Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

ΤΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΕ ΚΑΙ ΤΕ Ν.4172/13. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΕ και ΤΕ

Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
1.    ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΜΑΧ  30
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
βαθμός πτυχίου
επί 0,5
έως 5
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ(της ίδιας κατηγορίας  με το βασικό τίτλο σπουδών )

3
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ

συναφές με το αντικείμενο του Φορέα
7
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
συναφής με το αντικείμενο του Φορέα
4
ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΔΔ ή ΕΣΤΑ

5
ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (μοριοδοτούνται μέχρι 2 ξένες γλώσσες)
άριστη γνώση
3
πολύ καλή γνώση
2
 καλή γνώση
1
2.    ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΜΑΧ  30
ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ


Για τα πρώτα 5 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 1)
5
Για τα επόμενα 10 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,5)
5
Για τα επόμενα 20 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,25)
5
ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ


προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης
(max  5 έτη  x 1,5  μόριο για κάθε έτος)
7,5
προϊσταμένου Διεύθυνσης
(max  5 έτη  x 1 μόριο για κάθε έτος)
5
προϊσταμένου Τμήματος
(max  5 έτη  x 0,5 μόριο για κάθε έτος)
2,5
3.    ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΑΧ  30
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΣΔΔ ή ΣΤΗΝ ΕΣΤΑ

30
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ


30
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


20
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟ ΑΣΕΠ

20
ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ

5
4.    ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Μ.Ο. βαθμολογίας εκθέσεων τελευταίων 8 ετών)

MAX 10
Μ.Ο. βαθμολογίας έως και 8,00

2
Μ.Ο. βαθμολογίας: 8,01 - 9,00

4
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,01 – 9,50

6
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,51 – 9,80

8
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,81 – 10,00

10
5.    ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ  ΠΟΙΝΕΣ

MAX-30
Πρόστιμο έως τις αποδοχές 12 μηνών

-10
·       Στέρηση δικαιώματος προαγωγής από 1 έως 5 έτη
·       Στέρηση δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής Προϊστάμενου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου από 1 έως 5 έτη
·       Αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου για τη θητεία ή το υπόλοιπό της









-20
·         Υποβιβασμός έως 2 βαθμούς
·         Προσωρινή παύση από 3 έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών

-30
















ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕ


Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
1.      ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΜΑΧ  30
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
βαθμός επί 1

έως 20
ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΕΣ  ΣΠΟΥΔΕΣ


4
ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (μοριοδοτούνται μέχρι 2 ξένες γλώσσες)
άριστη γνώση
3
πολύ καλή γνώση
2
 καλή γνώση
1
2.    ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΜΑΧ  30
ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Για τα πρώτα 5 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 1)
5
Για τα επόμενα 10 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,5)
5
Για τα επόμενα 20 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,25)
5
ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ


προϊσταμένου Διεύθυνσης
(max  5 έτη  x 2 μόριο για κάθε έτος)
10
προϊσταμένου Τμήματος
(max  5 έτη  x 1 μόριο για κάθε έτος)
5
3.    ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΑΧ 30
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ


30
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ


20
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟ ΑΣΕΠ

20
4.    ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Μ.Ο. βαθμολογίας εκθέσεων τελευταίων 8 ετών)

MAX 10
Μ.Ο. βαθμολογίας έως και 8,00

2
Μ.Ο. βαθμολογίας: 8,01 - 9,00

4
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,01 – 9,50

6
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,51 – 9,80

8
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,81 – 10,00

10
5.    ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ  ΠΟΙΝΕΣ


Πρόστιμο έως τις αποδοχές 12 μηνών

-10
·         Στέρηση δικαιώματος προαγωγής από 1 έως 5 έτη
·         Στέρηση δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασία επιλογής Προϊστάμενου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου από 1 έως 5 έτη
·         Αφαίρεση της άσκησης των καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου για τη θητεία ή το υπόλοιπό της





-20
·         Υποβιβασμός έως 2 βαθμούς
·         Προσωρινή παύση από 3 έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών

-30




ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙΙ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΕ


Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
1.      ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

ΜΑΧ  20
ΒΑΣΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
βαθμός επί 0,70

έως 14
ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (μοριοδοτούνται μέχρι 2 ξένες γλώσσες)
άριστη γνώση
3
πολύ καλή γνώση
2
 καλή γνώση
1
2.      ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

ΜΑΧ  25
ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ


Για τα πρώτα 10 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 1,25)
12,5
Για τα επόμενα 25 έτη
(αριθμός ετών x συντελεστή 0,5)
12,5
3.      ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΑΧ  25
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

20
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
6.      ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ(Μ.Ο. βαθμολογίας εκθέσεων τελευταίων 8 ετών)

MAX 10
Μ.Ο. βαθμολογίας έως και 8,00

2
Μ.Ο. βαθμολογίας: 8,01 - 9,00

4
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,01 – 9,50

6
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,51 – 9,80

8
Μ.Ο. βαθμολογίας: 9,81 – 10,00

10
4.      ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

20
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΤΕΚΝΩΝ(έως 5)

Για κάθε τέκνο x 4
20
5.      ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ  ΠΟΙΝΕΣ


Πρόστιμο έως τις αποδοχές 12 μηνών

-10
Στέρηση δικαιώματος προαγωγής από 1 έως 5 έτη

-20
·        Υποβιβασμός έως 2 βαθμούς
·        Προσωρινή παύση από 3 έως 12 μήνες με πλήρη στέρηση αποδοχών

-30



ΠΙΝΑΚΑΣ IV
ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑΣ


Κ Ρ Ι Τ Η Ρ Ι Α
Μ Ο Ρ Ι Α*
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ


ΕΓΓΑΜΟΣ

2
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΤΕΚΝΩΝ
Για κάθε τέκνο x 4

Σε περίπτωση ισοβαθμίας εκ νέου λαμβάνονται υπόψη εισοδηματικά κριτήρια 
……
……

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ΄:ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
I. Απαραίτητα επικυρωμένα δικαιολογητικά με τα οποία αποδεικνύεται η αλήθεια και η ακρίβεια των ιδιοτήτων για την εφαρμογή της περ.δ της παρ.2 του άρθρου 90 του
ν.4172/2013



