στις σχέσεις μας. Μαθαίνουμε τα πάντα αφού ο ηλεκτρονικός μας δίσκος (ο εγκέφαλος) ειναι κενός. Πως τα μαθαίνουμε, με την επαφή μας με την κοινωνία, τους συνομηλίκους, τους φίλους του γειτόνους....το σχολείο!!!!!
Τα δυο παιδιά πήγαν στο σχολείο εξάντλησαν τις εκπαιδευτικές βαθμίδες επιτυχώς ασφαλώς και θέλησαν να γίνουν επιστήμονες, να ασχοληθούν με την επιστήμη των μαθηματικών ο ένας με τα αρχαία Ελληνικά γράμματα η μαθήτρια.
Όταν όμως κλήθηκαν να ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ για την εισαγωγή τους στους πανεπιστημιακούς τόπους, κρίθηκαν με 7,501 ο ένας με 10,289 η μαθήτρια.
Καλά δεν έμαθαν τα αναγκαία, τα ικανά, τα απαραίτητα στα σχολεία τους; Αυτά που έμαθαν ήταν στο επίπεδο που έγραψαν;
Τι έκαναν στα σχολεία τους, αναρωτιέται ο αείμνηστος και  αγαθός Καραθεοδωρή.
Καλέ μου Καραθεοδωρή, δεν έκαναν στο σχολείο αυτά που έπρεπε και πήγαν στο φροντιστήριο!!  
-Γιατί δεν έκαναν;
-Γαιτί δεν είχαν καλό δάσκαλο, καθηγητή. 
-Ο δάσκαλος αυτός γιατι δεν ήταν καλός;
-Γιατί ήταν αδιάφορος, γιατί είχε προβλήματα, γιατί είχε λόγους υγείας και απουσίαζε, γιατί δεν είχε καλή κατάρτιση, γιατί δεν έπερνε καλό μισθό, γιατί ...έτσι γίνεται στο σχολείο.....
- Δεν καταλαβαίνω καλά. 
-Κανείς δεν το καταλαβαίνει αυτό.
-Ο δάσκαλος ας πούμε διορίστηκε, κατέλαβε την σπουδαία θέση να εκπαιδεύσει μαθητές, να τους μεταλαμπαδεύσει γνώση και σοφία. Δεν έκανε ορθά την δουλεία του ή δεν μπορούσε να γίνει δεν αξιολογήθηκε η κατάσταση από τον διευθυντή, τον προϊστάμεο, τον υφυπουργό, τον υπουργό, τον πρωθυπουργό;
-Εδώ στεκόμαστε, καλέ μου αείμνηστε Καραθεοδωρή. Η απάντηση είναι ενα βροντερό ΟΧΙ.
-Γιατι;
-Γιατί ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΟΜΟ!!!
-Δηλαδή δεν υπάρχει ο νόμος που να προστατεύει τα συμφέροντα των μαθητών; Ο δάσκαλος ή ο καθηγητής είναι ο προστάτης των συμφερόντων των μαθητών, νομίζω.
-Γιατί μιλάς για....συμφέρον εσύ ένας μεγάλος δάσκαλος; Ποιό είναι το συμφέρον;
-Δες. Ας δούμε λίγο το μέλλον. Οι δυο αυτοί φοιτητές πια θα τελειώσουν την σχολή τους και έχοντας το μαγικό χαρτάκι του πτυχίου θα επιδιώξουν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν όλα τα χρόνια της εκπαίδευσης τους στο επάγγελμά τους, δηλαδή να κάνουν την γνώση...φαγητό, ψωμι..., σπίτι, αυτοκίνητο, ....πλούτο!!  Όμως αναρωτιέμαι οι δυο αυτοί όντας πια στο περιβάλλον της σημερινής αγοράς, των σημερινών κανόνων θα μπορέσουν να κερδίσουν μια θέση όταν άλλοι συμφοιτητές τους είχαν αξιολγηθεί με 17, 18, 19; Έχουν τις ίδιες γνώσεις; Νομίζω πως όχι. 