ε)  Επίσης, πολύτεκνοι είναι (Ν. 860/5.1.1979)

i) Η μητέρα χήρα με τρία (3) τρία τέκνα, εφόσον είναι υπόχρεη για τη διατροφή τους από οποιοδήποτε λόγο.
ii) Ο πατέρας με τρία (3) τέκνα εφόσον κατέστη τελείως ανίκανος για κάθε εργασία, από οποιοδήποτε λόγο και δεν εργάζεται ή είναι ανάπηρος πολέμου με αναπηρία τουλάχιστον 70% και δεν εργάζεται.
iii) Ο σύζυγος με τρία (3) τέκνα σε περίπτωση θανάτου της μητρός των τέκνων ή εφόσον αυτή κατέστη τελείως ανίκανη για κάθε εργασία από οποιοδήποτε λόγο.
iv) Τα ορφανά από πατέρα και μητέρα εφόσον είναι τουλάχιστον τρία (3), αποτελούν ίδια οικογένεια και απολαμβάνουν αυτοδίκαια των ευεργετημάτων των Πολυτέκνων και εφόσον τα θήλεα δεν έχουν ιδίους πόρους ζωής.
Επισημάνσεις: Α. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις (iiv) πρέπει επιπλέον να είναι:I) τα θήλεα άγαμα ή σε διάζευξη ή σε χηρεία και να τα συντηρεί ένας από τους γονείς τους II) τα άρρενα ανήλικα III) σπουδαστές μέχρι περατώσεως των σπουδών τους ή μαθητές τεχνών και επαγγελμάτων IV) ανίκανα προς εργασία από οποιοδήποτε λόγο ή ανάπηρα πολέμου, ανεξαρτήτως ηλικίας και στις δύο περιπτώσεις. Β. Από 1.1.1983 τόσον τα άρρενα όσο και τα θήλεα πρέπει να είναι ανήλικα (άρθρο 4 παρ. 2 και 116 παρ. 1 του Συντάγματος). Γ. Μέχρι 17.2.1983 το όριο ανηλικότητας είναέτος. Από 18/2/1983 το όριο ανηλικότητας είναι το 18o έτος (άρθρο 3 Ν. 1329/1983).

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΕΠ % ΑΠΟ ΤΗΝ ΕUROSTAT. ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ


Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στο χρέος έναντι του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη. Στην καλύτερη θέση η Εσθονία, η οποία εισήλθε στην Ευρωζώνη μόλις το 2011 και αμέσως εφάρμοσε μέτρα λιτότητας ενώ η κυβέρνηση δέχθηκε αυστηρή κρητική τότε. Τώρα βλέπουν να αποδίδει η πολιτική αυτή καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση.
Αυτά προς γνώση και συμμόρφωση απευθυνόμενοι στο εγχώριο πολιτικό σύστημα



Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Σήμερα θα δημοσιευθούν τα κριτήρια διαθεσιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων ενώ ταυτόχρονα τίθενται σε διαθεσιμότητα 2200 καθηγητές της τεχνικής εκπαίδευσης.
Η πλευρά της πλειοψηφίας στο κοινοβούλιο βρίσκεται σε πλήρη αναστάτωση. Οι βουλευτές καλούνται να συναινέσουν σε απολύσεις στο δημόσιο, σε αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων με απώτερο σκοπό την απόλυση την στιγμή που πολλοί απ΄αυτούς δημοσίως έχουν πάρει αρνητική θέση γι΄αυτά.
Κρίνεται η βιωσιμότητα του κυβερνητικού συνασπισμού με τις τελευταίες αποφάσεις. Χθες μόλις βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ψήφισε ΄΄παρούσα΄΄ σε τροπολογία που ήλθε ξαφνικά και που αφορούσε τα χρέη προς την ΕΥΔΑΠ.
Αναστατώθηκε ο μηχανισμός όχι μόνο του ΠΑΣΟΚ αλλά και της ΝΔ εν όψει ανάλογων περιστατικών απειθαρχίας για ψήφιση άλλων παρόμοιων μέτρων.
Παρ'  όλο που έχει διαμηνυθεί και από τους μηχανισμούς και των δυο κομμάτων ότι δεν θα δεχθούν απειθαρχία και ανυπακοή απειλώντας ακόμη και με διαγραφή φαίνεται ότι οι απειλές θα μείνουν στο επίπεδο των απειλών. 
Η ισχνή πλειοψηφία που διαθέτει η κυβέρνηση στην Βουλή δεν αφήνει περιθώρια υλοποίησης των απειλών. Οι 155 βουλευτές της πλειοψηφίας κρίνεται ανασφαλές περιβάλλον για να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα των μεταρρυθμίσεων. Μεταρρυθμίσεις που ουσιαστικά έχουν να κάνουν με συρρίκνωση του δημόσιου τομέα και περιορισμός των δαπανών, κυρίως σε επίπεδο μισθών και συντάξεων σ΄ένα περιβάλλον που κινείται στα όρια της κοινωνικής αντοχής.
Στο ενδεχόμενο μιας καταψήφισης ενός επόμενου μέτρου μπορεί να αναμένουμε την διάλυση της σημερινής βουλής και στη προσφυγή στις κάλπες.
Η εξέλιξη αυτή θα ανατρέψει πλήρως το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής που έχει επιβάλλει η τρόϊκα με απρόβλεπτα αποτελέσματα. 
Αν συμβεί αυτό, δηλαδή το ενδεχόμενο μιας κοινωνικής έκρηξης με αφορμή την καταψήφιση ενός νομοσχεδίου μέτρων στο επόμενο διάστημα και πριν τις Γερμανικές εκλογές ίσως να αποτελέσει την αφορμή οι Ευρωπαίοι να δουν με διαφορετικό μάτι την πραγματική κατάσταση στην Ελληνική αγορά, την οικονομία, στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις.
Η άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας είναι το αμέσως επόμενο βήμα δοκιμασίας της κυβέρνησης. Πολλοί βουλευτές έχουν πάρει θέση αρνητική και δεν θα υπερψηφίσουν παρ΄όλο που το ΔΝΤ πιέζει να περάσει από την Βουλή. Αν τελικώς υπάρχουν υπόνοιες ότι δεν θα περάσει από την Βουλή δεν αποκλείεται να έχουμε την εφαρμογή του νέου νόμου με παράκαμψη της Βουλής. Νομοθετική ρύθμιση και τέλος. Σ΄αυτό το ενδεχόμενο έχουμε την άποψη ότι η πρωτοβουλία για το έναυσμα κοινωνικών αντιδράσεων θα μεταφερθεί στην ίδια την κοινωνία.
Τότε το φαινόμενο θα μεταφερθεί σε όλο τον φτωχό νότο και τότε η Γερμανία όντας σε περίοδο εκλογών θα βρεθεί μπροστά σε απίθανα γεγονότα.
Αυτό το σενάριο αυτή την στιγμή εξετάζει και φοβάται η Γερμανική κυβέρνηση.