-Υπάρχει λύση, αγαπητέ Καραθεοδωρή. Θα διοριστεί στο δημόσιο!!!
-Α, τώρα καταλαβαίνω γιατί ο δυο αυτοί μαθητές δεν πήραν τα αναγκαία τα ικανά στα σχολεία. Γιαυτό κατέφυγαν στο  φροντιστήριο. Οι δάσκαλοι οι καθηγητές, δηλαδή, που είχαν ήταν αυτής της κατηγορίας.
-Ακριβώς, καλέ μας Καραθεοδωρή. 
-Και καλά πως εξηγείται το άλλο, ίσως, παράδοξο, να μιλούν όλοι για δωρεάν παιδεία όταν ο οικογενειακός προϋπολογισμός επιβαρύνεται με τις δαπάνες των φροντιστηρίων; Και τι το θέλουμε ένα τέτοιο σχολείο;
-Δωρεάν είναι για τους μέτριους και κάτω.
-Ταξικό σχολείο, δηλαδή;
-Ασε τώρα τα αριστερά σου και τις φούσκες αυτές. Εσύ που πήγες σχολείο, που σπούδασες; Απο ότι ξέρω πήγες σε όλα τα καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης, Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία. Τότε δεν υπήρχε ταξικό σχολείο, δεν υπήρχε μετριότητα και αριστεία; Ο πατέρας σου δεν διέθεσε χρήματα να σπουδάσετε και τα τρία αδέλφια που είσαστε για να έλθετε εδώ στην Ελλάδα μας να καταλάβετε τις καλύτερες θέσεις με πολιτικές αποφάσεις, εσύ μάλιστα διορίστηκες έπαρχος Κρήτης με απόφαση Βενιζέλου, σου ανέθεσε ο ίδιος να ιδρύσεις το Πανεπιστήμιο της Μικράς Ασίας, τα ξέχασες ή θέλεις τώρα να γυρίσουμε στην πολιτική, την οποία απεχθάνθηκες στο τέλος κι έφυγες απο την Ελλάδα. τα ξέχασες;
-Έχεις δίκιο. Το σχολείο δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ποτέ ταξικό. Δεν κάνει διάκριση, αποδίδει δικαιοσύνη, βλέπει τους μαθητές ίσους. Οι μαθητές όμως θα κάνουν την διαφορά να παρασύρουν τον δάσκαλο και τον καθηγητή να τους προσφέρει το καλύτερο διεκδικώντας σταθερά και τίμια το δικαίωμά τους στην μόρφωση. 
-Σ΄αυτό συμφωνώ κι εγω τώρα. Το σχολείο τα κάνουν οι καθηγητές, οι δάσκαλοι, οι μαθητές, οι γονείς, το σύστημα, το υπουργείο. Κι αν δεν το κάνει κάποιος απο αυτούς να εκδιωχθεί διότι αποτελεί τροχοπέδη στο συμφέρον του μαθητή, του μέλλοντός του!! Συμφωνείς, καλέ μου Καραθεοδωρή;
-Συμφωνώ και μάλιστα θα μπορούσα να σου πω τι είδα στα μεγάλα σχολεία που πέρασα στην Ευρώπη. Μπορεί να το ήθελα κι εγω αλλά αν δεν έβρισκα και το περιβάλλον κατάλληλο δεν θα έκανα αυτά που έκανα. Να θυμηθώ, μόνο, την περίοδο που διατύπωνα το ωραίο θεώρημά μου στην....φυσική παρόλο που δεν είμαι φυσικός, αυτό που περιγράφει την εντροπία στο σύστημα δηλαδή την αταξία στο σύστημα. Και ήλθε στο μυαλό μου γιατι βλέπω  με παραλληλισμό την αταξία που περιγράψαμε στο σύστημα της παιδέιας στην Ελλάδα. Αυτο το θεώρημα θα έπρεπε να βρει πρώτα εφαρμογές στο σύστημα της παιδείας στην χώρα μας και ύστερα στην επιστήμη, στις εφαρμογές, στα αυτοκίνητα κλπ. 