TA ΚΑΥΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΝΤ!!!

Ισχυριστήκαμε μερικές ημέρες πριν και μόλις χθες ότι τα πράγματα όχι μόνο δεν είναι ευχάριστα και ελπιδοφόρα αλλά έρχονται σημαντικές αλλαγές και νέα μέτρα στο άμεσο μέλλον.
Διαβάσαμε τα ζητήματα που θέτει το ΔΝΤ στην τελευταία συνεδρίασή του για την εκταμίευση της τελευταίας δόσης προς την Ελλάδα.
Είναι φανερό ότι τα ερωτήματα που θέτει είναι ουσιώδη για ό,τι προκύψει στο άμεσο μέλλον.
1. Αποκρατικοποιήσεις. Προειδοποιεί ότι στον επόμενο έλεγχο δεν θα είναι ελαστική η αντιμετώπιση των μεγάλων καθυστερήσεων. Αφήνει να εννοηθεί ότι η πίεση θα φθάσει ακόμη και στην απαίτηση να αλλάξει η σύνθεση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και τη απόδοση του ελέγχου σε ιδιώτες.
2. Άνοιγμα προϊόντων και υπηρεσιών. Διαπιστώνει καθυστερήσεις και προβλέπει την πώληση επιλεγμένων μη συνταγογραφούντων φαρμάκων εκτός φαρμακείων μέσα στο 2013, την μείωση των περιθωρίων κέρδους των φαρμακοποιών στο 15% από την 1-1-2014 και την επανεξέταση - κατάργηση των εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μεταφορές για ειδικές κατηγορίες όπως π.χ. φοιτητές.
3. Υγεία. Θέτει θέμα μείωσης των γιατρών του ΕΟΠΥΥ και αύξησης της κινητικότητας των γιατρών του ΕΣΥ. Ορίζει ότι το 50% των φαρμάκων πρέπει να είναι γενόσημα.
4. Κόκκινα δάνεια. Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την αύξησή τους το α τρίμηνο του ερχόμενου έτους.
5. ΦΠΑ εστίασης. Εκφράζει ευθέως την διαφωνία της για την μείωση του ΦΠΑ, επικαλούμενη το περιορισμένο δημοσιονομικό περιθώριο και την προσπάθεια εστίασης σε πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις στήριξης της οικονομίας, όπως η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και των καθαρών αμοιβών των εργαζομένων.
6. Μισθοί, ανεργία. Η μείωση μισθών στη χώρα θα διαμορφωθεί συνολικά στο 20% ενώ η ανεργία θα ανέβει στο 27% φέτος και θα αποκλιμακωθεί στο 16,3% το....2018!!
7. Ύφεση. Η εκτίμηση για την ύφεση στο 4,2% φέτος ενώ για το 2014 προβλέπεται αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,6%.
8. Αξιολόγηση Σεπτεμβρίου. Στην ατζέντα περιλαμβάνεται ο προϋπολογισμός του 2014, το νέο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2014-2017, ο νέος φόρος ακινήτων, η αξιολόγηση των αποκρατικοποιήσεων, η πρόοδος των  μεταρρυθμίσεων στη φορολογική διοίκηση.
9. Χρηματοδοτικό κενό. Προβλέπει ότι θα φθάσει στα 10,9 δις ευρώ, 4,4 δις το 2015 και 6,5 δις το 2016. Για τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί για το 2013 και 2014 θα επανεξετάσουν την επιτυχία τους.
Υπάρχει εκτίμηση ότι και για τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν δημοσιονομικά κενά.
10. Δημόσιο χρέος. Εντοπίζει σημαντικούς κινδύνους για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του και προβλέπει την εκτίναξή του στο 176% και μείωση στο 124% το....2020!!!. Προτρέπει δε τους Ευρωπαίους να λάβουν πρόσθετα μέτρα μείωσης του χρέους κατά 4% περίπου του ΑΕΠ.

Είναι απόλυτα αντιληπτό ότι το ΔΝΤ δεν εκτιμά θετικά τις εξελίξεις και την επιτυχία των ληφθέντων μέτρων στην Ελληνική οικονομία και θέτει υπό αμφισβήτηση την επιτυχία γενικά του προγράμματος δημοσιονομικής σταθερότητας.
Τα προβλήματα είναι μπροστά μας και δεν πέρασαν όπως μερικοί ισχυρίζονται στην προσπάθειά τους να δώσουν μια ευφορία στους φορολογούμενους και στην αγορά.

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Η ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΕΩΝ ΗΛΘΕ ΑΠΟ ΤΗΝ....ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Μόλις πριν λίγο βγήκε στην δημοσιότητα η ψηφοφορία στο ΔΝΤ κατά την τελευταία συνεδρίασή του για την εκταμίευση της τελευταίας δόσης προς της Ελλάδα. 
Σ΄αυτή την συνεδρίαση η Βραζιλία, που εκπροσωπεί το σύνολο των χωρών της Νοτίου Αμερικής απείχε από την ψηφοφορία ισχυριζόμενη ότι η εξακολούθηση της χρηματοδότησης της Ελλάδας μέσα απ΄π ένα πρόγραμμα που δεν φάνηκε να επιτυγχάνει, είναι καταστροφή.
Ανέφερε ο εκπρόσωπος ότι τα βήματα που έχει κάνει η Ελλάδα στο τελευταίο διάστημα δεν είναι αρκετά και ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο. Είναι πολύ πιθανό η Ελλάδα να μην μπορέσει να αποπληρώσει τα χρέη της προς το ΔΝΤ, που είναι στα 28 δις περίπου όταν μάλιστα επενδύσεις δημόσιες και ιδιωτικές δεν φαίνονται πουθενά. 
Είναι πολύ κοντά στην πιθανότητα να δηλώσουν αδυναμία πληρωμής και να οδηγηθεί η χώρα σε μια χρεοκοπία με καθυστέρηση πληρωμών ή και στάση πληρωμών.