-Τώρα το γύρισες στην επιστήμη. Θεωρείς ότι ένας τέτοιος φοιτητής, μαθητής θα μπορούσε να φτάσει να κάνει επιστήμη, να είναι ένας ερευνητήςή ότι άλλο άριστο θα χρειάζονταν η κοινωνία;
-Οχι, ομολογώ, γιατι θέλει πολύ κόπο, στέρηση και πάνω απ΄όλα αγάπη. Το τελευταίο είμαι σίγουρος ότι λείπει και σ΄αυτό δεν μπορεί κανένα σύστημα να παρέμβει αποτελεσματικά., δυστυχώς.
-Σωστα. Να που ερμηνεύσαμε το παράδοξο, που διαβάσαμε σε δημοσιέυματα σημερινών εφημερίδων προκειμένου να εντυπωσιάσουν το κοινό τους!! Είδες που κι αυτό μπορεί να αποτελεί ένα παράδοξο, πως δεν μπορούν οι δημοσιογραφούντες να ερμηνεύσουν το... παράδοξο; 
-Παραδίνομαι, δεν μπορώ να συνεχίσω περισσότερο γιατί τελικά θα καταλήξουμε να ασχολούμαστε με τα ΠΑΡΑΔΟΞΑ στην Ελλάδα και δεν θα κάνουμε την δουλειά μας. θα σε χαιρετήσω να συνεχίσω την σκέψη μου να λύσω ένα σπουδάιο ολοκληρωμα που βρήκα και μπορεί να ερμηνεύει αυτόματα όλα τα παράδοξα του κόσμου, των κοινωνιών, της φιλοσοφικής σκέψης του ανθρώπου μέχρι και να καταλαβαίνουν ότι η φωτιά και το νερό είναι πηγές ζωής μα και καταστροφήςκαι στον άνθρωπο έρχεται η ευθύνη να μπορεί να τα ξεχωρίσει ώστε να τα χρησιμοποιεί για όφελός του καιόχι για τηνκαταστροφή του. Σε χαιρετώ
-Μας έστειλες στην Βραζιλία τώρα, στον Αμαζόνιο, δηλαδή τόση προέκταση έχουν αυτά που είπαμε τα τόσο απλά κι όμως φαινομενικά παράδοξα!! Ομολογώ ότι είσαι πράγματι μεγάλος δάσκαλος γιαυτό και η ιστορία δεν θα σε ξεχάσει ποτέ έστω κι αν αποδημησες εις Κύριον εδω 70 χρόνια.
Θα ευχόμουν ολόψυχα να είχαμε τέτοιους δασκάλους τέτοιους καθηγητές τέτοιους πολιτικούς. Σχολείο ΑΡΙΣΤΟ!!
-Υπερβολές.....

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΄΄ΑΥΓΗ΄΄

Με ενδιαφέρον πάντα διαβάζουμε τον καθημερινό τύπο. Πρόκληρη, όμως, αποτέλεσε το πρωτοσέλιδο της Άυγής΄ την Κυριακή 25 Αυγούστου 2019.
Λέει, η εφημερίδα: ΄΄Σύγχρονο κόμμα σύγχρονη Αριστερά΄΄.
Επαναστατικό, θα έλεγε κάποιος και μόνο από τον τίτλο. Σύγχρονο κόμμα, σύγχρονη Αριστερά!!
Ο τίτλος, αν αποδίδει την πραγματικότητα και τι συμβαίνει εντός του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι τίποτα περισσότερο από την αυτοαναίρεσή ως κόμμα, ως Αριστερά και ως ως προς το ΄΄σύγχρονο΄΄.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, λέμε εμείς, δεν ήταν ένα κόμμα; Δεν είχε τροποιήσει το 2015 (αν ενθυμούμαι καλώς, το καταστατικό του, δεν είχε αποτελέσει τότε την αρχή ενός συμπαγούς κόμματος;  Τι συνέβη και αυτο αμφισβητείται σήμερα; Τα αποτελέσματα των εκλογών, ίσως. Όμως οι αλλαγές σε ένα κόμμα, μια ευραία ιδεολογική παράταξη, ένα κίνημα δεν έχουν έναν διαχρονικό χαρακτήρα όταν αποφασίζεται μέσα απο τα όργανά του; Φαίνεται ότι μάλλον δεν συνέβη στην προκειμένη περίπτωση. Έτσι επανέρχεται εκ νέου σήμερα ώστε να επανεξετάσει το κόμμα αν τελικώς η μέχρι τώρα λειτουργία του ερέθισε το εκλογικό σώμα.