EKTAMIΕΥΘΗΚΑΝ ΤΑ 2,5 ΔΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ 1,5 ΔΙΣ

Από τον προσωρινό μηχανισμό σταθερότητας (EFSF) εκταμιεύθηκαν τα 2,5 δις σήμερα το μεσημέρι και μεταφέρθηκαν μετρητά στον ειδικό λογαριασμό στην ΤτΕ.
Ακόμη 1,5 δις εκταμιεύθηκαν από τον μόνιμο μηχανισμό σταθερότητας (ESM) εκταμιεύθηκαν ως απόδοση της επαναγοράς Ελληνικών ομολόγων στην δευτερογενή αγορά.
Το νέο αυτό δάνειο είναι διάρκειας 35 ετών.
Στην ανακοίνωση του μηχανισμού επισημαίνεται ότι συνολικά από τον μηχανισμό έχει εκταμιευθεί το ποσό των 133,04 δις ευρώ από το συμφωνηθέν σύνολο των 144 δις ευρώ.

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ Siemens: Υποτροφίες Αριστείας ΙΚΥ Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ελλάδα


Ξεκίνησε το πρόγραμμα Siemens - Υποτροφίες Αριστείας ΙΚΥ Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ελλάδα που εντάσσεται στο πλαίσιο της υλοποίησης της συμφωνίας συμβιβασμού μεταξύ της Siemens και της Ελληνικής Δημοκρατίας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας. Μία από τις περιοχές χρηματοδότησης που προβλέπεται από την συμφωνία είναι ο τομέας της εκπαίδευσης και αφορά στη δημιουργία κινήτρων για την παραμονή νέων Ελλήνων επιστημόνων στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα σε νέους επιστήμονες να ενισχύσουν τις γνώσεις τους και την έρευνα με μεταπτυχιακές σπουδές πρώτου και δεύτερου Κύκλου (Masters, Διδακτορικά) και μεταδιδακτορική έρευνα στην Ελλάδα, δημιουργώντας έτσι καλύτερες προοπτικές για αυτούς στο μέλλον. Στο πλαίσιο του προγράμματος, 100 νέοι επιστήμονες κάθε χρόνο και για πέντε χρόνια, θα έχουν την ευκαιρία να κερδίζουν υποτροφίες για σπουδές στους τομείς της Ενέργειας, της Βιομηχανίας, της Υγείας, των Υποδομών και της Αστικής Ανάπτυξης. Οι υποτροφίες θα καλύπτουν εξ ολοκλήρου τα έξοδα διαμονής, τα έξοδα διαβίωσης και άλλες αναγκαίες δαπάνες με στόχο τη στήριξη των νέων αυτών στην εκπαιδευτική και ερευνητική τους προσπάθεια.
Oι πρώτες υποτροφίες στους τομείς της Ενέργειας, της Βιομηχανίας, της Υγείας καθώς και των Υποδομών και της Αστικής Ανάπτυξης έχουν ήδη προκηρυχτεί. Ειδικότερα, 100 υποτροφίες για διδακτορικές σπουδές τετραετούς διάρκειας, καθώς και 50 υποτροφίες για Master και 50 υποτροφίες για μεταδιδακτορική έρευνα έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης της έναρξης του προγράμματος, ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens AE Πάνος Ξυνής, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την υπογραφή του προγράμματος Siemens- Υποτροφίες Αριστείας ΙΚΥ με το οποίο μας δίνεται η ευκαιρία να στηρίξουμε την παραμονή των νέων αριστούχων στη χώρα μας προσφέροντας μια νέα προοπτική στους Έλληνες επιστήμονες να ολοκληρώσουν το επιστημονικό και ερευνητικό τους έργο».

ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΛΗΓΜΑ

Δύο από τις βασικές παροχές ενός κράτους προς του πολίτες είναι η υγεία και η παιδεία. Και τα δυο, σήμερα απουσιάζουν από την λειτουργία του κράτους. Προφασιζόμενο την οικονομική κρίση, που δεν αμφιβάλλει κανείς ότι υφίσταται, περικόπτει σημαντικές παροχές υγείας στους πολίτες.
Θα μπορούσε κανείς να δεχθεί παρεμβάσεις στην παιδεία αλλά στην υγεία είναι ανεπίτρεπτο.
Σήμερα στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του συστήματος υγείας νοσοκομειακές μονάδες συρρικνώνονται, σημειώνονται περικοπές στις δαπάνες του συστήματος υγείας, περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων στο σύστημα υγείας, γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού. Ποια, όμως, λογική οδηγεί στην απώλεια της δωρεάν περίθαλψης στον πολίτη; Πόσο κοστίζει αυτή η δωρεάν περίθαλψη; Κι αν ακόμη κοστίζει ποιο είναι το πολυτιμότερο η υγεία ή το χρήμα; Ποιος γιατρός δεν θα δέχονταν να εργάζεται να στηρίξει το σύστημα και να παρέχει τις υπηρεσίες του ακόμη κι αν περικοπούν οι αποδοχές του;
Ένας ασθενής με καρκίνο, που έτυχε να χάσει και την δουλειά του καλείται να πληρώσει για την περίθαλψή του στο νοσοκομείο. Κι αν υποθέσουμε, που είναι και το λογικότερο, ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις δαπάνες αυτές, δεν θα οδηγηθεί στην περικοπή των δόσεων της φαρμακευτικής αγωγής, που τον διατηρεί στη ζωή; Αυτό που θα τον οδηγήσει; Στην απώλεια του αγαθού της ζωής.
Σ΄αυτή την περίπτωση το κράτος δεν είναι αν μη τι άλλο ο ηθικός αυτουργός απώλειας ζωής;
Μήπως οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν την εισφορά τους στο ταμείο τους όταν δεν έχουν δουλειά; Πώς θα πληρώσουν όταν δεν εισπράττουν κι έτσι να εξασφαλίσουν την περίθαλψή του; 
Μεγάλος είναι ο αριθμός αυτών των περιπτώσεων σήμερα. Το κράτος οφείλει να εξασφαλίσει πάραυτα την δωρεάν περίθαλψη σε όλους με όποιο κόστος κι αν υπάρχει, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς ώστε να διασφαλίσει τουλάχιστον το κύρος ενός σύγχρονου κράτους με κοινωνικό πρόσωπο.
Είναι πολιτισμός και σοφία η παροχή δωρεάν περίθαλψης στον πολίτη.
Το υπέρτατο αγαθό της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτο!!!   

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΟ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ …ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΡΗ

    ΤΟ ΧΡΕΟΣ  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΟ
   ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
   ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ …ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΡΗ

Είναι πασιφανές, είναι καθολικά ομολογούμενο, είναι καταγεγραμμένο, είναι πλήρως αληθινό και λογικό, το δημόσιο χρέος της χώρας δεν είναι πια διαχειρίσιμο. Παρ΄ όλο που εισέρευσαν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ ως βοήθεια από την τρόϊκα την τελευταία διετία, το μόνο που επετεύχθη ήταν να προκληθεί η Ελληνική Πολιτεία να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις, τις απολύσεις και την συρρίκνωση των παροχών υγείας και παιδείας και η επιβολή τεράστιων φόρων.
Η βοήθεια αυτή, δυστυχώς, δεν είχε συγκεκριμένο πρόγραμμα σχετικά με το χρέος, είχε πειραματικό χαρακτήρα παρ΄όλο που το ΔΝΤ είχε τεραστια εμπειρία σε αυτού του είδους τις καταστάσεις. Οι παρεμβάσεις, όμως, της Ε.Ε και της Ευρωζώνης (κυρίως της Γερμανίας) και η διαμορφωθείσα κατάσταση στα ομόλογα που είχαν φορτωθεί οι κεντρικές τράπεζες των κρατών της Ευρωζώνης έφεραν ένα αποτέλεσμα όπου το ΔΝΤ να διαμαρτύρεται και να δείχνει την αποτυχία του προγράμματος και να επιθυμεί την αποχώρησή του από την τρόϊκα ενώ η Γερμανία να προσπαθεί να διατηρήσει την κατάσταση αυτή για εσωτερική κατανάλωση.
Σήμερα είναι καταφανές ότι κανείς δεν μιλά για το χρέος αλλά όλοι προσανατολίζονται στην δημιουργία πρωτογενούς πλεονάσματος. Να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός. Σήμερα ο προϋπολογισμός τρέχει με έλλειμμα της τάξης του 4% επισήμως και κατ΄εκτίμηση, προβλέποντας μικρή ανάκαμψη το 2014 κατά 0,5%!!
Έχουν όλοι αποδεχθεί ότι το χρέος έχει τραβήξει τον δρόμο του, δεν επηρεάζεται από καμιά ενέργεια της διαχείρισης των πραγμάτων. Άλλωστε τα μέχρι σήμερα ληφθέντα μέτρα δεν έχουν καμιά σχέση με ανάπτυξη, αντίστροφα μάλιστα είναι κόντρα σε συνθήκες ανάπτυξης ή σταθεροποίησης.
Το πρωτογενές πλεόνασμα τι θα μπορούσε να επιφέρει;
Το μόνο θα ήταν η στροφή της Ελληνικής οικονομίας στις αγορές απ΄όπου θα επιχειρούσε να αντλήσει κεφάλαια. Με ποια μορφή; Ασφαλώς με την έκδοση και πάλι ομολόγων. Ποιος θα μπορούσε να έχει εμπιστοσύνη με τις συνθήκες μιας υπερχρεωμένης χώρας και να αγοράσει Ελληνικά ομόλογα; Πόσα χρήματα θα μπορούσαν να αντληθούν από τις αγορές; Με ποιο τίμημα, δηλαδή με ποιο επιτόκιο, με ποια απόδοση – πρόκληση για αγορά από τους παγκόσμιους επενδυτές; Ασφαλώς σε κάθε περίπτωση υψηλότερο αυτού που δανείζεται σήμερα η χώρα. Σήμερα τα  δάνεια που εισέρχονται στην οικονομία από την βοήθεια της τρόϊκας είναι στο 2,5%. Τα νέα ομόλογα δεν θα έχουν μικρότερο από το 4,5%, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερο χρέος θα προστίθεται και οι ρυθμοί του θα αυξηθούν ταχύτατα.
Ο στόχος αυτός φαίνεται να περιέχει αδιέξοδο και μάλιστα να επισπεύδει την χρεοκοπία της οικονομίας μας όντας μέσα στην Ευρωζώνη, κάτι ανάλογο με αυτό του Ντιτρόϊτ των ΗΠΑ. Κι αυτή την φορά η χρεοκοπία θα είναι ισχυρή συνοδευόμενη με στάση πληρωμών και το τραπεζικό σύστημα σε απόλυτη κατάρρευση.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα ήταν από μόνη της λύση η επιτυχία του πρωτογενούς πλεονάσματος. Κι αν ακόμη υποθέσουμε ότι επιτυγχάνεται ένας ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 2% (!) ή περίπου τα δυο δις πλεόνασμα στην εφαρμογή του προϋπολογισμού θα ήταν ικανό να αναστρέψει την πορεία της οικονομίας με αυτό το τεράστιο χρέος ενώ δεν θα έχουν διαμορφωθεί συνθήκες ανάπτυξης και παραγωγής νέου χρήματος στην αγορά. Όταν μόνο ο τριτογενής τομέας να δείχνει να έχει στοιχεία προσαρμογής στα νέα δεδομένα; Όταν θα υπάρχει όλος ο λαός με μειωμένες αποδοχές και σε μεγάλο ποσοστό να κινείται η ανεργία;
Το σενάριο αυτό έχει αποδέκτες και μάλιστα μέσα στην Ευρωζώνη. Γι΄αυτό άλλωστε έχουν προετοιμαστεί όλα τα αναπτυγμένα κράτη να υποδεχθούν χωρίς σημαντικά τραύματα την αποχώρηση της χώρας απ΄αυτή.  Από αυτό προκύπτει και ο διαχωρισμός της ευρωζώνης σε βορά και νότο. Ο βοράς έχει ήδη προετοιμαστεί ενώ ο νότος όχι μόνο δεν έχει προετοιμαστεί αλλά αντιμετωπίζει εξ ίσου σημαντικά δημοσιονομικά προβλήματα με αυτά της Ελλάδας.
Σ΄αυτό το ενδεχόμενο είναι βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα πέσει και καλείται το πολιτικό σύστημα να υποδείξει την λύση μέσα από νέες εκλογές.
Ένα σενάριο που φαίνεται να ισχυρό αλλά να φαντάζει αδύνατο είναι ο σχηματισμός κυβέρνησης ανάμεσα ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ.
Ενισχύεται το σενάριο αυτό από δυο λόγους.
Πρώτον, οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, κόμμα πια και όχι σύνθεση συνιστωσών, έχει λειάνει κατά πολύ τις ακραίες αρχικές του θέσεις. Παρακολουθείστε σημερινές δηλώσεις στελεχών του κόμματος με αυτές πριν από λίγες εβδομάδες:
Δεύτερον, όλοι θα επικαλεστούν την διάσωση της χώρας, δηλαδή θα επικαλεστούν όλοι τον πατριωτισμό, που ήδη είχε εμφανιστεί στο ΠΑΣΟΚ από την αρχή της ουσιαστικής διάλυσής του και της απώλειας της διακυβέρνησης. Εν ονόματι της πατρίδας γίνεται η συζήτηση και η επιβολή όλων των φόρων και των μέτρων.
Σ΄αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν όλοι οι κομματικοί σχηματισμοί προκειμένου να εξιλεωθούν, να περισώσουν τους εαυτούς τους πολιτικά και να επιχειρήσουν την διάσωση της χώρας από μια πλήρη χρεοκοπία.
Υπ΄αυτή την έννοια θα έχουμε μια κυβέρνηση εθνικής ενότητας αφού οι κύριοι πολιτικοί σχηματισμοί θα συμμετέχουν στην διακυβέρνηση με ξεχασμένες τις αρχικές θέσεις τους. Οι υπόλοιποι πολιτικοί σχηματισμοί απλά θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και είτε θα χαμηλώσουν τους τόνους είτε θα παραμείνουν στις αρχές τους και θα φθίνουν συνεχώς. Ίσως αυτό το σενάριο να δώσει και μια οριστική λύση και απάντηση στην ισχυρή παρουσία της Χρυσής Αυγής που σε κάθε άλλη περίπτωση θα επιβιώνει και θα κυριαρχεί αυξάνοντας τα ποσοστά του, δημοσκοπικά και ρεαλιστικά.
Ωσονούπω, λοιπόν, σε λίγους μήνες θα είμαστε σε θέση να κρίνουμε τα ζητήματα σχετικά με αυτό το σενάριο.