Πολλά θα θυμηθούμε με τα γογονότα της εποχής εκείνης, Το κάλεσμα προς όλες τις ...δημοκρατικές και προοδευτικές δυνάμεις να συσπειρωθούν κάτω απο τα φτερά του ΣΥΡΙΖΑ. Το κάλεσμα βρήκε ανοιχτά ώτα ενδιαφερομένων, ΔΗΜΑΡ κλπ.
Ο τίτλος χαρακτηρίζει σύγχρονο το κόμμα που επιδιώκει να πετύχει ο ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα. Δηλαδή αποδέχονται όλοι ότι μέχρι τώρα δεν ήταν σύγχρονο αλλά από εδω και μπρός θα είναι σύγχρονο. Ποιό είναι το σύγχρονο. Τι έχει να καταθέσει ως σύγχρονο ο σημερινός ΣΥΡΙΖΑ. Ποια ιδεολογική και κοινωνική νέα και σύγχρονη πρόταη θα καταθέσει; Γιατί δεν τα είπε στην περίοδο της εκλογικής αναμέτρησης. 
Σε ποιόν τομέα θα εκσυγχρονιστεί; Στην οικονομία, στην παιδεία, στην υγεία, στην ασφάλεια, στην καθημερινότητα; Πού;
Είναι αλήθεια ότι στην οικονομία θα μπορούσε να μας πει οτι σήμερα γνωρίζουν κάποιοι να διαβάζουν ένα ισολογισμό, είναι ένα βήμα θετικό.
Στην υγεία θα μπορούσε να μας πει ότι τα νοσοκομεία θα πρέπει να φιλοξενήσουν τους καταλληλους γιατρούς, το κατάλληλο προσωπικό, τον αναγκαίο εξοπλισμό. Αυτό που θυμόμαστε είναι τις προσωπικές αντιπαραθέσεις των υπουργών του με την αντιπολίτευση. Η συνεχής έρευνα να βρεθεί κάποιο μαύρο σημείο της προηγούμενης κυβέρνησης ή η δημιουργία μιας υποψίας κάποιου ΄΄σκανδάλου΄΄ με στόχο και σκοπό να σκανδαλίσουν το εκλογικό σώμα. 
Και η Αριστερά. Τελικά δεν έχουμε καταλάβει, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα αριστερό κόμμα; Εφάρμοσε κάποια αρχή κάποιο πρόγραμμα με αριστερό περιεχόμενο; Κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ εκφραζει την αριστερά το ΚΚΕ τι εκφραζει; Ή μήπως υπάρχουν πολλές αριστερές; Ίσως η ριζοσπαστική αριστερά. 
Μάλιστα. Τι ριζοσπαστικό έφερε ή ανέλυσε ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι σήμερα; Απολύτως τίποτα και με αυτό εκθέτει την ίδια την ιεδολογική ταυτότητα των αριστερών.
Πιθανώς να εννοεί οτι η διαχείριση των οικονομικών της χώρας απο εκείνον ήταν ο άξονας μιας αριστερής αντίληψης. 
Ξέρετε, η διαχείριση στα 4,5 χρόνια μου θύμιζε πάντα την διαχείριση μιας μικρής επαρχιακής επιχείρησης με ασήμαντος τζίρους, όπου ο επαγγελματίς αυτό που επιδιώκει είναι να δουλέψει να ΄΄βγάλει΄΄ τα καθημερινά και συμπιέζοντας τα έξοδα να περισσέψουν κάποια για ....ώρα ανάγκης!!!