Τρίτη 30 Ιουλίου 2013

O ΔΗΜΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ ΕΠΙΚΗΡΥΣΣΕΙ ΖΩΩΟΚΤΟΝΟΥΣ


ΝΟΝ PAPER ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗΣ. ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ

NON PAPER

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ & ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ


-          Για πιο λόγο δίνεται έμφαση στην πειθαρχική ευθύνη στο Δημόσιο;

Η εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου στο Δημόσιο Τομέα αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας και απαίτηση της κοινωνίας. Η ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης αποτελεί βασικό εργαλείο για την καλύτερη λειτουργία του Δημοσίου, αλλά και την εμπέδωση του αισθήματος εμπιστοσύνης των πολιτών στη Δημόσια Διοίκηση. Παράλληλα, αποτελεί ασφαλιστική δικλείδα αξιοκρατίας και δικαιοσύνης μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων.

-          Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο δράσης για να την ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης;

Λόγω της σπουδαιότητας του θέματος, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔΙΜΗΔ) έχει ξεκινήσει να υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης. Το ΥΔΙΜΗΔ έχει την αρμοδιότητα του συντονισμού και ασκεί επιτελικό ρόλο, γι’ αυτό και η ουσιαστική πρόοδος των πρωτοβουλιών συνδέεται άρρηκτα με το βαθμό συνεργασίας των Υπουργείων, αλλά και των αρμόδιων οργάνων που είναι επιφορτισμένα με τον πειθαρχικό έλεγχο στο Δημόσιο Τομέα.

-          Τι ακριβώς περιλαμβάνει το σχέδιο δράσης του ΥΔΙΜΗΔ;

Τρεις είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους κινείται το σχέδιο:
  1. Η ενίσχυση και απρόσκοπτη λειτουργία των Πειθαρχικών Συμβουλίων με στόχο την διασφάλιση της ανεξαρτησίας τους και την κατά το δυνατόν ταχύτερη εξέταση και ολοκλήρωση των υποθέσεων.
  2. Η αντιμετώπιση του φαινομένου των Αδικαιολογήτως Απόντων με το συστηματικό έλεγχο της τήρησης του ωραρίου εργασίας σε όλο το Δημόσιο Τομέα και την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις παραβίασής του.
  3. Η επικαιροποίηση των ατομικών μητρώων των δημοσίων υπαλλήλων με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση του φαινομένου των Πλαστών Δικαιολογητικών



-          Ποια όργανα είναι επιφορτισμένα με τη διενέργεια του πειθαρχικού ελέγχου;

Το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, τα Πειθαρχικά Συμβούλια, αλλά και οι εκάστοτε πειθαρχικοί προϊστάμενοι είναι τα αρμόδια θεσμοθετημένα όργανα και οι μηχανισμοί της Πολιτείας για την εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου στο Δημόσιο και την ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης των υπαλλήλων. 

-          Με ποιο τρόπο έχουν ενισχυθεί τα όργανα άσκησης πειθαρχικού ελέγχου;

Το ΣΕΕΔΔ έχει ενισχυθεί με προσωπικό (μέσω αποσπάσεων) και ανέρχεται σήμερα σε 135 άτομα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όσον αφορά τα Πειθαρχικά (Α’ & Β’ βαθμού), από 120 έχουν μειωθεί σε 65 ώστε να επιτευχθεί ευελιξία και ταχύτητα στον πειθαρχικό έλεγχο. Παράλληλα, ξεκίνησε εκ νέου η λειτουργία του Γ΄ Τμήματος του Β’ Βαθμιου Πειθαρχικού που για μεγάλο διάστημα δεν λειτουργούσε και εξετάζει υποθέσεις υπαλλήλων των ΟΤΑ (πρόσφατο παράδειγμα η οριστική παύση των εμπλεκόμενων στην «υπόθεση Παγγαίου»). 

-          Ποιες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί για την επιτάχυνση των διαδικασιών πειθαρχικής ευθύνης;

1. Κατ’ αρχήν με το νόμο 4152/2013 έχουν συντμηθεί οι χρονικές προθεσμίες εξέτασης και άσκησης προσφυγών και ενστάσεων στα πειθαρχικά.
2. Εκδόθηκε ειδική εγκύκλιος που επιλύει επιμέρους ζητήματα και παρέχει διευκρινίσεις προκειμένου να επιταχυνθεί η πειθαρχική διαδικασία και η εξέταση εκκρεμών υποθέσεων.
3. Δημιουργήθηκε μόνιμος μηχανισμός ελέγχου και ηλεκτρονικής παρακολούθησης της πορείας των πειθαρχικών υποθέσεων από το ΣΕΕΔΔ.
4. Εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι περιουσιακής κατάστασης των δημοσίων υπαλλήλων, οι έλεγχοι σχετικά με την είσπραξη δημοσίων εσόδων, τις προμήθειες, τα δημόσια-δημοτικά έργα κ.λπ..

-          Ποιο είναι το απτό αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών ενίσχυσης της πειθαρχικής ευθύνης και της επιτάχυνσης των διαδικασιών;

Η πρώτη ορατή διαφοροποίηση είναι η αλλαγή του κλίματος αδράνειας και ατιμωρησίας των προηγούμενων ετών κάτι που επιτεύχθηκε μέσω της επανεκκίνησης των πειθαρχικών διαδικασιών. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε ένα χρόνο (Ιουν.- 2012-Ιουν. 2013) ασκήθηκαν από τις Εισαγγελικές Αρχές ποινικές διώξεις σε 500 υπαλλήλους (για 1.000 αδικήματα), όταν μέσα σε 5 χρόνια (2007-2011), είχαν ασκηθεί αντίστοιχες ποινικές διώξεις σε μόλις 540 υπαλλήλους (για 1.100 αδικήματα).

-          Πόσες πειθαρχικές διώξεις βρίσκονται υπό εξέταση στα Πειθαρχικά το τελευταίο 6μηνο;
Τον Μάρτιο του 2013 βρίσκονταν υπό εξέταση στα Πειθαρχικά Συμβούλια (Α’ & Β’ βαθμού) 2.127 υποθέσεις. Στο τέλος Ιουνίου 2013 βρίσκονταν υπό εξέταση 1.920 υποθέσεις καθώς στο μεσοδιάστημα μεταξύ Μαρτίου – Μαΐου προστέθηκαν νέες. Το τελευταίο χρονικό διάστημα εξετάστηκαν στα Πειθαρχικά Συμβούλια, περίπου 500 υποθέσεις, εκ των οποίων οι 350 στα Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια το πρώτο εξάμηνο του έτους και οι υπόλοιπες 150 στo Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2013. Σχηματικά, ο μέσος ρυθμός εξέτασης υποθέσεων στα Α΄βάθμια Πειθαρχικά είναι περίπου 200 και στο Β’βάθμιο 50 υποθέσεις το μήνα.
-          Πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν τεθεί σε αργία ή έχουν απολυθεί εξαιτίας ποινικών και πειθαρχικών λόγων;
Τα στοιχεία παρατίθενται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:
ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ Δ.Υ. ΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
(Ιούλιος 2012-Ιούλιος 2013)
ΠΟΙΝΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΥΣΗΣ
(Από Πειθαρχικά Συμβούλια και με επικύρωση ΣτΕ)
104
ΑΠΟΤΑΞΗ
(Στρατός & Σώματα Ασφαλείας)
53
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΕΚΠΤΩΣΗ ΛΟΓΩ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ
(Ποινικό που τελεσιδήκησε και οδήγησε σε απόλυση)
47

ΣΥΝΟΛΟ

204
ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΑΡΓΙΑ Δ.Υ. ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
993

-          Πως αντιμετωπίζεται το φαινόμενο των «συστηματικών κοπανατζήδων» του Δημοσίου;

Για πρώτη φορά γίνεται μια συστηματική προσπάθεια ελέγχου της τήρησης του ωραρίου εργασίας στο Δημόσιο. Γι’ αυτό πραγματοποιούνται διαρκώς επιτόπιοι έλεγχοι από το ΣΕΕΔΔ για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου και τον εντοπισμό χρονίως απουσιαζόντων υπαλλήλων, μετά από εντολή του ΥΔΙΜΗΔ. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν 4 εκθέσεις για τις κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών, Τουρισμού και Πολιτισμού και αναμένεται η ολοκλήρωση δεκάδων άλλων ελέγχων που έχουν πραγματοποιηθεί. Ήδη έχουν διαβιβαστεί οι εκθέσεις ελέγχου στους αρμόδιους για περαιτέρω ενέργειες (π.χ. το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε σε πειθαρχικές κυρώσεις).

-          Σε ποιες ενέργειες προχώρησε ο Υπουργός ΔΙΜΗΔ για τους παραβάτες του ωραρίου στο Υπουργείο του; 

Ο Υπουργός αφού έλαβε την έκθεση ελέγχου του ΣΕΕΔΔ και ακολουθώντας τις προτάσεις του Σώματος, ζήτησε αμέσως τον πειθαρχικό έλεγχο τόσο των υπαλλήλων που δεν τηρούσαν το ωράριο όσο και προϊσταμένων του Υπουργείου που δεν άσκησαν τα καθήκοντα ελέγχου, προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις (μεταξύ αυτών και μείωση αποδοχών).

-          Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία ελέγχου των πλαστών δικαιολογητικών δημοσίων υπαλλήλων;

Κατ΄αρχήν επιχειρείται για πρώτη φορά να μπει μία τάξη στους ατομικούς φακέλους και τα μητρώα των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να είναι πλήρη και επικαιροποιημένα.  Σε αυτό το πλαίσιο, αποτελεί προτεραιότητα του ΥΔΙΜΗΔ ο έλεγχος και η διασταύρωση πιστοποιητικών ώστε να επιβεβαιωθεί η εγκυρότητά τους. Έμφαση θα δοθεί στα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας σε συνεργασία με τα Ξένα Ινστιτούτα που λειτουργούν στην Ελλάδα και τα οποία παρέχουν τα πτυχία γνώσης ξένων γλωσσών (Βρετανικό Συμβούλιο,  Ελληνοαμερικανική Ένωση, Ινστιτούτο Γκαίτε κ.λπ.). Στόχος είναι να εντοπιστούν τυχόν πλαστοί τίτλοι γλωσσομάθειας και να κινηθούν οι νόμιμες διαδικασίες εναντίων όσων τα χρησιμοποίησαν. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και σημειακές παρεμβάσεις κατά περίπτωση με αρχή τον έλεγχο των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών.