Δεν κατάλαβε ότι είχε να κάνει με την διακυβέρνηση κράτους όπου οι πολίτες περιμένουν να εφαρμοστούν πολιτικές για την εξυπηρέτησή τους, για την επίλυση των προβλημάτων τους, για την απόκτηση πλούτου, για την ευδαιμονία τους.
Διαχείριση, λοιπόν, στην οποία ο ΣΥΡΙΖΑ προσέδωσε και ιδεολογικό πρόσημο, αριστερά!!
Τίποτα απο την αριστερά δεν θύμισαν αυτά που είδαμε από τον ΣΥΡΙΖΑ πλήν ενός. Την συγκέντρωση του οικονομικού πλούτου στα ταμεία του κράτους, στα χέρια του Πρωθυπουργού με σκοπό την ικανοποίηση αναγκών των πολιτών στοχευμένα για να διασφαλιστεί η αύξηση της εκλογικής επιρροής του στο εκλογικό σώμα. Αυτό δεν είναι αριστερά, είναι λαϊκισμός, αδυναμία, άγνοια.
Και στο τέλος - τέλος, ποιές αρχές της αριστερής κουλτούρας σήμερα είναι εφαρμόσιμες; Καμιά απολύτως. Η υπεράσπιση των εργατικών δικαιωμάτων δεν είναι μονοπώλιο στα χέρια της αριστερής τοπικής κουλτούρας σήμερα. Δεν χρειάζεται να είναι αριστερός κανείς ώστε να ενταχθεί σε κάποια αριστερή οργάνωση για να μην αδικηθεί! Υπάρχει κράτος, υπάρχουν νόμοι, υπάρχουν διαδικασίες υπάρχουν αρχές που ψηφίστηκαν από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗ του Ελληνικού Κράτους. Ούτε οι συνεχείς υποτιθέμενοι αγώνες στα πεζοδρόμια είναι η δέουσα τακτική. Ο χώρος ζύμωσης και κατάθεσης απόψεων δεν είναι το πεζοδρόμιο, είναι η χώρος τησςΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ. Κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να πείσει πια είτε με την σημερινή του μορφή είτε με οποιαδήποτε άλλη σημαίνει ότι η οποιαδήποτε αριστερή ιδεοληψία δεν έχει κανένα έρισμα στην κοινωνία. Αυτά οι πολίτες τα άφησαν πίσω τους, τρέχουν μπροστά, επιθυμούν πρακτικότητα, πειθώ, αποτέλεσμα, ευδαιμονία. 
Ισχυρισμοί ότι ο κ. Τσίπρας έβγαλε από τα μνημόνια την χώρα ούτε ευσταθεί ούτε έχει περιεχόμενο. Τα μνημόνια τα ένιωσε ο λαός. Αυτο που ένιωσε με τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν απώλεια εισοδήματος, η περαπέρα φτωχοποίησή του και το σημαντικότερο, δεν έβλεπε φως με το σύγχρονο ή μη σύγχρονο ΣΥΡΙΖΑ. 
Άλλωστε ποιο το σύγχρονο όταν μια (υποτιθέμενη) αριστερά συγκυβέρνησε με ακροδεξιό κομματικό σχηματισμό που είχε ημερομηνία λήξεως ζωής;
Ας μάθει τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ ότι η εμμονές και οι τακτικές που ακολούθησε για να πείσει ή και ακόμη να επιβάλλει στην κοινωνία αποτελεί μείζον πολιτικό και συνταγματικό παραπτωμα. Αφαιρεί το δικαίωμα της ελέυθερης σκέψης και ενέργειας του πολίτη. Η προπαγάνδα και ο λαϊκισμός εμπεριέχει επιβολή απόψεων και πολιτικών που δεν βρίσκε σύμφωνο τον πολίτη. Δεν υποχρεούται ο πολίτης να ασπαστεί απόψεις και πολιτικές άνευ ουσίας και έξω από τις επιθυμίες του, τους στόχους του. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν, στις δεκαετίες 1920-1950!!

Τι ψήφισαν οι Βριλησσιώτες

Εγγεγραμμένοι 22.775 Έγκυρα 12.151 Άκυρα 134 Συμμετοχή 12.386 Λευκά 101 ...