΄΄ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ΄΄ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ        30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013
ΘΕΜΑ                TO NEO ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ


Τον Φεβρουάριο του 2011 και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους είχαμε επισημάνει σε όλους τους χώρους εργασίας του δήμου ότι αυτό που θα συναντήσουμε το επόμενο διάστημα θα ήταν οι περικοπές, η συρρίκνωση των εισοδημάτων, οι περικοπές στις χρηματοδοτήσεις προς την τοπική αυτοδιοίκηση και δυστυχώς δεν πέσαμε έξω.
Σε συνέντευξη που δώσαμε πριν δυο μήνες περίπου σε τοπικό ραδιόφωνο περιγράψαμε ακόμη καλύτερα τις συνθήκες που διαμορφώνονται και ερμηνεύσαμε τις προσπάθειες που έκανε η κυβέρνηση για την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος δίνοντας την πραγματική εικόνα.
Κανείς τότε δεν κατανόησε, δυστυχώς αλλά χαρακτηριστήκαμε από μερικούς ως γραφικοί και ότι το κάναμε για να επίδειξη και για εντυπώσεις.
Όλα αυτά ήλθαν και έπονται χειρότερα.
Στις αρχές του τρέχοντος μηνός Ιουλίου 2013 παραβρεθήκαμε στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του δήμου και επισημάναμε τις ακόμη χειρότερες συνθήκες που θα διαμορφωθούν το επόμενο διάστημα.
Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο τονίσαμε με οικονομικά στοιχεία ότι θα έλθουν και άλλα γεγονότα προς την κατεύθυνση της φτωχοποίησης των εργαζομένων και ασφαλώς τις αλλαγές που υποστεί η εργασία είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα.
Το δημοσιονομικό κενό που θα υπάρξει  στα επόμενα χρόνια που επικαλεστήκαμε δυστυχώς επαληθεύθηκε με την χθεσινή έκθεση της Commission, που δόθηκε στην δημοσιότητα.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι το ύψος του κενού εκτιμάται στα 4 δις ευρώ. Το κενό αυτό θα αποτελέσει σημείο μεγάλης συζήτησης τον Σεπτέμβριο όταν η Τρόϊκα θα επανέλθει να αξιολογήσει τις εξελίξεις στην Ελληνική οικονομία ώστε να συνεχιστεί η εκταμίευση των επόμενων δόσεων του χρηματοδοτικού προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Ήδη παρατείνεται η επιβολή του τέλους ακίνητης περιουσίας που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ κατά ένα έτος (μέχρι το 2016) όπως επίσης παρατείνεται το επίδομα αλληλεγγύης επίσης κατά ένα έτος μέχρι το 2016.
Τα δύο αυτά εισπρακτικά μέτρα θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα οικογενειακά εισοδήματα όταν ήδη αυτά είτε έχουν συρρικνωθεί είτε έχουν μηδενιστεί με την αύξηση της ανεργίας.
Η ανεργία προβλέπεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο με πρόβλεψη να φθάσει επισήμως το 29% αφού μπροστά μας έχουμε απολύσεις από το δημόσιο κατά 25000 χιλιάδες περίπου και ακολουθούν άλλες μέσα στο 2014.
Ο ιδιωτικός τομέας ήδη δοκιμάζεται από τον περιορισμό της οικονομικής δυνατότητας του μέσου εισοδήματος ενώ ο περιορισμός του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% είναι αμφίβολης επιτυχίας στην ουσία του. Η μείωση του ΦΠΑ είτε δεν θα μεταφερθεί στον καταναλωτή είτε η μείωση αυτή δεν θα φέρει κάποιο αποτέλεσμα στο εισόδημα του εργαζόμενου ή ακόμη και να συμβάλει στην διαμόρφωση συνθηκών ανάπτυξης.
Η ύφεση προβλέπεται για το 2013 στο 4,2% όπως αναφέρεται στην έκθεση ενώ με τις καλύτερες προοπτικές για το 2014 προβλέπεται ανάπτυξη 0,2%.
Η συρρίκνωση των νοσοκομειακών μονάδων και η περαιτέρω απίσχναση του ΕΟΠΥΥ οδηγούν τους πολίτες σε έλλειψη βασικών συνθηκών διαβίωσης. Τα χρέη του Ελληνικού δημοσίου στον ιδιωτικό τομέα παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο την αντοχή της αγοράς.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων από τα 50 δις που προέβλεπε έχουν περιοριστεί στα 25 δις και για το 2013 από 2,8 δις στα 1,8. Η απαξίωση της περιουσίας του Ελληνικού Κράτους επιταχύνεται με γοργούς ρυθμούς.
Όλα αυτά συνθέτουν σκηνικό εξαθλίωσης και φτωχοποίησης ενώ θέτει σε πλήρη αμφιβολία την επιτυχία του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
Κοντά είναι οι νέες απολύσεις στο δημόσιο, που αυτό θα αποτελέσει την δοκιμασία της κοινωνίας. Θα αντέξει στις νέες συνθήκες και θα παραμείνει σε συνθήκες ηρεμίας όπως απαιτείται για την επιτυχία του προγράμματος;
Αμφιβάλλουμε και καταθέτουμε την άποψή μας με θάρρος και τόλμη για να προετοιμάσουμε του εργαζόμενους και όλους τους θεσμούς λειτουργίας ότι στην Ελληνική κοινωνία έχει επιβληθεί μια νέα σελίδα που ακόμη είναι λευκή.
Για την τοπική αυτοδιοίκηση θα αναφερθούμε σύντομα σε άλλη ανακοίνωσή μας θέτοντας τα προβλήματα στην πραγματική τους διάσταση.

ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...